ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Euroviisut 2021 Alankomaissa
murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja murka »

Puutarhuri kirjoitti: 08 Touko 2021, 22:12 Mites tämä Ukraina kuulostaa nyt paljon paremmalta.
Ukrainahan on hyvä. Aito.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja murka »

Kannattaa sekin muistaa, ettemme me voi tietää minkälaista palautetta viisuista Yleen muuten lähetetään. Voin vain kuvitella, koska iltapäivälehtien viisujuttujen kommenteissa on usein asenne Euroviisujen olevan kaiken pahan alku ja juuri. Sitten mäkätetään miksi Suomi tuhlaa rahaa EBUun tai Euroviisuihin. Sitten räksytetään kun Suomi ei voita viisuissa ikinä paitsi yhden kerran.

Kun sinne Yleen lapataan katkeraa kalkkia niin sitten Ylessä tehdään johtopäätökset toisen viisuohjelman lopettamisen sijasta yhdistää ohjelmat ja ottaa kansaa enemmän miellyttävämpää herkemmin negatiivista palautetta antavia ohjelmavieraita. Siinä Tuurella lähinnä jostain syystä euroviisufanien maskotin edustamisen rooli. Ja niin edelleen ja niin edelleen. Yle yritti tuoda nyt kirkon keskelle kylää ja rähäkkä sekä valitusten siitäkin vaikuttaa syntyneen.

Minua häiritsi eilen eniten lyhyiden musiikkinäytteiden osuus kaikista eniten. Minulle on aivan sama, mitä joku vieras sanoo Ylen viisuja edeltävässä lähetyksessä koska sanoja edustaa itseään. Minun äänestyskäytökseeni eivät nuo ohjelmat ole aiemminkaan vaikuttaneet.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Serduchka kirjoitti: 09 Touko 2021, 16:18 Mä muistelen lämmöllä Maria Guzeninan vetämiä esikatseluita vuonna 2003, Markus Kajon vetämiä vuonna 2004 ja niitä lentokoneaiheisia Jaanan ja Heikin vetämiä 2005 esikatseluita. Niissä oli vaihtuvia vieraita kommentoimassa biisejä sentään hyvällä maulla. :surrur: Jopa vuoden 2006 esikatselut olivat ihanat. "Hyvä Armenia ja André!" (Annika Eklundin äänellä) <3
Juuri näin, oli helppo ryhtyä viisufaniksi vuonna 2002, kun tarjolla oli Guzeninan lempeät esikatselutkin. <3

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Minäkään en pitänyt tuosta Viisukuplasta. Yritin katsoa sitä jonkin aikaa mutta lopulta oli pakko laittaa pois, kun rupesi niin tympäisemään ne ikävät ja ylimieliset kommentit. Tosiaan Tuure siellä oli fiksuimmasta päästä, mutta hän myös oli sitten se, joka ei aina ymmärtänyt, mistä puhuttiin, kun käytiin kiihkeää sananvaihtoa ruotsiksi. Ohjelman kaksikielisyys sinänsä ei häirinnyt, kyllähän sitä katsojana tekstitysten avulla ihan sujuvasti seurasi. Mutta se häiritsikin sitten ihan kunnolla, että yksi osallistujista ei aina tiennyt, mistä muut puhuivat kielen vaihtamisen takia. Jotenkin tökeröä jättää joku keskustelun ulkopuolelle tuolla lailla. Keskusteluohjelmat eivät vain toimi, jos ei käytetä kaikille keskustelijoille yhteistä kieltä. :roll:
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1869
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Possu »

Eihän mitään muitakaan ohjelmia tehdä kaksikielisinä. Ylipäätään täysin kuollut idea ottaa vielä sitten mukaan yksi, joka ei ymmärrä mistä puhutaan. Kummeli-tason toimintaa.

Se, että vedetään kaksikielisenä, ei tuo vanhaa dumpattua ohjelmaa takaisin.

Tavallaan sitä toivoisi nykyään, että Nelonen hankkisi jotenki oikeudet tuottaa viisusisältöä. Olkootkin sitten vaikka Janne Kataja juontamassa ja näin, mutta ainakin nämä tuotettaisiin satavarmasti paremmin.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Ite en kyllä missään nimessä haluaisi viisujen oikeuksia Sanoma Medialle. Vihaan sitä sen asemaa muutenkin. Sen jälkeen UMK:ta juontaisi joku Sanoman radiojuontajista ja samanlainen tyyppi löytyisi myös selostamosta. Ei ikinä. Maikkari nyt voisi vielä mennäkin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11924
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kaksikielisyys toimisi, jos vieraat ymmärtäisivät toisiaan. Numerojen korvaamista väreillä voisin jopa kannattaa. Vieraiden valinta sössittiin. Tuure on bimbo ja Marco huumorintajuton nyrpistelijä, vain Ronja Stanley kuulosti hetkittäin järkevältä.
WildDance kirjoitti: 08 Touko 2021, 22:22 Ai Destinyn painokin otettiin puheeksi. :lohduton: :rofl:
Vuoden tasa-arvoteko. Marco paheksui sitä, että tanssijat ovat kevyempiä kuin laulaja. Tasa-arvoisessa esityksessä tanssijat ovat samanpainoisia kuin laulaja. Siksi Marco halusi erityisesti korostaa Destinyn painoa. :sekava:
Hanhis kirjoitti: 09 Touko 2021, 16:56 Luultavammin Marco ei tiennyt Tixin touretesta. Ja ei näköjään kukaan muukaan panelisteista, sillä varmasti artistin taustatarina oltaisiin tuotu ilmi, jos se oltaisiin tiedetty.
Euroviisaissa Eva ja Johan olisivat tienneet ja kertoneet. Tässä ei voitu, koska sekuntikellon mukaan Norjalle varattu aika oli jo tullut täyteen. Montako sekuntia tuota seuraavaa videota pitikään näyttää, kymmenen vai viisitoista?
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Viisukupla teki kaikkensa, että katsojat eivät haluaisi katsoa tänä vuonna Euroviisuja.

Marco Bjurström on nykyään Möcö Bjurström.

Ensi vuonna "huonoimmista" biisiseistä ei varmaan näytetä edes sitä 10 sekunnin klippiä, valokuva riittää.

Kuinkakohan monta vuosikymmentä kestää, että opitaan, että värisokeutta on olemassa. Lamput eivät yksinkertaisesti voi olla punaisia ja vihreitä enää vuonna 2021.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Marco oli kyllä niin ärsyttävä ja ylimielinen että....

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei yltänyt Viisukuplan katsojaluvut Finnpanelin listoille top20:een Yle 1:llä, eli keskikatsojamäärä lienee alle 291 000.
Possu kirjoitti: 09 Touko 2021, 21:38 Eihän mitään muitakaan ohjelmia tehdä kaksikielisinä.
Yle on mainostanut seuraavaksi kuntavaalien tenttejä kaksikielisenä. Ehkä tämä sekakielisyys on jonkin suuremman trendin alkua. Saas nähdä miten Halla-aho tai julkisuudessa ruotsin taidottomaksi todettu Sanna Marin pamisevat ruotsiksi. Itse äänestän kaukosäätimellä ja vaihdan kanavaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja murka »

ESC_Hullu kirjoitti: 10 Touko 2021, 12:50 Marco oli kyllä niin ärsyttävä ja ylimielinen että....
Emme tiedä, että mitä hänelle kuuluu näinä aikoina. Hänellä oli sellaisen äreän vanhan isännän rooli Viisukuplassa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja murka »

hra47 kirjoitti: 10 Touko 2021, 13:01 Ei yltänyt Viisukuplan katsojaluvut Finnpanelin listoille top20:een Yle 1:llä, eli keskikatsojamäärä lienee alle 291 000.
Possu kirjoitti: 09 Touko 2021, 21:38 Eihän mitään muitakaan ohjelmia tehdä kaksikielisinä.
Yle on mainostanut seuraavaksi kuntavaalien tenttejä kaksikielisenä. Ehkä tämä sekakielisyys on jonkin suuremman trendin alkua. Saas nähdä miten Halla-aho tai julkisuudessa ruotsin taidottomaksi todettu Sanna Marin pamisevat ruotsiksi. Itse äänestän kaukosäätimellä ja vaihdan kanavaa.
Ylellä oli jossain edellisessä vaalissa kaksikielinen tentti. Itse asiassa oli jopa yllättävää huomata, että Matti Vanhanen on rennompi ja huumorintajuisempi ruotsiksi. Ei välittänyt vaikka välillä tuli virheitä vaan jatkoi juttua eteenpäin. Katri Kulmuni Haaparannassa opiskelleena puolestaan puhui riikinruotsia. Muista en nyt muista enempää.

Halla-ahohan osaa käsittääkseni hyvin ruotsia ja kirkkoslaavia opiskelleena on varmasti huomannut paljon yhtäläisyyksiä ja samankantaisia sanoja ruotsin ja venäjän välillä. Hän voi olla toki ideologisista syistä puhumatta ruotsia.

Sanna Marin on voinut hyödyntää eduskunnan ilmaisen kieltenopetuksen. Eihän ihmisen kielitaidon karttuminen jää ylioppilaskirjoituksiin. Pääasia, että edes yrittää. Jollain kielellähän hän kommunikoi Ruotsin pääministeriä tavatessaan.
Stefan Löven on sellaisen ikäluokan hitsari, jonka koulutuksessa ei juuri englantia opetettu. Varmasti Ruotsissakin on kieltenopetusta parlamentissa halukkaille tarjolla. Jos tapaamisessa ei mitenkään muuten saada kommunikoitua niin sitten otetaan simultaanitulkit avuksi.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja murka »

Pitää vielä lisätä, että luulisi nykyään olevan ihmisille esimerkiksi käsitteen kehopositiivisuus selvä. Ikävä kyllä moni kuvittelee, että käsite on lanseerattu siksi, että herkuttelija saisi herkutella vaikka terveys menisi. Että käsite olisi jonkinlainen ylipainon ylistys.

Kaikki kehot ovat ok ja ihmisille pitää antaa kehorauha. Eniten myrkyllisillä asenteilla tehdään hallaa lapsille ja nuorille. Mielestäni on järkyttävää, että enemmistö kymmenvuotiaista laihduttaa Suomessa erään kyselytutkimuksen mukaan. Eihän lapsi osaa koostaa ruokavalioaan sellaiseksi, että siinä olisivat kaikki kasvulle ja kehitykselle tärkeät ainekset!

Pahaa on se, että lapset oppivat kiusaamaan toisiaan aikuisilta oppimien asenteiden perusteella jo päiväkodissa. Aikuisiltahan sitä asennetta ja sanastoa opitaan. Pidän kummallisena sitä, että aikuiset rääpivät samassa ryhmässä olevien muiden lasten ulkonäköä jne.

Mitäpä se muille kuuluu, että minkänäköinen toinen on? Emme voi tietää ihmisen terveysongelmia jne eikä ihmisillä ole velvollisuutta pyydellä anteeksi ja selittää asiaa muille. Harva hankkimalla hankkii itselleen terveysongelmia.

Ja jos sitten ihmiselle ruoka tai herkut maittavatkin paremmin kuin keskivertoihmiselle niin asiaa on tutkittu niin suoliston mikrobiomin sekä myös aivojen kannalta. On tuotu esille teoria, jossa ihmisellä on tavallaan ruoan suhteen samanlainen häiriö kuin esimerkiksi dysleksia ja dyskalkulia ovat. Syötyä määrää ja kylläisyydentunnetta ei pysty arvioimaan, koska aivot eivät lähetä viestiä kylläisyydestä kuten tavalliselle ihmiselle.

Sekin, että kuinka hyvin esimerkiksi karkit maistuvat suussa on todella yksilöllinen asia. Perheessä huomaa sen kun kaupassa ovat irtokarkit tarjouksessa ja niitä ostaa kotiin. Yksi saa niistä kicksit ja toisen suussa ne eivät nyt maistu mitenkään erityisen hyviltä. Erojen on pakko olla makusilmuissa minun mielestäni.

Tämä menee off topiciksi eli lopetan tähän tämän saarnan. Sen verran olen kyllästynyt ihmisten painon ihmettelijöihin, että tekisi mieli mennä selittämään asia perinjuurin pään aukojalle, mutta siinä voisi saada itse lättyyn.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

murka kirjoitti: 10 Touko 2021, 13:19 Ylellä oli jossain edellisessä vaalissa kaksikielinen tentti.
Ja on ollut ruotsinkielinenkin, mutta puolueet eivät välttämättä lähettäneet sinne puheenjohtajaansa, vaan jonkun joka osasi ruotsia. Nyt näyttäis pj:t olevan tulessa.
murka kirjoitti: 10 Touko 2021, 13:19 Sanna Marin on voinut hyödyntää eduskunnan ilmaisen kieltenopetuksen. Eihän ihmisen kielitaidon karttuminen jää ylioppilaskirjoituksiin. Pääasia, että edes yrittää.
Ei kieltä opita käyttökelpoisesti kovin lyhyessä ajassa. Kielioppiasiat ehkä, mutta riittävän sanaston haaliminen kasaan edellyttää raakaa työtä ja aikaa. Sitä Marinilla ei ehkä ole ollut koronakriisin takia ja ainakin itse toivon, että hän on pannut talousasioiden ja koronakriisin hoidon ruotsin opiskelun edelle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja murka »

Itsensä viisulähetyksen katsojaluvuista epäilen, että nykyään ihmisillä on monia mahdollisuuksia kuluttaa viihdettä, joksi moni biisitkin laskee. Enää ei ole olemassa suomalaisia yhdistäviä TV-ohjelmia. Pitää olla viisuista kiinnostunut jos katsoo esikatselut.

Kuuntelin muuten eilen Mikko Silvennoisen podcastia viisuista ja itse asiassa sen kuunteleminen tekisi hyvää monille viisujen sättijille. En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat Suomen eroavan viisuperheestä tai peräti EBU:sta.

Valitus siitä, että Suomen edustajan lähettäminen viisuihin kallista lystiä on kyllä turhaa nillitystä kun kerran Euroviisujen seuraaminen on mielenkiintoista. Niitä pitää osata seurata sillä asenteella, ettei siellä ei ole välttämättä jokainen kappale omaa mieligenreä. On mielenkiintoista seurata sitä, että minkälaista musiikkia kukin osallistujamaa lähettää.

Turhempaankin voi rahaa laittaa. Nykyään edustajat ovat niin kielitaitoisia, ettei heidän mukaansa tarvi ainakaan tulkkia lähettää. Stylistin ja kampaaja pikemminkin tulkkien ja muiden vanhan ajan delegaatiojäsenten tilalle. Suomen edustajan etua puolustava kameramies tai -nainen olisi kyllä ehdottomasti oltava, ettei kuvata esitystä kuten Look Awayta.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja murka »

hra47 kirjoitti: 10 Touko 2021, 13:43
murka kirjoitti: 10 Touko 2021, 13:19 Ylellä oli jossain edellisessä vaalissa kaksikielinen tentti.
Ja on ollut ruotsinkielinenkin, mutta puolueet eivät välttämättä lähettäneet sinne puheenjohtajaansa, vaan jonkun joka osasi ruotsia. Nyt näyttäis pj:t olevan tulessa.
murka kirjoitti: 10 Touko 2021, 13:19 Sanna Marin on voinut hyödyntää eduskunnan ilmaisen kieltenopetuksen. Eihän ihmisen kielitaidon karttuminen jää ylioppilaskirjoituksiin. Pääasia, että edes yrittää.
Ei kieltä opita käyttökelpoisesti kovin lyhyessä ajassa. Kielioppiasiat ehkä, mutta riittävän sanaston haaliminen kasaan edellyttää raakaa työtä ja aikaa. Sitä Marinilla ei ehkä ole ollut koronakriisin takia ja ainakin itse toivon, että hän on pannut talousasioiden ja koronakriisin hoidon ruotsin opiskelun edelle.
Olet kyllä oikeassa. Toki kieltä oppii helpoimmin kun hyödyntää esimerkiksi Ylen selkouutisia ja siitä lähtee eteenpäin. Ruotsin kielen sanajärjestyksestä stressataan ihan liikaa. Kukaan ruotsinkielinen ei odota, että suomenkielinen puhuisi täydellistä ruotsia tavallisessa arkisessa kanssakäymisessä. Kyllä siinä sanajärjestys voi olla vinksin vonksin mutta viesti menee perille.

Kielten opetus on mielestäni ollut ainakin minun ikäluokalleni liian jäykkää. Oman jälkikasvuni ansiosta olen huomannut, että nykyään kyllä peruskoulussakin panostetaan siihen kommunikointiin eikä niinkään sanalistojen pänttäämiseen.

Eihän elävässä elämässäkään nyrpistellä jos toinen ei puhu täydellisesti. Suomeakin puhutaan vaikka millä tavoin nykyään. Minulla on yksi pakolaisperhe tuttuina ja he totesivat, että eihän suomea opi kursseilla vaan ihan normaalissa elämässä. Harvoin törmää kirjakieltä puhuvaan arkena. Sen vuoksi hekin ovat sukeltaneet kieleen ihan käytännön tasolla. Kun osaa tervehtiä, pyytää anteeksi ja kiittää niin ollaan jo matkalla eteenpäin.

Aluksi he ajattelivat tuppisuisista suomalaisista, että suomalaiset ovat rasisteja ja siksi eivät halua keskustella heidän kanssaan bussipysäkillä jne. Selitin, että suomalaisilla oma käsityksensä henkilökohtaisesta tilasta ja että suomalaisia opetetaan pienestä pitäen olemaan vaivaamatta muuta kuin taikinaa. Että se vaikeneminen on itse asiassa kunnioitusta, koska ei haluta olla toiselle vaivaksi. Me olemme Pohjolan japanilaisia 😊.

He saivat meidän lisäksemme muita ystäviä ja ovat kiitelleet sitä, että suomalaiset ovat kyllä uskollisia ja avuliaita ystäviä. Muuten he pitävät Suomea maanpäällisenä paratiisina. Edes vesisade ei hetkauta heitä ja kevään vihreys on heille joka vuosi aina uusi ja ihana elämys.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja murka »

Onhan Sauli Niinistölläkin tulkki mukanaan valtiovierailulla vaikka hänen kielitaidossaan ei ole mitään vikaa. Monesti Puten luona käydessä julkaistaan kuvia, joissa presidentit istuvat ja heidän takanaan ovat tulkit taustalla.

En usko, että pääministeri menisi neuvottelupöytään ilman etenkin juridiikan sanastoon perehtynyttä tulkkia. Muillakin ovat niissä pöydissä tulkit mukana.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11924
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja sziget »

Viisukupla on lyhenne Viisukuppilasta. Siksi klipitkin ovat ekstralyhyitä. Sekunti-idea on niin kuninkaallisen hölmö, että mietin eikö juontajia hävetä. Sitten Mikko intoilee, että tämä video (Romania) on tosi hyvä, menkää ihmiset katsomaan se nettiin! (Emme voi näyttää sitä tässä, koska tuottajan laskujen mukaan katsojat vaihtaisivat heti kanavaa. Nettiäänestys todisti, että Romanian viisu kiinnostaa vain 0,001 prosenttia Viisukuplan oletetuista katsojista.)
murka kirjoitti: 10 Touko 2021, 13:45 Kuuntelin muuten eilen Mikko Silvennoisen podcastia viisuista ja itse asiassa sen kuunteleminen tekisi hyvää monille viisujen sättijille. En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat Suomen eroavan viisuperheestä tai peräti EBU:sta.
On hyvä podcast. Mikko on elementissään, puhuu värikkäästi eikä toista pelkkiä latteuksia vaan osaa ajatella itse. :peukku:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ihmettelen edelleen, kenelle tämä ohjelma on tehty. Ilmeisesti vain niille hard core -viisufaneille, jotka tietävät kaikki viisubiisit jo etukäteen. Koska taviskatsojahan ei saa tästä yhtään mitään irti, kun pahimmillaan joitain kappaleita kuunnellaan 10 sekuntia. Luulisi, että nämä esikatseluohjelmat olisi suunnattu nimenomaan niille tyypeille, jotka haluavat vähän tietää, millaisia biisejä tänä vuonna on mukana, mutta eivät kuitenkaan ole niin kiinnostuneita, että jaksaisivat mennä esimerkiksi nettiin klikkailemaan videoita auki. Telkkarista kaikki kappaleet on helpompi kuunnella tietyn ohjelman sisällä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Jep, esimerkiksi minä olisin kuulunut mainitsemaasi kohderyhmään. Onneksi tuli tilattua viisulevy, jolta loputkin biisit on nyt tullut kuunneltua.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Tänään taas luvassa mökömököä. Meinaatteko katsoa? Itse en katso, mutta luen innolla muiden arvioita illan jaksosta. Jospa nyt olisi pirteämpi meno?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Otan digiboksille ja katson mitä raatilaisilla on sanottavana Blind Channelistä. Muuten ei kiinnosta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4612
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Viime jakson lopussa Italian yhteydessä jo sanoivat että Italia on paljon parempi kuin Suomi ja että Suomella on onnea ettei Italia kilpaile semeissä. Propsit ainakin siitä ettei näyttäisi olevan sinivalkoiset silmälasit päässä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8128
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jaahas, no voi sitten heidänkin mielipiteen jättää omaan arvoonsa, enkä koe että mulla olisi sinivalkoiset lasit silmillä. Ihan kotimaisiin omiin edustajiinkin verrattuna Dark Side painii omassa sarjassaan mitä tulee mun kuuntelumääriin. En muista olenko koskaan pitänyt Suomella yhtä vahvaa edustajaa ennakolta (Lordin vuonna olin liian pettynyt Shanghain valojen kohtalon takia ja se varmaan väritti mielipidettäni). Tänä vuonna toivoisin todistusta sille, että Suomen on mahdollista menestyä nykyviisuissa ilman naamareitakin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4612
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Lähinnä siis Bjurström teki selväksi ettei arvosta Suomea. Muiden mielipide kuullaan vasta tänään.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^^

Muistaakseni ainakin Tuure, ennen UMK finaalia antoi haastattelun, jossa sanoi Teflonien + Pandoran olevan suosikkinsa, mutta olevan myös varsin tyytyväinen BCn voittoon. Italialle antoi kuitenkin punaisen valon, ja sanoi ettei omaa genreä, niin liekö mieli Suomen suhteen muuttunut :miettii:

Tosin tuossa ekassa osassa heille esitetty kysymys taisi liittyä enemmän siihen, että kumpi menestyy paremmin vs. kummasta tykkäävät enemmän, josta itsekin olen sitä mieltä että Italia pärjää paremmin, vaikka kappaleena Suomen biisistä enemmän tykkäänkin...
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Fabian
Siemailija
Siemailija
Viestit: 121
Liittynyt: 19 Joulu 2020, 15:49
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Fabian »

Marco tosiaan näyttänee keltaista tänään Suomelle. Veikkaan Tuuren näyttävän kyllä vihreää vaikkei Blind Channel taida olla silleen niinku hänen musiikkiaan. Kyllähän ylenpalttinen oman maan biisin hehkutus ärsyttää mutta ärsyttää se liika nihkeilykin. Varsinkin tällaisena vuonna kun siihen kerrankin ei olisi mitään syytä. Meinaan katsoa, en kyllä tiedä miksi. Pientä masokistin vikaa kai meikässä. :heh:

Ärsyttää myös toi ettei biisejä soiteta kokonaan tai edes tasapuolisesti. Suomi on tietenkin voittanu äänestyksen ja soitetaan sen kunniaks varmaankin kokonaan. No tietääpähän tavikset nyt sit ainakin että mikä biisi edustaa Suomea. Oispa vaan tienny etukäteen että äänestys vaikuttaa siihen miten paljon biisejä soitetaan. Ois voinu boikotoida äänestystä ja Yle ois joutunu pakon eessä kohteleen maita tasapuolisesti.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5575
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Ronja Moldovasta: "Tosi kiva musiikkivideo, toivottavasti lavashow'sta tulee yhtä herkullinen" (tjsp)

No eipä tullut lavalle tuollaista. :heh:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Tegu kirjoitti: 15 Touko 2021, 21:38 No eipä tullut lavalle tuollaista. :heh:
Nauroin ihan samaa :heh:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2021: Esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:heh: Just kun edellisen jakson perusteella olin sitä mieltä, että Marco ei tajua mistään mitään niin sitten hän iskee suoraan ytimeen siinä mitä sanoo Islannista. Biisi on paljon parempi kuin esitys ja Islannin estetiikka on jotain mistä ei - enkä minäkään - tykkää yhtään. Ja että kokonaisuus on todella tarkkaan laskelmoitu ideana että on kuin ei olisikaan. Hipsterien käsikirjasta.

Marcon ongelma on vaan se että hän ei Liettuan kohdalla osannut erottaa esteettistä laatua eli että Liettua on skarppi ja mielenkiintoinen kun taas Islantiestetiikka muodikasta ja superkliseistä. Lajissaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Lukittu