UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5935
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Mielenkiinnolla ylipäätään odotan, millaista sisältöä Yle jälleen tekee tässä talven ja kevään aikana someensa ja muualle. Annoin viime vuonna positiivista palautetta siitä, kuinka kivasti BC:n matkaa seurattiin eri medioissa ja kuinka hienosti kaikki videot tekstitettiin. Samanlainen dokkarisarja olisi jälleen kiva nähdä. Lisäksi UMK-podcast on kiva, tosin se on ehkä tehty enemmän sellaisille taviskuuntelijoille, sen verran peruskauraa siinä kerrotaan. Ja sen verran paljon siinä on myös asiavirheitä.

Mutta Yle on kyllä hienosti nostanut tasoaan eri medioitten haltuun otossa. Ehkäpä YleX:n mukaan tulo on auttanut tässäkin asiassa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1069
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Puutarhuri kirjoitti: 13 Tammi 2022, 14:39 Pidin myös Mikon viimevuotisesta podcastista.
Mikolle täytyy varmaan kohta tehdä oma ketju :heh: .
Asiani oli siis, että omasta mielestä taas erityisesti hänen podinsa oli suorastaan kivuliasta kuunneltavaa lukuisten faktavirheiden ja omituisten omien johtopäätösten vuoksi, joilla ei ollut mitään totuuspohjaa. Tästä esimerkkeinä Love Love Peace Peace -väliaikanumeron rumpumummon sekoittaminen Venäjän 2012 mummokööriin (vaikka viittaus oli itsestäänselvästi Moldovaan 2005) ja perätön väitös sateenkaarilipun ensiesiintymisestä viisuissa tyyliin vuonna 2014. Mummokeissi muuten jonkun ig-käyttäjän toimesta hänelle selvitettiinkin.
Ja kaiken kukkuraksi vielä Yle tekin podcastin pohjalta visailun, jossa saattoi olla pelkkiä vääriä vastauksia vaihtoehtoina kysymyksiin.

UMK-podcastia kuuntelin itse asiassa ihan äsken lenkillä ensikertaa. Henkka on tosiaan tyyppinä neutraali ja ilmaisee itseään selkeän varmasti, mutta asiavirheiltä ei vain vältytä vaikka pääosin hän vaikuttaa tietävän mistä puhuu. Tämän uuden kauden ensimmäisessä jaksossa hän siis antoi ymmärtää, että viisujen jury-show't olisivat jotenkin suljettujen ovien takana oleva tapahtuma, eikä olisi esimerkiksi lippuja ostavalle yleisölle avoin.

Ehkä minua on vain vaikea miellyttää, kun olen näissä niin pikkutarkka :draamaa: . Suurta vahinkoa ei tapahdu, mutta ketuttaa vaan, kun jaetaan falskia informaatiota.
Viimeksi muokannut Elukka, 13 Tammi 2022, 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

^ Mikko on musta niin symppis että en kestäisi ajatusta että hän lukisi kuppilaisten kriittisiä kommentteja itsestään sivukaupalla
<3

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36813
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ei olisi kovin iso vaiva yleläisiltä heittää esim. OGAE:lle tai viisukuppilalaisille tsekkaukseen näitä eri viisujuttujen käsikirjoituksia ennen lopullisten tuotteiden tekemistä tai julkaisua... ;) Olen vapaaehtoinen. :hei: :heh:

Olisi kyllä hauskaa tietää, ollaanko esim. jääkiekkofanipiireissä yhtä tarkkoja faktojen oikeellisuuksista. :miettii: Onko esim. Jatkoajalla taivastelua siitä, kuinka Juhani Tamminen jälleen selittää ihan omiaan telkkarissa ja suuri yleisö silti rakastaa häntä? :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5935
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Hieman off topic nyt, mutta kyllä itseä ainakin ärsyttää ainakin kaikenlaisissa podcasteissa asiavirheet, lähtien ihan BB-podcastista. :mrgreen: Viime vuonna kuuntelin jotain random-tyyppien tekemää podia, jossa oli pari jaksoa viisuihin liittyen ja meinasin repiä hiuksia, kun ei tiedetty edes niitä perusasioita ja sitten arvailtiin ihan pieleen. Jos podcastin aikoo tehdä, niin faktat haltuun! :draamaa:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

TomppaJr kirjoitti: 13 Tammi 2022, 16:21 Ei olisi kovin iso vaiva yleläisiltä heittää esim. OGAE:lle tai viisukuppilalaisille tsekkaukseen näitä eri viisujuttujen käsikirjoituksia ennen lopullisten tuotteiden tekemistä tai julkaisua... ;) Olen vapaaehtoinen. :hei: :heh:

Olisi kyllä hauskaa tietää, ollaanko esim. jääkiekkofanipiireissä yhtä tarkkoja faktojen oikeellisuuksista. :miettii: Onko esim. Jatkoajalla taivastelua siitä, kuinka Juhani Tamminen jälleen selittää ihan omiaan telkkarissa ja suuri yleisö silti rakastaa häntä? :heh:
Hä mä luulin että hän on vaan siellä antamassa kansalle merkkiä siitä miten pukeudutaan :heh:
<3

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16192
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

TomppaJr kirjoitti: 13 Tammi 2022, 16:21 Onko esim. Jatkoajalla taivastelua siitä, kuinka Juhani Tamminen jälleen selittää ihan omiaan telkkarissa ja suuri yleisö silti rakastaa häntä? :heh:
Siellä suljettiin syksyllä moderaattoreiden mielestä liian naljailevaksi käynyt nälkävuoden mittainen ketju, uudessa taitaa meno olla vähän rauhallisempaa.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Tami on meemi joka revitään esiin aina kun on aihetta tai sitten ei.
Ja jonkun mielestä sille on AINA aihetta.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Elukka kirjoitti: 13 Tammi 2022, 16:12 Ehkä minua on vain vaikea miellyttää, kun olen näissä niin pikkutarkka :draamaa: . Suurta vahinkoa ei tapahdu, mutta ketuttaa vaan, kun jaetaan falskia informaatiota.
Ymmärrän sua erittäin hyvin. :hali: :joojoo: Yleltä tosiaan yhteydenotto vaikkapa Tomppaan, niin saadaan asiavirheet korjatuiksi aina ennen liveshow-iltoja. :mrgreen: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Kannattaa kuunnella nämä UMK-finalistien haastattelut. Etenkin BESS paljastuu jonkin asteiseksi viisudiggariksi ja Ram pam pamia hän kuvailee kolmen minuutin energiapommiksi.

https://www.podplay.com/fi-fi/podcasts/ ... n-81200097

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Elukka kirjoitti: 13 Tammi 2022, 16:12Ehkä minua on vain vaikea miellyttää, kun olen näissä niin pikkutarkka :draamaa: . Suurta vahinkoa ei tapahdu, mutta ketuttaa vaan, kun jaetaan falskia informaatiota.
TomppaJr kirjoitti: 13 Tammi 2022, 16:21 Ei olisi kovin iso vaiva yleläisiltä heittää esim. OGAE:lle tai viisukuppilalaisille tsekkaukseen näitä eri viisujuttujen käsikirjoituksia ennen lopullisten tuotteiden tekemistä tai julkaisua... ;) Olen vapaaehtoinen. :hei: :heh:
Tätä hain myös tällä aiemmalla kommentillani:
Samiasd kirjoitti: 12 Tammi 2022, 22:57 Mikko on kyllä selostajana todella hyvä, mutta ehkä hänen käsikirjoituksena voisi tehdä joku muu. Sisältö on ollut heikompaa kuin mitä Mikko on.
Olen päässyt seuraamaan vierestä, kun useiden muiden maiden selostusten käsikirjoituksia on tarkistettu ihan "kunnon viisufanien" toimesta. Toki varmasti Mikkokin osaa itsekin faktantarkistuksen ja tiedonhaun, mutta helpompaa ja vaivattovampaahan se olisi, jos joku "oikea" viisufani/-toimittaja tarkistaisi ainakin faktat.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Yritin parhaani mukaan kuunnella tuota, vaikken ihan varmaan niin keskittyneesti sitä tehnytkään. :heh: Hitsi vieköön, miten ihania ihmisiä taas kisaamassa. :kups: :rakkaus: Todella sympaattisia, erilaisia ja innostuneita.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10697
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Mua muuten ärsyttää suomalaisten ”ei tätä ainakaan, koska tämä on suomeksi” ja ”muuten olisi hyvä, mutta tämä on suomeksi” kommentit. :roll: Eikös Suomi olisi päässyt joka kerta yleisöäänillä finaaliin, kun suomeksi on laulettu? Myöskin esimerkiksi Cicciolinan suosio viisufanien keskuudessa puhuu suomenkielen puolestasi. Lisäksi viime vuonna Euroviisuissa pärjäsi kärkisijoille kappaleet, mitä ei nimenomaan esitetty englanniksi. Toki nämä ovat enemmän puhuttuja maailmanlaajuisesti kuin suomen kieli.

Ymmärrän vanhemmat ihmiset, jotka ovat seuranneet vuosikymmeniä ja eläneet aikakautta, kun on ollut pakko laulaa omalla äidinkielellä ja tällöin Suomen sijoitukset eivät ole olleet kovin hyviä. (Toki tällöinkin esim kasarilla moni suomenkielinen biisi menestyi kohtalaisesti). Sitä ihmettelen, että jopa minua nuoremmat ihmiset ovat sitä mieltä, että kielivalinta on pakko olla englanti.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Serduchka kirjoitti: 13 Tammi 2022, 19:18 Hitsi vieköön, miten ihania ihmisiä taas kisaamassa. :kups: :rakkaus: Todella sympaattisia, erilaisia ja innostuneita.
No niinpä! Kuunneltuani tämän haluan heidän kaikkien voittavan ja pääsevän Torinoon. <3

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36813
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ihana tää Voicen haastattelu. :ihana:
Meow cat, please meow back.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5935
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

WildDance kirjoitti: 13 Tammi 2022, 19:58Ymmärrän vanhemmat ihmiset, jotka ovat seuranneet vuosikymmeniä ja eläneet aikakautta, kun on ollut pakko laulaa omalla äidinkielellä ja tällöin Suomen sijoitukset eivät ole olleet kovin hyviä. (Toki tällöinkin esim kasarilla moni suomenkielinen biisi menestyi kohtalaisesti). Sitä ihmettelen, että jopa minua nuoremmat ihmiset ovat sitä mieltä, että kielivalinta on pakko olla englanti.
Jodelissa on ihmeellisen paljon tätä ajatusta ettei suomen kielellä pärjäisi. Hassua, kun kyseessä tosiaan on nuoret ihmiset. Mutta ehkä he sitten ovat sitä osastoa, jotka eivät aktiivisesti viisuja seuraa ja jostain menneisyydestä heilläkin vain on oletus, että suomen kieli on huono vaihtoehto kappaleelle. Itse taas näkisin, että suomen kieli nimenomaan olisi tuore juttu ja ihanaa vaihtelua.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Cyan Kicksin ensimmäisten 21 tunnin YLE Areenan katselukertojen summa on todella kova, yli 412 tuhatta käynnistystä. YouTubessa kappale on 3. trendaavin 55 tuhannella näyttökerralla. Spotify kuunteluiden summa päivittyy huomenna, oletan 30 - 35 tuhatta soittokertaa näin torstaina julkaistulle kappaleelle.

Cyan Kicks on todella päässyt niittämään etenkin suomalaisten UMK-hypen hedelmää. Kappale itsessään on varmasti saanut ristiriitaisen vastaanoton, mutta uusi kausi kiinnostaa ihmisiä.

Seuraavaksi onkin sitten BESSin vuoro näyttää, mitä olisi tarjolla. BESS pääsee hyödyntämään perjantaijulkaisu ajankohtaa, mutta toisaalta Uuden musiikin listalta löytyy varmasti monta haastajaakin, kuten Nelli Matula.

The Rasmuksen odotan kiinnostavan kaikilla alustoilla välittämättä siitä, että julkaisupäivä on uusille biiseille poikkeuksellinen ajankohta.

Blueberry
Siemailija
Siemailija
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Marras 2021, 22:43

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Blueberry »

^ tuosta suomenkielisten kappaleiden mollaamisesta vielä, että itse olen huomannut, että tuo on juurikin asia jota erityisesti viisuja ei juuri seuraavat ihmiset sanoo. Kun olen itse näytellyt UMK kappaleita kavereille, jotka ei juurikaan seuraa sitä tai viisuja, niin yleensä se ensimmäinen kommentti suomenkielisestä kappaleesta on juuri "eihän tätä voi sinne laittaa, kun se on suomeksi!" Siitä on tullut jotenkin vain sellainen purukumin nielemisestä johtuvan suolitukoksen kaltainen urbaani legenda, jota sitten ne jotka ei paremmin tiedä toistelee.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^ Tuo suomenkielisyys voi olla tosiaan vähän sama kuin helteestä, sateesta tai muusta sääilmiöstä valittaminen. Pelkkää jauhamista.

Ainakaan kaksi viimeisintä UMK-äänestystä ei suomen dissaamista tue. 2020 oli ylivoimainen suomenkielinen ennakkosuosikki, joka ei hävinnyt täpärästi voittoa kielipolitiikan takia. Jos 2021 Blind Channel olisi ollut poissa, kompuroinut törkeästi tai diskattu, niin voittaja olisi ollut suomenkielinen Ilta tai Teflon.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3321
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Mulle kelpaisi mainiosti myös suomenkielinenkin viisu! En tiedä onko jengillä vaan traumoja aiemmista yritelmistä, mutta niistä on selvästi opittu ja viime umksta mm. Ilta olisi sopinut erittäin hyvin edustajaksi BC:n lisäksi. Mikäli näistä neljästä suomenkielisestä tyrkystä mikään on yhtään parempi kuin englanniksi laulettu, niin aion ehdottomasti kannustaa <3
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ja onhan kaikki kolme Suomen viimeisintä suomenkielistä viisua olleet kaikki vähintään puhelinäänestäjien finalistien joukossa.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Onko jossakin biisien julkaisujärjestys?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Esim. Ylen sivuilla artistit on esitelty kappaleiden julkaisujärjestyksessä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Avataanko "UMK22: puntari" -ketju pian valmiiksi puntareita varten? :mitvit:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Piti kysymäni samaa asiaa, jos sais vaikka varattua paikan ketjun alkupäästä nyt kun on vielä valveilla...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^^ Nyt on puntariketju olemassa. Avataan lukosta sitten keskiyöllä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1428
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

25 - 75% edelleen UMKssa voimassa.

Telepuolella CK on hieman parempi kuin BESS. Jurypuolella heittämällä. Vaikka CK ei todellakaan ole paras mahdollinen edustaja niin kyllä uskallan BESSin edustusmatkan tuhota nyt.
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jamira »

Ja jos BESSin liikehdintä lavalla on yhtä halvan ja vaivaannuttavan näköistä kuin videolla niin ei pitäisi olla mitään saumaa. Lavaesitys ja karisma on todella tärkeitä nykyviisuissa.

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Mua suorastaan pelottaa, että meiltä jää joku älyttömän hyvä suomenkielinen biisi lähettämättä vaan koska tää urbaanilegenda suomen kielestä on niin vahvasti ujutettu suomalaisten mieleen. Yritän itse nyt mahdollisimman paljon muistuttaa ihmisiä siitä, että kyllä suomellakin voi pärjätä, ja esim. Jodelissa on jo sellaista liikehdintää että ihmisten mielipiteet pikkuhiljaa muuttuu!

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

suchanovellife kirjoitti: 14 Tammi 2022, 09:24 Mua suorastaan pelottaa, että meiltä jää joku älyttömän hyvä suomenkielinen biisi lähettämättä vaan koska tää urbaanilegenda suomen kielestä on niin vahvasti ujutettu suomalaisten mieleen.
Tuskin kiinni siitä. Voitti Cicciolinakin puhelinäänet, raadit torppasi.
Got a fire and a country heart 🔥

Lukittu