UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa
Lukittu

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei oo taidettu ennen avoimella haulla hakea tanssijoita?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Laittilimu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Huhti 2021, 19:17

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Laittilimu »

Lordin alkuperäisellä rumpalilla Sampsa Astalalla on suomenkielistä soolotuotantoa.

aihe_
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Touko 2017, 02:06

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja aihe_ »

Voisikohan tuon perusteella päätellä, että finaali pidetään Helsingissä :miettii:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Oho. :shock: En tullut edes ajatelleeksi.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3786
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Hyvän Rokin lisäksi olisi kiva nähdä tulevassa UMK:SSA Viivi jollain Lääken tai Usan tyylisellä Suomipoppiksella. Myös Jesse Markin olisi mielenkiintoinen saada mukaan. Haluan myös Aliskyn.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1735
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Mohno kirjoitti: 31 Touko 2021, 16:08 Katsotaan miten Kelle mä soitan menestyy Second Chancessä ja mikäli näyttää hyvältä jatketaan sillä linjalla (johon myös Behm ym kuuluu).
Räminäkortti on nyt käytetty vähään aikaan ja olisi kiva avata joitain uusia ovia.
Ja nythän tiedetään että Ilta menestyi SC:ssä varsin hyvin ollen neljäs, joten aika vahva vihje aukaista vihdoinkin se ovi jossa suomalainen ja suomeksi laulettu powerballadi menestyy myös itse ESC:ssa. :peukku:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Minä en sulkisi korviani miltään genreltä ennakkoon ennen kuin tarjolla olevat biisit on kuultu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Olisipa kisassa iso liveyleisö ja pääsisipä yleisöksi ostamalla lipun.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Sama. :joojoo: Genre kuin genre, kunhan biisi on loistava. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16168
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Lupaan antaa ääneni suomenkieliselle balladille jos siinä lauletaan Saku Koivun katkenneesta mailasta (olympiafinaali 2006 never forget). :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Ehkä torinolaiset osaisivat arvostaa tuollaista viittausta olympialaisiinsa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja toivo »

Genre kuin genre. Ja pelkkä loistava biisi ei riitä. Vaan se kokonaisuus. Kaikkien palasten pitää loksahtaa paikoilleen jos Euroopalta pisteitä halutaan saada.

Mutta kun miettii Suomen kolmea menestyneintä viisua: Lordi, Softengine ja BC, niin rockiahan ne ovat.
Eli tämä on se Suomen vahvuus näissä kisoissa. Itse toivon, että sieltä tulisi joku täysin tuntematon rock yhtye, samalla asenteella kuin BC. Jos Suomi vielä joskus viisut voittaa, niin se on rockilla. :joojoo:

Kaikista pahin vaihtoehto on tilata Ruotsista joku Linnea Debin/G:ssonin geneerinen liukuhihna-eurohöpötys. Näillä on vaan tapana flopata viisuissa vuodesta toiseen. :draamaa:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No mä olen edelleenkin sitä mieltä, että Saaran Monstersilla (biisinä) olisi ollut top10-sija otettavissa, mutta suomalaiset sössivät asiat ihan itse.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Totta. Show oli huonolla tavalla yliampuva eikä sopinut biisiin. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ ^^ Saaran show riitti sentään ainoaan finaalipaikkaamme Softenginen ja BC:n välisellä ajalla. Sen ansiosta pidin itse Saaraa Suomen viisumaineen pelastajana kolmen karsiutumisen jälkeen, vaikka finaalissa se tokavika sija tulikin.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Joo, siksi mä en itsekään puhuisi flopista toteutuneellakaan sijoituksella.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tietysti Saara olis voittanut jos olis ollut paljon parempi biisi ja paljon parempi show ja paljon parempi kaikki.
Oikeasti ottaen, mun mielestä se(esitys) menetti tuoreutensa ja mielenkiintonsa loputtomien viilausten ja laskelmointien takia ja siihen tuli teennäisyyttä. Enemmän rentoa intuitiivista heittäytymistä ja menoa, vähemmän kylmää laskelmointia. Hyvä suunnittelu voi kyllä olla taustalla, mutta shown tekee taiteilijan tilanteentaju ja luovuus.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

akfan33_ZZ kirjoitti: 08 Loka 2021, 21:40 Tietysti Saara olis voittanut jos olis ollut paljon parempi biisi ja paljon parempi show ja paljon parempi kaikki.
Kukaan ei ole oikeesti tuollaista väittänyt. Nyt oli kyse siitä, onko Ruotsista biisin tilaaminen tie floppaukseen. Minusta biisin lisäksi Suomi olisi saanut tilata myös lavashown ja kuvauksen toteutuksen sieltä. Mutta kun showlle "hyväksytty"-leiman leimaavat kätöset ovat lopulta suomalaisia/yleläisiä, en tiedä auttaisiko sekään mitään, kuten ei auttanut brittiläisenkään X-factorin suunnittelijan palkkaaminen. Miksi Saaran X-factor esitykset olivat niin paljon parempia, en tiedä, mutta epäilevä katseeni kääntyy edelleen Saaraan, joka kenties sai vapaammat kädet ja painoarvoa toteuttaa ideoitaan X-factorin menestyksen myötä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2353
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Olisikohan pitänyt tehdä X-Factor-tasoinen lavashow, jossa Saara Aalto makaa sängyssä laulaen ja kertosäkeen tullessa ensi kertaa tummat, karvaiset monsterit ilmestyvät sängyn alta ja Saara tanssii niiden kanssa lopun esityksen. Toki esityksessä olisi pitänyt olla juonikaavio.

Itse samaistun hyvin Saara Aaltoon. Saara Aalto oli vuoden 2018 Euroviisuissa kuin minä yläkoulussa, outo, ei-kovin-suosittu kympin hikari, jota kiusattiin, vaikka kuinka yritettiin tehdä vaikutus. Lisäksi Saara Aalto vaikuttaa kovin perfektionistiselta.
🇫🇮👖🥚

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

hra47 kirjoitti: 08 Loka 2021, 15:35 No mä olen edelleenkin sitä mieltä, että Saaran Monstersilla (biisinä) olisi ollut top10-sija otettavissa, mutta suomalaiset sössivät asiat ihan itse.
Joo en tiedä oliko asialla yksinomaan suomalaiset, mutta se esitys jäi kyllä jotenkin sekavaksi, armeijapuvut eivät avautuneet ainakaan minulle. Sinänsä olin jo silloin ja edelleen iloinen siitä, että Suomellakin oli kova panostus ja lavarekvisiittaa rohkeasti.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Monsters floppasi liveen. Esityksessä ei ollut minkäänlaista rakennetta tai se ei tukenut biisiä tai sen tarinaa. Veikkaan, että Saara on saanut vapaasti toteuttaa ideoitaan ja lopputulos on, että liikaa on yritetty änkeä muutaman minuutin kokonaisuuteen ja lopputulos on kakofoninen. Monsters olisi voinut pärjätä ammattitaitoisella esityksellä.

Tuo on ollut minusta aina Saaran ongelma. Hän on liian omapäinen ja haluaa tehdä vain sitä omanäköistä juttua. X Factorin jälkeen hän olisi saanut ison tiimin taakseen, mutta ei pitänyt heidän näkemyksistä. Artistisuuteen kuuluu kompromissit. Onhan se hieno ajatus, että joku tekee jotain "täydellä sydämellä" ja täysin omilla ehdoilla, mutta jos ei ota kokeneemmilta neuvoja tai näkemyksiä vastaan niin on turha itkeä, että ei lyö missään varinaisesti läpi. Syytetään suomalaisten sivistymättömyyttä, että häntä ei ymmärretä. Mennään Britteihin X Factoriin ja ihastutetaan brittikatsojat (huom. täysin tuotannon päättämät biisit, lookit ja esitykset). Kummasti ne brititkin lakkasivat ymmärtämästä Saaraa heti kilpailun jälkeen.

Sori. Meni vähän... :offtopic:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

olvr20
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 254
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 12:44

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja olvr20 »

Saara on lahjakas laulaja ja lahjakas esiintyjä. Monsters oli sen sijaan ihan persoonaton ja kulahtanut biisi. Esitys väkisin väännetyn oloinen ja laimea.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

WildDance kirjoitti: 10 Loka 2021, 21:12 Monsters floppasi liveen. Esityksessä ei ollut minkäänlaista rakennetta tai se ei tukenut biisiä tai sen tarinaa. Veikkaan, että Saara on saanut vapaasti toteuttaa ideoitaan ja lopputulos on, että liikaa on yritetty änkeä muutaman minuutin kokonaisuuteen ja lopputulos on kakofoninen. Monsters olisi voinut pärjätä ammattitaitoisella esityksellä.
Sinäkin Brutukseni. :draamaa: Silloin viisujen aikaan olit tietenkin ylpeä Saarasta ja sanoit näin:
WildDance kirjoitti: Olen niin ylpeä meidän Saarasta. Hän antoi kaikkensa. Saara on niin ammattimainen ja vahva artisti. Olen todella onnellinen, että hän sai toteutettua unelmansa. Monsters on Suomen biisiksi todella kansainvälinen ja sykähdyttävä. Esitys oli taidokas ja osoitti, että Saara on tähti.

Saara on minulle niin tärkeä esikuva. Olen seurannut häntä jo alusta asti ja aina pitänyt hänestä. Itkin eilen ilosta, kun hän nousi viisulavalle. Se oli Saaralle niin tärkeää. Kuinka monelle muulle suomalaiselle artistille Euroviisut ovat olleet yhtä tärkeä tapahtuma? En halua vertailla Saaraa kenenkään, mutta onhan se hienoa, että meitä edusti artisti jolle viisut ovat oikeasti sydämen asia. Sijoitus on toki pettymys, mutta se ei ole missään tapauksessa Saaran syy. Saara, olet rakas! <3

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ :rofl: Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee.
12pointsii kirjoitti: 10 Loka 2021, 19:26
hra47 kirjoitti: 08 Loka 2021, 15:35 No mä olen edelleenkin sitä mieltä, että Saaran Monstersilla (biisinä) olisi ollut top10-sija otettavissa, mutta suomalaiset sössivät asiat ihan itse.
Joo en tiedä oliko asialla yksinomaan suomalaiset, mutta se esitys jäi kyllä jotenkin sekavaksi, armeijapuvut eivät avautuneet ainakaan minulle. Sinänsä olin jo silloin ja edelleen iloinen siitä, että Suomellakin oli kova panostus ja lavarekvisiittaa rohkeasti.
Ei ollut yksin suomalaiset, mutta kyllä hyväksyntänsä esitykselle antaneet olivat suomalaisia...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^^ Kivaa, kun lainataan vuosia vanhoja tekstejä. :rofl: Tuolloin minulla oli ehkä ”hieman” Saaran vaaleanpunaiset silmälasit yllä, kun arvostelin mitään häneen liittyvää. Nyt koen pystyväni arvioimaan häntä objektiivisesti. Onhan tässä nyt jälkeen tullut vuosia seurattua Saaran touhua ja avautunut enemmän koko kuva. Jotain varmasti kertoo, että Saara on pitänyt aina managerina vain kumppaniaan. Ensin Teemua ja nyt Meriä. En ole varma osaako Saara oikein ottaa rakentavaa kritiikkiä vastaan.

Edelleen Saara on loistava laulaja ja ihana tyyppi, mutta minusta hän on turhan itsepäinen näkemyksissään. Toki kun teet kaiken itse, voit myös syyttää vain itseäsi.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Happy »

Minäkin superfanitin Saaraa X Factorissa alusta loppuun (ja sitä ennen Talentissa, Voicessa,).. mutta X factorin jälkeinen eroaminen levyyhtiöstä, Merin managerointi, Umk-biisit & kammottavat livevedot vetivät kaikki odotukseni vessanpöntöstä alas :lohduton:

Toki Umk 2016 oli jo ensimmäinen osoitus siitä ettei Saaralla ole riittävää arviointikykyä toimia itsensä herrana.. mutta hän kuitenkin sai kaikki osaavat taustajoukot X factorin ansiosta ja silti heitti lupaavan uransa vessanpöntöstä alas :nyyh:
Saaralla on Suomen ja ellei jopa Pohjoismaiden paras lauluääni ja siksi on sääli että oma tuotantonsa on niin karseaa.
Never miss a good chance to shut up.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Mutta jos vaan se kuutio olisi saatu sinne Israeliin...
kuva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

No niin, nyt kun päästiin siihen kuutioon, niin voidaankin jatkaa aiheessa. :heh: :joojoo:

Olisipa Johannes Brotherus lähettänyt jonkun biisin UMK:hon. :ihana: Einin Syksyn Sävel -biisi on sen verran upea, että Brotheruksella voisi olla lahjoja loihtia vaikka menestysviisu. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2353
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

^^^En ymmärrä, miksi täällä edelleen vihataan Saara Aaltoa? Hänhän on musikaalinen lahjakkuus.
🇫🇮👖🥚

Lukittu