UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

En huomioisi ns. perus viisufanien mielipidettä tästä, koska he popittavat stereotyyppisesti kaikkea 90/00-luvulle jämähtänyttä poppista. Isaacin soundi taitaa vaan olla liian modernia monen slay-queen viisuilijan mieleen.

Veikkaan että raatiäänissä Isaac menestyy raatiäänissä parhaiten heti Oliveran jälkeen. Molemmissa on sellaista kansainvälistä soundia. Jos Isaac laulaisi englanniksi niin pitäisin jopa todennäköisenä UMK voittajana. Valitettavan moni on sitä mieltä ettei suomenkielellä pärjää, joten se verottaa hänen ääniään. Olen tehnyt myös havainnon, että moni Kuumasta Jäbästä tykkäävä pitää paljon myös Ram Pam Pamista, joten mitenköhän paljon syövät toistensa ääniä :mitvit:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kummallisia asioita tapahtuu kun kuuntelee biisejä spotifystä ilman videoiden apua. Kuuma jäbä putosi puntarini neljänneltä sijalta tokavikaksi, BESSin ja Tommin noustessa hänen edelleen. Enkä tiedä onko tuokaan Jäbän lopullinen sijoitus, tuntuu mun mielipide häilyvän aika paljon sen suhteen. Lisäksi ehkä ymmärsin paremmin niitä, jotka ovat karsastaneet puntarillani ykkösenä olevaa Oliveraa, hänen lyriikkavideonsa on hieno ja tukee musiikkia loistavasti, mutta ilman visuaaleja se saattaa kieltämättä käydä hermoille. Toivottavasti UMK:n finaaliin saavat loihdittua sille vangitsevan lavaesityksen (niin varmaan :roll: ).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Kummallisia asioita on tosiaan tapahtunut, kun kävin kaikki lyrikkkavideot vielä läpi. Cyan Kicks ja Younhertes oli pakko nostaa neljän tähden sarjaan ja varsinkin Oliveran suhteen täytyy pahoitella nyreää alkusuhtautumista. Kappale on todella omaperäinen, tekijänsä näköinen ja kuuloinen, jotenkin niin tätä päivää. En ihmettelisi, vaikka siitä tulisi kansainvälisesti ”hittibiisi” indieporukoissa tai sen tyyppisesti, tuskin valtavirrassa sentään. Pitää huomenna päivittää pisteitä.

Sen sijaan Bess ja Rasmus pysyvät huippuina lähellä vitosta. Vain Tommi ja Isaac eivät resonoineet alkuarviota kummoisemmin.

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että nyt kannattaisi nauttia huippuhyvästä UMK-tarjonnasta ja miettiä sitä Torinoon lähetettävää esitystä vasta sitten, kun livet on nähty ja koettu.
Somewhere in her smile she knows

Blueberry
Siemailija
Siemailija
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Marras 2021, 22:43

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Blueberry »

Wiwibloggsilla on myös menossa äänestys parhaasta UMK biisistä. Jännä nähdä, miten tulokset vaihtelee eri sivustoilla.
Tätä kirjoittaessa The Rasmus on ensimmäisenä (26.75%), BESS toisena (20.08%) ja yllättävästi Olivera kolmantena (17.53%). Kuppilan suosikki Isaac vasta neljäs (14.11%). 5. Cyan kicks (13.19%) 6. Younghearted (6.51%) 7. Tommi Läntinen (1.84%)
Äänestys on toki vielä auki.
https://wiwibloggs.com/2022/01/22/poll- ... 22/268732/

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

The Rasmus Iltalehden lukijoiden suosikki.

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/22b ... 37cfb22a3b
Nyt ne verhot kii

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^ Huomiota herättää Rasmuksen ylivoima yli 4000 äänellä. Cyan Kicks, Isaac Sene ja Bess käytännössä tasoissa takana noin 940 äänellä.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^^ Tuo kyllä vahvistaa aika paljon sitä oloa, että The Rasmus tulee olemaan meidän edustaja.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1046
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

En nyt vetäisi tuosta kovin suuria johtopäätöksiä. Olen täysin varma, että tuossa on myös sellaisia ihmisiä äänestänyt automaattisesti Rasmusta, jotka eivät ole edes kaikkia UMK-biisejä kuulleet.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

figure8
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 458
Liittynyt: 08 Joulu 2012, 18:40

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja figure8 »

Eikös nuo Iltalehden tmv. gallupit yleensä aina voita isoin nimi? Muistelisin ainakin Eläkeläisten, Stigin ja Diandran voittaneen samantapaiset gallupit äänivyöryillä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

hra47 kirjoitti: 21 Tammi 2022, 13:24 Livestä ja kuvauksesta kaikki riippuu, valittiin mikä tahansa biisi.
Nyt nostan henkilökohtaisesti esiin Blind Channelin kovan työmoraalin. Jos aikaisemmat edustajat ovat käyttäneet pari tuntia Ylen tarjoamaa harjoitusaikaa niin Blind Channel käytti kaikki tarjolla olevat ajat ja ottivat muutenkin onkeensa Ylen maskeeraustiimin jne neuvot ja vinkit.

Kuka ikinä Suomea sitten edustaakaan niin ottakoon mallia Blind Channelin asenteesta ja työvoitosta.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Albin kirjoitti: 21 Tammi 2022, 14:53 Minulla ärsyttää negatiivisyys joka taas iskenyt kuppilaan. Vielä muutama päivä sitten hehkutettiin kuinka UMK on muuttunut vuosien saatossa euroopan parhaaksi viisukarsinnaksi. Tänään ei taas kelpaa mikään.
Minulta tulee UMK-puntariin yhden tähden viisuja ja vieläpä miinusmerkkisenä, mutta ei kai sitä tarvitse mollata kuukausia ennen miten huonosti käy itse finaalissa. Miksei me voida kannustaa nyt UMK-finalisteja ja keväällä finalistia mielemme mukaan. Jos huonosti käy niin silti ensi vuonna uudelleen ylpeästi suomea kannustaen :suomi:
Juuri näin! Television Ensitreffit alttarilla ollut terapeutti toi Hesarin kolumnissaan hyvän termin ”luksusnarina” esiin. Nyt kun on kerrankin varaa valita ja vieläpä laadukkaampaa vuosikertaa niin ei ole oikea aika luksusnarinalle.

Nyt kun sodan uhka on Euroopan seuduilla yllä niin meidän pitäisi olla iloisia että Euroviisut ovat kymmeniä vuosia pyrkineet saamaan aikaan yhteisymmärrystä ja ymmärrystä muita kohtaan ihan musiikin avulla. Euroviisuissa on nostettu rauhanaatteen lisäksi esille paljon muitakin tärkeitä asioita ja sen vuoksi pidän Euroviisuja suurempana asiana kuin pelkkänä musiikkikilpailuna.

Toki finaaliin pääsy ja etenkin top15-sijoitus olisi mannaa. Itse olen ylpeä jos Suomen edustaja käyttäytyy positiivisesti Suomea edustaan menipä sitten syteen tai saveen. Daruden ja Sebastianin kiukuttelu siitä, etteivät suostuneet menemään katsojiksi finaaliin oli mielestäni aikuisilta ihmisiltä käsittämätöntä käytöstä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

toivo kirjoitti: 22 Tammi 2022, 15:14 Mari Pudas taas jakanut Leijoniaan ja lampaitaan:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 319273e506
Tyypillistä, että minun mielipiteeni ovat yleensä vastakohtia hänen kanssaan 🤣.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

iiiduli kirjoitti: 22 Tammi 2022, 17:07 ^ Itse ajattelen, että onkohan biisistä väkisin haluttu tehdä kolmen minuutin mittainen ja sitten on päätetty lyödä se viimeinen kertosäe tulemaan vielä kerran, koska mitään muutakaan ei ole keksitty. Vaikka en mikään biisin tekijä ole, niin itse olisin melkein lopettanut kappaleen sitten vain aiemmin.
Ajatellaan nyt vaikkapa Kikan kappaletta Anna rakas villi sekä raju hetki. Kyllä siinäkin lopussa on toistoa. Taitaa olla tehokeino.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

iiiduli kirjoitti: 23 Tammi 2022, 13:22 ^^ Tuo kyllä vahvistaa aika paljon sitä oloa, että The Rasmus tulee olemaan meidän edustaja.
The Rasmuksen ennakkosuosikkiasetelma on murskaava, mutta Iltalehden lukijoista moniko on todella edes kuunnellut muita saati tuntevat toisia. Vuonna 2020 Erikan ylivoima oli murskaava ennakkogallupeissa, mutta tuntematon Aksel vei jäätävän liven vuoksi voiton. The Rasmuksen liveen sisältyy samanlainen epävarmuus kuin Erikaan ainakin mielestäni.
Liitteet
IMG_20220123_183625.jpg
IMG_20220123_183625.jpg (240.92 KiB) Katsottu 1633 kertaa
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyllä musta Rasmus on ennakkoon varmempi live-esiintyjä kuin Erika, jolla tuntui olevan tyyli vielä vähän hakusessa ja heppa lähtenyt laukalle. Veikkaan, että Rasmus ja Tommi vetävät livensä pitkän uran tuomalla perusvarmuudella. Muut ovatkin sitten kysymysmerkkejä ellei jotain ihan odottamatonta ole tapahtunut UMK:ssa ja Ylessä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Mä myös kyllä ajattelen, että The Rasmus on yksi niistä, joitten live-esitystä ei tarvitse suuremmin jännittää, ihan jo siitä syystä, että ovat bändi. Wäre ei pääse keksimään heille hassun hauskoja koreografioita.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

iiiduli kirjoitti: 23 Tammi 2022, 19:03 ^ Mä myös kyllä ajattelen, että The Rasmus on yksi niistä, joitten live-esitystä ei tarvitse suuremmin jännittää, ihan jo siitä syystä, että ovat bändi. Wäre ei pääse keksimään heille hassun hauskoja koreografioita.
The Rasmuksella on kokemusta esiintymisestä vaikka kuinka ja tuskinpa sallii kenenkään määräillä korografioitaan tai esiintymisasujaan. Se on oikein hyvä juttu.

Daruden kohdalla mentiin vikaan siinä, että kappaleet eivät olleet Darudea. Muistuu mieleen se päivä, kun Darude esiteltiin Suomen euroviisuedustajana. Kun näin hänet ja Sebun, tuli vahvasti sellainen olo, että nämä eivät ole tyytyväisiä tähän tilanteeseen. Jotain on mennyt vikaan.
Enkä tarkoita sitä Sebun kipeää kättä ja siitä johtuvaa huonoa fiilistä.

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Nyt on hyvä taso UMK:ssa! Onnittelut Ylelle siitä. Oli viime vuonnakin hyvä taso, mutta nyt vielä parempi. The Rasmuksen valinta voittajaksi olisi tylsää rokin jatkumoa Blind Chanelille ja myöskin ennalta arvattavinta. Itse tykkään eniten Bessin biisistä, hänen tuotantoa olen kuunnellut aiemminkin. Periaatteessa kaikki kelpaisi edustajiksi Suomelle, mutta eniten itseäni miellyttää BESS, Olivera, The Rasmus, Cyan Kicks ja Isaac Sene. Younghearted ja Tommi olisivat tylsiä valintoja. Olivera varmaan raatiystävällisin valinta. Cyan Kicks kuulostaa omaan korvaani perusviisubiisiltä näistä eniten. The Rasmuksen biisi jää kyllä päähäni soimaan, mutta alkuun se oli mielestäni tylsä, aivoihin tämä biisi jäi muistiin vasta parin kuuntelun jälkeen. Jezebel alkaa silleen himmaillen, mutta lopetus oli mukavan räjäyttävä. BESS:n biisi taas iski suoraan tajuntaani ja pidän sitä iskevimpänä näistä.

Avatar
Arvid
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 20:07

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Arvid »

UMK on hämmentävän hyvä tänä vuonna. Vielä se, missä voidaan petrata on toimiva liveshow ja siinä peräänkuuluttaisin tyylikkyyttä. Saa olla glitteriäkin, mutta itse esitykset saisivat olla viimeisen päälle hiottuja kameratöineen ja äänen laatuineen. Oudot koreografiat unholaan ja tyylikkyyttä kehiin.

Jos ajattelee, että saisimme nauttia jatkossakin UMKsta näin nousujohteisessa fiiliksessä, niin näkisin, että nyt kannattaisi valita se potentiaalisin menestyjä tuonne. Ja sehän on tällä hetkellä The Rasmus. Kappaleesta tykätään myös ulkomailla, he oikeasti osaavat esiintyä ja uskoisin raadeiltakin tulevan pisteitä tarpeeksi. Hyvä sijoitus TOP 15 takaa sen, ettei kasvoja menetetä, tulee hyvä viisureissu ja saadaan näkyvyyttä. Tämän jälkeen tie on avoinna Robinin, Abreun jne kaltaisille artisteille osallistua UMKhon. Ehkä jopa vielä kovempia nimiä, miksi ei esim. Alma, Tuisku tai Nightwish?

telelé
Siemailija
Siemailija
Viestit: 112
Liittynyt: 24 Joulu 2019, 20:57

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja telelé »

Arvid kirjoitti: 23 Tammi 2022, 21:18Jos ajattelee, että saisimme nauttia jatkossakin UMKsta näin nousujohteisessa fiiliksessä, niin näkisin, että nyt kannattaisi valita se potentiaalisin menestyjä tuonne. Ja sehän on tällä hetkellä The Rasmus. Kappaleesta tykätään myös ulkomailla, he oikeasti osaavat esiintyä ja uskoisin raadeiltakin tulevan pisteitä tarpeeksi. Hyvä sijoitus TOP 15 takaa sen, ettei kasvoja menetetä, tulee hyvä viisureissu ja saadaan näkyvyyttä. Tämän jälkeen tie on avoinna Robinin, Abreun jne kaltaisille artisteille osallistua UMKhon. Ehkä jopa vielä kovempia nimiä, miksi ei esim. Alma, Tuisku tai Nightwish?
En kyllä itse usko että The Rasmus tulee kovin hyvin viisuissa pärjäämään, mutta sillä ei ole väliä. En usko että huono tulos hetkauttaisi UMK:ta paljoa. Toki näin saattoi käydä aikaisempina vuosina, mutta silloin suosio oli paljon pienempi. Nyt osallistuminen UMK:hon on kannattavaa kotimaiselle uralle. Esimerkkinä se, kuinka suosittuja kappaleet ovat tällä hetkellä spottarissa ja muutenkin UMK on tuottanut hittejä vuoden 2020 jälkeen. Se on paljon houkuttelevampaa ja se päämäärä useimmille artisteille kuin itse viisuedustus, ainakin niille jotka suomeksi laulavat. Myös YLE tulee varmaan formaatin samanlaisena pitämään, eiköhän he ole tällä hetkellä tyytyväisiä katsojalukuihin.

Tärkeintä on että suomalaiset valitsevat sen kappaleen/esityksen josta pitävät eniten ja pystyvät seisomaan sen takana vaikka sitä menestystä ei tulisikaan. Eikä heitetä mitään lokaa artistille.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Oon myös hieman miettinyt tuota, mitä UMK:lle käy jos ja kun Suomi ei tänä vuonna tule saavuttamaan kovin kummoista menestystä. Heijastuuko se negatiivisesti ensi vuoteen? Itse olen kyllä aika luottavainen, että UMK on aika hyvin tässä parissa vuodessa jo onnistunut vakiinnuttamaan paikkansa ja on pienemmille artisteille etenkin tämän vuoden perusteella erinomainen paikka esitellä omaa tuotantoa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Niin, voihan tämä vuosi olla jälleen 2008. Vuoden 2007 menestymättömyys meni vielä kotiviisujen aiheuttamassa huumassa, mutta Teräsbetoni joutui sen jälkeen kärsimään aika kovasti nahoissaan ylimitoitetuista menestymisodotuksista...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Nykyään UMKiin osallistuminen näkyy Spotifyssa. Ei tarvi olla YouTube-lukujen varassa kun Spotifyssa ihmiset haluavat nimenomaan kuulla kappaleen. Menestys maistuu varmaan kaikille?

UMK on parantunut kun on muutettu liikaa tuulikoneglitterkliseeshowsta ja sisäpiirivitseistä laadukkaampaan musiikkiviihdeohjelmaan. On kuin vertaisi koulun kevätjuhlaa ja Moulin Rougea parhaimpina päivinään. Tyylikkyyshän ei tarkoita sitä, että olisi kliinisen tunteetonta. UMKin pitäisi ollakin intohimoisen musiikin juhlaa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

hra47 kirjoitti: 23 Tammi 2022, 22:47 Niin, voihan tämä vuosi olla jälleen 2008. Vuoden 2007 menestymättömyys meni vielä kotiviisujen aiheuttamassa huumassa, mutta Teräsbetoni joutui sen jälkeen kärsimään aika kovasti nahoissaan ylimitoitetuista menestymisodotuksista...
No, siihen aikaan hoettiin koko ajan ettei hevillä voi hävitä. Eihän Teräsbetoninkaan sijoitus ole huono kun ajattelee, että se oli suomeksi ja toiseksi vielä metallia. Tuohon aikaan vielä oli perusolettamus, että musiikin pitäisi olla nimenomaan englanniksi kun kerran ollaan Euroviisuissa. Balkanin mailla serbokroatia on kilpailuetu. Suomeksi laulettua voi neuvostoaikana koulunsa käynyt virolainen ymmärtää. Nuorten virolaisten suomenkielentaito ei ole yhtä hyvä kuin aikoinaan Suomen televisiota Tallinnasta käsin seuranneilla.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

figure8 kirjoitti: 23 Tammi 2022, 13:49 Eikös nuo Iltalehden tmv. gallupit yleensä aina voita isoin nimi? Muistelisin ainakin Eläkeläisten, Stigin ja Diandran voittaneen samantapaiset gallupit äänivyöryillä.
Moni lehden selaaja napauttaa tutun artistin kohdalla.

Muuten kyllä Diandra on puhjennut kukkaansa naisena ja odotan häntä uudestaan kisaan mukaan. Ei ole ainakaan laulutaidosta kiinni. Pitää olla tarpeeksi hyvä kappale hänelle. UMKin varrelta on muitakin, joita kaipaan uusintakierrokselle.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

En usko The Rasmuksen kummempaan menestykseen, kohtalaisia nostalgiaääniä voi saada faneiltaan ja biisi ok. Måneskinin jälkeen silti kokonaisuutena haukotuttava ja vanhanaikainen, eikä porukka innostu. Eikä olisi edes ainoa rockbändi.
Siellä on kuitenkin jotain uutta tarjolla muissa genreissä, jotka vie huomion ja äänet. Ja voihan sinne tulla joku uusi bändikin.

Ja onhan se harha nyt monilla suomalaisilla että he kuvittelevat keksineensä menestyskaavan viimevuotisen perusteella. Ja jonkun The Rasmuksen heikko menestys on karvaampi pettymys, kuin jonkun keltanokan. Sitten taas ensi vuonna valitetaan lehtien kommenttikentissä paskakisoista.

aaloppi
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 19
Liittynyt: 19 Tammi 2020, 16:52

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja aaloppi »

My eurovision scoreboard -apissa tykätään BESSistä :joojoo:
Liitteet
Screenshot_20220124-005545.jpg
Screenshot_20220124-005545.jpg (657.08 KiB) Katsottu 983 kertaa

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Stargazer »


Taas mennään :uujee:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1735
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Teinpä Viisukuppilan UMK22-puntarin eilisen iltapäivän tilanteesta "kaksarilistan"
kaikista täysistä listauksista (sijat 1-7 annettuina).
Ykkönen sai 2 pistettä ja kakkonen 1 pisteen.

Tältä näyttää:

1. 82 BESS – Ram pam pam
2. 76 The Rasmus – Jezebel
3. 73 Isaac Sene – Kuuma jäbä

4. 24 Cyan Kicks – Hurricane
5. 22 Younghearted – Sun numero
6. 12 Olivera – Thank God I'm an atheist
7. 8 Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Näyttäisi siis olevan kolmen kauppa mikäli meitä on kuuleminen.

Miksi vain kaksi parasta saa pisteitä?
Halusin eliminoida dissaukset. Puhelinäänestyksessäkään ei voi antaa miinusääniä.
Lisäksi äänestyspäätös tehdään yleensä vain parin vaihtoehdon välillä (joko/tai).

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ai että tuo video oli taas hauska ja mielenkiintoinen! :tapu:
Riskinä seniorilaumat

Lukittu