UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

UFOPOLI kirjoitti: 25 Tammi 2022, 22:43 Ettäs tiedätte.
Nih. :ylppis: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Ronskia kielenkäyttöä tunnutaan usein pidettävän jonkinlaisena aitouden merkkinä. Aika moni kuitenkin on ihan luonnostaan korrekti eikä harrasta ylenmääräistä kiroilua tai muuta pälpätystä. Yhtä lailla sellainenkin ihminen on aidosti oma itsensä. Toisaalta joku voi tarkoituksella käyttää räväkkää kieltä ihan vain vetääkseen jotain roolia, herättääkseen huomiota tai ärsyttääkseen. :tosion: Ja huomiohan tässä nyt sitten on herännytkin :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10693
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Näin joskus jonkun tyyliin naistenlehti-tutkimuksen, minkä mukaan kiroilevat ihmiset ovat muita rehellisempiä. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3795
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

On kyllä kivan oloisia tyyppejä tuon Reaktio videon perusteella. Itsekkin liityin Bessin ihailijoihin ja minulla tulee hänen suorasta kiroilu tyylistä mieleen yksi parhaista ystävistäni. Tykkäsin myös Yongheardin kiristys uhkailu lahjonta jutusta. Oliveralle pisteet siitä, että hän ei halua tehä tyypillistä rakkaus ballaadia :peukku:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5921
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Niin kuin joku täällä totesikin, tuskin Bess englanniksi noin paljoa kiroilee, joten en asiasta suuremmin jaksa olla huolissani. Pikemminkin mietin videota katsoessa, että Bess ainakin varmasti pärjäisi kaikissa mahdollisissa haastatteluissa ja jäisi porukan mieleen. Ei sillä viisujen tuloksen kannalta varmasti mitään merkitystä ole, mutta on se varmasti silti parempi olla persoona, joka jää mieleen versus tyyppi, jota kukaan ei oikein meinaa muistaa.

Ja ulkomaalaisten haastatteluista tuli mieleen, että Isaac sanoi omassa Insta-livessään ettei englanti oikein taitu ja vastasikin ainakin yhteen englannin kieliseen kysymykseen suomeksi. Aina sitä jotenkin tulee mietittyä, miten se edustaja kansainvälisten medioitten edessä pärjäisi. Etenkin kun BC:n Niko puhui niin hyvää englantia. Muitten tämän vuoden ehdokkaiden englannin kielen osaamisesta ei ole tietoa. The Rasmuksen tyypit ja Olivera nyt ainakin oletettavasti hyvää englantia puhuvat.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jamira »

Lauri asuu Havaijilla ja ennen asui Losissa niin voin kuvitella että puhuu englantia erinomaisesti.

Mutta tuohon että ihminen ei kiroile englanniksi niin se on itse asiassa usein päinvastoin. Olen sen huomannut että tulee sanottua itsekin joskus oh fuck kun keskustelee englanniksi jonkun kanssa. Vaikka sen tietää kirosanaksi niin sen helposti lipsauttaa suustaan kun se ei ole iskostunut omiin aivoihin niin rumaksi sanaksi kuin kotimaiset kirosanat. Myös oh shit tulee helposti suusta. :eeek: Suomeksi sanoo vaikka hitsi tai eikä. Sitten englanniksi vastaavassa tilanteessa lipsauttaa kirosanan. Minulla menee siis ihan päinvastoin ainakin.
Viimeksi muokannut jamira, 26 Tammi 2022, 04:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36775
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kappas, UMK pyritään järjestämään yleisöllä. :ihana:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Niin eikös niitä rajoituksia pyritty just purkamaan tässä lähiviikkojen aikana? :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36775
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Sini Laitinen hostaa UMK-jatkot. :ihana: Yhdessä Tommi Mannisen kanssa.

https://www.instagram.com/p/CZLrSDMq_en ... =copy_link
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti: 26 Tammi 2022, 10:52 Sini Laitinen hostaa UMK-jatkot. :ihana:
Harmi, että vaan jotkut jatkot. :lohduton: Olisi ollut ihanaa nähdä Sini ihan UMK-finaalin juontajana. :rakkaus:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

TomppaJr kirjoitti: 26 Tammi 2022, 10:52hostaa
:nohyi:
Serduchka kirjoitti: 26 Tammi 2022, 11:01 Harmi, että vaan jotkut jatkot. :lohduton: Olisi ollut ihanaa nähdä Sini ihan UMK-finaalin juontajana. :rakkaus:
Samaa mieltä. :joojoo: Mutta ehkä juontajaksi halutaan joku sellainen, joka pystyy esiintymään myös avausnumerossa tai väliajalla.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jos se juontaja paljastetaan vasta sitten kun lähetys pyörähtää käyntiin. Olishan tuokin melkoinen yllätys...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8894
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Ehkä juontajaa ei ole ollenkaan? :uujee:
Qaj.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Olisi ainakin erilainen ratkaisu. :miettii: :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Olin aiemmin vähän turhan jyrkkä, kun sanoin ettei mikään biisi menestyisi.
Haluaisin lähettää Senen tai Bessin, koska ne ovat niin erilaisia biisejä viime vuoteen verrattuna. Pääsisimme näyttämään, että osaamme tehdä monipuolisesti hyvää musiikkia, eikä vain yksi genre ole hallussa. Molemmat ovat hyviä biisejä, en osaa arvioida niiden menestymismahdollisuuksia, mutta ainakin ne olisivat raikkaita ja mielenkiintoisia valintoja.

Jezebel on mielestäni vähän tylsä, mutta moni tuntuu ajattelevan että se menestyisi. Ehkä niin, mutta se jatkaisi aika lailla samaa linjaa kuin viime vuosi, eikä tarjoaisi mitään uutta ja yllätyksellistä.

Cyan Kicksin biisi on mielestäni täysin haalea ja kädenlämpöinen Blind Channeliin verrattuna, ja ne menevät aika samaan kategoriaan kumminkin biiseinä. Cyan Kicks olisi siis askel taaksepäin viime vuodesta.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ehkä 0,007% yleisöstä muistaa mitä Suomi lähetti viime vuonna ja miettii, että "kas Suomessahan taidetaan monipuolisesti musiikkituotanto kun tänä vuonna lähettivätkin tällaista..." ja vielä pienemmän yleisösegmentin parissa oivallus realisoituisi pisteiksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

hra47 kirjoitti: 26 Tammi 2022, 18:40 Ehkä 0,007% yleisöstä muistaa mitä Suomi lähetti viime vuonna ja miettii, että "kas Suomessahan taidetaan monipuolisesti musiikkituotanto kun tänä vuonna lähettivätkin tällaista..." ja vielä pienemmän yleisösegmentin parissa oivallus realisoituisi pisteiksi.
Eli mielestäsi siis meidän pitäisi lähettää samanlaisia ja saman genren biisejä jokaisena vuonna, koska eroa ei muutenkaan huomaisi kukaan? Mielestäni olisi kiva kokeilla menestyä uudenlaisella biisillä, eikä käyttää samaa formulaa toista vuotta putkeen.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyllä, vaikka 10 vuotta putkeen jos biisit ja livet ovat joukon onnistuneimmat.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Elliotviisu kirjoitti: 26 Tammi 2022, 18:43 Mielestäni olisi kiva kokeilla menestyä uudenlaisella biisillä, eikä käyttää samaa formulaa toista vuotta putkeen.
Joo, onhan tuolla rokkipoljennolla viime vuoden lisäksi menestyttykin tuhkatiheään. Mahtaa eurooppalaisia jo haukotuttaa ne Suomen iänikuiset sähkökitarat.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7556
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Requel »

Elliotviisun kanssa kyllä samoilla linjoilla siinä, että monipuolisuus on hyvästä. Viisujen ankeuttajia ovat ainakin Ruotsi, Kypros ja Albania juurikin tietynlaisen itseään toistavan kaavan takia. Vaikka pari kolme biisiä ei kuulosta kovin isolta ketjulta, niin on se ajallisesti pitkä aika ja muodostaa maalle tietynlaista leimaa.

Ja ei sillä, etteikö Rasmusta saa valita. Toivon itsekin sen voittoa enemmän kuin Kuuman jäbän, tosin heti sen jälkeen toiseksi vähiten. :mrgreen:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1868
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

hra47 kirjoitti: 26 Tammi 2022, 18:44 Kyllä, vaikka 10 vuotta putkeen jos biisit ja livet ovat joukon onnistuneimmat.
Juuri näin. Ei viisuihin lähdetä esittelemään mitään. Sinne laitetaan paras paketti mikä toimii livenä. Tyylistä riippumatta. Tämän takia toivoisinkin, että tänä vuonna Yle olisi ottanut itseään niskasta kiinni ja panostanut livet "Mellojen tasolle".

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Toivottavaa tosiaan olisi, että Yle satsaisi tänä vuonna kaikkiin esityksiin yhtä paljon. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Possu kirjoitti: 26 Tammi 2022, 19:30 Tämän takia toivoisinkin, että tänä vuonna Yle olisi ottanut itseään niskasta kiinni ja panostanut livet "Mellojen tasolle".
Joka vuosi tätä odottaa toiveikkaana ja aina saa pettyä (valon pilkahduksia tosin sillon tällön on näkynyt, kuten parin vuoden takainen Akselin Looking Backin live, jonka turvin Aksel vei voiton). Ilmeisesti ainoa keino saada livetoteutuksesta vastaavat tiimit vaihtoon on kisaisäntäorganisaation vaihto (anova katseeni kohdistuu MTV3:een), mikä olisi kyllä nyt tällä hetkellä sääli, kun UMK-organisaatio on vihdoinkin saanut kaiken muun kondikseen. Jospa tänä vuonna tämä kasvojenkohotus yltäisi finaali-illan livelähetykseenkin. :pliis:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Mutta olihan viime vuonnakin hyvät livet. Ainakin minusta esitykset olivat erilaisia ja omalla tavallaan erinomaisia. Mieleen jäi mm Dannyn itsestään soittava piano, Walt Disney Ilta, ufon laskeutuminen ja tietysti Joelin silmät. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Daruden vuonna tuntui olevan vähän erilainen meininki lavatoteuksen kanssa, tai noh, ainakin sen voittaneen esityksen kohdalla. Oliko tuolloin erit tyypit esitysten taustalla? En ainakaan yllättyis jos olis.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

^
Darude ja Sebastian suunnittelivat ne itse. Niistä esityksistä tykkäsin kyllä, Supermanissa oli vähän liikaa kaikkea, mutta kaksi muuta olivat hyviä.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Olen melkeinpä edelleen sitä mieltä, että kokonaisuutena Release Me olisi ollut paras valinta Tel Aviviin. :ylppis: Studioversiona Superman tosin vie voiton.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1062
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

hra47 kirjoitti: 26 Tammi 2022, 19:40 (anova katseeni kohdistuu MTV3:een)
Eipä onnistu enää, kun erosivat EBU:sta muutama vuosi sitten omistajanvaihdoksen yhteydessä. Hyvä vaan, että pysyy Ylellä, ei se vika itse "kattojärjestössä" ole. Olisi muutenkin ärsyttävää katsoa kisoja mainoskatkojen kera, jäisi paljon näkemättä oikeassa hetkessä.
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16933
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Jep, näin on hyvä :peukku:
Yle on mun mielestä ainakin petrannut suuresti panostuksessa viisujen suhteen, nyky Umk (2020->) on vihdoinkin sitä minkälaisia Suomen viisukarsinnat olisi pitäny olla aina :joojoo:
Tosin jos artistina tulee joskus vielä olemaan joku untuvikko niin toivon että Yle onnistuisi brändäyksessä ja livekokoonpanon kokonaisuuden luomisessa paremmin mitä näiden Sandhojen kohdalla
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

hra47 kirjoitti: 26 Tammi 2022, 19:40 Joka vuosi tätä odottaa toiveikkaana ja aina saa pettyä (valon pilkahduksia tosin sillon tällön on näkynyt, kuten parin vuoden takainen Akselin Looking Backin live, jonka turvin Aksel vei voiton).
Jaan kyllä tämän tuskan, mutta valopilkkujakin on ollut mainitsemasi lisäksi. Ja voisihan sitä opiksikin ottaa.

Blind Channel oli viime vuonna muuten ihan hyvä, mutta sitä yhtä kömmähdystä joutui tahtomattaan todistamaan parikymmentä kertaa ennen toukokuun kisaa, eikä sitä voi unohtaa. Kauneuspilkuksikin se oli turhan raaka, joten ei samanlaisia enää, kiitos. Mieluummin siistiä ja simppeliä, ei turhaa erikoisuuden tavoittelua Tefloneiden tapaan. Saas nyt katsoa, ajeleeko Bess tänä vuonna samantyyppiseen miinaan kuin jo Teflonit ja Erika aikoinaan.
Somewhere in her smile she knows

Lukittu