UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa
Lukittu

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2126
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

^ itse olen Oululainen, eli Saara Aalto on meidän oman kaupungin nainen, mutta silti en pidä hänestä kovin paljoa. Lauluääni ihan ok, biisit ihan ok. Mut se persoona :tajuton:

Todella ärsyttävä tyrkky joka pitää sellaista tekohymyä koko ajan. Saara on kuin se yläasteen hikipinko oppilas joka viittaa koko ajan tunnilla ja saa parhaat arvosanat.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

olvr20 kirjoitti: 10 Loka 2021, 21:21 Saara on lahjakas laulaja ja lahjakas esiintyjä. Monsters oli sen sijaan ihan persoonaton ja kulahtanut biisi. Esitys väkisin väännetyn oloinen ja laimea.
Saara on musiikillisesti lahjakas, upea laulaja ja korkeimman, klassisen musiikkikoulutuksen saanut. Millään näistä ei automaattisesti ole mitään tekemistä visuaalisen näkemyksen kanssa - täysin päin vastoin jopa, taidemusiikkipiireissä on syvälle ollut iskostuneena ajatus että musiikki on syvällistä, visuaalisuus pinnallista/kaupallista/markkinoita nuoleksivaa yms vältettävää ja syvällisiä musiikillisia arvoja, sielukkuutta tuhoavaa. Vaikka tämä onkin nyttemmin muuttunut kokonaan niin siitä kieltämisestä lähtevä kömpelyys ja "mauttomuus" so. taidon puute näkyy yhä edelleen etenkin klassisen musiikin puolella. Olen nähnyt niin monta visuaalisesti täysin epävireistä, kömpelöä suomalaista klasariproduktiota että noin väittäisin - siitäkin huolimatta, että upeita poikkeuksia löytyy. Mutta ne ovat lähtöisin yksilöstä, eivät alan kulttuurista. Sen verran ruokailin aikoinani säännöllisesti Sibiksen opiskelijaruokalassa :heh: . Eli Saaran visuaalinen kömpelyys on musiikkikulttuurimme antivisuaalisuuden häntiä.

Mitä Monsters esitykseen tulee niin sen lähtökohta varmaankin oli esitellä Saaran kykyä laulaa upeasti missä tahansa älyttömässä asennossa ja liikkeessä. Siksi kaikki lähti lapasesta, tuli urheiluvoimistelunäytös, eikä mitään tiateellista intentiota, ideaa enää ollut sen wau-ai se pystyy tuohon -esittämishalun lisäksi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2367
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 12 Loka 2021, 11:13 Todella ärsyttävä tyrkky joka pitää sellaista tekohymyä koko ajan.
Onko masentavan apea naama :niinpa: mielestäsi parempi näky palvelutiskillä kuin teennäinen hymy? :D
Unihiekkamyrsky kirjoitti: 12 Loka 2021, 11:13 Saara on kuin se yläasteen hikipinko oppilas joka viittaa koko ajan tunnilla ja saa parhaat arvosanat.
Ja mitä vikaa ja pahaa siinä on? Itsekin olin juuri sellainen yläasteella. Juuri tuollainen asenne on syynä siihen, miksi kaltaisiani kympin oppilaita kadehtitaan ja kiusataan. Vai pitääkö olla mieluiten se viitosen badass, jota ei koulu kiinnosta ja joka kerjää kunnolla jälki-istuntoja ja haaskata kaikki tulevaisuuden potentiaali?

Sama ilmiö on ollut havaittavissa Euroviisuissa. Jos olet vaikkapa korkeasti kouluttautunut läntinen teollisuusmaa tai Big 5 -maa, kuten Suomi tai Iso-Britannia, olet tylsä nörttimaa ja menestyt huonosti. Jos taas olet köyhempi ja korruptoituneempi itäblokin maa, olet suosittu maa, ja menestyt erittäin hyvin, biisillä kuin biisillä. Voitat jopa halvalla biisillä, kuten Azerbaidžan, autoritäärinen öljyvaltio Kaukasiassa. Onneksi meillä on nykyään on juryt.
🇫🇮👖🥚

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1579
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Muuten kantaa tekstiisi ottamatta sanoisin, että itäblokin maiden menestyksen takana on jotain aivan muuta kuin maiden imago.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2367
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

DenEurovise kirjoitti: 14 Loka 2021, 11:04 ^Muuten kantaa tekstiisi ottamatta sanoisin, että itäblokin maiden menestyksen takana on jotain aivan muuta kuin maiden imago.
Ymmärrän. Etnoviisut olivat nollarin trendi. Pakko myöntää, että itsekin diggasin niitä, koska olen kasvanut kiinalaista etnopoppia kuunnellen.
🇫🇮👖🥚

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Rousku »

GuoZu8 kirjoitti: 14 Loka 2021, 10:54 Onko masentavan apea naama :niinpa: mielestäsi parempi näky palvelutiskillä kuin teennäinen hymy? :D
Minultahan ei kysytty, mutta vastaan silti: On! Tosin en minä sellaisesta masennu. Enemmän se teennäinen hymy masentaa. (Ja muita ilmeitähän ei apean naaman ja teennäisen hymyn välillä ole.)
GuoZu8 kirjoitti: 14 Loka 2021, 10:54 Sama ilmiö on ollut havaittavissa Euroviisuissa. Jos olet vaikkapa korkeasti kouluttautunut läntinen teollisuusmaa tai Big 5 -maa, kuten Suomi tai Iso-Britannia, olet tylsä nörttimaa ja menestyt huonosti. Jos taas olet köyhempi ja korruptoituneempi itäblokin maa, olet suosittu maa, ja menestyt erittäin hyvin, biisillä kuin biisillä. Voitat jopa halvalla biisillä, kuten Azerbaidžan, autoritäärinen öljyvaltio Kaukasiassa.
Niin, tuo autoritäärisen öjyvaltion halpa voittobiisihän oli ostettu korkeasti koulutetusta läntisestä teollisuusmaasta. :roll: Kummasti köyhä korruptoitunut itäblokin Bulgariakin rupesi menestymään paremmin heti, kun alkoi koulutetusta lännestä ostamaan biisinsä. Ei se itäisyys tai edes korruptoituneisuus automaattisesti menestystä tuo.

Kympin hikareista olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Saahan sitä ihminen sellainenkin olla. Saarasta en sano mitään (ta1jan analyysi oli aika tyhjentävä). Monsters nyt vain oli aika halpa biisikin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

GuoZu8 kirjoitti: 14 Loka 2021, 10:54 Onneksi meillä on nykyään on juryt.
Onhan niistä se ilo, että jarruttelevat vähän diasporapelleilyä rehottamasta valtoimenaan. Toisaalta tuntuu, että nimenomaan noi juryt ovat latistaneet viisujen musiikillista antia. Muistelen kaiholla 00-luvun lopun viisuja (esim. 2008) etnoisine viritelmineen. Nykyään suurin osa tarjonnasta tuntuu olevan samaa metritavarana tuotettua lankkua. Tai noh, olihan tänäkin vuonna etnoa kyllä, mutta ei etnoa minun makuuni (pl. Ukraina, joka heräsi kyllä eloon liven myötä).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Taidan olla ainoa, jota nykyisin off topic -keskustelut häiritsevät enemmänkin. :)
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10693
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja WildDance »

GuoZu8 kirjoitti: 14 Loka 2021, 10:54
Unihiekkamyrsky kirjoitti: 12 Loka 2021, 11:13 Todella ärsyttävä tyrkky joka pitää sellaista tekohymyä koko ajan.
Onko masentavan apea naama :niinpa: mielestäsi parempi näky palvelutiskillä kuin teennäinen hymy? :D
Unihiekkamyrsky kirjoitti: 12 Loka 2021, 11:13 Saara on kuin se yläasteen hikipinko oppilas joka viittaa koko ajan tunnilla ja saa parhaat arvosanat.
Ja mitä vikaa ja pahaa siinä on? Itsekin olin juuri sellainen yläasteella. Juuri tuollainen asenne on syynä siihen, miksi kaltaisiani kympin oppilaita kadehtitaan ja kiusataan. Vai pitääkö olla mieluiten se viitosen badass, jota ei koulu kiinnosta ja joka kerjää kunnolla jälki-istuntoja ja haaskata kaikki tulevaisuuden potentiaali?
Ei taas todellakaan liity aiheeseen, mutta... Olen itse huomannut äkkirikastumisen johdosta, että Suomessa on todella myrkyllinen mentaliteetti. :eiei: Täällä on sellainen naapurikateus ja kyräilykulttuuri. Tässä maassa ei saa pärjätä liian hyvin tai liian huonosti. Pitäisi pudota väliin harmaaseen massaan. Uskon, että kiusaaminen "liian menestyneitä ihmisiä" kohtaan opitaan jo kotoa. Vanhemmat vähättelevät sukulaisia tai naapureita, jotka menestyvät heitä paremmin. Lapsi oppii tämän kautta ja peilaa sitä esimerkiksi koulussa vastaavanlaisesti.

Tämän huomaa vähän kaikkialla. Suomalaiset rakastavat tuntea ylemmyyden tunnetta. Poljetaan julkisesti maahan ihmisiä, jotka yrittävät ja epäonnistuvat. Eli vastaus kysymykseesi on, että sinussa ei ole mitään vikaa, mutta suomalaisessa mentaliteetissa ja kulttuurissa on kirjoittamaton sääntö, että ei saa pärjätä liian hyvin. Ja se on surullista. :lohduton: Tämä on tietenkin täysin yleistämistä ja en lokeroi kaikkia suomalisia tähän samaan kategoriaan, mutta se on sellainen yleinen ilmapiiri, mikä täällä vallitsee. Itse asun nykyisin osan vuotta Ruotsissa ja siellä ilmapiiri on paljon puhtaampi ja kannustavampi. Nämä on niin sanottuja kulttuurieroja.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2367
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

WildDance kirjoitti: 14 Loka 2021, 20:14 Ei taas todellakaan liity aiheeseen, mutta... Olen itse huomannut äkkirikastumisen johdosta, että Suomessa on todella myrkyllinen mentaliteetti. :eiei: Täällä on sellainen naapurikateus ja kyräilykulttuuri. Tässä maassa ei saa pärjätä liian hyvin tai liian huonosti. Pitäisi pudota väliin harmaaseen massaan. Uskon, että kiusaaminen "liian menestyneitä ihmisiä" kohtaan opitaan jo kotoa. Vanhemmat vähättelevät sukulaisia tai naapureita, jotka menestyvät heitä paremmin. Lapsi oppii tämän kautta ja peilaa sitä esimerkiksi koulussa vastaavanlaisesti.

Tämän huomaa vähän kaikkialla. Suomalaiset rakastavat tuntea ylemmyyden tunnetta. Poljetaan julkisesti maahan ihmisiä, jotka yrittävät ja epäonnistuvat. Eli vastaus kysymykseesi on, että sinussa ei ole mitään vikaa, mutta suomalaisessa mentaliteetissa ja kulttuurissa on kirjoittamaton sääntö, että ei saa pärjätä liian hyvin. Ja se on surullista. :lohduton: Tämä on tietenkin täysin yleistämistä ja en lokeroi kaikkia suomalisia tähän samaan kategoriaan, mutta se on sellainen yleinen ilmapiiri, mikä täällä vallitsee.
Ei suomalainen mentaliteetti ole ainoa myrkyllinen mentaliteetti tässä maailmassa. Asuisitpa Kiinassa: itse olen sieltä kotoisin, muutin tänne hyvin pienenä ja nyt olen alkanut hahmottaa myös sikäläisen kulttuurin ja mentaliteetin nurjat puolet.

Konfutselaisuuden vaikuttama kiinalainen kulttuuri ihannoi vaatimattomuutta ja harmaassa massassa lillumista. Toisaalta konfutselaisuus ihannoi myös ahkeruutta, korkeaa koulutusta ja menestystä, mutta toisaalta ollaan hiljaa omasta menestyksestä, koska se herättää muissa valtavaa kateutta. Kaveria miellyttääkseen ja kasvojen suojelemiseksi pitää esim. juoda kunnon överikännit. Samaan aikaan ihmetellään, miksi naapurit, Japani ja (Etelä-)Korea pärjäävät viihdeteollisuudessa meitä paremmin (anime ja K-pop) ja kadehditaan niitä. Ei autoritäärinen, sensuroiva kommunistihallitus ole ainoa syy alan menestymättömyyteen, siihen vaikuttavat myös sisäänpäinkääntynyt kulttuuri ja mentaliteetti. Edes demokraattisista Taiwanista ja Hongkongistakaan ei ole tullut animen kaltaista läpimurtopiirrettyä tai länsimaissakin asti suosiota saavaa popmusiikkia.

Kiinalainen mentaliteetti kollektivismineen on lähellä suomalaista mentaliteettia, joten Suomeen muutto ei ole juurikaan muuttanut ympärillä olevaa ilmapiiriämme, paitsi että paikalliseen kulttuuriin on historian saatossa tyrkytetty väkisin sitä kirottua länsimaista ainesta kansan onneksi. Ja tietysti demokratia ja vapaus on otettu täällä hyvin vastaan.
WildDance kirjoitti: 14 Loka 2021, 20:14 Itse asun nykyisin osan vuotta Ruotsissa ja siellä ilmapiiri on paljon puhtaampi ja kannustavampi. Nämä on niin sanottuja kulttuurieroja.
Teit oikean valinnan! Kun Aksel voitti UMK:n viime vuonna, sanoit vihaavasi Suomea. En keksinyt tuolloin mitään kunnon sanottavaa, olisin varmaan sanonut, että muuta ulkomaille!
Itsellä oli myös harkinnassa muutto Ruotsiin Suomen heikon viisumenestyksen vuoksi. Tosin ei enää tarvikaan muuttaa, sillä Blind Channel täräytti juuri huippusijoituksen, jolle toivoisin hyvää jatkoa.
Ylelle lisää viisautta, trenditajua, avarakatseisuutta ja ulospäisuuntautuneisuutta viisutuotantoon ja se oikea paketti sinne Torinoon! :peukku:
Jos pieleen menee, odotan Pasilassa banderollit pystyssä! :termari:
🇫🇮👖🥚

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kukahan juontaa UMK:n helmikuussa? Onko Kristan paluu poissa laskuista? (En tiedä hänen tekemisiään ja missä päin maailmaa mahtaakaan nykyisin asua) Oliko Antti Tuiskun valinnalla ja Suomen viisumenestyksellä yhteyttä keskenään? Onko Krista pahanilmanlintu joka tuo Suomelle epäonnea?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja emedee »

hra47 kirjoitti: 14 Loka 2021, 23:38 Kukahan juontaa UMK:n helmikuussa? Onko Kristan paluu poissa laskuista? (En tiedä hänen tekemisiään ja missä päin maailmaa mahtaakaan nykyisin asua) Oliko Antti Tuiskun valinnalla ja Suomen viisumenestyksellä yhteyttä keskenään? Onko Krista pahanilmanlintu joka tuo Suomelle epäonnea?
Uskon vahvasti Kristan paluuseen. Harmi. Pidin Anttia paljon parempana juontajana. :eiei:
ŠČ!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Pete »

Edelleen toitotan, että juontajan olisi mielestäni vaihduttava, ellei joka vuosi, ainakin tasaisin väliajoin raikkauden vuoksi. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Pete kirjoitti: 15 Loka 2021, 18:16 Edelleen toitotan, että juontajan olisi mielestäni vaihduttava, ellei joka vuosi, ainakin tasaisin väliajoin raikkauden vuoksi. :joojoo:
Nelonen voisi ottaa tuosta oppia Heikki Paasosen kohdalla. Äijä varmaan vielä hampaattomanakin juontamassa musaohjelmia Nelosella...

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ No on tuo maikkarikin jaettu lähinnä Mikko Leppilammen ja Ile Uusivuoren kesken.

Edit: ai niin, mä unohdin kokonaan Jaakko Saariluoman, joka on ilmeisesti jokaisessa maikkarin ohjelmassa mukana jollain tavalla. Unohtui ehkä siksi, etten katso muita ohjelmia kuin Possea häneltä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

aihe_
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Touko 2017, 02:06

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja aihe_ »

Robin vihjailee UMK osallistumisella:

” Yksi keino saada kansainvälistä näkyvyyttä mahdollisimman tehokkaasti on tietenkin osallistua Euroviisuihin. Blind Channelin menestyksen myötä Packalen ei näe Uuden musiikin kilpailuun osallistumista mahdottomana ajatuksena.

– Olen viimeiset kymmenen vuotta sanonut sinne ei. Euroviisut alkavat kuitenkin näyttäytyä uskottavalta konseptilta. Se on harkinnassa, laulaja virnistää.”

https://yle.fi/uutiset/3-12146799

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36775
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jee, on 16. lokakuuta ja ensimmäinen Robin-huhu on saatu. :tapu:
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8119
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Viisuissa pärjäämiseen pätee sama kuin ulkomailla breikkaamiseen, tarvii hitin (en ole Robinin ulkomaankielisiä biisejä kuullut, joten en tiedä onko siellä sellaista), kuten Blind Channelin Dark Side. Lisäksi viisuissa suomalaisten kompastuskivenä on ollut esityksen visuaalinen luominen. Ehkä Robinin kaliiberia olevalla staralla olisi omat taustajoukot tuoda mukaan. Lordin Putaansuussa oli ilmeisesti riittävästi showmiestä, että hän tiesi miten sai monsterishownsa näyttämään ja kuulostamaan hyvältä viisulavalla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4899
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja toivo »

En ole innostunut mistään Robinista. Englannin kielinen tuotanto ollut aikamoista persoonatonta hissimusaa. :roll:

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

aihe_ kirjoitti: 16 Loka 2021, 11:15 Robin vihjailee UMK osallistumisella:

” Yksi keino saada kansainvälistä näkyvyyttä mahdollisimman tehokkaasti on tietenkin osallistua Euroviisuihin. Blind Channelin menestyksen myötä Packalen ei näe Uuden musiikin kilpailuun osallistumista mahdottomana ajatuksena.

– Olen viimeiset kymmenen vuotta sanonut sinne ei. Euroviisut alkavat kuitenkin näyttäytyä uskottavalta konseptilta. Se on harkinnassa, laulaja virnistää.”

https://yle.fi/uutiset/3-12146799
Alkavat näyttäytyä uskottavalta konseptilta? Eikös se sitä ole ollut jo kauan... Hankalahan se on myöntää, että oma ura on laskussa kymmenen vuoden jälkeen. Sattuipa kivasti, että juuri nyt viisut ovat "uskottava konsepti" (eli kun ei ole enää muita tsäänssejä uran virkistykselle, niin kelpaa viisuosallistuminenkin). Lopuksi voi vielä tulla vaikkapa kaapista ulos, saahan siitäkin hetkeksi lööppejä ja ehkä biisinkin.

Eipä Blind Channelin pojat odotelleet tai marisseet lehdistölle, että "milloinkohan me viitsimme naamaamme tässä kisassa näyttää". He tulivat Daruden flopin jälkeen edustamaan meitä (vuotta 2020 en laske tähän mukaan) ja näyttivät ennakkoluulottomasti, että miten homma hoidetaan. Siinä jäi näppejä nuolemaan kokeneemmatkin ylimieliset artistit. Varmaan olisi kelvannut Robinille ja muille se kuudes sija viisufinaalissa. Eipä vaan ollu tarpeeksi pokkaa ja rohkeutta lähteä mukaan.

Kaija Koo vihjasi kirjassaan, että ei ole vielä myöhäistä yrittää kansainvälistä uraa. Hänen ehkä ainoa väylä ulkomaille olisi juuri viisut. (Kaijan piti lähteä valloittamaan maailmaa Tinakenkätytön aikoihin, mutta kuviot tyssäsivät Ruotsin päässä levy-yhtiön muutosten vuoksi.)
Viimeksi muokannut Nevski, 16 Loka 2021, 18:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2126
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

^ Robin on persoonana niin tylsä, että jos biisi ei ole aivan timanttia niin ei sillä pärjätä.

Robinia ei voi olla vertaamatta Justin Bieberiin, siinä missä Bieber onnistui aikuisena jatkamaan uraansa ’lapsitähti joka ei tiedä mitä oikein tekisi ja yrittää hankkia bad boy imagoa’-tyyliin, niin Robin on aivan liian kiltti ja äitien kultapoika että hän kiinnostaisi suurta yleisöä. Robinista ei ylipäätään tule mieleen yhtään ainutta kohua, mikä on huono merkki. Aidot tähdet niin Leila K:sta Madonnaan kuin Juicesta Matti Nykäseen järjestää aina shown pystyyn saapuvatpa sitten minne tahansa. Ketään ei kiinnosta seurata ja fanittaa tähteä joka elää ihan tavallista elämää.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Miten Robin meinasi erottua vaikkapa Ruotsin vuosittaisista poikapoppareista? Perinteinen nahkatakki ja Jackson-liikkeet eivät ehkä riitä. Hula hula -show voisi toimia, jos oikeasti meno olisi rentoa ja lämmintä. Ehkä lopputulos olisi jonkinlainen pomppiva nuudelipää/Liettua 2016 -hässäkkä, mutta sijoituksena finaalin 23. sija.

Robinista toiseen ideaan. Entä jos kokeilisimme oikeaa aitoa oopperaa, ei mitään disco/schlager/edm-oopperaa, vaan kunnon dramaattinen kolmen minuutin pläjäys taidetta klassisella musiikilla höystettynä.
kuva

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2932
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Noni aloin taas itkemään Opera Skaalan perään. :lohduton:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5921
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Robinista täällä näköjään onkin jo puhuttu. Ilmeisesti joitakin ärsyttää Robinin kommentti siitä, että viisut alkavat nyt näyttäytyä uskottavana. Itse kyllä ymmärrän tuon kommentin, olivathan tämän vuoden viisut ainakin omaan silmään jotenkin täysin erilaiset verrattuna edellisiin vuosiin. Liekö johtua yhdestä välivuodesta vai mistä, mutta tuntuu, että nimenomaan Rotterdamin viisut ovat saaneet ihan erilaista huomiota. Ja pidän hyvänä asiana vain sitäkin, jos Blind Channel oikeasti sai muutkin suomalaiset artistit viimein huomaamaan myös viisut potentiaalisena näyttämönä ulkomaille.

Eri asia sitten on se, haluaisinko Robinin viisuihin. Olen ollut hänen fani pitkään, mutta englannin kielinen musiikki on kyllä jäänyt vähemmälle huomiolle itsellä. En oikein jaksa uskoa, että kovin ihmeellistä tulosta niin geneerisen tylsällä biisillä saataisiin, mitä Robinin tuotanto nykyään pitää sisällään.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Tuore Syksyn sävel -voittaja Saija Tuupanen on saatava jollakin lumikuningatarbiisillä UMK:hon!!! Upea, näyttävä ja kypsä artisti! Tarvitsee vaan taustalleen kunnon koneiston, muuten jää ikävästi menetetyksi mahdollisuudeksi.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Hän on käsittääkseni yrittänyt todella monta kertaa päästä karsintoihin, mutta ei ole tullut koskaan valituksi. Tässä yksi lähetetty biisi:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6526
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 16 Loka 2021, 18:56 Ketään ei kiinnosta seurata ja fanittaa tähteä joka elää ihan tavallista elämää.
Mm. Juha Tapio ja Suvi Teräsniska ovatkin mielettömiä kohulinkoja ja extraelämää viettäviä juorupalstojen täyttäjiä, eli ei ihme, että he ovat Suomen pidetyimpiä artisteja. :surrur: Jari Sillanpää on puolestaan niin tylsä veijari, että olisihan se kumma, jos hänen uransa ei sakkaisi. :mrgreen:

Suomessa Robinin imago varmasti toimisi (tai pistettäisiin toimimaan), jos laulukieli olisi pysynyt suomena. Kun luin Iltalehden otsikon Robinin "päätöksen pyörtämisestä", otaksuin, että se olisi koskenut laulukielivalinnan ehdottomuutta, mutta kohteena olikin Euroviisut. Jos Robin lähtee tosissaan tavoittelemaan viisuedustusta, eiköhän reitti UMK:hon ole esteetön. Mielelläni hänet kisassa näkisin, mutta se on aivan toinen juttu, kuinka pitkälle uskoisin hänen pötkivän.

Ensinnäkään UMK-voitto ei olisi selviö, ellei kappale erottuisi todella edukseen. Viisuissa erottautuminen olisi vielä haastavampaa. Blind Channel nousi esiin osittain genrensä avulla, Robinilla ei olisi sitä etua. Euroviisuissa nähdään vuosi vuodelta isommin tuotettua menopoppia, ja juuri se alue ei ole suomalaisten vahvuus, vaikka esitystä toteuttaisivat UMK-tiimin lisäksi ulkopuoliset tahot. Siksi takaraivoon tulee heti pieni epävarmuus, kun pohtii Robin + Euroviisut yhtälöä.

Vai lähtisikö Yle/Warner ostamaan Robinille esitystä vaikkapa sieltä Ruotsista... ehkä lähtisi, ja täten Robin olisi ihan samanlainen kuin kaikki muutkin, jolloin biisillä erottautuminen olisi entistä tärkeämpää. Silloin Robinin puolesta todella toivoisi, että hänen kohdalleen sattuisi yhtä hyvä mäihä kuin Iltalla viime keväänä: edustusbiisin pitäisi olla Robinin (englanninkielisen) tuotannon paras tekele. Ihan kiva ei välttämättä riittäisi edes ihan kivaan tulokseen.

Mutta siis: peukkua Robinin pohdinnoille! :peukku: Olisi UMK:n etu, jos hänet saataisiin mukaan.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10693
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Itse en kyllä lyttää Robinia siitä, että nyt olisi valmis kääntämään kelkkaansa viisujen suhteen. Kyllähän viisut ovat olleet paljon vakavammin otettavat viime vuosina ja ne ovat saaneet nauttia oikeasta musiikillisesta menestyksestä kisojen ulkopuolella. Blind Channelin suosio räjähti viisujen myötä. Kun miettii Suomen 2010-luvun edustajia ja heidän menestymistä viisujen jälkeen niin ei ihme, että viisut eivät ole innostaneet isompia nimiä.

Sen sijaan en ole varma onko Robin oikea valinta viisuihin. :heh: Minusta kovin tavanomainen artisti, jonka biisit eivät ole mitään mestariteoksia. Noh... Hard to love oli aikas hyvä! Sellaisella biisillä voisi jopa kohtalaisesti tulla menestystä. Robin alkaa olemaan kohta siinä iässä, että ei enää mene perinteiseen söpöön "teinipoppari-muottiin", mutta sitten taas pitäisi jotenkin saada elvytettyä uraansa, että nousisi varmaksi miesartistiksi. Jos biisi on superhyvä niin Robin saisi minusta lähteä Euroviisuihin, mutta hänessä itsessään ei varinaisesti mitään sellaista, minkä takia hänet pitäisi viisuihin ehdottomasti laittaa.

Itse toivoisin, että Isac Elliot lähtisi mielummin yrittämään, mutta se on vain minun henkilökohtainen mielipide. Hänkin on yrittänyt kansainvälistä läpimurtoa ja minusta hänessä on ainesta. Tosiasiassa ei sillä esiintyjän nimellä ole niin väliä. En ollut ikinä kuullut Blind Channelistä ennen UMK:ta, mutta heiltä saatiin kovin mahdollinen paketti viisuihin ja se näkyi.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2640
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Speed »

Hanhis kirjoitti: 17 Loka 2021, 12:36
Unihiekkamyrsky kirjoitti: 16 Loka 2021, 18:56 Ketään ei kiinnosta seurata ja fanittaa tähteä joka elää ihan tavallista elämää.
Mm. Juha Tapio ja Suvi Teräsniska ovatkin mielettömiä kohulinkoja ja extraelämää viettäviä juorupalstojen täyttäjiä, eli ei ihme, että he ovat Suomen pidetyimpiä artisteja. :surrur: Jari Sillanpää on puolestaan niin tylsä veijari, että olisihan se kumma, jos hänen uransa ei sakkaisi. :mrgreen:
Itseäni huvitti myös tämä alkuperäinen kommentti! :heh: Lisäisin vielä kohulinkojen listaan esimerkiksi kohusta kohuun kulkevan Behmin. Ei ihmekään, että kaikki hänen debyyttialbuminsa kappaleet ovat striimanneet platinaa, paitsi yhdellä kymmenestä kappaleesta on vasta kulta-status. Mutta eiköhän Behm kohta keksi jonkun seuraavan julkisuustempun, jolla asia korjaantuu… :heh:

Niin ikää jostain syystä oletin ”10 vuotisen päätöksen pyörtämisen” liittyvän ensisijaisesti suomen kielisen tuontannon esittämiseen tai julkaisemiseen.

Ihanaa, että saatiin tämä jokavuotinen Robin-spekulaatio kytemään jo tässä vaiheessa uutta viisukautta! Uskoisin, että jos Robin on osallistumassa UMK:hon tulevaisuudessa se tapahtuu ennemmin kuin myöhemmin. Vaikka Robin uudet kappaleet ovat saaneet ”ihan kivasti” huomiota niin mistään hiteistä ei kuitenkaan voida puhua Suomenkaan mittakaavassa, kv-tasosta puhumattakaan.

Tämä kielirajoitteisuus Robinin kohdalla tarkoittanee sitä, että hän ei pääse nauttimaan Vain elämää All stars -tyylisestä näkyvyydestä. Toki hän on mukana Nelosen I Can See Your Voice Suomi -ohjelmassa. UMK tosin olisi tällä hetkellä vetovoimaisin ja suurin formaatti, jolla saada spotit kohdistumaan jälleen itseensä ja nimenomaan omaan uuteen tuotantoonsa.

Taloudellisesta näkökulma kansainväliseen uraan panostaminen on varmastikin tyyristä ja aikaa vievää puuhaa ja ulkomaille hamuavan artistin kassakone olisi saatava laulamaan mahdollisimman pian. YLEn jutussa mainitaan, että kansainvälistymisprojektia on vetänyt hänen oma taustayhtiönsä Robin Entertainment viimeisen vuoden ajan. Boom Kahin ja Hula hulan striimausrojaltit eivät kannattele toimintaa loputtomiin. UMKn ja Euroviisujen näkyvyys olisi varmasti tässä kohtaa erittäinkin tervetulleita apuja matkalla kohti Euroopan musiikkimarkkinoita.

Ehkä Robin sanoo ”harkitsevansa” asiaa, mutta todellisuudessa hän tietää jo olevansa mukana UMK22:ssa.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2126
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

^ mun mielestä Suvi Teräsniska, Juha Tapio ja Behm on just kaikki hirvittävän tylsiä artisteja ja omia inhokkeja. Jos joku noista alkais vaikka piikittää heroiiniä ja tekisi lauluja siitä niin heti kiinnostaisi enemmän.

Sorry vaan, mut mitä enemmän sirkuspelle ja oma elämä sekaisin joku artisti on, niin sitä kiinnostavampi se musta on.

Myönnän että olenkin vähemmistössä, ja niin haluankin olla, jos mun musamaku olisi sama kuin enemmistöllä Suomalaisista niin sit hyppäisin kaivoon

Lukittu