UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1950
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Ennakkogallupit voidaan jo heittää roskiin kun live ratkaisee. Akselin UMK-voitto jo sen kertoi. Ennakkosuosikit The Rasmus ja Bess näyttävät jäävän muiden varjoon.
Nyt ne verhot kii

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Cyan Kicks on kyllä niin tän vuoden Sandhja. :heh: Tekisi melkein mieli veikata se voittajaksi.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Nyt olisi hyvä aika pistää vedot tulille, jos uskoo tietävänsä voittajan, sillä kaikki ei-Rasmukset omaavat melko hyvät kertoimet. Pistin jokin aika sitten pari lanttia BESSille, lähinnä koska kyse on puntarijumbostani joka saattaisi voittaa, mutta voihan näitä miettiä taktisestikin. Youngheartedin kerroin on muuten Betfairissa yllättävän alhainen, ja toiseksi alhaisin kaikista; mitäköhän siellä pohditaan? :miettii:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Ihmettelen sitä, ettei Cyan Kicksillä ole tuon enempää ääniä ketjuäänestyksessä.

Vaikka Rasmus onkin puntarikärkeni, niin en kuitenkaan ensisijaisesti toivo heitä edustajiksi, kun on ollut useampia kommentteja heikosta livestä.

DancingDeer
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 14:40

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja DancingDeer »

En olisi yhtään yllättyny, enkä pahoillani mikäli Cyan Kicks korjaisi voiton kotiin. Ainakin harkkapätkän perusteella hakkaa The Rasmuksen niin laulussa, että myös esityksessä.
Laurin laulu oli kyllä kovin heikkoa, sen perusteella en ääntäni heille anna.

Paras voittakoon! :peukku:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5973
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Äh, Bess kyllä vaikuttaa uhkavaasti siltä, että live on pilattu liiallisella showlla. Ei pidä tehdä koreografiaa, joka vaikuttaa negatiivisesti lauluun.

Cyan Kicks voi hyvin yllättää täysin, live vaikutti hyvältä. The Rasmus on tunkkainen. Isaacia odotan mielenkiinnolla. Häntä voisin hyvin äänestää Bessin sijaan, jos live on saatu onnistumaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Noiden lyhyiden klippien perusteella voittaja on Cyan Kicks, vaikka olen Team Jezebel.

Toisaalta mä olin kyllä ihan fiiliksissä noista kaikista klipeistä, oho, vaikka täällä mainittu yliyrittäminen paistaakin läpi pahasti.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Cyan kics vaikutti parhaalta kokonaisuudelta klipin perusteella. The Rasmus ei näyttänyt tai kuulostanut hyvältä. Olin varovaisen toiveikas, että live olisi parempi kuin video/audio, mutta nyt alan jo hieman pelkäämään heidän voittoaan. Tommi Läntiselle pojot siitä, että onnistui kuulostamaan samalta kuin audiossa.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jamira »

Hei nyt on kyllä ehkä vähän liikaa draamanhakua kymmenen sekunnin pätkien perusteella. :heh: Ei tuon perusteella voi tuomita kenenkään laulua tai esitystä vielä flopiksi. :joojoo: Laulu ja esitys on sellaisia mitkä pitää nähdä kokonaan. Illalla nämä näemme.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Joo, kyllä on lyhyiden pätkien takia vedetty vähän liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Taidettiinhan ne Blind Channelinkin voittomahdollisuudet melkein haudata vastaavien pätkien perusteella. :heh:

Itse sais noista lähinnä irti sen, että Tommi ainakin veti hyvin. :heh:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kuka näitä stailaa. Onko se taas se Vesa Silver. Huh. Bess ja Olivera kärsivät eniten. Taattua UMK:ta siis. :heh:
Mielenkiinnolla odotan iltaa, ja kokonaisesityksiä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, Vesa Silver on ainakin yksi stailaajista.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

olvr20
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 254
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 12:44

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja olvr20 »

Löytyykö jostain sellaisia pisteytyslappuja esityksistä, jotka voisi tulostaa? Mun mielestä niitä on aikaisempina vuosina ollut, nyt en ainakaan itse löytänyt.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja jamira »

Oma toive Torinoon on The Rasmus tai Cyan Kicks. Isaac Senekin menisi vaikkei henk. kohtaisesti ole minun suosikkejani sävellyksenä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Teräsbekoni kirjoitti: 25 Helmi 2022, 23:12 Äh, Laurin paidattomuus tuntuu vähän nololta.
Nimenomaan nololta! Vaikka hyvässä kuosissa kroppa onkin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

En tiedä miten pettynyt olen biisijulkistuksen aikaan ollut, vai olenko tullut järkiini kaikkien lukuisten muiden maiden pökälekarsintojen jälkeen, mutta kolmen kaksitähtisen sijaan puntarillani on nyt neljä viisitähtistä biisiä :heh:

Isaac on vieläkin pohjilla yksin kahdessa tähdessä, biisi on tasapaksu enkä kestä tuota leivänpaahtimen läpi nauhoitettua ähkintää, mutta en myöskään usko hetkeäkään että voittaa. Bess on edelleen ykkösenäni joskin varauksella, tipahtaa sieltä huomiseen mennessä jos live on niin toivoton kuin etukäteisklippi antoi odottaa. Cyan Kicks kuitenkin mieluiten Torinoon :pliis:

Kiinnostava ilta varmasti tulossa! :uujee:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

En ole kuunnellut UMK-biisejä yli kuukauteen, mutta pääsin kerrasta hypeen harjoituspätkistä. Tykkäsin kaikista. :surrur: Suomella taitaa tosiaan olla parempi karsinta kuin useimmilla mailla.
TomppaJr kirjoitti: 26 Helmi 2022, 12:21 Cyan Kicks on kyllä niin tän vuoden Sandhja. :heh: Tekisi melkein mieli veikata se voittajaksi.
Sandhjan kanssa ei taida olla paljon muuta samaa kuin se, ettei ole Kuppilan kärkikolmikossa. Mutta joo. Sanoisin, että Cyan Kicksillä on juuri sentyyppinen paketti, jolla voitetaan karsintoja meillä ja muualla: kansainvälisen kuuloinen, oikein pätevästi toteutettu... mutta vähän liiankin kuultu ja tusinainen. Näillä erotutaan karsinnoissa hyvin mutta kv. kisassa heikommin.

The Rasmus kuulosti pätkässä paremmalta kuin odotin. Saattaa kertoa enemmän odotuksistani kuin mistään muusta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Jedd
Siemailija
Siemailija
Viestit: 182
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 20:48

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jedd »

Kenraalin perusteella kaikki tosi vahvoja. Rasmuskin veti paremmin kuin livepätkästä antaisi olettaa. Besskään ei ollut ihan yhtä sekavan oloinen, vaikka hengästyminen kuuluu kyllä lauluäänessä.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Jedd kirjoitti: 26 Helmi 2022, 18:44 Kenraalin perusteella kaikki tosi vahvoja. Rasmuskin veti paremmin kuin livepätkästä antaisi olettaa. Besskään ei ollut ihan yhtä sekavan oloinen, vaikka hengästyminen kuuluu kyllä lauluäänessä.
Mukava lukea vaihteeksi ennen h-hetkeä jotain positiivista Bessistä ja varsinkin Rasmuksesta. Täällä ovat kaiken maailman selvänäkijät jo kanavoineet 10 sekunnin harjoitteluvideolta, että Rasmuksen live on "lattea, tunkkainen ja sysipaskasti laulettu". :tosion:
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Jedd
Siemailija
Siemailija
Viestit: 182
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 20:48

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jedd »

Kenraalissa oli muuten tosi paljon vaikeuksia pisteiden antajien kanssa. Yhteydet ei toimut, kuvat jäätyili ja annettiin vääriä pisteitä. Saa nähä millasta säätöä illalla luvassa :heh:

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

Olin katsomassa kenraalia, erittäin hyvätasoinen UMK on tulossa! Tällä kertaa showt olivat järjestään onnistuneita. Toivottavasti toimivat myös ruudulta nähtynä (vaikka pääsin kyllä sitäkin vilkuilemaan).

Voittajaksi veikkaan Bessiä. Pääosin siksi, että Cyan Kicks ja Rasmus voivat syödä toistensa yleisöääniä. Mutta sen näkee sitten, uskoisin jokaisen noista kolmesta menevän viisufinaaliin, joten siltä osin valinnalla ei ole suurempaa väliä.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1347
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Toivotaan, että UMK nyt toisi kaivattua iloa tähän päivään ja kaikki onnistuisivat! Onneksi kaikki kappaleemme ovat niin hyviä, että ne viitsisi lähettää edustamaan, kunhan livet vaan toimii eli toivottavasti ei nyt valita vaikka jotain Rasmusta puolivillaisella esityksellä. Jos nyt ennen kisaa ja kokonaisia livejä pitäisi veikata, niin luulen Cyan Kicksin vievän tämän niukasti. Bessistä on tosi vaikea sanoa mitään, pätkän perusteella alkoi rehellisesti sanottuna vähän pelottaa mutta toisaalta olisi se huonompikin voinut olla. Mielestäni Laurin livelaulu ei kuulostanut mitenkään erityisen huonolta mutta ei tuokaan ihan voittajaesitykseltä näyttänyt. Isaac taas vaikutti hyvältä ja saattaa menestyä paremmin kuin vielä pari päivää sitten kuvittelin muttq valitettavasti voittoon en usko ollenkaan. Oliveran livelaulu taas kuulosti pettymykseltä. Kuvittelin jo, että hänellä olisi oikeasti tuo upea "piipitysääni", nyt hän kuulosti aivan liian tavalliselta! Esitys näytti sinänsä ihan hyvältä. Youngheartedista vähän vaikea sanoa, varmaan ihan ok? Tommi taas kuulosti omiin korviin jotenkin hengästyttävältä, ihan kuin olisi kiirehtinyt sanoissaan. Kisasta saattaa tulla hyvin tiukka.
Violins playing
Angels crying

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Tietenkin toivotaan parasta, ettei sitä jouduta käyttämään, mutta joka tapauksessa Suomen live-on-tape -esitys on jo kuvattu.

https://escxtra.com/2022/02/26/recordin ... tape-clip/
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1591
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Livepätkiä katsomatta suosikkini biiseistä on ehdottomasti Oliveran Thank God I'm an Atheist. En kuitenkaan usko sen läpimenoon, joten niistä, joilla on potentiaalia voittoon, kannatan Ram pam pamia. Pelkään tosin, että Jezebel tämän vie.

Pitäisiköhän minun antaa ääneni nyt todelliselle suosikilleni, vai sille, joka on potentiaalisista voittajista paras? Jos menee tosi tasaiseksi BESSin ja Rasmuksen välillä, niin voi harmittaa, jos olen antanut ääneni Oliveralle. 🤔
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

akuankka13 kirjoitti: 25 Helmi 2022, 21:13 Yle chatissa Mikko kertoi kansainvälisten raatien kokoonpanosta: "Kansainvälinen raati koostuu Azerbaidžanin, Belgian, Espanjan, Italian, Norjan, Saksan ja Tsekin edustajista. Jokaiselta maalla on nelihenkinen, musiikkialan ammattilaisten muodostama tiimi."
Tämä oli väärin. Azerbaidžanin ja Belgian sijasta mukana ovat Kypros ja Serbia. Ylen tiedottaja lähetti sähköpostin aiheesta minulle.

https://escxtra.com/2022/02/26/the-seve ... -revealed/
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

figure8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Joulu 2012, 18:40

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja figure8 »

Ok, Cyan Kicks saattaa hyvinkin voittaa :shock: . Kelpaisi kyllä enemmän kuin väsähtynyt The Rasmus tai semifloppi Bess.

Isaacia liputan silti :peukku:

Mradama
Maistelija
Maistelija
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Helmi 2022, 13:24

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mradama »

Hähähääää The Rasmus voitti, kaikista manipulointiyrityksistä huolimatta. :rofl:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ponneton Yle-soundi, piti telkkarista vääntää volyymit 15 -> 40 jotta sai ääneen vähän potkua.

Mutta muuten :tapu: Paras... UMK... ikinä. Itken tosin ettei Oliveraa valittu, oli hänen esityksensä niin hieno, mutta niin oli muillakin. Tasalaatuisia esityksiä, jotka eivät pilanneet biisejä. Ehkä eniten sen ruotsalaisjampan kädenjälki näkyi Cyan Kicksin esityksessä. Kuvaus oli nyt napakkaa, ilman niitä iänikuisia kamera-ajoja yleisön yläpuolella. Harmitti vain Tommin puolesta, kun sai juryiltä melkein nolla pistettä, mutta tuntui hän ottavan sen ihan huumorilla. Cyan Kicksin menestys oli iloinen yllätys, vaikken heitä nyt äänestänytkään (Oliveralla annoin kaksi ääntä). Mutta saattoi olla että heidän niin rajun graafinen lavaylöspano veroitti pisteitä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

hra47 kirjoitti: 26 Helmi 2022, 23:21 Ponneton Yle-soundi
Tämäpä se. Kaikki esitykset kuulostivat paremmilta paikan päältä kuvatuissa klipeissä. Vielä kun joskus kuulostaisi myös TV:ssä yhtä hyvältä.

UMK:sta muuten: kaikki vaikutti jotenkin hutaistulta. Esitysten TV-toteutus oli paikoitellen ala-arvoista. Cyan Kicks oli ainoa loppuun asti mietitty paketti. Väliaikanumerot sen sijaan (etenkin Vesala) oli huolella tehty. Ajantappoinsertit olivat tylsiä.

Menipä negailuksi. :hiips: Valitettavasti tästä UMK:sta ei jäänyt yhtä hyvät fiilikset, kun viime vuotisesta.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1272
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Mun mielestä Younghearted oli tänään erittäin karismaattinen, aito, puhdas sekä tunteellinen siinä missä Rasmus tuntui tosi väkisin väännetyltä. Kumpi näistä sitten oli viimeinen yleisöäänissä ja kumpi voittaja? :mitvit: en voi käsittää
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Lukittu