UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa
Lukittu

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Olen vähän kääntämässä takkiani tässä asiassa. Ajattelisin, että (hyvin koostettu) ulkkariraati voisi suorittaa esikarsintaa jossakin vaiheessa. Näin, koska Suomessa tehdään niin paljon puhtaan sanoitusvetoista suomenkielistä musaa, joka pärjää kotimarkkinoilla hyvin mutta on ihan kamalaa.

Ja tällä en tarkoita sanoa, ettei suomenkielinen kappale voisi olla hyvä. Tietenkin voi olla! Mutta silloin tarvitaan myös musiikillisia ansioita.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Saksan ja Sveitsin sisäisten karsintojen tyylinen alkukarsinta voisi olla hyväksi Suomessakin. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, miksei ulkkariraatia voisi käyttää myös esikarsintavaiheessakin. Eihän se täydellinen systeemi sekään olisi, mutta kuitenkin sentään todellinen otos ulkomaalaisesta mausta ja näkökulmasta, toisin kuin jos oltaisiin vain omien kuvitelmiemme varassa kansainvälisen yleisön tykkäämisistä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja poika90 »

hra47 kirjoitti: 26 Loka 2021, 14:11
Viisufani kirjoitti: 26 Loka 2021, 13:43 Euroviisuissa pärjäämistähän sitä täytyy ajatella, kun valitaan lauluja Uuden musiikin kilpailuun ja kun valitaan Uuden musiikin kilpailussa voittajaa. Mikä tärkeintä, täytyisi nimenomaan sitä miettiä, mistä äänestäjät ja raadit pitävät Euroviisuissa. Tärkeintä ei suinkaan ole se, mistä laulusta me pidämme. Me itse emme voi äänestää Suomea Euroviisuissa, joten onkin järkevää ajatella meitä mahdollisesti äänestävien ihmisten musiikkimakua.
Vaikka tuossa onkin pointtia, vikaan menee siinä, ettei me tai kukaan muukaan osaa ennakoida kansainvälisen yleisön tai raatien musiikkimakua. Aika eksyksissä siis ollaan, ellei suunnisteta sen ainoan todellisen johtotähden mukaan, eli mikä meidän itsensä mielestä on paras mahdollinen edustaja ja voitetaan tai kaadutaan sitten sen mukana. Ollaanhan me lähetetty ennenkin näitä yleisöä mielisteleviä ja eurooppaa nuoleskelevia why-ruikutuksia ja a-little-bittejä mutta surkein lopputuloksin.

Itsekkään en lähtisi ajattelu tyylillä mistä muut tykkää sillä se ei ole tuottanut hyviä tuloksia meille. Ja otetaan esimerkiksi tämän Vuoden voittaja Italia San Remo on isosti juuri Italialaisille itselleen tehty viihde ohjelma ja juuri se, että se on kansan suuressa Suosiossa näkyy Italian hyvänä tasona ja menestyksessä itse viisuissa. Sama homma Ruotsilla Mello on myös Ruotsissa isompi juttu, kuin itse viisut ja se on auttanut Ruotsin menestys tarinassa. Norjalla on myös ollut sama hieman näkyvissä. Kunhan jatketaan UMKSSA nyt olleella hyvällä tasolla niin siinä alkaa kansaa kiinnostamaan ja menestys pysyy. Eli rehellisesti mennään sillä mistä itse tykätään sillä uskon että sillä saadan arvostusta muiltakin ja jos ei niin se on muiden häviö.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Rousku kirjoitti: 26 Loka 2021, 16:14 ^ Olen vähän kääntämässä takkiani tässä asiassa. Ajattelisin, että (hyvin koostettu) ulkkariraati voisi suorittaa esikarsintaa jossakin vaiheessa. Näin, koska Suomessa tehdään niin paljon puhtaan sanoitusvetoista suomenkielistä musaa, joka pärjää kotimarkkinoilla hyvin mutta on ihan kamalaa.

Ja tällä en tarkoita sanoa, ettei suomenkielinen kappale voisi olla hyvä. Tietenkin voi olla! Mutta silloin tarvitaan myös musiikillisia ansioita.
Itse juuri sen takia en välttämättä halua Ulkomaalaista esikatselu raatia, että Raadit harvoin arvostavat Omankielisiä kappaleita esim mitä jos olisi ollut kansainvälinen esikarsinta raati ja Ilta ja Danny eivät olisi tämän takia päässeet kisaan mukaan. Ja päästäisikö esikarsinta raati mitään rohkeita kappaleita läpi.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 707
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Joo, rohkeus ja omaperäisyys on valttia, se ei koskaan mene pois "muodista", jos niin voi sanoa. Liika suunnitelmallisuus ja viisuvoitonkiilto silmissä tekemällä tehty biisi muistuttaa aina liikaa jotain viime vuoden/vuosien menestyjää, mutta ensi vuonna se onkin jo menneen talven lumia.
Mutta sekään ei tietysti riitä, pieni ripaus ajan henkeä ei olis pahitteeks, niin ristiritaiselta kuin se saattaakin kuullostaa.
Hyvä meillä ja hyvä eurroopassa ei ehkä sittenkään ole niin eri asia.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Suvi Teräsniska on yllättänyt asennemuijana vain elämää ohjelmassa joten en panisi vastaan jos hän olisi UMK kisaaja ja valittaisiin. Kielelläkään ei väliä.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

poika90 kirjoitti: 26 Loka 2021, 17:46
hra47 kirjoitti: 26 Loka 2021, 14:11
Vaikka tuossa onkin pointtia, vikaan menee siinä, ettei me tai kukaan muukaan osaa ennakoida kansainvälisen yleisön tai raatien musiikkimakua. Aika eksyksissä siis ollaan, ellei suunnisteta sen ainoan todellisen johtotähden mukaan, eli mikä meidän itsensä mielestä on paras mahdollinen edustaja ja voitetaan tai kaadutaan sitten sen mukana. Ollaanhan me lähetetty ennenkin näitä yleisöä mielisteleviä ja eurooppaa nuoleskelevia why-ruikutuksia ja a-little-bittejä mutta surkein lopputuloksin.

Itsekkään en lähtisi ajattelu tyylillä mistä muut tykkää sillä se ei ole tuottanut hyviä tuloksia meille. --- Eli rehellisesti mennään sillä mistä itse tykätään sillä uskon että sillä saadan arvostusta muiltakin ja jos ei niin se on muiden häviö.
Ei ole epärehellistä ajatella sitä, mistä muut tykkäävät. Ei siinä edes ole kyse rehellisyydestä tai epärehellisyydestä. Kyse on siitä, että ajattelee Suomen menestystä Euroviisuissa. En ollenkaan väitä, että äänestämällä oman musiikkimaun mukaan ei muka ajattelisi Suomen menestystä. Ymmärrän kyllä, että sitä toivoo jokainen ja äänestää sen mukaan.

Otetaan esimerkiksi kaksi laulua:
- laulusta a tykätään Suomessa, mutta ei Euroopassa juurikaan,
- laulusta b tykätään Suomessa ja Euroopassa tykätään yhtä paljon

Edellä olevista esimerkkilauluista äänestäisin "laulua b".

Edellä olevasta esimekistä tulee mieleen vertailla Teräsbetonia ja Blind Channelia. Teräsbetonistakin aikoinaan tykättiin Suomessa, mutta eipä juurikaan muissa Euroviisu-maissa. Blind Channelista tykättiin sekä Suomessa että Euroviisu-maissa.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1583
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Mistä pystyy ennakoimaan, mistä kappaleista Euroopassa tullaan pitämään ja mistä ei? Harva eurooppalainen tutustuu Suomen euroviisuehdokkaisiin ennen UMK:ta, jos vielä sen jälkeenkään.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2127
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

DenEurovise kirjoitti: 31 Loka 2021, 15:49 Harva eurooppalainen tutustuu Suomen euroviisuehdokkaisiin ennen UMK:ta, jos vielä sen jälkeenkään.
Voisin itse myöntää, jos ei nyt tule bannia saitille tämän takia, että itse kuulen yleensä suuren osan ulkomaisista viisubiiseistä vasta viisuviikolla. Melloja lukuunottamatta muut karsinnat ei juuri kiinnosta, enkä jaksa myöskään alkaa kuukausia intoilemaan biiseistä, jos niitä ei muualta kuule, tai joku esim vinkkaa että tää on hyvä. Viimevuoden Senhit - Adrenalina oli yksi harvoista jota olin samantien julkaisusta lähtien tukemassa, mutta tämäkin vain siksi että Reddit räjähti kun Flo Rida fiittaus julkaistiin. Muuten en olisi varmasti kuullut biisiä ennen viisuviikkoa.

Mielestäni loppukilpailu ja semit on paljon mielenkiintoisempaa katsottavaa kun ei etukäteen tiedä kaikki biisejä :heh:

Tarkoitin tällä kommentillani sitä että esim Italialaisten olisi turha kysyä multa mielipidettä että laitetaanko biisi a vai biisi b, koska valintaprosessi ei kiinnosta mua ollenkaan, haluan vain kuulla siellä loppukilpailussa heidän mielestään parhaan biisin. Ja veikkaan että enemmistö europpalaisista ajattelee samalla tavalla.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Menestyihän Teräsbetoni suomalaisittain ihan hyvin kun finaalipaikan kuitenkin kuittasi. Harmi vaan että esityksen humoristinen ulottuvuus jäi kielimuurin taakse ja pojat olivat muutenkin kovin totisen oloisia esityksessään. TB:n vahvuus on kuitenkin ollut huumorin rajamailla taiteileminen. Nyt se ei kääntynyt yleiseurooppalaisittain ymmärrettäväksi vaan jäi suomalaisten omaksi sisäpiiriläpäksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

xyz09
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 313
Liittynyt: 23 Huhti 2009, 13:45

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja xyz09 »

Seuraavan viikon alussa UMK-julkaisupäivän tiedote tulossa?
Jee, ensi viikon alussa kerrotaan koko kansalle milloin UMK-artisit kerrotaan. Ja UMK:ta ei tänä vuonna Tohlopissa järkätä.
Pudaksen twitter

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kuulostais ihan että taitaa olla isommat puitteet tänä vuonna luvassa?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Niin se UMK taas muuttaa jotain. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saahan sitä puitteita muuttaa, tuskin sillä on vaikutusta valintaan. Se, mitä pitäisi muuttaa on suomalaisten musiikkimaku, mutta se onkin vähän vaikeampaa. (ja joo, Blind Channel valittiin viimeksi, mutta se luuttusikin lattiaa muilla kilpailijoilla sen verran ylivoimaisesti, ettei kotimainenkaan yleisö osannut valita väärin).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5576
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Olisiko peräti UroTampereen kannen areena? Tosin hmm, eikös tanssijoiden hakusivulla puhuttu Helsingistä? Vai koskikohan se vain harjoituksia?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jee, UROS-areena olis kyllä uutispommi...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Kyllä Pudas tietää!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

In Pudas We Trust.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Tegu kirjoitti: 08 Marras 2021, 17:06 Olisiko peräti UroTampereen kannen areena? Tosin hmm, eikös tanssijoiden hakusivulla puhuttu Helsingistä? Vai koskikohan se vain harjoituksia?
Olisihan se tosi hienoa, jos Uuden musiikin kilpailu järjestettäisiin Tampereen Kannen Areenalla.

Aiheeseen liittymätön ajatus: Olisi huikeaa, jos Helsinkiin rakennettaisiin sellainen suuri, pelkästään musiikille tarkoitettu iso areena, johon mahtuisi 18 000 katsojaa. Siellä järjestettäisiin kaikki mahdolliset isot konsertit ja mahdolliset stadion-keikat. Myös Uuden musiikin kilpailu voitaisiin järjestää siellä.

Mikäli tarvetta olisi, sellaisella isolla Musiikki Areenalla voitaisiin järjestää myös jotain muita kulttuurialan tapahtumia, jotka vaatisivat suurta ja modernia sisätilaa. Kaiken muun lisäksi: Jos Suomi sattuisi voittamaan joskus Euroviisut, Suomella olisi käytettävissä upeammat, modernimmat ja suuremmat puitteet Euroviisujen järjestämiseen kuin Suomella nykyään on.

Tiedän, että edellä mainittu visio on hieman epärealistinen. Etenkin sen vuoksi, että moisen Musiikki Areenan rakentaminen olisi kallis projekti.
Paremman maailman puolesta.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

^ Vantaan Kivistöön on kaavailtu kaipaamaasi Suomen "Friends Arenaa". https://arena33.fi/
Vain noin 30 minuutin junamatkan päässä Helsingin keskustasta.
Arena 3.3 mahdollistaa Suomessa ennennäkemättömät kansainväliset konsertit, urheilutapahtumat ja muut tilaisuudet huippuolosuhteissa läpi vuoden. Se vetää parhaimmillaan yli 32 000 katsojaa konsertteihin tai 17 000 katsojaa urheilutapahtumiin.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2127
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

..
Viimeksi muokannut Unihiekkamyrsky, 10 Marras 2021, 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eiks siihen Olympiastadionin naapuriin ollut kans joku areena tulossa vai joko se on torpattu? Kuinka monta areenaa pääkaupunkiseudulle mahtuu?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Viisufani kirjoitti: 31 Loka 2021, 14:32
poika90 kirjoitti: 26 Loka 2021, 17:46


Itsekkään en lähtisi ajattelu tyylillä mistä muut tykkää sillä se ei ole tuottanut hyviä tuloksia meille. --- Eli rehellisesti mennään sillä mistä itse tykätään sillä uskon että sillä saadan arvostusta muiltakin ja jos ei niin se on muiden häviö.
Ei ole epärehellistä ajatella sitä, mistä muut tykkäävät. Ei siinä edes ole kyse rehellisyydestä tai epärehellisyydestä. Kyse on siitä, että ajattelee Suomen menestystä Euroviisuissa. En ollenkaan väitä, että äänestämällä oman musiikkimaun mukaan ei muka ajattelisi Suomen menestystä. Ymmärrän kyllä, että sitä toivoo jokainen ja äänestää sen mukaan.

Otetaan esimerkiksi kaksi laulua:
- laulusta a tykätään Suomessa, mutta ei Euroopassa juurikaan,
- laulusta b tykätään Suomessa ja Euroopassa tykätään yhtä paljon

Edellä olevista esimerkkilauluista äänestäisin "laulua b".

Edellä olevasta esimekistä tulee mieleen vertailla Teräsbetonia ja Blind Channelia. Teräsbetonistakin aikoinaan tykättiin Suomessa, mutta eipä juurikaan muissa Euroviisu-maissa. Blind Channelista tykättiin sekä Suomessa että Euroviisu-maissa.

Mutta siinäkin olisi kova homma selvittää , että ketkä olisivat nämä ihmiset olisiko ne Fanaatisia viisufaneja jotka seuraavat ahkerasti kaikkia viisu tapahtumia vai ihan tavallisia ihmisiä. Ja kyllähän Meidän makumme on osunut yhteen myös eurooppalaisen maun kanssa. Esim annoimme hyvät Pisteet Loreenille, Salvatorelle, Blacnhelle ja Esim tämän vuoden Italialle ja Ukrainalle. Minusta kannattaa ajatella vain, että hyvä laulu on hyvä laulu.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Nevski kirjoitti: 10 Marras 2021, 16:21 ^ Vantaan Kivistöön on kaavailtu kaipaamaasi Suomen "Friends Arenaa". https://arena33.fi/
Vain noin 30 minuutin junamatkan päässä Helsingin keskustasta.
Arena 3.3 mahdollistaa Suomessa ennennäkemättömät kansainväliset konsertit, urheilutapahtumat ja muut tilaisuudet huippuolosuhteissa läpi vuoden. Se vetää parhaimmillaan yli 32 000 katsojaa konsertteihin tai 17 000 katsojaa urheilutapahtumiin.
Oishan se upeaa jos saataisiin tuonne viisut tai joskus UMK :tuuletus: :joojoo:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Nevski kirjoitti: 10 Marras 2021, 16:21 ^ Vantaan Kivistöön on kaavailtu kaipaamaasi Suomen "Friends Arenaa". https://arena33.fi/
Vain noin 30 minuutin junamatkan päässä Helsingin keskustasta.
Arena 3.3 mahdollistaa Suomessa ennennäkemättömät kansainväliset konsertit, urheilutapahtumat ja muut tilaisuudet huippuolosuhteissa läpi vuoden. Se vetää parhaimmillaan yli 32 000 katsojaa konsertteihin tai 17 000 katsojaa urheilutapahtumiin.
Oi miten mahtavaa! Tuohan on aivan unelmien areena. 32 000 katsojaa konserteissa? :tuuletus: Sehän on enemmän kuin uskalsin unelmoidakkaan. Tuonne Areena 3.3:lle Euroviisut sitten jos Suomi joskus voittaa.

Kiitos, että kerroit tuosta tulevasta mega-areenasta. :bile:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Viisufani kirjoitti: 10 Marras 2021, 19:31 Oi miten mahtavaa! Tuohan on aivan unelmien areena. 32 000 katsojaa konserteissa? :tuuletus: Sehän on enemmän kuin uskalsin unelmoidakkaan. Tuonne Areena 3.3:lle Euroviisut sitten jos Suomi joskus voittaa.

Kiitos, että kerroit tuosta tulevasta mega-areenasta. :bile:
Ei se ole, se olisi. Ei ole sanottua, että se on tuleva.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Speed »

Pudas spekuloi Twitterissa, että lehdistötiedote julkaistaan maanantaina tai tiistaina. Pudas kertoo, että UMK:ssa on ainakin yksi bändi, mutta kyseinen yhtye ei ole suurelle yleisölle (vielä) tuttu. Hän myös tietää Marita Taavitsaisen hakeneen UMK:hon ja spekuloi myös Robinin osallistumiselle YLE:n viimekuiseen artikkeliin viitaten.

Olettaisin, että UMK:hon osallistuu ensi(kin) vuonna tunnettuja nimiä (vrt. Teflon Brothers, Pandora, Ilta, Danny…), joiden avulla kiinnitetään suuren yleisön huomio ohjelmaan. Jos näiden isompien nimien sekaan on päässyt tuntemattomampi bändi, voisi olettaa, että he ovat kilpailussa ihan puhtaasti hyvän biisinsä ansiosta. En odota Blind Channel Kakkosta, mutta odotan kilpailun kestävää kappaletta.

Tosin kyllähän Laurakin oli Suomessa suurelle yleisölle tuntematon nimi ja hänet valittiin tähtinimien rinnalle kilpailemaan tänä vuonna :mitvit: No mutta, luotan nykyään kuitenkin enemmän UMK-esiraadin arvostelukykyyn kuin aiemmin :heh:

Jos pistää mutkat suoriksi ja spekuloi olemattomien vihjeiden perusteella, helsinkiläinen Cyan Kicks saattaisi olla mukana. Nopean Twitter-selailun perusteella yhtye on levyttänyt uutta musiikkia kevään/kesän aikana ja heillä on levytyssopimus Ranka Kustannuksen kanssa, eli saman tallin kanssa, josta eräskin Blind Channel -yhtye on peräisin. Ranka Kustannuksen kiinnitetyssä twiitissä mainitaan levy-yhtiön bändejä ja lause ”maybe we have something for #UMK22.” Cyan Kicksin Insta-tili seuraa Uuden musiikin kilpailua sekä Aija Puurtista ja heidän Twitter-tilillä on tykätty twiitistä, jossa toivotaan heidän olevan mukana UMK22:ssa.

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

UMK:n Instagram on julkaissut kuvavihjeitä.

https://www.instagram.com/p/CWLe9D0tsVb/

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja toivo »

Ihanaa Marita Taavitsainen! Häneltä joku Bon Voyage tyyppinen shlager-iskelmä. :pliis:

:heh:

Lukittu