UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5928
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Mielenkiintoista kyllä nähdä, tuleeko Blind Channelin menestys näkymään lähetettyjen biisien määrässä. Viimeksihän kappaleita tuli lähes 300.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Paitsi kuiskailua, olen toivonut Suomelta edustusbiisiä, jossa olisi myös puhetta. Ennen kuin tyrmäätte ajatuksen, kuunnelkaa toi Pet Shop Boysin Left to my own devices, joka on yksi heidän parhaista biiseistään... "It's not a crime when you look the way you do
the way I like to picture you"

"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Mutta Nyt vain toivon, että tässä ei käy niin, kuin Softenginen jälkeen, että YLE säikähtää ja laittaa käsijarrun pohjaan ja saame sitten sirkus tason, ettei varmasti voiteta ja jouduta järjestämään kalliita viisuja :eeek: :niinpa: . Ja muutenkin toivoisin, että nyt ei heti alettaisi odottamaan voittoa vaan keskityttäisiin pitämään taso hyvänä. Voitto tulee sitten, kun on tähdet oikealla kohdalla.





TomppaJr kirjoitti: 25 Touko 2021, 18:58 Olen miettinyt, että jos kerran Ruotsi pärjää viisuissa vuodesta toiseen sliipatulla popilla, jota he osaavat tehdä, niin miksi Suomi ei vaan vuodesta toiseen lähetä erilaisia rock-kokoonpanoja? :raaps: Sen Suomi ilmeisimmin osaa.
Joo tietenkin voitaisiin tehdä niin, kuin Ruotsi, että mentäisiin omilla vahvuuksillamme, mutta kuinka pian viisufanit alkaisivat sitten meillekin valittamaan, että Suomi lähettää vain Rokkia ja on tylsä viisumaa :rofl:.
hra47 kirjoitti: 25 Touko 2021, 22:40 En uneksi Nightwishistä viisuihin, mutta Holopainen olisi kiva saada mukaan säveltäjänä... se ei edes sitoisi projektiin niin pitkäksi aikaa kuin esiintyjiä.
Tätä minäkin olen toivanut pitkään. Holopainen säveltämään meidän hyvä äänisille laulajille vahvan laulun. Esim ajatelkaa Diandraa Holopaisen tekemällä ballaadilla :uujee: Tai Iltaa :uujee: :ihana: .

Itse mietin myös, että olisi kiva jos esim Behm tekisi Iltalle jonkun Hei Rakas Tasoisen laulun. Tai miksei jollekin uudelle kyvylle jolla ei olisi paineita osallistua UMK:HN

Teräsbekoni kirjoitti: 25 Touko 2021, 20:18 Joku metallinen balladi voisi olla Suomelta tähän väliin hyvä veto, jossa suomalaisen musiikin vahvuudet yhdistyisivät johonkin viisukontekstissa uudenlaiseen. Onko viisuissa edes koskaan ollut metalliballadia?

:megafoni: Biisintekijät hoi, ottakaapa haasteeksi ylittää tämän biisin taso:




Tuo on kiva kappale, mutta minusta Nightwishin paras ballaadi on Eva. Ja sen tasoisen ballaadin haluaisin nähdä viisuissa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

tiermas2
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Maalis 2018, 22:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja tiermas2 »

siis suomeksi vai englanniksi puhuttu

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Riippuu siitä, kuinka painavaa tekstiä. Jos puheessa on sisältöä, niin mieluummin englanniksi jotta yleisö ymmärtää. Toisaalta onhan suomen kieltä pidetty Sormusten herran haltiakielen esikuvana, niin ehkä kauniisti muotoiltu suomenkielinen tekstikin menisi. En ole säveltäjä, joten en osaa sanoa mikä olisi paras valinta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1869
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Possu »

Odotan kovaa UMKta ja asennetta, jossa moni bändi ja artisti lähtee mukaan. Samaa mieltä, että koreografit pitää saada vaihtoon.

Toivottavasti joku iso kala tarttuisi ensi vuonna haaviin ja lähdettäisiin tosissaan voittamaan viisuja. Aivan kuten toiseen ketjuun spämmäsin niin Alma, Jesse Markin, Robin Packalen, Ruusut, The Holy, Moon Shot, Ruusut tai Cyan Kicks voisi pyrkiä mukaan.
Viimeksi muokannut Possu, 26 Touko 2021, 00:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Toivottavasti tosiaan jatkossa saadaan UMK:hon mukaan yhä enemmän hyviä artisteja nimenomaan sillä omalla jutullaan. Sinänsä genrellä ja artistin tunnettuudella ei ole väliä vaan tärkeintä on se, että osallistuja uskoo omaan juttuunsa eikä yritä lähteä tekemään mitään sillä ajatuksella, millainen pitäisi olla, että on sopiva viisuihin. Aitoudella pääsee pitkälle. Toivon myös, että UMK:n esiraati ei ole mitenkään genrerajoittunut vaan uskaltaa ottaa mukaan mahdollisimman monipuolisesti erilaisia biisejä.

Blind Channel asetti kyllä nyt minun silmissä sellaisen riman, että en oikeastaan edes usko, että seuraava Suomen edustaja pystyy sitä ylittämään tai edes pääsemään lähelle. Mutta eipä tarvitsekaan, oikeastaan voisikin olla parempi, että ainakin seuraava Suomen edustaja olisi sellainen, johon voin itse suhtautua vähän vähemmän fanaattisesti. Silloin olisi helpompi keskittyä itse viisujen fiilistelyyn eikä yksittäisen osallistujan hehkuttamiseen. Huomaan nimittäin nyt, kun viisut ovat jo ohi, että olen harmillisen vähän ehtinyt kiinnittää huomiota muihin tämän vuoden artisteihin ja esim. katsoa heidän haastattelujaan, kun kaikki aika on mennyt keskittyessä Blind Channeliin. :heh:
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41961
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Rousku »

tiermas2 kirjoitti: 25 Touko 2021, 22:49 holopaiselta kysyttiin muutama vuosi sitten lähtisikö hän viisuihin vastaus oli että ei koska hän ei halua kilpailla muusikilla koska näkee sen taiteena eikä sillä voi kilpailla
Jaa. Nyt kun mietin päättyneitä viisuja niin ei se kilpailu tunnu niin olennaiselta. Kun kuitenkin useimmille kappaleille löytyy kannattajia jotka tykkäävät! Ja varsinkin kun olen PED-oireisiini katsellut green room -videoita (onko niitä nyt jotenkin erityisen paljon?), joissa artistit bilettävät toistensa musan tahtiin, niin tulee fiilis että siellä vietettiin yhteistä juhlaa. (Tulee muuten älyttömän hyvä olo noista videoista.)
:bileet:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2221
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

hra47 kirjoitti: 25 Touko 2021, 23:14Paitsi kuiskailua, olen toivonut Suomelta edustusbiisiä, jossa olisi myös puhetta.
Ei ainakaan olisi uusi juttu, on nähty ainakin kerran viisuissa tällä vuosituhannella ja mielestäni toimi ihan hyvin.
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Nevski kirjoitti: 25 Touko 2021, 20:38 Mielellään kappale/sävellys, jota ei olla edes ajateltu viisuja varten (hoi, löytyykö jonkun pöytälokerikosta?!).

Myös saamen- tai karjalankielinen kappale olisi mukava kuulla.
Jotain mulla on vielä pöytälaatikossa, vaikka alkuvuodesta vähän julkaisinkin...

Saamelaismeininkiähän oli toissavuonna Norjan Keiinolla, jolta raadit ryöstivät voiton. Sen lisäksi udmurtilla on tultu toiseksi ja virolla ja unkarillakin on paremmat ennätyssijoitukset kuin suomella. Olisi kyllä kiva, jos Suomea edustettaisiin suomeksi, mutta jotain vänkää ja raikasta siinä pitäisi olla, jotta pärjäisi kuiten Keiino. En usko, että Pandora ja Teflon Brothers olisi välttämättä päässyt finaaliin.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36805
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

iiiduli kirjoitti: 25 Touko 2021, 22:14 Musta olisi ihana nähdä mukana kappale, joka ammentaa vaikutteita kansanmusiikista. Vähän niinkuin Kuunkuiskaajat, mutta modernimmalla twistillä.
Jotain tällaista? :uujee: Olen itse ihan höpsähtänyt.

Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mintaka kirjoitti: 26 Touko 2021, 00:30 Toivottavasti tosiaan jatkossa saadaan UMK:hon mukaan yhä enemmän hyviä artisteja nimenomaan sillä omalla jutullaan. Sinänsä genrellä ja artistin tunnettuudella ei ole väliä vaan tärkeintä on se, että osallistuja uskoo omaan juttuunsa eikä yritä lähteä tekemään mitään sillä ajatuksella, millainen pitäisi olla, että on sopiva viisuihin. Aitoudella pääsee pitkälle. Toivon myös, että UMK:n esiraati ei ole mitenkään genrerajoittunut vaan uskaltaa ottaa mukaan mahdollisimman monipuolisesti erilaisia biisejä.
Juuri tätä toivon itsekin. :joojoo: Ihan sama, onko suuri nimi, kunhan biisi on vähintäänkin hyvä ja siinä toteutetaan omaa juttua.
Mintaka kirjoitti: 26 Touko 2021, 00:30 Blind Channel asetti kyllä nyt minun silmissä sellaisen riman, että en oikeastaan edes usko, että seuraava Suomen edustaja pystyy sitä ylittämään tai edes pääsemään lähelle. Mutta eipä tarvitsekaan, oikeastaan voisikin olla parempi, että ainakin seuraava Suomen edustaja olisi sellainen, johon voin itse suhtautua vähän vähemmän fanaattisesti. Silloin olisi helpompi keskittyä itse viisujen fiilistelyyn eikä yksittäisen osallistujan hehkuttamiseen.
Mä voisin taas sitten vaihteeksi ottaa semmosen enemmän fanitettavan kohteen, kiitos. :heh: Toisaalta oli ihan mieletöntä taas huomata, ettei sinivalkolaseja tarvita Euroviisujen seuraamiseen. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 866
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Ei huumoribiisejä, kiitos. Lasken mukaan tähän myös I Love You:n ainakin esityksen perusteella.
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Rousku kirjoitti: 26 Touko 2021, 00:56 Ja varsinkin kun olen PED-oireisiini katsellut green room -videoita (onko niitä nyt jotenkin erityisen paljon?), joissa artistit bilettävät toistensa musan tahtiin, niin tulee fiilis että siellä vietettiin yhteistä juhlaa. (Tulee muuten älyttömän hyvä olo noista videoista.)
Näithän tämän, jossa Jendrik, Go_A ja TIX bilettävät Hard Rock Hallelujahia? :mrgreen:

Aloin jo miettiä että pitäisikö Ylen tästä vuodesta viisastuneena valita ensi vuonna suorilta joku rockbändi, mutta sitten sain kauhufläsärit siitä My First Bandin lavaylöspanosta jossa oltiin taustascreenillä haarat auki ja huulet jalkovälissä.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Tosiaan toivottavasti ei ikinä enää nähdä UMK:ssa huumoribiisejä tyyliin Caveman & My Little World, jotka oli aivan hirveitä!

Mutta asiasta toiseen toivoisin Siret Tuulan & Elise-Julietten hakevan UMK:hon! Nämä kaksi olivat viime Voicen kaudella, jos täällä ei tiedetä keitä ovat :joojoo:

Muita toiveita olisi Altamullan Road, BEHM, Mariska, Krista Siegfrids, Erika Vikman, Vesala, Niila, Robin, Topi Latukka, Waltteri Torikka, Arttu Wiskari & Elias Kaskinen
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja YourMother »

-kaitsu87- kirjoitti: 26 Touko 2021, 11:58 Tosiaan toivottavasti ei ikinä enää nähdä UMK:ssa huumoribiisejä tyyliin Caveman & My Little World, jotka oli aivan hirveitä!

Mutta asiasta toiseen toivoisin Siret Tuulan & Elise-Julietten hakevan UMK:hon! Nämä kaksi olivat viime Voicen kaudella, jos täällä ei tiedetä keitä ovat :joojoo:

Muita toiveita olisi Altamullan Road, BEHM, Mariska, Krista Siegfrids, Erika Vikman, Vesala, Niila, Robin, Topi Latukka, Waltteri Torikka, Arttu Wiskari & Elias Kaskinen
Ollaan samalla sivulla mitä huumoribiiseihin tulee, ja lasken niihin myös ylempänä mainitun My First Bandin.

Mutta artistitoiveet...
Ei Kristaa, ei missään nimessä. Ei. Täysin keskinkertainen artisti joka ei pysty myymään musiikkiaan kenellekään. Siksi sillä ei olekaan uraa euroviisujen ulkopuolella.
Erika on tervetullut yrittämään uudestaan jos keksii jotain muutakin kuin ne kikkamaiset pikkutuhmuudet, äärettömän tylsää jos ei muunlaiseen musiikkiin kykene.
Robin on myös yliarvostettu ja aivan liian ruotsipopilta haiskahtava mun makuuni, ja vaikka epäilenkin onko laulutaito ja musiikillinen anti kansainvälisellä tasolla, niin saahan se osallistua UMK:hon ja katsotaan kuinka pitkälle se kantaa. En teilaa suoralta kädeltä. Mutta pelkään myös että valikoituisi suoraan edustamaan kun pinkit puhelimet aktivoituisi.
Arttu Wiskari? Ei nyt jumalauta.
Itseasiassa, en halua Mökkitietä enää mukaan ollenkaan. Junttimusaa voi kuunnella omalla ajallaan.

Itse haluaisin edelleenkin enemmän näitä bändejä ja artisteja jotka eivät ole isolle yleisölle tuttuja. Sieltä löytyy enemmän luovuutta ja nälkää edustukseen kuin näistä jotka on niin nähty jo.
Kuten Mintaka sanoi, rima on aika helvetin korkealla Blind Channelin jälkeen.
Nyt ei kelpaa mikään hasbeen à la Krista.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Valtteri
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Touko 2021, 14:25

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Valtteri »

Itse ottaisin Erika Vikmanin mielelläni mukaan ensi vuonna. Cicciolina oli oikein hyvä kappale ja nousemalla hitiksi Suomessa vaikutti myös UMK:n imagoon vaikka ei kisaa voittanutkaan. Erikan muista kappaleista Syntisten pöytä ja Häpeä olisivat Cicciolinan tavoin toimineet hyvin UMK:ssa joten eiköhän sieltä ensi vuonnakin voisi olla odotettavissa yhtä hyvää tavaraa!

Robin taas on vähän kysymysmerkki. Sen perusteella mitä olen miehen englanninkielistä tuotantoa kuullut niin kuulostaa ehkä vähän liikaa ruotsalaisten popparien rip-offilta. Hyvällä ja omaperäisellä biisillä toki voisi ollakin ihan hyvä haku!

Ehkä ensisijaisesti toivoisin kuitenkin Blind Channelin kaltaisia suurelle yleisölle tuntemattomampia esiintyjiä. Kotimaisilla tähdillä UMK:ssa otetaan se riski, että heikko kappale valitaan fanien äänillä Euroviisuihin ja jäädään siellä semifinaaliin. Teflon Brothersin tämänvuotisella kappaleella olisi todennäköisesti käynyt juuri näin ja ilman Blind Channelia olisivat tulleet valituksi kisoihin.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10697
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Saara Aalto muuten kertoi viime viikonloppuna Instagram-livessä, että hakisi mielellään uudestaan Euroviisuihin ja innoistui katsojien kommentien perusteella, että voisi tehdä hullun dueton Erika Vikmanin kanssa. :heh: :rofl: En kuitenkaan toivo enää Saaraa takaisin viisuihin. Hän on annettavansa antanut. Ellei biisi sitten ole joku todellinen kultakimpale, missä Saaran ääni pääsee oikeuksiin ja biisiä ei tuhota millään ylimääräisellä sälällä. Saaran tuntien näin tuskin olisi, joten jos joku tuoreempi nimi. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Eiköhän ainakin Erika Vikmanin UMK-juna mennyt jo. :eiei: Saara Aalto sen sijaan voisi tehdä paluun jollain melodisella ja upealla, Dominon tyyppisellä mahtiballadilla. :rakkaus: Mitä sitten vaikka sijoitus olisi tyyliin 20. sija. Finaalipaikka on Suomen tapauksessa jo melkoinen voitto. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10697
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Kuka olisi vielä joskus uskonut, että Serdu toivoo Saaran paluuta ja minusta taas hän voisi pysyä poissa. :rofl:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saara Aalto olisi tervetullut takaisin, jos hän toisi pöytään mukanaan meritoituneita säveltäjiä kuten Monstersin tapauksessa, eikä yritä tehdä kaikkea itse ja olla monilahjakas nero. Vaikuttaa kuitenkin aika omapäiseltä henkilöltä mitä lavashown toteutukseen tulee, joten en tiedä muuten.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 791
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Kunhan UMK:ssa on vaihtelua genreissä, etenkin kun esityksiä on niin vähän. Tänä vuonna (2021) oli vähän liikaa samanlaisia biisejä luokkaa Hurt, Lie ja Kelle mä soitan. Ja tosiaan, kuten moneen kertaan todettu, ei niinkään väliä, että millä genrellä lähdetään. Kunhan tekevät omaa juttuaan ja ovat kunnianhimoisia, niin hyvä tulee :peukku:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Jotain tämän tyylistä UMK:hon! Altamullan Roadissa mukana Johannat Kurkela & Iivanainen, jotka aikoinaan olleet mukana Suomen karsinnoissa

Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja murka »

Nevski kirjoitti: 25 Touko 2021, 20:38 Olisi kiva saada mukaan myös kunnon oopperakappale ilman mitään poppihöysteitä, eli pelkkää klassista musiikkia taustalle. Mielellään kappale/sävellys, jota ei olla edes ajateltu viisuja varten (hoi, löytyykö jonkun pöytälokerikosta?!).

Myös saamen- tai karjalankielinen kappale olisi mukava kuulla.
Missä Solju seikkailee? Osaako kukaan soittaa sähkökannelta ja säveltää sille musiikkia?

Nyt olisi tärkeää, että lähdettäisiin siitä liikkeelle, että saataisiin kotimaisin, myös rajoja rikkovan, voimin uutta musiikkia ja seuraava edustaja. Oopperasta tulee mieleen aiemmin Opera Skaalan artistina osaa ottanut Essi Luttinen. Hänellä on ainakin lavakokemusta ja laulanee useammalla kielellä.

Voihan sen hyvän kappaleen säveltäjä asua vaikka metsämökissä ilman minkäänlaisia kontakteja maamme musiikkielämämme kanssa. Sen vuoksi olisi kohtuullista mielestäni sekin, että sävellyksen voisi jättää artistitoiveen kera.

Nyt se ei ole mahdollista eli metsämökin säveltäjän kannattaa ottaa rohkeasti yhteyttä suoraan artistiin ja artistienkin olla myötämielisiä jos tuntematon ehdottaa tutustumaan sävellykseen. Eivät kaikki puheille pyrkivät ole mitään hulluja stalkereita vaan joskus voi olla ihan asiallista asiaakin.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja murka »

hra47 kirjoitti: 26 Touko 2021, 15:25 Saara Aalto olisi tervetullut takaisin, jos hän toisi pöytään mukanaan meritoituneita säveltäjiä kuten Monstersin tapauksessa, eikä yritä tehdä kaikkea itse ja olla monilahjakas nero. Vaikuttaa kuitenkin aika omapäiseltä henkilöltä mitä lavashown toteutukseen tulee, joten en tiedä muuten.
Siinähän oli se ulkomaan vahvistus muistaakseni lavastamassa ja puvustamassa Saara Aallon esityksiä? Sitten niitä muutettiin Ylen palautelaatikkoon tulleen palautteen perusteella. Osahan palautteista oli myös trollausta ja se ilmeni esimerkiksi tanssijoiden harmaina univormuina, jotka miellettiin natsiunivormuiksi.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Niinhän siinä oli, mutta luulenpa, että kyllä kaikkeen pitää saada Saaran hyväksyntäleima päälle, mihin Saara ryhtyy. Miksi ne X Factorin esitykset olivat niin paljon parempia, en tiedä. Jotain meni jossain vikaan. Oliko kyseessä sitten nimenomaan Saaran halu toteuttaa omaa visiotaan viisulavalla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja murka »

hra47 kirjoitti: 26 Touko 2021, 17:06 Niinhän siinä oli, mutta luulenpa, että kyllä kaikkeen pitää saada Saaran hyväksyntäleima päälle, mihin Saara ryhtyy. Miksi ne X Factorin esitykset olivat niin paljon parempia, en tiedä. Jotain meni jossain vikaan. Oliko kyseessä sitten nimenomaan Saaran halu toteuttaa omaa visiotaan viisulavalla.
Hänelle riittää ihan laulu ja siihen luontevasti suhteutettu liike. X-factor on jo enemmän viihdeohjelmana tehtykin sellaiseksi, että esitykset ovat kuin pätkiä musikaalista. Euroviisuissa ei tarvi kolmessa minuutissa esittää sitä, kuinka monta temppua pystyy tekemään kolmessa minuutissa vaan sen että minkälaisen vedon vetää kolmessa minuutissa (mielellään vahvan ja persoonallisen tulkinnan sisältäen).

Nyt grafiikoiden entisestään korostuessa pitää osata esiintyä ilman oheisrekvisiittaa.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5928
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Oon tässä parin päivän aikana pohtinut aika paljon sitä, mikä se syy artisteilla on lähteä viisuihin. Blind Channel halusi näkyvyyttä Euroopassa. Heillä oli selkeä tavoite, jonka eteen tehtiin töitä. Mailaa ei puristettu liikaa, vaan viisujen tulos oli periaatteessa merkityksetöntä, koska focus oli enemmän nimenomaan vain siinä näkyvyyden saamisessa.

Osa haluaa viisuihin, koska rakastavat sitä itse konseptia niin paljon, sekin on toki ihan hyvä syy osallistua. Mutta tuleeko silloin enemmän paineita myös menestymisestä? Entäs miksi esim. Antti Tuisku tai Haloo Helsinki osallistuisi viisuihin? Tunnettavuutta riittää Suomessa eikä maailmalle ole halua lähteä. Pärjääkö viisuissa jos periaatteessa ei ole minkäänlaista syytä mennä sinne kisaamaan? Löytyykö silloin jaksamista edes harjoitella niin paljoa?

Pitääkö viisuihin lähtevällä edustajalla olla siis aina mielessä Euroopan valloitus vai pärjääkö kisassa ilman sitä taka-ajatusta? Mikä on se motivaattori, joka oikeasti saa tekemään viisujen eteen töitä?
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8135
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

iiiduli kirjoitti: 26 Touko 2021, 18:22 Osa haluaa viisuihin, koska rakastavat sitä itse konseptia niin paljon, sekin on toki ihan hyvä syy osallistua. Mutta tuleeko silloin enemmän paineita myös menestymisestä?
Sit ne, jotka rakastavat viisuja, yleensä rakastavat niihin liitettyjä kliseitä ja menevät tapahtumaan toteuttamaan unelmaansa sulautumalla joukkoon. Joukkoon sulautumalla ei vaan juurikaan ole yleensä menestystä tullut. Esim. Krista ja Saara lukeutuvat tähän joukkoon.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää en halua isoja nimiä, koska niiden biisit on aina pettymyksiä.

Saisi olla mieluummin isolle yleisölle tuntemattomia nimiä koko UMK täynnä. Tuntemattomuudesta ne Softengine ja Blind Channelikin ponnahtivat menestykseen. Mahdollismman epäeuroviisuja, mutta sili hyviä biisejä.

Lukittu