UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa
Lukittu

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

CottonJoel kirjoitti: 16 Marras 2021, 13:26 80-luvulta tähän päivään pitkän uran tehnyt kestosuosikki: Kaija Koo? :miettii:
Kävi sama mielessä, kun vieläpä Kaija kansainvälisestä urasta vihjasi uudessa kirjassaan.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja toivo »

80-luvulta asti uraa tehnyt.

Heti tuli mieleen Meiju Suvas, joka on hakenut jo UMK:hon 2020, mutta ei päässyt mukaan. Biisihän oli tämä: https://www.youtube.com/watch?v=F-aWCmQ9UpI. Onneksi ei ollut mukanan tuolla höpötyksellään :heh:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Huolestuttavia veikkauksia täällä :brr: Mutta onhan se nähty, että todellisuus on jopa odotuksia ihmeellisempi.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
NordicEurovisionFan
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Tammi 2019, 17:45
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja NordicEurovisionFan »

80-luvulla uransa aloittanut kestosuosikki voisi olla mielestäni Arja Koriseva. Tangokuningatar 1988 ja ainakin iskelmä puolella tähti siitä lähtien. Sonja Lumme, Eini, Meiju Suvas ja Vicky Rosti voisivat myös sopia tuohon, mutta jostain syystä mulle tuli Arja Koriseva vibat.

Varmaan voi olla mukana molemmat Robin Packalen ja Tuure Boelius. Ainakin tuli mieleen. Pitäisin mahdollisena, että Diandra osallistuu myös. Se glitter-takki voisi olla hyvinkin Diandran. Sitten jokunen uusi, ennestään tuntematon nimi myös. Olisipa 10 artistia ja biisiä mukana, kun finaali kerta kestää 2 tuntia niin senkin puolesta ehtisi hyvin. Mutta näköjään lukee tuolla ylen sivuilla, että 7, joten niillä mennään.

Mä luulen, että tosiaan mukana ovat Arja Koriseva, Robin Packalen, Tuure Boelius, Diandra Flores, joku rock kokoonpano sekä 2 tuntematonta ja uutta nimeä.

Varmaan joku rock henkinenkin mukana. Mutta hankala vielä sanoa, kun ei ole kovin paljoa vihjeitä paljastettu. Toki vähän kuvia ja tänään vähän lisää kerrottu. Saapa nähdä ja kuulla ketä on lopulta mukana sekä millaisin biisein. Jännittävää, hauskaa sekä mielenkiintoista! Mutta eiköpähän me saada taas hyvä viisukarsinta ja erinomainen viisu-vuosi jälleen kerran!
Forever number one, Eurovision Song Contest!

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

DJ Orkidea kertoi facessa et on afterpartyillä DJ-keikalla.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 16 Marras 2021, 19:11 DJ Orkidea kertoi facessa et on afterpartyillä DJ-keikalla.
Nämä kaikki jatkoihmisethän on julkaistu lippuostosivulla.
UMK-jatkoilla Logomossa klo 23-04 Dj:t Orkidea, Club La Persé, Fiona Timantti sekä YleX:n Anne Lainto ja Renaz.
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Aaha, Clubi on vielä koossa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mukana on suoratoistopalveluissa menestyneitä nousevia pop-tähtiä, kansainvälisiä vientilupauksia, kaikkien suomalaisten tuntema, myös kaikkien tuntemassa musiikkiohjelmassa nähty artisti, 80-luvulta tähän päivään pitkän uran tehnyt kestosuosikki sekä musiikkialan hehkuttamia uusia nimiä, Tapio Hakanen, UMK-raadin puheenjohtaja kuvailee.
En tiedä pitäisikö hurrata kattauksen monipuolisuudelle vai murista, että haiskahtaa että kiintiöpaikkoja on varattu taas.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Speed »

…suoratoistopalveluissa menestyneitä nousevia pop-tähtiä
Otin jälleen suurennuslasini ja sormenjälkijauheeni esiin ryhtyessäni tutkimaan potentiaalisia osallistujia UMK22:seen.

Tällä kertaa jäljet johtavat artistiin nimeltä BESS. Hän täyttää asetetun kriteerin suoratoistopalveluissa menestyneestä pop-tähdestä, siitä pitävät huolen hitit kuten Aja, Viisi kesää ja Tempo.

Bessin somekäyttätymisessä on samanlaisia piirteitä kuin Cyan Kicksillä. Bess seuraa Cyan Kicksin tavoin (siis ennen CK:n suurta seuraajalistapuhdistusta) Uuden musiikin kilpailua ja Aija Puurtista. BESS seuraa myös Reija Wärettä.

Totta kai UMK:ta voi seurata ilman, että on itse osallistumassa. Ja tietenkin Aijan ja Reijan voi tuntea jostain muusta yhteydestä kuin UMK:sta. Mutta BESSin kohdalla hälytyskellot alkavat soimaan siinä kohtaa kun katsoo Reijan ja Aijan kuvien tykkäyksiä. Lokakuun alun jälkeen sekä Cyan Kicks ja BESS ovat tykänneet kahdesta Aijan kuvasta, joissa näkyy Aijan kasvot (kuva ei ole siis mikään random screen shot, joita Aijan tilillä on useampikin). Koko alkuvuoden aikana kumpikaan Instatili ei ole tykännyt yhdestäkään Aijan aiemmasta kuvasta, vaikka niissä näkyisi Aijan kasvot.

Hieman sama on huomattavissa Reijan profiilista. BESS on tykännyt Reijan syyskuisesta, tällä hetkellä tuoreimmasta kuvasta, jossa näkyy Reijan kasvot. En löydä, että BESS olisi tykännyt yhdestäkään Reijan aiemmasta kuvasta tältä vuodelta. Tykkäys-käyttäytymisanalyysini perusteella *oletan*, että Aija ja Reija ovat BESSille uusia seurattavia ja uusia tuttavuuksia.

BESS työstää tällä hetkellä toista albumiaan.

Vahvimmat veikkaukseni ovat siis tällä hetkellä Cyan Kicks ja BESS, mutta yksikin väärä (= paljastava) liike niin lisäisin Tuure Boeliuksen listan jatkeeksi. Tuuren kohdalla yhteydet UMK:hon ja Euroviisuihin ovat jo auki siinä mielessä, että Reija on tehnyt hänen koreografioitaan ja hän on ollut YLE:n esikatseluohjelmassa ja UMK-podcastissa vieraana. Tietyllä tapaa Tuure olisi liiankin ”ilmiselvä”, mutta uskon silti, että hänen osallistumisensa on vain ajan kysymys. Voi olla, että pikemmin ennemmin kuin myöhemmin.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

BESS:n Tempo saavutti muuten meemi-aseman eräällä toisella foorumilla, sitä postailtiin perjantaisin silleen ironisesti, että nyt korkkarit kattoon kun laittaa Tempoa soimaan :surrur:

Tuo Tempo toimi myös niin hyvin taustamusana että yhden kerran jossain kaupassa ollessani Shazamilla tunnistutin ton :peukku:

On kyllä kovat odotukset jos Cyan Kicks ja BESS tosiaan tuolla, kumpikin kovia :uujee:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä aikoinaan kuuntelin Tempoa vähän aikaa, mutta sittemmin kyllästyin biisiin. :/
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulle BESS oli tuntematon suuruus ja tsekkasin juuri äsken ton Tempon. Kuuntelin n. minuutin, loppu oli kai sitä samaa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Speediltä upeaa salapoliisityöskentelyä, mielenkiintoista nähdä osuuko nappiin :tapu:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Bess. :surrur: Tempo. :ihana: Juuri edustan sillä ESCforumin levyraadissa. :mrgreen:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

hra47 kirjoitti: 16 Marras 2021, 21:17 Mulle BESS oli tuntematon suuruus ja tsekkasin juuri äsken ton Tempon. Kuuntelin n. minuutin, loppu oli kai sitä samaa...
Tuo Tempo on just sellainen et se kuulostaa ensimmäiset 5 kuuntelukertaa ihan paskalta. Mut jos kuuntelet sitä pakkosyöttönä, kuten itse aikoinaan kuulin radiosta, niin jossain vaiheessa aloin pitää siitä silleen ironisesti. Tyyliin nyt tulee tää hauska vitsikappale, laitetaas volat kaakkoon ja esitetään et bailataan mukana. Ja sit huomaamatta aloinkin pitää siitä oikeasti.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Sain nyt kuunneltua muutamasta Cyan Kicksin kappaleesta pätkät. Ihan ok, ei nyt vielä aivan täysin vakuuta. Laulajalla tosin on kyllä upea ääni ja jos oikeanlaisen kappaleen saisivat tehtyä, niin varmasti menestystä voisi tullakin.

Bess on itselle tuttu ainoastaan Tempo-biisistä. Hänelläkin on kaunis lauluääni, että sen puolesta ainakin voin hyväksyä mukaan kisaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Kansainvälinen vientilupaus/musiikkialan hehkuttama nimi voisi esimerkiksi olla (toivottavasti) Jesse Markin, mutta en löytänyt mitään vihjettä hänen sivuiltaan. Enkä Behmin, Maustetyttöjen, enkä monen muunkaan (emmapalkitun) sivuilta.

Mainittiin myös tämän olevan monipuolisin UMK, joten olisiko mukana esim klassista tai etnoa?

Toisaalta muistaakseni viime vuoden UMK:n mainittiin olevan korkeatasoisin tmv, joten toivottavasti ei kovin paljon laadussa pudota tänä vuonna. (Olisi nyt edes yksi hyvä biisi joukossa...)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Missään ei taidettu mainita mitään, milloin juontaja(t) paljastetaan? Taidan olla ainoa joka tätä ajattelee tämän päiväisen kuhinan keskellä. Vai onko Kristan paluu niin itsestäänselvyys, ettei siitä saa edes mitään jännitysnäytelmää?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 810
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Tomi Saario tai Paul Elias kävis mulle! :surrur:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

hra47 kirjoitti: 16 Marras 2021, 19:28 En tiedä pitäisikö .. vai murista, että haiskahtaa että kiintiöpaikkoja on varattu taas.
Kyllä toisaalta tekee mieli vähän murista ja näyttää hampaita, mutta toisaalta - riittää, että joukossa on yksi loistava kappale. Jos muut ovat huonoja, niin silloin valinta on helppo. Eikä tule tunnetta, että menee hyviä kappaleita hukkaan kun vain yksi voidaan valita. (Yritän kerrankin olla edes vähän optimistinen :mrgreen: )
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Jomard kirjoitti: 17 Marras 2021, 05:12 Tomi Saario ... kävis mulle! :surrur:
Kävisi mullekin, jos herran ensimmäinen kunnon biisi ajoittuisi UMK:hon. :vonkaus:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Okei ilmeisesti ihan mielenkiintoinen UMK tulossa ja kiva taas saada tätä foliohattu spekulointia.


Mukana on suoratoistopalveluissa menestyneitä nousevia pop-tähtiä. Olisiko mahdollisesti Viivi, Bess, Venior, Yasmine Yamajako tai Sini Yasemin

Kansainvälisiä vientilupauksia. Jesse Markin, Lxandra, Ronya, Tomi Saari, Alma tai Saara Aalto


kaikkien suomalaisten tuntema, myös kaikkien tuntemassa musiikkiohjelmassa nähty artisti. Teemu Roivio, Arja Koriseva, Saija Tuupanen, Arttu Wiskari, Diandra tai Jarkko Aho

80-luvulta tähän päivään pitkän uran tehnyt kestosuosikki. Pepe Willberg, Kaija Koo, Pelle Miljoona, Nipa Neumann tai Meiju Suvas

sekä musiikkialan hehkuttamia uusia nimiä. Olivera, Cyan Kicks tai Younghearted

Rock-bändejä on hakenut tänä vuonna mukaan erityisen paljon. Olisiko kenties Arion ,Callisto, Battle Beast, Avacia, Beast In Black tai Frail
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pepen ura ulottuu 60-luvulle. Ja mun on jotenkin vaikeaa mieltää Kaija Koota kestosuosikiksi, kun tiedän häneltä ainoastaan yhden hitin, mutta kaipa tuo voisi olla pr-imartelua.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

^ no onhan Kaija Koo kestosuosikki siinä mielessä että tainnut onnistuneesti keksiä itsensä uudelleen ja buutata uransa käyntiin jo kolme kertaa. Ensin 80-luvulla, toisen kerran 90-luvulla, ja kolmannen kerran 2000-luvulla avioeron jälkeen. Itse ainakin tiesin jo tyyliin 6 vuotiaana että kuka Kaija on koska hän esiintyi televisiossa ja hänen biisit soi radiossa.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Happy »

Kaija Koo taas on oma kestoinhokkini, jo lapsena tiedostin hänen musiikkinsa olevan karseaa :mrgreen:
Mielummin työntäisin varmaan käteni lihamyllyyn kuin kuuntelisin rouvan uusimmat levyt läpi..
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja toivo »

Nisa Soraya on 80-luvun tähti ja ainakin kiinnostunut Euroviisuista:
https://www.is.fi/viihde/art-2000000955050.html

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nisa ois liian hyvää ollakseen totta. :rofl: :rakkaus: Biisit, millä hän tähän asti tosin on pyrkinyt UMK:hon, ovat aika turhia ja tylsiä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Ressu Redford hyppii mieleeni vähän joka vihjeen kohdalla, mutta toivottavasti se on vain merkki pessimistisestä mielestäni. :mrgreen:

Vahvinta huhuliekkiä ympärilleen keränneet Cyan Kicks ja BESS vaikuttavat sekä todennäköisiltä että mukavilta nimiltä. Cyan Kicks on minullekin entuudestaan vieras yhtye, mutta muutaman kappaleen perusteella heiltä voisi syntyä varsin raikkaasti popahteleva rockviisu. BESS on puolestaan tutumpi nimi. Vaikka hänellä on jo hittejä takana, varsinaista isoa läpilyöntiä ei ole kuitenkaan vielä tapahtunut, joten ehkä UMK voisi olla hänellä hyvä alusta löytää vahvempaa jalansijaa suomalaisella musakentällä. Ja parhaillaan BESS saattaisi tuottaa yhden UMK-hitin lisää! :surrur:

xyz09
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 313
Liittynyt: 23 Huhti 2009, 13:45

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja xyz09 »

Konsta Hietanen tulee mieleen tuosta UMK:n aiemmasta jalat ja urheilurata-viivat vihjekuvasta.
Muutaman Konstan Insta-kuvan perusteella voisi ainakin jotain samaa löytää. :heh:

Ilmeisesti on ollut ihan tosissaan musiikkia julkaisemassa jossain välissä ja hyötyisi varmaan UMK-näkyvyydestä.

On myös sen verran iltapäivä ym. lehtien sivuilla viihtynyt muiden asioiden merkeissä että varmaan toisi UMK:lle jonkin verran lisää palstatilaa lehdissä vaikka biisi ei olisi kovin kummoinen. :peukku:

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

^ Tuo on muuten totta, hyvä huomio! Kuvavihje tosiaankin sopii Konsta Hietaseen. Olisi ollut muuten hyvä hämy siihen "80-luvulta uransa aloittaneeseen" , mutta ei, Konta nousi lapsitähdeksi vasta 90-luvun alussa. :heh:

"80-luvulta uransa aloittanut" ei myöskään voi viitata Portion Boys feat. Matti ja Teppo-kokoonpanoon, koska Matti ja Teppo ovat levyttäneet jo 60-70-luvulla.

Se "kaikkien suomalaisten tuntema ja tunnetussa laulukilpailussa nähty" sopii ehkä Antti Tuiskuun paremmin, kuin Robiniin. Ja ehkä myös Chisuun, jos kaikki vain elämää- ohjelmatkin lasketaan?

Tuo Tomi Saario, jota aiemmin tässä veikattiin, olisi kieltämättä todennäköinen osallistuja ja toivottavasti hyvällä biisillä. Näitä potentiaalisia uusia nimiä olisi varmaan vaikka kuinka paljon.

Ylen umk-uutisoinnissa muuten mainittiin tason olevan tänä vuonna hyvä, kun tarkemmin luin. Että odotukset korkealla, viime vuonna kympin joukossa, ehkä tänä vuonna Suomi voittaa! :peukku:

Lukittu