UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa
Lukittu

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Juzu24
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 241
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 21:54

UMK22: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Juzu24 »


Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Toivottavasti laatu pysyy yhtä hyvänä kuin kahtena aiempana vuonna, mutta ottaisi mielelläni enemmän itseänikin miellyttäviä melodioita mukaan. :joojoo: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Mulla on niin kovat odotukset ensi vuoden UMK:ta kohtaa, että pettymys tulee olemaan lähes taattu. :heh:

Kirjoitinkin jo BC:n ketjun puolelle siitä, että mikään kovin helppo rooli ei meijän seuraavalla edustajalla tule kyllä olemaan. Rima on sen verran korkealla, että sitä on vaikea ylittää ja samalle tasollekin pääsy tulee vaatimaan todella paljon työtä. Mutta oon toiveikas!
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Blublu
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Marras 2020, 12:12

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Blublu »

Heh, toivon että BC:n asenne lisää muidenkin hyvien artistien intoa osallistua. Kaikki promo ja esitykset tehtiin tosissaan, vapaa-ajalla juotiin kaljaa ja kehitettiin uraa, finaali-iltana reivattiin alkoholin voimin hyviä biisejä. Ottivat oikeat kohdat tosissaan, ja oikeat kohdat isojen bileiden kannalta. Oikea asenne!

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Voittaakohan raskas biisi Suomen karsinnat taas ainakin kahtena seuraavana vuonna. :heh: No kyllä se minulle sopii, kunhan kappale ei ole tasoa Face In the Mirror, jonka hopeasijan vuoden 2007 karsinnoissa täytyy selittyä vain genrellä...

Toivoisin, että ihmiset muistaisivat myös Cicciolinan osana uudistuneen UMK:n menestystarinaa. Ei ole siis lopulta mitään väliä, mitä tyyliä kappale edustaa, kunhan se on vain hyvä ja meidännäköisemme biisi. "Hitit syntyvät yllättävissä paikoissa" on erinomainen lähtökohta ensi vuodellekin. :peukku:

Pahin skenaario on, että menestyksenkiilto silmissä aletaan taas laskelmoida jollakin ihan älyttömällä tavalla, kuten PKN:n kohdalla kävi, mutta haluan uskoa, että virheistä on opittu!
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Normaalisti tässä vaiheessa olen niin depiksessä etten kestä spekulointeja ens kaudesta alkuukaan, kun sieltä on kuitenkin tulossa lisää sitä samaa mitä tänä vuonna. Mutta nyt on ***tana niin hyvä fiilis, ja jos on tulossa yhtään mitään samanlaista ens vuonna, niin kerrankin se on hyvä asia!

Ollaanko muuten koskaan jääty ulos finaaleista bändillä (jos PKN:ää ei lasketa)?
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

YourMother kirjoitti: 24 Touko 2021, 17:18 Ollaanko muuten koskaan jääty ulos finaaleista bändillä (jos PKN:ää ei lasketa)?
Ei olla. Kaikki muut Suomen semikarsiutujat pois lukien PKN ovat olleet joko sooloartisteja (Jari, Geir, Pernilla, Sandhja ja Darude) tai duoja (Kuunkuiskaajat ja Norma John). Vaikka Daruden kohdalla se Sebastiankin oli mukana, niin hän oli vain fiittaajana.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Wanha murina siitä, että Ylen koreografit, kuvauksen ja lavashown suunnittelijat vois panna vaihtoon ja kilpailuttaa. Tänä vuonna kävi hyvin kiitos timanttisen biisin, jonka UMK:n esiraati onneksi älysi päästää läpi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Teräsbekoni kirjoitti: 24 Touko 2021, 17:07 Voittaakohan raskas biisi Suomen karsinnat taas ainakin kahtena seuraavana vuonna. :heh: No kyllä se minulle sopii, kunhan kappale ei ole tasoa Face In the Mirror, jonka hopeasijan vuoden 2007 karsinnoissa täytyy selittyä vain genrellä...
Mulle ihan samaa voisi merkitä Dark Siden voitto. Voitti siis pelkästään genrensä ansiosta. :roll: :heh: Oltiin niin rockin kaipuussa, että oksat pois. Valinta kuitenkin (tällä kertaa) kannatti. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Serduchka kirjoitti: 24 Touko 2021, 16:14 Toivottavasti laatu pysyy yhtä hyvänä kuin kahtena aiempana vuonna, mutta ottaisi mielelläni enemmän itseänikin miellyttäviä melodioita mukaan. :joojoo: :heh:
Ja mitähän ne mahtaisi olla?

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

hra47 kirjoitti: 24 Touko 2021, 17:34Wanha murina siitä, että Ylen koreografit, kuvauksen ja lavashown suunnittelijat vois panna vaihtoon ja kilpailuttaa. Tänä vuonna kävi hyvin kiitos timanttisen biisin, jonka UMK:n esiraati onneksi älysi päästää läpi.
Itellä ei ole edes näistä mitään pahaa sanottavaa tänä vuonna. Toki paljon auttoi se, että Blind Channelilla oli niin selvä oma juttu, että siihen ei varmasti Ylen porukalla ole ollut paljon sanottavaa. Ja niin se toivottavasti olisi jatkossakin. Sitten taas jo edustaja on vähän hukassa oman juttunsa kanssa, niin siihen on Wäreen helppo ehdottaa outoja koreografioita sun muita.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No miten sen nyt ottaa. Minun mielestäni Suomen hätäisen kiireinen kuvaus ja vaikuttavimpien yksityiskohtien missaaminen maksoi sijoituksen top5:ssä... Italialla oli selkeämpi kokonaisuus, joka päästi tv-katsojankin paremmin sisäänsä (huvitti myös se, että Italia oli näemmä nyysinyt valaistusefektit osin Softenginen viisuesityksestä vuodelta 2014 ja olivat nyt voittavan esityksen käytössä). Artistien ei tarvitse osata kaikkea itse, kunhan tiedostavat heikot kohtansa ja osaavat etsiä oikeat henkilöt auttamaan niissä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3786
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Nyt voin sanoa ensimmäisen kerran, että odotan innolla ja mielenkiinnolla UMKTA. Toivottavasti nyt jatkuu tämä 2 vuotta ollut hyvä ote. Suuri toive on, että kappaleissa olisi tosian yhtä hyvä taso, kuin tänä vuonna. Toivon, myös että nyt ei tehdä sitä virhettä, että valitaan paljon rokki kappaleita ja sitten vain muutama muu eri genren kappale. Eli toivon että laulut ovat tyyliltään Dark Sidea, Cicciolinaa, Kelle Mä Soitan, I Love You, Looking Back, Lien ja Sinä Päivänä Kun Kaikki Rakstaa Mua muistuttavia ja tasoisia. Ja tosiaan toivon, että siellä on Juuri erillaisia kappaleita ja sellaisia joilla on elämää viisujen ulkopuolella ja niitä eivät ole tehty vain viisut mielessä. Eli minua ei haittaa nähdä tyylin Dannyn hautajaislaulun tyylisiä kappaleita sillä sellaisia on juuri esim, Norjan ja Ruotsin karsinnoissa mukana. Ja ei mielellään enää Lauran Playn kaltaisia turhake kappaleita jolla ei todellakaan tulla menemään semeistä läpi.

Ja tosiaan enemmän karsintaa juuri lähemmäs tavallisia ihmisiä hyvillä kappaleilla ja sopivalla määrällä huumoria. Ei enää sirkus karnevaalia, mitä viisufanit itsekin myötähäpeää. Äänestys tyylin pitäisin ehkä vielä sellaisena, että raadit, mukana mutta pienemmällä vallalla, kuin mitä yleisöllä. Koska tavallinen yleisö haluaa tuntea , että heillä on mahdollisuus vaikuttaa tilanteeseen ja näin ei yleisön suosikkia pystytä torppaamaan. Minusta UMKHN voitaisiin kutsua esiintymään vanhoja Suomen edustajia ja näin näyttämään heille arvostusta.

Toivon, että UMKN väki on saanut tästä hyvää oppia ja heillä on kunnianhimo kasvanut s,illä toivon tulevien ehdokkaiden esitysten olevan yhtä hyviä, kuin mitä Blindilla ja esimerkiksi Iltalla oli. Ja tämän takia toivon, että juuri kuvausten tasoa parennetaan ja opetellaan jo sitä ennen viisuja. Ja esityksiin toivon, että niihin ei laiteta mitään outoja tansseja/ halpaa ja hirveän näköistä reksiviittaa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

hra47 kirjoitti: 24 Touko 2021, 18:37No miten sen nyt ottaa. Minun mielestäni Suomen hätäisen kiireinen kuvaus ja vaikuttavimpien yksityiskohtien missaaminen maksoi sijoituksen top5:ssä... Italialla oli selkeämpi kokonaisuus, joka päästi tv-katsojankin paremmin sisäänsä (huvitti myös se, että Italia oli näemmä nyysinyt valaistusefektit osin Softenginen viisuesityksestä vuodelta 2014 ja olivat nyt voittavan esityksen käytössä). Artistien ei tarvitse osata kaikkea itse, kunhan tiedostavat heikot kohtansa ja osaavat etsiä oikeat henkilöt auttamaan niissä.
Vaikka osa taisi olla sitä mieltä, että Italia esiintyy liikaa toisilleen eikä yleisölle. Ainakin ennen finaalia luin täältä aika paljon sellaisia kommentteja. No, mielipiteitä on toki monia. Siitä oon samaa mieltä, että Italian lavatoteutus oli parempi kuin Suomen. Kuten sanoin Italia-ketjussa aiemmin, Italiaa katsoessa unohti aika tehokkaasti katsovansa viisuja, olo oli enemmän sellainen, että katsoisi Måneskin omaa keikkaa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Timonenä
Siemailija
Siemailija
Viestit: 109
Liittynyt: 13 Tammi 2021, 14:22

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Timonenä »

Minulla on aika lyhyt toiveista:
- Monipuoliset ehdokkaat
- Mieluiten artistien itsensä tekemiä kappaleita.

Tässä maassa nimittäin osataan tehdä muutakin kuin räminärokkia, joten kattauksen soisi tarjoavan reilusti erilaisia vaihtoehtoja; esim UMK21 oli minusta liian balladipainotteinen.
Lisäksi viisutehtaiden tuotoksilla ei olla koskaan pärjätty edes vähää alusta, joten mieluiten muusikoiden itsensä sydänverellään luomia teoksia.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja murka »

Ainoa toive on, että unohdetaan ne vanhan ajan euroviisukliseet. Tuulikoneet, kuutio ja glitterit nyt hetkeksi syrjään ja miettimään pikemminkin sitä, että minkälaisin grafiikoin esitystä voi tukea parhaiten.

Sen lisäksi vaatimuksena se, että tyyppi tai tyypit tulevat aidosti omina itsenään kisaan mukaan. En pidä pahana sitäkään jos ovat valmiita ottamaan ohjausta ja harjoittelemaan TV-kuvassa oloa ettei ole vaivaantunut olo kun kamera käy.

Toivon myös sitä, että ollaan tositarkoituksella liikkeellä ja vähintään Euroopan valloitus on mielessä.

P.S. Tyylilaji on vapaa!

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Paljon laadukasta rokkia ja heviä mukaan ensi kaudelle, nuo genret nyt kun vaan osataan niin hyvin ja tupataan kerran kymmeneen vuoteen niillä parhaiten pärjäämään!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja murka »

Nevski kirjoitti: 24 Touko 2021, 20:12 Paljon laadukasta rokkia ja heviä mukaan ensi kaudelle, nuo genret nyt kun vaan osataan niin hyvin ja tupataan kerran kymmeneen vuoteen niillä parhaiten pärjäämään!
TIKA pitäisi saada bändin kanssa yhteistyöhön ja päästä irti hänen levy-yhtiönsä telkeämästä voimaballadikarsinasta. Kuinka tiukasti hän on kiinni levy-yhtiössä? Hyvä lauluääni menee hukkaan jos sillä ei lauleta hyviä sävellyksiä.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olen miettinyt, että jos kerran Ruotsi pärjää viisuissa vuodesta toiseen sliipatulla popilla, jota he osaavat tehdä, niin miksi Suomi ei vaan vuodesta toiseen lähetä erilaisia rock-kokoonpanoja? :raaps: Sen Suomi ilmeisimmin osaa.
Meow cat, please meow back.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja murka »

TomppaJr kirjoitti: 25 Touko 2021, 18:58 Olen miettinyt, että jos kerran Ruotsi pärjää viisuissa vuodesta toiseen sliipatulla popilla, jota he osaavat tehdä, niin miksi Suomi ei vaan vuodesta toiseen lähetä erilaisia rock-kokoonpanoja? :raaps: Sen Suomi ilmeisimmin osaa.
Kuten Blind Channelin Niko totesi, että vain he eivät pelänneet uskottavuutensa menettämisen puolesta ja heillä on tarpeeksi m•naa lähteä vaikka Euroviisuihin.

Nyt muiden pitää uskaltaa tehdä sama perässä!

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

TomppaJr kirjoitti: 25 Touko 2021, 18:58 Olen miettinyt, että jos kerran Ruotsi pärjää viisuissa vuodesta toiseen sliipatulla popilla, jota he osaavat tehdä, niin miksi Suomi ei vaan vuodesta toiseen lähetä erilaisia rock-kokoonpanoja? :raaps: Sen Suomi ilmeisimmin osaa.
Pohdin aivan samaa tänään! Meiltä kun tosiaan niitä erilaisia raskaan musiikin kokoonpanoja löytyy. Turmion Kätilöt voisi olla mielenkiintoinen valinta tai nouseva yhtye One Desire. Entä jos lähettäisimme viisuhistorian ensimmäisen death metal -kappaleen? Eikä sinfonista heviäkään olla pahemmin kuultu viisuissa, siihen kun vielä lisäisi naisvokaalit niin ai että!

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

murka kirjoitti: 25 Touko 2021, 19:54

Kuten Blind Channelin Niko totesi, että vain he eivät pelänneet uskottavuutensa menettämisen puolesta ja heillä on tarpeeksi m•naa lähteä vaikka Euroviisuihin.

Nyt muiden pitää uskaltaa tehdä sama perässä!
Minun puolesta BC saa edustaa heti pian uudestaan meitä!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja murka »

Voi olla Blind Channelilla vientiä niin, ettei viisuihin ehdi jos koronaturvalliset konsertit lyövät itsensä läpi.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Joku metallinen balladi voisi olla Suomelta tähän väliin hyvä veto, jossa suomalaisen musiikin vahvuudet yhdistyisivät johonkin viisukontekstissa uudenlaiseen. Onko viisuissa edes koskaan ollut metalliballadia?

:megafoni: Biisintekijät hoi, ottakaapa haasteeksi ylittää tämän biisin taso:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Olisi kiva saada mukaan myös kunnon oopperakappale ilman mitään poppihöysteitä, eli pelkkää klassista musiikkia taustalle. Mielellään kappale/sävellys, jota ei olla edes ajateltu viisuja varten (hoi, löytyykö jonkun pöytälokerikosta?!).

Myös saamen- tai karjalankielinen kappale olisi mukava kuulla.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Musta olisi ihana nähdä mukana kappale, joka ammentaa vaikutteita kansanmusiikista. Vähän niinkuin Kuunkuiskaajat, mutta modernimmalla twistillä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Niin, Ukrainahan osoitti, että sellaisella voi menestyä, mutta en usko, että suomalaiset osaavat tehdä yhtä magneettista liveä. Itseäni Ukrainan biisi ei sytyttänyt ennen kuin näin sen livenä. Sen jälkeen olinkin valmis uhraamaan euron sen äänestämiseen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

tiermas2
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Maalis 2018, 22:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja tiermas2 »

Teräsbekoni kirjoitti: 25 Touko 2021, 20:18 Joku metallinen balladi voisi olla Suomelta tähän väliin hyvä veto, jossa suomalaisen musiikin vahvuudet yhdistyisivät johonkin viisukontekstissa uudenlaiseen. Onko viisuissa edes koskaan ollut metalliballadia?

:megafoni: Biisintekijät hoi, ottakaapa haasteeksi ylittää tämän biisin taso:
tuomas holopaista on aika vaikea ylittää

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En uneksi Nightwishistä viisuihin, mutta Holopainen olisi kiva saada mukaan säveltäjänä... se ei edes sitoisi projektiin niin pitkäksi aikaa kuin esiintyjiä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

tiermas2
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Maalis 2018, 22:32

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja tiermas2 »

holopaiselta kysyttiin muutama vuosi sitten lähtisikö hän viisuihin vastaus oli että ei koska hän ei halua kilpailla muusikilla koska näkee sen taiteena eikä sillä voi kilpailla

Lukittu