Levyraati 89 – Once Upon a Time

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2353
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Serduchka kirjoitti: 21 Tammi 2022, 11:04
Hanhis kirjoitti: 21 Tammi 2022, 06:05 viisujutut syövät huomiota - taitaa tämän raadin jälkeen olla aika vetäytyä viisutauolle
Mä oon kans harkinnut, josko tää olisi viimeinen raati mulle ennen viisutaukoa. :miettii: :mrgreen:
Harkitsen samaa. Palaan 100. juhlaraatiin vielä.
🇫🇮👖🥚

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Onpa raatitaukoajatusta nyt liikkeellä! :tajutkaa: Minäkin nimittäin ajattelin...
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Täten ilmaisen paheksuntani jokaiselle raatitaukoa harkitsevalle, jolla on tapana äänestää kappaleitani. :joojoo: :femme:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Jee, mä saan lähteä ilman paheksuntaa tauolle. :uujee: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Serduchka kirjoitti: 21 Tammi 2022, 14:09 ^ Jee, mä saan lähteä ilman paheksuntaa tauolle. :uujee: :heh:
Joo, suorastaan suosittelen sinulle taukoilua! :hali:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Oletpa huomaavainen. :ihana: :hali: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ihanaa, että raatitaukoa harkitsevat osallistuivat kuitenkin tämän ikihäviäjän ensimmäiseen raatiin. :heh: Itse en taas voi ymmärtää, miksi pidin koskaan raatitaukoa! Se on yksi elämäni ainoita virheitä. Vaikka siitä tauosta itseasiassa oli hyötyä, koska voitin kahdesti sen jälkeen. :heh: Aion osallistua raateihin tästä lähtien aina... kunhan ei tule jotain 75+ ikäisten artistien raatia. Aion osallistua omilla ennalta-arvattavilla biiseilläni ja jakaa mainstream-pisteitäni hipstereiden kiusaksi. Vaikka tähän raatiin osallistuinkin biisillä, mitä ei ehkä niin helposti arvaakaan.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Hanhis puhui viisutauosta joten ymmärsin, että hän jättää viisujen seuraamisen tauolle, jotta ehtii paremmin raateilla mutta ilmeisesti tarkoittikin päinvastoin :mrgreen:

Mun on pitänyt jäädä raatitauolle varmaan jo viimeisen kymmenen raadin ajan mutta aina kun avautuu uusi raati niin ajatusjuoksu on: "Tähän löytyikin suoraan hyvä piisi, joten osallistutaan nyt vielä tähän".
Viimeksi muokannut Jufo, 21 Tammi 2022, 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Koska olen osallistunut kaikkeen levyraateihin liittyvään, en voi pitää taukoa. :heh: ESCforumin puolella karsin kaiken kyllä minimiin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Rousku »

WildDance kirjoitti: 21 Tammi 2022, 14:22 Aion osallistua raateihin tästä lähtien aina... kunhan ei tule jotain 75+ ikäisten artistien raatia.
Tulisipa se(kin) raati uusintana, minulla olisi siihen aivan teräksinen biisi! Jonka tietenkin löysin vasta aiemman 75+-raadin jälkeen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

^ Ozzy Osbourne on vasta 73v, et pari vuotta niin sit käy mullekki 75+ raati :heh:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Rousku kirjoitti: 21 Tammi 2022, 13:25 Onpa raatitaukoajatusta nyt liikkeellä! :tajutkaa: Minäkin nimittäin ajattelin...


ja mää kans, ikuista taukoa... mut koska mäkin olen niistä noin 1-10:stä jotka raadista toiseen lähettävät aina sen korkeatasoisimman, tasapainoisimman ja värikkäimmän, viisaimman ja monipuolisimman kappaleen niin... ehhhm¨äääämmmääähh nyth voi Tätä leikkiä jättääää ....! sehän menis aiwan hunningolle iliman minua...



jk. millois muuten se eräpäivä on tämän skaban pisteytyksille !?

Avatar
Celda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 14:27

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Celda »

Samalla kun itse olen vasta pääsemässä vauhtiin raadeissa, monet ajattelevat raatitauolle lähtöä. Semmonen on maailma. :heh:

Vaalit on ja roiskuu.

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4520
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Se on katos se kun olet osallistunut kuuteenkymmeneen raatiin ilman yhtäkään voittoa ja edellisestä järjestäjyydestäsikin on pian jo kaksi vuotta. Miksi sitä turhaan hakata päätään seinään loputtomiin :hak: Voisin mielelläni siirtyä johonkin muualle raateilemaan, jossa olisi musiikkia enemmän minun mieleeni (=vanhempaa porukkaa), mutta en ole jaksanut etsiä että onko tällaista paikkaa jossain olemassa.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Celda kirjoitti: 22 Tammi 2022, 08:23 Samalla kun itse olen vasta pääsemässä vauhtiin raadeissa, monet ajattelevat raatitauolle lähtöä. Semmonen on maailma. :heh:
En suunnittele raatitaukoa viisukaudelle, mutta jos teema on sellainen, ettei kappale jo valmiiksi majaile pitkäksi venähtäneessä raatijonossani tai assosioidu sen perusteella vaivattomasti, jätän todennäköisesti väliin. Semifinaalillisten raatien kohdalla harkitsen erityisen tarkasti, haluanko ottaa riskin kappaleeni hautautumisesta semifinaali nro n:n perukoille. Aina välillä raatilaiset kuitenkin yllättävät ja pääsen finaaliin.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Kuolonkurki
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 983
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 23:28
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Kuolonkurki »

Kommentteja? Kommentteja! :uujee:
Olen ennen kommenttejen kirjoittamista kuunnellut nämä kahdesti taustalla muuta puuhatessa, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun uppoudun näihin oikeasti. Kommenttien pituus ja syvyys voi olla hyvinkin vaihtelevaa itseni tuntien. :mrgreen:

-

01. 🇰🇷 ATEEZ - WONDERLAND (Peter Pan)

Tyypillistä tamppaavaa koreaa, joka ei jätä tälläkään kertaa mitään muistikuvaa. Kutittelee samaa ärsytyshermoa mitä tällaiset koreat yleensäkin, mutta en ole ihan varma yltääkö siihen.

02. 🇳🇴 Theatre Of Tragedy - Cassandra (Apollon)
Eivätkös nämä olleet joskus aikaisemminkin mukana? :mrgreen: Silloin biisi taisi jäädä vähän paitsioon. Nyt ainakin alkaa ihan lupaavasti, mutta jos jää tällaiseksi niin petyn. Ei tämä kyllä taida nyt oikein taida lähteä lentoon. :lohduton: Okei kyllä tämä painostava tunnelma säväyttää ja kyllähän tämä kappale elääkin ihan kunnioitettavasti, mutta elääkö tarpeeksi?

03. 🇫🇮 Haloo Helsinki! - Foliohattukauppias (Liskoihminen)
Tämä HH:n uusin oli kyllä oikein mainio levy, viime vuoden parhaita julkaisuja. Tämä kuitenkin levyn heikoimpia suorituksia. Todella harvoin tämmöiset lyriikkavetoiset biisit iskevät täysiä, eikä säkeet musiikillisestikaan mitenkään erityisesti säväytä. Puhemainen väliosa rytmittää kappaletta oikein kivasti. Outro myös erittäin miellyttävä. Liskoihminen ihan veikeä lisäys oliokatalogiin. :mrgreen:

04. 🇯🇵 Imaginary Flying Machines - Tonari No Totoro (My Neighbor Totoro) (Totoro)

Oi, Totoro! Oi, raskasta musiikkia! Taitavaa musisointia, ja tällaiset screamomaiset säkeet kyllä kolahtavat lähes poikkeuksetta. :mrgreen: Muutenkin hyvin BFMV:mäinen sointi, joka on ehdoton plussa. Totoron teema on nivottu kokonaisuuteen oikein hyvin. Tällaista lisää. :peukku:

05. 🇺🇸 Lady Gaga - Monster (Hirviö)
No niinpä tietenkin. :mrgreen: Tunnistettavaa Gagaa. Kuunneltava, mutta ei tuo mitään erityisen kutkuttavaa pöytään. Väliosa tämänkin parasta antia. Alkaa ehkä loppua kohti hieman ärsyttämään?

06. 🇮🇹 Ultimo - Peter Pan (Vuoi volare con me?) (Peter Pan)

Tuttua ja miellyttävää italialaista. Melodiat kauniita ja kotoisia. Jämäkkä ja oikein kuunneltava paketti, joka jää ensikuuntelulta mieleen. :joojoo: Lopun kitararevittelyt antavat vielä viimeisen silauksen, seinään loppuminen vähän häiritsee.

07. 🇸🇪 Ritual - The Dangerous Journey (Hemuli)
Ei minulla oikein riitä keskittymiskyky tällaisiin megateoksiin jossa varsinainen musiikillinen substanssi on aika vähäistä ja hienostunutta, vaikka progesta haluaisin ja yritänkin pitää. :lohduton: Edes muumielementtejä siitä en hirveämmin löydä. Jos tähän onnistuisi uppoutumaan koko puoleksi tunniksi, voisi löytää hienojakin juttuja, mutta nyt tämä tuntuu vain pakkopullalta. Aina silloin tällöin havahtuu kiinnostaviin ääniin ja ratkaisuihin, mutta ei taida riittää.

08. 🇨🇳 Joey Yung - Pretty Crazy (Teräsmies)
Aloin jo antamaan samanlaisia kommentteja kuin kappaleesta 1, mutta olikin kiina eikä korea, eikä ehkä niin tamppaava. :mrgreen: Samanlaisia tuntemuksia kuitenkin pääosin herättää, tosin ärsytyshermo taitaa olla vielä kovemmalla koetuksella.

09. 🇺🇸 Faith Hill - The kiss (Lumikki)
Ihan mukiinmenevä klassikko joka ei herätä oikein tunteita mihinkään suuntaan. Kertosäe ehkä vähän rasittavahko. Väliosa tämänkin ylivoimaisesti parhasta antia ja rakentaa kappaletta hyvin.

10. 🇫🇮 Vilma Alina - Uhanalasii (Elokuvasta ”Supermarsu”) (Supermarsu)
Hän. :mrgreen: Ihan sievä kappale kuitenkin, joka kasvaa kivasti eikä ärsytä.

11. 🇺🇸 Sparks - Scheherazade (Prinsessa Scheherazade)
Jälleen aika painostava tunnelma. Ihan näppäriä ratkaisuita ja hyvää tunnelman ylläpitoa, mutta loppujen lopuksi käteen jää aika vähän.

12. 🇫🇮 Nightwish - Storytime (Peter Pan)
Ei yllättänyt. :mrgreen: Onhan tämä kuitenkin hieno kappale ollut aina, ja etenkin 11-vuotias Kuolonkurki oli tästä ihan haltioissaan. Toimii yhä.

13. 🇪🇸 Unicorn on Ketamine - Tarzan (Tarzan)
Artistinimi sai jo odottamaan elämystä, ja sellainen täällä on toden totta tarjolla. :heh: Ehkä paikoitellen meno meni vähän liian härskiksi ja korviaraastavaksi, mutta pääosin kyllä hyvin vapauttava ja kiehtova kokemus.

14. 🇫🇷 Echoberyl - Medea's Revenge (Medeia)
Taas mennään tähän painostavaan suuntaan, joka vähän olikin tämän teeman riski. Sääli sinänsä, koska ei tällaista hirveän montaa kertaa jaksa ilman että rupeaa ärsyttämään. Omalla tavallaan kiehtova tämäkin, taaskaan käteen tosin ei kuuntelun jälkeen jää hirveästi.

15. 🇩🇰 Eivør - Trøllabundin (Velho)
Sitten taidetaan mennä mystiseen suuntaan, ja taisi olla niin että ei ollut ainutlaatuista tämäkään. :mrgreen: Tässä kuuluu kovasti tällainen levyraatimenestyjämäinen soundi. Kiehtovia osasia, joista rakentuva kokonaisuus on kuitenkin aika tylsä, joten potentiaali on jäänyt piippuun.

16. 🇦🇺 Mashd N Kutcher - Harry Potter and the Chamber of Bangers (Harry Potter)
Alkaa ainakin tutulla ja turvallisella melodialla, mutta sitten mennään. :uujee: Mutta mihin suuntaan? Tarpeeksi kiinnostavaan. :joojoo: Ihan kekseliäs ja toimiva mashup. Loppua kohden jää ehkä vähän statistin rooliin.

17. 🇸🇪 Miriam Bryant - Dragon (Lohikäärme)
Ainiin joku tämä. Tuttua, turvallista, tuhanteen kertaan kuultua, mutta vain ensimmäisellä kerralla säväyttävää ruotsipoppia. Pätee etenkin kappaleen koukkuun, joka vain rasittaa kerta kerralta enemmän. Väliosassa jälleen kiinnostavimmat soundit. Julkaisuvuotenaan mukava, nyt vain varjo siitä.

18. 🇺🇸 Bradtson - Earthquakes and Sharks (Chupacabra)

Oi, nyt on kuin suoraan minulle tehtyä äänimaailmaa suoraan(?) 2000-luvun alusta. :uujee: Kertosäe etenkin hyvin miellyttävä, etenkin vänkien kitaraäänien myötä. Ei mikään erikoisin, mutta menee jatkoon. :joojoo: Modulaatio ehkä hyppää vähän kyselemättä päälle ja olisin pärjännyt ilmankin.

19. 🇩🇪 Schandmaul - Der Totengräber (Kuolema-hahmo)

Nyt on yhdistelty vähän kaikenlaisia elementtejä ja ideoita. Lopputulos on ihan toimiva, kutakuinkin osiensa summa, ei enempää eikä vähempää, joka on ehkä vähän yllättävääkin. En kuitenkaan ehkä vapaaehtoisesti hakeutuisi tämän ääreen. :miettii:

20. 🇨🇦 Amaal Nuux - Mufasa (Mufasa)

Jaha, sitten seuraava ehdokkaamme kategoriassa "keskinkertaiset popkappaleet ärsyttävällä koukulla". Joo, ei oikein lähde. Vielä korostaa epämiellyttävyyttään turhalla toisteisuudella.

21. 🇦🇺 S3RL - Pika Girl (Pikachu)

Oih! Miksi en itse keksinyt tätä. :surrur: Onhan tämä hyvin halpamainen ja härskikin jumputus, mutta vetää kyllä joka kerta mukaansa yhtä kovaa. Viimeksi syksyllä olikin jo omassa tehosoitossa. Ei ehkä S3RLin parhaita tai erottuvimpia (tai hävyttömimpiä :mrgreen:), mutta tässä kattauksessa etenkin parhaimmistoa.

22. 🇷🇺 Smash - Belle (Esmeralda)

On kyllä taas niin venäläistä paatosta että huhhuh. :heh: Ei kyllä tavoita tämäkään minua, vaan unohtuu taustalle ja ehkä välillä vähän tökkii epämiellyttävästi.

23. 🇫🇮 Kwan - Late (Pinokkio)
Kwaniin onkin pitänyt joskus tutustua, kun on jäänyt vähän vieraaksi kaikin puolin. Hyvin miellyttävä kokonaisuus, etenkin nostalgiankaikuisen ja kiehtovan kertosäkeen myötä. Kokonaisuus on ehkä jäädä säkeissä hieman etäiseksi, mutta sitten kertosäe aina vetää takaisin kappaleeseen tiukasti.

24. 🇨🇴 OhLaLau, Tiago Convers & Fabian Chavez - Game of Thrones Theme (Karliene Version) (Lohikäärme)

Jaahas, seuraavaksi näistä populaarikulttuurin fantasiamaailmoista vähän köttiä. :mrgreen: Melodia on yhä miellyttävä ja teemaan sopiva. Versiointi toimii eikä aiheuta päänpudistelua, tosin ei mitään erikoisiakaan tunteita herää. Täyttää paikkansa, mutta ei nouse uusiin sfääreihin.

25. 🇺🇸 Lissie - Dragula (Noita)

Hakee kyllä kauhutunnelmaa kovasti, ja yrittää välittää monenlaisiakin tunteita, mutta taas jäädään vähän statistin rooliin. Etenkin lopun nostatukset paljastavat kappaleen onttouden. Voisi toimia paremmin, jos näkisi elokuvakontekstissaan.

26. 🇫🇮 Rölli - Usvametsän Neito (Rölli)
Ja sitten taas yhteen tuttuun ja hyväksi todettuun maailmaan. Ei tämäkään oikein puhtaasti kuunneltuna toimi. :lohduton: Se vähäkin tunnelma ja immersio mitä naislaulanta tuo, rikkoutuu välittömästi Röllin avatessaan suunsa. Tämä kattaus olisi kyllä tarvinnut jonkin huomattavasti menevämmän rallin Rölliltä.

27. 🇺🇸 Diplomacy - Silver Lake Queen, Ghost (Kummitus)
Okei, sitten miellyttävää ja harmitonta pehmeää (pop?)rock äänimaailmaa. Ei tämäkään mikään kovin mullistava kappale ole, mutta ehdottomasti kuunneltava. Välttää kuitenkin hienosti kaikki ärsyttävät ratkaisut ja koukut, joka tälle tyylilajille on ehdoton ansio. :peukku:

28. 🇨🇿 Patricia Janečková - Rusalka - Měsíčku na nebi hlubokém (Rusalka)

Äh, ei oopperalaulantakaan sellaisenaan ole oikein minun teekupposeni. Ääni sellaisenaan ei riitä vetämään minua melodioihinsa mukaan, ja instrumentaation ainoaksi tehtäväksi jää luoda laulannalle kehys ja täyttää puuttuvat aukot. Voisi tämä kuitenkin paljon pitkästyttävämpikin olla.

29. 🇮🇸 Of Monsters and Men - King And Lionheart (Hirviö)
Jahas, sitten heidän vuoronsa. Minäkin olin ensimmäistä kertaa superinnoissaan heidät löytäessään, mutta uutuudenviehätyksen jälkeen kappaleistaan jää yleensä vain tyhjä kuori jäljelle, kuin ruotsipopissa konsanaan. :mrgreen: Tätä kappaletta pelastaa kyllä rutkasti se, etten muista kuulleeni tätä ennen tätä raatia. Tosin, sen verran mielenkiinnoton kappale heidän tuotannokseen, etten ihmettele vaikka olisinkin kuullut. Kasvaa tämä kuitenkin ihan hyvin, eikä ala ärsyttämään, joten kaikesta paskapuheesta huolimatta kyllä tämän lopullinen vaikutelma jää ehdottomasti positiiviseksi. :peukku:

30. 🇧🇪 Tamino - Persephone (Persefone)
Koko kappaleen ajan pohdin, että kehtaanko (minäkin) tarttua matalalla roikkuvaan hedelmään (kenties persikka?), vai jätänkö huumorihuiskaukset tällä kertaa muille käyttäjille. Loppujen lopuksi tämä otsikossa esiintyvän ruumiinosan käynnistämä sisäinen dialogi oli kuitenkin aika lailla ainoa asia, mitä kappale minussa herätti. :lohduton: Todennäköisesti en muista kymmenen minuutin päästä kuulleeni kappaletta koskaan, enkä tule myöhemminkään muistamaan. Harvoin tulee tällaista tilannetta vastaan etten keksi itse kappaleen sisällöstä yhtään mitään sanottavaa.

31. 🇷🇺 Filatov & Karas & Mumiy Troll - Amore Море, Goodbye (Keiju)
Vähän pelkäsin aluksi että millainen slaavihumppahirvitys täältä tulee, mutta yllätyin positiivisesti kun paketista paljastuikin ihan pätevä popjumputus kiinnostavalla vokaalikoukulla. Oikein mukava. Loppui vähän yllättäen ja aikaisin, mutta eipä ainakaan jäänyt toistamaan itseänsä ärsytykseen asti.

32. 🇫🇮 Seitsemän seinähullua veljestä - Lumikki-jenkka (Lumikki)

Onko pakko kestää? :heh: Musiikillisesti tämä on ainakin juuri sitä, mihin en vapaaehtoisesti tunkisi mistään hinnasta käsiäni, enkä tiedä onko vitsi/muu sisältö niin kiinnostavaa, että haluaisin antaa tälle yhtään ylimääräistä ajatusta. Ei tämä kyllä todellakaan tällaisista levyraatihistorian heikoin ole, eikä edes tämän raadin kontekstissa ole lähelläkään absoluuttista paskuutta.

33. 🇬🇧 Kate Bush - In Search Of Peter Pan (Peter Pan)
Kate Bush on myöskin mittavassa artistijoukossa, johon pitäisi tutustua tarkemmin, kun potentiaalia pitäisi olla vaikka minkälaisiin ihmetekoihin. Tämä kappale valitettavasti vain paljastaa juuri sen, miksi itselleni kynnys tutustua tällaisten artistien musiikkiin on aika suuri. Vaikka soundit ja ratkaisut ovat kokeellisia ja kiehtovia, kappale menee vain ja ainoastaan ne edellä, eikä sido niitä millään tavalla kiinnostavaksi paketiksi.

34. 🇺🇸 Caissie Levy and the Broadway Company - Monster (Hirviö)

Sanat 'musikaali' ja 'Frozen' aiheuttivat välittömästi silmiin osuessaan hillittömän määrän erinäisiä epämiellyttäviä väristyksiä ja kiemurtelevia tunteita. Vaikka viitekehyksensä jossain määrin kyllä kuuleekin (ainakin paisumisesta ja melodioista), on lopputulos ilman muuta yllättävän siedettävä. En kuitenkaan vapaaehtoisesti tähänkään koskisi, mutta ennakkoon pelkäämäni oksennusreaktion sijaan lopputulos on kuitenkin varovainen peukku.

35. 🇳🇴 Plumbo - Møkkamann (Thor)
Sukeltakaamme taas mystisiin ulottuvuuksiin. Oho, sehän alkoikin rokkaamaan. Tässä on kyllä vahvasti tällaista Nordman -henkeä, vähän painavammalla sovituksella. Erittäin tasapainoinen kokonaisuus, jossa kaikki tekijät tukevat toisiaan erinomaisesti. Heikoin lenkki on ehdottomasti mielikuvitukseton sävellys, mutta ei se todellakaan niin huono ole, että estäisi tästä nauttimista täysin rinnoin. :peukku:

36. 🇪🇸 La Oreja de Van Gogh - Sirenas (Merenneito)
Oi, heidän aikaisempi levyraativierailu oli ainakin aivan älyttömän hyvä! Tämäkin iskee juuri siihen samaan hermoon kuin sekin. Aavistuksen nostalginen äänimaailma, unelmoivat ja pehmeästi rullaavat melodiat sekä ilmava sovitus tekevät kokonaispaketista äärimmäisen miellyttävän. Myös koukku on hyvä. Tämä on kuin suoraan minulle tehty. :ihana: Pitää kyllä näiden kahden levyraatiedustuksen myötä ottaa ehdottomasti pumppu tarkempaankin kuunteluun. :surrur:

37. 🇫🇷 Polo & Pan - Pays imaginaire (Peter Pan)
Maalailee kyllä unelmoivaa maailmaa, mutta mihin etenee? Oho, en jostain syystä yhtään odottanut että tästä tuleekin tällainen indiepoppis. En kyllä saa ihan kiinni, että yrittääkö tämä olla lintu vai kala. :miettii: Tosin tarvitseekohan tuota edes. :mrgreen: Oi, loppua kohti tuli mukavaa kilinää ja muitakin kiinnostavia ääniä. Tässäkin kokonaisuus ehkä jäänee hieman turhan etäiseksi, pitänee ehkä vielä kuunnella pari kertaa. Jätti kiinnostuneeksi, mutta en ole varma pidinkö.

38. 🇺🇸 Imagine Dragons - Giants (Jättiläinen)
Vaikka muutama erittäin ennalta-arvattava ratkaisu onkin nähty tähän mennessä, vähiten yllättävimmän artistin palkinto myönnetään ehdottomasti heille. :voitto: :heh: Kappaleen kyllä odotin olevan jotain ihan muuta, joten Nightwishin kokonaisuus taasen oli yllätyksettömämpi. :mrgreen: Itse kappale on yllättävänkin kuunneltava Imagine Dragonsiksi, koukut ovat tavanomaista kekseliäämpiä, tosin ei myöskään niin mieleenjääviä (niin hyvässä, kuin pahassakin). Etenee hienosti ja sisältää runsaan määrän kivoja elementtejä, mutta muistijälki jää heikoksi.

39. 🇷🇺 🇮🇹 🇨🇭 Igor Stravinsky, Guido Agosti, Francesco Piemontesi - Kolme tanssia baletista Tulilintu (Tulilintu)
Pitkä pianokokonaisuus onnistuu tällä kertaa ainakin tässä muodossa herättämään kiinnostuksen paremmin kuin ooppera tai progejärkäle. Siitä huolimatta taitava musisointi ilman lisukkeita vaatisi oikeasti mielenkiintosen ja tarinallisen sävellyksen jotta jaksaisin kiinnostua siitä 12 minuuttia. Tästäkin jää vähän fiilis 'taidetta taiteen vuoksi'. Asiaa ei auta yhtään se, että YouTube päättää tunkea keskelle teosta mainoksia. :heh: Paikoitellen kyllä todella tylsä.

40. 🇭🇹 Wendyyy feat. Durkheim - Lento (Cupido)
Intro lupasi hyvää, mutta räppäriä en odottanut. Instrumentaatio on todella kiinnostava ja sisältää rutkasti kiinnostavia ratkaisuja, ja kotikutoisuus sopii yllättävän hyvin. Räpit ja laulut ei kuitenkaan älyttömästi innosta. Vähän kyllä flirttailee sekametelisopan rajamailla. On tämä kuitenkin kaikessa sekavuudessaan sen verran mielenkiintoinen ja ajatuksiaherättäviä, että kyllä tämä ainakin kerran täytyy uudestaan kuunnella. :mrgreen:

41. 🇧🇾 Natalja Podolskaja - Feniks (Feeniks)

Pöh. No nyt sieltä tuli sitä pelkäämääni tyylipuhdasta slaavihumppaa. Ei tämä iske tälläkään kertaa. Nämä ovat aina yhtä luotaantyöntäviä, iljettäviä ja epämiellyttäviä. Kaikin puolin tavallinen genressään, joten puntarin pohjille mars. :hei:

42. 🇪🇸 Mägo del Oz - La Dama del Ma (Ozin velho)
Kotoisa. Flirttailee monenlaisilla elementeillä, vilauttelee mahtipontisuutta paikka paikoin. Pitää kuitenkin itsensä kurissa. Oikein kuunneltava, miksattu ehkä aavistuksen turhan vaisuksi. Tämäkin olisi ehkä pärjännyt ilman modulaatiota, se vähän rikkoo tasapainon.

43. 🇺🇸 Ashley Serena - My Jolly Sailor Bold (Cupido)
Videointro antoi odottaa jotain vlogitaustarenkutuskitaramusaa, mutta täältähän taitaakin tulla vaihteeksi jotain piraattiteemaista. Aavemmainen tunnelma sopii tuttuun melodiaan, mutta jäänee aavistuksen verran jollotukseksi.

44. 🇪🇸 Lèpoka - La huella del dragón (Lohikäärme)

Viimeistä viedään, ja jälleen rokataan. Jälleen meno erittäin kotoisa, paljon samaa (maata myöten) kuin kappaleessa 42. Tässä ehkä vähän ammattimaisempi ote, mutta ainakin tässä videossa kuulostaa todella vaisulta ja mutaiselta. Pitänee etsiä käsiin toinen versio ja selvittää että johtuuko kappaleesta vai videosta. :joojoo: Muuten kyllä oikein pätevää folkrockia, kuuntelee mielellään. :peukku:

-

Oli kaikin puolin aika odotettu kattaus, niin hyvässä kuin pahassakin. Ehkä hieman raskas kokonaisuutena, mutta yleistasoltaan aika tyypillinen raadeille, ja muutama helmikin löytyi. Onneksi pahimmat Disney-sudenkuopat kuitenkin vältettiin, siinä olisi lähtenyt järki. :mrgreen: Muuten kommenttien kirjoittaminen oli kyllä oikein antoisa kokemus ja tuskin jää viimeiseksi kerraksi.
bye bye fool

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Erinäisiä satumaisia huomioita ja mielleyhtymiä raadista. Näillä ei kylläkään aina ole hirveästi tekemistä musiikin kanssa.

01. 🇰🇷 ATEEZ – WONDERLAND: En tiedä, onko mulla joku K-vitamiinin puute tai olenko syönyt liian vähän korianteria tai jotain, mutta nämä korealaiset eivät yleensä nappaa. Enkä oikein tykkää korianterista.

02. 🇳🇴 Theatre Of Tragedy – Cassandra: Kassandralla kävi kehno mäihä kun Apollon kiinnostui suorastaan sairaalloisesti. Miespuolinen laulusolisti kuulostaa siltä kuin olisi juuri heräilemässä (ketamiini?)nukutuksesta. Erittäin kiehtova kokonaisuus.

03. 🇫🇮 Haloo Helsinki! – Foliohattukauppias: Parhaat salaliittoteoriat -kirja tiivistettynä.
kuva

04. 🇯🇵 Imaginary Flying Machines - Tonari No Totoro (My Neighbor Totoro): Tämä olisi oikeastaan aika hieno yhteislaulubiisi.

05. 🇺🇸 Lady Gaga – Monster: Aika hyvä suoritus sydämettömältä laulajalta.

06. 🇮🇹 Ultimo - Peter Pan: Kumpikohan tässä kuulostaa paremmalta, kappaleen melodia vai italian kieli. Hivelevää.

07. 🇸🇪 Ritual - The Dangerous Journey: Kunnianhimoinen idea säveltää kokonainen muumikirja (Vaarallinen matka). Hienoa musisointia tarinaan sopivalla tyylillä, mutta ehkä hieman ylipitkä. Tove Janssonin olisi pitänyt ymmärtää kirjoittaa lyhyempi kirja. Paikoitellen kuulen kaikuja Beatlesin Fool on the Hill -kappaleesta.

08. 🇨🇳 Joey Yung - Pretty Crazy: Tämä sopisi hyvin johonkin jytäjumppatunnille, taikka mitä aerobicia tai zumbaa se nykyään on. Salin ulkopuolella tuskin kuuntelisin.

09. 🇺🇸 Faith Hill - The Kiss: Hurmaavalla tavalla vanhanaikainen. Piristävää kuulla näin iloisia ja positiivisia kappaleita, vaikka en tunnekaan olevani varsinaisesti kohderyhmää.

10. 🇫🇮 Vilma Alina – Uhanalasii: Vilma Alinan kiintiöpaikka täytetty. Ihan söötti kappale.

11. 🇺🇸 Sparks – Scheherazade: Animaatio ja kappale elävät onnellisina yhdessä, vaikka ikäeroa on enemmän kuin D:llä ja nykyisellä armaallaan (kuka sitten lieneekin). Kuuma jäbä käy haaremissa ja yksinkertainen melodia luo satumaisen tunnelman. Tuhannen ja yhden yön sankaritar pitää päänsä.

12. 🇫🇮 Nightwish – Storytime: Kertsi on niin tarttuva, että tämä olisi lyhennettynä voinut vaikka pärjätä viisuissa. Mistähän tulikin mieleeni moinen. Tähän olisi saanut hienon lavashownkin. Holopainen olisi voinut pukeutua Peter Paniksi ja liitää lavalle ilmojen halki.

13. 🇪🇸 Unicorn on Ketamine – Tarzan: Nimensä veroinen yhtye. Ilopilleri, mutta näitä pillereitä on syytä käyttää varoen. Kappaleen pakkausselosteen kohdassa Yliannostus kerrotaan, että liiallinen käyttö voi aiheuttaa akuutin migreenin ja puklipaks-reaktion. Ketamiini muuten on monipuolinen aine. Sitä käytetään yhtä lailla hallusinogeenisena huumeena kuin hevosten nukutusaineenakin.

14. 🇫🇷 Echoberyl - Medea's Revenge: Melkoinen hurjimus tuo Medeia. Mulle oli ennestään tuttu karmea tarina, jossa hän surmasi omat lapsensa kostoksi miehelleen, joka otti uuden nuoremman puolison. Mutta on hän näköjään ehtinyt saada aikaan yhtä sun toista muutakin.

15. 🇩🇰 Eivør – Trøllabundin: Tästä olisin varmasti vielä joitakin vuosia sitten pitänyt kovasti, mutta nyt on alkanut tuntua, että tämä osasto on koluttu. Hypnoottinen melodia kyllä. Ja hieno kuutamo.

16. 🇦🇺 Mashd N Kutcher - Harry Potter and the Chamber of Bangers: Hienoa, että vanhoja biisejä käsitellään luovasti, mutta nyt olisin ehkä kuitenkin mieluummin kuunnellut sitä alkuperäistä Potter-musiikkia.

17. 🇸🇪 Miriam Bryant – Dragon: Jaha, solistilla näköjään on suomalainen äiti ja hän osaa puhuakin suomea. Sehän tietysti aina sydäntä lämmittää. Kappale ei kuitenkaan erityisemmin sytytä jos kohta ei ärsytäkään.

18. 🇺🇸 Bradtson - Earthquakes and Sharks: No jo on ollut kosolti huonoa tuuria tälläkin kaverilla! Chupacabra on ihan uusi tuttavuus, hyvä että siitäkin varoitetaan. Laulajalla miellyttävä ääni, huolimatta siitä mitä kaikkea kamalaa on kokenut, jos kappaleeseen on uskominen.

19. 🇩🇪 Schandmaul - Der Totengräber: Menevä ja tarttuva tanssimelodia – olin ymmärtävinäni, että kyse on kaiken katoavaisuudesta. Saksan taitoni on ruostunut lähes korjauskelvottomaksi. Plussaa taustalla iloisesti lurittelevasta nokkahuilusta.

20. 🇨🇦 Amaal Nuux – Mufasa: Tämä nyt valitettavasti jäi väliaikanumeroksi.

21. 🇦🇺 S3RL- Pika Girl: Ketamiini-Tarzanin kaukainen sukulainen, joka on kesyyntynyt elettyään liian kauan sivistyksen parissa.

22. 🇷🇺 Smash – Belle: Syömmessäni on sija tälle riipaisevan kauniille Notre Damen kellonsoittaja -musikaalisävelmälle. Mutta tämä versio on päässyt imeltymään vähän liian pitkälle ja Quasimodon puuttuminen on iso miinus.

23. 🇫🇮 Kwan – Late: Kwanin soundin tunnistaa ensi tahdeista, vaikka tämä kappale ja Kwanin musiikki yleensäkin on jäänyt aika tuntemattomaksi. Kaunis melodia keinuu mukavasti eteenpäin.

24. 🇨🇴 OhLaLau, Tiago Convers & Fabian Chavez - Game of Thrones Theme (Karliene Version): Game of Thronesia en tunne kuin huhupuheiden tasolla. Ehkä siitä syystä tämä jättää kylmäksi.

25. 🇺🇸 Lissie – Dragula: Päällimmäiseksi mielikuvaksi jää tasapaksuus, edellisen tavoin ei herätä oikein mitään tuntemuksia tämäkään.

26. 🇫🇮 Rölli - Usvametsän Neito: Rölli on mahtava tyyppi ja toisinaan varsinainen progepeikkokin, mutta tämä kappale ei ole ihan parhaasta päästä hänen tuotantoaan.

27. 🇺🇸 Diplomacy - Silver Lake Queen: Kivasti rullaava kappale, kutsuu tanssimaan.

28. 🇨🇿 Patricia Janečková - Rusalka – Rusalkan laulu kuulle on kyllä yksi maailman kauneimpia lauluja :ihana: Karita Mattila on The Rusalka, mutta mukava kuulla muidenkin tulkintoja.

29. 🇮🇸 Of Monsters and Men - King And Lionheart: Tämä ehkä vähän kärsii esiintymispaikastaan edellisen jälkeen. Tarina on hyvin surullinen ja sen verran arvoituksellinen, että etsin lisätietoja. Google kertoi minulle kappaleen mahdollisesti pohjautuvan laulajan lapsuuskokemuksiin, kun hän ja veljensä joutuivat eroon toisistaan vanhempien avioeron myötä.

30. 🇧🇪 Tamino - Persephone: Ymmärrettävästi kappaleen nimi naurattaa suomalaista. Minäkin jaksan edelleen joka kesä Ahvenanmaalla nauraa Maarianhaminan pieruesteistä ("farthinder") varoittaville liikennemerkeille. Ja Tamino näköjään on artistin oikea etunimi. Olivatkohan vanhempansa Mozart-faneja. Itse kappale on tyylikäs esimerkki siitä, että monesti vähemmän on enemmän. Hypnoottinen ja vangitseva.

31. 🇷🇺 Filatov & Karas & Mumiy Troll - Amore Море, Goodbye: Tämä edustaa sitä lajia, joka yleensä leijuu ohi jälkiä jättämättä, mutta huomasin yllätyksekseni pitäväni tästä. Kappale menee suoraan asiaan ja loppuu yhtä napakasti, eikä sitä ole turhan päiten pitkitetty, kun sisältöä loppujen lopuksi ei hirveästi ole. Mutta se, mitä on, tarjoillaan tyylikkäästi. Ja onko Mumiy Trollin viisuesiintymisestä jo tosiaan yli 20 vuotta?

32. 🇫🇮 Seitsemän seinähullua veljestä - Lumikki-jenkka: Ei Seinähullujen paras kappale, mutta riimittely on niin moitteetonta, että melkein itkettää. Ennen maailmassa tää osattiin. Seinähullut sitä paitsi kerran auttoivat velipoikaani, kun hänen autonsa sammui Tampereella vilkkaaseen risteykseen neljän ruuhkassa. Heidän Hullujenkuljetusauto-niminen keikkabussinsa oli osunut paikalle, ja yhtyeen jäsenet auttoivat työntämään Toitsun pois liikennettä tukkimasta. #ikuisestikiitollinen

33. 🇬🇧 Kate Bush - In Search Of Peter Pan: Ah ihanuutta ja leijailua. AIka satumaiset sanatkin. Kate Bushilla on kyllä jokin laatutakuu. Jostain syystä minulle on aikaisemmin tullut hänestä usein mieleen Peter Pan, vaikka keijukaistahan hän enemmän muistuttaa.

34. 🇺🇸 Caissie Levy and the Broadway Company - Monster: Tämä puolestaan on sellaista musikaalityyliä, joka ei iske. Monet musikaaliesiintyjät laulavat samanlaisella kylmällä äänellä, teknisesti hyvin mutta mielenkiinnottomasti.

35. 🇳🇴 Plumbo - Møkkamann : Mukava reipas poljento, mutta nyt ollaan kovassa seurassa. Ja luulen, että olen vähän allergisoitunut tinapillin äänelle. Yhtye on vissiin herättänyt hiukan pahennusta joillakin kommenteillaan.

36. 🇪🇸 La Oreja de Van Gogh - Sirenas: Valitettavan yksitoikkoista huttua. Espanjassa on pakko olla hyvääkin musiikkia, mutta raatiin sitä tuntuu eksyvän aika harvoin. Toki Country Raffle 2:n voitto meni sangen kelpoisalle espanjalaiskappaleelle.

37. 🇫🇷 Polo & Pan - Pays imaginaire: Ja taas lentää Peter Pan Mikä-mikä-maassa. Sopii teemaan erinomaisesti. Kappale on kokonaan taikapölyn peitossa ja video on aivan hurmaava. Siirappisuus vältetään, mutta näin valtava määrä söpöisyyttä alkaa silti olla meikäläiselle jo vähän liikaa. Kerran pari tätä kyllä jaksaa hyvin kuunnella.

38. 🇺🇸 Imagine Dragons - Giants: En ole tämän yhtyeen tuotantoon törmännyt oikein muualla kuin Levyraatien yhteydessä, mutta kieltämättä nimi tuli mieleen heti teeman kuultuani. Kokonaisuus kuulostaa sekavalta, ikään kuin olisi haluttu tunkea joukkoon vähän kaikkea mahdollista. Ei tämä nyt kuitenkaan huono ole.

39. 🇷🇺 🇮🇹 🇨🇭 Igor Stravinsky, Guido Agosti, Francesco Piemontesi - Kolme tanssia baletista Tulilintu: Olipa intensiivinen kuuntelukokemus, ja katselin noita nuotteja silmät ymmyrkäisinä. Oikea virtuoosi asialla. En ole tainnut ennen kuullakaan pianolle sovitettua Tulilintua. Etsin lisätietoja pianistista, ja löytämäni tiedon mukaan hän esiintyy 26.1. RSO:n solistina konsertissa joka näytetään suorana lähetyksenä Teemalla ja Areenassa. Sattuipa sopivasti.

40. 🇭🇹 Wendyyy feat. Durkheim - Lento : Ihan hauska kappale ja sopiva palautusharjoitus edellisen jälkeen. Kiinnostava maavalinta. Räppiosuudet toimivat hyvin ja pidin niistä enemmän kuin lauletuista.

41. 🇧🇾 Natalja Podolskaja - Feniks: Äh. Ei.

42. 🇪🇸 Mägo del Oz - La Dama del Ma: Jotenkin kovin tutun kuuloinen, mutta en ole tietääkseni tätä ennen kuullut missään.

43. 🇺🇸 Ashley Serena - My Jolly Sailor Bold: Kaunis melodia kuulosti niin kansanlaululta, että piti tarkistaa. Laulun alkuperästä ei taida olla aivan tarkkaa tietoa, mutta ilmeisesti se on peräisin 1700- tai 1800-luvulta. Viehättävän vähäeleinen ja kuulas tulkinta.

44. 🇪🇸 Lèpoka - La huella del dragón: Lohikäärme saa itseoikeutetusti kunnian kantaa meidät takaisin Satumaan retkeltä. Kappale ei ehkä loista omaperäisyydellä, mutta kuulostaa riittävästi lohikäärmeeltä.

Kokonaistaso oli varsin mainio ja nyt pisteyttämisen jälkeen vieläkin harmittaa monen kappaleen jääminen pisteiden ulkopuolelle. Ei näissä kovin monta sellaista ollut, joita en missään nimessä välittäisi kuulla uudestaan.
Viimeksi muokannut Koirankuonolainen, 23 Tammi 2022, 20:39. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Jufo kirjoitti: 22 Tammi 2022, 08:44 Voisin mielelläni siirtyä johonkin muualle raateilemaan, jossa olisi musiikkia enemmän minun mieleeni (=vanhempaa porukkaa), mutta en ole jaksanut etsiä että onko tällaista paikkaa jossain olemassa.
Tuskin kuppilaisia vanhempaa porukkaa löydät mistään, ainakaan valmiiksi. Itse voi tietysti aina koota kaveriporukastaan juuri sellaisen kuin haluaa.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja romualdo »

joo, pitäis olla yks raati kerran vuodessa, johon sais osallistua wain yli 40 vuotiaat ja ... sellasia väh. 4 kpl vuodessa johon sais lähettää biisejään vain yli 35 vuotiaat... ja ja ...






---






Jotta Suomi vihdoinkin pääsisi niitten todellisten sivistysvaltioiden joukkoon (Belgia, Hollanti, Tanska jne ...) niin, tämäkin toteutuisi... monien täällä dominoivien teinien ja +20 vuatiaitten äänekkäistä huudoista ja TALVELLAKIN NÄHDYISTÄ (viimeksi toissapäivänä kun nousin bussiin kahden tumman eksoottisen nuoren naisen kanssa... täälä Käläviältä - Kokkolaan, cocacolacoccelbyyhyn siis....) paljaista nilkoista, mustista vaatteista, ym. älyttömyyksistä ... hualimatta ...




Ja t'ämö kaikki todettuna jälleen kerran tietysti iliman ikänäkörasistisilimälaseja...
Viimeksi muokannut romualdo, 25 Tammi 2022, 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Tekisi mieli kirjoittaa pitkä pakina tuosta aiheesta ’haluamme raadin johon nulikoilta pääsy kielletty’, mutta tyydyn vain toteamaan että ei ole kivapuhetta nyt tämä :niinpa:

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Mä olen kyllä käsittänyt, että näissä levyraadeissa suurin osa on just ns.boomereita...miten sen ikävuosissa sitten tarkemmin pitäisi määritellä mene ja tiedä. Itse en muualla Kuppilassa liiku Euroviisujen aikaa lukuun ottamatta, joten muusta en tiedä.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Eikös boomer tarkoita heti sotavuosien jälkeen eli n. 1945-50 syntyneitä? :mitvit: Heitä ei ainakaan Kuppilan levyraadeissa ole. Mutta voihan sitä tietysti olla myös henkisesti boomer :surrur:

Mä en kyllä innostu mistään "x vuotta nuoremmilta pääsy kielletty" -raadeista. Lokerointia on muutenkin nykyään ihan tarpeeksi.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Niin. Suomessa korkean syntyvyyden kausi jäi lyhemmäksi kuin Yhdysvalloissa, josta sana boomer on tarpeettomasti lainattu. Amerikkalaisessa käytössä baby boomers -sukupolven rajavuodet ovat tavallisesti 1946 ja 1964.

Sanan boomer nykykäyttö on erkaantunut alkuperäisestä merkityksestä. Sanaa käytetään haukkumasanana kenestä tahansa, joka puhujan mielestä on jollakin tapaa ajastaan jäljessä. Silloin sana ei tarkoita mitään mitattavaa.

Luulisin Kuppilan mediaani-iän olevan 25:n paikkeilla. Jos sukupolvinimiä on pakko käyttää, niin suurimmat ryhmät ovat millenniaalit ja Z-sukupolvi. Inhoan sukupolvinimiä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Timoteus kirjoitti: 23 Tammi 2022, 14:20 Luulisin Kuppilan mediaani-iän olevan 25:n paikkeilla. Jos sukupolvinimiä on pakko käyttää, niin suurimmat ryhmät ovat millenniaalit ja Z-sukupolvi. Inhoan sukupolvinimiä.
Sitten on vielä X- ja Y-sukupolvi, tästäkin voisi tehdä oman ketjunsa, hauskahan niitä olisi lukea :mrgreen:
Levyraadeissa on varmasti keski-ikä korkeampi, kuin kuppilassa yleensä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Avasin yleiskeskusteluun syntymävuosikyselyn. :vauva: :lapsetlapset: :juhaukki: :mummeli:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1112
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Tässä raadissa oli kyllä huikea taso. Kaikki hyvät eivät mahtuneet edes pisteille. Upeaa kun näitä kovatasoisia raateja on nyt ollut näin usein. :tapu:

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

21/44

Kaksi päivää jäljellä, eli muistutukset lähtevät tänään. Jollet halua tulla muistutetuksi, pisteytä ennen iltaa.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

23/44

Muistutukset lähetetty.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 23 Tammi 2022, 13:27 Tekisi mieli kirjoittaa pitkä pakina tuosta aiheesta ’haluamme raadin johon nulikoilta pääsy kielletty’, mutta tyydyn vain toteamaan että ei ole kivapuhetta nyt tämä :niinpa:

No ei tietenkään, mut aattelleppa ite (Jope Ruonansuun äänellä ja laululla...) ... koetappaasettua Sinäkin toisen asemaan, esmes nyt mun... olet laittanut mitä upeimpia lauluja Levyraateihin... ... mutta kun waltaosa on nuorisoa, joita evvvk... joku Kuoppmäki, Moody Blues, ... melkoisia ikivihreitä ja kulttibiisejä ja äärimmäisen lahjakkaita laulajia, kuten esim. taannoinen Lapsitähti Sveitsistä, tai oliko hän Hollannista... jne ... ja uattelet etteimitään mahollisuuksia päästä levyraatien saralla edes top 8:een ... siis siihen kynnyksellekään ...

Nii ... NIIN ....kyl se pistää jonkin werran, himpun werran tahi paljo enempikin kyr..simään ja kyynistymään ja ...
ja toteamaan että...


Uutta latoa waan koulluun ... koukkuun siis .... Kiwa, jatketaan ...

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 89 – Once Upon a Time

Viesti Kirjoittaja romualdo »

ratamo1 kirjoitti: 23 Tammi 2022, 16:52 Tässä raadissa oli kyllä huikea taso. Kaikki hyvät eivät mahtuneet edes pisteille. Upeaa kun näitä kovatasoisia raateja on nyt ollut näin usein. :tapu:



Tämä on ehkä tähän astisista Raadeista joisa olen siismukana niin - vähiten kiinnostawin, jopa selvästi... ehkä ... niin .... ... Shiis aiwan liian pitkiä kappaleita, eli sävellyksiä, minimiraja näissä pitäis olla tuossa 5 - 8 minutissa... niin ois edes jotain mahollisuuksia että meikäkin jaksain käydä niitä läpi, eikä wain noin 8 - 32 (! ? ) %:n kelaamisella ....

Vastaa Viestiin