UMK22: BESS – Ram pam pam

Euroviisut 2022 Italiassa
Lukittu

BESS – Ram pam pam

*****
50
38%
****
42
32%
***
20
15%
**
8
6%
*
10
8%
 
Ääniä yhteensä: 130

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja jamira »

Livet ratkaisevat, ei ole Spotifyssa menestynein kappale voittanut parina viime vuonnakaan. Ei Cicciolina, ei Teflon Brothers. Spotifyn kuuntelijakunta on nuoriin kallellaan, joten ei edusta täyttä otosta siitä mitä kansa kokonaisuutena kuuntelee. Samoiten pop- ja tanssimusiikki on vaikeampi usein tuoda livenä lavalle kuin esimerkiksi rock tai balladi. Erika ja Teflon Brothers molemmat eivät livenä onnistuneet tarpeeksi hyvin samalla kun Blind Channelilla toimi kaikki. Saa nähdä onko sama juttu tänä vuonna.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ja kuten aiemmin yleiskeskustelussa keskusteltiin, suomalaiset vieroksuvat suomenkielisten kappaleiden lähettämistä Euroviisuihin, vaikka itse kuuntelevat suomalaista musiikkia. En usko lainkaan, että BESSin striimisuosio näkyisi jotenkin ylivoimana finaali-iltana.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ tosin Cicciolina voitti ne yleisöäänet :surrur:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1382
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Vaikka telellä 75% painoarvo niin BESS ei ikinä tule ottamaan sitä eroa kiinni jonka antaa tasoitusta juryissa. Yhden prosenttiyksikön arvo on puhelinäänissä 10.08%. BESS tulee olemaan juryjen jälkeen vähintään 40p päässä kärjestä enkä näe skenaariota että pystyy tasaisena vuonna tekemään 4+% eron toiseksi tulevaan puhelimissa, jos edes voittaa niitä
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kyllä se taitaa niin olla, että BESS on loppujen lopuksi se oma suosikki kaikista. Isaacin biisillä tosin on vielä mahdollisuudet nousta ohi, jos biisi useamman kuuntelukerran jälkeen iskee eri tavalla.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Requel »

Eurovisionworldin kyselyssä "Finland: Who should win UMK 2022?" on BESS alustavasti johdossa, kuten kuuluukin! :uujee:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Jee! :tuuletus:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja jamira »

Vaikka The Rasmuksen voittoa kannatankin ja suorastaan inhoan BESSin turhaa jumputusta, niin onhan nuo Rasmuksen kertoimet ihan vinksallaan. Ei todellakaan ole NOIN suuri ennakkosuosikki voittamaan. Hyvin laadukas karsinta Suomella, jossa livet tulevat sinetöimään kohtalot.

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Voi äly tätä kulahtanutta nykysuomihumppaperuspoppia. Eikö tätä olisi voinut sovittaa vähän toisin, toisenlaisilla instrumenttisoundeilla ja kompeilla? Kertsi on mukavan yleismaailmallisen tarttuva. Kaikki kuulostaa ja näyttää melkein hyvältä mutta. Tai no, koska tällainen myy Suomessa hyvin, olen väärässä, myönnän. Alun valitus oli vain oman makuni mukainen mielipide.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Bess on nyt sitten oma suosikkini näistä kaikista! Lievästi sanottuna olen hyvin yllättynyt, että pidän niin paljon tästä! :surrur:. Toivottavasti livenä Bess vetää hyvin.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Tämän lähettäisin. Mutta vikaan säkeistöön tekisin hiukan tuunausta, joku yllättävä sointuvaihdos tai kikka sinne jotta se vaikuttaisi hieman erilaiselta kuin aiemmat kertsit, se nostaisi biisiä vielä pykälän ylöspäin. Esim. sen toisen ramppaampapaamPAM viimeisen PAMin voisi yllättäen pudottaa yhden pykälän alas.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Pakko ottaa neljäs tähti pois kun tämä alkaa käymään vähän rasittavaksi. :sorivaan: Hengästyttää ihan.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Spotify kuningatar. Jos Bess kerää puolet kaikista teleäänistä niin eikö se käytännössä ole selväpeli? Tämä valitaan "."

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Miksi se keräisi puolet teleäänistä? Tänä vuonna ei ole mukana "blind channelia" ja kisasta tulee tasaisempi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Kun miettii miten moni ajattelee ettei suomenkielellä (kuppilan ulkopuolella), niin 50% on täyttä utopiaa. Veikkaan et 25-30% on realistista, mutta vaatii onnistuneen liven, mitä en pidä itsestäänselvyytenä.

BESS tulee saamaan Cicciolina tyylistä raatimenestystä maksimissaan. Ehkä huonompaakin, koska nyt on parempi taso vrt 2020.
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
sadsingalonsong
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 299
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

I think BESS may do better than Erika. First of all, BESS seems to be a stronger vocalist than Erika. While YLE doesn't have a good track with staging pop uptempo songs, I hardly can imagine throwing BESS into kitschy performance as Cicciolina had (apparently it was Erika's idea).

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sillä ole väliä kenen idea se Cicciolina oli, oleellisempaa on se, ettei Ylellä tunnu olevan ketään, joka osaisi/uskaltaisi sanoa, että "huono idea!"
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

hra47 kirjoitti: 21 Tammi 2022, 13:34 Miksi se keräisi puolet teleäänistä? Tänä vuonna ei ole mukana "blind channelia" ja kisasta tulee tasaisempi.
sanoin JOS. No 40 pinnaakin käytännössä riittänee. Selvä peli.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jos ja jos... Jos Tommi Läntisellä olisi siivet, hän olisi lintu...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

hra47 kirjoitti: 21 Tammi 2022, 14:13 Jos ja jos... Jos Tommi Läntisellä olisi siivet, hän olisi lintu...
Vaiko lepakko tahi perhonen? :miettii:

Tunnun muuten uskovan tämän UMK-menestykseen keskivertoa enemmän, vaikken välitä biisistä itse. Veikkaan olevan aivan kärkikamppailussa mukana hieman vaisummallakin esityksellä, ja näen kärkikolmikon ulkopuolelle sijoittumisen lähes mahdottomana.
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

hra47 kirjoitti: 21 Tammi 2022, 13:53 Sillä ole väliä kenen idea se Cicciolina oli, oleellisempaa on se, ettei Ylellä tunnu olevan ketään, joka osaisi/uskaltaisi sanoa, että "huono idea!"
Ylen omista piireistä tuskin löytyy vastaanpanijaa, mutta eikö siitä ole ollut juttua täälläkin, kuinka BC on kertonut, että joutui välillä laittamaan kampoihin Ylen edustajien ehdotuksille. Varmasti artistia auttaa, jos hänellä on hyvin vahva oma näkemys siitä, millaiseksi show halutaan muodostaa. Jos taas omaa ideaa ei oikein ole, on varmasti helpompi lähteä mukaan niihin Ylen ehdotuksiin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja pmama »

:eiei: Aluksi katsottuani videon tuli heti epämiellyttävä tunne. Sitten kun kuuntelin ilman videota, musiikki on ihan kiva. Kuuntelisin autossa ihan mielelläni. Mutta sanat on niin pöhköt, etten voi sietää biisiä. Parhaat sanat ovat Ram pam pam. Kuitenkin ***

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

pmama kirjoitti: 22 Tammi 2022, 10:22 Mutta sanat on niin pöhköt, etten voi sietää biisiä. Parhaat sanat ovat Ram pam pam.
Aivan samoissa mietteissä minäkin nyt, kun olen kuunnellut kappaleen muutaman kerran.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^ Kuunnelkaa sitten vaikka tätä pianoversiota:

Somewhere in her smile she knows

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Oho, BESS vetänyt päälle 90K kuuntelua päivässä Suomen Spotifyssa. Ei kai edes I love You vetänyt noi isoja numeroita missään vaiheessa, vai muistanko väärin :mitvit:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Hieman ihmetyttää kyllä Iltalehden toimittajan kommentti tästä:
Kappaleen tekijät ovat läksynsä lukeneet. Ram pam pam on kuin suoraan viisukäsikirjasta, ehkä jopa liikaakin.
"Ram pam pam" kuulostaa minun mielestä sataprosenttisesti BESSiltä, eikä juurikaan viisulta. :miettii: Ei tällaista näin suoraviivaista, mutta samalla rosoista poppia viisuissa kyllä juurikaan ole.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tässä on UMK-kattauksen paras ja tarttuvin melodia. Siltikään en enää saa sitä päähäni, vaan kun yritän, alkaa soida vain Loco Loco. No, taisin kuunnella biisin kaksi kertaa kun se oli julkaistu, enkä enää sen jälkeen. Musiikissa voi kyllä olla muitakin ansioita kuin melodia, ja live-esityksessä varsinkin, joten enpä sano, onko tämä lopullinen suosikkini näistä.
Rise, angel, shine, love!

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Jadine »

pmama kirjoitti: 22 Tammi 2022, 10:22 Mutta sanat on niin pöhköt, etten voi sietää biisiä. Parhaat sanat ovat Ram pam pam. Kuitenkin ***
Onhan tässä nyt paljon vähemmän pöhköt sanat kuin esimerkiksi Jezebelissä. :roll:

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Vahva. Ainoa, joka "lähtee" heti ja oikeasti.


---

Huoh. Ikävä viime vuotta. Kaikki oli niin täydellistä. :ihana:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

UMK:sta ponnistaa jälleen uusi hitti. Se on vain positiivinen asia. :peukku: Räväkkä, jopa aggressiivinen. Tästä tykkään.
Žvižej fucked up the solo

Lukittu