UMK22: Younghearted – Sun numero

Euroviisut 2022 Italiassa

Younghearted – Sun numero

*****
14
16%
****
25
28%
***
29
33%
**
19
21%
*
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 89

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

ESCNationin keskustelupalstalla moni kehuu tätä. Jostain syystä iskee ulkomaalaisen viisufanien musamakuun.

Finland is bringing it this year
Finland is BRINGING IT.
Song-wise this could be their best chance in ESC if staged well, UMK is going to be a bloodbath
I think this is the first song I've liked all season so far!
Really like this too. I'm LOVING ESH from Finland so far.
Yes please
this is great!
Very good!
Very nice! Well produced too
I just have to repeat myself because the quality of UMK this year is just wow!

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Ihan mukava biisi, mutta ei kovin erityinen. Kolme tähteä. Voisin kuvitella, että tää onnistuisi livenä. Musiikkivideo on tosi kiva.

Sanoitus on lievästi ärsyttävä, semmonen "ei tarvitse vastata, jos sulla nyt on jotain tärkeämpää tekemistä, mutta aion roikkua tässä niin kauan, että vastaat, tuutkohan ees hautajaisiin jos kuolen :kurjuus:".

Se on vähän säälittävää (toisaalta kuka ei joskus olisi) ja tekee mieli sanoa vaan, että lopeta nyt jo.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Sagapo kirjoitti: 18 Tammi 2022, 11:15 ESCNationin keskustelupalstalla moni kehuu tätä. Jostain syystä iskee ulkomaalaisen viisufanien musamakuun.
Näköjään. :shock: Wiwibloggsilla kehuttiin myös maasta taivaisiin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Serduchka kirjoitti: 18 Tammi 2022, 11:33 Näköjään. :shock: Wiwibloggsilla kehuttiin myös maasta taivaisiin.
No tämä on sellaista mukataiteellista poppia, jonka avulla voi sanoa että olen tosi nuorekas (wannabe-teini keski-ikäisenäkin). Niinkuin joku videolle kommentoikin, imelän nuorisosarjan musaa, tosi kiva eli indiekliseiden käyttö näköjään onnistuu niin että ei joidenkin mielestä sitten ole siirappista kitschiä.

"This sounds like a soundtrack of a very sentimental coming-of-age film, it's really nice!"
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Nyt kuunnellu tätä ja onhan tää hyvin vaikuttava ja hittihän tästä varmasti radioihin tulee. Näillä monella nyky artisteilla on vaan niin samanlainen tapa laulaa ja biisit ruikuttavaa poppia . En vaan usko ,että tästä saadaan umk lavalle yhtä vaikuttava esitys kun esim Ilta :kelle mä soitan ( jonka oisin mielelläni viisuihin laittanu ja siitäkin monet ulkkarit tykkäs)

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Samassa sarjassa Iltan kanssa, mutta huomattavasti sympaattisempi ja vailla samaa itsekeskeisyyttä ja draamaa.
Tykkäsin tästä kyllä, vaikkei mun musaa olekaan. Neljä tähteä koska se on pätevä biisi ja miellyttävä kuunnella.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Albin »

:eiei:

Liian tylsä minun makuuni. En millään olisi jaksanut kuunnella loppuun asti. Videon ajan leikin: kuinka monta viinipulloa löydät :roll: *

Beglar
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Joulu 2021, 16:33

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Beglar »

Sori, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Selkeä "breikkibiisi" The Rasmuksen mätön jälkeen.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Kyllä nämä UMK22-lyriikkavideot ovat helkutin hyviä. Kiitosta Ylelle niistä! Tässäkin oli kiva ja toimiva tuo yhden oton idea ja psykiatrin sohva.

Pidin kappaleesta enemmän kuin odotin. Tykkäsin lopun hyvällä maulla tehdystä paisutuksesta. Oliskohan teksti kaivannut vähän huumoria seuraksi tai Maustetyttö-övereitä, en tiedä? Tähänastisista tämä olisi viimoinen, jonka lähettäis Torinoon, mutta silti tää olis voinu hyvinkin livahtaa UMK-voittoon jokunen vuosi sitten. Lähdetään nyt hyvästä kolmosesta, mutta nousuvaraa jää. 3,25.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 309
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

En nyt tunnustaisi itteäni tällaisen rauhallisemman musiikin suurkuluttajaksi, mutta tämä vain otti kuuntelijan mukaansa. Tätä olisi voinut kuunnella vaikka 15 min. ja tuijottaa vaan tuota videota. Ihan huikeat nuo kaiut pää- ja taustalaulussa. Veti vähän sanattomaksi :puna: . 4,5 tähtöstä.
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Vaikka on tää huonoin tähän astisista nii kyl tälle lopun kasvusta voi neljä antaa :peukku:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Jokohan viimein nyt sen serduuntumisen voisi jättää unholaa? :mitvit: Long live the antsaantuminen! :tapu: :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2640
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Speed »

Kilpakumppaneitaan rauhallisempi aloitus YH:lle YouTubessa. Tähän mennessä lyriikkavideolle on kertynyt 54 tuhatta katselukertaa. Sen sijaan Areenassa katselukertoja on vajaat 364 tuhatta, mikä on linjassa BESSin perjantain lukujen kanssa.

Selkeästi tietty kuulijakunta käy kuuntelemassa päivän uutuuden aina Areenan kautta.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8894
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

TomppaJr kirjoitti: 18 Tammi 2022, 01:05 Youtuben enkkutekstitykset ovat muuten melkein täysin laulettavat. Kannattaa testata, ainakin itselleni tämä oli hauska kokemus. :mrgreen:

// Ja nyt vasta tajusin, mahtaako siinä olla mahdollisen enkkuversion lyriikat suoraan. :eeek:
Tekijät kertovat biisin tarinassa enkkuversion olleen ensin. :joojoo:
Qaj.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1421
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Ei ihan ekalla kerralla jäänyt biisi päähän. Sohvalla makaaminen jäi. Kuuntelempa uudestaan. Kolmen tähden alkufiilikset
Viimeksi muokannut Diva_La_Viva_74, 18 Tammi 2022, 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11317
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Tämä kyllä toimi huomattavasti paremmin videon kanssa (öisen arvosteluni tein pelkän Spotifyn perusteella). Nämä tyypit vaikuttavat uskottavilta taiteilijoilta, ja varmasti tulen heitä sympatiseeraamaan UMK:n jälkeenkin. :peukku:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Kliininen hipsterilaulu. Aika tavallinen ainakin Suomessa. Ehkä modernein tähän astisista. Ei mitään pahaa sanottavaa, mutta jaksaako viisuyleisö hiljentyä kuuntelemaan tätä vai mennäänkö tämän aikana jääkaapille tankkaamaan :mitvit: Biisin kohtalo riippuu täysin esityksestä. Se voi viedä tämän uusiin sfääreihin tai kokonaisuus voi jäädä tuhnuksi. Studioversio ei tuo kylmiäväreitä ja sen tämä vaatisi.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8121
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Se mikä laski mulla hiukan kokonaispisteitä oli se fiilis, että mä olisin kuullut tällaisen biisin joskus aikaisemminkin, ei vaan tule mieleen että milloin ja missä. Enkä usko, että kyseessä oli virhe matrixissa, eli dejavu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Minusta tämä kappale on tosi söpö, ja laulajalla on kaunis ääni, mutta siihen se oikeastaan sitten jääkin. Biisissä ei tapahdu kovin kummoista kehitystä, enkä tästä jäänyt minulle parin kuuntelun jäljiltä mieleen muuta kuin nimikkolausahdus sävelkulkuineen. Nyt kyllä palaa kertosäe mieleeni, kun sitä muistelen, mutta sellainen iskevyys ja koukuttavuus kuitenkin puuttuu. Varmasti nätti biisi radioon ja silloin tällöin kuultavaksi, mutta Euroviisuihin en mielelläni lähettäisi - varsinkaan tästä kattauksesta, kun oikeastaan kaikki aikaisemmat kappaleet toimivat minun korvissani paremmin. Kivaa kuitenkin, että tällainen pehmeä fiilistelykin on mukana. :joojoo:

En muuten pääse mitenkään yli siitä, miten hirvittävän epäergonomiselta laulajan makuuasento näyttää videolla. Mulla tulee niska solidaarisesti kipeäksi, kun katson sitä. :eeek: Tuollainen kamala kova käsinoja pään alla, hyrrr.

:suomi: :suomi: :suomi:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Miss Ludo kirjoitti: 18 Tammi 2022, 23:05 En muuten pääse mitenkään yli siitä, miten hirvittävän epäergonomiselta laulajan makuuasento näyttää videolla.
:heh:

Toivotaan, että ergonomiset ongelmat olisi livessä korjattu.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

ritsu89 kirjoitti: 18 Tammi 2022, 22:14 Ehkä modernein tähän astisista. Ei mitään pahaa sanottavaa, mutta jaksaako viisuyleisö hiljentyä kuuntelemaan tätä vai mennäänkö tämän aikana jääkaapille tankkaamaan :mitvit:
Joo muistan kuinka suututti Blackbird esityksen aikana, kun yleisö ei katsomossa keskittynyt yhtään. Ihan kuin se olisi ollut joku väliaika ennen Azerbaidzhanbiletystä. Sehän näkyi lähetyksessä, kun pölöttivät keskenään.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2038
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

hra47 kirjoitti: 18 Tammi 2022, 22:27 Se mikä laski mulla hiukan kokonaispisteitä oli se fiilis, että mä olisin kuullut tällaisen biisin joskus aikaisemminkin, ei vaan tule mieleen että milloin ja missä. Enkä usko, että kyseessä oli virhe matrixissa, eli dejavu.
Ilta - Kelle mä soitan tulee heti mieleen, joten se siitä.....seuraava!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8121
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Taikahuilu kirjoitti: 18 Tammi 2022, 23:45
hra47 kirjoitti: 18 Tammi 2022, 22:27 Se mikä laski mulla hiukan kokonaispisteitä oli se fiilis, että mä olisin kuullut tällaisen biisin joskus aikaisemminkin, ei vaan tule mieleen että milloin ja missä. Enkä usko, että kyseessä oli virhe matrixissa, eli dejavu.
Ilta - Kelle mä soitan tulee heti mieleen, joten se siitä.....seuraava!
Iltalla ei tainnut muistaakseni olla niitä kitarannäppäilyitä taustalla ja mulla juuri toi kitara vie ajatukset jonnekin muualle...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3795
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Oi ja tässä tuli mun suosikkini jo julkaistuista. Ihana melodia ja tarina kappaleessa. Pidän tämän laulun aitoudesta. Tuo lopun nostatus :ihana: <3 . Voi kun me joskus lähetettäisiin viisuihin tämän tyylinen kappale, mutta sitä on turha toivoa, kun suurin osa ihmisistä pelkää lähettää omaa kieltä. Mahtavaa myös, että Ulkkarit ovat tykänneet tällaisesta aidosta kappaleesta. Toivottavasti tää sijoittuisi top 5 meidän finaalissa. 5 tähteä.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1345
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Tää oli melko paljon sitä mitä odotinkin, tosin pelkäsin olevan huonompikin. Vähän perusbiisi Suomessa joo, mutta itse kuuntelen sellaisia arjessa niin harvoin, että UMK-kontekstissa nämä ovat mukavan piristäviä. Voisi tosiaan olla kiinnostava nähdä, miten tällaisella pärjättäisiin viisuissa. Liven onnistuessa voisi tulla ihan kelpo sijoitus. Ainut asia, mikä tässä alkoi vähän häiritä, on tuo melko geneerinen lauluääni. Vahva kolmonen tulee nyt, eiköhän tämäkin kuulosta seuraavalla kerralla paremmalta. Tosi kova taso meillä on jo nyt! Vaikka loput olisi täyttä kuraa, viisuihin saataisiin todennäköisesti laatua.
:suomi: :suomi: :suomi:
Violins playing
Angels crying

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Ei ole tämä jollotus minun makuuni. :eiei: Sanoista tulee erittäin vahvasti mieleen Viivin "USA", joka on miljoona kertaa parempi biisi kuin tämä. Jos tämä lähtisi Torinoon ja esitettäisiin sielläkin suomen kielellä, tulisi kielivalinnasta sentään vähän lisäplussaa.

**
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Ihan nätti biisi ja kivasti kasvaa loppua kohti. Reeta myös laulaa kauniisti. Mutta eipä tässä ole oikeastaan mitään, mikä nappaisi mukaansa tai saisi haluamaan kuunnella tätä enää uudestaan. Tällaisia kappaleita on kuultu jo niin paljon eikä tässä ole mitään uutta, mikä saisi kiinnostumaan. Tää on aika samanlainen kuin Kelle mä soitan viime vuonna eli vakaa kolmen tähden biisi, joka on kaikin puolin ihan ok mutta ei millään muotoa kiinnostava.

Jotakin muuten kertoo tämän vuoden hyvästä tasosta sekin, että tää biisi on mulla tällä hetkellä sijalla 4. (ja luulen, että päätyy lopulta korkeintaan viidenneksi, kunhan kaikki biisit on julkaistu), kun taas viime vuonna Ilta oli toisena heti BC:n jälkeen. :heh:
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20441
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Olen ollut ilman pöytäkonetta muutaman päivän huonejärjestelyn vuoksi. En ole jaksanut yhdistellä jatkuvasti liikkuvaan läppäriin hifistelykuulokkeita, mutta nyt kun tämän pääsi kuulemaan paremmilla kuulokkeilla, niin voi pojat. :uujee: Upea soundi. Vahvistaa asemaansa viidessä tähdessä kohti kaikkien aikojen suomityrkkyjen kärkeä. Pitäisi tutkia, kuinka monta parempaa siellä on. Ne voinee laskea yhden käden sormilla.
Got a fire and a country heart 🔥

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja murka »

poika90 kirjoitti: 19 Tammi 2022, 01:37 Oi ja tässä tuli mun suosikkini jo julkaistuista. Ihana melodia ja tarina kappaleessa. Pidän tämän laulun aitoudesta. Tuo lopun nostatus :ihana: <3 . Voi kun me joskus lähetettäisiin viisuihin tämän tyylinen kappale, mutta sitä on turha toivoa, kun suurin osa ihmisistä pelkää lähettää omaa kieltä. Mahtavaa myös, että Ulkkarit ovat tykänneet tällaisesta aidosta kappaleesta. Toivottavasti tää sijoittuisi top 5 meidän finaalissa. 5 tähteä.
PKN edusti Suomea suomeksi.

Avatar
Timonenä
Siemailija
Siemailija
Viestit: 109
Liittynyt: 13 Tammi 2021, 14:22

Re: UMK22: Younghearted – Sun numero

Viesti Kirjoittaja Timonenä »

murka kirjoitti: 20 Tammi 2022, 03:32
poika90 kirjoitti: 19 Tammi 2022, 01:37 Oi ja tässä tuli mun suosikkini jo julkaistuista. Ihana melodia ja tarina kappaleessa. Pidän tämän laulun aitoudesta. Tuo lopun nostatus :ihana: <3 . Voi kun me joskus lähetettäisiin viisuihin tämän tyylinen kappale, mutta sitä on turha toivoa, kun suurin osa ihmisistä pelkää lähettää omaa kieltä. Mahtavaa myös, että Ulkkarit ovat tykänneet tällaisesta aidosta kappaleesta. Toivottavasti tää sijoittuisi top 5 meidän finaalissa. 5 tähteä.
PKN edusti Suomea suomeksi.
Myös PKN:ää aidompaa saa hakea.

Lukittu