UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Euroviisut 2022 Italiassa

Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

*****
6
7%
****
12
13%
***
52
57%
**
18
20%
*
3
3%
 
Ääniä yhteensä: 91

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Speed »

Hienoa, että mukana on Tommin kaltainen konkari, josta tietää, että live tulee olemaan varma ja vakuuttava. Katsojana ja kuuntelijana voi vaan nauttia, eikä tarvitse jännittää.

Elämä kantaa mua on mukava, mieltä kohottava kevyt suomi-rock biisi. Puhuin eilen Oliveran yhteydessä mm. Carpe diem! -sisustustauluista ja itseasiassa olen voittanut arvonnasta kahvikupin, jossa lukee ”Elämä kantaa”. Kiva saada välillä tällaista kannustusta arkeen :mrgreen: Yhdelle tämä resonoi paremmin, toiselle huonommin.

Lyriikkavideolla Tommista nähdään uusia puolia, mikä on mielestäni hauska idea. En tosin ymmärrä, miksi juuri Tommin videossa näkyy ohjaaja välillä antamassa ohjeita Tommille. Jotenkin huvitti, kuinka Tommi ”saatetaan” esiintymisalueelle ja sieltä pois. Oikeassa kuvaustilanteessa varmasti kaikki saavat ohjeita ohjaajalta. Tommin videossa näiden tilanteiden lavastaminen vaikuttaa minusta päälle liimatulta ja turhalta.

Annan tälle kokonaisuudelle kolme tähteä.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Läntisellä on karismaa, hyvä ääni ja laulutyyli, ja videokin on oikein hyvä. :tapu:
Kappale olisi muuten hyvä, mutta siitä puuttuu vaihtelua. Se taas vie kiinnostavuutta pois. Liiaksi saman toistelua. Ei yllä edustusbiisin tasolle.

Kuitenkin tuli hyvä mieli tästä reippaasta menosta ja Läntinen esiintymisineen ansaitsee pointsit.

Kolme tähteä.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1583
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Elukka kirjoitti: 20 Tammi 2022, 00:07 Säkeistöthän kuin suoraan Frööpelin palikoiden huugiguugista :rofl:
Minullekin tuli säkeistöjen sävelkulusta heti mieleen Fröbelin palikat, mutten muistanut, mikä biisin nimi oli. 😂

Mutta niin. Minuun ei valitettavasti tämän tyylinen musiikki uppoa. Elämäniloa oli sanoituksissa kyllä, ja Läntinen on varma laulaja, mutta jotenkin biisistä jäi aika lailla tyhjä ja jankkaava olo. Hyvä, että tämä on UMK:hon otettu, mutta minä en ole tämän kohdeyleisöä. Siksipä kaksi tähteä.

Minusta oli muuten hauskaa, miten liekeissä Yle X3M:n toimittajat ja kuuntelijat olivat tästä biisistä. 😅 Olin varautunut täydelliseen lyttäykseen, kun yleensä suomi-iskelmä ei heihin iske, mutta olin väärässä.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Teräsbekoni kirjoitti: 20 Tammi 2022, 00:12 Biisissä on kivaa mahtipontisuutta, ja voisin helposti kuvitella tällaisen italiankielisenä jonnekin Sanremoon.
Itsekin muistelin että Italiassa/Albaniassa on ollut joskus tällaisia papparokkeja. On niille paikkansa.

Samoilla linjoilla muiden kanssa, että kulahtanut. Tulee mieleen että Radio Nova tai vastaava olisi soittanut tällaista ysärin alussa. Ei kiinnosta kuunnella toista kertaa, en diggaa lauluäänestä ja Danny teki tämän elämänmuistelutarinateeman paremmin. Positiivisuuden, harmittomuuden ja kivan akkarikitararämpytyksen takia heikot 2/5.

Timoteus kirjoitti: 20 Tammi 2022, 00:27 Tunnetaanko herrat Harley ja Davidson jostakin muustakin kuin kyseisen moottoripyörävalmistajan perustamisesta? En usko, että EBU:lle menisi läpi.
Menihän EBUlle läpi myös Toyn Wonder Woman, Pikachu, Simon Says ja Barbie.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Lovage
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 22 Tammi 2020, 10:41

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Lovage »

Hieno karisma Tommilla ja mukavan positiivinen kappale, vaikka ei nyt omaan makuuni varsinaisesti noin yleisesti ottaen. En myöskään tykkää papattelusta, Tommi on energinen, rock, ja ikäisekseen varsin raikas, elämänkokemus tuo vaan lisää mukavaa särmää. UMK:uun ja viisuihin mahtuu kaiken ikäisiä kilpailijoita. :peukku:

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Todella onnistunut kokonaisuus. Musiikkina ei kovin yllättävää, mutta Tommi Läntisen karisma ja suhteellisen onnistunut sanoitus (”moottoripyörämainosta” lukuun ottamatta), paikkaavat tilannetta. Luulen että tälle löytyy kova suosio kansan syvien rivien keskuudessa kuten 2016 UMK:ssa mukana olleelle Einin Draamaa kappaleelle.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Kyllä tästä radiohitti tulee Suomessa.

Herkullinen tuotanto. Harmittaa vaan kun en millään saa päähäni tätä selvää viitettä eli mikä supertunnettu biisi on tuo youtube-videon 1:50 kohdasta lähtevä tunnettu sähkökitaran eteenpäin lähettävä helinä on kantava riffi. Siis kohdassa soi akustinenkin mutta sitten rinnalla helisee se sähkökitara. Tiedän että se on superhitti, mutta en edes aikakautta saa päähäni, täysi blackout :jupinaa: Auttakaa :pliis: - ja pahus ei saa linkitettyä tänne tuubivideota lähtemään kohdasta jossa soi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 338
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Hieno biisi, tosin en niin kauheasti välitä Tommi Läntisen soundista. Tosi sympaattinen hän on kyllä.

Avatar
Timonenä
Siemailija
Siemailija
Viestit: 109
Liittynyt: 13 Tammi 2021, 14:22

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Timonenä »

Länä kuulostaa Länältä, hyvässä ja pahassa. En kyllä usko, että Eurooppa on tälle valmis, tuskin edes Suomi.

Sanoituksessa jäin ihmettelemään tätä kohtaa. Ensin pidin sitä kirjoitusvirheenä, mutta sitten toistui ainakin kerran ja on myös netissä toisaallakin kirjoitettu samoin, joten ilmeisesti se on oikein:
Elämä kantaa mua
Kuin Harley ja Davidson
Kotkan lailla se liitä itään en tunne mitään
Ikävää enää
Siis mikä pitää liittää itään, elämäkö? Viittaako kotka Venäjään? Menetettyyn Karjalaanko ei siis ole enää ikävä? Tämähän onkin poliittinen biisi! :shock:

Avatar
viisumiisu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 17:04

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja viisumiisu »

Yllättävän kiva rallatus. Ehkä vetoaa itseeni enemmän kuin ajattelin, koska muistuttaa vahvasti tiettyjä mellobängereitä (Arvingarna yms). Eihän tämä viisuihin asti tule menemään, mutta kivaa vaihtelua tämän vuoden UMK-kattaukseen.
Puntarilla sijoittuu siihen 2-3 tähden välille, en ole vielä varma kumpaan päädyn.
Viimeksi muokannut viisumiisu, 20 Tammi 2022, 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
viisuja, viisuja, viisuja!

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 552
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja helidon »

Läntisen karisma tunkee ruudusta läpi 😮. Elämäniloinen perusrokkia, mullekin tuli mieleen, että Albania tai joku muu olisi lähettänyt tämäntyylistä matskua viisuihin joskus, mutta tämä on parempi. Kolme tähteä 🙂. Jotenkin Läntisen kohdalla nää kommenttien pappatermit ei oikein natsaa, niin kuin Beglar sanoikin kommentissaan.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4093
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Kuulosti vähän paremmalta nyt aamulla, kun uskalsi laittaa enemmän volyymia tarvitsematta pelätä muiden herättämistä. Nousee kahteen tähteen mutta jää puntarin hännille. Läntinenkin paranee vanhetessaan, mutta itse kappale jää silti aika tavanomaiseksi esittäjän karismoitumisesta huolimatta.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Kappas, sehän oli erinomainen :surrur: Tuli hyvä fiilis tätä kuunnellessa ja Tommin kaikinpuolinen rouheus sopi biisiin. Taidan ihan paukauttaa 10,50 pistettä elikkäs 5 tähteä, jokin tässä vaan imee mukaansa :uujee:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Ei nyt ihan nappaa. Jotenkin tiesin sen jo etukäteen, kun näin biisin nimen. :heh: Mutta annetaan nyt yksi lisäpiste herra Läntisen itsensä sekä tuon Karjala-jutun kunniaksi... Ja tuli tästä heti mieleen eräs tuntemani moottoripyöräintoilijakin, joten hänen kunniakseen myös. :mrgreen:

***
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33147
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Mikä on 'spittari'? :mitvit:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16192
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Samaa ihmettelin aiemmin, onneksi Google vastasi:
urbaani sanakirja kirjoitti:50-luvun tyyliset, teräväkärkiset miesten puolikengät. Nimi johtuu Supermarine Spitfire -taistelukoneesta, joka tunnetusti oli terävänokkainen.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3728
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Zera »

Tämä oli oikeastaan aika miellyttävä, mutta silti vähän perusbiisi, josta ei kauheasti jäänyt mieleen. Kuulostaa vanhanaikaiselta, mutta minä toisaalta tykkään siitä. Kolme tähteä. Parempi kuin pari edellistä eli sinne sijalle neljä tässä vaiheessa vielä olemattomalla puntarillani, jonka toivottavasti huomenna saan tehtyä.

Avatar
eurotsiisus
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 51
Liittynyt: 12 Helmi 2019, 01:07

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja eurotsiisus »

Odotukset oli kovat, biisistä ei jäänyt juuri mitään mieleen.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Beglar kirjoitti: 20 Tammi 2022, 07:04 Haloo Helsinki saisi jatkossa tehdä lisää biisejä UMK:hon!
Joo, jos ne kuulostaisivat enemmän Hulluuden highway ja Lady Domina -kappaleilta. :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Timonenä kirjoitti: 20 Tammi 2022, 09:45
Elämä kantaa mua
Kuin Harley ja Davidson
Kotkan lailla se liitä itään en tunne mitään
Ikävää enää
Siis mikä pitää liittää itään, elämäkö? Viittaako kotka Venäjään? Menetettyyn Karjalaanko ei siis ole enää ikävä? Tämähän onkin poliittinen biisi! :shock:
Ehkä hänkin saa rahoitusta Putinin lähipiiristä ja viittaus on näihin etupiirikiristyksiin. :heh:

Blueberry
Siemailija
Siemailija
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Marras 2021, 22:43

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Blueberry »

Sini Laitinen kirjoitti instagram storyssaan, että tämä kappale on kuin "Kaija Koota miehille". Niin osuva kuvaus, että parempaa saa hakea :rofl:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja toivo »

Apua. Jos tää tulis radiosta vaihtaisin saman tien kanavaa. 1 tähti. Eikö tosiaan ollut parempaa 300 biisin joukossa. Joku nobody paremmalla biisillä menetti paikkansa tälle., :roll:

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Joko olette saaneet tarpeeksenne siitä, että hehkutan tätä? No mutta, sitähän riittää vielä lisää sieltä mistä sitä tulee!

Tämä muistuttaa minua Serhatin Say Na Na Na:sta, joka on häpeilemätön hyvän mielen lähde pahimpina päivinä. Kun on paha olla, Serhat saapuu, katsoo minua suoraan silmiin ja muistuttaa, että elämä on kaunista ja hyvin. Elämä kantaa mua menee samaan kategoriaan. Tarvitsin tähän päivään jotain, mikä auttaa jaksamaan elämää. Juuri nyt Läntinen on minulle Serhat joka auttaa jaksamaan.

Joten mylläsin koko umk-puntarini uusiksi. Tämä vei nyt kärkipaikan, ja nuo todelliset jatkoonpääsijä vaihtoehdot saivat pudota neloseen. Haluan vain olla onnellinen.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16949
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Happy »

Blueberry kirjoitti: 20 Tammi 2022, 12:09 Sini Laitinen kirjoitti instagram storyssaan, että tämä kappale on kuin "Kaija Koota miehille". Niin osuva kuvaus, että parempaa saa hakea :rofl:
No nyt on kyl oikeesti osuva vertaus Sinillämme :tapu:
terveisin henkilö joka työntää kätensä mielummin lihamyllyyn kuin kuuntelisi levyllisen rouvan biisejä :hiips:

Tommi on ihana,symppis, taitava livelaulaja! Tää biisi taas on kaikkea muuta: tunkkainen, innostamaton ja paikallaan junnaava tusinatekele :lohduton:
Viimeksi muokannut Happy, 20 Tammi 2022, 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Kuolonkurki
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 983
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 23:28
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Kuolonkurki »

Kun täälläkin on jo vähän spekuloitu että sopisiko paremmin Haloo Helsingille, tai jos ihan vaan muuten kiinnostaa miltä tämä kuulostaisi Ellin laulamana, niin tossa biisin tarina -videon takana kuuluu ainakin pieni pätkä, alkaen kohdasta 0:58.
bye bye fool

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36813
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Timonenä kirjoitti: 20 Tammi 2022, 09:45 Sanoituksessa jäin ihmettelemään tätä kohtaa. Ensin pidin sitä kirjoitusvirheenä, mutta sitten toistui ainakin kerran ja on myös netissä toisaallakin kirjoitettu samoin, joten ilmeisesti se on oikein:
Elämä kantaa mua
Kuin Harley ja Davidson
Kotkan lailla se liitä itään en tunne mitään
Ikävää enää
Siis mikä pitää liittää itään, elämäkö? Viittaako kotka Venäjään? Menetettyyn Karjalaanko ei siis ole enää ikävä? Tämähän onkin poliittinen biisi! :shock:
No hui, poliittisemppoo Länää. :heh: Minä luin sen koko ajan liitämisenä, en liittämisenä.
Meow cat, please meow back.

Beglar
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Joulu 2021, 16:33

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Beglar »

TomppaJr kirjoitti: 20 Tammi 2022, 13:06
Timonenä kirjoitti: 20 Tammi 2022, 09:45 Sanoituksessa jäin ihmettelemään tätä kohtaa. Ensin pidin sitä kirjoitusvirheenä, mutta sitten toistui ainakin kerran ja on myös netissä toisaallakin kirjoitettu samoin, joten ilmeisesti se on oikein:



Siis mikä pitää liittää itään, elämäkö? Viittaako kotka Venäjään? Menetettyyn Karjalaanko ei siis ole enää ikävä? Tämähän onkin poliittinen biisi! :shock:
No hui, poliittisemppoo Länää. :heh: Minä luin sen koko ajan liitämisenä, en liittämisenä.
Whaat? Onpa tosiaan erikoista. Liittää itään kotkan lailla... Mielenkiintoista. Läntinen (Tommi) liitetään itään?

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Minäkin luulin, että kyse on liitämisestä, mutta tekstissä toden totta sanotaan "liitä" ja vähän niin Läntinen laulaakin. :shock: Venäjän vaakunassa on muuten kotka.

Mitä tulee itse kappaleeseen, niin se on tervetullut iloinen lisäys kilpailijajoukkoon, jossa muut tunnelmat ovat alakuloisia tai angstisia. Tommi Läntinen on puhdas, hyvä rokkilaulaja. Tästä tulee hyvä mieli.

En tätä voittajaksi ole liputtamassa, mutta on hienoa, että nykyään UMK:n heikoinkin kappale on tosi kiva ralli, jota kuuntelee mielellään radiosta vielä vuosien päästä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30500
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Stargazer kirjoitti: 20 Tammi 2022, 08:06 Menihän EBUlle läpi myös Toyn Wonder Woman, Pikachu, Simon Says ja Barbie.
Katsotaanpa.
  • Wonder woman on kirjoitettu virallisella sivulla pienellä, siis yleisnimenä. Yleisniminen tulkinta on myös ainoa mielekäs. Puhutellaan ketä tahansa jossakin mielessä ihmenaista eikä sarjakuvasankaria. Miksi Netta osoittaisi sanomansa sarjakuvahahmolle? Vastaavasti Ruotsin 2007 sanoissa esiintyi superman eikä silläkään Teräsmiestä tarkoitettu; sana on yleisnimenä paljon vanhempi kuin sarjakuvahahmo.
  • Onko Simon Says tuotemerkki? Tunnen sen vain Kapteeni käskee -leikin englanninkielisenä nimenä.
  • Pikachu ja Barbie ovat tuotemerkkejä mutta mainitaan vain kerran. EBU näyttää pitävän mainostuksen rajana toistuvaa saman tuotemerkin mainintaa. Yksittäisiä tuotemerkkimainintoja on sallittu monille.
Yllättävintä Israelin 2018 sanoissa on, että MadaBaka hyväksyttiin. Rumaa sanaa ei saa sanoa niin kuin on, mutta jos se sanotaan melkein niin kuin se on, läpi menee. Tuotemerkkien osalta samaa ei ole kai kokeiltu. "Harley ja Davidson" olisi juuri tällainen näennäinen poikkeama tuotemerkin oikeasta asusta. Jos ei kelpaa, voihan nimiä yrittää muuttaa mahdollisimman vähän, tyyliin "Harvey ja Danish son".
Timonenä kirjoitti: 20 Tammi 2022, 09:45 Sanoituksessa jäin ihmettelemään tätä kohtaa. Ensin pidin sitä kirjoitusvirheenä, mutta sitten toistui ainakin kerran ja on myös netissä toisaallakin kirjoitettu samoin, joten ilmeisesti se on oikein
Kirjoitusvirhe se onkin. Netti on täynnä virheellisiä lyriikoita, kun sanat ensimmäisenä ylös kirjoittanut on joko kuullut ne väärin tai typottanut ne, ja samat virheet kopioituvat sitten kaikkialle. Lyriikkavideossa oli toinenkin kirjoitusvirhe ("Nyt on aika paina kaasu kohti uutta suuntaa").
Timonenä kirjoitti: 20 Tammi 2022, 09:45
Elämä kantaa mua
Kuin Harley ja Davidson
Kotkan lailla se liitä itään en tunne mitään
Ikävää enää
Siis mikä pitää liittää itään, elämäkö? Viittaako kotka Venäjään? Menetettyyn Karjalaanko ei siis ole enää ikävä? Tämähän onkin poliittinen biisi! :shock:
Mutta jos hassutellaan, Kotka voisi tarkoittaa Kotkan kaupunkia. Ehkä Läntinen kannattaa Turun rauhan (1743) rajojen palauttamista. Pronominin korrelaatti on tosiaan epäselvä. :miettii: Luultavasti Harley-Davidson pitää liittää itään.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Kuulosti ihan Sanremolta, raspi ja kaikki. Tämä ei voi olla kuin hyvä asia, rakastan Sanremoa ja katson sen joka vuosi.
Mutta en tätä kuitenkaan 99% varmuudella tuu äänestämään. Mutta kolme ihan tyytyväistä tähteä Tommille.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Lukittu