UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Euroviisut 2022 Italiassa

Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

*****
6
7%
****
12
13%
***
52
57%
**
18
20%
*
3
3%
 
Ääniä yhteensä: 91

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Joo, ei mitään pappoja, vaan mukava hemmohan tuo on videolla, erilaisissa rooleissa. Videon ideakin on minusta ihan hauska, että on valittu näyttää meininkiä kulissien takaa tarinana.
Mutta ei se muuta sitä, että kappale ei yhtään lähde lentoon mulla. Kotkan lailla eikä muutenkaan.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Juu kolme oikein tyytyväistä tähteä lähti minultakin Tommille. Hyvä biisi, hyvä video ja Tommi parhaimmillaan.
Ei oo vaan Euroviisu.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1079
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Sympaattinen hyvän tuulen kappale. Tätä kuunnellessa ja etenkin videota katsellessa ei voi olla tulematta paremmalle mielelle. Varma ja valovoimainen artisti ja esiintyjä, eikä musiikkikaan mitään kulahtanutta papparokkia minusta ole. Positiivinen yllätys, ja ihan jees lisä tämän vuoden UMK-kattaukseen. :joojoo:

Ihmetyttää kyllä, ettei kukaan muka oikolue varsinaiselle lyriikkavideolle tulevia sanoituksia. Tai jos joku onkin oikolukenut, se joku on keskittynyt ihan muuhun kuin työhönsä, jos taviskatsoja kerran yhdellä kuuntelulla spottaa parikin kirjoitusvirhettä. :heihaloo: Aika älytöntä. Tosin ehkäpä virheet voi pistää luontevasti sen piikkiin, että sanoitus on ikään kuin näytölle ilmestyviä pikaviestejä. Kukapa sitä ei välillä typottelisi. :hihi: Ärsyttää silti.

On vissiin tällekin annettava kolme tähteä. Mitä magiaa on tämä UMK, jossa kaikki kappaleet ovat joko keskitasoa tai sen yläpuolella? :eeek:

:suomi: :suomi: :suomi:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6308
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja mariah »

Huonoin tähän mennessä ja en ole koskaan tykännyt Tommin äänestä, heikko kakkonen riittää.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Ei yllä kyllä Dannyn tasolle mut ihan kiva Oliveran jälkee, joten kolme :heh:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 309
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

Tässä yhdistyy emännän kaksi suosikkiartistia, mutta ei kolahtanut Haloo Läntinen hänelle, kuten ei mullekaan. Kuuntelukertoja lisätessä alkoi kuullostamaan jo vähän paremmalta. Tommilla ääni kantaa vielä mainiosti, biisi ei vaan ole sellainen, mistä itse tykkää. Hauska yksityiskohta on messenger-tyyliin etenevät lyriikat. 2,5 pointsia
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36805
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

"He's serving what Bulgaria thougt they are serving." :heh:

Hyvä tiivistys, Jude.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Viime yönä jäi yhteen kertaan, kun sekä katselu että kuuntelu olivat pienoisia pettymyksiä. Lyriikkavideossa tökki pikkusievä huumori, kun yli 6-kymppisen soisi mieluummin joko pölläilevän oikein kunnolla tai olevan haudanvakava... Tai odotukset olivat vaan liian korkealla. Itse biisi kuulosti tavanomaiselta ja ennalta-arvattavalta.

Muutama lisäkuuntelu todisti kuitenkin, että kelpo rallihan tämä on suomi-iskelmärokissa, ja kuulostaa tulevalta radiobiisiltä. Mieleenjäävyyttä löytyy, mutta Elli on tehnyt parempiakin sanoituksia kertseihin. Annetaan se 3,25.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kuulosti aika lailla juuri sellaiselta kuin odotinkin. Ei tästä edustajaksi asti ole, mutta Tommi saanee radiosoittoa ja hitin itselleen (mikä varmaan on ollut ensisijaisena tavoitteena) Säkeistöt ovat töksähtelevät, kertosäkeestä pidän enemmän.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja jamira »

Tämä on soinut mulla tänään päässä koko ajan. En ehkä ihan odottanut sitä että tämä olisi jonkun sortin korvamato :rofl: Taidan nostaa Youngheartedin ohi neloseksi.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Ei tämä nyt oikein innosta.:eiei: Tässä vaiheessa jää kahteen tähteen.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Oikei kappale tosiaan muistuttaa San Remo ja Albanian papparokkeja, mutta se ei haittaa. Oikein Tommin kuuloinen iloinen biisi. Kiva, että Tommi kisaa tällaisella jossa on menoa ja meininkiä eikä jollain parhaat päivänsä nähneellä turhake biisillä. On tämä silti minusta omaan makuun kattauksen heikoin. Annetaa nheikot 3 tähteä.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1345
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Ihan ok biisi Tommilta. Ei tämä minusta vain ihan Haloo Helsinkiä ole, tai ehkä bändi vain yhdistyy mielessäni niin paljon Ellin ääneen, ettei se siksi kuulosta siltä. Kertsi jää minusta vähän tylsäksi, sen sijaan säkeistöt ovat ihan mielenkiintoisia. Joka tapauksessa melodiassahan ei ole juuri kiinnostavuutta, joten tämä nojaa pitkälti sanoitukseen. En kyllä ihmettele, että Haloo Helsinki on nähnyt biisin sopivan Tommille eikä itselleen. :heh: Ainakin toistaiseksi mielestäni kattauksen heikoin, mutta tämä kertoo enemmänkin UMK:n tasosta kuin tämän biisin huonoudesta. Peruskolmonen tässä vaiheessa ja luulenpa, että se siihen aika lailla jämähtää.

:suomi: :suomi: :suomi:
Violins playing
Angels crying

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Mukava tanskalaistyyppinen perinteinen rock'n roll-henkinen iskelmä Suomen Ronnie Atkinsilta. Iloinen yllätys, helposti sulavaa ja häiritsemätöntä taustamusiikkia ja kyllä tuota passaa kuunnella ja katsella ihan ajatuksellakin.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5579
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Jaa, tätä ei tullutkaan kuunneltua eilen, pistetääs soimaan. Aha vai tällaista rokkenrollia heti alusta. Tää kuulostaa jotenkin wanhalta suomihitiltä jo heti, mikä on, no, ei varmaan edes mikään täysin huono asia? Mitään kovin yllättävää tämä ei tarjoa. Saakohan Harley Davidsonin mainita viisuissa, jos Facebook kiellettiin myös? Tosin se lausutaan vähän jänskästi. Olisi ihan hupaisaa kuulla tämä viisuissa. Rankkaus on vähän hankalaa, öö, kai tämä johonkin kohtaan puntaria pitää nakata. Hei ei nyt Jezebeliä Youtube, siirryn Isaacin biisiin seuraavaksi, etkö sitä tajunnut tarjota?

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Albin »

Kuten täällä on jo monessa viestissä mainittu niin tämä on hyvänmielen musiikkia. Mutta vain suomenkielisille :puna: Tykkään kuunnella tätä kun sisäistän sanoman, mutta en lähettäisi kuitenkaan Torinoon ***

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1159
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja pmama »

Tämän biisin voima on siinä, kun nuori tyttö laulaa kuolemasta ja vanha jäbä rakastaa elämää. Biisinä ei mikään kummoinen, mutta sanoma on kiva näinä aikoina ja Tommi eläytyy hyvin. Itse en ole koskaan tykännyt Tommi Läntisestä, joten ylitän itseni tällä kommentilla,

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7506
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Tommi Läntisestä voi olla montaa mieltä. Itse näen hänet lähinnä positiivisessa valossa. EKM ei kuitenkaan ole niin terävä kappale, kun olisin toivonut. Ei tee mieli kuunnella loppuun. Kertosäe on ärsyttävä. Pruh.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Donitsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 09:44

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Donitsi »

Pidän tästä enemmän kuin haluaisin myöntää.

Nykyisten synkkien, seksuaalisuussävytteisien biisien keskellä on lähes raikas tuulahdus kuulla elämämyönteistä laulua. Ilmeisesti siihen näemmä tarvitaan maileja mittariin.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

En kestä kun mun kaverit osaa laulaa ja soittaa tän kitaralla :heh: <3
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Ja siis ... ei toellakaan tee yhtään mieli kuunnella muita waikka niistä olenkin ny radion kautta kuullut wahingossa (ainakin) ne kaksi, se joku rasmus ja...







----








T^ÄÄ sinne makaronimaahan, ehdottomasti! Näen jo Tommin pitkien punaisten hiuksien laskeutuvan pitkin valkoista nahkasohvaa siellä artistilämpiössä... Islannin ja Israelin joukkueiden ollessa siinä melkein tappituntumalla, lähellä aiwan ... uuuuuhhhh! :ihana:
Viimeksi muokannut romualdo, 31 Tammi 2022, 08:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Mielipide muutaman kuuntelukerran perusteella: Kappale on hyvän mielen kappale. Ei nyt mikään niin erikoinen mutta kyllä tätä kuitenkin mielellään kuuntelee.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja murka »

Tämä on tarrautunut korvamadoksi, vaikka en ole kovin aktiivisesti kuunnellut tätä.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja romualdo »

UpeetaMahtavaa kirjoitti: 20 Tammi 2022, 15:04 Joo, ei mitään pappoja, vaan mukava hemmohan tuo on videolla, erilaisissa rooleissa. Videon ideakin on minusta ihan hauska, että on valittu näyttää meininkiä kulissien takaa tarinana.
Mutta ei se muuta sitä, että kappale ei yhtään lähde lentoon mulla. Kotkan lailla eikä muutenkaan.




... Ja MENOA ... ennenkaikkea .... :huohhh: ... :roll: :surrur: :rakkaus:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja murka »

Bongasin Tommi Läntisen haastattelun Me naiset-lehdestä: https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-s ... 63186.html .

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33146
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nyt näitä haastatteluja on alettu julkaista.



Muoks. Kannattaa katsoa video mm. Tommin brittiviisufani-imitointien takia. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Läntisen liehuletti yllätti minut positiivisesti! :uujee:

Elämän myönteinen ja hyväntuulinen biisi. On jäänyt jopa korvamadoksi.
Onhan tää kiva voimabiisi. Kyllä tätä mielelläni olen keittiössä kokkaillessa lauleskellut mukana, sen soidessa Spotifysta.
Mutten nyt olisi Tommi Torinon koneeseen saattamassa kuitenkaan.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Ei pahempaa kakkia, mutta viisuihin ei missään nimessä. Biisi joka tulee soimaan suomipop ja suomirockkanavalla. Tulee saamaan yllättävän paljon ääniä äänestyksessä. Rakenteeltaan parhaimpia koko tämän vuoden menussa. Kieputteleva alku, nousua ja nousua ja kaikki lopussa pelissä. Läntisen lauluääni aina ollut hyvä ja paremmaksi vain menee. Ei omia suosikkeja, mutta en puhko korviani jos soi ruokakaupan kaiuttimissa. Kolme ja hiukkasen hötynää.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä niin tykkään tästä lyriikoiden positiivisesta asenteesta. :uujee: Tommi on myös todella uskottava esittäjä tälle biisille. Taitaa vaan olla Tommilla kohtalona jäädä tässä porukassa viimeiseksi. :lohduton: Viime vuoden UMK:ssa olisin nostanut ainakin parin ehdokkaan yläpuolelle.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41961
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK22: Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Onhan tämä nyt vetävämpi rokahdus kuin joku väsynyt The Rasmus! :draamaa: :heh:
Rise, angel, shine, love!

Lukittu