ESC 2022: finaali 14.5.

Euroviisut 2022 Italiassa

Suosikkisi finalisteista (max. 3)?

1. 🇨🇿 Tšekki: We Are Domi – Lights off
8
2%
2. 🇷🇴 Romania: WRS – Llámame
9
2%
3. 🇵🇹 Portugali: Maro – Saudade, saudade
10
3%
4. 🇫🇮 Suomi: The Rasmus – Jezebel
19
5%
5. 🇨🇭 Sveitsi: Marius Bear – Boys do cry
5
1%
6. 🇫🇷 Ranska: Alvan & Ahez – Fulenn
29
8%
7. 🇳🇴 Norja: Subwoolfer – Give that wolf a banana
10
3%
8. 🇦🇲 Armenia: Rosa Linn – Snap
6
2%
9. 🇮🇹 Italia: Mahmood & Blanco – Brividi
15
4%
10. 🇪🇦 Espanja: Chanel – SloMo
23
6%
11. 🇳🇱 Alankomaat: S10 – De diepte
24
6%
12. 🇺🇦 Ukraina: Kalush Orchestra – Stefania
28
8%
13. 🇩🇪 Saksa: Malik Harris – Rockstars
3
1%
14. 🇱🇹 Liettua: Monika Liu – Sentimentai
17
5%
15. 🇦🇿 Azerbaidžan: Nadir Rustamli – Fade to black
2
1%
16. 🇧🇪 Belgia: Jérémie Makiese – Miss you
2
1%
17. 🇬🇷 Kreikka: Amanda Georgiadi Tenfjord – Die together
7
2%
18. 🇮🇸 Islanti: Systur – Með hækkandi sól
12
3%
19. 🇲🇩 Moldova: Zdob și Zdub & Frații Advahov – Trenulețul
16
4%
20. 🇸🇪 Ruotsi: Cornelia Jakobs – Hold me closer
27
7%
21. 🇦🇺 Australia: Sheldon Riley – Not the same
3
1%
22. 🇬🇧 Iso-Britannia: Sam Ryder – Space man
21
6%
23. 🇵🇱 Puola: Ochman – River
7
2%
24. 🇷🇸 Serbia: Konstrakta – In corpore sano
51
14%
25. 🇪🇪 Viro: Stefan – Hope
18
5%
 
Ääniä yhteensä: 372

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

MIH96 kirjoitti: 14 Touko 2022, 13:07 ^ Kahdesta sinikeltaisesta mieluummin Ukraina minulle.
Samaa mieltä. Ja jos Ukrainan voitosta pitää jotain hyviä puolia etsiä, niin olisi ainakin mielenkiintoista nähdä, millaiset viisut saadaan, kun isäntämaana toimiikin eri maa kuin voittaja.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Itse äänestin ketjuäänestyksessä (ja äänestän illalla) Serbiaa, Ranskaa ja Ruotsia ja on muuten vaikeeta päättää, että mikä niistä on paras. Jokanen niistä on parempi kuin yksikään biisi viime vuonna ja sama monen muun vuoden kanssa. :draamaa: Toivottovasti suosikeistani Ruotsi voittaa, Serbia on TOP5 ja Ranska TOP10. :pliis:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja pmama »

Tämä vuosi on erikoinen, mulla kärjessä 3 suurta: Italia, Ranska ja Iso-Britannia. Vihdoinkin automaattiset finaalimaat saavat hyvän biisin. Espanjakin on hyvä, mutta en pidä tuollaisesta esiintymisestä koko perheen ohjelmassa.

Pidättäydyn kommentoimasta Saksaa.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Ukrainan tai Serbian voitto olisi mieluisin.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11303
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Espanjaa, Alankomaita ja Serbiaa klikkasin. En tiedä, ovatko biiseinä juuri ne parhaat, mutta juuri nyt tuntuu, että niiden menestyksestä ilahtuisin kaikista eniten. :peukku:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6307
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja mariah »

Espanja, Ranska, Puola ja Liettua mun suosikeita finaalissa :surrur: Muista en oikein pidä.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja JRS »

Omat suosikkini finaalissa: :ruotsi: :alankomaat: :islanti: :viro:

( On siellä joukossa muutama muu hyväkin toki... :) )
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Tänään kannustan :ruotsi: :ranska: :viro: :norja: :suomi: :tuuletus:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 994
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Puola, Viro, Islanti ja tottakai Suomi.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Etukäteen on vaikea päättää, ketä äänestää, kun päätös kuitenkin tapahtuu intensiivisessä viisuhetkessä, ja jotain yllätyksiä tulee aina. Lähtökohtaisesti vahvoilla ovat Ruotsi, Ranska, Portugali, Serbia, Tšekki ja Moldova (kolmea ensimmäistä klikkasin ketjuäänestyksestä), mutta kuutta kappaletta äänestän harvoin, ja tilanne usein muuttuu illan aikana. Sitten on hyvä aamulla miettiä, mitä yöllä tulikaan tehtyä. :heh:

Ennakkosuosikeista - jos Ukrainan jälkeen niitä on - kannatan Ruotsia, ja hieman yllättäen ehkä Italiaa. Isolle-Britannialle toivoisin hyvää sijoitusta ja tuleviin vuosiin panostusta ennemmin kuin voittoa, Espanjan suosiota en ymmärrä ollenkaan. Ukrainan voitto olisi turhankin odotettavissa, vaikka hyvä kappale heillä onkin.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Olen melko erilainen nuori. Mulle kelpaa Ukrainan voitto, ja semissä meni kylmiä väreitä.


Suurimmat suosikkini ovat kuitenkin Azerbaidžan ja Kreikka. Itsekin vähän ihmettelen itseäni, mutta nämä koskettivat minua ja näitä odotan illalla.


Edit. Ja tietenkin nautin Rasmuksesta! Nyt ehkä pystyn enemmän vain nauttimaan, kun enää ei tarvitse pelätä!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kauhean vaikea sanoa, kenelle äänensä antaisi. Tekisi mieli äänestää niin montaa, mutta fiksumpaa olisi keskittää äänet yhdelle tai maksimissaan kahdelle kappaleelle.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Omat suosikkini ovat Italia, Alankomaat ja Serbia. Olisi kivaa, jos joku muu kuin Ukraina tai Ruotsi voittaisi, mutta noista kahdesta sitten mieluummin Ukraina. Iso-Britannian voitto kelpaisi myös hyvin.

Suomea aion kyllä äänestää, kun kerran saan. :heh:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Tšekki ja Viro ainakin saavat ääneni. Serbiaa olen miettinyt.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Ranskaa tulen äänestämään. Äänen tai kaksi saatan heittää myös Moldovalle, kun siitä tulee niin hyvälle tuulelle :rakkaus:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Näin eilen jonkun uutisen, että Espanja olisi kiinnostunut viisujen järjestämisestä mikäli Ukraina voittaa. Ukraina voittoon, Chanel hopealle ja viisut Madridiin? :surrur:

Ääni lähtee tänään ainakin Serbialle ja Romanialle. Ehkä myös Espanjalle, Ukrainalle ja Virolle ja milles vielä... :mrgreen: Ukraina olisi todennäköisistä voittajista se ehdottomasti mieluisin.
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tänään sitten mennään, vielä kerran. Olen jopa hieman helpottunut, että viisut kääntyvät huomenna kesäteloille, koska tämän viikon unirytmi on ollut aika hirveä ja muutenkin aivoni kaipaavat muuta ajateltavaa kuin Euroviisut. Juuri nyt en kuitenkaan pysty keskittymään muuhun kuin viisuihin. :heh:
Jadine kirjoitti: 14 Touko 2022, 16:39 Olisi kivaa, jos joku muu kuin Ukraina tai Ruotsi voittaisi, mutta noista kahdesta sitten mieluummin Ukraina.
Joo näin. Ainahan se olisi jännittävää, jos joku tulisi takavasemmalta ja veisi kisan, mutta tällä hetkellä en oikein usko siihen. Ukraina on liian kova pala.

Ja koska luulen, että Ukraina tulee voittamaan viisut, en aio sitä äänestää. Biisinä se on kuitenkin yksi finaalin innostavampia. Tällä hetkellä veikkaan, että annan kannatuspanokseni Espanjalle ja Moldovalle – kumpikin herättää kuin tärpätin haistelu konsanaan. :surrur: :sekava: Portugali ja Islanti ovat myös mahdollisia kohteita, jos vetävät paremmin finaalissa kuin semifinaalissa. Kappaleina ne ovat vuoden parhaimmistoa.

Ja kuten Mattan yllä sanoi, pitää jättää tilaa myös hetken mielijohteille ja katsoa miltä tuntuu, kun äänestysaika alkaa. Mitään en ole lyönyt lukkoon. :joojoo:

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Minun ykkössuosikki on Viro ja sen jälkeen suosikkejani rahoittajamaista Ranska ja Iso-Britannia sekä muista Serbia ja Azerbaidzan. Näistä Iso-britannialla todennäköisesti paras mahdollisuus voittaa. Se voi kuitenkin olla että Ukraina voittaa, mikä myös kelpaa kunhan ei Ruotsi voittaisi (minulle yliarvostettu)

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Biisin puolesta mieli tekisi äänestää Norjaa tai Viroa, mutta nää tulee saamaan niin paljon naapuriääniä, että ovat Suomen top3:ssa joka tapauksessa. Jos Ranska vakuuttaa tänään, niin sitä voisin äänestää, olisi enemmän painoarvoa. Tai sitten äänestän vaan kaikkia kolmea :surrur:

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mukava puuha ennen iltaa: laske kirjoitusvirheet Iltalehden arviosta.

Itse lopetin laskemisen seitsemän kohdalla.

Muutenkin aika surkeat arviot.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Eikö Mari Pudas muka osaa edes kirjoittaa enää? :heihaloo:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

DenEurovise kirjoitti: 14 Touko 2022, 11:34 Finaalissa Göran toimi tänä vuonna seuraavalla kaavalla:
Pistemäärä = -257,51 + esiintymisnumeron vaikutus * 2,30 + naapuriäänestys * 2,62 + top 10 -vedonlyönti * 3,09 + voittovedonlyönti * 4,71 + äänestäjien määrä * 5,32
Göranin ennuste näyttää sen verran pätevältä, että voisinkin säästää itseni pähkäilyn vaivalta ja kopioida sen finaaliennusteekseni. Muutama käsipelirukkaus ehkä houkuttaisi, mutta jos sille linjalle lähtisin, siitä ei loppua tule. Italia lienee parantanut esityksiään, joten mitalisija lienee realistinen sittenkin.

Äh, pitäisi lukea tenttiin, mutta keskity tässä nyt sitten johonkin sellaiseen! Ei pidä koskaan laskea mitään sen varaan, että viisuviikolla ehtii. Kun olin vielä työelämässä, yritinkin ottaa viikon vapaaksi, vaikka en paikan päälle viisuilemaan koskaan matkustanut.

Niin joo jollei joku suora finalisti ihan yllätä, niin voisin jakaa ääneni Islannin, Liettuan ja Serbian välillä. Serbian esitys (jonka äsken juuri katsoin suomenkielisen tekstityksen kera) ei ollut ihan priima, mutta koska ongelman syy pitkälti on aurinko, pakko antaa anteeksi. Edit: Portugalikin on kiva, mutta liikaa ei varmaan passaa hajottaa? :miettii:
Viimeksi muokannut Rousku, 14 Touko 2022, 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Serbia, Espanja ja Ukraina on omat suosikkini. Saa nähdä äänestänkö noita kaikkia. :vonkaus:

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Saatan äänestää Islantia, mutta Portugali on hieman tullut saalistelemaan samoille apajille. Katsotaan miten finaaliesitykset sujuvat. Saatan päätyä äänestämään jotain muutakin.

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 994
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Minulla on periaate että semissä äänestän vain yhtä maata ja finaalissa kolmea.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 13 Touko 2022, 15:46 Samanlaisuussumia hyväksyttävämpi syy sörkkiä järjestystä on lavastukseen liittyvä. Puhtaalla arvonnalla voi käydä niin, että peräkkäisille paikoille osuu esitykset, joissa on kaikkein eniten roudattavaa rekvisiittaa. On käytännöllistä sallia pieni liukuma tällaisen ongelman purkamiseksi.
Joo. Minua kyllä hieman risoo se, että annetusta roudausajasta on ilmeisesti alettu antaa delegaatioille yhtä enemmän lipsumisvaraa. Kyllä se esitys nyt tällaisen shown tapauksessa pitää pystyä suunnittelemaan niin, että puolessa minsassa ehtii! :termari: Vai paljonko sitä aikaa nyt onkaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Samiasd kirjoitti: 14 Touko 2022, 18:39 Mukava puuha ennen iltaa: laske kirjoitusvirheet Iltalehden arviosta.

Itse lopetin laskemisen seitsemän kohdalla.

Muutenkin aika surkeat arviot.
Mari sitten näköjään kuuluu siihen viisufanien heimoon, jonka mielestä kaikki balladit on tylsiä.

Ja joo, arviotkin on kuin jonkun 13-vuotiaan kirjoittamia. :roll:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1013
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Samiasd kirjoitti: 14 Touko 2022, 18:39Mukava puuha ennen iltaa: laske kirjoitusvirheet Iltalehden arviosta.

Itse lopetin laskemisen seitsemän kohdalla.
Tämän takia en pysty lukemaan verkkolehtijuttuja rauhallisin mielin melkeinpä mistään, kun alkaa vain sapettaa suunnattomasti kielenhuollon taso tai pikemminkin puute. :jupinaa: Jopa Yle Uutisissa suurimmassa osassa artikkeleista on jokin kiintiövirhe, joko painovirhepaholainen tai sitten ihan räikeä kielivirhe. Argh. Ärsyttää se, etteivät työkseen kirjoittavat ihmiset jaksa oikolukea kirjoittamaansa tai huolehtia kielioppiosaamisestaan.

Joskus jopa mietin, pitäisikö alkaa pommittaa toimittajia sähköpostitse ja huomautella virheistä, mutta toistaiseksi en ole jaksanut vaivautua. Mieluummin näköjään kihisen kiukusta keskenäni. :draamaa:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Albin »

granaattiomena kirjoitti: 14 Touko 2022, 19:39
Samiasd kirjoitti: 14 Touko 2022, 18:39 Mukava puuha ennen iltaa: laske kirjoitusvirheet Iltalehden arviosta.

Itse lopetin laskemisen seitsemän kohdalla.

Muutenkin aika surkeat arviot.
Mari sitten näköjään kuuluu siihen viisufanien heimoon, jonka mielestä kaikki balladit on tylsiä.

Ja joo, arviotkin on kuin jonkun 13-vuotiaan kirjoittamia. :roll:
Suoraan kuppilan sivuita kopsattua :rofl: ... :hali:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: ESC 2022: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Albin »

Outo tupla :mitvit:
Viimeksi muokannut Albin, 14 Touko 2022, 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lukittu