ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Euroviisut 2022 Italiassa
Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nekku »

No ei tämä ollutkaan niin paha kuin odotin, paljon parempi kuin se viime vuoden hirvitys. :heh: Viisupelit olivat musta ihan kivat. Kappaleet ois voinu kuulua kokonaan. Arvioijat olivat hyviä, Benkku osoittautui paremmaksi kuin mitä odotin. Yleisön mielipide oli kanssa hyvä juttu. Juontajista tykkäsin myös.

Joitain pieniä häiritseviä juttuja oli, kuten Mikon valitus heterouden tyrkyttämisestä Latvian biisissä(itse en ymmärtänyt sitä niin), Petran valitus Jezebelin sanoista ja aiemmin mainittu argumentti "hyvä biisi muttei viisuihin". Viisutietämys oli hyvällä tasolla eikä kukaan ollut kauhella negatiivisella asenteella.

Ylöspäin mentiin viime vuodesta! :peukku:

Ja ihanaa että Tšekistä tykättiin! :ihana:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16993
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Happy »

Minun makuuni Petra Laitin ulosanti oli ällöttävää: vähensi ainakin mun intoa katsoa tätä.
Benjamin oli symppis ihana oma itsensä ja hänen vierailunsa ansiosta jaksoin katsoa tästä edes osan, tack :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hanhis kirjoitti: 23 Huhti 2022, 23:34 Kaksikielisyys ei itselleni toimi, koska tahtoisin vain kuunnella ohjelmaa (en katsoa ja lukea tekstityksiä), ja valitettavasti kuuntelemalla menee ruotsinkieliset osiot ohi ymmärryksen. Muuten ihan mukava ohjelma. :joojoo:
Itse en kykene suhtautumaan neutraalisti näihin sekakielisiin ohjelmiin kun tiedän ja tunnen sen surullisen Suomen valtion kielipolitiikan ohjelmien takana. Nimim. yhteensä kuusi vuotta turhaakin turhempaa ruotsin pänttäämistä peruskoulussa ja lukiossa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1444
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Itse pääsin toisen jakson liveyleisöön, tulee ulos ensi lauantaina. Yhtään spoilaamatta enempää, suosittelen katsomaan, ette pety :peukku:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Täytyy vielä todeta, että en tykännyt tästä "koska Ukrainassa on sota niin sen kuuluu voittaa" ajatuksesta. Siinä ei ole mielestäni mitään järkeä.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5973
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Tuo on se juttu, mikä itseäkin ihmetyttää eniten. Nimenomaan se, että Ukrainan jostain syystä kuuluu voittaa tänä vuonna sodan takia. Ilmeisen suosittu mielipide se silti on, niin paljon siihen on tullut törmättyä.
Nekku kirjoitti: 24 Huhti 2022, 00:03 Joitain pieniä häiritseviä juttuja oli, kuten Mikon valitus heterouden tyrkyttämisestä Latvian biisissä(itse en ymmärtänyt sitä niin)
Itsekin nostelin tälle hieman kulmakarvoja, mutta ilmeisesti Mikko sen sitten koki niin. Ja taisi se olla puoliksi myös vitsi.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16993
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Happy »

No nyt katottu koko jakso: Petrasta ehkä loppua kohden tuli miellyttävämpi fiilis mitä alussa: mut tuollainen tietty kurttuotsaisuus ei oo mun juttu: antoi tosin muutamassa ihan rakentavia ja hyviäkin kommentteja.
Benjamin oli mukava tuulahdus näiden kaikkitietävien "viisuasiantuntijoiden" keskuudessa: kaikenmaailman besserwissereihin törmää yllin kyllin kuppilassakin joten esikatseluilta haluan enemmän ns taviskommentteja.

Mikko sais pysyä pelkkänä selostajana: jotenkin koen aina hänen ulosantinsa ärsyttäväksi: sellanen tuhanteen kertaan jo kuultu lässytys ei oikeen uppoa muhun. Mut toi ruotsalainen naisasiantuntija Eva oli kova: antoi perusteellista knoppitietoa ollen samalla viihdyttävä :peukku:

Benjamin 🟢
Eva 🟢
yleisön maku 🟡
Petra 🟡 tai no ehkä kallistun happamuuden takia 🔴
Mikko 🔴🔴


ainaki tulevissa jaksoissa on Benjamin kaltaisia miellyttäviä tyyppejä.. joten ehkä annankin tälle ohjelmalle vihreää valoa: anyway esikatseluita en oo kattonu viiteen vuoteen nii onhan nää näin pitkän ajan jälkeen ihan fresh
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10710
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Evasta pidin eniten ja olen aina hänestä kovasti pitänyt. :ihana: Jotenkin luonnostaan hurmaava ja viihdyttävä nainen. Paketti, missä yhdistyy huumori ja asiallisuus tasapainossa. Benjamin oli ihan hauska ja kivaa katsottavaa, mutta välillä olisin kaivannut häneltä enemmän sanottavaa. Tuntui välillä vähän peesaavan muita. Hänellä oli kuitenkin hyvä meininki.

Mikkoa olen vihannut vuosia ja haluaisin hänelle porttikiellon viisuihin. Niin ärsyttävä ja kuiva tyyppi. Selostajana jo täysin epäpätevä, mutta nyt piti katsoa vielä hänen rasittavaa ilmeilyä ja eleilyä. Mikon huumori ei pure yhtään ja hän on kammottava stereotyyppinen viisufanityyppi, mitä valitettavasti katsojille vieläkin esitellään ja näin maalataan tiettyä kuvaa viisuista. Mikko sai kuitenkin kilpailijan! Koska Petra oli kamala ärsyttävä kuiva luokan hikkeopilas, joka halusi vain päteä ja piti itseään muita parempana. Karmiva akka. En viettäisi ikinä vapaaehtoisesti aikaa hänen kanssaan.

Ohjelma itsessään oli ihan jees. Miksi biisit esitettiin tässä järjestyksessä? Miksi Azerit ja Puola soitettiin peräkkäin?
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Natisija
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 17:57

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Natisija »

Somessa UMK:n kanavilla tota esikatseluohjelmaa markkinoidaan klipillä, jossa Benjamin kertoo, ettei syö aamuisin emätintä. Morjens. Ymmärtäisin tollasen promon, jos kyseessä olisi joku Seiskan viisuraatiohjelma.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2047
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

On todellakin parempi kuin viimevuotinen. Varsinkin iki-ihana Mikko on jotenkin loistava totisuudessaan, tykkään. Benjamin on tosi symppis, ihmettelen vain kun puhuu enemmän suomea kuin ruotsia, eikös sen äidinkieli olekaan ruotsi? Ja tyypilliseen suomenruottalaiseen tapaan samassa lauseessa on suomen- ruotsin- ja englanninkieliset sanat mukana yhtenä sekasillisalaattina, minua se aina huvittaa :hihi:

Onneksi on vain klipit biiseistä, nekin vois olla vähän lyhyempiä näin surkeana euroviisu-vuonna.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mua huvittaa kuunnella suomenruotsalaisen (?) Evan puhetta. Kun puhuu ruotsia ja sitten siellä seassa on aina välillä suomenkielinen sana. "Jättekiva" :heh:

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1591
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

iiiduli kirjoitti: 24 Huhti 2022, 01:12
Nekku kirjoitti: 24 Huhti 2022, 00:03 Joitain pieniä häiritseviä juttuja oli, kuten Mikon valitus heterouden tyrkyttämisestä Latvian biisissä(itse en ymmärtänyt sitä niin)
Itsekin nostelin tälle hieman kulmakarvoja, mutta ilmeisesti Mikko sen sitten koki niin. Ja taisi se olla puoliksi myös vitsi.
Uskon, että kyseessä oli vain pieni piikki heille, jotka arvostelevat Pridea yms. "homouden tyrkyttämisestä". Mikko ei ehkä vain osannut (tai halunnut) esittää asiaansa selkeästi pilke silmäkulmassa. Tuure Boeliuksen Hetero-kappaleessa sama sanoma on esitetty paljon paremmin. 😁

Itse yllätyin siitä, kuinka mukava ohjelma tämä lopulta oli. Väliohjelmat olivat turhia, ja kappaleista olisin minäkin kaivannut pidempiä pätkiä. Kokonaisia kappaleita ei minusta tarvitse esikatseluohjelmassa näyttää, mutta ehkä vähän pätkät olisivat voineet olla vähän pidempiä. Nyt taidettiin soittaa joku noin minuutti per kappale. Olisin myös jättänyt Märtan ja Katrin pois. Eva ja tässä tapauksessa Mikko olisivat asiantuntijoina voineet alustaa kappaleet ja johtaa keskustelua, kuten Euroviisaissa tehtiin. Erillisten juontajien rooli jäi vähän turhaksi. Toisaalta oli hyvä, että Mikon rooli oli siedettävän pieni. 😅
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Tykkäsin kovasti Viisukuplan ensimmäisestä osasta: rento fiilis, mielenkiintoisia kommentteja viisubiiseistä ja todellakintodellakin hauskaa tuo, että sotketaan mielivaltaisesti suomea ja ruotsia sekaisin. Kaukana virallisesta pönötyksestä. :rakkaus: Älyttömän hauskaa ja toimii mulle. Hieno kokonaisuus, innolla odotan toista jaksoa. Loistavaa toimintaa, YLEn Kuplatiimi! :tuuletus:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Olipas tämä Viisukuplan toinenkin jakso hyvä! Oon tosi tyytyväinen! :peukku:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Viime viikon jakso jäi välistä, mutta nyt kun katsoin tämän toisen, niin viime vuodesta sparrattu.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Vähän kyllä huvitti miten Hanna oli pari kertaa hiukan pihalla. :rofl:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja romualdo »

vai että hiukan... ärsytti muakin Hannan ylihyperhysteerinen olemus ja hänen liian monet sanomansa biisi- sanat... hitto, kun olisi voinut käyttää myös esim. sanoja sävellys, teos, laulu, jne ... myös Mikkoa en toivoisi enää näkeväni enkä warsinkaan kuulevani... se hänen teatraalinen käsien levittely ja vispaaminen (kuten se eräs asuntojennäyttömies tv5:lla!) ja intonaatioiden ylimitoitettu nakkelu ym. tyypilliset kaikki kaupunkilaishomon maneerit mutta miks ihmeessä niitä pitää vielä tuolla kaikin tavoin ikäänkuin korostaa !? varsinainen prototyyppi siis ... Kun mies alkaa kimittämään, niin se on jotain nii ärsyttäwää...
Lempeän järkevä Eva sen sijaan on yleensä aina niin ihana, ja superkaunis, ja kiitos hänelle vihreän värin suosimimisesta vaatteissaan...
katsoin äsken 1. osan ja siinä oli Benjamin, herra joka osasi myös pukeutua, ainakin yläosastaan, kunnon kauluspaita ja takki ja ah... kun taas Mikko meni siinäkin siis pukeutumisessa alle riman... huh...


Viro ja Ukraina, Puola ja mikäs se masennuksesta kertova, ilmeettömän naisen esittämä laulu oli, Hollanti... ne erottuivat täysin muista... ja miksei Englantikin ... osa lauluista on minultakin vielä kuulematta... ja monen esityksen kohdalla muistitte warmasti heti ne Romun sanat "että miehet pyrkiwät nykyään laulamaan korkeammalta kuin naiset" ... yök. ...
Viimeksi muokannut romualdo, 08 Touko 2022, 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jedd
Siemailija
Siemailija
Viestit: 182
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 20:48

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Jedd »

Ihan kiva ohjelma tämä tän vuotinen, mutta onko kaksikielisyys todella tarpeellista? Eniten harmittaa se, ettei tätä voi podcast tyylisesti kuunnella taustalla niin kuin joku taisikin jo mainita. Ekan jakson vieraista en pitänyt yhtään. Varsinkin kun koittivat luoda joidenkin biisien ympärille ajatusta että niistä ei saisi pitää. Esim Benjaminin huutelu katsomoon San Marinon aikana ärsytti. Toisessa jaksossa taisi onneksi olla jo vieraiden suhteen rennompi meno.
Mikosta olen aina pitänyt, mutta hieman häiritsi kun ei tuntunut arvostelevan itse kappaleita vaan että keksiikö hän heistä selostuksissaan puhuttavaa, vihreä valo ruotsalaisille biisintekijöille yms :raaps: Oheispelit ja visailut oli musta ihan kiva lisä.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Itsekin vähän häiriinnyin Mikon arvostelutavasta, mutta jos nuo asiat vaikuttaa hänellä siihen pitääkö kappaleesta, niin sitten se on niin. :heh:

Eniten häiritsi kyllä se, että onko joku kappale Suomen kanssa samassa semissä. :roll:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Euroviisufani_96
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 07 Helmi 2021, 19:17

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Euroviisufani_96 »

Itse en pidä suomen ja ruotsin sekoituksesta. Molemmille kielille saisi olla omat ohjelmat. Kappaleet saisi esittää kokonaan.
Vuoden parasta aikaa! :lashatumbai:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Täytyy myös vielä se todeta, että oli kiva kun Hanna uskalsi näyttää tykkäävänsä Tanskasta. Usein kun nuo raatilaiset tuntuu menevän enemmistön mielipiteiden mukana.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tykkään Bessistä ja Robinista kun ymmärsivat että Islanti on hieno ja Ranska ei niinkään.

Lisäksi selvää että Mikko Silvennoinen on rasite suomalaiselle viisumusiikilke koska on niin kliseinen.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Ärsyttää vähän nuo jotkut arviointitavat. Jokaisella toki oikeus arvioida miten haluaa.

Tykkäsin miten Bess sanoi Mikolle että hän ei ole väärässa, vain eri mielipide. <3
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5973
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Viimeiseen jaksoon ei ilmeisesti ole löytynyt ruotsia puhuvaa tai edes ymmärtävää. Tai ainakin sellainen olo on tullut ettei Robin eikä Bess ruotsia ymmärrä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nekku »

ta1ja kirjoitti: 07 Touko 2022, 22:18 Tykkään Bessistä ja Robinista kun ymmärsivat että Islanti on hieno ja Ranska ei niinkään.
Jep! :joojoo:

Kylläpä Romania saa kritiikkiä. :shock: Ehdin jo ajatella että olisi Mikon lemppari. :rofl: Israelkin olisi voinut olla. Mutta se olikin tietysti Italia. Onneksi Eva ymmärsi piipityksen. :heh:

Tämä kaksikielisyys ei kyllä oikein toimi. :roll:

Minkään jakson yleisöäänestyksen voittaja ei oikein ollut mieleeni.

Hiukan tyhmää olettaa että Ukraina voittaa sodan takia. Tuskin maa mitään säälivoittoa kuitenkaan haluaa.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5973
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Nyt kun kaikki jaksot Viisukuplasta ovat tulleet, niin voi antaa kokonaisarvion.

Paljon oli kyllä petrattu viime vuodesta. Tykkäsin siitä, että sekä Eva että Mikko pääsivät myös arvostelemaan ja vieraat olivat vaihtelevia. Märta ja Katri olivat myös oikein kivat juontajat. Evalle pitää vielä antaa erityismaininta, sillä häntä on kyllä ihana kuunnella. Hän tietää niin paljon, osaa antaa kritiikkiä rakentavasti ja on myös hauska.

Viime vuoden negatiivisuus loisti poissaolollaan oikeastaan kokonaan. Kaksoiskielisyyskin toimi paremmin, kun mukaan oli selkeästi otettu aina toinen suomea ja toinen ruotsia puhuva vieras.

Ehkä edelleen kaipaisin sitä, että kappaleita kuultaisiin edes toisen kertosäkeen yli. Väliaikapelit olivat lopulta ihan ok kevennys, tosin yksi olisi riittänyt per ohjelma.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvää kehitystä, Yle on selkeästi kuullut palautteen.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Juhis
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 20:33
Paikkakunta: Kouvola

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Muuten kiva ohjelma, mutta nuo Mikon kommentit ja arviointiperusteet ärsyttivät. Esim. annan vihreän Irlannin Brookelle, koska hän on ihana tyttö. Eli ei arvioitu musiikkia. No saahan sitä arvostella millä perusteilla vaan...

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Joo, olihan tämä paljon parempi kuin viime vuonna, mutta parannettavaa on vielä. Ikävä Euroviisaita on kova. :lohduton:

Eva on kyllä paras arvioija! <3
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kauhean "yllättävää", että Silvennoinen on taas laukonut kommenttejaan miten sattuu. :) :roll: En siis ole katsonut näitä esikatseluita. Tuntuu kuitenkin, etten ole menettänyt mitään. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10710
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Voi luoja tuota Mikkoa! :roll: Ensinnäkin, miksi Emma ei saisi laulaa "I Am What I Am". Koska hän on kaunis? Muistaakseni katsoin jonkun reaktiovideon harjoituksiin ehkä Wiwiltä? Ja siinä puhui Suzanne niminen nainen hyvin aiheesta. Myös Emma voi kärsiä itsetunto-ongelmista ja erilaisista paineista. Ei ole vain "rumien" ihmisten oikeus overcome näistä. Minä vihastuin kovasti tästä. Ymmärrän, että biisin sanoitusta voi pitää kliseenä (itseäni se koskettaa), mutta ei pitäisi kyseenalaistaa laulajan oikeutta laulaa kyseistä tekstiä.

Tämän lisäksi Mikolla oli taas muutenkin ihq-ihq-hypetys päällä ja hän vetää viisujen profiilia Suomessa alemmaksi. Esimerkiksi, että hän oli oikeasti järkyttynyt siitä, että yleisö piti enemmän Montenegrosta kuin Kreikasta. Jos biisejä miettii ihan objektiivisesti niin onhan Kreikan viisu paljon modernimpi ja voisi elää viisujen ulkopuolella. Nyt meidän viisuselostaja avoimesti ihmettelee, että miten tällaisesta modernimmasta radiobiisistä voi viisuissa tykätä enemmän kuin kliseestä Balkan-balladista. Jes. Juuri näin. Brooke-selfiet ja miestelinevoimistelija-kommentit olivat kanssa hohoijaa luokkaa. Typeriä kommentteja. Eikö tuotakin saisi kohta ulos ruudusta, koska edustaa niin pahasti viisujen entistä elämää?

Robin oli vähän samaa sarjaa Benjaminin kanssa. Ei oikein mitään sanottavaa. Otettu mukaan söpöksi pojaksi. Robin kuitenkin yritti kuvailla kappaleiden rakenteita artistin näkökulmasta Bemmiä paremmin. Eniten Robinin kohdalla huvitti se, kun hän pohti viisuihin osallistumista. Muutama vuosi sitten UMK tarvitsi Robinia kipeästi. Nyt Robin taitaa kaivata viisuja UMK:ta kipeämmin. :heh: Tables turned. Bess oli ihan hauska ja rento muija, mutta sellaisena olen häntä koko ajan pitänyt. Eva jälleen ihana ja voisin ylistää Evaa koko ajan, mutta totean vain hänen olevan hurmaava persoona. Tulisin hänen kanssa hyvin toimeen.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Lukittu