ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Euroviisut 2022 Italiassa
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33165
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Viisukuplan juontavat tänä vuonna Katri Norrlin ja Märta Westerlund. Kaksikielisen ohjelman vakivieraina ovat euroviisuselostajat ja asiantuntijat Eva Frantz ja Mikko Silvennoinen. Artistivieraat vaihtuvat joka jaksossa. Yleisöä nauhoituksiin etsitään nyt.

https://yle.fi/aihe/a/20-10002392
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8150
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jää siis tänäkin vuonna ohjelma katsomatta. Viisubiisit tulee kauttaaltaan kuunneltua ekaa kertaa kun tilaan cd:n...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2952
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Uskaltaako tuota katsoa sen viime vuoden kauheuden jälkeen... :apuva: Saispa Euroviisaat takaisin. :lohduton:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä en edes muista vuotta, milloin viimeksi katsoin kattavammin mitään esikatseluohjelmia. :heh: Ihan hyvin olen pärjännyt ilmankin niitä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5964
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Toivottavasti tänä vuonna kappaleista näytettäisiin vähän enemmän kuin se puoli minuuttia. Viisukuplan kai kuitenkin pitäisi olla esikatseluohjelma, mutta eipä biiseistä kukaan taviskatsoja saanut mitään irti.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33165
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Pete »

YLE kirjoitti:Toivo viisusuosikkejasi! Perustele hyvin ja voit päästä suoraan tv- tai radio-ohjelmaan!

Kuuntelijoiden ja katselijoiden toteuttavat tänä vuonna Yle Radio Vegassa Eva Frantz, Johan Lindroos ja Hanna Norrena keskiviikkona 4.5. klo 17.30 - 21, Yle Radio Suomessa Toni Laaksonen ja Sanna Pirkkalainen lauantaina 7.5. illalla ja televisiossa Viisukupla-lähetyksessä juuri ennen Euroviisujen finaalia Katri Norrlin ja Märta Westerlund 14.5. klo 21.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5964
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Viisukuplan ensimmäinen jakso on kuvattu tänään, lähteenä UMK:n Insta-storyt. Siellä luki, että kappaleet kuullaan kokonaisina, toivottavasti niitä ei sitten katsojille kuitenkin pätkitä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11533
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja romualdo »

iiiduli kirjoitti: 08 Huhti 2022, 19:16 Viisukuplan ensimmäinen jakso on kuvattu tänään, lähteenä UMK:n Insta-storyt. Siellä luki, että kappaleet kuullaan kokonaisina, toivottavasti niitä ei sitten katsojille kuitenkin pätkitä.

mitkä h...etin instratoorit, ... !? älkääkä enää mainittako sanaa umk, multakin lentää melekin yrjö ...
Ja och jos YLE:ssäkin maalaisjärki toimisi ja hallitsisi niin Viisu-iltana tai jonain alusviikon päivänä olisi se 2.5 tuntinen toivekonsertti taasen, kyllä, ... kuten oli silloin joskus 3 vuotta sitten... videopuheluita toivojilta ja wanhoja arkistonauhoja ... waikka sitten tulisi ne vakio tipitiit ja eläköötelämät ja satasalamimakkarat ja nepartipassansmuatt .... ahhh ....

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36853
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

iiiduli kirjoitti: 08 Huhti 2022, 19:16 Viisukuplan ensimmäinen jakso on kuvattu tänään, lähteenä UMK:n Insta-storyt. Siellä luki, että kappaleet kuullaan kokonaisina, toivottavasti niitä ei sitten katsojille kuitenkin pätkitä.
Kysäisin stoorissa, tulevatko kokonaan ohjelmassa. Katsotaan, mitä vastaavat. Jos vastaavat.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1440
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Tänäänhän se Viisukupla sitten alkaa yleltä, kanava yle1 ja kellonaika 21.25 :peukku:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Katselen parhaillaan Areenasta. The Rasmukselle annetun arvosanan perusteella yleisö on Jodelista eikä esim. boomer-Kuppilasta. :heh:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5964
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Ajattelin myös katsoa vasta sitten kun tulee livenä telkkarista, mutta sen verran kiinnostaa, että näytetäänkö biisit tällä kertaa kokonaisina vai taas pienet pätkät?
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Pätkät vaan. Toistaiseksi ei ole kuitenkaan myötähäpeämittari värähdellyt samalla tavalla kuin viime vuonna.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Esikatselut ovat kyllä kevään kohokohtia, jos itse viisuja ei lasketa. :heh: Jouduin olemaan toisaalla kuvausten aikaan, muuten olisin ilman muuta ilmoittautunut studioyleisöksi. Mikäköhän järjestys kappaleille on valittu, kun aamulla katsoin pari pätkää sieltä täältä, ja siellä oli milloin mitäkin?
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Soittaisivat pitempiä pätkiä kappaleista ja lässyttäisivät vähemmän :niinpa:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Yksi kappale takana ja mulla meni hermo jo tohon Petraan.

Joo, en minäkään pitä noita Jezebellin sanoja minään mestariteoksena, mutta ei jaksa yhtään tällaista väsynyttä seksismistä itkemistä (kun ei sellaista tuossa kappaleessa ole!)

Ymmärsivät sentään Belgian päälle, kun se on niin aliarvostettu
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5964
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Huomaa, että Yle selkeästi haluaa olla woke-jutussa mukana, kun ohjelmiin kutsutaan usein vieraita, jotka sitten nostaa seksismiä sun muita juttuja esiin lähes kaikkialla.

Portugalin menestys hieman ihmetyttää raatilaisten keskuudessa. Itse en siedä koko biisiä ollenkaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

iiiduli kirjoitti: 23 Huhti 2022, 21:45 Portugalin menestys hieman ihmetyttää raatilaisten keskuudessa. Itse en siedä koko biisiä ollenkaan.
Itse en ole yllättynyt. Jostain kumman syystä Portugalin kappale on todella suosittu kun katselee Youtube listoja. Itselleni se on melkoinen unilaulu, mutta ei ainakaan ärsytä niin kuin Portugalin kappaleet yleensä :heh:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Hetkinen, miksi katson Benjamin Peltosta keksimässä kuvatekstejä? Vuoden viisujen kommentoinnissa olisi aivan tarpeeksi ohjelmaa, ei tässä sen kummempaa oheisviihdettä tarvita. Muuten olen pitänyt ohjelmasta.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5964
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ajattelin jo, että oon ainoa, joka Latviasta pitää, mutta onneksi yleisö oli samoilla linjoilla. :mrgreen:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7178
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Onko muka balladeja nyt niin paljon, kun Viisukuplassa mainittiin että on? :miettii:.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Minusta tämä on täysin korni. Kaikenlaisiin höpötyksiin menee suurin osa ajasta, kun minä haluaisin kuunnella kappaleita, joista ei esitetä kuin pätkä. Benjamin Peltonen on kyllä asiantuntevin jäsen, joka kyllä yllätti.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2952
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Kommenteista päätellen tästä "hyvän mielen viisuohjelmasta" saa jälleen pahan mielen. Harmi. Euroviisat takaisin ja sassiin! :jupinaa:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kiva kuulla yleisönkin mielipide. Ei taida kovin iso yleisö kuitenkaan olla... 20-30?

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Tänään opin, että Petra Laiti puhuu ruotsia. Olin olettanut, että vieraista toinen puhuisi pelkästään suomea; nyt Benjamin pistettiin jotenkin sekakieliseen rooliin. Pidin kyllä hänestä enemmän kuin Petrasta. Studioyleisön äänet tuovat ohjelmaan mielenkiintoisen lisän; yleisössä on nuorempi kaarti hyvin edustettuna, mutta se lienee odotettavissa.

Jokavuotinen ”pitäisi näyttää kappaleet kokonaisinaan”-valitus on edelleen voimassa, mutta menköön, kun näin tapana on tehdä. Kommentoijille esitetyt haasteet tuntuivat turhilta, mutta niiden ulkopuolella pidin kyllä ohjelmasta. Homma toimii melko hyvin, joskaan en käsitä, miksei voisi olla suomenkielistä Viisukuplaa korvaamassa mielenkiinnotonta viisumaratonia ja erinomaiset Euroviisaat Yle Femin puolella. Toki olen myös viisufani, joka katsoisi molempia, siinä missä moni ei. :heh:

Milloin muuten esitellään huonot kappaleet? Tässä jaksossa kun oli varsin hyvää musiikkia, vaikka viisuvuosi heikohko onkin; tuleviin jaksoihin on luvassa mielenkiintoinen kattaus.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Minusta tämänvuotinen oli hyvä esikatseluohjelma. Ei nyt Euroviisaita voita, mutta menettelee. Pitäisi olla pidempi, että kappaleaikaa jäisi enemmän. Nyt oli liikaakin höpinää, mutta välillä ihan hyvääkin sellaista.

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Ärsyttää toi jatkuva kiroilu, jo umk:ssa ja nyt tässä. Pitää varmaan lopettaa suomalaisten euroviisuaiheisten ohjelmien katsominen sitten kun saa lapsia :roll:
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Itse tykkäsin myös siitä, että yleisö oli mukana äänestämässä. Mukava lisä, vaikka sitä ehkä toivoisiki vähän värikkäämpää kattausta. Ainakin omaan silmään tuo yleisö näytti erittäin naispainotteiselta.

Jakson vieraista en niin pitänyt, mutta onneksi ensi viikolla ne vaihtuvat. Kaksikielisyys ei edelleenkään häiritse itseä, mutta Euroviisaiden Johania on kyllä ikävä :lohduton:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5964
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Oli tässä selkeästi parannusta viime vuoteen. Vieraista tykkäsin, etenkin Benjamin yllätti positiivisesti. Ja kiva, että tällä kertaa kaikki sentään ymmärsivät ruotsia. :heh:

Edelleen toivoisin, että biiseille annettaisiin enemmän tilaa, tämä on kuitenkin esikatseluvideo, jonka kautta taviskatsojat tutustuvat kappaleisiin. Harva kuitenkaan enää ohjelman jälkeen menee nettiin kuuntelemaan biisejä. Olisi sitten vaikka jaettu ohjelma neljään osaan.

Pelit ja leikit tuntuivat vähän turhilta, etenkin kun niitä oli vielä kaksin kappalein. Mutta positiivisen puolelle tosiaan jää kaikesta huolimatta. Yleisö ja heidän mielipide oli kiva lisä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6531
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: ESC 2022: esikatselut ja -kuuntelut

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Massiel kirjoitti: 23 Huhti 2022, 22:30 Benjamin Peltonen on kyllä asiantuntevin jäsen, joka kyllä yllätti.
Jaa, minusta Benjamin kaikki kommentit olivat tasoa "mutta tota niin silleen mä älskaan tätä joo" *kultaista hymyilyä* ja tulipa sieltä Liettuan kohdalla se klassinen "hyvä biisi, mutta ei Euroviisuihin" -argumentti, jota en jaksa ymmärtää. :mrgreen: Mutta ihan sympaattinen hahmo ja sopi hyvin vierailevaksi turisijaksi, mutta en Benjaminia asiantuntevaksi kehuisi - ainakaan Evan ja Mikon rinnalla. (Tosin niitä väliaikahupailuja en katsonut, ehkä niissä Benjamin väläytti viisutietämystään.)

Kaksikielisyys ei itselleni toimi, koska tahtoisin vain kuunnella ohjelmaa (en katsoa ja lukea tekstityksiä), ja valitettavasti kuuntelemalla menee ruotsinkieliset osiot ohi ymmärryksen. Muuten ihan mukava ohjelma. :joojoo:
-kaitsu87- kirjoitti: 23 Huhti 2022, 22:20 Onko muka balladeja nyt niin paljon, kun Viisukuplassa mainittiin että on? :miettii:.
Perinteisiä balladeja ei ole mielestäni kovin montaa (Australia, Sveitsi, Azerbaidzan...), mutta sellaista keskitempoon sulahtavaa osastoa on runsaasti. Ehkä joku voi niitäkin pitää balladeina.

Lukittu