Vedonlyönti 2022

Euroviisut 2022 Italiassa
Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7171
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

En niin vedonlyöntiä harrasta, mutta miten Tšekki voi olla noin alhaalla? :mitvit:. Vastaavasti Sveitsi liian korkealla!

Australia on se minun ykkössuosikki & mulle jo finaalipaikkakin olisi voitto Sheldonin osalta! Yleisöääniä tuskin kauheasti tulee, mutta riittääkö edes raatien äänet? Hieman epäilen
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1428
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Carboni »

-kaitsu87- kirjoitti: 28 Huhti 2022, 12:16 En niin vedonlyöntiä harrasta, mutta miten Tšekki voi olla noin alhaalla? :mitvit:. Vastaavasti Sveitsi liian korkealla!

Australia on se minun ykkössuosikki & mulle jo finaalipaikkakin olisi voitto Sheldonin osalta! Yleisöääniä tuskin kauheasti tulee, mutta riittääkö edes raatien äänet? Hieman epäilen
Itse en näe vääryyttä Tsekin tai Sveitsin osalta. Tsekki ei ole juryssa TOP10 semissään ja finaaliin päästessään on jumbokolmikossa juryissa. Sveitsi puolestaan lienee seminsä TOP5ssa juryssa, saattaa jopa voittaa ne. Puhelinääniä ei luonnollisesti ole juurikaan tulossa. Tsekki on itselläni rajatapausfinalisti, siellä sijoille 20 - 23. Sveitsi on finalisti juryjen ansiosta ja siellä noin sijan 15 liepeille samaan tapaan kuin Malta 2016, Itävalta 2017 tai Tanska 2017.

Australia on vuoden aliarvostetuin tekele vedonlyönnillisesti ja myös täällä kuppilassa. Australia on finaalissa heittämällä, menee pelkillä juryäänillä vaikka saisi 0p telen. Finaalissakin TOP10 haarukassa noin 200p jurylla (top5 jury siellä btw) ja 0p telellä. Eikä tule 0p saamaan teleä kummassakaan, uskon että jos tuo kokonaisuus myydään lavalle oikein, niin 100p tele on realismia. Ei sen kummempi kuitenkaan. Australia on sijoilla 7 - 12 omissa papereissani lauantain finaalissa.

PS. Australia on voittajaveikkauksessa 10, jatkoonmenoveikkauksessa kakkossmemissä 3 ja TOP10 veikkauksessa finaaliin 12. Mielestäni noin 3 kertoimessa TOP10 sijasta on ilmaa reilusti ja siksi se on aliarvostettu. Voittaja tuo on never mutta TOP10 mielestäni selvästi todennäköisempi kuin vaikkapa Alankomailla joilla melkein tuplasti pienempi kerroin :mitvit:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

-kaitsu87- kirjoitti: 28 Huhti 2022, 12:16 En niin vedonlyöntiä harrasta, mutta miten Tšekki voi olla noin alhaalla? :mitvit:. Vastaavasti Sveitsi liian korkealla!
Tšekin tähänastiset livevedot eivät oikein ole vakuuttaneet. Paikka esiintyä Ruotsin jälkeen ei välttämättä ole se edullisin. Kavereita maalla ei ole.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1428
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Eurojuryjen pisteytyksessä oli virhe, Bulgaria on saanut pisteitä Suomen raadilta, Makedonia ei. Mun listassa Bulgarian kaava on 0 + 0.

Nyt julkistetaan läpi päivän tarkat pistemäärät. Lopputulos juryissa

40. Romania 0p
39. Kroatia 3p
38. Tanska 8p
37. Bulgaria 10p
36. Makedonia 10p
35. Irlanti 11p
34. Liettua 14p
33. San Marino 15p
32. Montenegro 16p
31. Georgia 19p

30. Tsekki 19p
29. Moldova 20p
28. Slovenia 23p
27. Malta 24p
26. Islanti 29p
25. Saksa 29p
24. Viro 33p
23. Itävalta 34p
22. Azerbaijan 35p
21. Albania 40p

20. Puola 49p
19. Kypros 51p
18. Israel 57p
17. Serbia 60p
16. Portugali 63p
15. Armenia 73p
14. Latvia 76p
13. Ranska 86p
12. Kreikka 87p
11. Norja 88p

10. Sveitsi 89p
09. Alankomaat 104p
08. Suomi 111p
07. Belgia 123p
06. Australia 137p
05. Espanja 175p
04. Ukraina 182p
03. Ruotsi 192p
02. Italia 240p
01. Britannia 287p

"Puhelinäänet" tulossa vielä päälle mutta uskon tämän antavan vahvasti suuntaa juryille itse viisuissa. Britannia ei ole landslide voittaja mutta top4 jury pitäisi olla locked, kuten Italialla ja Ruotsilla. Ukraina ja Australia taistellee siitä neljännestä sijasta juryissa, uskon että Espanja vähän tuosta putoaa mutta tuskin paljon. Myös Suomi ehkä hieman alemmas. Puolasta olen ylpeä, en koskaan nähnyt kunnon jurypotentiaalia ja tässä jotain faktaa siihen että saatan olla oikeassa
Viimeksi muokannut Carboni, 29 Huhti 2022, 19:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Viro yllättävän alhaalla noissa pisteissä. Liettuan kohtelu saa surulliseksi! Australia se varmaan taas on itse viisuissakin raatilellikki, ja menee siksi finaaliin vaikkei telestä tulisi yhtä ainutta pistettä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1428
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Rousku kirjoitti: 29 Huhti 2022, 17:57 Viro yllättävän alhaalla noissa pisteissä. Liettuan kohtelu saa surulliseksi! Australia se varmaan taas on itse viisuissakin raatilellikki, ja menee siksi finaaliin vaikkei telestä tulisi yhtä ainutta pistettä.
Mulle on tullut Virosta tosi vahva Rasmussen viba. Vaikea selittää kun biisejä ei voi keskenään verrata mut tietynlainen mielenmaisema molemmista tulee ensikuuntelulla. Juryt eivät arvostaneet Tanskaa 2018 mutta tele rakasti. About saman tuloksen näen tässä
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1428
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Carboni »

https://eurovoix.com/2022/04/29/corneli ... jury-2022/

Tuolta lopulliset tulokset. Puhelinäänet on siis ollut kaikille avoin nettiäänestys. Ja kun viittä suosikkia saa äänestää samanarvoisesti niin pisteet jakautuvat tasaisemmin kuin juryissa

Alankomaiden selkeä kakkossija "telessä" on allekirjoittaneelle iso yllätys
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Mua kyllä yllättää, että Ruotsi jäi noin paljon voittajasta ja enkä mä kyllä näe, että Britannia voittaisi raatiääniä. :miettii: Viro, Puola ja Malta on kans yllättävän alhaalla, kun taas Suomi, Norja ja Latvia yllättävän korkealla. :shock:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Romania ja Kroatia bottom3:ssa huhu. Romanian uskoisin olevan hieman dark horse latinopoppisbiisillä ja Kroatia on aika turvallinen kappale ehkä enemmän ns borderline karsiutuja.

Mitäs mieltä muut ovat Islannin jatkomahdollisuuksista? Näyttäisi saavan kolminkertaisen tuoton jos heitä pelaa jatkoon?

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Carboni kirjoitti: 29 Huhti 2022, 16:55 Eurojuryjen pisteytyksessä oli virhe, Bulgaria on saanut pisteitä Suomen raadilta, Makedonia ei. Mun listassa Bulgarian kaava on 0 + 0.

Nyt julkistetaan läpi päivän tarkat pistemäärät. Lopputulos juryissa

40. Romania 0p
39. Kroatia 3p
38. Tanska 8p
37. Bulgaria 10p
36. Makedonia 10p
35. Irlanti 11p
34. Liettua 14p
33. San Marino 15p
32. Montenegro 16p
31. Georgia 19p

30. Tsekki 19p
29. Moldova 20p
28. Slovenia 23p
27. Malta 24p
26. Islanti 29p
25. Saksa 29p
24. Viro 33p
23. Itävalta 34p
22. Azerbaijan 35p
21. Albania 40p

20. Puola 49p
19. Kypros 51p
18. Israel 57p
17. Serbia 60p
16. Portugali 63p
15. Armenia 73p
14. Latvia 76p
13. Ranska 86p
12. Kreikka 87p
11. Norja 88p

10. Sveitsi 89p
09. Alankomaat 104p
08. Suomi 111p
07. Belgia 123p
06. Australia 137p
05. Espanja 175p
04. Ukraina 182p
03. Ruotsi 192p
02. Italia 240p
01. Britannia 287p

"Puhelinäänet" tulossa vielä päälle mutta uskon tämän antavan vahvasti suuntaa juryille itse viisuissa. Britannia ei ole landslide voittaja mutta top4 jury pitäisi olla locked, kuten Italialla ja Ruotsilla. Ukraina ja Australia taistellee siitä neljännestä sijasta juryissa, uskon että Espanja vähän tuosta putoaa mutta tuskin paljon. Myös Suomi ehkä hieman alemmas. Puolasta olen ylpeä, en koskaan nähnyt kunnon jurypotentiaalia ja tässä jotain faktaa siihen että saatan olla oikeassa
Onko raadit olleet seuraamassa harjoituksia heti alusta saakka? Ovatko kaikki maat jo harjoitelleet edes ensimmäistä kertaa? Onko nuo siis ihan oikeita raatien pisteitä 1.harjoitusten perusteella?

Aika mielenkiintoista, jos on totta. Sittenhän tuosta voi alkaa miettimään, mikä maa tänä vuonna voittaa Euroviisut?
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Viisufani kirjoitti: 01 Touko 2022, 13:52 Onko raadit olleet seuraamassa harjoituksia heti alusta saakka? Ovatko kaikki maat jo harjoitelleet edes ensimmäistä kertaa? Onko nuo siis ihan oikeita raatien pisteitä 1.harjoitusten perusteella?
Ei, ei ja ei.

Nämä on ihan eri asia kuin ne raadit, jotka itse viisuissa antavat pisteensä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Siis miten IHMEESSÄ Britannia on noitten eurojuryjen ykkösenä?? Oisko aika hauskaa jos kaiken Ruotsi-Italia-hehkutuksen ja Ukrainan teleäänten jälkeen se olisikin Britannia joka veisi koko roskan.... :rofl:

Mutta joo, mielenkiintoinen lista taas tuo Carbonin viimeisin viesti. Belgian ja Sveitsin raatilellikkiys ei yllätä, eikä myöskään Australian, joka on raatien lemppareita joka vuosi (pois lukien tietysti viime vuosi ymmärrettävistä syistä). Belgiassa olisi aika houkutteleva top 10 -kohde yli kolmosen kertoimella koska näen oikeasti sen jury top 10, jopa top 7 jos Jérémie vetää livenä hyvin. Mutta en taida silti ihan uskaltaa, koska teleäänet on liian suuri kysymysmerkki. Sveitsiin pätee oikeastaan sama kuin Belgiaan, mutta jotenkin Belgia huutaa jurybaittia vielä enemmän, ja nämä viimeisimmät eurojuryt sitä vaikutelmaa vielä vahvistaa.

Sitten yllätyksiä: todellinen yllätys on Suomen 8. sija :shock: Mitä ihmettä... olisin veikannut sen kymmenisen sijaa alemmaksi. No, erittäin hyvä meille, jos tämä heijastelee todellisuutta. :peukku: Kreikka taas on yllättävän alhaalla! Olen saanut käsityksen, että se olisi yksi vuoden kovimpia ennakkosuosikkeja mutta tämä listaus ei kyllä tue sitä. Latvia on myös (ilo nähdä) häkellyttävän korkealla, näinköhän ponnistavat finaaliin jos juryilta tulee oikeasti edes vähän arvostusta. :eeek: Puola on ehkä muutaman sijan alempana kuin odotin, vaikka olenkin pitänyt sen menestystä koko ajan ei-niin-läpihuutojuttuna.

Azerit ja Malta ovat taas siellä minne kuuluvatkin. Maltan karsiutumista olen jo veikannut, ja Azereista tuli tämän myötä varsin houkutteleva kohde yli kakkosen kertoimella. Olen pitänyt sitä ehdottomasti enemmän raatibiisinä, mutta jos nekään eivät sitä korkealle rankkaa niin finaaliinpääsy varsinkin seminsä nelospaikalta on karvan varassa... Mutta toisaalta näen, että kakkossemi on ihan auki kahden viimeisen jatkopaikan osalta ja Maltaa pidän näistä selvästi varmempana karsiutujana, joten ehkä se saa vetokohteena riittää, kun tuosta kakkossemistä on vaikeahkoa löytää edes kymmentä finaalintasoista biisiä.
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1869
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Possu »

Lädeille sataa jo ihan siitä syystä pisteitä, että heillä on kerrankin äänestettävä artisti mukana. On myös erinomainen livenä. Top3-sijoitus ei ole mahdottomuus.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

yeahyeahfire kirjoitti: 01 Touko 2022, 20:22 Oisko aika hauskaa jos kaiken Ruotsi-Italia-hehkutuksen ja Ukrainan teleäänten jälkeen se olisikin Britannia joka veisi koko roskan.... :rofl:
Kahden päivän kuluttua tulee sopivasti kuluneeksi päivälleen 25 vuotta Katrina and the Wavesin voitosta.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja jamira »

Brittien voitto olisi huikea juttu...en uskalla haaveilla edes. Viisut Lontoossa tai Manchesterissa ja BBC järjestäjänä. Haluaisin tämän nähdä. :rakkaus:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2162
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Juu ei kiitos voittoa Briteille… Niin perusbiisi kuin olla voi.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6529
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Yes yes yes, Iso-Britannian voitto olisi vedonlyönnin kärkimaista eniten riemastuttavin juttu, vaikka paperilla pidänkin enemmän Ukrainan kappaleesta. Iso-Britannian viisuvoitto tuntuisi puhtaasti maan viisuhistorian takia älyttömän mahtavalta jutulta. Ja toki myös Space Man on kappaleena hyvä, ja uskon, että Sam Ryder tulee valtaamaan viisulavan komeasti.

Vaikka toisessa korvassa minulla soi floppia sirkuttavat linnut, Sam Ryder saattaa parhaassa tapauksessa onnistua isosti. Hänestä löytyy sekä musikaalisuutta että tiettyä hauskaa särmää, joka voi kantaa viisuissa yllättävän pitkälle. Edustusbiisi tuntuu myös sopivalla tavalla nostalgiselta mutta viisukontekstissa tuoreelta - mitään Space Maniin vertautuvaa ei olla viime vuosina viisuissa kuultu, ja se on biisin isoimpia vahvuuksia. :peukku: Sitä ei voi verrata Arcadeen, Fuegoon tai Måneskiniin, se on jotain omaa ja uutta. (Ja eikö jossain haastattelussa vihjattu siihen suuntaan, että Iso-Britannin lavaesitystä kannattaa erityisesti odottaa tms. :miettii: )

Aika näyttää miten käy, mutta Iso-Britannia on ehdottomasti yksi tämän viisuvuoden kiinnostavampia tapauksia! :joojoo:

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Speed »

Tartuin Kreikan Finaali Top10-vetoon viimeinkin. Esitys vaikuttaa siltä, että se voisi upota kuin kuuma veitsi voihin sekä jury- että yleisöäänestäjiin.

Tänään aion kiinnittää huomioni erityisesti Suomeen, Azerbaidzaniin ja Kyprokseen. Olettaisin, että Suomen harjoituksen jälkeen Suomen kerroin karsiutumiselle alkaa laskemaan ja näin ollen finaaliin pääsyn kerroin nousemaan. Spekuloin, että Suomen harjoitusklippi näyttänee areenalta kuvattuna sekavalta (bändin jäsenethän ovat kertoneet, että esitykseen on haettu nimenomaan tiettyä ”kaoottisuuden vaikutelmaa” ja Laurin vokaaleja kuunnellaan erityisen tarkalla ja kriittisellä korvalla. Monelle klippi voi olla vahvistus, että Suomen karsiutumista kannattaa pelata. Uskon kuitenkin itse vielä tässä vaiheessa, että varsinainen tv-toteutus tulee olemaan dynaaminen ja harkittu. Eli jos Suomen finaalipaikkaa aikoo pelata niin siihen voinee tarttua pian paremmalla kertoimella.

Aiemmin tässä ketjussa Kyproksen kannatusta kuvailtiin kuplaksi. Itse en ole havainnut mitenkään erityisen suurta kannatusta tänä vuonna, pikemmin näen Kyproksen ala-arvostettuna. Kyproksen kerroin finaaliin on ollut semifinaalinsa 9. tai 10. pienin kevään ajan. Ehkä tämän päivän jälkeen kerroin lähtee laskuun.

Viimeisenä mainittakoon, että mielenkiintoista nähdä, miten Azerbaidzan yrittää saada elvytettyä Fade to Blackia viisulavalla. Mahtaakohan heillä olla jotain ässää hihassa, millä pitäisivät itsensä paremmin kiinni finaalipaikassa.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Rousku kirjoitti: 01 Touko 2022, 14:42
Viisufani kirjoitti: 01 Touko 2022, 13:52 Onko raadit olleet seuraamassa harjoituksia heti alusta saakka? Ovatko kaikki maat jo harjoitelleet edes ensimmäistä kertaa? Onko nuo siis ihan oikeita raatien pisteitä 1.harjoitusten perusteella?
Ei, ei ja ei.

Nämä on ihan eri asia kuin ne raadit, jotka itse viisuissa antavat pisteensä.
Oletko tosissasi vai onko tuo "ei, ei ja ei" sarkasmia? Joskus oli aikaisempana vuonna vähän vastaavanlainen asia, josta kysyin täällä, ja silloin samankaltainen vastaus taisi olla sarkasmia. Muistaakseni.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41963
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Viisufani kirjoitti: 03 Touko 2022, 10:00
Rousku kirjoitti: 01 Touko 2022, 14:42

Ei, ei ja ei.

Nämä on ihan eri asia kuin ne raadit, jotka itse viisuissa antavat pisteensä.
Oletko tosissasi vai onko tuo "ei, ei ja ei" sarkasmia? Joskus oli aikaisempana vuonna vähän vastaavanlainen asia, josta kysyin täällä, ja silloin samankaltainen vastaus taisi olla sarkasmia. Muistaakseni.
Olen tosissani. Muistan sen aiemman tapauksen, ja sekään ei ollut sarkasmia.

Itse viisuissa raadit antavat pisteet vasta viisuviikolla, siis ensi viikolla. Ja ne annetaan meille telkkarissa näkyviä esityksiä edeltävänä iltana pidettyjen live-esitysten perusteella. Ja niitä pisteitä ei todellakaan paljasteta etukäteen. Jos joku raati tai raatilainen niin tekee niin rikkoo velvollisuutensa.
Rise, angel, shine, love!

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1070
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Tartuin Unibetilta Kyproksen finaaliin pääsyyn 1,5 kertoimella. Olen erittäin yllättynyt, mikäli Kypros ei noin laadukkaalla esityksellä mene finaaliin. Harjoitusten perusteella mielestäni ehdottomasti yksi parhaista ellei paras lavashow koko viisuissa tähän mennessä. Jostain syystä silti Unibet näkee esim. Azerit todennäköisempänä jatkoonmenijänä (1,44 kerroin). Unibet onkin ottanut muuhun markkinaan verratessa aika vahvasti eri näkemyksen Azereihin ja vähän myös Kyprokseen.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

^ Kiitos kovasti vinkistä, tein saman. :mrgreen: Kypros on kyllä aliarvostettu tuolla kertoimella. Tiedä sitten kuinka vinoutunut näkemykseni on, mutta näen tästä semistä kahdeksan lähes varmaa jatkajaa (esiintymisjärjestyksessä Suomi, Serbia, Australia, Kypros, Viro, Puola, Belgia, Ruotsi) ja kahden viimeisen jatkopaikan olevan melkoisen auki. Tämän hetken mutulla heittäisin sinne Azerit ja Tšekin, jolloin kymppikärjestäni tuleekin hauskasti just sama kuin tällä hetkellä Unibetilla, vaikka sen sisäisistä todennäköisyyksistä olenkin eri mieltä.
Gonna miss you all but mostly the cat

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1070
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Tämä kakkossemi tulee olemaan kyllä oman arvioni mukaan erittäin tasaväkinen tiukimman kärjen jälkeen. Oman arvioni mukaan ainoastaan Ruotsi, Puola, Serbia ja Australia ovat lähes täysin varmoja jatkoon menijöitä. Kaikki muut voivat vielä suorituksista riippuen joutua jännittämään.

Eniten aistin tällä hetkellä "floppivaaraa" Belgialla, jolla voi olla haasteita kerätä tuolla livellä riittävästi teleä. Jury kyllä varmasti jatkoon riittäisi. Myös Suomi voi olla "yllättävissä" vaikeuksissa avaajana, mikäli Laurin live-laulu takkuilee edelleen.

Tsekki (kuten myös tosiaan Kypros) nousivat harkkojen perusteella mielestäni jo hyvin todennäköisiksi jatkoon menijöiksi. Vikan paikan uskon menevän nipinnapin Maltalle Azereiden edestä. Ovat aika tasavahvoja Juryssa, mutta Telessä Azerit voi niukasti hävitä ns. helpommalle ja radio-ystävällisemmälle kappaleelle (ellei diapora yms. kunnolla näytä taas mahtiaan).

Tässä oma veikkaukseni kakkossemin tuloksesta nyt, kun ekat harkat on nähty:

1. Ruotsi
2. Puola
3. Australia
4. Serbia
5. Viro
6. Tsekki
7. Kypros
8. Suomi
9. Belgia
10. Malta
11. Azerit
12. San Marino
13. Georgia
14. Romania

Myös sijoille 12-14 merkkaamillani mailla näen pienet saumat finaalipaikkaan.

Lopuilla en usko olevan enää oikein edes yllätysmahiksia jatkoon:

15. Israel
16. P-Makedonia
17. Irlanti
18. Montenegro
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1869
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Possu »

En ole harkkoja nähnyt, mutta ei kai Malta nyt oikeasti ole menossa finaaliin asti? Kappale on hengetön puhallus, jossa ei ole yksinkertaisesti mitään tarttumapintaa. Jopa Pohjois-Makedonian kokonaisuudella on enemmän lihaa luiden ympärillä. Joo kaunis nainen ja näin, mutta en millään jaksa uskoa, että tuollaisella pökäleellä olisi mahdollisuuksia jatkoon.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Helppo ja laadukas kokonaisuus, jonka genren heikommastakin tuotannosta juryt ovat aiemminkin tykänneet todella paljon. :joojoo: Ehkä vähän kliininen joo, mutta mielestäni myös hirveän mukaansatempaava. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1428
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Kyllä munkin papereissa Malta jatkaja on, toki ei selvä sellainen. Juryissa pitäisi olla TOP10ssa ja tuolla alkupuolella Malta on ainoa perustavanlaatuinen naispoppis joten teleä lienee tulossa kelvollisesti.

Ruotsi, Puola, Australia, Serbia, Suomi, Viro ja ilmeisen onnistuneella stagingilla Kypros ovat mielestäni selkeitä jatkajia, Belgia melkein selvä. Malta ja Tsekki omissa papereissani ottavat kaksi viimeistä paikkaa. Tyrkyllä on San Marino ja Romania jos jury riittää, Azerbaijan jos tele riittää.
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1428
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Latvian jatkoonmenoon tuli tartuttua tuntuvasti kun vielä sai yli 2 kerrointa. Albania ei jättänyt ruusuista kuvaa YouTube klipin perusteella ja Liettua ei yksinkertaisesti riitä. Ei tuo kakkosslotti Latviaa tapa, juryissa on ennenkin pärjätty tämän tyylisillä entryillä ja teleä tuolla ylipositiivisella asenteella tulee varmasti vaikka vastaan huutajiakin löytyy. Viisuissa kun ei kuitenkaan miinusääniä voi antaa :peukku:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Liettuan kertoimeksi jatkoonmenolle saa mehevää 2.2 kerrointa. Vähän on kantilla jos sitä löisi ja houkutteleehan tuo Islannin 3.0 myös jonkun verran.

Kyprokseen voisi tarttua myös :peukku:

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1070
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Tartuin Betssonilta Serbian Top10-sijoitukseen 2.45 kertoimella. Tuo esitys kyllä erottautuu todellakin edukseen lähes kaikista muista maista. Saattaa mielestäni yllättää ja kiivetä jopa Top5-sijoille.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12840
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Serbia (ml. Serbia ja Montenegro) on aikaisemmin päässyt top 6:een vain Vladimir Graićin tai Željkon sävellyksillä. Ja itse asiassa, jos vuodelta 2005 olevaa montenegrolaista laulua Zauvijek moja (säv. Slaven Knezović), jolla Serbia ja Montenegro kisasi vuonna 2005 ei lasketa, niin Serbian paras viisusijoitus muiden kuin ensimmäisessä virkkeessä mainitsemani kahden säveltäjän teoksella on Goran Bregovićin säveltämän Ovo je Balkanin 13. sija Oslosta 2010.

Lukittu