Vedonlyönti 2022

Euroviisut 2022 Italiassa
Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Kattelin Eurovisionworldin koontia tämän hetken top 10 (1. Ukraina 2. Ruotsi 3. Italia 4. Espanja 5. Iso-Britannia 6. Norja 7. Kreikka 8. Puola 9. Hollanti 10. Ranska) ja noista on mun mielestä Puola ja varsinkin Ranska liian korkealla. Puolan kohdalla suurimpana kysymysmerkkinä pidän diasporaa, mutta kappale yksistään ei kyllä riitä. Ranskaakaan en näe top 10 materiaalina mitenkään, joo erottuu, mutta Ukraina teki tän viime vuonna tuhat kertaa paremmin (hävettää edes verrata näitä :draamaa:). Serbia taas on varsin pätevä top 10 -veikkaus ja siihen tartuin muutama päivä sitten (kun oli musta niin aliarvostettu silloin 2.75 kertoimella), nyt on Eurovisionworldissa sijalla 11. Australia lienee taas kerran niin kova raatirysä että sekin voisi olla hyvä top 10 -kohde ja luulen, että teleäkin voi saada ihan hyvin. Seikkailumielellä myös Viro (kattoo nyt vielä, miltä näyttää harkoissa, mutta biisillä aistin monien muiden tavoin valtaisan telepotentiaalin) ja jos Latvia etenee finaaliin, niin... kaikki on mahdollista.
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1869
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Possu »

Itse näkisin noista suurimpana riskinä nimenomaan Puolan. Niin paljon vastaavia balladeja mukana. Kansallisessa karsinnassa ei vakuuttanut livenä, joten en tiedä miten käy viisuissa. Ranskaa suurempana riskinä näen Kreikan.

Top10-sijat tulee kuitenkin kääntymään isolla todennäköisyydellä esiintymispaikkoihin.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1426
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Eniten tuossa häiritsee se, että en pysty näkemään skenaariota jossa 4 / 5 BIG5 maata menisi TOP10.

Italia siellä on, Espanjalla Britannialla ja Ranskalla on erinomaiset saumat sinne. Mutta kaikki eivät mene, kun saavat vaan kerran esiintyä. Kuka menestyy ennakoitua heikommin, mene tästä nyt sitten arpomaan.

Itse heittäisin varmoiksi TOP10 maiksi vain Italian, Ukrainan, Ruotsin, Norjan ja Kreikan.
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1869
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Possu »

Carboni kirjoitti: 05 Touko 2022, 17:57 Italia siellä on, Espanjalla Britannialla ja Ranskalla on erinomaiset saumat sinne. Mutta kaikki eivät mene, kun saavat vaan kerran esiintyä. Kuka menestyy ennakoitua heikommin, mene tästä nyt sitten arpomaan.

Itse heittäisin varmoiksi TOP10 maiksi vain Italian, Ukrainan, Ruotsin, Norjan ja Kreikan.
Ilmeisesti Kreikka on sitten kova. Hyväksytään. Kreikan menestys voi sitten kääntyä Espanjan häviöksi jos tuo syö heidän ääniään. Espanjaan en ole oikein missään vaiheessa luottanut. Vahva esiintyjä, mutta kappale ei ole varsinainen timantti. Jos joutuu avauspuolikkaalle voi pienimuotoinen floppi tapahtua.

Britteihin haluan uskoa - jopa voittoon asti, mutta onhan heilläkin riski ettei suhteellisen kokematon artisti onnistu finaalissa.

Ranskassa on potentiaalia. En ole kuitenkaan täysin vakuuttunut, että he pystyvät toimittamaan ison tuloksen kotiin. Jotain siitä livestä on uupunut, vaikka paketti viisulavalle onkin kuin nakutettu.

Joka tapauksessa, kun tuota top10-settiä katsoo kertoimien valossa, niin kyllä sinne todellista tunkua on. Jos vaikka pohtisi Suomen veikkaamista tuonne, niin kyllä se melkoisen hasardiveto olisi.

Itse olen painanut Betfairilla topkymppiin Brittejä (1,4), Norjaa (1,51), Alankomaita (2,04), Ranskaa (2,28), Australiaa (2,8) ja Serbiaa (2,78). Hupsuttelin myös hilut Itävallalle (29) ja Pohjois-Makedonialle (99) :heh:

Tuskinpa noista voitolle jää, mutta eipä noita malta olla betsaamattakaan. Katsotaan finaalijärjestyksen jälkeen lähteekö vielä toinen satsi euroja liikkeelle. Onneksi sain aikoinaan napattua pienellä panoksella Ukrainaa yli 20 kertoimella, niin antaa liikkumavaraa vetoihin.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2161
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Suomen karsiutumisesta saisi kyllä hyvän kertoimen (vitutusturvan tjsp.) mutta toisaalta aina kun oon sellaisen laittanut niin se huonompi asia on sitten tapahtunut :eiei: Eli ehkä säästän ne rahat johonkin muuhun…
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Natisija
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 17:57

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Natisija »

San Marino mennyt Suomen ohi kertoimissa. :eiei:
https://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner

En anna vaikuttaa moisen!!!!

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Speed »

Possu kirjoitti: 05 Touko 2022, 18:23 Ranskassa on potentiaalia. En ole kuitenkaan täysin vakuuttunut, että he pystyvät toimittamaan ison tuloksen kotiin. Jotain siitä livestä on uupunut, vaikka paketti viisulavalle onkin kuin nakutettu.
Juurikin tämä. Studioversio on omaa luokkaansa tämän vuoden tarjonnassa, mutta jostain syystä olen kokenut, että tämä laulajakolmikko ei osaa myydä sitä yleisölle. Pre-partyissa heidän esiintymisestä on ollut varsin jäykkää ja koreografia koostunut lähinnä kävelystä paikasta A paikkaan B ilman dynamiikkaa. Pidän kappaleesta, mutta vedonlyönneissä mututuntuma kannustaa pelaamaan Ranskaa vastaan.

Ps. Olen aika varma, että yksi Ahezin jäsenistä on Nina Tapio, joka on aikamatkannut Taikapeili-ajoiltaan tähän päivään.

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Possu kirjoitti: 05 Touko 2022, 18:23 Kreikan menestys voi sitten kääntyä Espanjan häviöksi jos tuo syö heidän ääniään.
En tajua miten Kreikka söisi finaalissa Espanjan ääniä? :raaps:

Olen vähän alkanut epäillä Moldovan jatkopaikkaa. Lavastuksesta on Hey Mammat ja My Lucky Dayt kaukana ja olihan nuo biisitkin paljon helpommin lähestyttäviä koko Euroopan laajuisesti (toisaalta ne pärjäsivät finaalissakin hienosti ja nyt on puhe vaan sinne pääsemisestä). Onko tässä semissä tarpeeksi Moldovan äänestäjäkuntaa? Lisäksi Latvia on samoilla huumoriviisuapajilla ja hauskan etnoilun ystäville on tarjolla paljon laadukkaampi Ukraina. 2.60 kerrointa saisi karsiutumiselle... en taida kuitenkaan ihan vielä uskaltaa, ihan vaan siksi että kyseessä on Moldova. :heh:
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1426
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Britannia arpoi itsensä 2nd halfille ja Betfairin pörssissä Britannia nousi kakkossuosikiksi voittamaan koko roskan välittömästi.

Jos löytyy luottoa Italiaan tai Ruotsiin, niin nyt kertoimet ovat ennätyskorkealla. Italiasta saa pian jo 9lla alkavia, Ruotsista 12lla
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Happy »

Carboni kirjoitti: 07 Touko 2022, 13:53 Britannia arpoi itsensä 2nd halfille ja Betfairin pörssissä Britannia nousi kakkossuosikiksi voittamaan koko roskan välittömästi.

Jos löytyy luottoa Italiaan tai Ruotsiin, niin nyt kertoimet ovat ennätyskorkealla. Italiasta saa pian jo 9lla alkavia, Ruotsista 12lla
Voi vitun vittu, bettasin jo kertoimella 5.75 400e Ruotsin voitosta ku aattelin et se tulee laskemaan lisää
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja jamira »

Koko vedonlyönti tuntuu niin kieroontuneelta tänä vuonna kun ylivoimasessa johdossa on maa jonka esityksen ja harkkojen ympärillä ei ole minkäänlaista hypeä. Harva edes muistaa Ukrainan vetoa enää muutaman päivän takaa. :sekava: :plop:

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1426
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Sehän tästä vaikeaa tekee, kun kukaan ei tiedä kuinka paljon sympatiaa Ukraina saa sekä jury- että telepuolella. Normaalitilanteessa Stefania ei biisinä ole mikään viisuvoittaja, mutta tässä maailmantilanteessa Ukraina saattaa rikkoa Sobralin ennätykset. Itse keskityn sijavetoihin ja H2H vetoihin pääasiassa, ostan ja myyn tuota voittajamarkkinaa niin etten voi Ukrainalla ainakaan hävitä :joojoo:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Carboni kirjoitti: 07 Touko 2022, 19:03 Stefania ei biisinä ole mikään viisuvoittaja, mutta tässä maailmantilanteessa Ukraina saattaa rikkoa Sobralin ennätykset.
Uskon toki Ukrainan saavan paljon sympatiaääniä, mutta en usko sentään piste-enkan rikkoutumiseen. :draamaa:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Vedonlyönti on ollut tänä vuonna yksi suuri vitsi. Salvadorin piste-ennätyksen rikkominen Ukrainan toimesta olisi suorastaan pöyristyttävää. :shock: :niinpa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Zolt-
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2013, 23:08
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Zolt- »

Carboni kirjoitti: 07 Touko 2022, 19:03 Sehän tästä vaikeaa tekee, kun kukaan ei tiedä kuinka paljon sympatiaa Ukraina saa sekä jury- että telepuolella. Normaalitilanteessa Stefania ei biisinä ole mikään viisuvoittaja, mutta tässä maailmantilanteessa Ukraina saattaa rikkoa Sobralin ennätykset. Itse keskityn sijavetoihin ja H2H vetoihin pääasiassa, ostan ja myyn tuota voittajamarkkinaa niin etten voi Ukrainalla ainakaan hävitä :joojoo:
Oma ajatus taas nimenomaan, että tuohon ylireagoidaan ja oletetaan tulevan jotain sympatiaääniä. Telessä niitä voi jonkun verran tullakin, mutten hetkeäkään usko juryn äänestämiseen maailman tilanteella olevan juuri mitään merkitystä. Omat viisujen ja kertoimien kyttäämiset jääneet tänä vuonna naurettavan vähälle ja jonkin sortin välivuosi tästä itelle tulee, mutta vedän Ukrainan voittoa vastaan sen verran kuin kehtaan. En muista yliarvostetumpaa ennakkosuosikkia.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7506
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Puolan vedonlyöntimenestystä olen ihmetellyt. Etenkin, kun harjoituspätkän perusteella voisi epäillä jopa karsiutuvaksi koko finaalista. Voi olla ymmärrykseni myös siitä kiinni, että en vaan ole biisin suurin fani.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

klaus-12 kirjoitti: 08 Touko 2022, 12:26 Puolan vedonlyöntimenestystä olen ihmetellyt. Etenkin, kun harjoituspätkän perusteella voisi epäillä jopa karsiutuvaksi koko finaalista. Voi olla ymmärrykseni myös siitä kiinni, että en vaan ole biisin suurin fani.
Sitä olen ihmetellyt minäkin. Jos olisin kuunnellut kappaleet ja katsellut harkkapätkät ilman, että olisin tietoinen faniäänestysten tuloksista tai vedonlyöntikertoimista, olisin varmaan veikannut Puolan olevan joku semin 15. :heh: Kumma, että edes tuo harkkapätkä ei ole heiluttanut Puolan vedonlyöntikertoimia.
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6529
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

jamira kirjoitti: 07 Touko 2022, 18:55 Koko vedonlyönti tuntuu niin kieroontuneelta tänä vuonna kun ylivoimasessa johdossa on maa jonka esityksen ja harkkojen ympärillä ei ole minkäänlaista hypeä. Harva edes muistaa Ukrainan vetoa enää muutaman päivän takaa. :sekava: :plop:
Miten hypeä mitataan? Viisujen aktiiviseuraajat tuskin odottivat Ukrainan harjoituksia kieli pitkällä, koska odotuksena oli karsintaesitystä vastaava veto, ja sellainen tuli. Tuskin Ruotsillakaan on mitään erityistä hypeä harjoituksien vuoksi.

Näyttökerrallisesti Ukraina vetää kuitenkin hyviä lukemia. Ukrainan harjoituspätkää on YouTubesta katsottu neljänneksi eniten (edellä ovat Albania, Kreikka ja Espanja), ja muut ennakkosuosikit tulevat selvän takamatkan päässä. Eli ainakin YouTuben käyttäjiä Ukrainan klippi kiinnostaa.

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1070
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

On kyllä mielestäni todella haastava sanoa, mikä on TOP3 tänä vuonna. Mielestäni taso on monelta osin sen verran tasapaksua, että kärkeen saattaa yllättäen löytyä maita jopa kovimpien ennakkosuosikkien ulkopuolelta. Itse näen esim. Serbiassa mahdollisuuksia nousta sen luokan ilmiöksi, että saattaa nousta jopa kärkisijoille (tuskin kuitenkaan ihan voittoon). Pikkasen olen heidän voittoaan betsannutkin (TOP10-vedon lisäksi).

Olen tosin onnistunut sen verran hyvin saavuttamaan arbitraasia pelaamalla markkinaa vastaan ja puolesta, että olen Betfairilla jo mukavasti voitolla, voitti melkein kuka tahansa. Italiaa tuli pelattua onnistuneesti rajusti vastaan silloin, kun kertoimet olivat heidän voitolleen aivan liian pieniä. Nyt Italian kertoimet näyttävät asettuvan siihen 8-12 maastoon, jota pidän täysin oikeana. Iso-Britannian puolesta pelasin jo 36 kertoimella ennen kun Sam Ryderiä oltiin vielä edes valittu (vetopäätökseni perustui puhtaasti TAP Musicin mukanaoloon). Valitettavasti menin sitten myöhemmin pelaamaan Iso-Britanniaa vastaan 14 kertoimella. Sain toki mukavasti arbitraasia tuostakin, mutta olisi kannattanut vielä malttaa mieli, kun nyt saisi jo myytyä alle 9:lla vastaan.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^ Britit kertoimella 36 on kyllä loistava veto, voitti tai ei. Hyvin on kertoimet laskeneet harkkaviikon aikana.

Pelaan vain pienillä panoksilla ja lähinnä huvikseni, mutta aloitin Itävallalla. Harmittavasti Unibetillä oli alhaisimpia kertoimia Itävallan top 10 sijoitukselle (15), mutta laitoin silti femman ja panostin myös tietenkin Itävallan finaalipaikkaan, 1,85.

Itävallan puolesta puhuu se, että Halo on puhtaasti tämän vuoden hitikkäimpiä kipaleita ja varsin freesi sellainen. Mahdollinen kompastus on Pia Marian livelaulu ja heikkouksina ehkä ei-niin-myyvä olemus sekä tuo DJ-laulaja-combo, joka ei ilmeisesti ole viisuhistoriassa kovin hyvin pärjännyt. Pesee silti Suomen vastaavan 2019 mennen tullen ja palatessa.

Liettuan finaalipaikkaa vastaan pelaaminen myös harkinnassa. Kappale ookoo ja Monika hyvä, mutta en vaan ole millään näkevinäni Liettuaa tänä vuonna finaalissa.
Somewhere in her smile she knows

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Britannia on tänään ohittanut vedonlyönnissä Ruotsin. Jälkimmäisen kerroin Betfairilla on kasvanut 12:een.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Happy »

Carbonille kysymys: kenen viisuvoittoon uskot tällä hetkellä eniten? Onko sulla mennyt mm vuosien 2019-2016 voittajat oikein?
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1426
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Happy kirjoitti: 08 Touko 2022, 23:53 Carbonille kysymys: kenen viisuvoittoon uskot tällä hetkellä eniten? Onko sulla mennyt mm vuosien 2019-2016 voittajat oikein?
Ison-Britannian. Ukraina ja Italia lähes tasoissa. Muiden voittoon en usko juuri yhtään.

2016 löin vuoronperään Venäjää ja Ukrainaa joten lasketaan puoliosumaksi?

2017 löin Portugalia varotoimena, mutta en uskonut voittoon ennen finaalia. En laske osumaksi.

2018 ja 2019 voittajat oli aika selkeät. 2018 löin toki muitakin (Viroa ainakin tuli paljon painetta) mutta 2019 voittaja oli selkeä kun arcaden kuuli ekan kerran

2021 Måneskin oli koko ajan itselle se selkeä ykkössuosikki voittajaksi, mutta vähän piti varmistella Sveitsillä ja Maltalla
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1869
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Possu »

yeahyeahfire kirjoitti: 06 Touko 2022, 00:51
Possu kirjoitti: 05 Touko 2022, 18:23 Kreikan menestys voi sitten kääntyä Espanjan häviöksi jos tuo syö heidän ääniään.
En tajua miten Kreikka söisi finaalissa Espanjan ääniä? :raaps:
Joo en oikein itsekään ymmärrä mitä olen tuonne kirjoittanut :rofl:

En kyllä oikein jaksa silti uskoa Kreikan top10-paikkaan. Ehkä live yllättää.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Lähdinpä tässä muuten itsekin ensimmäistä kertaa mukaan viisuvedonlyöntiin muutama päivä sitten, kun pistin satasen likoon Ruotsin voiton puolesta. Kyseessä on win-win veto, koska Ruotsi on selkeä inhokkini noista potentiaalisista voittajista. Nyt tilanne onkin ihan mukava, koska jos Ruotsi voittaa niin kuittaan sillä 650 euroa (toki vielä paremman kertoimen olisi saanut nyt :draamaa: ) ja mikäli voittaja on joku muu kuin Ruotsi, se ilahduttaa minua ainakin sen satasen edestä. :mrgreen:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Happy »

Carboni kirjoitti: 09 Touko 2022, 00:39
Happy kirjoitti: 08 Touko 2022, 23:53 Carbonille kysymys: kenen viisuvoittoon uskot tällä hetkellä eniten? Onko sulla mennyt mm vuosien 2019-2016 voittajat oikein?
Ison-Britannian. Ukraina ja Italia lähes tasoissa. Muiden voittoon en usko juuri yhtään.

Toivon että olet tällä kertaa väärässä :heh:
Duncanin & Måneskinin voitot oli helppo nähä jo kauan ennen viisuja, nyt taas Ruotsin ja siinä suurimmat rahat kiinni. Tai sitten oon vaan langennu kuppilan aivopesuun :mrgreen:

Brittien & Ukrainan uskon olevan sijoilla 2&3.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Happy kirjoitti: 09 Touko 2022, 01:05 Tai sitten oon vaan langennu kuppilan aivopesuun :mrgreen:
No siihen on kyllä helppo langeta. Itseäni alkoi ärsyttää, kun harkkaketjussa puhuttiin Ruotsista niin kuin se olisi jo voittanut viisut ja sen takia päädyinkin tuon vedon tekemään. :heh:

Mietin, että jos Ruotsin kerroin tuosta vielä merkittävästi nousee, niin voisihan siihen heittää vielä vaikka viiskymppiä kiinni. :miettii:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Jos löisin vetoa voittajasta, niin se olisi Ruotsi. Ukrainan voittoon en usko pätkääkään enkä oikeastaan brittienkään, vaikka molemmat ilahduttaisivatkin suuresti. :heh: Tulen joka tapauksessa olemaan positiivisesti yllättynyt, mikäli voittajaksi on ensi lauantai-illan päätteeksi julistettu joku muu kuin Ruotsi tai Italia.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1426
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Tänä vuonna voittajavedon lyöminen ei ehkä ole se paras idea, kun tosiaan kukaan ei voi tietää miten tuo Ukraina menestyy. Olen pelannut todella pienillä panoksilla niin, että Italian Britannian ja Kreikan voitolla rahastan vähän, Ukrainalla pääsen breakeveniin, lopuilla otan turpaan.

Olen suositellut kaikille kysyjille ja voin sen täälläkin julkisesti jakaa, että parhaat valuet löytynevät TOP5 / TOP10 / H2H vedoista. Viimeinen on siis sellainen, että vedonvälittäjä tarjoaa kahta maata ja kertoimet sille, kumpi niistä menestyy paremmin. Myös semifinaalivedot ovat tänä vuonna yllättävän kohdillaan kertoimien suhteen, joten sielläkään ei tunnu aivan jättimäistä etua löytyvän.

Olen viime vuosina budjetoinut 70% pelikassasta voittajavetoon ja 30% muihin kohteisiin. Nyt voittajavedossa on karvan alle 4% kassasta kiinni. Ihan vaan näin niinkuin oman suosituksen tukemiseksi. Käyttämätöntä rahaa budjetista on yli 50% joten ollaan varsin erikoisessa tilanteessa, en ole koskaan pystynyt perjantaina/lauantaina lyömään isosti vetoa semifinaalien ja finaalin esiintymisjärjestyksen pohjalta. Nyt siihen teoriassa pystyn jos ideoita löytyy.

Jaan myös julkisesti mielestäni isoimman valuekohteen tämän vuoden viisuissa. Se on Armenia eri linjoissa. Olen lyönyt Q, TOP20, TOP15, TOP10 ja muutaman H2H vedon heidän puolestaan. Perusteluna yksinkertaisesti se, että näen tuon paljon isompana jurybaittina kuin porukka yleisesti, Rosa on ilmeisesti varsin hyvä esiintyjä, staging on muistettava ja EX-neukkumaiden diasporaäänet sataa kaikki nyt Armenialle ja Ukrainalle kun V-Venäjä ja Venäjä ovat ulkona eikä Georgialla ja Azereilla ole menestyspotentiaalia jos nyt koskaan edes finaaliin menevät.
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vedonlyönti 2022

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Carboni kirjoitti: 09 Touko 2022, 09:15 Tänä vuonna voittajavedon lyöminen ei ehkä ole se paras idea, kun tosiaan kukaan ei voi tietää miten tuo Ukraina menestyy. Olen pelannut todella pienillä panoksilla niin, että Italian Britannian ja Kreikan voitolla rahastan vähän, Ukrainalla pääsen breakeveniin, lopuilla otan turpaan.

Olen suositellut kaikille kysyjille ja voin sen täälläkin julkisesti jakaa, että parhaat valuet löytynevät TOP5 / TOP10 / H2H vedoista. Viimeinen on siis sellainen, että vedonvälittäjä tarjoaa kahta maata ja kertoimet sille, kumpi niistä menestyy paremmin. Myös semifinaalivedot ovat tänä vuonna yllättävän kohdillaan kertoimien suhteen, joten sielläkään ei tunnu aivan jättimäistä etua löytyvän.

Olen viime vuosina budjetoinut 70% pelikassasta voittajavetoon ja 30% muihin kohteisiin. Nyt voittajavedossa on karvan alle 4% kassasta kiinni. Ihan vaan näin niinkuin oman suosituksen tukemiseksi. Käyttämätöntä rahaa budjetista on yli 50% joten ollaan varsin erikoisessa tilanteessa, en ole koskaan pystynyt perjantaina/lauantaina lyömään isosti vetoa semifinaalien ja finaalin esiintymisjärjestyksen pohjalta. Nyt siihen teoriassa pystyn jos ideoita löytyy.

Jaan myös julkisesti mielestäni isoimman valuekohteen tämän vuoden viisuissa. Se on Armenia eri linjoissa. Olen lyönyt Q, TOP20, TOP15, TOP10 ja muutaman H2H vedon heidän puolestaan. Perusteluna yksinkertaisesti se, että näen tuon paljon isompana jurybaittina kuin porukka yleisesti, Rosa on ilmeisesti varsin hyvä esiintyjä, staging on muistettava ja EX-neukkumaiden diasporaäänet sataa kaikki nyt Armenialle ja Ukrainalle kun V-Venäjä ja Venäjä ovat ulkona eikä Georgialla ja Azereilla ole menestyspotentiaalia jos nyt koskaan edes finaaliin menevät.
Itsellä yleensä ollut aika lailla 50-50% voittaja ja top-vedot, viime vuonna ja 2016-2017 tuli tuloksekkaasti pelattua topsijoja joista mm. Bulgaria 2016 top5, Moldova 2017 top3 ja Venäjä viime vuonna top10 pelastivat vuoden isoilla osumilla.

Onhan tuolla ihan houkuttelevia vetoja tuonne top10:ään mutta saa nähdä miten kertoimet kehittyvät kun finaaliin menneet ovat ratkenneet. Kreikkaa voisi pelata ulos top10:stä jotenkin aistin tässä Puolan kanssa kovimmat flopit.

Mitäs mieltä jengi on Romanian tai Israelin jatkoonpääsymahdollisuuksista? Molemmat tuntuvat pyörivän 2.75-3.00 tuntumassa.

Lukittu