UMK23: yleiskeskustelu

Euroviisut 2023 Britanniassa

Suosikkisi UMK-finalisteista? (max 2)

Keira – No business on the dancefloor
34
8%
Benjamin – Hoida mut
66
16%
Robin Packalen – Girls like you
11
3%
Lxandra – Something to lose
11
3%
Käärijä – Cha cha cha
190
47%
Kuumaa – Ylivoimainen
84
21%
Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan
9
2%
 
Ääniä yhteensä: 405

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Pohdintoja tämän vuoden UMK-kattauksesta:

Keira - No Business On The Dancefloor: Jo ekalla kerralla kuunnellessani olen havainnut tässä paljon potentiaalia ja tästä löytyy kansainvälistä tyyliä (mm. kivat huiluosuudet). Kiva lauluääni ja riittävän tarttuva melodia. Euroviisuissa on melkeinpä joka vuosi tämäntyylisiä popdancebiisejä, sen puolesta varmasti sopisi euroviisuihin mutta onko tarpeeksi erottuva ja mielenkiintoinen ? Lyriikoissa Harry Potter -kohta on yllättävä mutta ei se minua häiritse kun olen Harry Potter -fani :D. Veikkaan että on UMK finaalissa 3. tai 4.

Benjamin - Hoida mut: Tämä kappale on kuuntelukertojen myötä eniten noussut minulla. Tykkäsin kyllä jo ekalla kuuntelukerralla mutta enemmän on jäänyt soimaan päähän mitä enempi oon kuunnellu. Benjamin ei ehkä ole kisan parhaimpia laulajia mutta biisi on tuotettu hyvin, on tarttuva ja hyvä rohkea teksti joka sopii Benjaminille. En ole varma pärjäisikö tämä euroviisuissa mutta ainakin Suomessa uskon tästä tulevan iso hitti. Veikkaan että on UMK finaalissa 2. tai 3.

Robin Packalen - Girls Like You: Tämä oli minulle isoin pettymys. Odotin paljon erottuvampaa ja omaperäisempää biisiä mutta tämä on aika perusbiisi eikä yllätä. Ei tämä toki huono olo, ihan hyväntuulinen biisi ja kyllä Robin omalla karismallaan saanee live-esitykseen lisäpotkua. Toivon, että tätä ei valita euroviisuihin vain sen takia että biisin esittää Robin. Saanee kyllä yleisöäänejä faneiltaan mutta tuskin riittävästi. Veikkaan että on UMK finaalissa 4. tai 5.

Lxandra - Something To Lose: Bile- ja popbiisien keskellä on hyvä, että kattauksessa on myös rauhallisempaa materiaalia mukana. Balladi on kaunis ja herkkä, tykkään myös laulajan lauluäänestä. Ei kylmiä väreitä aiheuttava (ei niin uniikki ja erilainen balladi) mutta kuitenkin tätä mielellään kuuntelee. Luulen, että saanee raatiarvostusta mutta ei välttämättä pärjää kovin hyvin yleisöäänissä. Veikkaan että on UMK finaalissa sijoilla 5.-7.

Käärijä - Cha cha cha: Kyllähän tämä jo heti ensikuuntelulta jäi mieleen ja hämmensi minua hyvällä tavalla. Tykkään kappaleen aggressiivisuudesta ja chachacha huudot sopii hyvin. Biisi loppupuolella muuttuu vähän bilemäisemmäksi mikä on minusta hyvä juttu. On tämä aikamoinen korvamato ja oon tätä eniten tähän mennessä kuunnellu. Oishan tämä rohkea mutta hyvä valinta euroviisuihin, todennäköisesti jakaisi mielipiteitä mutta selkeästi jo nyt monet euroviisufanit ovat tähän tykästyneet joten uskon että pärjäisi hyvin euroviivuissa. Jos vaan live-esitys onnistuu hyvin niin voittanee UMK:n finaalin.

Kuumaa - Ylivoimainen: Tämä on raikas ja kiva biisi, jonka voisi ajatella olla iso radiohitti Suomessa (niin kuin on yhtyeet aiemmatkin singlet). Tässä kappaleessa huuto-kohdat toimii hyvin. Tämä myös niitä joka parantunut kuuntelukertojen myötä. Ehkä en tätä euroviisuihin laittaisi (itelläni vaan fiilis että ei tunnu euroviisubiisiltä) mutta tosiaan uskon että yhtyeelle tämä tuo lisää tunnettavuutta. Veikaan että on UMK finaalissa sijoilla 5.-7.

Portion Boys - Samaa taivasta katsotaan: Tästä biisistä on hyvin ristiriitaiset fiilikset. Itse en tykkää siitä, että säkeistössä mainitaan eri maiden nimiä, se tuntuu vähän turhalta ja häiritsee. Kertosäe on kuitenkin hyvä ja biisi tuotannollisesti tuntuu yhtyeen oman tyyliseltä. Jotenkin luulen, että tämä saanee jonkin verran yleisöääniä ja saa bilefiilistä. Näen biisin enemmän Suomihittinä kuin euroviisuhittinä. Veikkaan UMK finaalissa sijaa 2. tai 3.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2151
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Yleisöäänet:

1. Käärijä
2. Benjamin
3. Robin
4. Keira
5. Portion Boys
6. Kuumaa
7. Lxandra

Raatipisteet:

1. Käärijä
2. Lxandra
3. Robin
4. Benjamin
5. Keira
6. Portion Boys
7. Kuumaa

Eli tulokset:

1. Käärijä
2. Benjamin
3. Robin
4. Keira
5. Lxandra
6. Portion Boys
7. Kuumaa
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ Itse uskoisin että Käärijä ei voita raatiääniä vaan on niissä ehkä sijoilla 2-3, mutta saa yleisöääniä aivan älyttömän potin ja voittaa niillä ylivoimaisesti.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2151
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Kasper_ kirjoitti: 22 Tammi 2023, 21:59 ^ Itse uskoisin että Käärijä ei voita raatiääniä vaan on niissä ehkä sijoilla 2-3, mutta saa yleisöääniä aivan älyttömän potin ja voittaa niillä ylivoimaisesti.
Joo hyvin mahdollista. Tuntuu vaan et raadit suosii ennakkosuosikkeja (kuten esim The Rasmusta vaikka Laurin laulu oli mitä oli).
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Käärijän poika osaa kyllä laulaa! Ja esiintyä!
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Käärijän hype on noussut uusiin sfääreihin. Reagointivideoita tulee yleensä vuodesta toiseen samoilta tyypeiltä, mutta nyt reagointivideoita tulee kun sieniä sateella. Tätä kommentoidaan seuraajien ja tykkäysten toivossa, ei vaan tavan vuoksi.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Päätin nyt, kun kaikki biisit ovat olleet vähintään sen pari päivää ulkona, vilkaista miten paljon radiosoittoa kappaleet ovat tähän asti saaneet. Numerot saatu biisit.info sivuston kautta.

Keira - No Business On The Dancefloor 86 kertaa
Benjamin - Hoida Mut: 42 kertaa
Käärijä - Cha Cha Cha: 36 kertaa
Robin Packalen - Girls Like You: 28(?)
Portion Boys - Samaa Taivasta Katsotaan: 24 kertaa
KUUMAA - Ylivoimainen: 18 kertaa
Lxandra - Something to lose: 14 kertaa

Keiran numerot yllättivät minut täysin, eivätkä ne johdu pelkästään aikaisimmasta julkaisuajankohdasta. Lxandra on kelpuutettu (toistaiseksi) lähinnä YleXlle, minkä vuoksi alhaiset numerot. Robinin luvun perässä oleva kysymysmerkki sitten taas johtuu siitä, että kyseinen kappale löytyi kahdella eri nimellä (sekä Robin Packalenina, että ilman sukunimeä), joten laskin ne yhteen.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Jedd
Siemailija
Siemailija
Viestit: 182
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 20:48

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jedd »

viisuilta kirjoitti: 22 Tammi 2023, 21:38 Raatipisteet:

6. Portion Boys
7. Kuumaa
En näe mitään syytä miksi kuumaa häviäisi portion boysille raatiäänissä. Tai ylipäätään miksi olisivat raatijumbona. Youngheartedin takiako?
Varmasti osaavat livenä esiintyä ja muutenki tyylikäs paketti kasassa.

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

Mä näen Keirassa pientä mustan hevosen potentiaalia. Radiosoittoa on tosiaan hyvin, ja striimeissäkin pyörii edelleen Top 10:ssä. Omalla pienellä otannalla teinit tuntuu pitävän. Voittoon en usko, mutta mä pystyn näkeen Keirassa "yllätys" kolmosen, ihan kakkosen hännillä.

Mitä ennustamiseen tulee niin oma arvaus toistaiseksi:

Yleisöäänet:

1. Käärijä
2. Portion Boys
3. Keira
4. Benjamin
5. Robin
6. Kuumaa
7. Lxandra

Raatipisteet:

1. Benjamin
2. Lxandra
3. Keira
4. Käärijä
5. Kuumaa
6. Robin
7. Portion Boys

En usko että kumpikaan osapuoli tippuu Robin-ansaan. Mutta Keirassa on eniten kompromissi voittajan potentiaalia, jos äänet menee just sopivasti ristiin.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Mä taas lähtisin veikkaamaan, että Käärijä vie tuomariäänetkin. Ainakin oma käsitykseni UMK-tuomaristoista on ollut viime vuosina se, että mitään Euroviisujen tyylisiä "musiikin ammattilaisia" (lainausmerkit eivät tässä tapauksessa ole vähätteleviä, vaan ehkä termiä korostavia) raadeissa ei ole, vaan ollaan menty enemmän esimerkiksi fanimedialinjalla - eikös William Lee Adams ainakin siellä ole ollut? En nää syytä, miksi Käärijä ei heihin uppoaisi samalla tavalla kuin äänestävään yleisöön, koska UMK-tuomarit tuntuvat ainakin minusta olevan enemmänkin yleisön jatke ulkomailla kuin mikään suoranainen vastine viisujen raadeille (joiden kuvittelisin olevan Käärijälle paljon vähemmän suotuisia). Mikään megamurskavoitto tuskin on raatiäänissä kyseessä - Blind Channel päihitti Oskrin kymmenellä pisteellä, joten maksimissaan jotain sellaista odottaisin.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
viisumiisu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 17:04

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisumiisu »

Itse näen, että KUUMAA voi hyvinkin yllättää sekä raati- että yleisöäänissä 2-4 -sijoille. Kaikki riippuu toki esityksestä, mutta onhan kappale menevämpi ja siten ehkä tällaisessa kilpailussa useampiin vetoavampi kuin Sun numero, johon tätä tunnutaan verrattavan menestymismahdollisuuksien osalta.

Portion Boys voi myös hyvinkin pärjätä varsinkin teleäänissä, mutta Käärijä on kyllä vahvin suosikki teleäänien, miksei jopa raatiäänienkin voittajaksi.
viisuja, viisuja, viisuja!

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Balkan kirjoitti: 23 Tammi 2023, 11:55 Mä taas lähtisin veikkaamaan, että Käärijä vie tuomariäänetkin. Ainakin oma käsitykseni UMK-tuomaristoista on ollut viime vuosina se, että mitään Euroviisujen tyylisiä "musiikin ammattilaisia" (lainausmerkit eivät tässä tapauksessa ole vähätteleviä, vaan ehkä termiä korostavia) raadeissa ei ole, vaan ollaan menty enemmän esimerkiksi fanimedialinjalla - eikös William Lee Adams ainakin siellä ole ollut? En nää syytä, miksi Käärijä ei heihin uppoaisi samalla tavalla kuin äänestävään yleisöön, koska UMK-tuomarit tuntuvat ainakin minusta olevan enemmänkin yleisön jatke ulkomailla kuin mikään suoranainen vastine viisujen raadeille (joiden kuvittelisin olevan Käärijälle paljon vähemmän suotuisia). Mikään megamurskavoitto tuskin on raatiäänissä kyseessä - Blind Channel päihitti Oskrin kymmenellä pisteellä, joten maksimissaan jotain sellaista odottaisin.
Jep, samaa mieltä. Näistä kaikkien UMK-raatien kokoonpanoista esim. viime vuodelta ei ole täysin tarkkaa tietoa (mikä sinänsä kaikin tavoin ongelmallista) , mutta oma käsitykseni on myös se etteivät kaikki raadit edusta täysin samalla tavalla ns. musiikin ammattilaisia kuin viisuissa. Uskoakseni Käärijä tulee olemaan raadeissa top3-sijoilla, ellei live ole floppi. Raatien voittokin on tosiaan ihan mahdollinen, vaikkei välttämättä kaikista todennäköisin vaihtoehto vielä.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Spotifyssa Käärijä putosi sunnuntain striimien perusteella sijalle kaksi ja striimauksia kerääntyi noin 50 tuhatta vähemmän kuin lauantaina. Kuitenkin ihan yleisestikin sunnuntain listalla striimausmäärät ovat pienemmät.

Kuumaa pysyttelee kolmantena ja Portion Boys viidentenä. Benjamin ja Keira molemmat putoavat yhden sijan. Robin on tippunut jo sijalle 27. :puna: Lxandra on pudonnut 12 sijaa ja löytyy nyt sijalta 48.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3798
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Balkan kirjoitti: 23 Tammi 2023, 11:55 Mä taas lähtisin veikkaamaan, että Käärijä vie tuomariäänetkin. Ainakin oma käsitykseni UMK-tuomaristoista on ollut viime vuosina se, että mitään Euroviisujen tyylisiä "musiikin ammattilaisia" (lainausmerkit eivät tässä tapauksessa ole vähätteleviä, vaan ehkä termiä korostavia) raadeissa ei ole, vaan ollaan menty enemmän esimerkiksi fanimedialinjalla - eikös William Lee Adams ainakin siellä ole ollut? En nää syytä, miksi Käärijä ei heihin uppoaisi samalla tavalla kuin äänestävään yleisöön, koska UMK-tuomarit tuntuvat ainakin minusta olevan enemmänkin yleisön jatke ulkomailla kuin mikään suoranainen vastine viisujen raadeille (joiden kuvittelisin olevan Käärijälle paljon vähemmän suotuisia). Mikään megamurskavoitto tuskin on raatiäänissä kyseessä - Blind Channel päihitti Oskrin kymmenellä pisteellä, joten maksimissaan jotain sellaista odottaisin.
Niin ja muutenkin kehtaavatko raadit tällaisessa maan karsinnan finaalissa täysin lytätä kisojen ennakkosuosikkia. Ja luulen, että jos siellä on Esim William tuomaristossa, että hän ei täysin uskalla lytätä ennakkosuosikia kun muistaa millaisen kohun hän sai aikaan Romanian kisoissa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1868
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Jos Käärijän live onnistuu lähellekään yhtä hyvin kuin itse kappale ja musiikkivideo, niin hän marssii molemmissa äänissä ennätykselliseen voittoon. Tämä on pomminvarma homma.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saa live vähän epäonnistuakin, niin luulen, että biisin ja videon aiheuttama liikemomentti jyrää pisteissä siitä huolimatta.

MTV3:n Huomenta Suomen haastattelussa tunnustivat ja käsittelivätkin jo Käärijän ennakkosuosikin asemaa. Toivottavasti paineet eivät kasva liian suureksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3312
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Ja vaikkei live-esitys olisikaan täydellinen, niin sitä ehtii kyllä vielä hioa viisuja varten. :joojoo: Esimerkiksi Blind Channelin esityksestä tuli täysi timantti Rotterdamiin ja itse henkilökohtaisesti pidin myös The Rasmuksen esityksestä Torinossa.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Uskon, että pää kestää. Tuntemattomuudestaan huolimatta hän ei ole mitenkään kokematon artisti ja asenne on kohdillaan. Kameran edessä hän on kuin kotonaan. Tää tyyppi otti parikymmentä kertaa täysin uskottavasti turpaan mielikuvitusvastustajalta.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja euroneito »

ritsu89 kirjoitti: 22 Tammi 2023, 23:14 Käärijän hype on noussut uusiin sfääreihin. Reagointivideoita tulee yleensä vuodesta toiseen samoilta tyypeiltä, mutta nyt reagointivideoita tulee kun sieniä sateella. Tätä kommentoidaan seuraajien ja tykkäysten toivossa, ei vaan tavan vuoksi.
Joo tuntuu että reagointivideoita tulee yhä useammin sellaisilta tyypeiltä joilla ei ole entuudestaan mitään kosketuspintaa Euroviisuihin. "Tää tuli vastaan suosituksissa" taitaa olla se yleisin perustelu.

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 823
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Einingia kirjoitti: 23 Tammi 2023, 15:05 Uskon, että pää kestää. Tuntemattomuudestaan huolimatta hän ei ole mitenkään kokematon artisti ja asenne on kohdillaan. Kameran edessä hän on kuin kotonaan. Tää tyyppi otti parikymmentä kertaa täysin uskottavasti turpaan mielikuvitusvastustajalta.
Olen käsittänyt, että hänen veljensä on valokuvaaja. Olisi outoa, jos hän ei olisi tottunut kuvattavana oloon. Sanotaanhan vieläkin JFK:n vaalivoiton perustuneen siihen, että hänen lapsuudenkodissaan kuvattiin paljon ja ratkaiseva vaaliväittely oli televisiossa.

Nykyaikana kaikilla on älypuhelin käpälässä. Luulisi, että jokainen ehdokkaista on tottunut kuvattavana oloon. Keira niin nuori, että tuskin muistaa aikaa ilman älypuhelimia.

Nykyään on varaa kuvata enemmän siksi, ettei kamera, filmi, kehittäminen jne maksa maltaita kuten ennen muinoin.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

iiiduli kirjoitti: 21 Tammi 2023, 13:15 On kyllä hieno juttu! Ei ole kauaa siitä ajasta, kun yksikään biisi ei noussut millekään listalle eikä kiinnostanut ketään. Nyt eletään hienoja aikoja! :riemu:
Tätä ei olisi kukaan uskonut ensimmäisinä UMK-vuosina todeksi. Onhan tämä jotain mieletöntä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36780
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Meow cat, please meow back.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Missä viipyy reaktiovideo! :draamaa: :-*
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2151
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Einingia kirjoitti: 24 Tammi 2023, 11:06 Missä viipyy reaktiovideo! :draamaa: :-*
Ilmeisesti tulee huomenna.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1580
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Lxandra puhui juuri X3M:n Supernova-ohjelman haastattelussa (noin 35-55 minuutin kohdalla, kunhan jakso tulee jälkikäteen kuunneltavaksi) siitä, miten hän ei vielä muutama vuosi sitten olisi voinut kuvitellakaan osallistuvansa UMK:hon. Silloin UMK tuntui hänestä siltä, että siihen osallistuakseen viisujen pitäisi olla jotenkin oma juttu. Nyt hän kokee viisujen ja UMK:n muuttuneen enemmän siihen suuntaan, että artistit voivat kisassa nimenomaan tehdä sitä, mikä tuntuu omimmalta, eikä tarvitse mahtua mihinkään muottiin. Hän myös tunnistaa UMK:n tason nousun ja järjestelyjen paranemisen. Kuulemma sekin oli yksi syy, joka houkutteli hänet mukaan. Tällaiseen tapahtumaan haluaa päästä osallistumaan.

Minusta tämä on loistavaa kuulla artistin suusta. Leimaantumisen pelko on hälvennyt, ja kisaan pääseminen tosiaan on tavoiteltavalta tuntuva asia. :uujee:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti: 24 Tammi 2023, 10:14 YleX:n PPP:n Kakkakouru. :rofl:
V*ttu se jäi soimaan päähän. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5924
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^^ Ai että, tuommoista puhetta on kyllä hienoa kuulla artistin suusta. :joojoo: Ihanaa ylipäätään, ettei pelkkä UMK ole muuttunut houkuttelevaksi, vaan viisutkin nähdään nykyään artistipiireissä hyvin eri tavalla kuin vaikka kymmenen vuotta sitten.

Käy tänä vuonna miten vain itse viisuissa, niin väittäisin, että ensi vuoden UMK:n laatu ja kiinnostus on jo taattu. Sen verran vahvasti UMK:lla nyt menee.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Blueberry
Siemailija
Siemailija
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Marras 2021, 22:43

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Blueberry »

Nyt kun kaikki 7 biisiä ovat olleet jonkin aikaa ulkona, niin se ainakin omalla kohdallani pitää paikkaansa, että tämä on tasaväkisin UMK moneen vuoteen. Itselläni ei ole mielessä selkeää voittajaa. Tiedän vain kenen EN halua voittavan. :heh:
Kuumaa on mielestäni paras ja Ylivoimaista olen kuunnellut kappaleista eniten. Mutta jos mietin asiaa Euroviisujen kannalta, ehkä Benjamin tai Käärijä sopisi paremmin. Vaikka Kuumaakin varmaan saisi ihan kiitettävän tuloksen.
Tänä vuonna äänestyspäätökseni riippuu liveistä. Kun taas viimevuosina olisin äänestänyt suosikkikappalettani, vaikka livessä olisi ollut parantamisen varaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ai niin, ne ennakkopuheet kilpailun tasaisuudesta ja siitä, että voittajaa on vaikea ennustaa. Höh, kyllä tää on aika lailla pedattu Käärijälle. Saa mennä aika monta asiaa vihkoon jos voitto sählätään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lukittu