UMK23: yleiskeskustelu

Euroviisut 2023 Britanniassa

Suosikkisi UMK-finalisteista? (max 2)

Keira – No business on the dancefloor
34
8%
Benjamin – Hoida mut
66
16%
Robin Packalen – Girls like you
11
3%
Lxandra – Something to lose
11
3%
Käärijä – Cha cha cha
190
47%
Kuumaa – Ylivoimainen
84
21%
Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan
9
2%
 
Ääniä yhteensä: 405

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16933
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

YourMother kirjoitti: 30 Tammi 2023, 14:55
Serduchka kirjoitti: 30 Tammi 2023, 14:46

:draamaa:
Hups. Aika striimata Käärijää non-stoppina.
GO KUUMAA :uujee: toi biisi on meikälle ylivoimainen vrt Käärijään
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Myös Käärijä itse selkeästi tykkäsi Ylivoimaisesta. :ihana:
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mulla menee totisesti jotain ohi tuossa Kuumaan biisissä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16933
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ sun täytyy löytää eka se ylivoimainen nii tajuut biisinkin päälle :ihana:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Todennäköisesti et kuuntele muutakaan melankolista (suomi)poppia.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Serduchka kirjoitti: 30 Tammi 2023, 15:14 Mulla menee totisesti jotain ohi tuossa Kuumaan biisissä.
Mä taas oon sen verran vanha, että oon kuullu tän biisin moneen kertaan ysärillä. Näitä suomipop-poikabändejä riitti siihen aikaan. Been there. Samasta syystä mä en voi sietää ysärimusiikkia missään muodossa (paitsi rockina). Kaiken maailman Coco Jambot saa mut kiipeemään mykästä raivosta pitkin seiniä.
Siis onhan tää biisi ihan söpö, ja tiedän täsmälleen miksi suomalaiset siitä tykkää (se ovela melankolian tunteen herättävä kertsi).
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16933
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

YourMother kirjoitti: 30 Tammi 2023, 15:51
Serduchka kirjoitti: 30 Tammi 2023, 15:14 Mulla menee totisesti jotain ohi tuossa Kuumaan biisissä.
Mä taas oon sen verran vanha, että oon kuullu tän biisin moneen kertaan ysärillä. Näitä suomipop-poikabändejä riitti siihen aikaan. Been there.
rakastan ite just ysäripoikabändeissä tota melodiaa, (harmi etten saanut elää sitä aikaa)
Ennakkoon toivoinkin tähän biisin niitä melodioita ja oli aika huikeet ku toiveet toteutu <3


YourMother kirjoitti: 30 Tammi 2023, 15:51

Kaiken maailman Coco Jambot saa mut kiipeemään mykästä raivosta pitkin seiniä.
höh rikoit illuusion jonka oon ehtiny luomaan susta, oon aina ollu siinä uskossa että oot ollu ysäril kunnon ratakana joka riekkunu Coco jambojen tahdis
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Happy kirjoitti: 30 Tammi 2023, 15:55
YourMother kirjoitti: 30 Tammi 2023, 15:51

Kaiken maailman Coco Jambot saa mut kiipeemään mykästä raivosta pitkin seiniä.
höh rikoit illuusion jonka oon ehtiny luomaan susta, oon aina ollu siinä uskossa että oot ollu ysäril kunnon ratakana joka riekkunu Coco jambojen tahdis
En ole ihan varma mitä ratakanailu on, mutta jos se on yleistä bilettämistä, niin olin vielä liian nuori siihen. Mutta koska kuulin kaikki noi karseet renkutukset uunituoreina (moneen, moneen, moneen kertaan), niin mittari painui punaiselle pysyvästi. Ei minkäännäköistä toleranssia enää. :nohyi:
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Ysärillähän ratakanailtiin (jestas mikä sana!) oikein korkojen kera, kun baariin oli niin helppo päästä alaikäisenäkin.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Einingia kirjoitti: 30 Tammi 2023, 16:07 Ysärillähän ratakanailtiin (jestas mikä sana!) oikein korkojen kera, kun baariin oli niin helppo päästä alaikäisenäkin.
Joo, kokeilin kerran. Mutsi sai tulla hakemaan mut putkasta myöhemmin.
En kokeillut uudestaan.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ysärijuusto (ei jyystö, koska se on tässä tapauksessa positiivinen käsite) onkin varmaan tässä se, mikä tökkii. :eiei: Jotenkin semmonen kliseinen ysäriys on niin kulahtanutta munkin korviin. Todella moni kappale.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1868
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Itsekään en sinällään ymmärrä miten tuo Ylivoimainen on noin isosti lähtenyt. Mutta kai se on vaan pakko uskoa, että UMK on aivan järkyttävän iso juttu Suomessa tällä hetkellä. Ei tämä muulla selity.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5921
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Pieni yllätys itsellekin tuo Ylivoimaisen menestyminen, vaikka biisistä toki pidän. Robinin kappale sen sijaan ei näköjään kiinnosta enää ketään.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kuumaa on silti vedonlyönneissä edelleen viimeisenä. :heh: Kertoimet eivät tällä kertaa ihan korreloi kuuntelukertojen kanssa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Minä olen kuunnellut Kuumaan biisiä paljon, ja voisin jonain toisena vuotena äänestää työpuhelimen sovelluksesta sitä, mutta tänä vuonna sekin ääni menee toisaalle.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1062
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Possu kirjoitti: 30 Tammi 2023, 17:06 Itsekään en sinällään ymmärrä miten tuo Ylivoimainen on noin isosti lähtenyt. Mutta kai se on vaan pakko uskoa, että UMK on aivan järkyttävän iso juttu Suomessa tällä hetkellä. Ei tämä muulla selity.
Kuumaa on tosin saavuttanut mainiota striimimenestystä viime vuosina muutenkin, joten luultavasti Ylivoimainen olisi pärjännyt ilman UMK:takin. Mutta selvää on, että biisi sai ehdottomasti hyvän lisäboostin tästä UMK:sta.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1419
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Jokavuotinen perinne, eli Scorewizin työkalulla tehty oletus pistekäyttäytymisestä UMK:ssa. Julkaisen ihan vain sen takia, että on mukava jälkikäteen katsoa, kuinka pieleen ennen livepätkien julkistamista ja esiintymisjärjestystä tämän voi tehdä

https://scorewiz.eu/scoreboard/view/594 ... 2023-final

Mielestäni tuo on varsin osuva. Pari huomiota:

#1. Jos Käärijä jätetään laskuista ulos, en pysty varmuudella sanomaan kuka on telessä kakkonen ja kuka seitsemäs. Erot ovat hyvin pieniä. Arvioin Käärijän prosentin mielestäni jopa hieman alakanttiin (35,7%) mutta jos tuo olisi akkuraatti, niin loput 64,3% jakautuvat mielestäni hyvin tasaisesti. Isosti alle 10% kannatusta en saa kenellekään.

#2. Jurykannatuksen arvioiminen oli kohtuu helppoa. En usko kolmen vahvimman saavan huonompia kuin TOP5 sijoituksia kertaakaan.

#3. Mallissa on pieni pistevirhe, huonoin jurypiste on 0 UMKssa, mutta mallissa 1. Tämä tarkoittaa sitä, että jurypisteitä on 7 liikaa ja telepisteitä täten 21 pistettä liikaa
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Mallissa Käärijä on lyömätön jo siinä vaiheessa, kun hänen pisteensä julkistetaan.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Itse henkilökohtaisesti toivon, että Käärijä jää melko matalalle jurypisteissä, koska sitten saadaan mahdollisimman nopeasti ruutuun hänen telepisteet, joiden uskon olevan niin valtavat, että sen jälkeen ei tarvitse enää jännittää :D
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Tuohon malliin oli sattunut juuri oikea kohta. Muille ei jäänyt edes teoreettista mahdollisuutta voittaa.

Meillä aina seurataan jäljellä olevaa pistepottia niin, että voittaja on tiedossa viimeistään siinä vaiheessa, kun tokavikat pisteet ovat tulleet. En voi sietää tätä tekemällä tehtyä draaman kaarta, kun jännätään voittajaa. Se on mukavampaa oivaltaa itse.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3795
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Nyt, kun taas on tuo logo ja slogani puhuttanut netissä niin millaista logoa ja slogania haluaisitte nähdä jos Käärijä meille viisut tuo. :heh:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36777
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »



Apuvaaa! :rofl: Rakastan tuota äitiä 10 sekunnin jälkeen.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 822
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Tää on kyllä ihan jees, oon aina tykännyt tästä Viron pojasta, mut nyt meni vähän fiilikset tähän Epic Eurovision Guyhin, kun sen piti alkaa vääntää oikein videolla tätä Käärijän ja Electric Call Boyn samankaltaisuutta, joku syy kai sillä siihenkin oli :mitvit:

Ja periaatteesta en edes linkkaa kyseistä videota tänne…
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1069
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Jomard kirjoitti: 01 Helmi 2023, 17:49Tää on kyllä ihan jees, oon aina tykännyt tästä Viron pojasta, mut nyt meni vähän fiilikset tähän Epic Eurovision Guyhin, kun sen piti alkaa vääntää oikein videolla tätä Käärijän ja Electric Call Boyn samankaltaisuutta, joku syy kai sillä siihenkin oli :mitvit:
Hänhän ilmaisi videon yhteydessä, että hänen mielestään kyse ei ole plagioinnista ja kokonaiskuvaa tarkastelemalla huomaa selvästi, että kappaleet ovat varsin erilaisia. Siellä on kiinnitetty kommentti aiheesta. Video itsessään oli kai koostettu lähinnä niitä varten, joita kiinnostaa vertailla kappaleen samankaltaisuuksia toisiinsa. Mulle tuo Electric Callboyn biisi ei ollut entuudestaan tuttu, joten oli ihan hauskaa käydä tuolta videolta kuuntelemassa, mistä ihmiset nyt tällä kertaa oikein vouhkaavat. :mrgreen:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2000
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Viikottainen päivitys kappaleiden radiosoittomääriin. (Viikonlopun reissussa, niin silloin ei pysty päivittelemään)

Benjamin - Hoida Mut: 135 kertaa
Keira - No Business on the Dancefloor: 133 kertaa
Käärijä - Cha Cha Cha: 113 kertaa
KUUMAA - Ylivoimanen: 97 kertaa
Portion Boys - Samaa Taivasta Katsotaan: 87 kertaa
Robin Packalen - Girls Like You: 49 kertaa
Lxandra - Something to Lose: 34 kertaa

Benjamin on noussut ensimmäiselle sijalle, mikä ei yllättä kun ottaa huomioon hänen kappaleensa olevan ainoa, joka on päätynyt isoon soittoon Radio Suomipopille. Hieman yllättäen esimerkiksi KUUMAAN ylivoimainen on soinut Suomipopilla vain 6 kertaa tähän mennessä. En tiedä vaikuttaako pieneen soittomäärään se, että heidän Tulipalo-kappale soi yhä koko aika kaikkialla. Kuluttavat sen loppuun ennen kuin Ylivoimainen saa enemmän soittoa?
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 535
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Creeperqueen kirjoitti: 03 Helmi 2023, 11:02 En tiedä vaikuttaako pieneen soittomäärään se, että heidän Tulipalo-kappale soi yhä koko aika kaikkialla. Kuluttavat sen loppuun ennen kuin Ylivoimainen saa enemmän soittoa?
Todennäköisesti. Radiot tavallisesti reagoivat tosi hitaasti ja varovaisesti uusiin julkaisuihin, varsinkin jos rotaatiossa on samalta artistilta hyväksi havaittu vanhempi hitti, jota ei ole vielä ehditty imeä kuiviin.

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1577
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Jos nuo soittomäärät ovat biisit.infosta peräisin niin silloin niistä puuttuu useampi kymmenen soittoa per kappale mutta todennäköisesti tuo puute kohtelee kaikkia melko tasapuolisesti. Radio Suomen soitot nimittäin eivät tuonne jostain syystä kirjaudu, ja sehän taitaa YleX:n rinnalla olla se pääsoittokanava. Jos nyt ottaa vaikka oletettavasti kanavan profiiliin parhaiten sopivan KUUMAAn, on biisit.info rekisteröinyt sille Radio Suomelle kokonaista kolme soittokertaa (19., 23. ja 27.1.). Itsekin olen kuitenkin jo useamman kerran kappaleen kanavalta kuullut...
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1579
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Myös Yle X3M:n lukemat puuttuvat. Siellä rotaatiossa ovat englanninkieliset UMK-kappaleet ja erityisesti Lxandran kappale.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2000
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Joo, varmasti nuo luvut eivät ole 100% tarkkoja, mutta varmasti jossain määrin suuntaa antavia. Radio Suomen pieniin lukuihin olen tosiaan itsekin kiinnittänyt huomiota, mutta vaikka vääristymää on, ja eniten kärsisi jotkut tietyt kappaleet, niin kyllä nuo luvut sinällään korreloivat kappaleiden suosioiden kanssa.

Keira saa yllättävän hyvin kuuntelukertoja siitä huolimatta, että on englanninkielinen kappale ja täten automaattisesti "soittokelvoton" parille suomenkieliseen musiikkiin keskittyvään radiokanavan.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Keira ja Robin on ns. kansainvälisiä kappaleita. Keiralla hittipotentiaali on isompi. Lxandran kappale on ihana ja kaunis, mutta se on liian taiteellinen ja siitä puuttuu pikkaisen nostatusta.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Lukittu