ESC Addict 98 kirjoitti: ↑08 Maalis 2023, 23:38
Jaha, Serdulla identtiset ajatukset tästä kanssani. Dropittomuus oli isku vasten kasvoja, mutte sitten!!! Noa tuli tekemään Blackpinkit paremmin kuin Blackpink vuosiin. Häivähdys Everglowtakin mukana, sanoisin. Ehkä bängeriys johtuu siitä.
Tämähän on lähes puhdasta K-poppia alusta loppuun saakka.
tää on biljoonasti parempi ku nyky k-pop
täst tulee ennemminkin mielee k-pop biisit vuosilt 2014-2017 tms
Oho sehän yllätti positiivisesti Härnäke oli harhaanjohtava. Tuollaisena lisukkeena ko. kohta toimii oikein hyvin. Vahva nelonen varmaan ensikuulemalta, mutta koetan ajan myötä hilata tämän vitoseen, jotta mulla olisi sielläkin jotain.
Israelin versio six4onesta? Paitsi että tässä kuusi laulajaa ei laula yhtä laulua, vaan yksi laulaja laulaa kuutta laulua. Vaikea ottaa tällaisia leikkaa-liimaa-askartele-kappaleita tosissaan, sillä ilmeisesti tarkoituksenakaan ei ole ollut tehdä eheää biisiä vaan vaiherikas lavaesitys. Säkeistöt ja kertosäe ovat aika hyviä, mutta jo phenomenal-pätkä on jo ihan eri biisistä. Lopun tanssirytkytys cheerleader-huutoineen meni omaan makuuni jo ihan yli… Näin hajanainen kappale huutaa floppaavaa fanisuosikkia tuosta kovasta ekasta semistä. Loreen syö tällaiset tiktok-popit aamupalaksi… No varaan vielä mahdollisuuden siihen, että lämpenen tälle kevään aikana ja/tai live-esityksen myötä.
Musiikkivideolla on nyt tainnut mennä yksisarviset ja kentaurit vähän sekaisin…?
No tämäpäs oli- mielenkiintoinen. Ihan ekalla kuuntelulla tämä ei kyllä avautunut, mutta onhan tässä hienosti yhdistelty erilaisia osia. Odotan jo, miltä tämä näyttää lavalla. Neljä vahvaa yksisarvista.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator
Nyt oli niin hyvä että taisi päästä mun tämän hetken top3-jengiin! Alku ei vielä herättänyt mitään suunnatonta kiinnostusta (vaikka hyvältä sekin kuulosti) mutta loppu räjäytti pankin.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant
Mielenkiintonen idea yhdistellä erityylisiä osia keskenään, mutta en tiedä toimiiko tässä kauheen hyvin. Yleisvaikutelma on lopulta vähän sekava ja ehkä hiukan amatöörimäinenkin. Varsinkin geneerinen viisuhöttökertsi tuntui tosi irralliselta. Ja viisukontekstissa tuo tanssikohtakin tuntuu vähän jo nähdyltä jutulta.
Yllätyin tullessani lukemaan kommentteja. Minun korvaani tämä on kirkkaasti vuoden parhaimmistoa ja kuulostaa jopa mahdolliselta koko kisan voittajalta!
Siellä on vaikka kuinka monta (3 kpl), jotka ansaitsisi enemmän sen voiton
Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan
Melkoinen tilkkutäkki. En saa otetta, jätti kylmäksi. Punainen lanka tuntuu uupuvan.
Kaksi tähteä? Vai kolme? En osaa sanoa, aika näyttäköön. Biisi vaatii hirmusti pureskelua, mitä en oikeastaan jaksaisi edes tehdä.
Elukka kirjoitti: ↑09 Maalis 2023, 10:09
Biisi vaatii hirmusti pureskelua, mitä en oikeastaan jaksaisi edes tehdä.
Vähän samat fiilikset itselläni. Varmasti tämän musiikkityylin ystävät saavat tästä valtavasti eri ulottuvuuksia irti, mutta näin genreä tuntemattomalle tästä oli vaikea löytää mitään, mihin tarttua. Kuulostaa kuitenkin siltä, että biisi on tehty erityisesti live-esitystä silmällä pitäen, ja siinä lajissa Israel on tavallisesti onnistunut, joten voipi olla, että se eri musiikinkuuntelijoita yhdistävä tekijä löytyy Liverpoolin lavalta. Laadukkaasti tuotettu kokonaisuus myöskin, ei siinä mitään. Kolme tähteä riittäköön kuitenkin tässä vaiheessa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro
Vähän sekava joo, mutta tässä se tekee biisistä mielenkiintoisen. Odottaa, mitä seuraavaksi tulee. Alku ei ihan parasta, mutta loppupuoli on ihan huikea. Pakko tälle on viisi tähteä antaa, melodiassakin on kaikkia hienouksia.
viisuilta kirjoitti: ↑09 Maalis 2023, 08:01
Siis tämäkö muka voittaisi Euroviisut? Ei käy
Siellä on vaikka kuinka monta (3 kpl), jotka ansaitsisi enemmän sen voiton
No tuskin tämä nyt voittaa sentään, mutta tässä on kyllä kaikki ainekset nousta livessä ihan uudelle tasolle. Kuten sanottua niin hajanainen kappale voi loksahtaa yhteneväiseksi hyvän lavashown avulla. Sanoisin, että TOP5 (ehkä jopa TOP3) on ihan mahdollinen, mutta pahimmillaan tämä jää jonnekin sijoille 12-18. Todennäköisimmin varmaan kuitenkin sijoilla 8-15.
Tämä on siis mielestäni todellakin katsomaton kortti vielä. Ylipäätään taso viisuissa on tänä vuonna hyvin tasainen, ainoastaan Käärijä ja Loreen erottuvat tällä hetkellä mielestäni selkeästi muista. Olettaen toki, että Loreen valitaan.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”
- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023
Onpa tänä vuonna näitä samanlaisilta kuulostavia mahtipontisia introja biiseissä ja sit lätsähtää kun lauluosuus alkaa (Ranska, UK, Ukraina, tämä Israel).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
Monia itsellenikin mieleen nousseita seikkoja onkin tullut keskustelussa jo esille. Ensikuuntelulta mieleen jäi, että kappale on tehty ensisijaisesti audiovisuaalisen esityksen ehdoilla, vasta toissijaisesti yksinään striimattavana ja kuunneltavana kappaleena. Vaikea nähdä näin epäkoherentti kappale esimerkiksi radioiden soittolistalla. Tässä on ikään kuin sovitettu yhteen erilaisia osioita siinä toivossa, että edes jokin niistä nousisi TikTokissa trendaavaksi.
Noalin vastuulle todellakin jää nivoa nämä kaikki eri langan pätkät yhtenäiseksi kokonaisuudeksi Liverpoolin lavalla. Mikäli siinä onnistutaan, kokonaisuus voi olla hyvinkin vaikuttava.
Ensireaktioni: Kappaleessa on paljon elementtejä. Kokonaisuutena mielenkiintoinen. Jotkut kohdat vähän erikoisia. Loppuhuipennus on yllättävä mutta sopii hyvin. Vielä en täysin hahmottanut biisin kokonaisuutta, mutta jätti ilman muuta positiivisen vaikutelman. Alkuun neljä tähteä.
Mielikuvitukseton nykypäivän jytke - mutta ehkä se syttyy livenä? Yksi mutta live sitten näyttää jos on jotain mihin jaksaa tarttua.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista. - Salvador Sobral