Viro 2023: Alika – Bridges

Euroviisut 2023 Britanniassa
Lukittu

Alika – Bridges

*****
18
15%
****
33
28%
***
37
32%
**
24
21%
*
5
4%
 
Ääniä yhteensä: 117

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3192
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Onko Virolla muutamaan vuoteen edes ollut mitään hyviä vaihtoehtoja lähettää, kun ovat nykyään niin mielettömän tylsä viisumaa?
Ei Viro näköjään osaa olla mulle kuin joko suosikki tai sitten aivan täysin yhdentekevä. Tämä on jälkimmäinen.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8899
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Ei niin onneton kuin mitä täällä annetaan ymmärtää. Ihan kelpo draamaveisu, mutta siinä rajalla, meneekö vähän liian siirappiseksi makuuni. Kolme tähteä. Ollien Nickelback-pastissi olisi ollut veikeämpi valinta.
Qaj.

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 552
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja helidon »

En olisi tätä valinnut edustajaksi, mutta varsin harmoninen kokonaisuus on tämä perusballadi. Solisti voisi kyllä kiinnittää huomiota sanojen artikulaatioon. Jätti vähän kylmäksi. Just ja just kolme tähteä, varmaan putoaa kevään mittaan kahteen.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Ihan hyvän viisun valitsivat. Vahva ja viisuissa toimiva balladi, jonka Alika tulkitsee hyvin.

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3731
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Zera »

Mun mielestä tämä on kiva draamaballadi, vaikka voisi tässäkin vielä enemmän olla mahtipointisuutta. Neljä tähteä. Mä taas en ole yhtään pettynyt tähän valintaan, minusta Venom oli aika mitäänsanomaton ja otan mieluummin tämän.

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Aloitetaan tästä superlauantain sadon perkaamista! Ähh Viro mitä menitte tekemään. :draamaa: Alikalla on joo hieno ääni, mutta biisi on tylsä ja oon nyt pari kertaa yrittänyt kattoa tota karsintavetoa, mutta ei vaan riitä mielenkiinto tähän niin, että jaksaisi katsoa 3 minuuttia tätä.. Kaksi tähteä
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Live-esitys oli ihan tasapainoinen, mutta ei tässä kyllä studiona ole mitään. Tämä genre on yksi viisujen kilpailluimmista, joten sävellyksen pitäisi olla täyttä timanttia, jotta kappale onnistuisi herättämään tavoiteltuja tunteita.

Ja kyllähän se on aina yhtä surullista, kun karsinnoissa valinta kohdistuu kappaleeseen, jota ei löydy ollenkaan paikallisen Spotifyn top-listoilta, vaikka sieltä löytyviäkin biisejä olisi ollut tarjolla. Viro olisi ollut eilen ilahduttavasti rock-tuulella, mutta harmillisesti nämä kaksi mainiota ehdokasta söivät tällä kertaa toistensa äänet. :eiei: Kaksi tähteä.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36855
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hyi kamala. :uujee: Tämä on oikeastaan aika aktiivisen vastenmielinen. Poukkoileva sävellys, josta samaan aikaan ymmärtää kaiken ja ei mitään. Siinä missä Irlanti on ärsyttävän mitäänsanomaton, on tämä vielä pari napsua kestämättömämpi. Yksi tähti.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42008
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Teräsbekoni kirjoitti: 12 Helmi 2023, 11:27 Tämä genre on yksi viisujen kilpailluimmista
Periaatteessa joo, mutta onko sitä tänä vuonna niin paljon vielä ainakaan valittu?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Ei onneksi Liverpooliin, mutta itse olen vuosien saatossa tullut kuulleeksi jo niin monenlaista naisballadia, että subjektiivisesta näkökulmasta pelkällä hyvällä teknisellä suorituksella ei minun kirjoissani vielä pitkälle pötkitä. :heh:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2971
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Onhan nämä huutohojohojodraamapaukut jo kuultu sekä nähty. Tämä ei tuo genreen muuta uutta kuin pianon, jota jopa minä kykenen soittamaan :mrgreen: Eipä sillä, että aina tarvitsisi tajuntaa tai edes junttaa räjäyttää, mutta tämä vaan lähinnä kyllästyttää meikämandoliinia, kuin suoraan jostain powerballadin oppikirjasta vedetty sävellys ja sanoitus. Viroksi kappale ehkä vielä menettelisi, tiedä häntä :roll: Heikot kaksi heltiää.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 998
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Kaunis kappale ja laulajalla hyvä ääni. Itse soittava piano on kiva lisä. Lavakarismaakin löytyy. Taitaa olla ensimmäinen balladi valinta tälle vuodelle. Vaikuttaa myös ettei kovin montaa balladia ole tulossa, joten tämä voi erottautua.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

:viro: :viro: :viro: :viro:

Viroon voi luottaa. :joojoo: Kaunis melodinen balladi, joka kantaa koko aikansa. Lakatkaa jo sen rähjä-Ollinne perään itkeminen. :heh: Siinä ei ollut kunnon biisiä sitten nimeksikään. Onneksi Alika voitti ja pulinat pois. Saa ottaa talteen, nimittäin tässä on varmaan kevään parhaiten sijoittuva englanninkielinen balladi. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9513
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2023

Viesti Kirjoittaja kwak »

CottonJoel kirjoitti: 11 Helmi 2023, 17:21 Raati:

Kat Reinhert (USA)
Matthew Tryba (USA)
Joe Bennett (USA)
Tim Hall (USA)
En ymmärrä kyllä yhtään, miksi Virossa on joka vuosi tässä ammattilaisraadissa monta amerikkalaista. Nytkin 4/11 on jenkkejä. Miksi ihmeessä!? Ei tässä ole tarkoitus löytää Amerikan listoille uutta biisiä, vaan Eurooppaan. Enkä nyt suomalaisiakaan ottaisi kuin yhden... Vähän laajemmalla pensselillä voisi näitä tuomareita haalia, elleivät uskalla omaan makuunsa luottaa.

Alika on hyvä laulaja, mutta Bridges jää itselleni kyllä todella kylmäksi. No varmaan uppoaa perinteisten balladien ystäviin, mutta itse kaipaan balladeilta kunnon melodiaa. Ei se riitä melodiaksi, että lauletaan viisinuottista asteikkoa muutaman kerran ylöspäin ja vielä samaa kohtaa uudestaan ja uudestaan. Se opetetaan lapsillekin ensimmäisenä pianotunnilla, kun sormien paikkaakaan ei tarvitse viiden koskettimen kohdalta nostaa mihinkään. Ehkä kappale onkin 7-vuotiaan säveltämä? En pidä Kuulastakaan yhtään ja tämä menee minulla samaan kategoriaan. Ei tule soimaan vapaaehtoisesti omissa ämyreissä. Hyvästä lauluäänestä kolme tähteä.
Keep your head high above the water

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Ihan söpö kappale, mutta laulaja hönkäilee liikaa, lausuu englantia kömpelösti ja laulu kääntyy vähän huudoksi aina toisinaan. 2 tähteä, vaikka minä yleensä tykkään balladeista.

Itsestään soittavassa pianossa ei ole mitään ihmeellistä. Me suomalaiset olemme sen jo näheet ja viisulavalla on nähty jotain vielä erikoisempaa, nimittäin synnyttävä flyygeli.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

gza101
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Helmi 2016, 12:43
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2023

Viesti Kirjoittaja gza101 »

kwak kirjoitti: 12 Helmi 2023, 19:34
CottonJoel kirjoitti: 11 Helmi 2023, 17:21 Raati:

Kat Reinhert (USA)
Matthew Tryba (USA)
Joe Bennett (USA)
Tim Hall (USA)
Ei se riitä melodiaksi, että lauletaan viisinuottista asteikkoa muutaman kerran ylöspäin ja vielä samaa kohtaa uudestaan ja uudestaan. Se opetetaan lapsillekin ensimmäisenä pianotunnilla, kun sormien paikkaakaan ei tarvitse viiden koskettimen kohdalta nostaa mihinkään. Ehkä kappale onkin 7-vuotiaan säveltämä? En pidä Kuulastakaan yhtään ja tämä menee minulla samaan kategoriaan. Ei tule soimaan vapaaehtoisesti omissa ämyreissä. Hyvästä lauluäänestä kolme tähteä.
-Tässä olikin hyvä tiivistys, miksi jengi suhtautuu tähän niin nihkeästi. Mulle tämä on toistaiseksi paras valittu biisi ja ihan selvästi kiinnostavampi sävellys kuin esim Italialla tai Ulrikkella. Mä kun olen Philip Glass-fani ja samoin Arvo Pärt edustaa minimalismia. Sopii täten täydellisesti Viron edustajaksi. <3

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8151
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Täällä toinen Philip Glass-fani, mutta eipä juolahtanut asia mieleeni kun Viron biisiä kuuntelin. Pitänee kuulostella seuraavalla kerralla sillä korvalla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Olen edelleen katkera, ettei Ollie voittanut, mutta kuuntelen paraikaa jo valittuja kappaleita Spotifyn viisulistalta, niin kyllähän tämä positiivisesti erottui sieltä. Ei huono valinta, vaikka marinastani sellaisen käsityksen on saattanut saada :puna:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Ensireaktioni: Nätti kappale kyllä ja kappaleessa on potentiaalia. Odotin loppua kohden enempikin jotain tajunnanräjäyttävää jotta biisi olisi noussut paremmin esiin. Pianosta plussaa. Hyvin lauloi kyllä. Alkuun vahvat kolme tähteä.

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Semifinaalien ja finaalin kokonaistulokset:

kuva
---
kuva
---
kuva
---
kuva

https://menu.err.ee/1608884045/alika-ol ... usvoorudes

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mia oli ensimmäisessä semifinaalissa puhelinäänten ensimmäisen kierroksen kolmas?! :uujee: :shock: Oho, aika hyvin! :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9513
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja kwak »

Mialla 1. semifinaalissa ekalla kierroksella 1326 ääntä ja toisella äänestyskierroksella 285 ääntä. :raaps: Mihin ne tuhat ääntä katosi?

Elysalla puolestaan 2. semifinaalissa ekalla kierroksella 1464 ääntä ja toisella äänestyskierroksella 731 ääntä. Puolet katosi.

Molemmat pääsivät keräilyerässä taas 1400-1500 luokkaan, jotka sulivat pois finaaliin mennessä.

Haiskahtaa etenkin nuo semin äänet vähän ostetuilta ääniltä… Toisille kierroksille ei ehditty etukäteen vaikuttamaan, kun luultiin, että ekalta kierrokselta mennään jo jatkoon, mutta tuomarit pilasivat suunnitelmat. :roll:
Keep your head high above the water

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5052
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Serduchka kirjoitti: 13 Helmi 2023, 17:21 Mia oli ensimmäisessä semifinaalissa puhelinäänten ensimmäisen kierroksen kolmas?! :uujee: :shock: Oho, aika hyvin! :peukku:
Jäi vain kymmenen puhelinäänen päähän suorasta finaalipaikasta. :sekava:
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36855
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kaunis kolmen äänen ero finaalissa Tujulla ja Monstersilla. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Tarkoitatko Tujulla ja House of Glassillä? :supati:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36855
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Serduchka kirjoitti: 13 Helmi 2023, 19:54 ^ Tarkoitatko Tujulla ja House of Glassillä? :supati:
Kappas, tarkoitan. :uujee: No sitten se ei ollutkaan niin merkittävä asia. :sorivaan:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Eesti Laul 2023 -puntari

:viro: :viro: :viro: :viro: :viro:

1. Janek - House of Glass (4,6)

:viro: :viro: :viro: :viro:

2. Bedwetters - Monsters (4,4)
3. Linalakk & Bonzo - Aeg (4,3)
4. Alika - Bridges (4,2)
5. Elysa - Bad Philosophy (4,1)
6. Mia - Üks samm korraga (4,0)
7. Merlyn - Unicorn Vibes (3,8)
8. Anett & Fredi - You Need to Move On (3,8)
9. Neon Letters & Maiko - Tokimeki (3,6)

:viro: :viro: :viro:

10. Ollie - Venom (3,2)
11. Meelik - Tuju (3,2)
12. Inger - Awaiting You (3,0)
13. Kaw - Valik (2,9)
14. M els - So Good at What You Do (2,8)
15. Robin Juhkental - Kurbuse matused (2,7)
16. Ellip - Pretty Girl (2,7)
17. Andreas - Why Do You Love Me (2,7)

:viro: :viro:

18. Carlos Ukareda - Whiskey Won't Forget (2,4)
19. Wiiralt - Salalik (2,4)
20. Sissi - Lighthouse (2,4)

:viro:

No joo, lauantain positiivisimpia karsintatuloksia. Vaikka Alika nostaa biisiään livenä, niin studiona jää muutaman taakse. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4274
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Tämä kieltämättä on vakuuttava lavalla, ja muutenkin on minulla nousussa nyt valinnan jälkeen. :miettii: Toki Anett & Fredi tai Ollie olisivat olleet parempia, mutta pianoballadi ei ole mikään hankalin tapa miellyttää minua, joten tämä teki puntarillani käänteisromaniat ja nousi kolmesta neljään!
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2953
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Nekku »

:viro: :viro: :viro: :viro: :viro:

Ai että, puntarini kakkoseksi! Tällaisia kappaleita rakastan! Saa nähdä pysyykö Viro kakkosenani niin kuin viime vuonnakin. <3
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36855
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olisimme halunneet Ollien myrkkyineen. 🍄🧪
Suosikkisi Viron finalisteista (max 2)?

Voit valita enintään 2 vaihtoehtoa

Alika – Bridges 16 12%
Andreas – Why do you love me 3 2%
Anett x Fredi – You need to move on 5 4%
Bedwetters – Monsters 9 7%
Elysa – Bad philosophy 13 10%
Inger – Awaiting you 6 5%
Janek – House of glass 19 14%
m els – So good at what you do 10 8%
Meelik – Tuju 7 5%
Mia – Üks samm korraga 3 2%
Ollie – Venom 39 30%
Sissi – Lighthouse 2 2%

Ääniä yhteensä: 132
Ollieta ei saatu, mutta siltoja senkin edestä. Kuinka monta siltaa saa Alika? 🌉
Meow cat, please meow back.

Lukittu