Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Euroviisut 2023 Britanniassa

Loreen – Tattoo

*****
44
22%
****
54
28%
***
60
31%
**
21
11%
*
17
9%
 
Ääniä yhteensä: 196

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3246
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Pakko myös vetää sanoja takaisin sen suhteen, että Tattoo olisi parempi kuin Hold Me Closer. Pikemminkin päinvastoin ja juurikin tuon raikkauden vuoksi. :joojoo:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

poika90 kirjoitti: 14 Maalis 2023, 00:13 Ruotsi on minusta vähän niin, kuin viisujen Norja eli todella vahva ja hyvin pärjäävä, kun siellä panostetaan aivan valtavalla määrällä ja se näkyy niin muut maat ovat tästä tietysti jollain tasolla katkeria ja kateellisia.
En kyllä näe, että yhdenkään maan kannattaisi olla nykyään kovin kateellinen Ruotsille. Se maa on jämähtänyt kehityksessä totaalisesti paikoilleen. Heivaisivat edes G:sonin mäkeen ja antaisivat tilaa uusille musiikin tekijöille.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10627
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Kyllähän Ruotsin viisujen tekijät ovat vaihtuneet. Ei ole joka vuosi ne samat, vaikka Melloissa samoja nimiä pyöriikin. Fakta on myös se, että Ruotsi menestyy. Heillä on valtavan taitava kyky luoda toimivia pop-kappaleita kansainvälisille lavoille. Ruotsissa tehdään Euroviisujen ulkopuolella hyvin menestyvää pop-musaa. Ilman muuta Ruotsi kilpailee samalla tyylillä, koska se toimii ja se osataan. Toimiiko se ikuisesti? Ei välttämättä, mutta turha siitä on luopua, kun selkeästi vielä vetävä tapa.

Suomi on Ruotsia ehkä rohkeampi maa laittaa erilaisia biisejä, mutta tulokset tiedetään. Suomessa on vähän asenne "kokeillaan nyt tällaista". Jatkuvaa menestysreseptiä ei ole koskaan löydetty. Satunnaisia onnistumisia on toki ollut. Euroviisuissa ei kuitenkaan palkita siitä, että "tämä oli rohkea veto ja erosi huomattavasti maan viime vuoden kappaleesta". Siellä äänestetään yksinkertaisesti parasta biisiä ja esitystä. Ruotsissa tiedetään, että osataan kirjoittaa kovia pop-kappaleita ja tällä kannattaa kilpailla. Ei toimivaa taktiikkaa kannata muuttaa. Linja saattaa olla turvallinen, mutta ketä kiinnostaa? Vaivaista viisufaniporukkaa, joka räksyttää, että Ruotsilla on aina kovin samanlainen paketti. Viisuissa valtaosa katsojista näkee esitykset ja kuulee biisit ensimmäistä kertaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Everything is meant to be
We shall pass, but love will never die"

🦄🌪️

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3782
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja poika90 »

iiiduli kirjoitti: 14 Maalis 2023, 01:17
poika90 kirjoitti: 14 Maalis 2023, 00:13 Ruotsi on minusta vähän niin, kuin viisujen Norja eli todella vahva ja hyvin pärjäävä, kun siellä panostetaan aivan valtavalla määrällä ja se näkyy niin muut maat ovat tästä tietysti jollain tasolla katkeria ja kateellisia.
En kyllä näe, että yhdenkään maan kannattaisi olla nykyään kovin kateellinen Ruotsille. Se maa on jämähtänyt kehityksessä totaalisesti paikoilleen. Heivaisivat edes G:sonin mäkeen ja antaisivat tilaa uusille musiikin tekijöille.
Tässä varmasti tulee vastaan mielipide erot, mutta kyllä itse olen siinä mielessä kateellinen Ruotsille, että minusta ainakin olisi kiva jos meidän viisuehdokkat olisivat aina niin vahvoja, että top 10 sijoitukset olisivat enemmän sääntö, kuin poikkeus ja se, että me olisimme aina mukana ennakosuosikkien pöhinässä. Ja kyllä olisi se minusta myös upeaa, että meillä olisi viisukappaleita jotka toimisivat niin, että saisimme yleisöäänten lisäksi raatien ääniä hyvin. Olisi se makeaa, että meidän viisuista tulisi hittejä muillekin. Ja kyllä minusta olisi niin hienoa, että meitä arvostettaisiin niin paljon, että muut maat hakisivat meiltä apua viisujen tekemiseen. Nämä ovat siis minusta sellaisia asioita mistä itse ainakin hieman kadehdin Ruotsia.

Vaikka nyt annoinkin ison ylistys puheen Ruotsia kohtaan niin itse näen myös, että Ruotsilla on myös omia inhimillisiä vikojaan. Esim juuri se, että Ruotsi pärjää hyvin ja hyvät sijoitukset ovat tuoneet sen ongelman, että Ruotsalaiset eivät tahdo osata/haluta uusiutua ja tietyllä tavalla se näkyy, että samoja biisien tekijöitä käytetään hieman samoilla ideoilla yhä uudestaan. Sama koreograafien ja tanssijoiden kanssa. Ja onhan se ihan totta, että Ruotsi ei ehkä samalla tavalla repäise, kuin vaikka me tai joku Ukraina/ Portugali ja lähetä omankielistä kappaletta. Ruotsalaisen kaverini kanssa jutellessa luulen, että ongelma on siinä, että Ruotsi haluaa olla iso ja kansainvälinen todella kovasti, että se unohtaa omaa kultturiaan ja kieltään. Ja Ruotsinkielinen ystäväni on suoraan sanonut, että eivät he myöskään uskalla lähettää vaikkapa jotain Shuflan tai Vem e som oss tyylistä oman kielistä hulluttelua. sillä on Ruotsilla itsellekkin menestys tärkeää.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Mua kiinnostaa euroviisuissa enemmän se, mitä tykkään niistä biiseistä siellä kuin se, miten ne menestyvät kilpailussa. Suosikkini menestyvät usein ihan onnettomasti ja Ruotsilla taas on harvoin viisuja, joista pidän, vaikka Melodifestivalenissa on joka vuosi vähintään pari hyvää biisiä. Siksi en viitsi olla kovin kateellinen Ruotsin menestysreseptistä.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1831
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Possu »

Ruotsin suurin vahvuus viisuissa on näyttävän liven rakentamisessa. Lähes poikkeuksetta he osaavat ulosmitata kaiken lähettämästään kappaleestaan lavalla.

Mellot ovat sen sijaan vähän kuin dinosaurus. Konsepti on kasvanut niin suureksi ettei siihen oikein enää uskalleta kajota. Selkeiten tämä näkyy kappaleiden kirjoittajissa, jotka ovat "aina ne samat tyypit". Lopulta Mellojen tarjonta on melko suppeaa ja kappaleet noudattavat aikalailla sitä samaa viisukaavaa. Toisaalta vaikea tuota on myöskään liikaa kritisoida, kun katsomot pullistelevat täynnä ja konseptilla printataan tukuittain rahaa.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4894
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja toivo »

Lissä Loreen kohuja! Loreen rikkonut lakia? Lisää huomiota siis

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... cabbf096fc

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja euroneito »

toivo kirjoitti: 14 Maalis 2023, 10:46 Lissä Loreen kohuja! Loreen rikkonut lakia? Lisää huomiota siis

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... cabbf096fc
Näin kun tästä oli juttua Ruotsin medioissa.

Loreen on ollut Instagramin puolella pitkään tosi hiljaa... Mellofinaalin jälkeen ei minkäänlaista juhlapäivitystä tms. Onkohan edustuspaikka sittenkään niin lukkoon lyöty kun nyt viikon sisään on ollut kohua kohun perään ja sitten vielä paljastuu että yksityiselämän puolella on myös tämäntyyppisiä ongelmia :mitvit:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2881
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Nekku »

No siis jos Loreen ei pääse edustamaan(uskon kyllä että pääsee), niin tulisiko tuolle samalle kappaleelle sittten joku toinen esittäjä? Mielenkiintoista ajatella, miten tuo vaikuttaisi kappaleeseen suhtautumiseen ja menestykseen. :miettii:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

Maria Sur is unforgettable.

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja helidon »

iiiduli kirjoitti: 14 Maalis 2023, 01:17 En kyllä näe, että yhdenkään maan kannattaisi olla nykyään kovin kateellinen Ruotsille. Se maa on jämähtänyt kehityksessä totaalisesti paikoilleen. Heivaisivat edes G:sonin mäkeen ja antaisivat tilaa uusille musiikin tekijöille.
Samat ajatukset.

Kopiointijutusta: 2018 Universal Music lähetti kirjeen Israelin Netan "Toy" n tekijöille, että "Toyssa" on paljon samanlaisia sointu (melodia-) kulkuja kuin Jack Whiten rustaamassa hitissä "Seven Nations Army". Kirjeessä oli annettu ymmärtää, että Universal voisi viedä asiaa pidemmällekin. Universal ja "Toyn" tekijäthän tekivätkin sitten jonkinlaisen diilin, ja Jack White merkittiin yhdeksi kappaleen tekijäksi.

En usko, että "Tattoon" asiaan puututaan sen kummemmin. Eihän puututtu Keiinon "Spirit in the sky" - kappaankaan, vaikka kertsissä oli paljon samaa kuin Saara Aallon "Monstersissa"

Tietty lisäksi joku Jack White ja White Stripes - bändinsä on eri luokan tekijä kuin kukaan edellämainituista esiintyjistä ja/tai jopa kappaleiden tekijöistä.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Miten surullista, kaikki tämä. :lohduton:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Ensireaktioni: Kyllähän tämä sekä visuaalisesti että musiikillisesti vakuutti minut ja lunasti ne odotukset, mitä tämän biisin kohdalla on ollut. Säkeistössä on kyllä vähän The Winner Takes It All -vaikutusta mutta ei mitenkään häiritsevästi. Taidokkuutta ja Loreenin tyyliä tässä löytyy. Siinä neljän ja viiden tähden vaiheille alkuun.

Jennifer
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 27 Tammi 2023, 14:36

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Jennifer »

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/a31 ... b8ed4f823f

Ruotsille paha takaisku Euroviisuihin: Joutuuko Loreen muuttamaan esitystään?

En tiennyt, että Alcaraz-niminen yhtye oli Euroviisuissa 2014.
Ruotsi on aiemminkin joutunut nöyrtymään Euroviisuissa ja karsimaan lavasteitaan. Vuonna 2019 John Lundvik ei saanut Melodifestivalenissa nähtyä kattolamppua mukaansa, vaan yleisradioyhtiö SVT joutui teettämään lavalle uuden, lattialle sijoitetun valon. Sama kohtalo kävi vuonna 2014 Alcaraz-yhtyeelle, joka ei saanut valtavaa discopalloa mukaansa viisuihin.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Iltalehdellä jälleen faktat kadoksissa. :heihaloo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^^ Ei saakeli. :rofl: Missäköhän vaihtoehtoisessa universumissa tuo on tapahtunut?
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2881
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Vai että tuo olisi esiintynyt ihanan Sanna Nielsenin tilalla? :niinpa:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

Maria Sur is unforgettable.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Albin »

Melkein joka vuosi samoin sanoin tänne täytyy kommentoida.

Muodollisesti pätevää, mutta minulle tylsää. Taustalla on ammattitaitoa, mutta minulle jää inhimillisyys puuttumaan tänäkin vuonna tästä Ruotsin viisusta . Tehosteet kiemurteluineen ottaa liikaa tilaa itse viisulta ja en nyt todellakaan tiedä arvostelenko nyt Loreenia vai tuotantoa :jupinaa:

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja euroneito »

Ihanan rehellinen kommentti IS:n toimittajalta:

https://www.is.fi/viihde/art-2000009451748.html

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Aika hyvä teksti. :peukku: Pidin sen soljuvuudesta. Vaikka mielipiteet olivatkin monesti vastakkaiset kuin omani, niin huomaan kyllä ajattelevani myös kirjoittajan näkökulmasta toisinaan. :draamaa: Mikä parasta, se tosiaan oli kommentti (lue: kolumnimainen, mutten tiedä, onko täysin sama asia) eikä artikkeli. Artikkelina ei olisi saanut olla noin puolueellinen.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Olipa hyvä IS juttu - melkein kuin omista ajatuksistani. Paitsi etten ihan täysin lämpene Loreenin kappaleelle - vai johtuuko se siitä, että on Ruotsi? Toisaalta olen aidosti tykännyt esim. Fransista (ja pikkuisen Eric Saadestakin). Ehkä eniten sitten harmittaa yhdistelmä Ruotsi + ei ihan omaan makuun kappale.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Oletin ensiksi että Iltalehden jutun olisi kirjoittanut yleensä asiavirheisiin sortuva Mari Pudas, mutta se olikin Mika Seppänen.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

euroneito kirjoitti: 14 Maalis 2023, 16:11 Ihanan rehellinen kommentti IS:n toimittajalta:

https://www.is.fi/viihde/art-2000009451748.html
Hyvin kirjoitettu, olen aika pitkälti samaa mieltä. Eniten harmittaa nimenomaan se, että jos ja kun Ruotsi voittaa taas, niin he voivat huoletta jatkaa tappavan tylsää linjaansa ainakin seuraavat viisi vuotta.

Mutta olen jo ehtinyt lohduttautua sillä, että en ainakaan ole Ruotsin voittaessa ainoa ihminen "Väärä biisi voitti"-ketjussa. :heh:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tässä Loreenin kappaleessa lavashow on rakennettu hienosti ja huomion vangitsevaksi.

Mutta se kappale. :parku: Niin tylsä, ettei tee mieli kuunnella sitä. Ihan tusinabiisi.
Olisin pikkuisen kunnianhimoisempaa biisiä odottanut. Nyt jotain jää puuttumaan, jotta voittopokaalin ojentaisin.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Näppäsin kuitenkin kokonaispaketille neljä tähteä, vaikka kumpikin osa-alue, biisi ja esitys jättää mut vähän kylmäksi. Mutta onhan tää kokonaispakettina aika vaikuttava, vaikka Loreen makoileekin esityksen alussa kuin jossain solariumissa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja tomato »

Kyllä vähän ärsyttää, mutta 5 tähteä ja aika varma voitto.
Tosin olen ruotsille povannut voittoa jo männävuodet.

M&M:lle olisin myös ennakoinut voittoa ja jonkinlaista ponnahduslautaa maailmanmaineeseen, jota Loreen tuskin voitostaan saa.

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Mikel »

Olenpahan vaan minäkin sen verran pikkusieluinen ihminen, että toivon, ettei Ruotsi voittaisi. Mutta onhan tämä nyt kertakaikkisen upea. Aivan upea.
But may the slightest light start a fire

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3082
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Onko täällä muuten sellaisia tyyppejä, joiden mielestä tämä on parempi kuin Euphoria? Tai jopa sellaisia joiden mielestä tämä on ihan huomattavasti parempi?

Mun on jotenkin hankala nähdä tässä itse biisissä mitään mitä Euphoriassa ei olisi. Show tietysti on erilainen, mutta biisistä mun on todella vaikea löytää mitään uudenlaista, eikä se tunnu edes Euphoriaa modernimmalta.

Jos Tattoo on mielestäsi Euphoriaa parempi (ja syy ei ole pelkkä kyllästyminen Euphoriaan) niin osaisitko kertoa mikä se juttu tässä on mitä Euphoriassa et kuule?
Ymmärrän kyllä että mieltymyksiä on usein vaikea selittää, mutta jos joku osaisi niin mua kiinnostaisi lukea.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Olen myös joskus miettinyt, onko mulla joku ylitsepääsemätön sisäinen Ruotsi-antipatia kun en kerta kaikkiaan juuri koskaan pidä heidän kappaleistaan. Ei ole tainnut olla 2010-luvulla, kun viisuja aloin aktiivisesti seurata, mitään, mikä olisi enempää kuin "ihan kiva". Euphoria oli kai silloin aikoinaan ihan jees, mutta jo silloin tuntui että se alkoi olemaan radiossa puhkisoitettu ennen viisuja. Ehkä 2010-luvun parasta Ruotsia on ollut Too Late For Love, joka meni "miellyttävä" -kategoriaan. Tusse oli myös aika harmiton, mutta se ei tarkoita että olisin siitä pitänyt. Aikalailla kaikissa muissa on ollut jotain, joka on ärsyttänyt suuresti. Paitsi sitä Mamasin biisiä en nyt muista yhtään millainen oli, kun ei koskaan kisoihin asti päässyt.

Mutta tänä vuonna sain todeta, että ei, ei mulla ole mitään Ruotsia vastaan! Nimittäin se vähä mitä melloja seurasin, niin M&M olisi ollut vahvan kolmen tai jopa neljän tähden entry, ja Smash Into Pieces vahvan neljän, ehkä jopa viiden tähden. Loput olikin aika kuraa.

Tämä Tattoo ärsyttää siinä missä Ruotsin viisut yleensäkin. Kovasti se siellä huutaa ja kiemurtelee ja budjetti näkyy lavalla, mutta ei vaan saa mussa mitään tunnetta herätettyä. Kappale on turhanpäiväinen ja ihan Euphoria-eran kuuloinen (=vanhanaikainen), ja ne ujelluskohdat on rasittavia.

Musta ihan liian moni pitää Ruotsin voittoa selviönä, sekä Tattoon ja Loreenin fanit että antifanit. Jurykappaleita on muitakin tänä vuonna, eikä se ole mitenkään kiveen hakattu että Ruotsi olisi telessä edes toinen tai kolmas. Harmittaa, miten monien mielestä viisukausi on "pilalla", koska Ruotsi on jo voittanut. Toki heillä on hyvät mahdollisuudet voittaa, mutta niin on muutamalla muullakin maalla. Ei kisa ole ohi ennen toukokuun 14. pikkutunteja, joten nautitaan viisukeväästä omiin suosikkeihin keskittyen ja muistetaan, että voittaja ratkeaa vasta toukokuun toisena viikonloppuna. :peukku:
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saturnus Psycho kirjoitti: 14 Maalis 2023, 19:57 Onko täällä muuten sellaisia tyyppejä, joiden mielestä tämä on parempi kuin Euphoria? Tai jopa sellaisia joiden mielestä tämä on ihan huomattavasti parempi?
Onhan täällä ainakin muutamia näyttänyt olevan. Itse en heihin lukeudu. Euphoria on ikoninen klassikko jolle vetää vertoja korkeintaan vain pari kolme 70-luvun viisuklassikkoa (ainakin Penkki, puu, puistotie ja Ranska 1977).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16803
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Happy »

On tää parempi ku Euphoria, vaikka pidinkin Euphoriasta aikanaan paljonkin niin se ei koskaaan saanut mussa veret seisauttavaa wow-elementtiä aikaseks verrattuna siihen miten tää biisi, tän biisin live, ja se kuuden vuoden takanen Statements sykähdyttää.
Euphoria ei ole myöskään kestänyt aikaa yhtään: se kuullosti jo joskus 2015 aika ummehtuneelta, siinä missä Loreenin vuoden 2011 mellobiisi on fresh edelleenkin.
Euphoria ei oo mun mielest yhtään ajaton biisi, ja se on varmaa se isoin ongelma, tosin ei ole moni muukaan voittaja, mut esim Satellite (2010) & Fairytale (2009) kuullostaa korvaani voittajana raikkaammalta mitä Euphoria, siks ihmettelen Euphorian vahvaa statusta ns viisu-ikonina.
Viimeksi muokannut Happy, 14 Maalis 2023, 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Lukittu