Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Euroviisut 2023 Britanniassa

Loreen – Tattoo

*****
44
22%
****
54
28%
***
60
31%
**
21
11%
*
17
9%
 
Ääniä yhteensä: 196

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3082
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mä oon täsmälleen samaa mieltä siitä ettei Euphoria ole kestänyt aikaa. Oon laittanut sen 2012 puntariin ykköseksi koska se iski todella kovaa silloin tuoreeltaan ja se oli voittohetkenään yksi parhaita voittoviisuja ikinä. En kuitenkaan jaksa lainkaan kuunnella Euphoriaa enää, ja koen aika tylsäksi jos joku soittaa sen esim. bileissä.
En toisin sanoen tiedä kuuluisiko sen olla puntarissani ykkösenä todellakaan!

En tosin tässä Tattoossakaan kuule ajattomuutta - mielestäni tämä on aika 2012 jo nyt.
Loreenin ajattomat tyrkyt on niitä, jotka ei koskaan päässeet edes finaaliin.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16803
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ mä taas kuulen Tattoossa ajattomuutta, ehkä syynä on yhtymät Winner takes it all biisiin ja se on ajaton as fuck
Tattoo voisi olla vuodelta 89, 2008 tai 2023

Mut suosiojärjestyksessä Tattoo on biisinä mulla vasta kolmantena Loreenin mellobiiseist, Euphoria toki ansaitusti viimeinen.
Livenä Tattoo toki näistä neljästä hienoin.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3082
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Mä taas en saa tästä niitä TWTIA-viboja lainkaan, vaikka tiedän hyvin miksi moni kuulee tässä sen. :rofl: Mulle tää on pelkästään Loreenille mittatilaustyönä viisuihin tehtailtu mahtipontinen hitti josta on tehty todella euphoriamainen koukkuineen kaikkineen. Mutta joskus 15 vuoden päästä tietysti sitten tiedän kuulostaako tämä Euphoriaa ajattomammalta!

Mielenkiintoista kyllä miten eri tavalla tyypit näitä biisejä kuulee!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

yeahyeahfire kirjoitti: 14 Maalis 2023, 19:59 Olen myös joskus miettinyt, onko mulla joku ylitsepääsemätön sisäinen Ruotsi-antipatia kun en kerta kaikkiaan juuri koskaan pidä heidän kappaleistaan. Ei ole tainnut olla 2010-luvulla, kun viisuja aloin aktiivisesti seurata, mitään, mikä olisi enempää kuin "ihan kiva". Euphoria oli kai silloin aikoinaan ihan jees, mutta jo silloin tuntui että se alkoi olemaan radiossa puhkisoitettu ennen viisuja. Ehkä 2010-luvun parasta Ruotsia on ollut Too Late For Love, joka meni "miellyttävä" -kategoriaan. Tusse oli myös aika harmiton, mutta se ei tarkoita että olisin siitä pitänyt. Aikalailla kaikissa muissa on ollut jotain, joka on ärsyttänyt suuresti. Paitsi sitä Mamasin biisiä en nyt muista yhtään millainen oli, kun ei koskaan kisoihin asti päässyt.
Oon miettinyt samaa, kun Ruotsin viisuista 2010- ja 20-luvuilla ainoa, josta ihan tosissani tykkään, on This is my life. Tussen Voices oli myös kiva. Mutta kun joka vuosi melloissa kuitenkin on minulle mieluisia kappaleita, joille antaisin viisuina viisi tähteä, ne vaan eivät ikinä voita. Jos vaikka Guld och gröna skogar tai Behöver inte dig idag olisi tullut valituksi, olisin kannattanut Ruotsia.

Ei nyt heti tule mieleen, onko mitään muuta maata, jonka biiseistä en tykkää koskaan.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11297
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Itsekin olen puhkisoittanut Euphorian jo ajat sitten, mutta kun ajattelen sitä ajallisessa kontekstissaan, pystyn edelleen saavuttamaan ne samat kylmät väreet kuin vuonna 2012:kin. Olihan se siihen aikaan aivan mullistava biisi, joka muun muuassa aloitti ä-ä-änkytystrendinkin. Esityskin taisi olla ensimmäisiä lajissaan, jossa kuvauksen ja valojen avulla hämärrettiin musavideon ja live-esityksen rajaa (ja sillä kertaa vieläpä ilman mitään valtavaa roinaa tai ruudulle lisättyjä efektejä, joten minäkin arvostan sitä).

Näyttävyydestään huolimatta en onnistu löytämään Tattoosta mitään samanlaista innovatiivisuutta kuin Euphoriasta tai useimmista viisuvoittajista ylipäätään.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5178
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Kyllä minun mielestä tämä on parempi kuin Euphoria vaikka tämä onkin vain kolmitähtinen. Euphoria on nimittäin yksi turhimmista ja yliarvostetuimmista euroviisuista ja tuntuu joka kuuntelukerralla vain ummehtuvan lisää :draamaa:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

telelé
Siemailija
Siemailija
Viestit: 112
Liittynyt: 24 Joulu 2019, 20:57

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja telelé »

toivo kirjoitti: 14 Maalis 2023, 10:46 Lissä Loreen kohuja! Loreen rikkonut lakia? Lisää huomiota siis

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... cabbf096fc
Vähän kyllä naurattaa ja itkettää kun on seurannut twitterissä ulkkari fanien reaktioita tähän uutiseen. Koska alkuperäinen ruotsalais sivusto on maksumuurin takana, on tätä iltalehden artikkelia on siellä jaettu. Vaikka uutisessa lähde mainitaankin, niin eipä ihmiset ole vaivautuneet koko juttua lukemaan, koska siellä on tosissaan ihmisiä jotka nyt luulee että tää on kokonaan suomalaismedian keksimä juttu :rofl: :roll:

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4483
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Ei mikään kappale voi olla fresh ikuisesti eli jos esim. Euphoria tuntuu jo kulahtaneelta niin se vain johtuu siitä että sen on kuullut liian monta kertaa. Näin käy vääjäämättä (lähes) mille tahansa biisille eikä se minusta ole argumentti biisin hyvyyttä vastaan.

TWTIAa en minäkään kuule tässä yhtään.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kasper_ kirjoitti: 14 Maalis 2023, 21:22 tuntuu joka kuuntelukerralla vain ummehtuvan lisää :draamaa:
Ummehtuneet sulla on housuissas. :draamaa:

Euphoria on ja tulee edelleen olemaan paras euroviisu ikinä. :kups: Ei sille mitään voi, että sen on jo kuunnellut puhki. Silti se vaan jaksaa toimia edelleenkin, jos sen jossain julkisella paikalla pitkästä aikaa kuulee. :rakkaus: Ei se puhkikuuntelu poista kappaleen hohtoa, vaikkei sitä jaksaisikaan joka päivä enää kuunnella.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

iiiduli kirjoitti: 14 Maalis 2023, 19:11 Mutta olen jo ehtinyt lohduttautua sillä, että en ainakaan ole Ruotsin voittaessa ainoa ihminen "Väärä biisi voitti"-ketjussa. :heh:
Perinteisesti nuo Oikea ja Väärä laulu voitti -ketjut on tehty vain Suomen kansallisen finaalin eikä kansainvälisen viisufinaalin yhteydessä.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3246
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Serduchka kirjoitti: 14 Maalis 2023, 23:04Ummehtuneet sulla on housuissas. :draamaa:

Euphoria on ja tulee edelleen olemaan paras euroviisu ikinä. :kups:
:samaamielta:

No okei, kyllä Waterloo edelleen vie sen parhaan viisun tittelin. :heh: Mutta, edelleen tulee kylmät väreet Euphoriasta, kun sen jossain kuulee. :surrur:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4483
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ En kyllä jaksaisi kuunnella Waterlootakaan enää. Mutta se ei tarkoita että sekään olisi huono.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä en kyllä oikein jaksa Waterloota, rasittava renkutus ja ABBAn hiteistä heikoimpia. Samanlainen fiilis mulla on monia brittirenkutuksia kohtaan 60(?)- ja 70-luvulta, jotka ammentavat jostain The Beatlesin perinnöstä. :puna:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minusta Waterlookin kuulosti viime kesänä yllättävän raikkaalta, kun puntaroin vuoden 1974 viisuja. :uujee: <3 Dancing Queen (vaikkakin on hyvä) niistä Abban hiteistä se ehkä kulunein on. :niinpa:

Okei, nyt menee taas offariksi. :hiips:

:loppu:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Dancing Queen on mestariteos... :hiips:

Edit: 70-luvun haikeutta ja nostalgiaa joka vetää silmät kyyneliin joka kerta...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3082
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Joo kyllä Dancing Queen on kulunein ABBA-biisi, eikä ole edes vaikea valita.
Enkä väitä ettei se olisi hyvä, mutta se soi aina kaikkialla. Ja eipä se kyllä paraskaan ole!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4483
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Ite tykkään ehkä enemmän "TY for the music" kuin Dancing Queen. Molemmissa kuitenkin nuoren tytön kasvutarina!

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6505
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Saturnus Psycho kirjoitti: 14 Maalis 2023, 19:57Jos Tattoo on mielestäsi Euphoriaa parempi (ja syy ei ole pelkkä kyllästyminen Euphoriaan) niin osaisitko kertoa mikä se juttu tässä on mitä Euphoriassa et kuule?
Kappaleissa soi eri tunne. Euphoria on minulle iloinen ja voimaannuttava tanssikappale. Tattoo puolestaan kaipaava ja surumielinen keskitempoinen popbiisi. Kappaleista löytyy useita samanlaisiakin elementtejä, mutta ytimiltään biisit ovat itselleni selvästi erejä.
Teräsbekoni kirjoitti: 14 Maalis 2023, 20:37Näyttävyydestään huolimatta en onnistu löytämään Tattoosta mitään samanlaista innovatiivisuutta kuin Euphoriasta tai useimmista viisuvoittajista ylipäätään.
Se, mikä Tattoosta puuttuu, on uusi kiinnostava esiintyjä. Loreen tuntuu vanhalta viisuvoittajalta, ja sitähän hän onkin. :heh: Vuonna 2012 hän oli hahmona kiehtova ja mystinen ja Ruotsilla ei ollut viisumaana yhtä raskasta menestyksen ja yrittämisen painolastia kuin nyt. Jos vuonna 2012 Loreen oli innovatiivinen ja jopa moderni voittaja, tänä vuonna Loreen olisi voittajana konservatiivinen. Tattoo esityksineen on niin sitä itseään eli perinteistä MF-laadukkuutta. Onneksi satun sellaisestakin pitämään. :mrgreen:
Jufo kirjoitti: 14 Maalis 2023, 22:57 Ei mikään kappale voi olla fresh ikuisesti eli jos esim. Euphoria tuntuu jo kulahtaneelta niin se vain johtuu siitä että sen on kuullut liian monta kertaa. Näin käy vääjäämättä (lähes) mille tahansa biisille eikä se minusta ole argumentti biisin hyvyyttä vastaan.
Jälleen ihanan jufomaisia väitteitä, joista ei voi olla muuta mieltä kuin eri mieltä. :heh:

Minun kulutusmittarini tasoittuu ja puhki soittamani kappale voi kuulostaa kuuntelutauon jälkeen taas hyvältä ja jopa tuoreelta. Tällöin voin sanoa, että kappale kestää hyvin aikaa, ja kappaleen aikaa kestävyys on mitä mainioin argumentti sille, että jokin kappale on hyvä. :joojoo:

On myös kappaleita, jotka eivät enää saa otteeseensa positiivisen ensihuuman jälkeen, ja itselleni se on merkki siitä, että kappale ei oikeastaan ollutkaan kovin ihmeellinen. Toki hetkellisellä nautinnollakin on arvonsa, mutta nimenomaan aikaa kestävyys on itselleni hyvän musiikin keskeisin kriteeri.
Viimeksi muokannut Hanhis, 15 Maalis 2023, 01:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1831
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Possu »

Euphoria oli voimaannuttava kappale, mutta Tattoo ei sitä ole. Siinä ehkä se olennaisin ero.

Siitä samaa mieltä, että jotkut kappaleet kestävät aikaa ikuisuuden. Ikään kuin ikivihreät.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

MIH96 kirjoitti: 14 Maalis 2023, 23:09
iiiduli kirjoitti: 14 Maalis 2023, 19:11 Mutta olen jo ehtinyt lohduttautua sillä, että en ainakaan ole Ruotsin voittaessa ainoa ihminen "Väärä biisi voitti"-ketjussa. :heh:
Perinteisesti nuo Oikea ja Väärä laulu voitti -ketjut on tehty vain Suomen kansallisen finaalin eikä kansainvälisen viisufinaalin yhteydessä.
Mulla on kyllä vahva mielikuva, että joskus on taatusti ollut myös viisuvoittajasta tämmöiset ketjut. Loreenin voittaessa sellaisille ainakin on ihan taatusti tarvetta.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3082
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Hanhikselta upea viesti ja se tiivistää sen miksi täällä jaksaa keskustella viisuista kuukausitolkulla! :surrur:
Hanhis kirjoitti: 15 Maalis 2023, 01:13 Kappaleissa soi eri tunne. Euphoria on minulle iloinen ja voimaannuttava tanssikappale. Tattoo puolestaan kaipaava ja surumielinen keskitempoinen popbiisi. Kappaleista löytyy useita samanlaisiakin elementtejä, mutta ytimiltään biisit ovat itselleni selvästi erejä.
Hanhis kirjoitti: 15 Maalis 2023, 01:13 Se mikä Tattoosta puuttuu on uusi kiinnostava esiintyjä. Loreen tuntuu vanhalta viisuvoittajalta, ja sitähän hän onkin. :heh: Vuonna 2012 hän oli hahmona kiehtova ja mystinen ja Ruotsilla ei ollut viisumaana yhtä raskasta menestyksen ja yrittämisen painolastia kuin nyt. Jos vuonna 2012 Loreen oli innovatiivinen ja jopa moderni voittaja, tänä vuonna Loreen olisi voittajana konservatiivinen. Tattoo esityksineen on niin sitä itseään eli perinteistä MF-laadukkuutta. Onneksi satun sellaisestakin pitämään. :mrgreen:
Mahtavaa pohdintaa!

Ehkäpä mua Tattoon kohdalla jarruttelee nimenomaan tuo että se edustaa mulle ns. konservatiivista Ruotsia, jota olen kuullut jo liikaa. Jos Loreen olisi vetänyt viime vuonna Hold Me Closerin viisuissa, en ehkä olisi pitänyt siitäkään viiden tähden edestä. Tämä ei tarkoita sitä että Loreenissa olisi jotain vikaa, mutta hahmona hän ei enää kiehdo ainakaan tässä kontekstissa.

Ehkä olenkin vaan sokea näiden biisien erilaisuudelle siksi etten pysty katsomaan niitä Loreenin läpi? Hänen maneerinsa puskee niin vahvasti läpi, etten saa Tattoosta edes Abbaa vaikka tasan tarkkaan tiedän miksi muut sen sieltä kuulevat.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Serduchka kirjoitti: 14 Maalis 2023, 23:04 Euphoria on ja tulee edelleen olemaan paras euroviisu ikinä. :kups:
Ehkä sinun olisi aika vaihtaa nimimerkkisi Lortsuksi sitten? :miettii: Ei sillä että Euphoria nyt suoranaisen huono olisi, mutt onhan nyt vaikka joku Dancing Lasha Tumbai selvästi parempi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Minusta hyvät kappaleet eivät kulu. Euphoria vanheni jo ennen kuin voitti viisut ja nykyään se onkin minusta ihan elähtänyt. Tattoo on ainakin toistaiseksi sitä parempi, saa nähdä, kestääkö se paremmin. Waterloo on kamala, mutta niin on Abba muutenkin (no Chiquitita on kiva). Undo on kirsikkana kakun päällä, siitä ei viisu huonone.

Esityksestä tuli mieleen, että voi tuo paremmaksikin tulla mahdollisen muutoksen jälkeen. Nyt esitys on hieno, mutta olen sitä mieltä, että biisi jää siinä ihan taustamusiikiksi. Toisaalta tuskin esityksestä ainakaan vähemmän mahtipontista tehdään. :miettii:
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4483
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Hanhis kirjoitti: 15 Maalis 2023, 01:13 Jälleen ihanan jufomaisia väitteitä, joista ei voi olla muuta mieltä kuin eri mieltä. :heh:

Minun kulutusmittarini tasoittuu ja puhki soittamani kappale voi kuulostaa kuuntelutauon jälkeen taas hyvältä ja jopa tuoreelta. Tällöin voin sanoa, että kappale kestää hyvin aikaa, ja kappaleen aikaa kestävyys on mitä mainioin argumentti sille, että jokin kappale on hyvä. :joojoo:

On myös kappaleita, jotka eivät enää saa otteeseensa positiivisen ensihuuman jälkeen, ja itselleni se on merkki siitä, että kappale ei oikeastaan ollutkaan kovin ihmeellinen. Toki hetkellisellä nautinnollakin on arvonsa, mutta nimenomaan aikaa kestävyys on itselleni hyvän musiikin keskeisin kriteeri.
EDIT, paranneltu tekstiä

Aikaa kestävyys on kriteeri tiettyyn pisteeseen asti. Jos johonkin kappaleeseen kyllästyy 1000 kuuntelukerran jälkeen ja toiseen 10,000 kuuntelukerran jälkeen, ei voi sanoa ettei ensimmäinenkään kestäisi hyvin aikaa tai kuuntelukertoja. Kuuntelukerrat ovat parempi mittari kuin aika. Jos kuuntelet Euphorian keskimäärin kerran päivässä kymmenen vuoden ajan, olet kuullut sen kymmenessä vuodessa n.4000 kertaa. Jonkin toisen ikivihreän kappaleen kuuntelet vain kerran viikossa ja kymmenen vuoden päästä olet kuullut sen 500 kertaa. Todennäköisesti olet kymmenen vuoden päästä vähemmän kyllästynyt jälkimmäiseen kappaleeseen. Kestääkö se paremmin aikaa? Ei, vaan olet säästänyt sitä enemmän ja puhkikuunnellut toisen.

Kappale voi myös liittyä johonkin omaan vaikeaan elämäntilanteeseen kuten vaikka eroon tai läheisen kuolemaan jolloin sitä ei enää pysty kuuntelemaan. Sekään ei tietenkään tarkoita, että se olisi yhtäkkiä huono koska se ei "kestänyt aikaa".

Yhteenvetona: Lyhyellä aikavälillä kappaleen kulumattomuus voi olla hyvä kriteeri sen hyvyydelle. Pitkällä aikavälillä ei ole juuri eroa kuluttaako kappaleen loppuun kahdessa, viidessä vai kymmenessä vuodessa koska se todennäköisesti liittyy enemmän omiin elämäntilanteisiin/aikuistumiseen/musiikkimaun pidemmän aikavälin muutoksiin jne. kuin kappaleeseen sinänsä.
Viimeksi muokannut Jufo, 16 Maalis 2023, 10:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4894
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kuutio-efekti osui nyt sitten ruotsin kohdalle. Tuskin yhtä näyttävää shownumeroa keksivät. Se yläpuolella leijuva laatta olis tässä tattoossa "Se Juttu". Tuskin se MÅnskaan olisi voittanut ilman sitä efektisirkusta.

Ihmettelen suuresti jos Ruotsi saa kuin saakin läpi tuon megarakennelman :roll:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rousku kirjoitti: 15 Maalis 2023, 01:50
Serduchka kirjoitti: 14 Maalis 2023, 23:04 Euphoria on ja tulee edelleen olemaan paras euroviisu ikinä. :kups:
Ehkä sinun olisi aika vaihtaa nimimerkkisi Lortsuksi sitten? :miettii: Ei sillä että Euphoria nyt suoranaisen huono olisi, mutt onhan nyt vaikka joku Dancing Lasha Tumbai selvästi parempi.
Tuo lempinimi ei ole koskaan näyttänyt silmään tai kuulostanut korvaan hyvältä. :draamaa: Toisaalta, olisi se fooruminimimerkkinä parempi kuin "tavallinen" Loreen. Dancing Lasha Tumbai on sentään kaikkien aikojen toiseksi paras viisu, joten siksi voin ihan hyvin olla Serduchka. Sellaisena mut on täällä opittukin tuntemaan, joten tuntuisi väärältä vaihtaa nimierkkiä tässä vaiheessa. :heh: Varsinkin, kun en tiedä, vietänkö aikaani Kuppilassa enää tämän kauden jälkeen kovinkaan paljon.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Loreen on ainakin itse Aftonbladetin haastattelun mukaan vakuuttunut siitä, että lava tulee lähtemään Liverpooliin. Yleensä Ruotsin ollessa kyseessä, olisin lähes varma, että sen maan artisti saa kyllä tahtonsa läpi, mutta Loreenin lavaste on vaan niin järkyttävän iso. Yläosanhan pitäisi killua katossa koko viisujen läpi. Kai sitä sitten saisivat käyttää kaikki muutkin artistit.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1036
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

iiiduli kirjoitti: 15 Maalis 2023, 13:02 Kai sitä sitten saisivat käyttää kaikki muutkin artistit.
Ja toivottavasti todellakin sitten käyttäisivät. Kääntyisi myönnytykset Loreenia takia tätä itseään vastaan, jos olisi mukana muitakin esityksiä samalla led-laatalla.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja Rousku »

iiiduli kirjoitti: 15 Maalis 2023, 13:02 Loreen on ainakin itse Aftonbladetin haastattelun mukaan vakuuttunut siitä, että lava tulee lähtemään Liverpooliin. Yleensä Ruotsin ollessa kyseessä, olisin lähes varma, että sen maan artisti saa kyllä tahtonsa läpi, mutta Loreenin lavaste on vaan niin järkyttävän iso. Yläosanhan pitäisi killua katossa koko viisujen läpi. Kai sitä sitten saisivat käyttää kaikki muutkin artistit.
Oliko se sitten Melloissakin myös muiden artistien käytettävissä? Ja roikkui katosta myös siellä, missä semi pidettiin (En seurannut kisaa niin en tiedä missä). Mikähän siinä niin paljon muuten painaa? Ja oliko siihen kiinnitetty joku kamerakin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9492
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2023: Loreen – Tattoo

Viesti Kirjoittaja kwak »

Eihän sitä Loreenin kattonäyttöä tarvitse koko lähetyksen ajan roikottaa kattorakenteista. Riittää, että katosta roikkuu neljä vaijeria koko lähetyksen ajan ja sitten Loreenin postikortin aikana näyttö rullaillaan lavalle ja vaijerit kiinnitetään näytön kulmiin ja nostetaan ilmaan. Ja varmaan lisäksi sähköjohto, jollei ne ole akkukäyttöisiä. :miettii: Aika ehkä voi olla kortilla tähän operaatioon postikortin aikana, että helpompi ja nopeampi kai on pitää sitä näyttöä kattorakenteissa valmiina.
Keep your head high above the water

Lukittu