Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Euroviisut 2023 Britanniassa

Sudden Lights – Aijā

*****
33
29%
****
31
27%
***
34
30%
**
14
12%
*
3
3%
 
Ääniä yhteensä: 115

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rousku kirjoitti: 10 Touko 2023, 00:38 Ei vain ensikuulemalla hahmottunut.
No joku hahmotusongelma äänestäjillä sitten oli. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5345
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

No joo kaipaan se vaan on hyväksyttävä että tästä pidetään. Ehkä olen itse vain liian yksinkertainen tällaiselle :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11923
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja sziget »

Erinomainen biisi, mutta sitä oli vaikea esityksellä myydä, jos ihmiset eivät tajua. Annoin puhelinääniä. Ensisijainen tuettava oli kuitenkin Portugali, ja olin varma että jompikumpi karsiutuu. Latvia on noidankehässä kuten Sveitsi ennen: lähetetään laatua tai höpöhöpöä, tulos sama. Viimevuotinen oli jälkimmäistä, nyt tapahtui vääryys. :(
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5921
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Pakko myöntää, että tämä nousi livenä, etenkin melko kehnon Serbian jälkeen. Vaikka en biisistä suuremmin pidä, niin olisin voinut Latvian finaalissa nähdä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tässä oli tosiaan tehty kaikki heikon biisin pelastamiseksi, mutta se ei nyt riittänyt. Hienoa oranssisuutta.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pete kirjoitti: 10 Touko 2023, 00:49 Tässä oli tosiaan tehty kaikki heikon biisin pelastamiseksi, mutta se ei nyt riittänyt. Hienoa oranssisuutta.
Heikko biisi sulla on housuissas! :femme:

Biisi on vuoden paras, eikä bändi tehnyt mitään erityistemppuja sitä "pelastaakseen", vrt. vaikka joku Israel.

Liveä en nähnyt, kun telkkuni pimahti, mutta jurykenraalin perusteella äänestin silti. Myönnän, että laulusolistin rahkeet ei ihan riitä biisin ansioiden esilletuomiseen parhaalla mahdollisella tavalla. Se ei kuitenkaan ole biisin vika.
Viimeksi muokannut Rousku, 10 Touko 2023, 01:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Pete »

Rousku kirjoitti: 10 Touko 2023, 00:57 Biisi on vuoden paras, eikä bändi tehnyt mitään erityistemppuja sitä "pelastaakseen", vrt. vaikka joku Israel.
Tarkoitin siis, että esitys oli todella tyylikäs, mutta sekään ei riittänyt.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti: 10 Touko 2023, 00:57 Biisi on vuoden paras, eikä bändi tehnyt mitään erityistemppuja sitä "pelastaakseen", vrt. vaikka joku Israel.
Juuri näin. <3
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10693
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Latvian suurin ongelma on unohdettavuus. Kappale on ihan nätti fiilistelybiisi, mutta hukkuu kyllä helposti parempien joukkoon. Esitys oli perustyylikäs, mutta vaikea tämän on erottua joukosta tuolla paketilla. Tavallinen pulliainen tuskin jaksaa keskittyä ja paneutua biiseihin hirveällä intohimolla. Tämä menee nopeasti ohi. Latvia olisi ehkä ollut nippanappa minun omalla toivelistalla finaaliin, mutta ei merkittävillä sijoilla, joten en jää tätä kaipaamaan. Odotettu karsiutuminen.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Mortville
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 192
Liittynyt: 22 Touko 2012, 17:33

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Mortville »

Hmm... olen tässä jo kaksi päivää lauleskellut menemään tätä kappaletta töissä. Vaikka tätä olen täällä hehkutellutkin, niin silti jännä että kaikista kappaleista juuri tätä yllätän itseni hyräilemässä. Harmittaa vähän poikien puolesta ettei finaalipaikkaa irronnut.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Todella paljon heistä on tykätty kommenttikenttien perusteella. Minullakin tämä soi päässä. Ikävää, etteivät ole finaalissa, mutta ihanaa löytää näin ihana kappale. :ihana:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6526
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Taitaa Latvia kohota jatkopuntarini toiseksi (Käärijä on ykkönen).

Olen fiilistellyt kappaletta jo aiemmin, mutta live-esityksen myötä palaset loksahtivat kohdilleen ja valumakohtia ei jäänyt; jäi vain musiikki. Kehtolauluun rauhoittuva lopetus vaivuttaa ja herättää. Todellakin omilla jaloillaan seisova kokonaisuus. Harmi kun finaalipaikka jäi pienestä kiinni. Viisi tähteä.
Viimeksi muokannut Hanhis, 14 Touko 2023, 04:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Latvia oli siis semin yhdestoista ja vain kolmen pisteen päässä Serbiasta, joka oli viimeinen läpi mennyt. :lohduton: Ei sillä, en kyllä olisi halunnut Serbiankaan jäävän semiin - mutta riipaisevan läheltä liippasi Latvialla. Toivottavasti Latvia ei tästä lannistu. <3
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Äh, vaivaiset kolme pistettä Suomelta Latvialle semissä. Azerit kunnostautuivat antamalla kuusi. Olisimmepa venyneet samaan!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Voi kun olikin Latvian finaalipaikka jo lähellä. Oli kyllä niin kovatasoinen semi, että eivät ainakaan huonoille hävinneet!
My anxiety attacks :kisu:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12828
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Miss Ludo kirjoitti: 14 Touko 2023, 04:06 Latvia oli siis semin yhdestoista ja vain kolmen pisteen päässä Serbiasta, joka oli viimeinen läpi mennyt. :lohduton:
Oli kyllä liian lähellä jatkopaikkaa.

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1963
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Yllätyin siitä, että tämä oli eka putoaja. Ajattelin tämän taistelevan Irlannin kanssa seminsä vikasta sijasta. Aika olematon biisi, ei tosin mikään superhuonokaan. Mutta ei yli 25 vuotiaille.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hapa kirjoitti: 16 Touko 2023, 01:36 Yllätyin siitä, että tämä oli eka putoaja. Ajattelin tämän taistelevan Irlannin kanssa seminsä vikasta sijasta. Aika olematon biisi, ei tosin mikään superhuonokaan. Mutta ei yli 25 vuotiaille.
Tarkoitat varmaan, että meille yli 25-vuotiaille ei ole mikään superhuono. Tämähän ei mitään nuorisomusaa ole.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1963
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Rousku kirjoitti: 16 Touko 2023, 07:46
Tuo mielikuvani johtui varmaan videosta, joka oli täynnä täriseviä nuoria aikuisia. :heh:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3166
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Muakin hämmästyttää tuo kommentti ettei tämä olisi yli 25-vuotiaille. Mun mielestä tämä on hyvin vaikea nähdä jotenkin nuorten musiikkina. :mitvit:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Itse voisin melkein olla 25-vuotiaan mummo, ja kuuntelen tätä oikein sujuvasti. Rock on meidän kalkkisten musaa. :mummeli: Nuorille on sitten J-popit sun muut semmoiset. (Tästähän on jo jostain varmaan 90-luvulta jo edesmenneen Kari Suomalaisen pilapiirros, kun Rolling Stones heitti Suomessa stadionkeikan ja vanha tutiseva mummo ja pappa siellä katsomossa ja toinen käskee vääntää kuulokojeen täysille koska seuraavana tulee Satisfaction.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2932
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Nekku »

No mä olen kohta vasta 23 ja rakastan tätä suunnattomasti. :heh:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Nekku kirjoitti: 17 Touko 2023, 15:50 No mä olen kohta vasta 23 ja rakastan tätä suunnattomasti. :heh:
Olet sellainen erilainen nuori. Mutta joo, johan viisukuppilassa kirjoittelu on oire sellaisesta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5345
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Ja minähän olen nuorisoa enkä pidä tästä yhtään :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti: 17 Touko 2023, 15:31 Itse voisin melkein olla 25-vuotiaan mummo, ja kuuntelen tätä oikein sujuvasti. Rock on meidän kalkkisten musaa. :mummeli: Nuorille on sitten J-popit sun muut semmoiset. (Tästähän on jo jostain varmaan 90-luvulta jo edesmenneen Kari Suomalaisen pilapiirros, kun Rolling Stones heitti Suomessa stadionkeikan ja vanha tutiseva mummo ja pappa siellä katsomossa ja toinen käskee vääntää kuulokojeen täysille koska seuraavana tulee Satisfaction.)
ja Rollarit oli sillä toisella 1995 Stadionin keikallaan 53-vuotias ja silloin puhuttiin että ikinuori vanhus tai eläkeläinen :heh: . + Ruisrockin eläkeläisten ilmaislippuikärajaa jouduttiin just nostamaan oliko 10-vuodella.

Juu Latvia sopii mummoikäisille oikein hyvin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2000
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Meidän perheessä kaikki tykkäsi tästä. Ikähaarukka 21-51
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2932
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Rousku kirjoitti: 17 Touko 2023, 15:51 Olet sellainen erilainen nuori. Mutta joo, johan viisukuppilassa kirjoittelu on oire sellaisesta.
No tämä. <3
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11923
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja sziget »

Latvia sai maksaa viime vuoden sopuiluyrityksestä, johon se oli itse osaton. Raatipisteillä Serbia olisi ohitettu. Luke Blackin performanssissa laulu oli kuiskailua, josta raadit helposti sakottavat. Jos Aijā oli vaikeasti avautuva, kuten moni tuntui kokevan, musiikkiväellä olisi ollut paremmat eväät hiffata se.

Vaikka yhdestoista on parempi kuin jumbo ja lähelle päästiin, pistemäärä oli varmasti pettymys.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8894
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Potentiaalinen raatimenestyjähän tämä olisi finaalissa ollut, mikä olisi heikosta yleisökannatuksesta huolimatta voinut viedä jopa kärkikymmenikköön Viron ja Australian tapaan. Kiinnostaisi kyllä tietää tietää, millaiset backup-pisteet raadit tälle semissä antoivat.
Qaj.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Olisipa tämä ollut finaalissa. Tässä oli onnistunut esitys. Sääli, ettei kappale ollut yhtä hyvä, kun heidän "Just fine"-tyrkkynsä. <3
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Lukittu