Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Euroviisut 2023 Britanniassa

Sudden Lights – Aijā

*****
33
29%
****
31
27%
***
34
30%
**
14
12%
*
3
3%
 
Ääniä yhteensä: 115

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Supernova 2023 -puntari

:latvia: :latvia: :latvia: :latvia: :latvia:


:latvia: :latvia: :latvia: :latvia:

1. Alise Haijima - Tricky (4,1)
2. 24. Avēnija - You Said (3,6)

:latvia: :latvia: :latvia:

3. Sudden Lights - Aijā (3,2)
4. Raum - Fake Love (3,2)
5. Patrisha - Hush (3,0)
6. Katrine Miller - Beaten Down (3,0)
7. Adriana Miglāne - Like I Wanna (3,0)
8. Markus Riva - Forever (2,9)
9. Artūrs Hatti - Love Vibes (2,9)
10. Luīze - You to Hold Me (2,9)
11. Inspo - Sway (2,8)
12. Toms Kalderauskis - When It All Falls (2,8)
13. Avéi - Let Me Go (2,8)
14. Justs - Stranger (2,5)

:latvia: :latvia:


:latvia:

Latviassa ei sitten ollut suoranaisesti yhtään huonoa. :heh: Vaikka vähän kökkö taso noin muuten. Voittaja kaiketi ihan tyydyttävä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Oon aivan rakastunut tähän biisiin nyt lisäkuuntelujen jälkeen. :ihana: Tuntuu, että paranee jokaisella kuuntelukerralla ja joka kerta löytää jotain uutta hienoa tästä biisistä! Olen nostanut tän jo viiteen tähteen ja kolkuttelee jo Slovenian puntarin ykkössijaa. Ihanaa, että tänä vuonna on mukana kaksi noin loistavaa indierock biisiä! :tapu:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Possu »

Potentiaalia oli parempaan, mutta kappale on yhdeltä kuuntelemalta kehnohko. Elementtejä olisi ollut, mutta palikat eivät ole oikeassa järjestyksessä.

Ymmärrän vertaukset Rubikiin ja Mewiin, mahtavia bändejä molemmat, mutta ei tässä päästä nyt lähellekään samaa tasoa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä oon alkanut diggailla tästä enempi ja enempi. :uujee: Äitikin taisi ihan tykätä. En yllättynyt, kun hänet niin hyvin tunnen. :ihana: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1558
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Snude »

Aika mitäänsanomaton karsinta täällä oli. Patrisha oli oikeastaan ainoa merkittävän hyvä. Muuten biisit lähinnä olivat eivätkä jättäneet mitään erityistä fiilistä. Voittaja oli myös aika sellainen, kuten puntariltakin näkyy.

:stara: :stara: :stara: :stara: :stara:
:stara: :stara: :stara: :stara:
1. Patrisha – Hush (3,6)
2. Alise Haijima – Tricky (3,4)
3. Raum – Fake love (3,3)
:stara: :stara: :stara:
4. Markus Riva – Forever (2,9)
5. Luīze – You to hold me (2,8)
6. Sudden Lights – Aijā (2,8)
7. 24. Avēnija – You said (2,5)
8. Artūrs Hatti – Love vibes (2,3)
:stara: :stara:
9. Toms Kalderauskis – When it all falls (1,9)
10. Avéi – Let me go (1,3)
:stara:
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Nekku »

:latvia: :latvia: :latvia: :latvia:

Mä tykkään tästä yllättävän paljonkin! Jotenkin viehättävä tunnelma. :rakkaus:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Aijaa, Aijā voitti, ja se oli suosikkimme! :uujee: Myös Hush sai kannatusta Latviassa.
Suosikkisi Latvian finalisteista (max 2)?

Voit valita enintään 2 vaihtoehtoa

24. Avēnija – You said 10 15%
Alise Haijima – Tricky 8 12%
Artūrs Hatti – Love vibes 2 3%
Avéi – Let me go 3 4%
Luīze – You to hold me 2 3%
Markus Riva – Forever 3 4%
Patrisha – Hush 12 18%
Raum – Fake love 10 15%
Sudden Lights – Aijā 18 26%
Toms Kalderauskis – When it all falls 0 Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 68
Kuinka monta tähteä annat yllättäville valoilmiöille? :mitenlie:
Meow cat, please meow back.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja sziget »

Asiallinen voittaja. Tricky oli myös hyvä, vaikka ensin ärsytti. Puolet ihan kuunneltavia, loput rasittavia tai heikkoja.

1. Sudden Lights – Aijā
2. Alise Haijima – Tricky
2. 24. Avēnija – You said
4. Patrisha – Hush
5. Inspo – Sway
6. Luīze – You to hold me
7. Toms Kalderauskis – When it all falls
8. Avéi – Let me go
9. Raum – Fake love
10. Adriana Miglāne – Like I wanna
11. Katrine Miller – Beaten down
12. Justs – Strangers
13. Markus Riva – Forever
14. Artūrs Hatti – Love vibes
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Joku kiva biisi rupesi soimaan päässä. Hetken päästä keksin, että sehän on tämä! Hyvin toimii, herkkä ja toiveikas fiilis. En kyllä yhtään tiedä, mistä tässä lauletaan. Ehkä parasta ollakin selvittämättä sitä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Tämäkin nousi viiteen. Nyt Latvia finaaliin! :pliis:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Tämä nousi minulla puntarikärkeen. :joojoo: En tykkää alun kakofonisista soundeista, mutta loppubiisi on ihanaa tunnelmointia. Erityisesti viimeiset 45 sekuntia. :rakkaus:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Melko kaavamainen poprockbiisi johon on saatu puhallettua kauneutta, herkkyyttä ja tarttuvuutta. Eli ihan ookoo :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minäkin rakastan kappaleen loppua. Se on todella kaunis. :ihana: Muuten vaan hirveän perus. Toistaiseksi riittänyt kolmeen tähteen, mutta voinee salakavalasti nousta kevään aikana. :mrgreen:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2109
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Mielenkiintoinen. Tätähän kuuntelee ihan ilokseen.

4/5

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Miksei tää voi olla tossa surkeessa 2. semissä. :draamaa: Nyt pelottaa, ettei tämä upeus pääsee finaaliin, varsinkaan kun juryt ei äänestä, jotka olisi muuten kussut hunajaa tälle. Itselleni tämä on noussut Käärijän perään 5,0 tähteen, biisi on vaan niin hieno ja live tekee siitä vielä maagisevemman. Tämän karsiutuminen olisi Miodion rinnalla (tai jopa vieläkin) suuriin vääryys euroviisuissa ikinä. 💔
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Onko tämä viisuvuosi todella näin surkea? Niin yhdentekevä on tämäkin teos. Ei vaan jaksa kiinnostaa.

**
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 525
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Tämähän alkaa kuulostaa ihan huippukappaleelta. Saundit ja melankoliset melodiat puhuttelee. Sähkökitaratko ne on, jotka mölyää oliko se kertsin noustessa. Tarpeeksi omaperäinen sävellys, ei standardipakasta revitty. Menee mulla kyllä listan kärkisijoille sitten kun alan järjestellä maita.

herly
Siemailija
Siemailija
Viestit: 163
Liittynyt: 28 Helmi 2023, 00:38

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja herly »

UpeetaMahtavaa kirjoitti: 04 Maalis 2023, 21:43 Tämähän alkaa kuulostaa ihan huippukappaleelta. Saundit ja melankoliset melodiat puhuttelee. Sähkökitaratko ne on, jotka mölyää oliko se kertsin noustessa. Tarpeeksi omaperäinen sävellys, ei standardipakasta revitty. Menee mulla kyllä listan kärkisijoille sitten kun alan järjestellä maita.
Minultakin plussat siitä, että on omaperäinen sävellys, vähän tämmöstä alternative-meininkiä. Tykkäsin kyllä tavallaan.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3261
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Tämäkin ihanuus oli pudotettava nelosesta vahvaan kolmoseen. Studioversio ei vain kestä itselläni kuuntelua, vaikka liveveto sen neljä tähteä ansaitsisikin. :draamaa:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Kuulosti tosi hyvältä toista kertaa kokonaan kuunneltuna :uujee:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

No nyt. :uujee: Ihanaa indierockia! Mehukkaita soundeja. Tällä ollaan korkealla minun puntarilla. Viisi tähteä.
Žvižej fucked up the solo

Larone
Maistelija
Maistelija
Viestit: 45
Liittynyt: 19 Maalis 2023, 15:45

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Larone »

Ai että tämä on hyvä. Tulee mieleen hieman Brainstorm ja Softengine. Toivon tälle sijoitusta finaalin kymmenen parhaan joukkoon. :tuuletus:

Avatar
ViisuAIno
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Maalis 2023, 01:11

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja ViisuAIno »

Tämä kappale on mielestäni erittäin vahva ja tarttuva, ja se onnistuu yhdistämään perinteisiä latvialaisia elementtejä moderniin pop-soundiin.

Kappaleen melodia on hyvin mieleenpainuva ja sen rytmi saa varmasti monet tanssijalat vipattamaan. Sanoitukset ovat myös erittäin voimakkaat ja välittävät hyvin positiivista ja innostavaa sanomaa. Koko kappaleen tunnelma on täynnä energiaa ja positiivista henkeä, joka varmasti saa yleisön mukaansa.

Kun vertaan tätä kappaletta aiempiin Euroviisu-voittajiin, mieleeni tulee erityisesti Ruotsin vuoden 2012 voittaja Loreen ja hänen kappaleensa "Euphoria". Kummassakin kappaleessa on samanlainen voimakas energia ja positiivinen henki, ja molemmat kappaleet yhdistävät erilaisia musiikkityylejä moderniin pop-soundiin.

Uskon vakaasti, että "Aijā" tulee menestymään hyvin Eurovision laulukilpailussa vuonna 2023. Sen voimakas ja tarttuva sävellys, sekä positiivinen tunnelma, tulevat varmasti vetoamaan moniin ihmisiin ympäri Eurooppaa. :peukku:
Euroviisut ovat musiikin suuri juhla, joka on yhdistänyt kansoja ja kulttuureita yli puolen vuosisadan ajan. Ne ovat todiste siitä, että vaikka maailma muuttuu, musiikki yhdistää meitä edelleen samalla tavalla kuin aina ennenkin.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Albin »

En tiedä mikä viisukuppilageeni minulta puuttuu, mutta minä en ymmärrä tämän ihanuudesta yhtään :mitvit: Softengine oli raikas, mutta tämä mielestäni junnaa paikallaan. Vertaan siis Sudden lightsiin.. Latvialle toivon menestystä, mutta ei sitä minun kautta taida tulla :hiips:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Biisin ongelma on, ettei se oikein ensikuulemalta avaudu. Vielä kun se on upotettu aika huonolle paikalle seminsä alkupuolelle, eiköhän tuloksena ole karsiutuminen. Itse kyllä tykkään, mutta ei tämä tainnut minulla olla n. kertakuulemaan perustuneessa Latvia-puntarissa kuin vasta joku neljäs. Mieleenpainuva visuaalinen ylöspano (tunnelmaa tukeva valoshow) voisi auttaa, mutta Latvia ei sillä saralla oikein ole loistanut, joten onnistuneeko nytkään.
Rise, angel, shine, love!

Mortville
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 192
Liittynyt: 22 Touko 2012, 17:33

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Mortville »

Minä tykkään tästä tosi paljon. Pidän ehkä sinällään liian vaikeana viisuihin, mutta tässä on jotain aivan ihanaa.
Rakastan myös videota. :ihana:

Mä myös luulen että tää on yksi varmimpia tippujia :eiei:

Avatar
Morri
Siemailija
Siemailija
Viestit: 184
Liittynyt: 14 Helmi 2022, 20:09

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Morri »

Esiintymispaikka 🇷🇸 jälkeen indikoi sitä, että tämän lavastus muuttuu Supernovan tummanpuhuvasta. Veikkaan musiikkivideon värimaailmaa oranssia ja sinistä. Jos tämä saataisiin tuntumaan raikkaalta tuulahdukselta, niin ei se jatkoonpääsy niin mahdotonta ole viisijakoisesta tahtilajista huolimatta. Toinen harkinnanarvoinen idea musavideolta tuotavaksi olisi ilmakitaroiden ja -rumpujen soitto. Onkohan tuota ideaa ennen viisulavalla nähty?

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kivunnut hiljakseen suosikkieni joukkoon. Ensireaktioltaan kappale jätti vähän kaksinaisen fiilikseen: ihan uskottavaa Radioheadista intoutunutta indietä mutta kokonaisuutena liian näpräilevä ja yrittelevä. Lisäkuuntelu on kuitenkin koonnut kappaleen osat yhteen. Biisin melodia kulkee kauniisti ja kirjava sovitus on kääntynyt sekavuudesta vahvuudeksi. Kappale tuntuu rehdiltä musiikilta. Kaipa tämä pitäisi neljään tähteen nostaa!

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1013
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Minä olen niin, niin, niin ihastunut tähän. :ihana: Minuun tämä teki vaikutuksen jo ensikuulemalta. Sai jotenkin pysähtymään. Melodia on kauniin herkkä ja haikea, ja tunne välittyy. Tässä on jotain lumoavaa, mikä saa mut palaamaan tämän ääreen aina uudestaan. Suorastaan hypnoottisen ihana, todellinen taideteos! Kerroksia ja elementtejä löytyy, ja tämän kuunteleminen onkin ikään kuin kokonainen matka.

Minua rumpukonealku ei häiritse. Se tuntuu sopivan kappaleen kaareen, joka päättyy sitten vähäeleisen akustiseen tunnelmointiin. Siitä välittyy sanoitukseen sopivasti sellainen tuutulaulufiilis, joskaan ei puuduttavan unettava, vaan ihastuttavan rauhoittava. Aah, olen niin hulluna tähän. :surrur:

Pahoin pelkään, että tämän pärjäämismahdollisuudet jäävät aika heikoiksi, mutta toivon todella olevani väärässä. <3 Olisi upeaa nähdä ja kuulla tämä finaalissa!

:latvia: :latvia: :latvia: :latvia: :latvia:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1331
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Latvia 2023: Sudden Lights – Aijā

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Tämä on sitten tämän vuoden fanisuosikki, jota en ymmärrä. Ilmeisesti pitäisi kuunnella useamman kerran, että sen hienouden voisi löytää. Ihan mukava rauhallinen kappale kyllä ja melodiassa oli joissain kohti mielenkiintoisia kulkuja. Tällä olisi potentiaalia vangita huomio intiimillä esityksellä, mutta näinköhän Latvian kaltainen kummallisten esitysten maa pystyy siihen. On tämä kyllä yllättävän normaali kappale latvialaiseksi, sillä ensi kuulemalta tästä ainakin tuntui puuttuvan se latviasoundi, jonka kuulen useimmissa heidän lähettämissään viisuissa. Tämä on taidettu jo tuomita putoamaan ja kyllähän se vähän siltä näyttää, Latvia ei ole ennenkään saanut pisteitä ilmaiseksi ja semin alkupuolella tämä hukkuu pahasti.
Violins playing
Angels crying

Lukittu