Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Euroviisut 2023 Britanniassa

Marco Mengoni – Due vite

*****
30
21%
****
50
35%
***
43
30%
**
15
11%
*
4
3%
 
Ääniä yhteensä: 142

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7131
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

mä ihmettelen jos tää ei pärjää. minusta Marcon karisma ja ääni on uskonaton.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3246
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Toivon vaan, että revamp raikastaisi tätä kappaletta. :joojoo: Itsellä tämä meinaa jo pudota neljästä tähdestä kolmeen, kun ei ole jaksanut kuunnella enää aikoihin.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Albin »

En ymmärrä sanoista mitään, mutta sydän sanoo pum pum tämän kappaleen kohdalla <3 <3 Minä tykkään näistä italian ketkuista jotka ihastuttaa ja lopulta vihastuttaakin, mutta antaa mennä vaan :tuuletus:

herly
Siemailija
Siemailija
Viestit: 163
Liittynyt: 28 Helmi 2023, 00:38

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja herly »

Voi sitä tunteen paloa mitä tämä kappale välittää, pakahdun. :draamaa: Arvostan tässä tulkintaa jota tehdään tunteella, mutta vähän semmonen tylsis ballaadi silti ja en pysty siksi nostamaan kärkikahinoihin tätä. Kaunista ja herkkää kuitenkin ja kyllä tämä jotain tunteita nostattaa mitä ei voi kaikista euroviisukappaleista sanoa. Alun pimputukset on kaunita, italia on ihana kieli :rakkaus: ja tämä tuo myös mieleen jotkut ysikytluvun paatokselliset illan viimeiset hitaat jollain tavalla eli nostalgiapisteitä. Vähänniinkö 2020-luvun uusi Eros Ramazotti.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1290
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Siis, yhden kuuntelun jälkeen on pakko sanoa, että tämä oli aivan upea. Onhan tämä aika perinteinen, mutta oikeastaan se juuri saa tämän erottumaan positiivisesti näiden kaikkien sekasotkujen joukosta. En katsonut liveä, mutta laulaja kuulosti todella hyvältä ja vakuuttavalta tulkitsijalta, joka herättää biisinsä henkiin. Tässä on myös malliesimerkki oikeanlaisesta kasvusta, joka on suurta mutta ei kuitenkaan liian mahtipontista. Ja italian kieli nyt vain toimii. En todellakaan odottanut mitään näin hyvää, varsinkaan, kun tätä on ilmeisesti pidetty keskimäärin heikompana Italiana. Toisaalta kyllä sitä Fai rumoreenkin taidettiin suhtautua täällä aika nuivasti ja sekin oli upea mestariteos. En usko, että tämä ihan sille tasolle yltää, mutta on tämä ehdottomasti piristävää Italialta, joka kuitenkin usein on vähän yliarvostettu viisuissa. Eiköhän tämä ole top kolmessa minulla.
Violins playing
Angels crying

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5178
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Milloinhan tästä saadaan kuulla viisumittainen versio vai kuullaanko vasta finaalissa :mrgreen:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1290
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Ai niin, tämä versio oli ylipitkä. Toivottavasti biisin upea rakenne ja kasvu eivät liikaa kärsi lyhentäessä. :pliis:
Violins playing
Angels crying

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33061
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Pete »

Viisuversio on julkaistu Spottarissa: https://open.spotify.com/track/1kLkueHl ... ce52204dfc
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36559
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kuuntelin tietoisesti ns. toisella korvalla keskittymättä sen kummemmin, ja kyllä tuo toimii, eli hyvin tehty. :peukku:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Jotain uuttakin lisätty viisuversioon. Siitä plussaa. :peukku: Loppu on mälsä, kun se päättyy yhden "tydyydyydyy"-pianopimputuksen jälkeen. :eiei: Olisi mielestäni vaatinut vähintään kaksi.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kuuntelen tätä mieluummin tulkintana kuin valjuna studioversiona. Erinomainen esimerkki kappaleesta, joka on livenä tehokkaampi.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7139
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

On se keskinkertainen myös viisumittaisena! Marcon ääni on mahtava, mutta biisi ei vaan toimi mulle niin hyvin! L'essenziale on ehdottomasti Marcon viisuista enemmän mieleeni

Mikä siinä muuten on, että viisufanit ylistää joka vuosi Italiaa lähettävät sitten mitä tahansa? Ärsyttävää :roll:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Minä tykkään italian biiseistä melkein aina. Eikä Italia minusta lähetäkään "ihan mitä tahansa", vaan oikein laadukkaita kappaleita. 2011 viisusta en pitänyt, mutta laadukas sekin oli.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16601
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Kuuntelin uuden version heti kun näin sen tulleen, ja riemuitsin. Hyvin tehty! En koe paljonkaan menetetyn. Paitsi pimputuksia, joita olisi voinut olla sekä alussa että lopussa enemmän.
-kaitsu87- kirjoitti: 31 Maalis 2023, 15:10 Mikä siinä muuten on, että viisufanit ylistää joka vuosi Italiaa lähettävät sitten mitä tahansa? Ärsyttävää :roll:
Minä en yleensä tykkää Italiasta, mutta tämä on vaan ihana :ihana: Eikä tänä vuonna ole parempaakaan. Jos vuosikerrasta löytyisi jotain tyyliin Stay tai Apollo, tällä ei olisi mitään asiaa :voitto::ksi.

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2197
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Onnistunut Italialainen biisileikkaus :eeek:

Tästähän ei jäänyt mitään varsinaisesti paitsi, vaikka paljon piti ajallisestikin leikata :peukku:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3246
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Hyvin on leikelty tätäkin sopivaan mittaansa. :peukku: Tämä on kyllä edelleen minullekin sellainen kappale, jonka liveversiosta nautin huomattavasti enemmän. Äh, en tiedä. Ehkä pidän tämän silti edelleen neljässä tähdessä, sillä onhan tämä upea. :draamaa:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 757
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

UFOPOLI kirjoitti: 31 Maalis 2023, 18:31 Minä en yleensä tykkää Italiasta, mutta tämä on vaan ihana :ihana: Eikä tänä vuonna ole parempaakaan. Jos vuosikerrasta löytyisi jotain tyyliin Stay tai Apollo, tällä ei olisi mitään asiaa :voitto::ksi.
Minuakin tämä miellyttää enemmän kuin aiemmat Italian viisut. Tässä on jotakin nostalgista ja vanhanaikaista. Hyvin laulettu, mutta ei kuitenkaan pidä otteessa koko biisiä.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Italian valinnat eivät kyllä (Måneskinia lukuun ottamatta) iske ikinä itselle. Tämäkin on tylsä balladi kauniilla äänellä. Ei pelasta edes italian kieli.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7484
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Requel »

Jokin lamppu syttyi päässä ja hurahdin tähän vihdosta viimein täysillä, ja taisin samalla ihastua itse karismaattiseen Mengoniinkin. Löytyy jo puntarini top-vitosesta! :rakkaus:

Milloinkohan viimeksi kannattamalla kannatin Italiaa? Yleensä olen pitänyt Italiaa yliarvostettuna tai vähintäänkin epäreilun laadukkaana, mutta nyt en kestä jos juuri tänä vuonna ei osata arvostaa. :heh:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tämä on siis niin älyttömän ihana! :ihana:
Olen kuunnellut vaikka kuinka monta kertaa.
Taitaa olla mun tämän vuoden suosikki! :uujee:


Miljoona pistettä.

Avatar
viisumiisu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 17:04

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja viisumiisu »

Täytyy sanoa, että jotenkin kaikessa autenttisuudessaan ja melodisuudessaan kappale sopii tämän vuoden viisukavalkadiin. Viisumittaisen version kuunteleminen on unohtunut syystä tai toisesta, kuuleehan sen sitten ainakin viimeistään viisuissa :heh:
Hyvä, jos ovat edes vähän saaneet säilytettyä alun ja lopun pimputuksia, jotka ovat mielestäni olennainen osa kappaletta.

4 tähteä :ihana:
viisuja, viisuja, viisuja!

crstl
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Maalis 2023, 08:44

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja crstl »

Eihän tämä nyt mikään Fai rumore ole, mutta aika ihana kuitenkin! Miten Italia onkin aina joko elegantti tai seksikäs tai ihan jopa molempia :heh:

Serenadi
Maistelija
Maistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 16 Maalis 2023, 12:54

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Serenadi »

Mä oon kyllä tykännyt tästä alusta asti, mutta oon vähän hämmentynyt siitä versiosta, jota eilisessä Ylen Viisukuplassa näytettiin - oiskohan Italian kannattanut esikatseluihin lähettää versio, jossa Mengoni osuu nuotteihin (katsoin itse San Remon finaaliesityksen, joka on huomattavasti parempi).
Be a hero, be the rainbow!

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja JRS »

Italian kappale on oikein mukava ja kauniskin :joojoo:
Tätä kuuntelee oikein mielellään ja on kokonaisuutena kyllä toimiva.

Arvosana: 4/5
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7131
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

kyllä se
viiisukuplassa oleva video oli juuri finaalista jas ehän oli siitä ns" revittelykohdasta'. en ymmärtäny pätkääkään silvennoisen ja sen vieressäolevan naisen horinoita ja Silvennoinen ei taida ymmärtää ,että noin 32 vuotias ei tarvii värjätä partaansa...

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1920
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja hercules »

En muista tästä viisusta mitään mutta nostan neloseen koska tää esiintymisasu on semmoinen minkä haluisin jo itselleni. Hihatonpaljettipaita :draamaa: Moni varmaan vihaa(?) mutta mulle tämä kiitos :rakkaus:
Liitteet
FB_IMG_1683216482448.jpg
FB_IMG_1683216482448.jpg (40.55 KiB) Katsottu 578 kertaa
Nyt ne verhot kii

Serenadi
Maistelija
Maistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 16 Maalis 2023, 12:54

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Serenadi »

hercules kirjoitti: 04 Touko 2023, 19:10 En muista tästä viisusta mitään mutta nostan neloseen koska tää esiintymisasu on semmoinen minkä haluisin jo itselleni. Hihatonpaljettipaita :draamaa: Moni varmaan vihaa(?) mutta mulle tämä kiitos :rakkaus:


Siis kyllä, mä oon tällaisen perinteisen viisuglitterin suuri ystävä kans! :rakkaus:
Be a hero, be the rainbow!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

hercules kirjoitti: 04 Touko 2023, 19:10 Moni varmaan vihaa(?) mutta mulle tämä kiitos :rakkaus:
Pidä hyvänäsi. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1920
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja hercules »

Käytän itse kotona hihattomia pääsääntöisesti mukavuus ja käytännöllisyys edellä. Mutta että vielä tämmöinen :rakkaus: Joku glamrockkari heräsi minussa ja haluan kesäiselle baanalle amerikanraudan kyytiin, toinen käsi nojaten avattuun ikkunaan ja The Arkin soidessa taustalla :rofl: :heh:
Nyt ne verhot kii

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1920
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Italia 2023: Marco Mengoni – Due vite

Viesti Kirjoittaja hercules »

Serduchka kirjoitti: 04 Touko 2023, 19:22
hercules kirjoitti: 04 Touko 2023, 19:10 Moni varmaan vihaa(?) mutta mulle tämä kiitos :rakkaus:
Pidä hyvänäsi. :heh:
Huomasinkin viestisi harjoitusketjussa :rofl:
Nyt ne verhot kii

Lukittu