Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Euroviisut 2023 Britanniassa
Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 807
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Mitä täällä on viime yönä tapahtunut :mitvit:
Kävikö Kärtsäri laittamassa jotain kaikkien super lauantain voittajista päättävien juomiin, olen järkyttynyt, mutta kyllähän tämä alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että Käärijälle on jo lähestulkoon pedattu vähintään Top3 sijoitus Liverpoolissa, huh huh :eeek:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1969
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Tästä on kyllä muodostumassa huonoin viisuvuosi miesmuistiin. Ja kyse ei ole pelkästään siitä, että väärät biisit tulevat valituksi, kun ihan mun tyrkkypuntarikin ammottaa lähes tyhjyyttään sekä ****1/2 ja ***** kappaleiden osalta. Niistäkin 9/13 on Suomi-Espanja-Norja akselilta, eli kolmen maan varassa on karsintakauden laatu pitkälti ollut. Toivottavasti sisäiset valinnat toisi mulle jotain lohtua, koska yhä käynnissä olevat karsinnat eivät lupaa hyvää.

Ainoa posi on, että huonot valinnat sataa Suomen laariin. Käärijän pitäisi olla selvä valinta, mutta fakta on, että tän hetken kattauksessa onnistuneella livellä useampi UMK-kappale voisi jopa päästä top 10 hujakoille :joojoo:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5178
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Ainahan juuri tässä vaiheessa povataan huonoa viisuvuotta, vaikka vasta alle puolet kappaleista on julkaistu :draamaa: Minä olen vielä avoimin mielin ja kyllähän sitä on hyviäkin valintoja tehty :joojoo:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36559
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Samiasd kirjoitti: 12 Helmi 2023, 02:55 Jee, eihän se olisi kunnon viisuvuosi, jos ei tässä vaiheessa tulisi kommentteja "huonoin viisuvuosi ikinä". :rofl:
Hykertelen. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1969
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^^ vaikka joskus aiemminkin on tässä vaiheessa viisukautta ollut heikompaa tarjontaa, niin yleensä on ollut edes se yksi kunnon bängeri, jota kuunnellessa ei haittaa yhtään mitä muut valitsevat.

Itselle sellaista ei tällä hetkellä viel ole :lohduton:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11297
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Minusta viisut ovat eläneet viime vuosina kulta-aikaansa. Paljon kiinnostavampaa ja orgaanisempaa musiikkia kuin kauhealla muoviajanjaksolla 2015–18. :brr:

Se on kyllä totta, etteivät nämä nykytrendit ole näkyneet kaikissa karsinnoissa parhaalla mahdollisella tavalla, vaan muutamat maat ovat tarjoilleet ihan ihmeellisiä teflonkattauksia (mm. Saksa 2022), mutta onneksi vastapainona esimerkiksi Espanjassa ja Suomessa on viimein päästy juonen päästä kiinni.
Viimeksi muokannut Teräsbekoni, 12 Helmi 2023, 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36559
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olen hämmentynyt, kuinka täydellisesti eilinen superlauantai meni. :shock: 6/7 WATW-voittajaa oikein ja siellä, missä "kaikki" veikkasivat väärin, voitti sieluttoman kuoren sijaan varsin virkistävä tanssiveikeys. :surrur: Lähdetäänpäs kommenttien kera perkaamaan eilisen valintoja vielä maaketjuihin. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2954
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Minusta vuoden taso on toistaiseksi varsin kehityskelpoinen ja kohtalaisesti linjassa aiempien vuosikertojen laadun kanssa.
Kaikki tähtiasteetkin ovat minulla saaneet jo täytettä. Suomen osalta näyttää sinänsä lupaavalta, mikä vain valitsemme oikein :mrgreen:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5315
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Omasta mielestäni superlauantain valinnat menivät oikein mainiosti. Seitsemästä maasta viisi valitsi kappaleen karsintapuntarini top 2:sta. Ainoastaan Viro ja Italia olisivat voineet valita hieman paremmin, mutta pakkohan tähän on olla tyytyväinen. :mrgreen: Puntarini näyttää tällä hetkellä ihan hyvältä, mutta loput 22 viisua voivat kyllä keikauttaa tason ihan mihin tahansa suuntaan. :draamaa:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Jennifer
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 27 Tammi 2023, 14:36

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Jennifer »

En nykyään juuri seuraa muiden maiden karsintoja, paitsi tosiaan Ruotsin ja Suomen, näin ei tule turhia pettymyksiä, kun ei tiedä, että mitä helmiä jäi rannalle.

Onko selkeää tilastofaktaa siitä, että nykyään yhä suurempi osa biiseistä valitaan/julkistetaan vasta maaliskuussa ja vasta siellä viimeisellä viikolla? Vai kuvittelenko vain? Toisinaan ennen on ollut 10 biisiä koossa jo tammikuussa, nyt tuo raja ylittyi vasta eilen. Olen huomannut tuon kympin rajan menneen rikki viime vuosina yleensä vasta juuri helmikuun puolella. Ja nykyään tuntuu, että viimeiset n. 20 biisiä tupataan julkistaa/valita viimeisten kahden viikon aikana, ellei jopa viimeisellä viikolla. :rofl:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33061
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jennifer kirjoitti: 12 Helmi 2023, 14:24 En nykyään juuri seuraa muiden maiden karsintoja, paitsi tosiaan Ruotsin ja Suomen, näin ei tule turhia pettymyksiä, kun ei tiedä, että mitä helmiä jäi rannalle.
Oletko ollut Kuppilassa aiemmin eri nimimerkillä? :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Minäpä tykkään tästä vuodesta tähän mennessä! Hirveästi eri kieliä ja genrejä ja omannäköisiä kokonaisuuksia valittu ja rakastamiani etnohenkisiäkin kappoja jo peräti kolme :uujee: On albaniaa, kroaattia, tsekkiä, ukrainaa, bulgariaa, italiaa, latviaa, romaniaa, sloveenia, espanjaa :kups: Siihen vielä joku suomi, portugali ja ranska päälle niin kyllä kelpaa <3
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Jennifer
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 27 Tammi 2023, 14:36

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Jennifer »

Ja lopulta joukosta erottuukin parhaiten kliininen ja muovinen englanninkielinen poppis, joka voittaa (esimerkiksi Maria Sur). :surrur:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En oikein usko, että Maria Sur voittaa, saatika että voittaisi edes melloja (saa laittaa talteen ja nauraa mulle sitten kun osoittautuu kuinka pahasti olin väärässä). Ukrainalainen pakolainen lipevien svedujen edustajana tuskin menee läpi, enkä usko, että äänestävä yleisö on valmis toistamaan itseään äänestämällä ukrainalaisia voittoon toista vuotta putkeen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

No mulle on ainakin tullut mieleen, että näiden sekasikiöiden seassa Maria Sur erottuisi positiivisesti kuin alle 20-vuotias vanhainkodissa. :peukku: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3246
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

^^ Olisi kyllä huonoin voittaja Ruotsilta sitten Månsin. :heh:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miksei (juuri) missään enää järkätä karsintaa perjantai-iltana, tai sunnuntaina alkuillasta? Onhan sitä nyt, hyvänen aika, muitakin päiviä kuin lauantai!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5178
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ Minäkin olen miettinyt tuota. Muutenkin tuntuu, että eri karsinnat saisivat olla jakautuneet tasaisemmin ettei tällaisia superlauantaita tulisi :roll:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1411
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Joo, samaa mietin. Miks pitää aina olla se lauantai?
Miks ei perjantai?
Tai torstai?

Ovathan viisujenkin semit tiistaina ja torstaina.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Diva_La_Viva_74 kirjoitti: 13 Helmi 2023, 12:21 Ovathan viisujenkin semit tiistaina ja torstaina.
Toi on varmaankin pakon sanelema asia. Vaihtoehtona olisi, että viisutapahtuma venyisi kolmeviikkoiseksi, jos semitkin järjestettäisiin parhaaseen katseluaikaan lauantaina...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Jennifer
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 27 Tammi 2023, 14:36

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Jennifer »

Eikös joskus ollut joku Saksan tai Kreikan karsintailta maanantaina? Tiistaisinkin on joskus taidettu pitää karsintoja.

Edit. Kreikalla oli karsinta ainakin maanantaina 2017.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16601
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

WildDance kirjoitti: 12 Helmi 2023, 03:00 Ei ole ainakaan minun puntarijakauma koskaan näyttänyt tässä vaiheessa näin huonolta! Ja olen sentään muutamaa karsintakautta seurannut! :draamaa:
Samaa mieltä tästäkin. Yleensä tässä vaiheessa vuotta on eniten kolmea tähteä, neljää toiseksi eniten, sitten kahta. Nyt kakkoset ovat johdossa, eikä nelosia ole vielä yhtään :tajutkaa: Ja seurattuja karsintakausia on takana 22.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3782
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Minusta Maria sur jos hän voittaa Mellot erottuu hän tässä joukossa, kuin kiiltävä tähti. :joojoo:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rousku "Viisutyrkyt 2023" -ketjussa kirjoitti: 17 Helmi 2023, 09:50 Yksi tyrkky vain on jäänyt päässä soimaan, ja se on Ukrainan karsinnasta 2Tonen Kvitka.

Jos tulee muita niin pitääkö raportoida tähän samaan viestiin, vai saako tehdä uuden? Onko ketjulla jotain sääntöjä?
Tänne taisi tulla ensisijaisesti kommentit ja "Viisutyrkyt 2023" -ketju on vain puntareita ja muita listauksia varten. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Serduchka kirjoitti: 17 Helmi 2023, 12:57
Rousku "Viisutyrkyt 2023" -ketjussa kirjoitti: 17 Helmi 2023, 09:50 Yksi tyrkky vain on jäänyt päässä soimaan, ja se on Ukrainan karsinnasta 2Tonen Kvitka.

Jos tulee muita niin pitääkö raportoida tähän samaan viestiin, vai saako tehdä uuden? Onko ketjulla jotain sääntöjä?
Tänne taisi tulla ensisijaisesti kommentit ja "Viisutyrkyt 2023" -ketju on vain puntareita ja muita listauksia varten. :joojoo:
Joo, olinkin kirjoittavinani tuohon tyrkkyketjuun, mutta näköjään tänne tuli. Syytän vuorokaudenaikaa.
Edit: Ei kun hetkinen, mitä minä oikein sekoilen... :sekava:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7131
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

tänävuonna on mielestäni montakin hyvää kappaletta. tottakai muutamat hyvät jääny karsintoihin esim. Bye Bye Blond,mutta sieltä tulikin ihana Anti war laulu...( yleensä en tykkää poliittisesta sanomasta ,mutta se on niin hauska )

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Onko tänä vuonna jotenkin lyhkäisiä kappaleita? Siis hyvissä ajoin ennen kolmen minuutin rajaa päättyviä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Samiasd kirjoitti: 12 Helmi 2023, 02:55 Jee, eihän se olisi kunnon viisuvuosi, jos ei tässä vaiheessa tulisi kommentteja "huonoin viisuvuosi ikinä". :rofl:
Onhan se noinKIN, mutta toisaalta jos aikaa on niin voisihan sitä tsekata, mitä tässä vaiheessa vuotta (kun sama prosenttiosuus biiseistä on valittu) on ketjussa kirjoiteltu.

Kuuntelin tuossa juuri yhden tubettajan arviot vuoden 2016 biiseistä, ja ai että ne kuulostivat niin päteviltä melkein kaikki. Silloin jäi kyllä semiin kappoja, jotka nyt olisivat puntarin kärkipäässä. Muistelen, että se vuosi kuulosti jo alkuun vahvalta, mutta myönnän, että muisti voi tehdä tepposet.

Edit: Tsekkasin. Esim. TomppaJr 7.2.2016: "Tänä vuonna näitä kamalan kovia tyrkkyjä näköjään putkahtelee kuin sieniä sateella." Muut eivät kovasti pistä vastaan (okei, Aleksi ja Mikel eri mieltä). Se ei sitten ollut kunnon viisuvuosi. :aivanmaassa: Ja Serdu 14.2.2016: "Minä ainakin olen tyytyväinen tähän mennessä valittuihin kappaleisiin. Oikein hieno taso!" Ja joku Rousku 19.2.2016 juuri: "Viisuvuosi on jo nyt parempi kuin masentava viime vuosi. On, vaikka loput valittavista kappaleista olisivat huonoimpia mahdollisia."
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36559
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Toistaiseksi valittu vasta 5/16 kappaletta, joissa ei ole lainkaan omakielisyyttä. :shock: (Lasken Maltan ja Irlannin omakielisiksi, vaikka ovatkin englanniksi.)
Meow cat, please meow back.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5178
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ On kyllä hyvä juttu että omakielisyys trendaa viisuissa nykyään :peukku:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Lukittu