Vedonlyönti 2023

Euroviisut 2023 Britanniassa
Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

hra47 kirjoitti: 14 Maalis 2023, 18:40 Mulla on yksi idea miten sen laatan saisi piilotettua ja vinssattua suht nopeasti paikalleen esitysten välissä, mutta enpä viitsi antaa ideoita sveduille. Keksikööt vaan itse. :mrgreen: Voi olla, että saattaisi olla myöhäistäkin toteuttaa jo tässä vaiheessa kautta.
Eikö mailla pitäisi olla jo selvät sävelet lavastuksen suhteen tässä vaiheessa vuotta? :miettii: Eli kulissien takana tiedettiin ongelma, mutta se on jo ratkottu.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Serduchka kirjoitti: 14 Maalis 2023, 19:24
hra47 kirjoitti: 14 Maalis 2023, 18:40 Mulla on yksi idea miten sen laatan saisi piilotettua ja vinssattua suht nopeasti paikalleen esitysten välissä, mutta enpä viitsi antaa ideoita sveduille. Keksikööt vaan itse. :mrgreen: Voi olla, että saattaisi olla myöhäistäkin toteuttaa jo tässä vaiheessa kautta.
Eikö mailla pitäisi olla jo selvät sävelet lavastuksen suhteen tässä vaiheessa vuotta? :miettii:
Tuskin, eihän Suomellakaan taida olla vielä käsitystä siitä, millainen lopullinen finaaliesitys tulee olemaan... tää Ruotsin systeemi on vaan niin massiivinen, että vaatisi erityisjärjestelyitä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

hra47 kirjoitti: 14 Maalis 2023, 19:28 eihän Suomellakaan taida olla vielä käsitystä siitä, millainen lopullinen finaaliesitys tulee olemaan...
Niin. Muuten vaan delegaationjohtajien kokouksiin näin maaliskuulle on aina pitänyt toimittaa jos jonkinmoista suunnitelmaa siitä, millainen lavaesitys toukokuussa tulisi olemaan. :heh: Kyllä mä uskon, että kulissien takana ollaan jo melko selvillä asioista. Eihän niitä vaan meille tulla vielä kertomaan moneen viikkoon.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30471
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jokin lavatoteutussuunnitelma pitää kyllä olla jo järjestäjille toimitettuna, tai jos ei ole, myöhästymisestä on erikseen sovittu ja siitä joutuu myös luultavasti pulittamaan ylimääräistä.

Ohjaaja tarvitsee oman työnsä pohjaksi lavaesityssuunnitelman mieluummin aiemmin kuin myöhemmin. Homma ei voi toimia niin, että delegaatiot ilmestyvät ensimmäisiin harkkoihin kimpsuineen ja kampsuineen ja lavasteineen ja sitten vasta alettaisiin pähkäillä, miten esitys on tarkoitus kuvata, vaan kuvakäsikirjoitus, kamera-ajot ym. on aikaa etukäteen mietitty. Kisapaikalla viilataan enää yksityiskohtia. Ohjaus ja kuvaushan harjoitellaan sijaisesiintyjien kanssa ennen kuin oikeat esiintyjät ovat edes kisapaikalla, ja paljon valmistelutyötä on tapahtunut sitäkin ennen.



Käärijän esityskonsepti on tässä kohtaa varmasti valmiina, vaikka siitä ei huudeltaisi pitkin kyliä. Ruotsin osalta luulen, että Ruotsi on toimittanut kaksi erilaista vaihtoehtoa lavatoteutukseksi, jos tarpeeksi aikaisin ei ole ollut varmaa, voidaanko MF-esitys toistaa Liverpoolissa vai ei.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2197
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Haluaisin vähän heittää vettä tämän "Ruotsi kisan lellikki" idean päälle näitten lavasteiden suhteen (Don't get me wrong, en usko että järjestelyt ovat täysin neutraaleja Österdahlin ollessa ratissa; samoin kuin Norja sai erityiskohtelua 2017 kun oli vielä Jon Ola) koska pitää muistuttaa että litania muita maita on vuosien saatossa saaneet erikoiskohtelua valmisteluajan suhteen kunhan lavahäkkyrät eivät riko lavaa. Heti mieleen tulee Irlannin 2021 temppurata sekä Brittien 2017 peilisimpukka, jotka molemmat vaativat etukäteen sovittua lisäaikaa (Irlanti toki venytti vielä senkin pidemmälle kun postikortinkin jälkeen venähti), mutta muitakin on.

Ihmettelen kyllä, jos Loreenin häkkyrää ei saada kevennettyä lainkaan, mutta jos ei onnistu niin voisihan minusta ihan yhtä hyvin toimia jos paninigrillin sijaan Loreen olisi (kameran kuvakulmasta) suljetussa LED-seinä huoneessa ja toisessa kertsissä katon nostamisen sijaan hän kaataisikin seinät. Tuo kattoon ripustaminen on vuosi vuodelta 50/50 onnistuuko mikään, kun kattorakenteet joka areenassa erilaiset lavan päällä että saadaanko nostimia. 2019 Alankomaat juuri ja juuri saivat sen pikku ledipallon kattoon kun taas 2021 Kypros sai sen jumalattoman kokoisen peilin joka liikkui esityksen aikana.
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1831
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Possu »

Joku osti 15 eurolla Islannin jatkoonpääsyä tarjoamallani 1.3 kertoimella. Tämmöiset vedot maistuu. Olen valmis antamaan 1.5 kertoimen tai jopa yli Diljan Q:lle. Niin paljon naispoppareita tuossa semissä, että vaikea kuvitella Islannin riittävän.

Muita vetoja, joita olen jo saanut lyötyä maltillisilla summilla:

- Suomi semifinaalin voitto 2.5
- Sveitsi Q 1.5
- Slovenia Q 1.5
- Georgia semifinaalin voitto 3.25 (parin euron kokeilu)

Serbiaa olen valmis myymään pikkaisen 1.34 kertoimella. Aistin tuossa pientä viisukuplaa, joka saattaa livessä poksahtaa Käärijän jyräämänä.

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 748
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

^ Tuo Islanti oli hieno, myin sitä nyt myös jos kerran joku noin halvalla ostaa. :heh:

Suomen semivoittoa olen pelannut myös, 2.32 kerroin irtosi silloin.

Nyt Unibetillä on tarjolla H2H Norja 2.30 – Ukraina 1.55. Piti pelata Norjaa, sen verran epäsuhdat kertoimet mielestäni. En vaan näe, että Ukraina ihan noin hyvin menestyy, ja toisaalta Norjan kohdalla en usko mihinkään kunnon floppiin.

Nyt muuten big 5 -kohteessa Espanjalle on alhaisimmat kertoimet Coolbetillä, 2.60, ja sitä seuraavana UK (??) 3.20, Ranska 3.80, Italia 5.00, Saksa 28.00. Olin hiljattain katsovinani, että Unibetilläkin Espanja oli noussut big 5 -suosikiksi, mutta tällä hetkellä kohde näyttää olevan heillä suljettu.
Gonna miss you all but mostly the cat

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Mä oon Käärijän biisin julkaisun jälkeen uskonut Suomen voittoon ja koen, että Suomi on kyllä todennäköisin voittaja edelleen. Harvoin raati mitään ennakkosuosikkeja rankkaa alas, vaikka biisi ois minkälainen tahansa. Mä uskon ihan raatien top5/6-sijoitukseen. Yleisöäänissä tulee niin selvä voitto, että se riittää kyllä kokonaispisteissäkin voittoon asti. Käärijällä on just sellanen viisuvoittajan aura ja karismaa, jolla uskon hypen vaan kasvavan viisuviikolla. Jos Georgia ei täräytä huomenna jotain Beethovenista seuraavaa, niin laitan viimein rahaa Suomen voiton puolesta. Vähän ehkä harmittaa, etten ole sitä aikaisemmin tehnyt, mutta kai sen takana on ollut tuttu suomalainen varovaisuus ja pessimismi.

E: korjattu kirjoitusasua. Huomaa, että kello yhden tajunnanvirtaa. :heh:

Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1363
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Sen verran positiota saanut järjestettyä niissä markkinoissa mitkä itseä kiinnostaa, että voin oman TOP10 veikkaukseni tässä kohtaa julkaista.

01. :ruotsi:
02. :suomi:
03. :israel:
04. :tsekki:
05. :ukraina:
06. :ranska:
07. :espanja:
08. :itavalta:
09. :norja:
10. :italia:

Esiintymispaikoilla ja liveonnistumisilla tottakai tulee olemaan todella suuri painoarvo. Ruotsia en näe TOP3 ulkopuolelle mitenkään, enkä Suomea TOP5. Israel, Tsekki ja Itävalta ensisijaisesti voivat olla paljon alempanakin mitä heille ennustan, kun taas mainituilla suorilla finalisteilla on potentiaalia paljon korkeammallekin.

Dark horse maininnat :sveitsi: :serbia: ja :kypros:
2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1036
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Itseäni kiinnostaa erityisesti loppukevään vedonlyönnin suhteen voittajan pistemäärä. Luullakseni bookkerit tulevat yliarvioimaan sen omiin odotuksiini nähden ja tarjoavat Loreenin takia under/over linjaa jonnekin 540 pisteen tienoille. Tai jopa tätäkin korkeammalle.

Omien laskelmieni mukaan voitti tänä vuonna sitten kuka tahansa, niin piste-erot kärjen osalta eivät tule olemaan huikaisevia. Tällä hetkellä en näe voittajan tulevan kolmikon Ruotsi, Suomi ja Espanja ulkopuolelta.

Mitä muut veikkaavat voittajan pistemääräksi?
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1363
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Carboni »

No loogisesti ajateltuna Loreen voisi vetää jurya sellaisen 9p per raati keskimäärin, jolloin pisteitä tulisi 333. Tuo lienee yläkantissa, mutta lasketaan siihen 310-320 välille. Telessä en näe TOP3 sijoitusta tapahtuvaksi, joten tuskin tulee 200 pistettä teleä. Tuo 540p oletus on päivänselvä underi, myös kaikille muille kuin Loreenille

Ukraina on ainoa, joka voi vetää yli 540. Jos raadit antavat hyviä pisteitä (sinne 270 tuntumaan) ja tele jakelee sympatiapisteitä samaan malliin kuin viime vuonna, on tuo 540 paperia. En vain näe sitä tapahtuvaksi. Mutta jos overiin mennään, sen tekee Ukraina. Ei kukaan muu.

Eli periaatteessa lyömällä underia, sekä Ukrainan voittoa, jää voitolle varmasti jos laskelmani pitävät kutinsa + pisteraja on tuon 540 tai yli.
2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1036
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Joo itse uskon Loreenin voivan jäädä niukasti juryissa alle 300:n pisteenkin, mikäli Espanja kerää jyry-suosiota. Mielenkiintoista kyllä nähdä, mihin tuo voittajapisteiden over/under-linja määritellään.

Heitetään vielä oma tän hetkinen TOP10-veikkaus:


1. Ruotsi
2. Suomi
3. Espanja

4. Ukraina
5. Norja

6. Ranska
7. Tšekki
8. Israel
9. Itävalta
10. Italia

Käytännössä siis samat maat kuin Carbonillakin, mutta hieman eri järkässä. Nämäkin voivat toki lopulta olla jotain muuta. Esimerkiksi Italian TOP10-sijoituksesta en varsinkaan ole vielä ollenkaan varma. Espanja erityisen haastava arvioitava, näen kaikki sijat 1-9 välillä mahdollisina.

Noiden jälkeen näen nämä kovimpina haastajina, joilla kaikilla myös mahikset kivuta hyvänä päivänä kympin sakkiin:

11. Serbia
12. Georgia
13. Kroatia
14. Moldova
15. Iso-Britannia
16. Sveitsi
17. Kypros
18. Armenia
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Georgian itse veikkaisin kyllä top-10:een. :raaps:
Meow cat, please meow back.

Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1363
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Itselläni tuon TOP10 alapuolella Sveitsi on melkein tasoissa Italian kanssa. Toki pitäisi ensin semistä mennä läpi. Serbia ei ole kaukana myöskään. Kyproksella on jo vähän matkaa mutta kaiken onnistuessa mikään ei ole mahdotonta. Laitan tähän alle rankingin niistä maista, kenellä uskon olevan vielä alustavien TOP10 sijojen ulkopuolelta mahdollisuuksia tulostaulun vasemmalle puolelle.

11. Sveitsi (yläraja 7)
12. Serbia (yläraja 8)
13. Kypros (yläraja 10)
14. Viro (yläraja 10)
15. Georgia (yläraja 10)
16. Australia (yläraja 11)
17. Armenia (yläraja 12)
18. Slovenia (yläraja 13)
19. Moldova (yläraja 13)
20. Kroatia (yläraja 13)

Suorista finalisteista siis Britanniaa tai Saksaa en saa vasemmalle puolelle tulostaulua, enkä myöskään ihan heikoimpia jatkajia semeistä.
2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1363
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Carboni »

TomppaJr kirjoitti: 16 Maalis 2023, 16:28 Georgian itse veikkaisin kyllä top-10:een. :raaps:
Ihan mielenkiinnosta, kenen tilalle? Meillä kun oli AX:n kanssa täysin samat maat TOP10ssa :heh: Olemme siis molemmat yhtä oikeassa tai väärässä jos joku taustalta ponnistaa (ja todennäköisesti kun ponnistaa, en usko 10/10 tulokseen yhtään). Kysymys kuitenkin kuuluu, kuka / ketkä ovat suurimmassa vaarassa pudota tuolta pois?
2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1831
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Possu »

Mielestäni nyt kannattaa poistaa Georgian semifinaalinsa voittoa. 3.25 kerroin tällä hetkellä ja vielä saa ostettua muutamalla kympillä. Kyllä tuohon muutaman markan voi pistää hyvällä omatunnolla.

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1036
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

TomppaJr kirjoitti: 16 Maalis 2023, 16:28 Georgian itse veikkaisin kyllä top-10:een. :raaps:
Keikkuu mielestäni juurikin siinä rajoilla, mutta jätin toistaiseksi tosiaan sijalle 12. Voi hyvin olla myös 7-10 sijojen välillä. Sen kovempaan suoritukseen en usko.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Carboni kirjoitti: 16 Maalis 2023, 16:33
TomppaJr kirjoitti: 16 Maalis 2023, 16:28 Georgian itse veikkaisin kyllä top-10:een. :raaps:
Ihan mielenkiinnosta, kenen tilalle? Meillä kun oli AX:n kanssa täysin samat maat TOP10ssa :heh: Olemme siis molemmat yhtä oikeassa tai väärässä jos joku taustalta ponnistaa (ja todennäköisesti kun ponnistaa, en usko 10/10 tulokseen yhtään). Kysymys kuitenkin kuuluu, kuka / ketkä ovat suurimmassa vaarassa pudota tuolta pois?
Näillä näkymin Ranskan. Assosioin Évidemmentin vahvemmin sekä kappaleellisesti että menestyspotentiaalisesti L'enfer et moihan (Mitenkäs kummassa tuokin pitää taivuttaa? :heh: Moihin?) kuin Ranskan viimeaikaiseen ainoaan täysosumaan Voilàan. Yleisöäänissä L'enfer et moi oli keskimäärin sijalla 21,68, mitä toki selittää se, että vihainen nainen hukkui Malmön finaalin avauspaikalta aika tehokkaasti. Tuomaristojen keskiarvosijoitus sentään 10,95. (Typerää, kun vuodelta 2013 ei koskaan saatu eriteltyjä tuloksia. :niinpa: )

En ihan pääse kärryille siitä, miksi yleisö tuota yhtäkkiä äänestäisi, kun ei Ranska muutenkaan kahta top-10-sijaa lukuunottamatta viimeisen 13 vuoden aikana juuri ole menestystä napsinut. Jotain Requiemin tai Mercyn kaltaista sijaa 11–15 voisi olla luvassa. Samanlaista eiffeltorneilua tuo minun kirjoissani on kuin Mercykin.

//
AX + X0 kirjoitti: 16 Maalis 2023, 16:40
TomppaJr kirjoitti: 16 Maalis 2023, 16:28 Georgian itse veikkaisin kyllä top-10:een. :raaps:
Keikkuu mielestäni juurikin siinä rajoilla, mutta jätin toistaiseksi tosiaan sijalle 12. Voi hyvin olla myös 7-10 sijojen välillä. Sen kovempaan suoritukseen en usko.
Joo, seiska tai kasi ja Georgian paras sija koskaan. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1363
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Hyvin mahdollista että A. Georgia on TOP10ssa ja B. Georgia peittoaa Ranskan ^ :peukku:

Itse uskon Ranskan olevan juryissa TOP3ssa. Uskon livepreesensin vaikuttavuuteen kokonaisuudessaan juryjen näkökulmasta. Telessä toki vaikeaa ja varsinkin alkupuolelta tuskin mahtuu telen TOP10. Juryjen ansiosta kuitenkin pidän Ranskan lähempänä sijaa 5 kuin 15.
2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Carboni kirjoitti: 16 Maalis 2023, 16:51 Itse uskon Ranskan olevan juryissa TOP3ssa. Uskon livepreesensin vaikuttavuuteen kokonaisuudessaan juryjen näkökulmasta. Telessä toki vaikeaa ja varsinkin alkupuolelta tuskin mahtuu telen TOP10. Juryjen ansiosta kuitenkin pidän Ranskan lähempänä sijaa 5 kuin 15.
Jännää! :uujee: Mä pidän kolmikkoa Ranska-Israel-Armenia jollain vähän pöljällä tavalla samoilla tuomaripistekalastusvesillä, ja veikkaankin, että yksi noista erottuu edukseen ja pyyhkii lopuilla lattiaa. Eniten paukkuja top-3-tuomaristosijoitukseen laittaisin tällä hetkellä Israeliin. :miettii:

Parasta, kun spekulointi lähtee nyt kunnolla liikkeelle, kun vikakin pulla on uunista ulkona. :surrur:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1831
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Possu »

Aikalailla samoilla linjoilla. Tuo voittomarginaali voi tänä vuonna olla todella pieni ja pisteet jakautua yllättävän tasaisesti. En usko Loreenin ylivoimaan, sillä naispoppareita on nyt niin paljon mukana. Tällä hetkellä Loreen nousee selkeästi esille mahtavan livensä ansiosta, mutta kun muille rakennetaan myös viisutason esitykset ei Loreen enää näyttäydy niin maagisena. Kyllä muuallakin osataan, kun saadaan oikeat työkalut käsiin.

Top10 on haastava tässä vaiheessa.

Jos aloittaa siitä ketkä ovat Top5-sijoitusta lähimpänä, niin laittaisin nämä maat siihen kärkylle: Suomi, Ruotsi, Tsekki, Moldova, Norja ja jopa Georgia.

Näiden lisäksi Top15 ovat tyrkyllä (ei järjestyksessä): Ukraina, Italia, Australia, Saksa, Kypros, Slovenia, Tanska, Sveitsi, Espanja, Israel, Ranska ja Serbia.

Näistä suurimmassa vaarassa kyntää ovat Tanska, Saksa, Australia ja Kypros.

Ukrainaan en oikein jaksa uskoa. Jos kertoimet antavat myöten, niin ihan hyvin voi jopa kokeilla lyödä heitä vastaan Top10-sijoituksesta.

Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1363
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Carboni kirjoitti: 13 Maalis 2023, 11:29 Omissa papereissa juryt vie selkeästi :ruotsi:. Hopeasta tulee tiukka taistelu :ranska: :espanja: :ukraina: :israel: ja :sveitsi: (jos edes finaalissa) välillä. Muita 100+p potentiaalisia jurymaita ovat ainakin :italia: :suomi: :viro: :kypros: :tsekki: ja :liettua: (jos edes finaalissa)

Telessä näen ainakin kaksi seuraavista :suomi: :itavalta: :tsekki: Ruotsin edellä. Eli Loreen on imo max kolmas telessä. Se toki riittänee selvään voittoon. Muita potentiaalisia 100+p telemaita on :ukraina: :espanja: :ranska: :italia: :norja: :israel: :moldova: ja :kroatia: (jos edes finaalissa)
Tässä omaa pohdintaa pari päivää sitten. En hirveästi lähtisi tuota muuttamaan, paitsi Armenia ja Georgia molemmat nousevat tuolla jurylistalla korkealle (eivät olleet viestin kirjoitushetkellä julki). Telessä voi olla haastavampaa. Ja jotenkin olen näköjään unohtanut Serbian tuolta telelistalta. Miten TomppaJr näet muiden maiden mahdollisuudet sekä jury- että telepuolella?
2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1363
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Erittäin mielenkiintoinen listaus Possu. Moldovan TOP5 sija olisi itselleni jättipaukku, mutta joka vuosi joku yllättää takavasemmalta. Sehän näiden arvioimisesta tekee kiistattoman mielenkiintoista, olisi tylsää jos järjestys olisi aina ennakkoon tiedossa.

Sen verran pakko kysyä, että jäikö vahingossa vai tosissaan Itävalta pois molemmista listoistasi? Mielestäni se on onnistuneella livellä Loreenin edellä teleäänissä eikä näin ollen voi välttyä TOP15 sijalta...
2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1831
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Possu »

Jotenkin sellainen olo, että Itävalta lässähtää livenä. Siksi jäi pois.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2053
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Juryjen top 3: Ruotsi, Ranska & Espanja (random järjestys)
Yleisön top 3: Suomi, Norja & Itävalta (random järjestys)

Muuta en osaa vielä arvioida :raaps:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Carboni kirjoitti: 16 Maalis 2023, 17:03 Miten TomppaJr näet muiden maiden mahdollisuudet sekä jury- että telepuolella?
No apua. :heh: Hui kun meikäläiseen, joka on elämässään lyönyt pari viisuvetoa ja voittanut 0 € nyt luotetaan. :violette: Edelleen korpeaa 2017, kun olin aivan varma, että Azerbaidžanin Skeletons on top-10:ssä ja heitin sille mukavalla kertoimella muistaakseni 50 €. Sinne menivät raheet. :draamaa:

Palaan myöhemmin, voisin nakutella pidemmän viestin. :tietsikka:
Meow cat, please meow back.

Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1363
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Carboni »

TomppaJr kirjoitti: 16 Maalis 2023, 17:18
Carboni kirjoitti: 16 Maalis 2023, 17:03 Miten TomppaJr näet muiden maiden mahdollisuudet sekä jury- että telepuolella?
No apua. :heh: Hui kun meikäläiseen, joka on elämässään lyönyt pari viisuvetoa ja voittanut 0 € nyt luotetaan. :violette: Edelleen korpeaa 2017, kun olin aivan varma, että Azerbaidžanin Skeletons on top-10:ssä ja heitin sille mukavalla kertoimella muistaakseni 50 €. Sinne menivät raheet. :draamaa:

Palaan myöhemmin, voisin nakutella pidemmän viestin. :tietsikka:
Vedonlyöntiin kuuluvat sekä onnistumisen elämykset että virheelliset arviot. Kukaan meistä ei saa täydellistä riviä oikein, se on aivan varma. Jokainen tiedonmurunen jonka saa ongittua on apuna tulevaisuuteen jokaiselle tällä palstalla kirjoittavalle/niitä lukevalle.

Siispä nyt jo kiitos AX, possu, yeahyeahfire, TomppaJr näin etunenässä. Varmaan joku unohtui, mutta tämä on sisällöltään varmasti "opettavaisin" viisuketju. Tämän ketjun pohjalta voitaisiin yliopistotasolla pitää luentoja euroviisuista ja niihin liittyvistä skenaarioista, joiden analysoiminen etukäteen on yksi tärkeä osa koko kevättä niille jotka sitä jaksavat tehdä.
2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Carboni kirjoitti: 16 Maalis 2023, 17:22 Siispä nyt jo kiitos AX, possu, yeahyeahfire, TomppaJr näin etunenässä. Varmaan joku unohtui, mutta tämä on sisällöltään varmasti "opettavaisin" viisuketju. Tämän ketjun pohjalta voitaisiin yliopistotasolla pitää luentoja euroviisuista ja niihin liittyvistä skenaarioista, joiden analysoiminen etukäteen on yksi tärkeä osa koko kevättä niille jotka sitä jaksavat tehdä.
Oih, hyvä idea! :uujee: Kyllä yliopistoilla tuntuu nykyään olevan euroviisukursseja tai vähintään -luentoja melko paljonkin, joten eiköhän tällaiselle vedonlyönti- ja viisuveikkausnäkökulmallekin löydy kysyntää.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Ihan varmasti on kysyntää. Ei näitä viihdekohteita varmaan hirveästi ole tarjolla.
Got a fire and a country heart 🔥

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3782
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Vedonlyönti 2023

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Minusta myös Alankomaissa on pientä raatipotentiaalia. Kun ottaa huomioon, että mahdolliset raati suosikit Ruotsi, Espanja, Sveitsi, Georgia ovat aika voimakkaita, mahtipontisia ja raskaita niin minusta Alankomaiden salakavala keveys radiomaisuus ja elokuvamainen musiikki voi myös olla raatien mieleen :miettii:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Lukittu