UMK23: Lxandra – Something to lose

Euroviisut 2023 Britanniassa

Lxandra – Something to lose

*****
11
6%
****
48
25%
***
69
37%
**
43
23%
*
18
10%
 
Ääniä yhteensä: 189

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

aj1964 kirjoitti: 17 Tammi 2023, 21:57 Ainakin koko Suomi tietää jatkossa kuka tämä lahjakas laulaja on.
Ei nyt ehkä ihan koko Suomi, vaikka UMK onkin kerännyt katsojia hienosti lisää viime vuosina. :heh: :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^sehän on sanonta toisaalta umk finaalihan on nykyään aika hyvin katsottu ohjelma, niinkuin sanoit eli melkein kokosuomi.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Valitettavasti täytyy todeta, että tämä oli ainakin ensikuuntelulla pettymys. Kuuntelin tämän perään viime vuoden Oliveran, ja se on kyllä ihan eri tasoa kiinnostavuudessa kuin tämä. Tämä jää vain liian unettavaksi enkä saa sanoitukseen tarttumapintaa. Mielestäni sanoitus saisi olla vähän pitempi ja ehkä jotenkin jopa konkreettisempi, nyt siitä ei saanut mitään irti. Tosin tunnustan, että jossain toisenlaisessa tunnetilassa kokemus saattaisi olla erilainen. Uskon myös, että tämä erottuu livenä edukseen. Voi harmi, kun olisi ollut hieman mahtipontisempi kappale, niin olisin todella voinut tykätä. Lxandran ääni ei ole lempparini mutta ei hirveästi häiritsekään. Olivera on kyllä tässäkin suhteessa ihan omissa sfääreissään. :joojoo: En kyllä jaksa millään uskoa, että tällaisella olisi saumoja voittaa UMK (ja jos niin käy, viisuissa ei finaaliin päästä, ellei ihmeitä tai revamppeja tapahdu). Ohut sauma voisi olla olemassa, jos kisa olisi äärimmäisen tiukka ja esimerkiksi suomenkieliset biisit ja Robin jakaisivat teleäänet hyvin tasan ja Lxandra nousisi raadeilla voittoon.

:suomi: :suomi:

ehkä kolmonen seuraavalla kerralla.
Violins playing
Angels crying

Avatar
Donitsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 09:44

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Donitsi »

Hämmentynyt olo tuli kun biisi vain loppui, häh. Parani koko ajan, herkkää ja haluaisi kuunnella heti uudestaan.

Liveä odotan, voi parhaimmillaan olla vaikuttava.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Donitsi kirjoitti: 18 Tammi 2023, 15:44 Hämmentynyt olo tuli kun biisi vain loppui
Joo. Nyt mäkin sen huomaan. :shock: Loppuu kuin seinään.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Happy »

aj1964 kirjoitti: 17 Tammi 2023, 21:57 Ainakin koko Suomi tietää jatkossa kuka tämä lahjakas laulaja on.
sopii vain toivoa että suomalaiset muistavat vielä koko Lxandran seuraavan biisin soidessa..
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Huomaa kyllä, kuinka mitäänsanomaton tämäkin biisi lopulta on, kun keskusteluakaan ei ole tämän enempää tullut.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Happy »

iiiduli kirjoitti: 18 Tammi 2023, 16:03 Huomaa kyllä, kuinka mitäänsanomaton tämäkin biisi lopulta on, kun keskusteluakaan ei ole tämän enempää tullut.
älä mitään siskoseni, mietin myös ketä varten tälläsii tehdään.. muutaman itsensä sivistyneeksi luokittelevan hipsterinkö tähden ;D

+ näiden olemassaolo ärsyttää viisukarsinnoissa sillä raatien on helppo kohdentaa näihin äänet periaattella että äänestävät "vähiten pahaa" vaihtoehtoa. Tän takii näis alle 8 biisin karsinnois raadit on ihan turhia ku tälläset lölleröt keräävät ne seinäruusupisteet.

anyway tää saa telejumbot Umks, oisko äänestysprossa sellaset komeet 5%
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1382
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Carboni »

^

No ei todellakaan ole puhelinäänijumbo, ainakin Keira jää taakse, todennäköisesti myös Kuumaa. Miksei Robinkin.

Ei lähelläkään edustaja siltikään vaikka raadeissa tuleekin TOP2 sijoitus
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Somewhere in her smile she knows

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tää on hienostunut ja taiteellinen, mutta kamalan synkkää. Tästä ei tullut sellaista, että tekis kauheesti mieli kuunnella uudestaan ja uudestaan. Tuo taiteellisuus on jotenkin niin itseensä käpertyvää ja kylmän täydellistä, ikäänkuin se ei edes tarvitsis kuulijaa, se elämänmaku puuttuu, eikä se loppujen lopuksi oikein annakaan kuulijalle mitään. Hienoa mutta ei puhuttele, siinä se ristiriita

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Yritän parhaillaan kuunnella tätä ajatuksen kanssa. Mut ei vaan onnistu. En saa tästä oikein otetta tai mitään. Hienoa laulantaa toki. Ja tiedostan et tää on kaunis.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9502
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja kwak »

Kuuntelin etukäteen Lxandran tuotannosta muutamia biisejä eikä nekään oikeen minuun tehnyt vaikutusta. Siksipä tämä viisubiisikin vastasi oikeastaan odotuksia ihan hyvin. Maalailevaa taideballadia. Säkeistöt ovat jopa ihanat, ja kuulostavat ajoittain vähän joltain Adelen biisiltä. Ne enteilevät tosi hienoa kappaletta, mutta harmillisesti kovin tavallinen kertosäe ei ihan lunasta näitä lupauksia. Minuakin hämmästyttää tuo, että kappale loppuu tuollaisen himmailuosaan. Selkeästi huomaa, että joku viimeinen iso kertosäe on napsaistu pois - harmi! Jos tämä loppuisi isosti, niin tykkäisin tästä varmaankin enemmän. Nyt jää minulla kyllä tämän porukan viimeiseksi, vaikka saakin ihan kivat kolme tähteä. :sorivaan:

Ärsyynnyn kyllä edelleen valtavasti tällaisista kikkailevista artistinimistä ja siitä, että tämäkin lausutaan kirjoitusasustaan huolimatta "Alexandra". :niinpa: No miksei sitä sitten kirjoiteta "Alexandra"!? :jupinaa:
Keep your head high above the water

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Rousku »

kwak kirjoitti: 19 Tammi 2023, 16:31 Ärsyynnyn kyllä edelleen valtavasti tällaisista kikkailevista artistinimistä ja siitä, että tämäkin lausutaan kirjoitusasustaan huolimatta "Alexandra". :niinpa: No miksei sitä sitten kirjoiteta "Alexandra"!? :jupinaa:
Mielessäni lausun koko ajan "ölksandra".
Rise, angel, shine, love!

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Lxandra olen kuullut livenä ja hän tosi mahtava laulaja livenä. itse uskon, että tähän saadan upea esitys ja hän saattaa voittaa Robinin raatiäänissä.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Mä lausun tämän "Elxandra", koska hän taisi itse niin sanoa, että voi sanoa joko "Alexandra" tai "Elxandra". :heh: Halusin tehdä pesäeroa tuohon tavalliseen Alexandraan.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Opaline
Siemailija
Siemailija
Viestit: 129
Liittynyt: 25 Maalis 2018, 10:37

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Opaline »

Tämä oli minusta todella hieno biisi, mutta niin kuin joku edellä sanoi, en oikein saanut otetta tästä. Joku selkeä huipennus olisi voinut olla. Livenä potentiaalia olla upea, ja tämä saattaisi myös viisuissa olla yllättäjä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ihastuttava look jostakin 70-luvun alusta!

kuva
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3650
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Zera »

Mä olen alkanut yllättäen melkein tykätä tästä, pitää nostaa vahvaan kolmeen tähteen. Melodia on sen verran kaunis, kuulostaa joka kerta paremmalta.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Happy »

Nimipelleilyt yleensä povaa yhden tähden viisua, se edellinen "uniikki"nimihiutale Osk(a)r oli myös helposti vuosikertansa huonoimman biisin omistaja :joojoo:
Viimeksi muokannut Happy, 20 Tammi 2023, 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ylonalla oli aivan mahtava biisi vuonna 2016...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5233
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Niinhän se kyllä on, etteivät tällaiset nimet joissa on paljon konsonantteja peräkkäin oikein sovi suomalaiseen suuhun. Mitenhän lausuisivat Lxandran ulkomailla :mitvit:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Happy »

hra47 kirjoitti: 20 Tammi 2023, 23:34 Ylonalla oli aivan mahtava biisi vuonna 2016...
en nyt mahtavasta tiedä, mut vuotensa paras oli (ei ollut kummonen vuosi, mut Ylona oli ihan fine)
en sanois nimen: Ylona olleen nimipelleilyä: kansainvälisesti lausuttuna se ois ollu iiisimpi lausuu noin.. mut lausuppa OSKR ihan eri maata mut tää on tätä nykypäivän erikoisuuden tavoittelua kun jokainen haluaa olla niin erityinen kyvyistä viis :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Happy kirjoitti: 20 Tammi 2023, 23:33 Nimipelleilyt yleensä povaa yhden tähden viisua, se edellinen "uniikki"nimihiutale Osk(a)r oli myös helposti vuosikertansa huonoimman biisin omistaja :joojoo:
Ei, se on ihana biisi ja edelleen itellä vakiosoitossa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Donitsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 09:44

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Donitsi »

Edelleen kaunis ja herkkä balladi. Ei olisi huono viisuihin.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1013
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Minulla on jäänyt tämän arvioiminen roikkumaan, vaikka kuuntelin ja katselin tämän heti silloin kun tämä ilmestyi. Jotenkin on ollut vaikea tarttua tähän, mutta nyt kun kaikki biisit ovat ulkona, täytyy viimeistään todeta, ettei tämä oikein houkuttele minua kuuntelemaan. Tämänvuotisten UMK-ehdokkaiden soittolistaa kuunnellessani tämä ja Robin ovat sellaisia, että ne tekisi välillä mieli skipata; muut ovat kestäneet itselläni kuuntelua paremmin.

Biisi itsessään on kyllä tosi kaunis ja herkkä, ja sanoitus on koskettava ja samaistuttava. Propsit tulkinnasta ja siitä, että vokaalit on nauhoitettu yhdellä otolla - siitä jos mistä välittyy tarinan ja tunteen kaari. On kivaa, että tämänvuotisessa kattauksessa on myös balladi mukana, mutta jotenkin tämä tuntuu itselläni jäävän mennen tullen menevämpien kilpakumppaneiden jalkoihin. :miettii: Olisiko tämä nyt sitten kolmen tähden kappale. Ei mitään varsinaista vikaa, mutta ei kolahda itseeni kunnolla juuri nyt varsinkaan tästä kattauksesta.

:suomi: :suomi: :suomi:
Kasper_ kirjoitti: 20 Tammi 2023, 23:36Niinhän se kyllä on, etteivät tällaiset nimet joissa on paljon konsonantteja peräkkäin oikein sovi suomalaiseen suuhun. Mitenhän lausuisivat Lxandran ulkomailla :mitvit:
Reaktiovideoissa olen kuullut lausuttavan "Lexandra". :joojoo:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Miss Ludo kirjoitti: 22 Tammi 2023, 15:23 Tämänvuotisten UMK-ehdokkaiden soittolistaa kuunnellessani tämä ja Robin ovat sellaisia, että ne tekisi välillä mieli skipata; muut ovat kestäneet itselläni kuuntelua paremmin.
Täysin sama mulla. :joojoo: Muissa kappaleissa vaan on paljon mielenkiintoisempia elementtejä.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Olin varautunut laskemaan tämän kolmeen tähteen. Mitä vielä! Lxandra osoitti, että tämä pysyy neljässä ja that's it. :joojoo: :heh: Kappaleesta löytyy edelleen tarttumapintaa ja siinä on kaunis sanoma.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miksei voi laulaa ihan vain normaalilla äänellä? Sopivasti prässäämällä saan kyllä omastakin kurkustani tuollaista käninää, mutta se tuntuu ikävältä.
Rise, angel, shine, love!

Clarissa
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Tammi 2023, 20:21

Re: UMK23: Lxandra – Something to lose

Viesti Kirjoittaja Clarissa »

Lxandra ja äiti Baba Lybeck juuri haastattelussa Viiden jälkeen-ohjelmassa. Lxandra vaikuttaa tosi symppikseltä, mutta miksi tuo äiti on pitänyt ottaa mukaan päsmäröimään... tulee olo, että vanhempi on lähtenyt 12-vuotiaan lapsensa mukaan kertomaan asioista kun luulee ettei toinen vielä osaa tai uskalla jutella itse :roll:

edit. Luulen myös, että Lxandra toivoisi tulevansa tunnetuksi oman musiikkinsa takia, eikä siksi, että äiti on telkkarista tuttu toimittaja. Nyt sitä jälkimmäistä valitettavasti korostettiin :lohduton:
Ja mä jatkan kunnes en enää pysy tuolissa niinku VOU

Lukittu