Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

ESC_Hullu kirjoitti: 25 Tammi 2023, 13:17 toi potta tukka on ihana ja ihan trendikäskin..
Toivottavasti ei nouse kuitenkaan suuremmaksi ilmiöksi. :apuva: En halua, että joka toinen kulkee tommosen kanssa kadulla vastaan.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Parallel
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 21:06

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Parallel »

Serduchka kirjoitti: 25 Tammi 2023, 13:25
ESC_Hullu kirjoitti: 25 Tammi 2023, 13:17 toi potta tukka on ihana ja ihan trendikäskin..
Toivottavasti ei nouse kuitenkaan suuremmaksi ilmiöksi. :apuva: En halua, että joka toinen kulkee tommosen kanssa kadulla vastaan.
Ihmiset ei valitse hiustyyliään sinun mieltymysten mukaisesti.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ No tuskin sinunkaan. :shock: Jatketaanhan keskustelua ilman, että mennään mihinkään henkilökohtaisuuksiin. :hiips:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Parallel
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 21:06

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Parallel »

Serduchka kirjoitti: 25 Tammi 2023, 14:46 ^ No tuskin sinunkaan. :shock: Jatketaanhan keskustelua ilman, että mennään mihinkään henkilökohtaisuuksiin. :hiips:
Ei tietenkään. Jatkossa voinet jättää muiden ulkonäköä arvostelevat kommentit pois. Jatketaan.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Jatkossa sinä voit vastata diplomaattisemmin ja kohteliaammin. :) :roll:

Takaisin ketjun aiheeseen. :mrgreen: Mä olen yrittänyt säästellä tätä biisiä, ettei kuluisi ihan puhki ennen UMK-finaalia. :heh: Uskomatonta, että kerrankin näyttäisi melko selvältä, että katson sen livenä. Samaan päivään ei ole ängennyt finaalinsa kanssa kuin San Marino ja sen tasosta ei ole vielä mitään käryä. Ennustan, ettei siellä välttämättä ole niin kova taso. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2893
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Mietin sanonko mielipiteeni tähän ulkonäköasiaan, ja kai se pitää. Musta on ihan ok sanoa minkälaisesta ulkonäöstä pitää tai ei pidä, kunhan sitä ei tee loukkaavasti ketään kohtaan. :joojoo:

Itskeään en ole kuunnellut tätä nyt paljoa, jotta se tuntuisi sitten paremmalta livenä. :mrgreen:

Edit. Eiköhän tää kappale tullu seuraavana satunnaisella soittolistalla just tän kommentin kirjoittamisen jälkeen. :sekava:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Rousku kirjoitti: 25 Tammi 2023, 01:02 Kävisihän se niinkin; Kaarina on ihan kelpo biisi.
Se on karsea. Onneksi jäi niukasti kakkoseksi Levyraadissa 52.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

MIH96 kirjoitti: 25 Tammi 2023, 15:44
Rousku kirjoitti: 25 Tammi 2023, 01:02 Kävisihän se niinkin; Kaarina on ihan kelpo biisi.
Se on karsea. Onneksi jäi niukasti kakkoseksi Levyraadissa 52.
Kuva
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Enpä mäkään näe että olisi väärin kommentoida ettei haluaisi suurta muoti-ilmiötä jostain mikä ei omaa silmää miellytä. Pottatukkahan on ollut kovassa nousussa nyt viime vuosina ja ei se mielestäni kovin julmaa ole arvostella sitä tyyliä.
Kuten Nekku sanoi, niin pääasia on se millä tavalla sen mielipiteensä kertoo.

Munhan mielestä Käärijän tyyli tuo mieleen ihan Putous-hahmon, mutta se ei välttämättä ole mikään miinus. Vaikka mä itse tykkään enemmän toisenlaisesta ylilyövästä tyylistä kuin tuollaisesta, niin kyllä silti arvostan esiintyjän erottumista. Ja Käärijän tyyli kyllä myös sopii biisin kanssa yhteen.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Olen jotain tehnyt elämässäni oikein, kun lähettämästäni raatikappaleesta keskustellaan jopa Käärijä-ketjussa. :surrur: Go Kaarina!

Ja jos jotain aiheeseenkiin liittyvää...

Cha cha chaa on edelleen selvä lempparini!

Käärijän biisin samanlaisuus verrattuna siihen saksalaiseen jumputukseen on ilmeistä, mutta samanlaisella tunnelmalla ei ole mitään tekemistä plagioimisen kanssa.

Ja Käärijän rokkaama pottatukka (sivut ja niskat ajeltuna) on ollut muotia jo monta vuotta. Ehkä jopa niin monta vuotta, että Käärijän näköinen hahmo olisi hieman juntin oloinen Kallion skeneissä. :mrgreen:
Einingia kirjoitti: 24 Tammi 2023, 22:39 Minulla on sellainen muistikuva, että muuan BB-voittaja myi karvoja toisesta päästä.
Ja muistaakseni kyseessä oli siniseksi värjättyjä karvoja. :tosion:

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Taikahuilu kirjoitti: 25 Tammi 2023, 11:33 Miksi Käärijä teki itselleen tuon munkkitukan? Nyt tosiaan vaikuttaa saksalaisen kopiolta :roll:
Toivottavasti finaaliin tulee jotain muuta!
Finaalia varten sitten oikea munkkitukka, sopii teemaan täydellisesti :tapu:

kuva

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 810
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Mitä enemmän tulee plagiointi ym. kohuja sitä parempi meille, nyt ollaan jo 4. vedonlyönnissä :tapu:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2099
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Spotify:

26k kuuntelua päivässä -> 2 miljoonaa rikki ennen UMK-finaalia
58k kuuntelua päivässä -> 3 miljoonaa rikki ennen UMK-finaalia
90k kuuntelua päivässä -> 4 miljoonaa rikki ennen UMK-finaalia

Youtube:

7k katselua päivässä -> 1 miljoona rikki ennen UMK-finaalia
23k katselua päivässä -> 1,5 miljoonaa rikki ennen UMK-finaalia
39k katselua päivässä -> 2 miljoonaa rikki ennen UMK-finaalia

Saa suorittaa :tuuletus:
Viimeksi muokannut viisuilta, 02 Helmi 2023, 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Ainakin silloin kun itse olin lapsi, vähintään joka toisella pikkupojalla oli pottatukka, joten minusta Käärijän tukka on hellyttävä. Varmaan se vaan yhdistyy mielikuvissa lapsuuteen ja viattomuuteen, ja sen takia näyttää Käärijälläkin söpöltä.

Cha cha cha on muuten trendannut nyt viikon ykkösenä Youtubessa. :riemu: Portion Boyskin löytyy vielä sijalta 29. mutta muut UMK-biisit on jo pudonneet pois. Niiden sijaan siellä trendaa Wiwibloggsin reagointivideo Käärijään. :heh:
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mintaka kirjoitti: 25 Tammi 2023, 22:01 Ainakin silloin kun itse olin lapsi, vähintään joka toisella pikkupojalla oli pottatukka, joten minusta Käärijän tukka on hellyttävä. Varmaan se vaan yhdistyy mielikuvissa lapsuuteen ja viattomuuteen, ja sen takia näyttää Käärijälläkin söpöltä.
Kyllä. Tuota tukka tyyliä näki paljon sieltä omasta lapsuudesta. :mrgreen: Ainakin yhdellä serkullakin oli sellainen. Itse en viehäty. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

telelé
Siemailija
Siemailija
Viestit: 112
Liittynyt: 24 Joulu 2019, 20:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja telelé »

https://open.spotify.com/episode/439TwM ... 53ebd84993

Käärijä tuossa podcastissa vieraana. Näin hän puhuu lavashowsta
Mun levy-yhtiön porukat on tälläkin hetkellä vähä silleen kauheena mitä kaikkea siihen lavashowhun on tulossa. Mä oon vaan sitä mieltä että pidetään vaan toi juttu ja ne on vaan silleen että eikö toi mee vähän yli, mä oon vaan silleen että ei tässä hommassa mikään voi mennä yli, vittu lisää kaasua vaan
Ei se överishow aina huono juttu ole mutta vähän kyllä hirvittää välillä että mitäköhän sieltä on tulossa :eeek:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Gulp. No jos artisti itse on noin varma asiasta, olen valmis antamaan mahdollisuuden ja jään odottavalle kannalle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Clarissa
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Tammi 2023, 20:21

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Clarissa »

^^ Kiitos linkistä! Ihan tosi symppis kuva Käärijästä tuli myös tuon podcastin perusteella, tyyppi on nöyrä ja huumorintajuinen. Ja överit todellakin lavalle vaan :heh: pisteet myös Ylelle Cha cha chan musavideon suunnittelusta! :peukku:
Ja mä jatkan kunnes en enää pysy tuolissa niinku VOU

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5847
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Koitan olla positiivinen ja miettiä, että överishow tarkoittaa Käärijän kohdalla vain hyvää. Vaikea nähdä, minkälainen kaaos lavashown pitäisi olla, että se oikeasti kääntäisi äänestäjiä muille poluille.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

iiiduli kirjoitti: 25 Tammi 2023, 22:33 Koitan olla positiivinen ja miettiä, että överishow tarkoittaa Käärijän kohdalla vain hyvää.
Sitä koitan minäkin, tosissani. :sekava:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Överikin voi olla ok, jos se on vain selkeä ja hyvällä rytmillä kuvattu (toiveajattelua).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Videolla on jotenkin tosi näyttäviä ja tehokkaita liikkeitä ja kuvakulmia. Oi että kun edes osan niistä saisi käyttöön. Ja vihreä hihake (bolero?!) toimii myös, miksi muuttaa oikeastaan sitäkään.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Täytynee vieroittaa itsensä tosta lyriikkavideosta ja rajoittaa sen kuuntelua ja katselua. Jokaisen pienen yksityiskohdan ja nyanssin muistaminen ja tunteminen johtaa vain siihen, että live tuottaa pettymyksen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 810
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Mintaka kirjoitti: 25 Tammi 2023, 22:01 Ainakin silloin kun itse olin lapsi, vähintään joka toisella pikkupojalla oli pottatukka, joten minusta Käärijän tukka on hellyttävä. Varmaan se vaan yhdistyy mielikuvissa lapsuuteen ja viattomuuteen, ja sen takia näyttää Käärijälläkin söpöltä.

Cha cha cha on muuten trendannut nyt viikon ykkösenä Youtubessa. :riemu: Portion Boyskin löytyy vielä sijalta 29. mutta muut UMK-biisit on jo pudonneet pois. Niiden sijaan siellä trendaa Wiwibloggsin reagointivideo Käärijään. :heh:
Mullakin oli lapsena pottatukka, jota todella inhosin, mutta nythän tuota vois taas alkaa jopa harkita! :mrgreen:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

hra47 kirjoitti: 25 Tammi 2023, 22:53 Överikin voi olla ok, jos se on vain selkeä ja hyvällä rytmillä kuvattu (toiveajattelua).
Juuri näin. Olen vakaasti samaa mieltä kanssasi. Nyt sitä näkemystä todellakin kaivataan eikä more is more tee pelkästään autuaaksi jos se näyttäytyy kakofoniana. Esityksen pitää mielestäni tukea kappaletta eikä toisinpäin.


Tukkahöpötys on naurettavaa siksi, että viisujen naisosallistujille koittaisivat ankeat ajat jos heidän meikkiensä, vaatteidensa ja hiustensa kopiointia alettaisiin huolella syynätä. Pian päädyttäisiin kompromissina siihen, että jokainen olisi lavalla suunnilleen suihkunraikkaana strategisimmat paikat peitettynä. Kisan nimi EuroVISION Song Contest saisi ehkä uuden merkityksenkin.

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Jomard kirjoitti: 25 Tammi 2023, 23:12
Mullakin oli lapsena pottatukka, jota todella inhosin
Mullakin oli, joskus 3-vuotiaana. Ja olin tosi kateellinen, kun joillain tytöillä oli lettejä ja saparoita. Mutta näin aikuisena ymmärrän kyllä, koska en mäkään ottaisi ikinä pitkäkarvaista koiraa teettämään lisätyötä, kun helppoja lähes karvattomiakin on tarjolla.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

lumi11 kirjoitti: 25 Tammi 2023, 23:03 Videolla on jotenkin tosi näyttäviä ja tehokkaita liikkeitä ja kuvakulmia. Oi että kun edes osan niistä saisi käyttöön. Ja vihreä hihake (bolero?!) toimii myös, miksi muuttaa oikeastaan sitäkään.
Kun asu kerran hänellä toimii ja on luultavasti mittojen mukaan tehty niin miksi vaihtamaan sitä?

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Joo, on hyvä muistaa, että musiikkivideon ja live-esityksen kuvaus eroaa aika tavalla toisistaan. UMK-musiikkivideoita kuvattaneen noin yhden työpäivän ajan ja siihen päälle leikkauspöydällä tehtävä työ. Live-esitys puolestaan kuvataan kolmessa minuutissa purkkiin (ja toki sitäkin harjoitellaan).

On varsin ilmeistä, että ne kuvakulmat ja efektit, jotka musiikkivideossa ovat mahdollisia, eivät livetilanteessa ole toistettavissa. :mrgreen: Toki inspiraatiota live-esityksen kuvaamiseen voi hakea myös musiikkivideosta. :joojoo:

Kieltämättä hieman kauhistuttaa Käärijän överit lupaukset. Siitä olen varma, että paidaton riehuja nähdään UMK-lavallakin, mutta kaikkea muuta saakin sitten jännittää.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5847
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Käärijän asu musavideolla on tosiaan ihan ok, en lähtisi muuttamaan. Mutta veikkaanpa, että lähes varmasti lavalla on jotain muuta päällä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Teema tulee olemaan joku muu, joten jotain muuta tulee olemaan päällä. Ne hihat ovat lihakset. Ei niiden kanssa voi paikoillaan räyhätä miten on rankka viikko takana.

Musavideon perusteella väittäisin, että Käärijä taipuu monimutkaisempiin koreografioihin kuin Erika tai Bess. Jaloissakaan ei tule olemaan kymmentä senttiä korkoa haittaamassa menoa.

Biisin tarinassa käytettiin mm. määritelmiä "läiskettä, räiskettä ja ilotulituksia". Esityksen budjettiakin voinee pikkuisen paikata vaikka Lxandralta, hänelle sopii hillitympi esitys eikä ole niin suurta menestyspotentiaalia.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Lukittu