Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Serduchka kirjoitti: 26 Tammi 2023, 23:12
Rousku kirjoitti: 26 Tammi 2023, 23:06 Mutta mitä jos Käärijä vain seisoisi yksikseen paikallaan mikrofonin takana puku päällä ja laulaisi, sillä lailla kuin viisuissa 50-luvulla? Se voisi totisuudessaan olla aika överiä myös. :miettii:
Uh! Miten radikaalia. :uujee: :rakkaus: :rofl:
Mutta sen ois sitten oltava puku ilman paitaa. Paidaton riehuja, anyone?
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

YourMother kirjoitti: 27 Tammi 2023, 00:10
Serduchka kirjoitti: 26 Tammi 2023, 23:12

Uh! Miten radikaalia. :uujee: :rakkaus: :rofl:
Mutta sen ois sitten oltava puku ilman paitaa. Paidaton riehuja, anyone?
No mutta jos ei riehu, voi olla paitakin!

Onhan puku ilman paitaa toki nähty sekin, nimittäin Alankomaiden edustajalla viime vuonna.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2101
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Nyt löytyy Käärijän Instagramin storysta vähän pientä pätkää esityksestä :uujee:








:rofl:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Saisko linkkiä? (En tiedä, mikä siellä on story.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Saisko linkkiä? (En tiedä, mikä siellä on story.)
Rise, angel, shine, love!

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1331
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Taispa olla vaan taapero vetämässä muuveja.
Violins playing
Angels crying

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja sziget »

Viime talvena potatti, kun Electric Callboy oli valmis viisuihin ja Saksa ryssi tilaisuutensa. Nyt se kääntyi Suomen voitoksi. Luin ihmeissäni vertailuja ennen kuin oli aikaa kuunnella biisit. Hienoa että Käärijä tuntuu myös arvostavan yhtyettä.

Kappale täytti odotukset kuten tällä kertaa Kuppilakin. Tähditykset menevät jo katosta ulos, tuollaisia käppyröitä ei ollut Blind Channelilla tai Erika Vikamanillakaan. Se vasta potattaisi, jos näistä asemista tekisi Cicciolinat.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Rousku kirjoitti: 27 Tammi 2023, 01:46 ^ Saisko linkkiä? (En tiedä, mikä siellä on story.)
Storyt näkyy, kun seuraa kyseistä henkilöä Instagramissa. Aloitussivulla näkyy sellainen pallura kyseiseltä henkilöltä, jos tarinoita on saatavilla. (Piti itsekin selvittää tämä viime viikolla ihan vain, että voin katsella Käärijän tarinoita. :mrgreen: )

Mutta tässä tapauksessa kyseessä ei siis ollut mikään oikea harjoitusvideo, vaan pätkä tästä videosta tekstillä "Minä harjoittelemassa UMK finaalia varten". :rofl:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Possu »

hra47 kirjoitti: 26 Tammi 2023, 22:52
ESC_Hullu kirjoitti: 26 Tammi 2023, 22:47 sitä.pelkään ,että. videoon verrattuna esitys tuntuu latteelta.
Se lienee väistämätöntä. Blind Channel yritti päästä videonsa intensiteetin tasolle ja, IMHO, epäonnistui.
Get over it :rofl:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sziget kirjoitti: 27 Tammi 2023, 02:36 Kappale täytti odotukset kuten tällä kertaa Kuppilakin. Tähditykset menevät jo katosta ulos, tuollaisia käppyröitä ei ollut Blind Channelilla tai Erika Vikamanillakaan. Se vasta potattaisi, jos näistä asemista tekisi Cicciolinat.
Jännä kappale. Olen yleensä tykännyt näistä koko kansan hiteistä, mainittujen Cicciolinan ja Dark Siden lisäksi esim Ram Pam Pamista. Mutta tämä ei ole minusta kiva, en koe tarttuvaksi, en jaksa kuunnella, en saa kiinni, en rehellisesti sanottuna tajua ollenkaan, biisi tuntuu vaan tylsältä. Supersuosiosta päätellen olen vaan väärässä tai ulkona, mielenkiintoista. :miettii:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2101
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Voittomahdollisuus on nyt muuten sama kuin oli BC: llä. Saa nähdä nouseeko se vielä tuosta vai laskeeko jopa.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

ta1ja kirjoitti: 27 Tammi 2023, 12:11 Jännä kappale. Olen yleensä tykännyt näistä koko kansan hiteistä, mainittujen Cicciolinan ja Dark Siden lisäksi esim Ram Pam Pamista. Mutta tämä ei ole minusta kiva, en koe tarttuvaksi, en jaksa kuunnella, en saa kiinni, en rehellisesti sanottuna tajua ollenkaan, biisi tuntuu vaan tylsältä. Supersuosiosta päätellen olen vaan väärässä tai ulkona, mielenkiintoista. :miettii:
Minulla taas ihan päinvastoin - suorastaan inhoan Cicciolinaa ja Rampampamia, mutta tästä tykkään täysillä :uujee: Dark Sidesta kyllä pidän myös.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Jos Käärijä pääsee Liverpooliin, niin toivottavasti saa pitää mukanaan tulkkia, eikä häntä tyrkätä yksin lehdistön eteen. Monilla maillaan on ollut englantia osaamattomia edustajia ja se on ihan ok kun asia on huomioitu ja tulkki on mukana, mutta itselläni tulee ikävät muistot mieleen Hanna Pakarisesta shokissa toimittajien edessä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Toivottavasti kielitaitokysymyksestä ei vaan synny mikään kynnys edustajuudelle. Ei muuta kuin Käärijä Liverpooliin.
Viimeksi muokannut hra47, 27 Tammi 2023, 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Itse toki arvostan, jos artisti on yrittänyt opetella edes vähän englantia ennen kansainvälistä skabaa. :mrgreen: On vain pelkkää plussaa. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Käärijä on onneksi sen verran sketsihahmo, että tankeroenglanti sopii siihen rooliin. :heh: Toki ihan hyvä, jos joku auttaa ymmärtämään kysymykset, jos hän ei itse ymmärrä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Jadine kirjoitti: 27 Tammi 2023, 09:53
Rousku kirjoitti: 27 Tammi 2023, 01:46 ^ Saisko linkkiä? (En tiedä, mikä siellä on story.)
Storyt näkyy, kun seuraa kyseistä henkilöä Instagramissa. Aloitussivulla näkyy sellainen pallura kyseiseltä henkilöltä, jos tarinoita on saatavilla. (Piti itsekin selvittää tämä viime viikolla ihan vain, että voin katsella Käärijän tarinoita. :mrgreen: )
Ei tarvitse seurata sitä henkilöä, ellei sitten henkilöllä ole piilotettua profiilia. Jos on julkinen profiili, se story (eli pallukka) näkyy kaikille.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Aika kovat vaatimukset alkaa olla UMK-kisaajille. :shock: Miehen pitää olla komea, bändin osalta kaikkien. Myös laulutaito täytyy olla bändissä kaikilla, ei riitä pelkällä laulajalla. Naisen pitää olla kaunis. Naisen täytyy käyttäytyä hillitystä, ei sovi revitellä. Esiintyä ja tanssia pitää kuitenkin osata, mielellään Espanjan Chanelin veroisesti. Jokaisen kisaajan on osattava englantia niin, että pärjää suvereenisti haastatteluissa, vaikka ei arkielämässä koskaan käyttäisi kieltä, eikä todennäköisesti edes tule valituksi viisuedustajaksi.

Kappaleenkin pitää olla hillityn tyylikäs, mutta kuitenkin erottuva. Liikaa ei saa erottua, ettei vaan tarvitse hävetä. Kappaleen jo UMK:ssa pitää olla viisujen top 5 -kamaa, muuten on floppi.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 421
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Oon totaalisesti kääntänyt takkini... eka reaktio tästä oli, että mitähän hittoa. Mutta nyt olen ehdottomasti sitä mieltä, että Käärijä viisuihin! Symppiksen oloinen tyyppikin vielä.

Sama se oli silloin muinoin Lordin kanssa. Eka reaktio oli negatiivinen, kunnes mieli muuttui.

Sitäpaitsi on hauskaa seurata, toistuuko Lordi-ilmiö Euroopassa. Kohtelias livenä, ei pidä mitään koviksen roolia yllä haastatteluissa, silläkin kerätään pisteet kotiin.

P.S. Onko ne tehneet tolle kappaleelle jotain? Kuulosti erilaiselta nyt puoli tuntia sitten kun kuulin sen telkusta, jotenkin... melodisemmalta?

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^^Ole yhdessäkin noista huono ja sut tuomitaan. :draamaa:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Joo, noilla pressitilaisuuksilla nyt ainakaan ei ole mitään merkitystä lopputuloksen kannalta. Hieman huvitti aikoinaan löytää täältä nuo Hanna Pakarinen -draamatkin, kun tuolloin vielä taviksen ominaisuudessa viisuja seuranneena ainoa Hannan edustuksesta itselleni mieleen jäänyt asia oli se upea kolmiminuuttinen Helsingin viisulavalla. :heh:

Muutenkin toisinaan rassaa suomalaisten itsekriittisyys englannin puhumista kohtaan, ja itsekin jännitän englanniksi puhumista lähinnä vain toisten suomalaisten seurassa. Oikeastihan kaikki aksentit mukaanlukien ralliaksentti ovat just parasta!
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Teräsbekoni kirjoitti: 27 Tammi 2023, 18:16 Oikeastihan kaikki aksentit mukaanlukien ralliaksentti ovat just parasta!
Mä itse pyrin välttämättä rallienglantia puhuessani, mutta olen sentään alkanut vähän sietämään sitä. :mrgreen: Tuohan se omalla tavallaan sitä suomalaista kulttuuria esille.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Kyllä viisujen presseissä on kaikenlaisia aksentteja: ei ymmärrä kysymystä eikä ymmärrä vastausta, mutta kuitenkin kaikesta selvitään. Karisma, sympaattisuus ja ystävällisyys ylittävät kielimuurit.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minusta on ollut ihanakin seurata, miten jotkut artistit ovat niin sympaattisia ja puhuvat omine aksentteineen. :ihana: "Luk... sii, aim häpi." (Kateryna Pavlenkon äänellä) :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Oon kyllä usein miettinyt, miksi englannin kieli on monille suomalaisille niin kauhean tärkeää, että sitä on osattava puhua ja nimenomaan ilman suomiaksenttia. Mitä vikaa aksenteissa on? Äidinkielisetkin puhujat puhuu aika monella tapaa. Ja sekin on minusta aika normaalia, jos ei osaa ilmaista itseään englanniksi, varsinkin jos ei ole tarvinnut juuri englantia puhua sitten kouluaikojen.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Renaissancefire kirjoitti: 27 Tammi 2023, 19:08 Oon kyllä usein miettinyt, miksi englannin kieli on monille suomalaisille niin kauhean tärkeää, että sitä on osattava puhua ja nimenomaan ilman suomiaksenttia. Mitä vikaa aksenteissa on, kaikillahan jonkinlainen on.
Mä oon ainakin siis hävennyt silmät päästäni tuota suomalaista rallienglannin aksenttia. :rofl: Itse haluan kuulostaa kansainvälisemmältä, kun puhun englantia. Työpaikallani yksi irlantilainen opiskelija(?) sanoi viime viikolla mun aksentin kuulostavan brittiläiseltä. Olen otettu. :mrgreen:
Ja sekin on minusta aika normaalia, jos ei osaa ilmaista itseään englanniksi, varsinkin jos ei ole tarvinnut juuri englantia puhua sitten kouluaikojen.
Se on erittäin luonnollista. Varsinkin, jos ei tule altistettua itseään englanninkielelle kovin usein.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Käärijähän sanoi jossain, että rallienglantia on luvassa, jos viisuihin pääsee. Eikä siinä mitään, jokainen puhukoon tavallaan. Tankeroenglanti tosiaan sopii Käärijän rooliin, mutta haastatteluissa on hyvä olla taustalla ihan vaikka vain joku Ylen tiimistä tarvittaessa kääntämässä, jotta jonkinlaista keskustelua saadaan aikaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Okei, aloitin keskustelun tästä kielitaidosta mutta en kyllä missään nimessä arvostellut ketään tai tarkoittanut mitään pahaa. Totesin vain, että Euroopassa on paljon muitakin ihmisiä, jotka eivät englantia puhu, ja heille onkin yleensä tulkit delegaation puolesta. Suomessa tätä taidetaan harvemmin harrastaa kun oletus on, että kaikki ovat kielitaitoisia, vaikkei tilanne missään nimessä ole tämä eikä tarvitsekaan olla.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Juu, en minä ainakaan lukenut viestiäsi mitenkään negatiivissävytteisenä. Täällä nyt on vaan aina mukava (yli)analysoida kaikkea, miksei siis myös suomalaisten suhdetta englannin puhumiseen. :mrgreen:

Ehdottomasti tulkissakaan ei olisi mitään pahaa, ja tosiaan Käärijän artisti-imagoon sopisi täydellisesti, jos haastattelujen oudosta mongertajasta kuoriutuisi karismaattinen tähti lavalla (edellyttäen tietysti, että se live tosiaan olisi hyvä... :pliis: ).
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Kyllä se tulee olemaan! Käärijästä lavalla on vain jotain suttuisia kännykkävideoita ja silti tunkee niistä läpi, niin paljon on lavakarismaa.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Lukittu