Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2101
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Rupesi ns. ahdistamaan kun Ylivoimainen nousi Cha cha chan ohi top 50 listalla ja tämäkös sai kovimmat Kuumaan fanit liikkeelle kuvittelemaan kaikenlaista… No tuskin mitään ihmeitä UMK: ssa tapahtuu. Ellei Käärijä floppaa oikein kunnolla.
Viimeksi muokannut viisuilta, 31 Tammi 2023, 00:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

antsa798 kirjoitti: 28 Tammi 2023, 15:14 Tää soi eilen myös Meijun keikan jälkeen Kouvolan Mulligansissa :uujee:
Lauantaina soi myös Hercussa kun oltiin kaverien synttärien jatkoilla siellä ja oli kyllä tunnelma katossa :uujee: Apua kun tää nousee mullakin vielä sinne viiteen kun tulee kaikkialla jatkuvasti vastaan :heh: Mun 8v pikkuveliki sano tätä nyrkkeilykehäbiisii suosikiksee ja osas myös Portion Boysin kertsin ulkoo :tapu:
Viimeksi muokannut antsa798, 31 Tammi 2023, 00:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2893
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Jomard kirjoitti: 30 Tammi 2023, 17:56 Ihastuttava arviointivideo UMK ehdokkaista, ette ikinä arvaa kenet hän haluaa edustajaksemme :ihana:

https://youtu.be/94Fk-q_hyqI
Tästä tubettajasta tykkään! Tutustuin hänen kanavaansa viime junnuviisujen aikoihin. Pidän hänen tyylistään. :surrur: Kivasti löytyi kehuttavaa kaikista kappaleista.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

antsa798 kirjoitti: 31 Tammi 2023, 00:21 Apua kun tää nousee mullakin vielä sinne viiteen kun tulee kaikkialla jatkuvasti vastaan :heh:
Blind Channel all over again. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

^ Joo kyllä me tän umk-voittoa vielä yhdessä juhlitaan Turussa :poks: :heh:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Tällähetkellä näyttökertoja 999 312 jännää :kups:
Itekki kuulin herkus viime vkl

Edit: miljoona rikki, olin tosi lähellä olla miljoonas katselija lol
Viimeksi muokannut Tekoripset, 31 Tammi 2023, 04:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
<3

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 810
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

MILTSI RIKKI YouTubessa !!! :tapu: :tapu: :tapu:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2101
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Huh huh! Todella kova saavutus alle kahdessa viikossa!! <3
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hieno saavutus tosiaan. :peukku: Itse olen edelleen yrittänyt säästellä tätä ja olla kuuntelematta biisiä nyt mahdollisimman paljon.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Vähän jäljessä bileissä mutta kyllä sitää miljoonaa kannattaa juhliakkin vaikka koko päivän.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Itsf olen jo jbuonuy muutansman lsin skkimppaa juhlnan kinniaksi.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2101
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jotain klippiä esityksestä varmaan tulee 24.2. :eeek:

Järkyttävän pitkä aika… Ennen ei tosiaan ole jännittänyt näin paljon, kun en ole hehkutetuimmasta biisistä pitänyt.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olen kuunnellut muita biisejä ehkä sellaiset viitisen kertaa kutakin, mutta tätä Käärijää on tullut luukutettua varmaankin kymmeniä kertoja. Pitäis vierottautua tästä lyriikkavideosta ja studioversiosta jottei live tuottaisi niin suurta pettymystä, mutta eipä siitä taida tulla mitään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Esitys tulee totta kai olemaan tosi erilainen kuin lyriikkavideo, mutta ei sillä ole väliä. Tämä voittaa, vaikka lavalla olisi epätahtiin tanssivia pehmoeläimiä ja katosta sataisi tekoräntää.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

antsa798 kirjoitti: 28 Tammi 2023, 15:14 Tää soi eilen myös Meijun keikan jälkeen Kouvolan Mulligansissa :uujee:
Tainnu päästä ihan soittolistalle, soi meinaan lauantainakin.
No soi siellä Keirakin...
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Einingia kirjoitti: 31 Tammi 2023, 18:46 Esitys tulee totta kai olemaan tosi erilainen kuin lyriikkavideo, mutta ei sillä ole väliä. Tämä voittaa, vaikka lavalla olisi epätahtiin tanssivia pehmoeläimiä ja katosta sataisi tekoräntää.
Tärkeintä olisi säilyttää se intensiteetti ja biisin yllättävä vaihtuvuus esityksessä. Eihän biisin pointti ole laulaa siitä itseään vastaan nyrkkeilystä, vaan siitä että sinne tanssilattialle vaikka könytään tanssimaan sanoipa arkiminä sitten mitä hyvänsä.

Se, millä keinoilla tuodaan esiin arkiminän ja juhlaminän transformaatio, on tietenkin vielä salaisuus. Itse olen tietenkin enemmän screenien, hologrammien ja tehokkaan kameratyöskentelyn kannalla.

Se, mitä en halua nähdä yhdenkään artistin esityksen kohdalla on yleisön kuvaaminen kesken biisin esitystä. Jos on pakko kuvata yleisöä, joka vaikka vilkuttaa ja lähettää terveisiä kotiin ja kavereilleen niin mieluummin vaikka siinä välissä kun esitykset on esitetty ja odotetaan niitä pisteitä. Yleisön jännitys olisikin mielenkiintoisempaa kuvattavaa, kuin joku vilkuttelu kaiken varalta jos Ylen heiluva kamera kuvaa yleisöä biisin aikana.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

"Inhoan kolmea asiaa nykypopissa. Ne ovat humalahakuiset sanoitukset, ilmatorvet ja autotune.
Miten ihmeessä Käärijä onnistuu saamaan nämä kaikki anteeksi?"

https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/julk ... lainen-ase
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Miksi kaikki puhuu jostakin autotunesta, kun ei ole mitään evidenssiä, että studioversiossa sellaista olisi käytetty.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Rousku kirjoitti: 31 Tammi 2023, 20:04 ^ Miksi kaikki puhuu jostakin autotunesta, kun ei ole mitään evidenssiä, että studioversiossa sellaista olisi käytetty.
Mua kiinnostaa noi Cha Cha Chaan ilmatorvet. Oon missannu ne ihan kokonaan. :mitvit:
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

^^On siinä yhdessä kohdassa käytetty, tietoisena tehokeinona.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Einingia kirjoitti: 31 Tammi 2023, 20:11 ^^On siinä yhdessä kohdassa käytetty, tietoisena tehokeinona.
Autotune on äänen korkeuden muokkaamista ja tarkoitettu apuvälineeksi niille, jotka laulavat nuotin vierestä. Miten sitä voisi käyttää tehokeinona? Minusta tässä käytetään äänen soundin muokkaamista. Se on ihan eri asia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti: 31 Tammi 2023, 20:04 ^ Miksi kaikki puhuu jostakin autotunesta, kun ei ole mitään evidenssiä, että studioversiossa sellaista olisi käytetty.
Tulee varmaankin siitä, että muistuttaa efektiä joka oli sillä yhdellä Cherin hitillä vuosien takaa. Siinähän vahingossa käytettiin autotunea "väärin" ja jättivät sen sitten silleen. Voihan olla, että toi efekti on tehty jollain muulla kuin autotunella tässä Käärijän tapauksessa, mutta sitä se kuitenkin muistuttaa...

"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 535
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Rousku kirjoitti: 31 Tammi 2023, 20:27
Einingia kirjoitti: 31 Tammi 2023, 20:11 ^^On siinä yhdessä kohdassa käytetty, tietoisena tehokeinona.
Autotune on äänen korkeuden muokkaamista ja tarkoitettu apuvälineeksi niille, jotka laulavat nuotin vierestä. Miten sitä voisi käyttää tehokeinona? Minusta tässä käytetään äänen soundin muokkaamista. Se on ihan eri asia.
Ote Wikipediasta: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Auto-Tune

Puhekielessä termiä "autotune" käytetään usein viittaamaan virekorjaukseen huolimatta siitä, millä ohjelmistolla tai laitteella efekti on toteutettu.

Normaaliasetuksille säädetyn Auto-Tunen käyttöä on vaikeaa havaita valmiista musiikkikappaleesta, kunhan korjauksen määrä pysyy kohtuullisena. Tarpeeksi vahva virekorjaus voi tehdä laulusta steriilin ja konemaisen.

Virekorjausta hyödynnetään toisinaan myös efektiluonteisesti, jolloin ääriasetuksilla saavutetaan luonnottoman nopeat ja tarkat siirtymät eri sävelkorkeuksien välillä. Ensimmäinen edellä kuvattua efektitekniikkaa hyödyntänyt suuren yleisön tietoisuuteen noussut kappale oli Cherin vuonna 1998 julkaistu kappale "Believe".

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3261
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Nyt olisi Ylen paras panostaa Käärijän liveshow'hun :megafoni:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Jotain sille peruukkipätkälle on kuitenkin tehty, ja ihan tarkoituksella. Ei siitä muuta haittaa ole kuin että on syntynyt huoli, ettei Käärijä osaisi laulaa.

Osaa hän. Laulutuntejakin kaikille finalisteille annetaan joka tapauksessa.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jep, mä sanoinkin jo jossain aikaisemmin, että jos Käärijän laulutaidon puutteita olisi korjailtu autotunella "oikein", niin ei sitä olisi kukaan huomannut tai kiinnittänyt asiaan huomiota. Nyt sitä oli käytetty ainoastaan efektinomaisesti.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1839
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Possu »

Tuo on niin yksinkertainen kohta laulaa, ettei tuohon tarvita mitään autotunea, että menisi nuotilleen :mrgreen: Ihan puhdas tyylikeino tuo on ollut. Livenä tietenkin vähän eri meno, mutta todennäköisesti sekin on vain parempi kuin studio.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

kapineiti kirjoitti: 31 Tammi 2023, 21:47 Nyt olisi Ylen paras panostaa Käärijän liveshow'hun :megafoni:
Joo, kunhan panostavat oikeisiin asioihin, ettei käy niinkuin Saaran Monstersille. Mä elättelen kuitenkin edelleen toiveita, että Käärijässä asuu Lordin veroinen showmies, eikä lähde kaikkein hölmöimpiin tuotannon esittämiin ideoihin mukaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Visuaalista silmää hänellä ainakin pitäisi olla, mutta on myös yllytyshullu. Veikkaan, ettei siellä mitään temppurataa kenenkään suorittamana nähdä, mutta tehosteissa ei säästellä mitään.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Varmaan ainakin pyroja on tulossa, ehkä. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Lukittu