Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Pete »

hra47 kirjoitti: 21 Maalis 2023, 17:22 Nyt sitten on tullut mukaan tämä selitys, että hauskaa voi ja kannattaakin pitää ilman alkoholia.
Öö? Eikös hän heti jo alusta alkaen siinä biisin tarina -videossa selittänyt kappaleen sanomaksi sen, ettei tanssimiseen pitäisi tarvita alkoholia. Itse ainakin olen alusta alkaen selittänyt biisiä kaikille noin.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1869
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Possu »

Ihan normaalia, että isossa mediassa annetaan mahdollisimman puhdas kuva itsestä. Instaan sun muualle sitten voi tykitellä menemään ronskimmalla kädellä ja keikoilla voi painaa miten haluaa. Typerää olisi tehdä toisin, varsinkin kun on Suomen edustaja.

Journalismin taso Suomessa ei päätä huimaa, kun tuon tason raapaisut päätyvät isojen lehtien nettisivuille asti. Ehkä jopa paperiversioon.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7557
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Requel »

Janica Pörhönen on aivan oikeassa! Hieno oivallus häneltä. Mielestäni Suomen juomakulttuuri on jo valmiiksi toksinen (+ olemme alkkiksien ykkösmaa... jippii :eiei:), joten pitääkö sitä vielä korostaa kaikkine rahvaine sanoineen? Pelastakaa vaikutusalttiit lapset tai opettakaa heille, ettei holtiton kännääminen ole ok! :femme:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pete kirjoitti: 21 Maalis 2023, 17:30
hra47 kirjoitti: 21 Maalis 2023, 17:22 Nyt sitten on tullut mukaan tämä selitys, että hauskaa voi ja kannattaakin pitää ilman alkoholia.
Öö? Eikös hän heti jo alusta alkaen siinä biisin tarina -videossa selittänyt kappaleen sanomaksi sen, ettei tanssimiseen pitäisi tarvita alkoholia. Itse ainakin olen alusta alkaen selittänyt biisiä kaikille noin.
En muistanut biisin tarinasta mitään alkoholittomuuden ilosanomaa ja tarkistin. Ei siellä Jere puhunut vielä mitään alkoholittomuudesta vaan pelkästään rohkeudesta olla oma itsensä ja menemisestä vaan tanssilavalle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Requel kirjoitti: 21 Maalis 2023, 17:35 Janica Pörhönen on aivan oikeassa! Hieno oivallus häneltä. Mielestäni Suomen juomakulttuuri on jo valmiiksi toksinen (+ olemme alkkiksien ykkösmaa... jippii :eiei:), joten pitääkö sitä vielä korostaa kaikkine rahvaine sanoineen? Pelastakaa vaikutusalttiit lapset tai opettakaa heille, ettei holtiton kännääminen ole ok! :femme:
Minut on kasvatettu Irwin Goodmanin musiikilla jo sen ikäisenä, etten edes ymmärtänyt kaikkea laulujen sanoissa ollutta sisältöä oikein, eikä musta ainakaan alkkista tullut... Päinvastoin olin 25-vuotiaaksi absolutisti, mutta sittemmin suhteeni alkoholiin on ollut ongelmaton.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1869
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Possu »

Eiköhän sillä ole suurempi merkitys miten mediassa esiintyy. Jos vetäisi Andy McCoyna flinda kourassa ja rööki huulessa pienissä hyvissä, niin ehkä silloin voisi joku jotain kirjoittaa. Huonoa esikuvaa ja näin. Nyt tätä ongelmaa ei ole, päinvastoin.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

hra47 kirjoitti: 21 Maalis 2023, 17:22 ^ Mä en oikein ole pitänyt, että Jere on lähtenyt selittely- ja puolustelulinjalle moraalinvartijoiden ristitulessa. Olikohan jossain Ylen tv-haastattelussakin kun häneltä kysyttiin Käärijä-nimen alkuperää, niin hän alkoi selittään jotain että hän haluaa puhua peliongelmaisten puolesta. Aikaisemminhan hän on sanonut vain, että kaveripiirissä häntä oli nimitetty käärijäksi kun voitti (20 euroa) uhkapelissä ja nimi jäi mieleen.
Tee kotiläksysi paremmin. :) Molemmat asiat ovat olleet alusta lähtien niin kuin ne nyt mielestäsi selitellään. Kuten jo sanottiin, biisin tarinassa tuotiin esiin miten halutaan tukea sitä, että kuka vaan saa mennä tanssilattialle. Tarina lienee kuvattu samaan aikaan kuin reaktiovideo, siis marraskuussa.

Nimi tulee tuosta kaveripiirin heitosta, mutta tattadadaa, Käärijän alkupään tuotanto on käsitellyt uhkapelaamisen ongelmia.

Ei mitään uutta auringon alta.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Okei, ei sit kai mitään hätää. En ollut törmännyt vaan noihin juttuihin ajoissa ja jäi siksi sellainen vaikutelma kuin kuvailin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Albin »

Ärsyttää kun suomessakin pitää muistuttaa, että miettikää vähän ja käyttäkää ihan omaa järkeä. Laumana voi mennä pitkälle kun samaa mieltä ollaan, mutta toisen mielipide on yhtä hyväksyttävä ja varteenotettava kuin omakin. Käärijälle tai Loreenille (kaikille muille myös) saa antaa nolla pistettä tai sitten kaksitoista, mutta toisten dissaaminen pilaa monen ilmapiirin ketjusta kuin ketjusta. Itse tykkään positiivisistä viesteistä..

Cha Cha Cha :lashatumbai:

... joo, joo arvaan jo :hali:

Disinformaatiota voi olla esimerkiksi .... ? ... :draamaa:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Pete kirjoitti: 21 Maalis 2023, 17:30
hra47 kirjoitti: 21 Maalis 2023, 17:22 Nyt sitten on tullut mukaan tämä selitys, että hauskaa voi ja kannattaakin pitää ilman alkoholia.
Öö? Eikös hän heti jo alusta alkaen siinä biisin tarina -videossa selittänyt kappaleen sanomaksi sen, ettei tanssimiseen pitäisi tarvita alkoholia. Itse ainakin olen alusta alkaen selittänyt biisiä kaikille noin.
Anna konkreettinen esimerkki kappaleen sisällöstä, jossa alkoholin roolia hauskan pidossa kyseenalaistetaan. Itse en sellaista löydä. Toki asioita voi tulkita ja selitellä miten tahtoo, mutta päihdekriittinen tulkinta Cha cha chaasta on mielestäni väkinäinen. Mitään vihjettä siihen suuntaan kappale ei tarjoa.

Cha cha chaa ei ole kuitenkaan vain juomalaulu, vaan myös rohkaistumisen tematiikka on siinä isosti läsnä. Sanoituksen keskeisimmässä rivissä "Nyt lähden tanssimaan niinku cha cha cha cha enkä pelkääkään tätä maailmaa" ei edes viitata juomiseen. Kappale on myös yksinkertaisesti niin tarttuva, että sitä on helppo fiilistellä juomatavoista riippumatta. :joojoo:

No rohkaiseeko Cha cha chaa ihmisiä juomaan? Epäilemättä sillä voi olla juomamyyntiä edistävä vaikutus ravintolaympäristössä, mutta tuskin pelkästään Cha cha chaan kuunteleminen muuttaa kovin monen ryyppäystottumuksia suuntaan tai toiseen. Se on kuitenkin osa suomalaista juomalaulujatkumoa, jossa myös ihannoidaan alkoholin ongelmakäyttämistä. Sinänsä ymmärrän Janica Pörhösen pointin ja olen siitä osittain samaakin mieltä, mutta tekstinä Pörhösen kolumni edusti kuitenkin laihaa populistista papatusta.

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Voi yhden kerran tuota Maaseudun tulevaisuuden kommenttia. :mrgreen:
Itse olen lapsuudessani hoilannut sellaisia suoraviivaisia pikku klassikoita kuin "Juodaan viinaa" ja "Ei tippa tapa", kuten varmaan aika moni muukin. Ja ei, eipä nuo ole vaikuttaneet suhtautumiseeni alkoholiin millään lailla.

Ja jos tuolle tielle lähdetään, niin bilettämistä ja eri nautintoaineita toki tuodaan esiin myös monissa muissa biiseissä ja ylipäätään kulttuurissa.
Itse olen kyllä ymmärtänyt Cha cha cha:n juuri niin, että siinä tunnelman vaihtuessa todetaan, että nyt osataankin tanssia ja nauttia myös ilman sitä pelon hukuttamista tuoppiin.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Käärijällä pian 10 miljoonaa kuuntelukertaa Spotifyssä ja IG-seuraajamääräkin alkaa hätyytellä pian sataa tuhatta. :surrur: Paljonkohan viisujen aikaan toukokuussa?
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Video Man
Siemailija
Siemailija
Viestit: 136
Liittynyt: 22 Helmi 2023, 21:25

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Video Man »

Olen ymmärtänyt että nuoremmilla on nykyään hauskanpidossa muut aineet kuin Pina Colada?

Jos joku voi laittaa Käärijälle kommenttia, niin pyytäkää lepäämään, sillä Euroviisujen jälkeen alkaa sellainen pyöritys ettei pyhä tosikaan.
Nuku pom... nuku pommiin. Niin on helpompaa

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

hra47 kirjoitti: 21 Maalis 2023, 17:22 Kun muistetaan vielä, että hän poisti sen puolalaisedustajan kanssa otetun yhteiskuvan somesta, mulla on alkanut välittyä kuva, että Jere taipuu nyt vähän liikaa somepaineen alla.
Veikkaan, että Jere hieman säikähti sitä someseuraamisista aiheutunutta kohua ja on sen jälkeen pitänyt huomattavasti tarkempaa linjaa siitä, mitä mediassa puhuu.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Plus hän ei varmasti ymmärtänyt tehneenä mitään pahaa tai väärää julkaistessaan yhteiskuvan Suomessa vierailleen kauniin kilpakumppanin kanssa. Eikö ennemmin ole vastuullista poistaa kuva, jonka alle kertyy vihaviestejä täysin syytöntä artistia kohtaan?

Päihteiden suhteen nykynuoriso on polarisoitunutta. Yhä suurempi osa vetää kokonaan päihteittä, mutta vastapainoksi jotkut käyttävät kaikkea muutakin muidenkin edestä.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5355
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Olen alkanut vähän toivoa että Suomi ei saisi parasta mahdollista paikkaa semiin kun jatkoonpääsy on niin selvä juttu ja Suomi voitaisiin sitten finaalissa pistää hyvällä omallatunnolla unelmien esiintymispaikalle :joojoo:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

MTV3:n Huomenta Suomen ohjelmassa huomenna klo 9.50 alkaen Mr Lordi antaa viisuneuvoja Käärijälle Liverpooliin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Kiitos vinkistä, kiva Lordihaastis :mrgreen: Mutta olispa haastattelijat jotenkin selvillä asioista, niin ne osais kysyä vähän ajankohtaisempia ja asiantuntevampia kysymyksiä. (kuin esim "ai eiks teillä oo keikkoja?" tai "mitä, ootko sä perfektionisti?") No kaipa tavan tv-katsojalle tarjoillaan tällaista.

Esim Kaaoksen vastikäinen Käärijä-haastis oli tosi hyvä!
https://m.youtube.com/watch?v=LZJy_czYuOk
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

^ Aika sama fiilis jäi itselläkin, että olisi haastattelija voinut edes vähän perehtyä, miten Lordilla bändinä nykyään menee. :heh: Kiva haastis kuitenkin ja täysin ymmärrettävää, että Mr. Lordi kiinnostaa edelleen viisuympyröissä.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Käärijä
Siemailija
Siemailija
Viestit: 117
Liittynyt: 02 Maalis 2023, 21:38

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Käärijä »

Nyt lähden tanssimaan niinku cha cha cha cha enkä pelkääkään tätä maailmaa...

Larone
Maistelija
Maistelija
Viestit: 45
Liittynyt: 19 Maalis 2023, 15:45

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Larone »

Monilla ihmisillä on muutakin elämää, joten he napsivat tiivistetysti tietoa vaikkapa Huomenta Suomen kautta.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Kyllä tämä räjäyttää sen Hallin katon, kun tulee ekan semin viimeinen vuoro :mrgreen:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Edelgard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 55
Liittynyt: 02 Helmi 2020, 20:26

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Edelgard »

Käärijä kirjoitti: 22 Maalis 2023, 17:56
Twitterissä jotkut Loreen fanit on jo kovaa kyytiä cäncelöimässä Käärijää ja haukkumassa tätä ties miksikä seksuaaliseksi ahdistelijaksi nyt tän pina colada vitsin takia, ei hyvää päivää taas.. :niinpa:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Diva_La_Viva_74 kirjoitti: 22 Maalis 2023, 20:50 Kyllä tämä räjäyttää sen Hallin katon, kun tulee ekan semin viimeinen vuoro :mrgreen:
Ja kun on viimeisen finaalipaikan aika, halli huutaa kuorossa tsa tsa tsaa.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Edelgard kirjoitti: 22 Maalis 2023, 20:51 Twitterissä jotkut Loreen fanit on jo kovaa kyytiä cäncelöimässä Käärijää ja haukkumassa tätä ties miksikä seksuaaliseksi ahdistelijaksi nyt tän pina colada vitsin takia, ei hyvää päivää taas.. :niinpa:
Olihan se vähän ikävä, mutta Käärijän tapauksessa ihan selkeästi kieli poskessa sanottu. ;) :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Einingia kirjoitti: 22 Maalis 2023, 20:55Ja kun on viimeisen finaalipaikan aika, halli huutaa kuorossa tsa tsa tsaa.
Tätä aloin itsekin jo miettimään, että onkohan uuden sydänkohtauksen paikka, mikäli Suomi jätetään taas kerran finaalipaikoista viimeiseksi. :draamaa: :heh: Oli se kyllä hienoa silloin pari vuotta taaksepäin, kun lähes koko halli huusi Suomea.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36800
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Edelgard kirjoitti: 22 Maalis 2023, 20:51 Twitterissä jotkut Loreen fanit on jo kovaa kyytiä cäncelöimässä Käärijää ja haukkumassa tätä ties miksikä seksuaaliseksi ahdistelijaksi nyt tän pina colada vitsin takia, ei hyvää päivää taas.. :niinpa:
Tuohan oli ihan mahtava heitto. :rofl: Ja selvästi pilke silmäkulmassa sanoi.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Speed »

TomppaJr kirjoitti: 22 Maalis 2023, 21:03
Edelgard kirjoitti: 22 Maalis 2023, 20:51 Twitterissä jotkut Loreen fanit on jo kovaa kyytiä cäncelöimässä Käärijää ja haukkumassa tätä ties miksikä seksuaaliseksi ahdistelijaksi nyt tän pina colada vitsin takia, ei hyvää päivää taas.. :niinpa:
Tuohan oli ihan mahtava heitto. :rofl: Ja selvästi pilke silmäkulmassa sanoi.
Määrillisesti löysin ihan vain muutaman lyhyen viestiketjun, joissa kyseisen haastatteluvideon kohdasta keskustellaan negatiivisessa sävyssä. Yhdessä tviittiketjussa tviitin alkuperäinen julkaisija on lähinnä itse kommentoinut asiaa neljän lisätviitin kera.

Omiin silmiin tämä ei nyt täytä mitään somekohun merkkejä.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2160
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

:ihana: :kups:
Liitteet
92D68DD9-4431-4283-B3E6-BA429E572FDA.jpeg
92D68DD9-4431-4283-B3E6-BA429E572FDA.jpeg (184.38 KiB) Katsottu 600 kertaa
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hanhis kirjoitti: 21 Maalis 2023, 18:22 Cha cha chaa ei ole kuitenkaan vain juomalaulu, vaan myös rohkaistumisen tematiikka on siinä isosti läsnä. Sanoituksen keskeisimmässä rivissä "Nyt lähden tanssimaan niinku cha cha cha cha enkä pelkääkään tätä maailmaa" ei edes viitata juomiseen.
Juu. Minulle biisi kertoo vahvasti siitä, että aggressiivisuuden tai rankkaan viikkoon johtavien suorituspaineiden takana voikin olla silkka pelko.

Samastun kyllä siihenkin, että tanssilattialle uskaltaa vasta humalassa, koska niin se menee minulla, joka olen koko ikäni saanut kokea olevani kömpelö köntys. Toivoisin kyllä että olisi toisin. Herttaisesti ne taitavat ammattitanssijat jälkipuolella tukevat omaksumalla junttikoreografian ja esimerkillään osoittavat, että niinkin on lupa tanssia.
Rise, angel, shine, love!

Lukittu