Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa
Lukittu

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

:suomi: SUOMI :suomi:

Edustuskappale: Cha cha cha
Esittäjä: Käärijä
Lauluntekijät: Jere Pöyhönen, Aleksi Nurmi, Johannes Naukkarinen, Jukka Sorsa


Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

"– Suomi on bilekansaa, raskaan musiikin kansaa ja poppikansaa - tässä biisissä on yhdistetty nämä kaikki, Käärijä sanoo."

Saatiinhan sitä raskaampaakin. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Aaah tää vaikuttaa niin hyvälle! :uujee: Mukavaa, että biisissä on myös raskaampia elementtejä, ja kappaleen nimi lupailee tarttuvaa meininkiä! :surrur:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Miksi päätit osallistua tänä vuonna UMK:hon?
"Suurin syy oli päästä voittamaan Euroviisut. UMK on hieno konsepti ja kasvanut vuosien aikana. Tämä voi tuoda artistibrändille paljon hyvää. Suomessa ei ole mielestäni kuultu vielä minun tyylistäni musiikkia. Moni varmasti tykkää, mutta moni myös vihaa.”

Millainen on kilpailukappaleesi?
”Tässä on käytännössä kaksi eri biisiä. Se alkaa painostavalla tunnelmalla ja menee siitä vapaaseen tunteeseen. Se on ennalta-arvaamaton, ja kuuntelijat yllättyvät siitä, mitä biisissä tapahtuu.”
Supermielenkiintoista. :surrur:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Possu »

Jotenkin ei löydy luottoa liveen :rofl: Valintana vähän meh, mutta annetaan mahdollisuus. Kertoimien valossa varmaan lähtee isoimpana altavastaajana kisaan.

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja manic »

Ehkä lupaavin biisikuvaus Käärijällä. Kiinnostaa toistaiseksi enemmän kuin esim. Robinin määritelmä omasta biisistään. :joojoo:

Avatar
Sagapo
Tarjoilija
Tarjoilija
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Hän on tämän vuoden Isaac Sene. Isaaciltakin odotettiin aluksi räppiä ihan vain ulkonäön perusteella. Näköjään Käärijäkin on musatyylejä yhdistelevä artisti.

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 810
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Taidan pitää tästä tyypistä! :tapu:

86CD2CBD-90E0-4C19-8728-776D0B6F3EB2.jpeg
86CD2CBD-90E0-4C19-8728-776D0B6F3EB2.jpeg (474.11 KiB) Katsottu 24901 kertaa
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »


Käärijä - Viulunkieli kirjoitti:Kuppilassa ilmapiiri hankaa
Puolet poistuu ja puolet koittaa karkaa
:hihi:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Hihittelin tuota itsekin eilen. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Täytyyhän sitä UMK:ssa olla myös ällötyksiä, kun monta namupalaakin otettu mukaan. :heh: No joo, katsotaan nyt ensin, mihin Käärijän kappale riittää. Itse ennustan tässä vaiheessa UMK:n jumbosijaa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

^ Siis mitä! Täähän on aivan ihanalta vaikuttava ihminen, mitä nyt katselin Katri Norllinin Instagramista löytyvää haastatteluvideota ja herran omaa ig-tiliä. Ehdottomasti vuoden namuskein. :surrur: Hienoa että UMK nostaa vähemmän tunnettujakin tekijöitä näkyviin. :peukku:

Hiilari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 260
Liittynyt: 01 Loka 2022, 11:55

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Hiilari »

Nimestä tulee mieleen vain Jorma Kääriäinen.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hanhis kirjoitti: 11 Tammi 2023, 10:54 Siis mitä! Täähän on aivan ihanalta vaikuttava ihminen, mitä nyt katselin Katri Norllinin Instagramista löytyvää haastatteluvideota ja herran omaa ig-tiliä. Ehdottomasti vuoden namuskein. :surrur:
Ihanaa, että olet löytänyt mieleisesi miehen. :heh: :surrur: Mulle tulee vaan mieleen ällöttävämpi versio Little Bigin Ilyasta. Se on jo mielestäni jotain. :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Hanhis kirjoitti: 11 Tammi 2023, 10:54 Hienoa että UMK nostaa vähemmän tunnettujakin tekijöitä näkyviin. :peukku:
Samaa mieltä. :surrur: Minulla jotenkin kasvaa joka vuosi krooninen huoli siitä, että UMK-kattaus valitaan liikaa artistinimien perusteella, mutta Käärijän ja Keiran kaltaiset nostot helpottavat tätä ahdistusta!
Serduchka kirjoitti: 11 Tammi 2023, 11:05Mulle tulee vaan mieleen ällöttävämpi versio Little Bigin Ilyasta. Se on jo mielestäni jotain. :rofl:
Mitä mä taas luin!? :shock: :heh: Kaunis mies, tavallaan maanisen ja rataisen näköinen, mikä tosin vaan tuo lisää karismaan. :joojoo: Ilyäk kyllä on ällö, mutta tää ei!
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Käärijällä näkyi tosiaan promokuvassa viehko kiitorata, mut en mä silti oikein kummastakaan perusta. :draamaa:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Käärijä - Viulunkieli kirjoitti:Kuppilassa ilmapiiri hankaa
Puolet poistuu ja puolet koittaa karkaa
Ihana :heh: Tässä on potentiaalia. Räpsoundeistä en välitä, mutta tän metallielementit on kivoja.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Jos joku on härö, niin Käärijä. :rofl: UMK:n Instassa ollut esittelypätkä Katri Norrlinin kanssa osoitti sen. Vähä camp-ucco! :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Olen melko varma, että tämä tulee olemaan mun inhokki. :heh: Tunnen itseni. Ei kuulosta ollenkaan minun genreltä. Onpa muuten typerä nimi. Käärijä... En halua suhtautua negatiivisesti jo valmiiksi, mutta en vain usko, että pidän tästä alkuunkaan.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Oon kuullut vain tuon ”Paidaton riehuja”-biisin. Ihan hauska kipales.
Käärijä voisi olla vuoden yllättäjä. Hänellä on sellainen pilke silmäkulmassa. :mrgreen:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

WildDance kirjoitti: 11 Tammi 2023, 12:33 Olen melko varma, että tämä tulee olemaan mun inhokki. :heh: Tunnen itseni. Ei kuulosta ollenkaan minun genreltä. Onpa muuten typerä nimi. Käärijä... En halua suhtautua negatiivisesti jo valmiiksi, mutta en vain usko, että pidän tästä alkuunkaan.
:samaamielta: Alustava ykkönen, josta tulee hipsterien ja pahimmassa tapauksessa kuppilan fanisuosikki. Vähän pelkään, että tämä on oikeasti edustuskelpoinen kappa, jota tulen inhoamaan läpi kevään.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Käärijää on kehuttu ihan hirveästi mm. Jodelissa ja piti siksi käydä tutustumassa herran tuotantoon. Ei ihan oma pala kakkua, mutta mielenkiinnolla kuitenkin kappaletta odotan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Jotenkin kauhun sekavin tuntein odotan tätä, sillä kuvauksen perusteella kuulostaa kauhealta , mutta aina voi yllättyä. Tältä odotan vähiten tällä hetkellä.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2101
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Aiemmat biisit on aivan kamalia mutta toivottavasti tää on ihan erilainen. Jos ei niin ihmettelen jos sijoitus ei ole UMK: ssa viimeinen.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
emedee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 143
Liittynyt: 22 Loka 2018, 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja emedee »

Nyt jo uskon, että herran biisi tulee olemaan mun lemppari koko valikoimasta. Tuskin kuitenkaan voittaa, mutta never say never!
ŠČ!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä tutustuin tänään tän äijän tuotantoon ja täältähän löytyi kivojakin biisejä. :uujee: Ehkä kisakappakin on makuuni, tiedä häntä. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Mun mielestä löytyy myös kivoja ja ihan kamalia, sama biisikin voi olla puoliksi molempia :heh: No johtuu siitä että metalli/punk-menosta tykkään, mutta räpille oon nirsompi.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

Tää on ehdottomasti mun suurin odotuksen kohde tällä hetkellä.

Ei ollut aiemmin tuttu, mutta eilen päädyin artisteihin tutustumisen jälkeen luukuttamaan, ja tänään työpäivän aikalailla koko tuotanto läpi kuunneltu. Tosiaan vihjeen mukaisesti yllättävän monipuolinen. Vaikka päällisin puolin voisi olettaa korniksi ryyppäysräpiksi, niin tuotannollisesti herralla tosiaan on biiseissään metallia, industrial menoa, ja monenlaista elektronista ja klubisoundia. Biitit pärisee lujaa!

Tyyppinä vaikuttaa kans hauskalta ja symppikseltä IG presenssin ja musavideoiden/biisien "näytelmällisten" osuuksien pohjalta. Ei ota itseään turhan vakavasti, vaikka meno on kova ja varsin katu-uskottava.

Live-taltiointeihin en vielä törmännyt, mutta biisien sisäisen narratiivin pohjalta uskon että on korkea energistä menoa.

Itse enemmän tykkäsin biiseistä, joissa oli vähän enemmän subtanssia (esim. Merkityksellinen Yksilö). Paljonhan siellä oli noita rappiorallatuksia, ja UMK-biisikin vissiin on enemmän sitä viinaralla osastoa, että saa nähdä tykkäänkö Cha Cha Chasta sit niin paljon, jos sen pitäis kerran Levin after ski bileisiin istua. Mie vihaan after ski bileitä.

Mut soundit on ukon tuotannossa niin komeita, että niistä varmasti nautin, vaikkei tää ihan lunastaiskaan odotuksia.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

MerirosvoKuningas kirjoitti: 11 Tammi 2023, 20:43 Ei ollut aiemmin tuttu, mutta eilen päädyin artisteihin tutustumisen jälkeen luukuttamaan, ja tänään työpäivän aikalailla koko tuotanto läpi kuunneltu. Tosiaan vihjeen mukaisesti yllättävän monipuolinen. Vaikka päällisin puolin voisi olettaa korniksi ryyppäysräpiksi, niin tuotannollisesti herralla tosiaan on biiseissään metallia, industrial menoa, ja monenlaista elektronista ja klubisoundia. Biitit pärisee lujaa!

Tyyppinä vaikuttaa kans hauskalta ja symppikseltä IG presenssin ja musavideoiden/biisien "näytelmällisten" osuuksien pohjalta. Ei ota itseään turhan vakavasti, vaikka meno on kova ja varsin katu-uskottava.
Kaiken lisäksi Käärijä on maininnut suureksi viisusuosikikseen Verkan Dancing Lasha Tumbain. :ihana: Eihän nyt sellainen ihminen voi läpeensä paha olla. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Käärijä vaikuttaa hilpeältä hahmolta, tulee vielä hauska UMK-kausi, kun saa seurata hänen edesottamuksiaan. :mrgreen:
Biisistä taas on sellainen kutina, että on itselle joko täysi hitti tai huti. Räpistä en juuri välitä, mutta esim. noista Viulunkieli-biisin KIREE-huudoista nautin suuresti. :ihana: Jos UMK-biisikin on jotain tuollaista sekametelisoppaa, niin hyvä tulee.

WildDance kirjoitti: 11 Tammi 2023, 12:33 Onpa muuten typerä nimi. Käärijä...
Ajattelin ensin, että nimi ois väännetty sukunimestä (Kääriä, Kääriäinen tms), mutta wikipedian mukaan kyse onkin rahan käärimisestä.
My anxiety attacks :kisu:

Lukittu