UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Euroviisut 2023 Britanniassa

Kuumaa – Ylivoimainen

*****
72
35%
****
77
37%
***
47
23%
**
11
5%
*
1
0%
 
Ääniä yhteensä: 208

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

KUUMAAn Tulipalo ollut kovassa soitossa viime kuukaudet ja tämä on vielä sitä parempi biisi. :draamaa: Ellei Käärijä olisi kisassa kallistuisin tämän lähettämisen kannalle.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

En olisi uskonut, että tämäkin lähtisi mulla nousuun. :shock: Yllättävän mukaansatempaavat nuo kertsin "oo-oo-oo"-hokemat nyt olivatkin ja nostivat kokonaisarvosanaa sen verran, että tämähän on jo melkein tyrkyllä neloseen. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Panin ilolla merkille, että noin kymmenellä puntarissa tämä ykkösenä. Taitaa mullakin nousta kakkoseksi vielä tammikuun aikana. Sen verran mukavalta kuuntelujen myötä alkanut kuulostaa.

Korvaboostin laittaman Spotify-listauksen mukaan on lauantain kolmonen. Tiedä vaikka olisi vielä UMK:n lopputuloksissa kolmen parhaan joukossa, vaikka jumbosijaa vedonlyönnissä tarjoavat. :joojoo:
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Silirimpsis kirjoitti: 22 Tammi 2023, 17:01 Korvaboostin laittaman Spotify-listauksen mukaan on lauantain kolmonen. Tiedä vaikka olisi vielä UMK:n lopputuloksissa kolmen parhaan joukossa, vaikka jumbosijaa vedonlyönnissä tarjoavat. :joojoo:
Eikö Younghearted pärjännyt Spotifyssa ihan mukavasti, vaikka UMK-finaalissa tulikin takkiin? :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Serduchka kirjoitti: 22 Tammi 2023, 17:06 Eikö Younghearted pärjännyt Spotifyssa ihan mukavasti, vaikka UMK-finaalissa tulikin takkiin? :miettii:
Ei kai näin hyvin sentään? Tällä yli 210 000 YT-katseluakin. Dementikkona yritän pinnistellä, että Youngheartedin live ei olisi ollut aivan priimaa laulun osalta, mutta voin muistaa taas päin hevonkuusta. :mitvit:
Somewhere in her smile she knows

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 535
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Serduchka kirjoitti: 22 Tammi 2023, 17:06
Silirimpsis kirjoitti: 22 Tammi 2023, 17:01 Korvaboostin laittaman Spotify-listauksen mukaan on lauantain kolmonen. Tiedä vaikka olisi vielä UMK:n lopputuloksissa kolmen parhaan joukossa, vaikka jumbosijaa vedonlyönnissä tarjoavat. :joojoo:
Eikö Younghearted pärjännyt Spotifyssa ihan mukavasti, vaikka UMK-finaalissa tulikin takkiin? :miettii:
Oikein muistelet - julkaisun jälkeen useamman viikon top 5:ssä ja senkin jälkeen lähes koko ajan top 10:ssä, kunnes finaalin jälkeen nousi taas top 5:een. Striimimääriä en tähän hätään pysty tarkistamaan.

Avatar
Morri
Siemailija
Siemailija
Viestit: 184
Liittynyt: 14 Helmi 2022, 20:09

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Morri »

Hei, osaisiko joku vastata, että miten soinnut menevät tämän kappaleen kertosäkeessä, kiitos?

Clarissa
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Tammi 2023, 20:21

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Clarissa »

Morri kirjoitti: 22 Tammi 2023, 19:30 Hei, osaisiko joku vastata, että miten soinnut menevät tämän kappaleen kertosäkeessä, kiitos?
Pianolla biisiä tapaillen ehkä jotakuinkin näin: Em Bm C G D :mitvit: (tai sinne päin, pidätän oikeuden virheelliseen sointuanalyysiin :puna: )
Ja mä jatkan kunnes en enää pysy tuolissa niinku VOU

Avatar
Morri
Siemailija
Siemailija
Viestit: 184
Liittynyt: 14 Helmi 2022, 20:09

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Morri »

Clarissa kirjoitti: 22 Tammi 2023, 20:35
Morri kirjoitti: 22 Tammi 2023, 19:30 Hei, osaisiko joku vastata, että miten soinnut menevät tämän kappaleen kertosäkeessä, kiitos?
Pianolla biisiä tapaillen ehkä jotakuinkin näin: Em Bm C G D :mitvit: (tai sinne päin, pidätän oikeuden virheelliseen sointuanalyysiin :puna: )
Kiitoksia! Enhän mä musateoriasta tiedä juurikaan mitään, mutta sanoisin, että Bm on tämän biisin pihvi.

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja euroneito »

Jännää miten Ylivoimaisen suosion myötä KUUMAAN Tulipalo näyttäisi olevan myös tasaisessa nosteessa Spotifyn päivälistalla (tänään sijalla 16). Jättänyt jo kauas taakseen Robinin (27) ja Lxandran (48) UMK-biisit.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja murka »

Olen pohtinut, että millä sanoilla luonnehtisin tämän tunnelmaa ja tullut siihen lopputulokseen, että tässä on yhdistynyt kiihkeä kaiho, nostalgia ja eteenpäin kulkeva liike makoisaksi paketiksi.

En ihmettelisi yhtään jos tästä tulisi samanlainen sukupolvikokemusbiisi kuin CMX:n kappaleesta Ruoste. Siis mitään muuta yhteistä nimittäjää en löydä kuin esityskielen sen omanlaisen suomalaisen kaihoisuuden lisäksi. Toisaalta kai sitä eteenpäin ja tulevaisuuteen suuntautuvaa kaihoa voi joku nimittää janoamiseksi.

Yleensä janotaan valtaa, menestystä, kostoa jne eli mielestäni Ylivoimaiseen se ei sovi vivahteensa vuoksi oikein kuvaamaan kappaleesta syntyvää tunnetta kun ei ole kyse asiasta, josta varsinaisesti pullisteltaisiin muille. Ylivoimaisen tunnelma on intiimi eikä siinä näytetä varsinaisesti muille mitään.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1013
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

euroneito kirjoitti: 23 Tammi 2023, 19:03Jännää miten Ylivoimaisen suosion myötä KUUMAAN Tulipalo näyttäisi olevan myös tasaisessa nosteessa Spotifyn päivälistalla (tänään sijalla 16). Jättänyt jo kauas taakseen Robinin (27) ja Lxandran (48) UMK-biisit.
Luulen, että monella saattaa olla sama ilmiö meneillään kuin mulla - KUUMAA oli mulle nimittäin entuudestaan tuntematon yhtye, mutta UMK-biisin myötä kiinnostuin ja menin kuuntelemaan heiltä muutakin tuotantoa. Kuuntelin itse asiassa eilen hyvän tovin heidän biisejään, kun Spotifyn automaattitoisto niitä tarjosi, ja kuulosti niin kivalta, ettei tullut edes mieleen vaihtaa. :uujee:

Mun oli pakko nostaa tämä viiteen tähteen. <3 Tämä on niin, niin, niin ihana ja tunnelmallinen ja kestää kuuntelua aivan älyttömän hyvin. Olen myös jotenkin tosi viehtynyt laulajan ääneen ja tulkintaan. Hitsit miten valloittava porukka, ja olen niin iloinen, että löysin tällaisen helmen UMK:n myötä! En tiennytkään, miten paljon olen kaivannut elämääni koskettavaa suomipoppia sen jälkeen, kun sydänkäpyseni Pihka ja myrsky siirtyi uusiin projekteihin. :hali:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Siis kappale on kiva ja tykkään kovasti, mutta ainoa pieni asia mikä häiritsee on Johanneksen tyyli lausua juosten kertsissä sillä en saa täysin selvää mitä hän siinä lausuu. Kuulen koko ajan esim että siinä lausutaan juostiin se sun luo vie mikä kuulostaa hölmöltä ja häiritsee muuten hyvässä biisissä.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

KainoAslak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 68
Liittynyt: 17 Helmi 2016, 12:00

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja KainoAslak »

Tänään tämä lähti minulla lentoon ja ylitti moottoritien suoraan sydämeeni, on nyt viiden tähden biisi

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Meinas mennä aamuteet väärään kurkkuun kun lueskelin Kuppilaa puhelimella, ja pikkupräntin vuoksi luin jotenkin että biisin nimi on "Ylipainoinen".
:sekava:
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16169
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Sellainen olisikin viisuotsikkona raikas poikkeama totutusta. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 535
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

YourMother kirjoitti: 25 Tammi 2023, 14:59 Meinas mennä aamuteet väärään kurkkuun kun lueskelin Kuppilaa puhelimella, ja pikkupräntin vuoksi luin jotenkin että biisin nimi on "Ylipainoinen".
:sekava:
Nyt tuli kyllä kahvit nenästä kun alkoin lukea lyriikoita niin että ylivoimainen on korvattu ylipainosella. Tästähän tuli asiakkaansa hylkäämäksi joutuneen personal trainerin tilitys! :rofl:

Kehonmuodoiltaan ylipainoinen asiakas (Nousut ja laskut ja mitä vaan, sus on ne kaikki tuhat kertaa suurempaa) on ghostannut sovituista treeneistä (Sä sanoit että sä palaat viel takaisin, mut mä en pysty vaan oottamaan), mutta velvollisuudentuntoinen PT on päättänyt patistaa asiakkaansa paremmalle polulle kaikin keinoin (Tuun yli aidan ja portaiden, koska sä oot ylipainoinen)

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Siitä vähän aihetta sanoituskilpailuun! :heh:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tämän heikkous on että nämä esiintyjät eivät vaikuta kovin karsimaattisilta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

^ Siinähän se totuus, kas kun en itse hokassut samaa sanoiksi pukea.
He ovat kuin naapurin karaoke-porukka :tosion:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Possu »

Taikahuilu kirjoitti: 26 Tammi 2023, 10:54 ^ Siinähän se totuus, kas kun en itse hokassut samaa sanoiksi pukea.
He ovat kuin naapurin karaoke-porukka :tosion:
Aika kovia sanoja kundeista, jotka täyttävät helposti Tavastian ja keulakuva näyttelee Suomen eturivin näyttelijöiden vierellä.

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Mitä nyt ite seurannu IG-stooreja sun muuta, niin must nimenomaan karismaattisia jätkiä. Mut pitää toki nähdä se esitys ensin.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

minusta on kyllä karismaattisia kudeja ja hittinsä tulipalo soi ihan kyllästymiseen asti radiossa " karaokelaulajiks' ihmeen suosittuja :roll:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Mieluummin minä Kuumaan poikien kanssa lähtisin kahville tai kaljalle kuin Robinin tai Benjaminin.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Possu kirjoitti: 26 Tammi 2023, 13:19 Aika kovia sanoja kundeista, jotka täyttävät helposti Tavastian ja keulakuva näyttelee Suomen eturivin näyttelijöiden vierellä.
Voi olla, mutta jos UMK promokuvasta ja videosta tulee stailista ja lookista mieleen ensimmäisenä maatalousministeri Antti Kurvinen niin jotain tarttis mielestäni miettiä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Blueberry
Siemailija
Siemailija
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Marras 2021, 22:43

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Blueberry »

ta1ja kirjoitti: 26 Tammi 2023, 16:48
Possu kirjoitti: 26 Tammi 2023, 13:19 Aika kovia sanoja kundeista, jotka täyttävät helposti Tavastian ja keulakuva näyttelee Suomen eturivin näyttelijöiden vierellä.
Voi olla, mutta jos UMK promokuvasta ja videosta tulee stailista ja lookista mieleen ensimmäisenä maatalousministeri Antti Kurvinen niin jotain tarttis mielestäni miettiä.
Kyllä minusta Kuumaa - pojat vaikuttavat ihan hauskoilta ja karismaattisilta kavereilta. En tiedä onko kommenttisi suunnattu enemmän tuotannon stailaajalle vai pojille itselleen, mutta kyllä tämä tyyli heille ihan sopii. Jos heidät puettaisiin paljetteihin ja nahkahousuihin, niin varmaan tulisi sanomista, että nyt yritetään pukeutumisella kiinnittää viisuja seuraavien vähemmistöjen huomiota ja ratsastaa androgyynisen pukeutumisen trendillä :roll:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Albin »

ta1ja kirjoitti: 26 Tammi 2023, 16:48
Possu kirjoitti: 26 Tammi 2023, 13:19 Aika kovia sanoja kundeista, jotka täyttävät helposti Tavastian ja keulakuva näyttelee Suomen eturivin näyttelijöiden vierellä.
Voi olla, mutta jos UMK promokuvasta ja videosta tulee stailista ja lookista mieleen ensimmäisenä maatalousministeri Antti Kurvinen niin jotain tarttis mielestäni miettiä.
Arvostamani nimimerkki Ta1ja on vuosien takaa ollut minulle "muusa" jonka arvioita viisuista olen mielelläni lukenut näillä sivuilla. Herättänyt monesti ajatuksen kyseisestä kappaleesta jota en itse ole huomannut, mutta nyt Ta1ja mielestäni munasi itsensä minun silmissäni. En ole kepulainen enkä tunne Kurvista, mutta silti tuollainen kommentti kontekstista jotenkin ärsyttää minua todella paljon. Monelta muuta ohitan nämä henkilökohtaisuudet, mutta sinäkin :hali:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minustakin Kuumaan pojat ovat ihan karismaattisia. :joojoo: Mitä nyt Johannes on ainakin miljoona kertaa söpömpi kuin nuo kaksi muuta. :puna:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kuumaa on nupustaan aukeamaisillaan oleva bändi, joka on vuosi vuodelta löytänyt lisää varmuutta niin musiikkiinsa kuin olemiseensa. Kuumaa on silmissäni nyt selvästi karismaattisempi kokoonpano kuin pari vuotta sitten, mutta varmasti bändillä on vielä paljon kasvunvaraa.

Näenkin UMK:n Kuumaalle mahdollisuutena astua näkyviin nimenomaan bändinä. Tulipalo on ollut mainio onnistuminen radioissa ja Tavastiakin on pystytty myymään loppuun, mutta en minä yhtyettä kiinnittäisi vielä kesäfestareiden päälavoille. Jokin vielä uupuu. En kuitenkaan ihmettelisi, jos lähitulevaisuudessa Kuumaasta kasvaisi koko kansan bändi, ja UMK on hyvä askel sitä kohti. :peukku:

Kuumaalle isoin onnistumien UMK:ssa olisi se, että UMK-esityksen jälkeen katsoja tahtoisi nähdä yhtyeen livenä. :mrgreen:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Possu »

Teinityttöjen/nuorten naisten bändihän tuo on ollut. Mutta niin oli uransa alussa myös esimerkiksi Olavi Uusivirta.

Lukittu