UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Euroviisut 2023 Britanniassa

Kuumaa – Ylivoimainen

*****
72
35%
****
77
37%
***
47
23%
**
11
5%
*
1
0%
 
Ääniä yhteensä: 208

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Tämä kappale toimii, jos:
- tykkää hieman melankolisesta suomipopista
- on ollut joskus nuori ja rakastunut ja haluaa palata siihen aikaan
- haluaa olla jollekin se ylivoimainen, tai pitää jotain ylivoimaisena itse
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Tai jos:

- tykkää kappaleesta

:)

Ei tässä tarvita mitään ylläolevista Einingian luettelemista kohdista, jos oikeasti on tykätäkseen kappaleesta. :roll: Mulle ainakin melodisuus on yksi tärkeä tekijä monessa kappaleessa. Tässä tuntuu kuin se kuuluisi jonkun muovipressun alta, eikä pääsisi kunnolla lentoon.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Ei sen tarvitse lentoon päästä. Kunhan juoksee moottoritiellä.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

euronalle
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Helmi 2023, 22:26

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja euronalle »

Ei oikein uppoa tämä biisi, hieman tylsähkö. Mietin tätä myös ehkä enemmän kv-tasolla taas, sanoituksethan tuo tosiaan mielleyhtymiä moniinkin asioihin, MUTTA kv yleisö ei saa niistä kiinni, koska suomeksi. Sanoma menee siis ohi. Ja ennen kuin joku sanoo että onhan esim Käärijäkin suomeksi niin siinä biisiä jeesaa jo se erottuva biitti ja se kohotus huuto johon voi yhtyä.

En näkisi tällä menestymismahdollisuuksia, raadilta tulisi X määrä pisteitä, mutta äänestävä kansa tuskin suuria määriä antaisi pisteitä. Ehkä tässä kaipaa myös tietynlaista riskinottoa, tämä olisi jälleen sellanen "perus varma" biisi heittää viisuihin, mutta ei sillä voittoa tule. Mielipidejuttuja, ei ole mun juttuni, ymmärrän jos johonkin uppoo :joojoo:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Mulla tämä on kuuntelukertojen myötä noussut lähes tasoihin Käärijän kanssa, mutta itse myös tiedostan että tällä pärjätään viisuissa huonommin kuin Cha Cha Challa (uskoisin, että myös ylivoimaisella päästään finaaliin, toki, mutta siellä ehkä Rasmuksen tapainen sijoitus) ja aion Käärijää äänestää, mikäli live ei ole aivan kamala floppi.

Ylivoimainen huitelee mulla kuitenkin koko karsintakauden top viidessä tähän asti ja oon niin kiitollinen UMKlle että ottivat tän kappaleen mukaan. Niin vähän kuuntelen suomenkielisiä soittolistoja ja radiokanavia, että olisi saattanut pelkkänä normi single-julkaisuna jäädä itseltä löytämättä <3
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 810
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Tässä Katrin haastis Kuumaan kanssa, on ne kyllä lutuisia ja fiilisrinki kuulostaa ihanalta <3
Ostinpa liput heidän kevätkiertueen keikallekin ja kovasti odotan että näkee livenä, toki jo Logomossa kuulee Ylivoimaisen.
Olen siis ihan fani, mutta UMK-voittoa toivon silti Käärijälle ihan ehdottomasti, viisuissa olis niin huikeet mahdollisuudet vaikka mihin Cha Cha Chan kanssa. Kuumaa tulee joka tapauksessa saamaan yhden kotimaan tän vuoden menestyneimmistä listabiiseistä :tapu:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7677052513
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Oi, olipa ihanat pojat! :ihana: :ihana: :ihana:

Vaikka Jonttu ei heistä komein olekaan, on hän selvästi hauskin. Aku Ankkaa kannattaa lukea, siinä on todella hyvää kieltä!

Pojat kehottavat "äänestämään vastuullisesti". Tulkitsen sen niin, että poikia saa ja pitää fanittaa - ja niin teenkin - mutta äänet voi huoletta ohjata toisaalle. Kuumaan poikien voiton päivä on ensi vuoden Emmassa!
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Pete »

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1013
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Creeperqueen kirjoitti: 10 Helmi 2023, 13:38Ylivoimainen huitelee mulla kuitenkin koko karsintakauden top viidessä tähän asti ja oon niin kiitollinen UMKlle että ottivat tän kappaleen mukaan. Niin vähän kuuntelen suomenkielisiä soittolistoja ja radiokanavia, että olisi saattanut pelkkänä normi single-julkaisuna jäädä itseltä löytämättä <3
Tismalleen samoja ajatuksia on meikällä. :joojoo: Olen loputtoman iloinen ja kiitollinen siitä, että tämä biisi on valittu mukaan UMK-kattaukseen. <3
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Sain nyt vasta katsottua bändin Kohti UMK:ta haastattelun. Mahtavan fiksuja nuoria miehiä kaikki ja näin tunnevammaisena ihmisenä ihailen myös noita tunnetaitoja, mitä kaikki selvästi omistavat.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Mitä enemmän katselen kaikkia haastattelu yms joissa KUUMAA on, niin sitä enemmän rupean viel rakastavan noita poikia kappaleen lisäksi. He vaikuttavat oikein sympaattista nuorilta miehiltä
:ihana:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1331
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Voi kun tämä on niin hyvä biisi, että harmittaa jo etukäteen, kun ei tule pääsemään viisuihin. :lohduton: Harmi, kun Suomi ei voi valita kahta edustajaa.
Violins playing
Angels crying

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olikos tämä nyt joku Suomen virallisen singlelistan ykkönen? En seuraa sitä listaa, mutta paikallisliikenteen bussissa ilmoitustaulu näyttää uutisia, ja siellä oli niin. Tämä sopiikin juuri paikallisliikenteen bussiin kuin nenä pääppöön.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hitsi, kun tämän kappaleen tilalla olisi UMK:ssa mm. Kuumaan Johanneksen säveltämä Einin uusin single. :draamaa: Jotenkin tämän vuoden UMK olisi tasaisen genrevalikoimansa ansiosta vaatinut sitä kiintiöiskelmää ja tässä olisi ollut todella mainio yksilö. <3 Parasta Einiä sitten yllätys yllätys UMK-biisinsä Draamaan. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Rousku kirjoitti: 19 Helmi 2023, 02:05 Olikos tämä nyt joku Suomen virallisen singlelistan ykkönen?
Kyllä on! :surrur: Tähän ei päässyt edes Käärijä, kun Miley Cyrus tunki väliin.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5230
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Vaikka tämä on hyvä kappale Suomen radioon ja olen alkanut jo epäillä ettei tämä jääkään jumboksi, niin silti toivon viimeiseen asti etteivät lähetä tätä viisuihin tämä kun ei ole lainkaan viisuisa, eikä yhtye itsekään taida olla hirveän kiinnostunut viisuista vaan halua vain kotimaista näkyvyyttä.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Happy »

jee ykkössija, lämmittää mieltä tää Kuumaan tuleva läpimurto :surrur:
Serduchka kirjoitti: 19 Helmi 2023, 02:08 Hitsi, kun tämän kappaleen tilalla olisi UMK:ssa mm. Kuumaan Johanneksen säveltämä Einin uusin single. :draamaa: Jotenkin tämän vuoden UMK olisi tasaisen genrevalikoimansa ansiosta vaatinut sitä kiintiöiskelmää ja tässä olisi ollut todella mainio yksilö. <3 Parasta Einiä sitten yllätys yllätys UMK-biisinsä Draamaan. :peukku:
Tuossa Johanneksen Einin säveltämässä biisissä on kyllä potentiaalia, eli selkeesti lahjakkuutta löytyy tuoltakin saralta.
Mut Eini tolla migreeniä aiheuttavalla soundillaan kyl pitää huolen siitä etten tule tuotakaan vapaaehtoisesti kuuntelemaan, nytkin oli työlästä selviytyä kuuntelussa loppuunasti. toinen menee nyt säveltämään niin kauniin biisin ja sit se pilataan tollasella rääkymisellä :lohduton:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Pete »

Johanneksen ääni on tuttu Spotifyn ilmaista versiota käyttäville myös Diakonia-ammattikorkeakoulun mainoksesta. Taitaa olla kovassa rotaatiossa tällä hetkellä, kun jo kahdesti sen tänään olen kuullut.
Riskinä seniorilaumat

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

:stara: :stara: :stara: :stara:
Semisti on suosiota kerännyt, mutta tätä on kuitenkin vedonlyöjien toimesta veikattu UMK-jumboksi. Neljä tähteä, mutta sijoittuu nelitähtisistä minulla heikoimmin.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Mutta onhan tämä ihana :rakkaus: ja nuoruus, (joka omalla kohdallani on jo aika kaukana :heh:) joka tästä huokuu..

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Oon ihan rakastunut tähän biisin. :ihana: Samoin heidän muuhun tuotantoon. On tämä jo viiteen tähteen noussut ja kenties Keiran ohi toiseksi, mutta päivitän puntarin vasta lauantain jälkeen. Menen myös katsomaan Kuumaa huhtikuussa. <3
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Jennifer
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 27 Tammi 2023, 14:36

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Jennifer »

Tää tulee erottumaan yksinkertaisella esityksellä tosi hyvin.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Aika hyvä ja aika suomalainen. Kaihoa ja alakuloisuutta. Ruotsista, Tanskasta, Hollannista ja Briteistä tuskin tulee pisteitä, koska karsastavat sellaisia biisejä, joissa epätoivoisena surkutellaan ja heitetään elämäntoivot masentuneitten alankojen suureen sylkikuppiin. Tosin aivan tavallinen perinteinen Viikonloppuisä-itkuvirsi tämä ei ole, biisin tuotannossa on voimaa, mutta tehoaako se länsieurooppalaisille duuripingotusmusiikkia kuunteleville rusakoille. Itä-Euroopassa saatetaan pitää enemmän.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja murka »

Jennifer kirjoitti: 23 Helmi 2023, 15:16 Tää tulee erottumaan yksinkertaisella esityksellä tosi hyvin.
Ajattelen samoin kun se esitys tehdään kuvauksen keinoin. Paikan päälle katsojille ei ole tarjolla estetiikan ilotulitusta lavan suuren koon ja poikien hajasijoittelun vuoksi. Esitys tehdään TV-katsojille.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Nimenomaan. Tulee erottumaan yksinkertaisuudella ja selkeydellä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja murka »

WildDance kirjoitti: 24 Helmi 2023, 16:43 Nimenomaan. Tulee erottumaan yksinkertaisuudella ja selkeydellä.
Muutenkin olen tänä vuonna luottavaisempi noiden pienien pätkien perusteella Ylen näkemyksen suhteen. More is more on (toivottavasti) kuopattu ja tuulikone ei pauhaa täydellä voimalla jo silkan energian hinnan vuoksi biisistä biisin.

Ennen kaikkea olen siitä iloinen, ettei ole mitään mielettömiä rekvisiittoja lavalla kuin olisi kyse jostain peruskoulun joulu- tai kevätjuhlan näytelmästä. Annetaan nyt sille musiikille puheenvuoro ja vähemmän panostusta siihen turhaan sälään.

Aivan varmasti myös ilmastonmuutosta koskevat arvot alkavat näkyä viimeistään nyt viisuissa ja herättää kysymyksiä, että onko kaikki rekvisiitta ihan kestävän kehityksen mukaista ja onko mielekästä tuhlata neitseellisiä resursseja älyttömästi yhden esityksen tähden kun muulla vähäpäästöisemmällä tekniikalla asian voi hoitaa paljon tehokkaammin.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Zazpikaleak kirjoitti: 19 Helmi 2023, 00:56 Voi kun tämä on niin hyvä biisi, että harmittaa jo etukäteen, kun ei tule pääsemään viisuihin. :lohduton: Harmi, kun Suomi ei voi valita kahta edustajaa.
Tästä tulee kotimainen klassikko, josta tehdään covereita vielä 20 vuoden päästä. :joojoo: Valikoiman suomalaisin edustaja. Siis tällaista pitäisin Suomi-etnona, en mitään kanteleita tai pajupillejä. Paikallista musaa, jota oikeasti kuunnellaan.
Rise, angel, shine, love!

Jennifer
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 27 Tammi 2023, 14:36

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Jennifer »

Tyylipuhdas paketti luvassa. Veikkaan, että vähintään toinen sija tulee heille huomenna.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 757
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Tässä on hyvä esimerkki siitä, että mitä vähemmän YLE yrittää, sitä parempi. Pelkistetty visuaalinen ilme toimii kaiken sillisalaatin keskellä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja murka »

Maistiaisesta kävi ilmi, että pääsolisti osaa laulaa ja on kuin kotonaan lavalla. Jos kamerakulmat ja -ajot onnistuvat niin tätä katsoessa voi tulla Softenginen ESC-vibat pelkistetyn tyylikkään esityksen ansiosta.

Lukittu