UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Euroviisut 2023 Britanniassa

Kuumaa – Ylivoimainen

*****
72
35%
****
77
37%
***
47
23%
**
11
5%
*
1
0%
 
Ääniä yhteensä: 208

Jennifer
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 27 Tammi 2023, 14:36

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Jennifer »

Johannes muistuttaa tänään hieman vuoden 2005 Ville Valoa.
kuva

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Happy »

:shock: :shock:
Optikolle mars

Johannes on ihanin <3
Never miss a good chance to shut up.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti: 24 Helmi 2023, 19:12
Zazpikaleak kirjoitti: 19 Helmi 2023, 00:56 Voi kun tämä on niin hyvä biisi, että harmittaa jo etukäteen, kun ei tule pääsemään viisuihin. :lohduton: Harmi, kun Suomi ei voi valita kahta edustajaa.
Tästä tulee kotimainen klassikko, josta tehdään covereita vielä 20 vuoden päästä. :joojoo: Valikoiman suomalaisin edustaja. Siis tällaista pitäisin Suomi-etnona, en mitään kanteleita tai pajupillejä. Paikallista musaa, jota oikeasti kuunnellaan.
Kyllä minä saisin helposti tähän mahdutettua sen vuosia suomalaiseen viisubiisiin kaipaamani sähkökanteleen.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12803
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Vaikka tämä jäikin tänään vasta viidenneksi, niin ehdotan itse tätä Suomen SCC-edustajaksi.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kuumaa yllätti. Elegantti ja simppeli live teki vaikutuksen jopa sellaiseen, joka sijoitti biisin alkuvaiheessa viimeiseksi. Samalla paikalla se on ollut alusta lähtien. Tuo oli yksi parhaita live-esityksiä, mitä Yle on loihtinut. En ole edelleenkään erityisesti biisin fani, mutta nousee sillä vähintäänkin kahdesta tähdestä pois.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Rousku »

MIH96 kirjoitti: 25 Helmi 2023, 23:16 Vaikka tämä jäikin tänään vasta viidenneksi, niin ehdotan itse tätä Suomen SCC-edustajaksi.
Ai niitä voi ehdottaa? Luulin, että se olisi automaattisesti kisan kakkonen. No mutta ehdottomasti mieluummin tämä kuin joku elähtänyt Portion Boys!
Rise, angel, shine, love!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja murka »

Todella tyylikäs esitys. Taisin verrata päivällä Softengineen. Kuumaa on paljon dynaamisempi ja esitys oli kaikin puolin skarppi ja hieno. Antoi laulun tarinalle tilaa hengittää.

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 525
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Tämä biisi on aivan ihana ja toimi lavallakin. Hyvä, että Aarni ja Johannes kulkivat ympäriinsä ja toistensa luo, muuten olisi ollut liian kliininen asettelu, kun olivat niin hajasijoitettuna yksin aluksi. Minusta ehkä tunnelmaa söi liian yksivärisen siniharmaa valo-värimaisema, olisin ehkä hieman enemmän värisävyjä kaivannut showhun.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Happy »

Kuumaan live oli parasta mitä Suomen viisukarsinnoissa on nähty sitten Lordin
visuaalisesti täydellinen, tätä tyylikkyyttä seuras haltioituneena. Lauluosuuskin oli täydellistä.

Harmi ettei tätä tajuttu äänestää :/ vähän helmiä sioille kokemus.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3650
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Zera »

Tässä oli mielestäni paras esitys tänään, ihanan simppeli ja värimaailmastakin tykkäsin tosi paljon. Lisäksi biisi on toki mahtava, mutta ehkä tämä sitten oli suurelle yleisölle 'liian suomalainen, jolla ei kuitenkaan pärjää.'

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Ei tämä ole lainkaan viisuisa ja pojille on jo viisupäiväksi sovittu keikkakin.

100 % tosissaan olivat silti mukana. Tähtäin oli Logomossa, ei Liverpoolissa.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Kuumaa oli aivan mahtava! <3 :ihana:. Johannes on vaan niin kuuma :kups:. Harmi kun yleisöääniä tuli niin vähän! Odotin isompaa pottia :lohduton:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11305
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Tämän vuoden "hyvä biisi, mutta ei euroviisumusaa". Uskon kuitenkin, että KUUMAA on tyytyväinen suoritukseensa ja sai sen, mitä lähti hakemaan: paljon uusia faneja, joiden joukossa esimerkiksi minä itse. :joojoo:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Oli kyllä supertyylikäs ja upea esitys. Meni kylmiä väreitä moneen kertaan. Hyvä laulu, hyvä läsnäolo. Kertakaikkiaan täydellinen jopa kaihoisassa värimaailmassaankin.

Jos en olisi elänyt Käärijä-kuplassani, niin sydämeni olisi halunnut äänestää tätä.

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Illan onnistunein esitys taisi tulla Kuumaalta. Tarpeeksi yksinkertainen ja samalla tarpeeksi intensiivinen. Tykkäsin siitä rauhallisesta värimaailmastakin. Kuumaa näytti siltä kuin olisi ollut vetämässä omaa keikkaansa, ei mitään erityistä televisioshow'ta. Uskottava oli.

Minäkin odotin heille enemmän yleisöääniä, mutta ehkä Kuumaan kuuntelijakuntakin sitten ryhmittyi äänestyksessä enimmäkseen Kärtsärin taakse.
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Einingia kirjoitti: 25 Helmi 2023, 23:46 Ei tämä ole lainkaan viisuisa ja pojille on jo viisupäiväksi sovittu keikkakin.
Ihan tarpeeksi viisuista olisi ollut! :draamaa: Etnohan on nyt muotia. Ja olisi kiva kuulla viisuissa musaa, mitä maassa oikeastikin kuunnellaan.
Rise, angel, shine, love!

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Tämän yleisöpisteet oli kyllä suurin pettymys tältä illalta. Loistavaan kappaleeseen oli loihdittu niin upea esitys, uskomatonta, että oltiin Suomessa! Ja niin upea laulusuoritus! Olisi ansainneet Portion boysin pisteet. Toivottavasti eivät pojat liikaa pettyneet. <3
Violins playing
Angels crying

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja murka »

Mintaka kirjoitti: 26 Helmi 2023, 00:10 Illan onnistunein esitys taisi tulla Kuumaalta. Tarpeeksi yksinkertainen ja samalla tarpeeksi intensiivinen. Tykkäsin siitä rauhallisesta värimaailmastakin. Kuumaa näytti siltä kuin olisi ollut vetämässä omaa keikkaansa, ei mitään erityistä televisioshow'ta. Uskottava oli.

Minäkin odotin heille enemmän yleisöääniä, mutta ehkä Kuumaan kuuntelijakuntakin sitten ryhmittyi äänestyksessä enimmäkseen Kärtsärin taakse.
Chatin puolella chatti tökki kun tsempattiin Kuumaa ja Kieraa. Välillä chatti oli nurin ja siellä oli myös Youngheartedin muusikoita chattailemassa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja murka »

Zazpikaleak kirjoitti: 26 Helmi 2023, 00:42 Tämän yleisöpisteet oli kyllä suurin pettymys tältä illalta. Loistavaan kappaleeseen oli loihdittu niin upea esitys, uskomatonta, että oltiin Suomessa! Ja niin upea laulusuoritus! Olisi ansainneet Portion boysin pisteet. Toivottavasti eivät pojat liikaa pettyneet. <3
Nuo pisteet kertovat nyt suuren yleisön mausta ja aivan varmasti siellä oli myös Euroviisujen vihaajia äänestämässä. Chatin puolella yllytettiin äänestämään PB:a, koska se olisi ollut kaikista euroviisumaisin. En jaksanut alkaa inttää vastaan.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Äänestys ei kerro suuren yleisön musiikkimausta. Suomalaiset äänestävät edelleen sen verran viisujärjellä, että laadukas suomalainen radiopop ei viisuäänestyksessä pärjää. Sitä kuunnellan radiosta ja Spottarista, mutta viisuääni menee muualle.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Pete »

Oli tosiaan todella tyylikäs veto! :peukku: Tervetuloa uudelleen UMK:hon vielä astetta vetävämmällä biisillä. "Oo vielä sekunnin mun" on tykki. <3
Riskinä seniorilaumat

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja murka »

Einingia kirjoitti: 26 Helmi 2023, 00:53 Äänestys ei kerro suuren yleisön musiikkimausta. Suomalaiset äänestävät edelleen sen verran viisujärjellä, että laadukas suomalainen radiopop ei viisuäänestyksessä pärjää. Sitä kuunnellan radiosta ja Spottarista, mutta viisuääni menee muualle.
Kyllähän tuon chatin höpöttäjän kehotus äänestää PB:ä jatkuvasti siksi, että se on euroviisuisin pumppu höpöttäjän mielestä. Sen verran huonot lyriikat kappaleessa ovat, että en olisi hevillä sulattanut jos PB olisi valittu Suomen edustajaksi. Oikein iljettää lyriikoiden suomalaisuuden vähättely ja luokittelu kaikki samanlaisiksi tuppisuiksi.

Kun Ruotsissa on no go zoneja, niin pitääkö oikein sisulla saada Suomeenkin pikkuveljenä hommattua yhtä surkea yhteiskunnallinen epäonnistuminen? PB:n tyypit ovat aikuisia ihmisiä. Ymmärtäisin jos joku peruskoulun seitsemäsluokkalainen kirjoittaisi tuollaiset lyriikat ja kokeilisi, että lähtisikö Yle ottamaan kilpailuunsa ja siten saisi isosti ilmaista mainosta mediassa.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Joo, Oo vielä sekunnin mun ja Huuda lujempaa on ihania <3 Nyt lavashow ei toiminut. Screeniefekti oli hieno, mutta se kahlitsi muuta esitystä ihan liikaa. Viisuseurani jätti ainakin äänestämättä, vaikka Kuumaa oli hänen suosikki. Tai sitten se johtui tarjoamastani käärijätortusta :mitvit:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Käärijästä se johtui. :joojoo: Minä tahansa muuna vuonna olisin itsekin äänestänyt Kuumaata kannatuksen vuoksi. Nyt ei voinut riskeerata.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Totanoin, häiritsikö ketään muuta se että kitaristi vain ojenteli kitaraa, eikä edes teeskennellyt sen soittamista? Todella outo ratkaisu, joka häiritsi mua niin paljon että seurasin lähinnä sen edesottamuksia koko esityksen ajan.
Vaan minä?
Ok.

Muuten nappisuoritus mielestäni.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Joo, samoin. Nyt ei voinut jättää äänestämättä Käärijää, vaikkakin upean Kuumaan liven jälkeen mä olin ihan tuskissani. Minun harvalukuiset ääneni oli tärkeintä keskittää, mutta esim. viime vuonna olisin ehdottomasti äänestänyt Kuumaata.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

YourMother kirjoitti: 26 Helmi 2023, 01:42 Totanoin, häiritsikö ketään muuta se että kitaristi vain ojenteli kitaraa, eikä edes teeskennellyt sen soittamista? Todella outo ratkaisu, joka häiritsi mua niin paljon että seurasin lähinnä sen edesottamuksia koko esityksen ajan.
Vaan minä?
Ok.
Häiritsi minuakin. Näytti hassulta. Ihan en muutenkaan pysty samaistumaan kaikkeen hehkutukseen täällä, olisin toivonut, että bändin jäsenet olisivat olleet lähempänä toisiaan ilman turhia korokkeita.

Kuumaa on lopulta varmasti yksi tämän kisan isoimmista voittajista näkyvyyden kannalta. Saattaa ensi vuonna olla se bändi, joka UMK:n ansioista kerää Emma Gaalassa palkintoja liukuhihnalta.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1013
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

YourMother kirjoitti: 26 Helmi 2023, 01:42Totanoin, häiritsikö ketään muuta se että kitaristi vain ojenteli kitaraa, eikä edes teeskennellyt sen soittamista? Todella outo ratkaisu, joka häiritsi mua niin paljon että seurasin lähinnä sen edesottamuksia koko esityksen ajan.
Eikös se ollut basisti. :raaps: Basson soittaminen voi olla melko vähäeleistä hommaa verrattuna kitaraan, joten josko se vaikutelma juontuisi siitä? Itse en kiinnittänyt siihen huomiota.

Tykkäsin esityksestä kaiken kaikkiaan tosi paljon. Ihanan tyyni ja rauhoittava värimaailmaa myöten, mielenkiintoiset taustascreenit, ei mitään ylimääräisiä krumeluureja. Tuo Johannes on tosi karismaattinen kaveri. :ihana: Vaikutti olevan kotonaan lavalla ja esiintymässä, ja mikä tärkeintä, laulu kulki hienosti. Ei tarvinnut yhtään jännittää eikä stressata. Varmaa ja suvereenia suorittamista.

Yllätyin aika tavalla pienestä yleisöpistepotista, mutta toisaalta taso vain oli kova ja Käärijä oli ylivoimainen suosikki. Huikea hitti tämä biisi kuitenkin on, ja veikkaan tämän pysyvän radiosoitossa ja ihmisten mielissä vielä pitkään. <3
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Vaikka tätä biisiä rakastankin viiden tähden verran niin mun mielestä live jäi aika pliisuksi ja ymmärsin hyvin sen pienen potin yleisöltä. Itseäni eniten häiritsi, että live oli todella staattinen ja erityisesti se, että bändin jäsenet olivat todella kaukana toisistaan! Ei tällä nyt saatu sitä keikkaenergiaa. :draamaa: No oli tämä silti mun kakkossuosikki ja tulee varmasti olemaan yksi kuunnelluin biisi itselleni tänä vuonna. :peukku:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Donitsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 09:44

Re: UMK23: Kuumaa – Ylivoimainen

Viesti Kirjoittaja Donitsi »

Tää kestää kuuntelua, tulee soimaan pitkään.

Lukittu