UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Euroviisut 2023 Britanniassa

Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

*****
16
8%
****
36
18%
***
46
23%
**
48
24%
*
55
27%
 
Ääniä yhteensä: 201

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

ESC93 kirjoitti: 21 Tammi 2023, 22:13 Hauskaa että joku voi pitää tätä neutraalina. :rofl:
Mäkin huvituin tästä. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tämäkin biisi on lopulta itsellä nousussa. Katselin myös reaktiovideoita ja tästähän näytetään tykkäävän ulkomailla. Olin ihan varma, että sanoitusta kritisoidaan, mutta yhdelläkään videolla, joka tuli katsottua, ei sellaista ollut.

Viisuihin en tätä toki silti lähettäisi, mutta eihän tämä nyt oikeasti niin huono ole.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Siis nyt kun kuuntelin nämä kaikki biisit peräkkäin, niin tämä kuulosti siihen päätteeksi tosi hyvältä! :uujee: Melodia on todella hyvä ja iskee täysillä itseeni! Ne sanatkin ovat oikeastaan hauskat! UMK:n kilpailija on vain tälle biisille väärä paikka. Tämä olisi niin täydellinen väliaikanumero, jos Suomi vielä pääsisi järjestämään viisut. :mrgreen: Tämä toimisi ihan missä tahansa muussa Suomi ja Eurooppa -kontekstissa, mutta ei vain meidän viisuedustajana. Voi kun tämä saataisiin vielä johonkin.
Violins playing
Angels crying

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

iiiduli kirjoitti: 21 Tammi 2023, 23:26 Katselin myös reaktiovideoita ja tästähän näytetään tykkäävän ulkomailla. Olin ihan varma, että sanoitusta kritisoidaan, mutta yhdelläkään videolla, joka tuli katsottua, ei sellaista ollut.
Ei monia ulkomaalaisia tosiaankaan taida kiinnostaa, mistä biiseissä ylipäätään lauletaan. :heh: Musiikki on tärkeintä. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19775
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^^^Ei missään Suomen ulkopuolella osata suomea (paitsi ehkä Virossa), ja ymmärtääkseni aika harva viisutyrkkyjä läpi käyvä henkilö jaksaa jokaisesta kummallisella mongerruksella laulettavasta kappaleesta erikseen alkaa perehtyä sanoitusten sisältöön. Minäkin kävin tänään aamulla Portugalin tyrkyt läpi eikä portugalinkielisten sanojen sisältöön tullut juuri tutustuttua. :heh:

Lyriikkavideossa joo näkyi maiden nimiä, mutta jos ei osaisi suomea, arvaisiko, mitä sanat suomesta, ranskassa, briteissä tai hollannissa tarkoittavat, puhumattakaan sanasta saapasmaassa. :heh: Varsinkin, kun lyriikkavideoiden sanat on kirjoitettu kokonaan isolla, joten ei edes näy, että ne ovat erisnimiä.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Videoissa, mitä katselin, oli kaikissa tekstitykset ihmisillä päällä. Kommentit olivat vain huvittuneita ja lähes kaikki kommentoivat, että kappaleen nimi tosiaan pitää paikkaansa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30477
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

jee euroviisut kirjoitti: 22 Tammi 2023, 00:19 Minäkin kävin tänään aamulla Portugalin tyrkyt läpi eikä portugalinkielisten sanojen sisältöön tullut juuri tutustuttua. :heh:
Festival da Cançãon lyriikkavideoissa ei ole tarjolla englanninkielistä tekstitysraitaa. :sorivaan: UMK:n suomenkielisten kappaleiden lyriikkavideoissa on. FdC-sanoitusten sisältöön tutustuminen vaatii siis huomattavan paljon enemmän vaivannäköä, jos ei osaa portugalia.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Itse asiassa tästä alkoi tulla mieleen tämä klassikko:


Viisufani89
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 07 Kesä 2012, 03:29

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Viisufani89 »

Ei tämä nyt niin huono ollutkaan, mitä on saanut lukea. Ihan tarttuva ja kuulostaa Portion Boysilta, ja heidän en usko tekevän teflareita, eli muuttavan liveen ihan toisenlaisen tunnelman mitä videolla oli. Ainut mikä häiritsee niin katsoin eka että JaloTiina heiluu jossain Venäjän lipulla tuossa, niin räikeästi punainen ja sininen tulee läpi, toki valkoinen puuttuu. :suutukkoon:

Tulee kyllä huikea finaali, vähän offtopicia, niin nämä videot ovat kyllä aivan upea juttu ja nostaa aina fiiliksen korkealle, yrittäisivät pitää tämän tunnelman sitten livessäkin, eikä mennä Vären pesäpalloilijoihin mukaan. Esimerkiksi Keira, kun saisi pidettyä tuon videon fiiliksen, tanssit yms. niin varmasti tulee onnistunut live, mutta eiköhän siellä taas roikuta pää alaspäin ja vedetä samalla kyykkytanssia oravan nahkassa.

Ja toinen, mikä on useaan kertaan sanottukkin, niin väli on liian pitkä videoiden julkistuksesta itse UMK finaaliin, hypet ja fiilikset ehtii vähän laskemaan.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Tämä on alkanut ärsyttään, joten lasken tämä ykköseen :niinpa:

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1411
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Taikahuilu kirjoitti: 22 Tammi 2023, 08:43 Tämä on alkanut ärsyttään, joten lasken tämä ykköseen :niinpa:
Mullakin meni ärsytyskynnyksen yli ja laskin kahteen starbaan :roll: .
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

UFOPOLI kirjoitti: 22 Tammi 2023, 02:05 Itse asiassa tästä alkoi tulla mieleen tämä klassikko:
"Ella, no points" eiku. :heh: Mulle tuli lähinnä mieleen joku Windin Träume sind für alle da.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Viisufani89 kirjoitti: 22 Tammi 2023, 02:54 Ja toinen, mikä on useaan kertaan sanottukkin, niin väli on liian pitkä videoiden julkistuksesta itse UMK finaaliin, hypet ja fiilikset ehtii vähän laskemaan.
Ymmärrettävää ja olen itsekin asiasta välillä purnannut, mutta ehkä tuotantotiimi tarvitsee ajan esitysten suunnitteluun ja toteutukseen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36597
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kieltämättä olisi kohtuullisen parhautta, jos UMK-finaali olisi esim. lauantaina 4.2. eikä vasta loppukuusta. :miettii:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Toisaalta, UMK-kilpailijatkin voisi julkaista vasta helmikuun alussa. :miettii: Eri asia, pystyisikö Yle pimittämään niitä niin pitkälle ilman, että vuotavat? :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja hercules »

Musta sellai hyvä että tässä on pidempi väli. Osallistujat saavat näkyvyyttä ja biisit lähtevät elämään eikä niitä unohdeta heti viikossa kun finaali on ohi.

Itse kuuntelen lähinnä vaan Käärijän biisiä mutta toisinaan ajaudun tätäkin kuuntelemaan alun tarttuvuuden takia. Puolessa välin totean että ei tätä pysty edes vitsillä kuuntelemaan ja vaihdan kappaletta :heh:
Nyt ne verhot kii

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ainakin biisit kerkeävät keräämään kuuntelijoita ja nauttimaan suosiosta tässä välissä. Lisää sitä, että tämä ei ole pelkkä euroviisukarsinta, vaan biisit pärjäävät myös omillaan. Jos kaikki olisi ohi parissa viikossa, niin se lisäisi enemmän sitä "tämä on tällainen nopea puristus ja sitten kaikki on ohi". Suomessa ei ole semejä, niin ihan kiva, että biisit kerkeävät elämään omaa elämäänsä ennen finaalilavalle menoa. Näin biisit voivat myös pärjätä ihan biiseinä ja niitä ei automaattisesti yhdistetä esityksiin.

Virossa se vasta outo meininki on! Melkein kuukausi taukoa toisesta semistä finaaliin. :heh: Oletin, että olisi ollut joku parin viikon tauko. Noh... ehkä virolaiset saavat musiikkimakunsa tämän tauon aikana takaisin ja Elysasta tulee äänimagneetti!
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Einingia »

kuva

Jarlan Fingerpori-elokuvasta tekemä strippi sopii tähän ihan täydellisesti.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Blueberry
Siemailija
Siemailija
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Marras 2021, 22:43

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Blueberry »

^ osuva :heh:

Avatar
Donitsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 09:44

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Donitsi »

Kulkeehan tämä, mut ei jatkuvaan kuunteluun, kuluu nopeasti.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja toivo »

Just kuuntelin, niin huomasin vasta, että sen "Kimi Räikkönen, voitti formula ykkösen" jälkeen kuuluu formula-auton äänitehoste taustalla. Vähän niinkuin Jezebelissä oli se leijonan karjaisu.

Mutta tää biisi ei oikein tosiaan kestä kuuntelua. Ehkä vain 3-4 kertaa kuunnellut ja alkaa vaan ärsyttämmän enemmän koko ajan. 2 tähdessä on ja pysyy.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja hra47 »

toivo kirjoitti: 22 Tammi 2023, 15:40 Just kuuntelin, niin huomasin vasta, että sen "Kimi Räikkönen, voitti formula ykkösen" jälkeen kuuluu formula-auton äänitehoste taustalla. Vähän niinkuin Jezebelissä oli se leijonan karjaisu.
Biisin tarina videolla kertoivat, että olivat ostaneet ihan virallisesta lähteestä sen samplen, oliko se kahdeksan euroa maksanut. Itse en ole kyseistä ääntä vielä huomannut, mutta enpä ole biisiäkään vaivautunut kuuntelemaan kuin pari kolme kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1046
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Kyllä tämän biisin kohdalla kävi mielestäni paha arviontivirhe UMK:n tiimiltä. Tästä povattiin heidän toimestaan jopa yhdeksi vuoden striimatuimmista kappaleista, mutta nyt jo voidaan sanoa ettei tämä tavoite tule täyttymään. Kappale on pahasti laskusuunassa jo Spottarissa ja luultavasti sekä Benjamin että Keirakin menevät ensi viikolla tästä ohi.

Kun biisillä ei ole mitään menestyspotentiaalia viisuissakaan, niin tämän kappaleen paikka ei mielestäni olisi pitänyt olla UMK:ssa. No sallittakoon yksi virhearviointi UMK:llekin. Täytyy vain toivoa, että mitään kovin helmeä kappaletta ei jäänyt tämän PB:n valinnan takia ulos kisasta.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

En vaan suostu ymmärtämään, miten tämä on niinkin vihattu kuin on. :mrgreen: Ehkä sitten koetaan Käärijän uhkana tai jotain. :sorivaan: Yhtyeelle tyypillinen hassuttelu tyypillisillä saundeilla. Ainoa miinus edelleenkin, että lähtivät tekemään lyriikoiden osalta ns. euroviisua. Kuin Teflon Brotherskin aikoinaan. Jospa Faija tekisi ensi vuonna UMK:hon ja sitä kautta Tampereen kotikisoihin ihan rehellisen suomalaisen juomalaulun? :miettii: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja WildDance »

AX + X0 kirjoitti: 22 Tammi 2023, 16:00 Kyllä tämän biisin kohdalla kävi mielestäni paha arviontivirhe UMK:n tiimiltä. Tästä povattiin heidän toimestaan jopa yhdeksi vuoden striimatuimmista kappaleista, mutta nyt jo voidaan sanoa ettei tämä tavoite tule täyttymään. Kappale on pahasti laskusuunassa jo Spottarissa ja luultavasti sekä Benjamin että Keirakin menevät ensi viikolla tästä ohi.
Pahasti laskusuunnassa? :heh: Meni kolmosesta vitoseksi. En nyt hirveänä romahduksensa pidä. Kaksi päivää vasta ollut kuunneltavana, joten ei tuosta voi mitään päätellä.

Minäkään en ymmärrä, miksi tätä kappaletta vihataan näin paljon. Varmasti Käärijä yksi syy, kun se julkaistiin ennen tätä ja tämä vaikutti tietenkin siihen verrattuna pliisulta. Ehkä myös osa kokee, että tätä täytyy vihata, että ei ainakaan ole mikään uhka Käärijälle. Itse pidän tätä hauskana ja tarttuvana neljän tähden rallina. Sanat ovat typerät, mutta ei tosiaan näissä bilebiiseissä ole sanoituksella niin väliä. Mielummin tätä kuuntelen kuin Benjaminia, Robinia tai Kuumaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Omalla kohdalla ongelma tän biisin suhteen on yksinkertaisesti sanat. Melodia on tässä varsin hyvä, ja mukana on tarttuvia huudahduksia, mutten yksinkertaisesti kestä kaikkia noita maa-viittauksia. Jotenkin vaivaannuttavaa kuunneltavaa :eiei:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Biisin tarina videon perusteella tuntuivat olevan liikkeellä varsin pilkallisella asenteella viisujakin kohtaan. Jostain sanoitusratkaisusta sanoivat, että "oli niin huono, että oli jo hyvä" tai jotain sinne päin. En itse kaipaa tällä asenteella liikkeellä olevia artisteja mukaan geimeihin, varsinkin kun Suomella on mennyt viime vuosina sangen hyvin viisuissa. Ehkä yksi menee, mutta aina on vaarana, että juuri se valitaan edustajaksi. Onneksi ironisen ivallisesti viisuihin suhtautuvat eivät taida pahemmin tuhlata rahojaan äänestyksiin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Koen kappaleen kuulijan aliarvioinniksi. Siksi en pidä siitä. Jos tämä olisi tullut vain radiossa vastaan, pyöräyttäisin silmiäni ja vaihtaisin kanavaa. Nyt tämä tarjoiltiin lahjapaketissa, josta ei voinut kieltäytyä.

Käärijän kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36597
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

hra47 kirjoitti: 22 Tammi 2023, 15:53
toivo kirjoitti: 22 Tammi 2023, 15:40 Just kuuntelin, niin huomasin vasta, että sen "Kimi Räikkönen, voitti formula ykkösen" jälkeen kuuluu formula-auton äänitehoste taustalla. Vähän niinkuin Jezebelissä oli se leijonan karjaisu.
Biisin tarina videolla kertoivat, että olivat ostaneet ihan virallisesta lähteestä sen samplen, oliko se kahdeksan euroa maksanut. Itse en ole kyseistä ääntä vielä huomannut, mutta enpä ole biisiäkään vaivautunut kuuntelemaan kuin pari kolme kertaa.
Minä olen ilahtunut siitä äänestä siitä lähtien, kun sen noin toisella kuuntelukerralla huomasin. :mrgreen:
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Oliks se videolla ollut patsas jonka silmistä lähti laserit Manta?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lukittu