UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Euroviisut 2023 Britanniassa

Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

*****
16
8%
****
36
18%
***
46
23%
**
48
24%
*
55
27%
 
Ääniä yhteensä: 201

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36787
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

hra47 kirjoitti: 22 Tammi 2023, 19:36 Oliks se videolla ollut patsas jonka silmistä lähti laserit Manta?
Näin mä sen tulkitsen, vaikka ensimmäinen mielleyhtymä olikin Lady Stoneheart.
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8126
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Manta kävis järkeen, jos se oli kerran Torille!-kappale. Oli aika synkän ja pelottavan näköinen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4900
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja toivo »

Ei se patsas ole Manta vaan Lex. Lex patsas löytyy Presidentin Linnasta.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16645
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

TomppaJr kirjoitti: 22 Tammi 2023, 20:58 Lady Stoneheart.
Paras hahmo :kaunis:

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Todella ristiriistaiset fiilikset tästä kappaleesta. Niin kuin aiemmin mainittu tulee mieleen mitä tahansa lätkämatsista Luxemburgin 80-luvun euroviisuihin.
"Kimi Räikkösen" maininta on jotenkin absurdia tässä kappaleessa, mutta toisaalta ehdin jo fiilistellä miltä tämä näyttäisi isolla areenalla kun jokaisen mainitun maan ja kaupungin heijastaisi screenillä yleisölle :joojoo:

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Kyllä tää on mulle ihan viiden tähden biisi ja saa kolmannen paikan mun puntarilla :ylppis:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Hmph, nyt se sitten kävi. Huomasin aiemmin tänään hyräileväni tätä töissä :sekava:

Onhan tämä melodialtaan tosi tarttuva ja alun nanana jää välittömästi päähän soimaan. Ehkä nostan neljään kun UMK on ohi ja minun ei enää tarvitse ajatella tätä kappaletta (toivottavasti) viisukontekstissa :heh:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 823
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Tykätään biisistä tai ei niin yritetään ainakin me täällä kuppilassa pysyä asiallisella linjalla, henkilökohtaisuuksiin meneminen on ala-arvoista ja surullista :eiei:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4599231990
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 791
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Jomard kirjoitti: 25 Tammi 2023, 20:15 Tykätään biisistä tai ei niin yritetään ainakin me täällä kuppilassa pysyä asiallisella linjalla, henkilökohtaisuuksiin meneminen on ala-arvoista ja surullista :eiei:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4599231990
S**tanan kiusaajat :niinpa: Ärsyttävää, että tollanen postaus ylipäätään pitää tehdä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36787
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^^ Mihinköhän tuolla edes viitataan. :raaps: En ainakaan onneksi täällä ole nähnyt mitään tällaista.
Meow cat, please meow back.

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 791
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

TomppaJr kirjoitti: 25 Tammi 2023, 20:21 ^^ Mihinköhän tuolla edes viitataan. :raaps: En ainakaan onneksi täällä ole nähnyt mitään tällaista.
Jalotiinan osuutta bändissä ollaan vähätelty koko UMK-ajan jostain ihme syystä. Ihan niinku bändi itse ei jäseniään tietäisi.
Viimeksi muokannut dennispizza, 25 Tammi 2023, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2936
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Inhottavaa. Toivottavasti Tiinasta ei ole noiden kommenttien takia tuntunut siltä, että hänen ei kuuluisi olla mukana. :lohduton:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

TomppaJr kirjoitti: 25 Tammi 2023, 20:21 ^^ Mihinköhän tuolla edes viitataan. :raaps: En ainakaan onneksi täällä ole nähnyt mitään tällaista.
Jos yhtään enempää selaa somea, niin kyllä näihin kommentteihin törmää.

Naisviha elää ja voi hyvin, siitähän noissa Jalotiinaan kohdistuvissa kommenteissa on kyse.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Jalotiina on ihana camp-leidee! Rakastuin erityisesti häneen tuolla reaktiovideolla. :rakkaus:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10694
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tämä minua juuri ahdistaa. :eiei: Miksi pitää kannustaa omaa suosikkiaan painamalla muita alas? :roll: Myös Robin on saanut kamalaa kommenttia UMK:n aikana. Todella lapsellista ja ala-arvoista meininkiä. Kilpailu itsessään voisi olla hyvä kokemus, mutta todella kiva, jos toksiset fanit jättävät sitten kaikesta pahan maun suuhun.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3389
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Oli todella tärkeä ja hyvä postaus PB:ltä. :peukku: Kyllä tässä valitettavasti vieläkin paistaa sisäistetty naisviha, jos joku mies matalammalla äänellä olisi Tiinan tapaan paljon äänessä ei tulisi varmastikaan yhtä paljoa lokaa niskaan. :lohduton: Tiina on upea ja ihanan positiivinen ja toivottavasti tosiaan tuntee, että hänellä on tärkeä paikka bändissä eikä välitä somekommenteista. :hali:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tiina on ihana ja hänellä on sellainen just oikeanlaisen höpsö asenne. :ihana: :surrur: Ikävää tommonen haukkuminen!
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Speed »

Erittäin osuva kommentti tuo, että omaa suosikkiaan voi kannattaa työntämättä toista artistia alas :peukku:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

WildDance kirjoitti: 25 Tammi 2023, 20:31 Myös Robin on saanut kamalaa kommenttia UMK:n aikana.
Tähän tuli kiinnitettyä huomiota tänään, kun Jodelia selailin. Robin on siellä yhtäkkiä silmätikku, jonka jokaista liikettä ja kommenttia arvostellaan brutaalisti.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Pete »

iiiduli kirjoitti: 25 Tammi 2023, 20:51 Tähän tuli kiinnitettyä huomiota tänään, kun Jodelia selailin. Robin on siellä yhtäkkiä silmätikku, jonka jokaista liikettä ja kommenttia arvostellaan brutaalisti.
:offtopic: Anteeksi, kun utelen, mutta miksi luet Jodelia? Olen ollut todella yllättänyt, että Kuppilassa moni avoimesti myöntää lukevansa sitä. :shock: Olen luullut sen olevan jotenkin häpeällistä, ehkä Seiska-lehden lukemiseen rinnastettava asia...
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16945
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Happy »

Pete kirjoitti: 25 Tammi 2023, 21:41
iiiduli kirjoitti: 25 Tammi 2023, 20:51 Tähän tuli kiinnitettyä huomiota tänään, kun Jodelia selailin. Robin on siellä yhtäkkiä silmätikku, jonka jokaista liikettä ja kommenttia arvostellaan brutaalisti.
:offtopic: Anteeksi, kun utelen, mutta miksi luet Jodelia? Olen ollut todella yllättänyt, että Kuppilassa moni avoimesti myöntää lukevansa sitä. :shock: Olen luullut sen olevan jotenkin häpeällistä, ehkä Seiska-lehden lukemiseen rinnastettava asia...
mä kyl kehtaan ihmisille ihan julkisesti kertoa jodelista, kuppilasta taas en :mrgreen:

Umk:hon liittyviä juttuja en tosin jodelista kyl hirveästi halua edes lukea, toukokuun aikoihin enempi kiinnostaa enempi jengin maut ja pöhinät.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Itsekin olen kieltämättä ihmetellyt JaloTiinan roolia Portion Boysissa. Ottaen huomioon, ettei juominki- ja bilebändeissä juuri naistekijöitä näy, tulee vähän surullinen fiilis siitä, että JaloTiinan tehtävä Portion Boysissa on nimenomaan välittää energiaa ja nostattaa tunnelmaa; olla näytillä, olla nainen. 💁‍♀️ Vaikea nähdä, että JaloTiinan paikalla olisi mies.

En epäile, etteikö työnjako bändin sisällä olisi selkeä ja solidaarinen, mutta siitä huolimatta JaloTiinan hahmo näyttäytyy itselleni myös ikävien sukupuolistereotypioiden toisintajana. :lohduton: Tilanne voisi olla toisenlainen, jos hän ei olisi koko kansan bilebändien ainoita naiskasvoja.

Mutta jos unodetaan mieskeskeinen yhteiskuntamme, JaloTiina vaikuttaa hulvattomalta esiintyjältä! :surrur:

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 791
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

^ El Meissel tekee Portion Boyssa ihan samaa, mitä Jalotiina. Ei kovin kauas tarvitse etsiä miesesimerkkkä Jalotiinasta.

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 791
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Hanhis kirjoitti: 25 Tammi 2023, 22:14 Vaikea nähdä, että JaloTiinan paikalla olisi mies.
El Meissel tekee Portion Boyssa ihan samaa, mitä Jalotiina. Ei kovin kauas tarvinnut etsiä esimerkkiä mies-Jalotiinasta.
Viimeksi muokannut dennispizza, 25 Tammi 2023, 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

dennispizza kirjoitti: 25 Tammi 2023, 22:20 ^ El Meissel tekee Portion Boyssa ihan samaa, mitä Jalotiina. Ei kovin kauas tarvitse etsiä miesesimerkkkä Jalotiinasta.
Hän on myös Portion Boysin kappaleiden tuottaja (ainakin yhtyeen kotisivujen mukaan). :joojoo:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

En mä oikein näe, miksi Jalotiinan puolesta pitäisi olla surullinen. Eiköhän hän itse ole ylpeä roolistaan bändissä ja saa selkeästi koko muun bändin tuen asiaan. Ja bändissä tosiaan on myös mies, joka juu, on myös tuottaja, mutta lavalla toteuttaa täysin samaa roolia kuin Tiina.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16945
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Happy »

Katoin äsken vasta reagointivideon.. mut siis mitäää oon aina luullu et Portion Boysissa on vaan keski-iän ylittäneitä setiä...yllätyin miten hyvältä toi kokoonpano näyttää :peukku: vielä ku tuotanto ois yhtä fresh

Mut siis Jalotiinako on hän? vaikutti just ihanalta tyypiltä: itseasiassa kaikki huomio keskittyi vain häneen: karismaattinen!
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6527
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

iiiduli kirjoitti: 25 Tammi 2023, 22:31 En mä oikein näe, miksi Jalotiinan puolesta pitäisi olla surullinen. Eiköhän hän itse ole ylpeä roolistaan bändissä ja saa selkeästi koko muun bändin tuen asiaan. Ja bändissä tosiaan on myös mies, joka juu, on myös tuottaja, mutta lavalla toteuttaa täysin samaa roolia kuin Tiina.
JaloTiinan puolesta ei pidäkään olla surullinen, sillä kuten sanoin, en epäile, etteikö yhtyeen sisällä olisi palikat kohdillaan ja hyvä meininki. :peukku:

Itseäni harmittaa se seikka, että Suomen ainoalla (?) naispuolisella bilebändin jäsenellä ei ole musiikillisesti merkittävää roolia musiikkia esittävässä bändissä, vaan hänen tehtävänään on tanssia ja pitää meininkiä yllä. Hän on tukemassa miesten tekemää ja esittämää musiikkia. JaloTiina hoitaa tehtävänsä hienosti ja varmasti tuo energiallaan oman vivahteensa Portion Boysin live-esityksiin. Hän on selvästi satunnaista taustatanssijaa vahvempi osa yhtyettä ja hyvä niin! :joojoo:

En kuitenkaan mahda sille mitään, että minun feminismin sokaisemilla silmilläni näen asetelmassa myös perinteisen toisinnon siitä, miten naisen tehtävä on tukea miehiä ja/tai olla nainen. En usko, että Portion Boys pyrkii tietoisesti antamaan tällaista mielikuvaa, mutta tällainen mielikuva minulle syntyy. Portion Boys voisi toisessa yhteydessä näyttää parodialta siitä, mikä on naisen tontti musiikkimaailmassa.

Olen surullinen sen takia, että naisia ei näy musiikin tekijöinä ja esittäjinä menestyvissä junttibändeissä. Tätä seikkaa JaloTiinan rooli Portion Boysissa alleviivaa.
Viimeksi muokannut Hanhis, 25 Tammi 2023, 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16945
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Happy »

PB:n biisit kyl huutais sitä et ne kaipais vähä naissoundii taustalle tuomaan enempi melodiaa.

Little Bigin Unokin ois ollu aika lattea ilman naisvokalisteja,
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^^ Jalotiinalla ei taida sellaista musikaalista osaamista olla, että hän voisi olla bändin osa sitä kautta. Jos olisi, niin eiköhän hänelläkin ihan musikaalinen rooli bändissä olisi. Nyt hänen vahvuuttaan hyödynnetään muussa yhteydessä.

Se on sitten ihan eri asia, miksi tällaiset junttibändit edelleen ovat niin miespainotteisia.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Lukittu