UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Euroviisut 2023 Britanniassa

Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

*****
16
8%
****
36
18%
***
46
23%
**
48
24%
*
55
27%
 
Ääniä yhteensä: 201

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Aleksi kirjoitti: 02 Helmi 2023, 01:41 Kai tämä viiteen täytyy ujuttaa, vaikka sanoitus onkin hanurista. Humppana tulta ja tappuraa. Kansa äänestää tämän varmaan toiseksi. Vertaan Tefloneihin ja Pandoraan.
En menisi vannomaan. Tiedän monia eri-ikäisiä, jotka pitivät Teflareiden kappaleesta. Tästä pitäviä en henkilökohtaisesti tunne yhtäkään.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

manic kirjoitti: 01 Helmi 2023, 16:26
MissBucharest kirjoitti: 29 Tammi 2023, 19:06

Jos ne ilkeät kommentit on tasoa "v***n h***a" joltain random-provoilijalta netissä, niin niiden huomioarvo on sama kuin joku 5-vuotias tulisi sanomaan, että senkin tyhmeliini. Mun mielestä. Siis en itse ainakaan osaisi ottaa tuollaisia ollenkaan todesta.
Mietipä tätä ilkeilyä viikosta toiseen, vuodesta toiseen, ruokakaupassa, somekeskusteluissa...
Mutta et ole(ilmeisesti) kokemusasiantuntija niin sikäli ymmärrän että et ymmärrä millaisesta piinasta voi olla kysymys.
Jaa, no mä käsitin, että tässä kohussa oli kyse joistakin somekommenteista tämän biisin julkaisemisen jälkeen, ei mistään vuosien live-piinaamisesta.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Voivat ne somekommentitkin sattua aivan helvetisti. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Requel »

Siis tänään yks sekoboltsi viisu-Käärijä-fani kävi melkein käsiks kun olin aiemmin vihjannu sille että sen biisissä on vähän juntit sanat. :shock: :shock: :shock: En tienny että tällä tyypillä on tällasia patoumia ennen kuin kehuin sille Serbian Rumbamababubmbum biisiä ja sitä pätkän kuultuaan huusi mulle miten tässä se vasta paskat sanat onkin! No, yritin asiallisesti selittää että huonot sanat =/= juntit sanat, mutta oishan mun pitänyt ammattini ja elämämkoulun perusteella tietää ettei hullujen kanssa kannata vänkää...vaikka ne oiskin tuttuja. Totta kai tää keskustelu päätty siihen että Portion Boys on tässä se todellinen ongelma ja junteista juntein. :roll: :roll: :roll: Liekö samankaltainen kiusaaja käynyt täälläkin heittelemässä ykkösiä tälle biisille ja vitosia Käärijälle. :mitvit:

Oon täälläkin saanut tosi usein vähättelyä ja lokaa niskaan (tosin lievemmässä mittakaavassa) kun oon puhunut tästä Portion Boysin kiusaamisesta. Mut mä en lannistu, vaan puolustan sorrettuja henkeen ja vereen! Jos sulla on siis ongelma Portion Boysin olemassaolon kanssa, niin antaa tulla vaan. :femme:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 863
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Requel kirjoitti: 02 Helmi 2023, 19:07 Siis tänään yks sekoboltsi viisu-Käärijä-fani kävi melkein käsiks kun olin aiemmin vihjannu sille että sen biisissä on vähän juntit sanat. :shock: :shock: :shock: En tienny että tällä tyypillä on tällasia patoumia ennen kuin kehuin sille Serbian Rumbamababubmbum biisiä ja sitä pätkän kuultuaan huusi mulle miten tässä se vasta paskat sanat onkin! No, yritin asiallisesti selittää että huonot sanat =/= juntit sanat, mutta oishan mun pitänyt ammattini ja elämämkoulun perusteella tietää ettei hullujen kanssa kannata vänkää...vaikka ne oiskin tuttuja. Totta kai tää keskustelu päätty siihen että Portion Boys on tässä se todellinen ongelma ja junteista juntein. :roll: :roll: :roll: Liekö samankaltainen kiusaaja käynyt täälläkin heittelemässä ykkösiä tälle biisille ja vitosia Käärijälle. :mitvit:

Oon täälläkin saanut tosi usein vähättelyä ja lokaa niskaan (tosin lievemmässä mittakaavassa) kun oon puhunut tästä Portion Boysin kiusaamisesta. Mut mä en lannistu, vaan puolustan sorrettuja henkeen ja vereen! Jos sulla on siis ongelma Portion Boysin olemassaolon kanssa, niin antaa tulla vaan. :femme:
Hei, mä olin ihan asiallinen
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Requel »

^ OLE SINÄ NOITA HILJAA ja lennä luutas kanssa helvettiin täältä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🧙🧹
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Otetaanpa heti alkuun muistutus Kuppilan säännöistä.
admin kirjoitti: 29 Elo 2005, 00:02 - Sisäpiirikeskustelu: Älä käy kahdenkeskisiä keskusteluja viestiketjuissa. Jos viestisi on tarkoitettu vain yhdelle kirjoittajalle, lähetä yksityisviesti. Vältä lisäksi keskustelua, jonka sisältö on selvää vain tietyn piirin keskuudessa.

- Yksityisyyden loukkaaminen: Kunnioita muiden jäsenien yksityisyyttä. Vaikka tiedätkin ystäviesi oikeat nimet, he ovat valinneet omista syistään pysyä nimimerkkiensä takana. Yksityiselämään kuuluvia, asianomaiselle tai hänen lähiomaisilleen haitallisia seikkoja ei pidä julkaista, ellei niillä ole yleistä merkitystä.

- Riiteleminen: Julkinen riiteleminen ja kinastelu keskustelupalstalla on kiellettyä. Yritä olla juuttumatta pitkiin riitoihin ketjuissa, ja pyri selvittämään kahdenkeskiset ongelmat yksityisviestein tai sähköpostitse.
Eli tämä vääntö seis Kuppilassa välittömästi.

Sääntöjen lukeminen ja kertaaminen on hyväksi itse kullekin aina silloin tällöin, suosittelen. :joojoo:

Kiitos, jatketaan.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Requel »

Mymmeli alotti tho :draamaa:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Ööö mitä täällä tapahtuu? :shock:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5229
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Nekku kirjoitti: 02 Helmi 2023, 19:41 Ööö mitä täällä tapahtuu? :shock:
Olin kysymässä samaa. Haluaisiko joku selittää? :korvana:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Happy »

onko Requel rompsun lapsi?
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

:poppari:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Einingia »

No no nyt!

Ei täällä ole mitään riitaa Käärijä-fanien ja PB-fanien kesken. Mielipiteet kappaleista vain riitelevät, eivät ihmiset tai nimimerkit. Eikä oikeastaan edes ne mielipiteet riitele, ne ovat vain erit. Ihmisten välistä vastakkainasettelua luo lähinnä yksi nimimerkki.

Miten ihmeessä tämä meni näin? Eikö ole ihan normaalia, että ihmiset pitävät erilaisesta musiikista? Onko ongelma siinä, että toiselta ei tuntemattomuutensa ja genrensä vuoksi odotettu paperilla mitään, toiselta tunnettuutensa vuoksi paljon, ja kappaleiden tultua julki nämä osat kääntyivät lähes päälaelleen?

Olen minäkin kokenut hyvin kirvelevästi, kun toinen ei tykkää omasta lempikappaleestani. Puolisoni varsin kovasanaisesti - sellaisilla sanoilla, joita tässä ketjussa ei ole käytetty - tölväisi suoratoistopalvelun hänelle tarjoamaa, minun paljon kuuntelemaa kappaletta. Ei hän tiennyt, miksi kappaletta hänelle tarjottiin, mutta tulipa ainakin mielipide siitä hyvin selväksi. Musiikkimakumme onkin pääsääntöisesti aika erilainen.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Hih, olipa hyvä draama. Kyllä draama kuuluu viisuihin ja nyt nuo kaksi tarjosivat sitä roppakaupalla. Viiniä siemailin samalla kun tuota riitaa luin.
Itse tykkään tosi paljon Portion Boysin jäsenistä ja vaikuttavat tosi ihanilta tyypeiltä. Tämän biisin takana en voi kuitenkaan seistä ja onkin mielestäni Lxandran jälkeen toisiksi huonoin. Varmaa on myös se että tällä biisillä jäätäisiin semifinaaliin.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja iiiduli »



Portion Boysin haastattelu. Aika paljon puhetta JaloTiinaan kohdistuneesta vihasta.

Symppiksiä tyyppejä nämäkin. Täytyy myöntää, että joskus Karjala takas -biisin aikaan pidin bändiä lähinnä junttina ja mietin, että millaiset tyypit tämmöisen biisin takana voi olla, mutta kuva on kyllä parantunut, kun bändi on tullut paremmin tutuksi.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja murka »

Minulla jäi tuosta haastattelusta mielen sellainen yksityiskohta, että Portion Boys haluaa viihdyttää. Meillä on Suomessa rillumarei-perinne ja Irwin Goodman sekä muut alan legendat.

Minun mielestäni 2020-luvun viihdyttäminen ja viihtyminen ovat kahteen suuntaan kulkevat rinnakkaiset raiteet. Jos tavallisessa viihteen kulutuksessa kuluttajalla on ennemminkin passiivinen tai suht passiivisen fanittajan rooli niin nykyaikana fanit voisivat yksinkertaisesti upottaa ilkeilijät suohon antamalla niitä positiivisia kommentteja kun aihetta on. Eihän se bändi mikään ajatustenlukija ole!

Aivan varmasti bändilläkin on eri fiilis kun yleisönä on kymmenen ilon irti ottavaa illanviettäjää kuin sata tönkkösuolattua muikkua tynnyrissä. Siinä PB on oikeassa, ettei hittiä tehdä lukemalla listaa K- ja S-ryhmän suosituimmista valmisruoista ja katsoa siitä, minkä pitäisi keskimäärin sopia kaikista parhaiten mahdollisimman suurelle joukolle. Saattaa käydä niin, ettei lopputuloksesta tykkää kukaan.

Eräs opettajani totesi aikoinaan luovuudesta, että siinä tuloksen syntyä ei voi estää, tulosta tulee aivan samalla tavalla kuin oksennus. Kuulostaa karulta, mutta hyvin konkreettiselta. Itse en ole vielä keksinyt keinoa oksennuksen pidättelyyn. Meistä jokainen oksentanee joskus. Osalla luovuus ryöppyää samalla tavalla.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Njaah, nostin tämän kuitenkin kökköydestään huolimatta neljään tähteen, koska onhan tämä nyt kaikkiaan tarttuva rallatus niin hyvässä kuin pahassa, vaikka toki harmittaa, ettei saatu Kyläbaarin tasoita bangeria :draamaa:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 757
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Tuntuu,että tätä yritetään väkisin ajaa voittajaksi. Hirveästi näkyvyyttä iltapäivälehdissä ja esiintyy viimeisenä sekä kappale julkaistaan viimeisenä. Voi olla, että YLE:llä on kovin luotto Portion Boysin esitykseen. Jos näin on, niin muut eivät ole ehkä tehneet vaikutusta harkoissa.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Portionit on kyllä todella hyviä esiintyjiä ja onhan se bändi joka ollu viimeakoina pinnalla ..

Avatar
sadsingalonsong
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 299
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

Media push rarely works on people. I remember when media were trying to push for My First Band in 2017. I dare to say that the fact that media exposure could be one of factor against Erika Vikman in 2020. It made her polarized character.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

sadsingalonsong kirjoitti: 17 Helmi 2023, 23:33 Media push rarely works on people.
Pertti Kurikan Nimipäivät say hi.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

:stara: :stara: :stara:
Tämä oli yllättänyt porukan aika negatiivisesti, mutta ei tämä sentään mikään Eläkeläiset tai Club La Persé ole. Lähempänä Pää-äijiä kylläkin. Pidän tästä selvästi enemmän kuin moni muu, mutta tämä jää silti puntarijumbokseni.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Jostain syystä (hyvä sunnuntailounas?) nostin tämä kolmeen tähteen. Onhan tämä jonkin verran vauhdikas.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Portion Boys - Kimi Räikkönen :mitvit:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Aivan kammottava. Surkeimmista surkein. Kikkatuotantoa 2020-luvulla. Aikoinaan, kun Kikka tuli biiseineen, masentavaa oli kuulla ettei suomalaiset osaa tehdä syntikkataustoja. Tai eivät halua. Kaukana oli vaikkapa Pet Shop Boysien biisien tasolta. Sitten menee kolmekymmentä ja plus vuotta ja tulee tämä. Kuin paluu aikaan, jolloin ei saanut tehdä hyvänkuuloisia moderneja syntikkakappaleita ja koettaa valloittaa eurooppalaisia ja amerikkalaisia musalistoja muulla kuin rockilla.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 933
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^ No niinpä. Tämä ei ole alkukuulokuvasta muuttunut miksikään. Voi kumpa tämän tilalle olisi valittu Litkun kappale, niin olisi Tiinakin välttynyt paskamaiselta ja aivan turhalta ilkeilyltä.
Somewhere in her smile she knows

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Lyön vetoa, että tämä olisi täällä pidetympi ilman viisukontekstia, esim. levyraatibiisinä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja murka »

MIH96 kirjoitti: 24 Helmi 2023, 15:46 Lyön vetoa, että tämä olisi täällä pidetympi ilman viisukontekstia, esim. levyraatibiisinä.
No, sanoitus on mitä on. Etenkin näin surullisena vuosipäivänä sitä vain ihmettelee, ettei sanoittajien kunnianhimo ylety kaikkiin eurooppalaisiin kun kerran samaa taivasta katsotaan.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

MIH96 kirjoitti: 24 Helmi 2023, 15:46 Lyön vetoa, että tämä olisi täällä pidetympi ilman viisukontekstia, esim. levyraatibiisinä.
Mä taas en usko että tämä saisi levyraadissakaan pisteitä niiltä jotka tästä eivät nyt ole ilmoittaneet pitävänsä. Toki tällä on myös tykkääjiä ja heitä ei tunnu edes viisukontekstissa tökkivän.
Onhan tämä viisutyrkyksi jo äärimmäisen kliseinen ja väsähtänyt, mutta yhtä surkeat nuo lyriikat olisi joka tapauksessa.

Siinä mielessä ehkä kuitenkin turha ajatusleikki, että tämä ilmiselvästi on tehty vain ja ainoastaan viisuja varten, eikä koko biisiä edes olisi jos se ei olisi viisutyrkky.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Vuosi 2022 oli täysin väärä vuosi tehdä tällainen yhtenäisen Euroopan vitsilaulu.

:ukraina:
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Lukittu