Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Kuva


Hellurei kippolan väki ja teretulemast viisukuppilan levyraatiin numero 124. Tällä kertaa etsimme lyhyitä kappaleita kuultaviksemme sillä niinhän sitä sanotaan ettei pituudella ole väliä vaan miten mittaansa käyttää. Heti alkuun esittelen myös palaavan apuhoustini, Vaasalaisen vapaaherran Åke Brzęczyszczykiewiczin sekä tämän laiskanpulskean veljenpojan, Aki Elon.



Kuva

"Hejsan alla, tervehdys kaikille. Trevligt att vara här igen, mukavaa olla täällä taas, juontamassa teille levyraatia, den bästa musiktävlingen i världen. Pidetään oikein rattoisa kisa, jättekiva evenemang ja paras voittakoon! Det säger att sommaren är kort, kesä on lyhyt, men nu låten måste också vara kort, kappaleiden tässä raadissa on myös oltava lyhyitä. Nästa lisää sääntöjä, mer regler, kertoo vetelysmäinen veljenpoikani Aki Elo, joka tämän kokemuksen, erfarenhet, myötä ehkä lärä sig att ta fler ansvar för sitt liv."


Kuva

"Mo. Oon Aki Elo. Juonnan raadin. Säännöt: lähetä max 150s biisi kisaan. 2 kpl.
Parhailla yhteispisteillä voittaa. Oletussäännöt on. Onnea ja silleen"


TS;DR

Tosiaan kilpailemme enintään 150 sekunnin mittaisilla biiseillä. Tästä kahden ja puolen minuutin rajasta ei jousteta puolikasta nanosekuntiakaan. Mikäli lähetätte raatiin videon, jossa on kappaleen lisäksi ylimääräistä tauhkaa eritelkää kappaleen osuus ilmoittautumisviestissänne. Huomioikaa myös, että videolinkit lyhenevät sekunnilla kun ne avataan omaan ikkunaansa.

Koska monella raatilaisella lienevät erinäiset listat täynnä raatityrkkyjä tässä kisassa pääsee tyhjentämään varastojaan kahden kappaleen verran. Omien kappaleiden pisteet lasketaan yhteen ja raadin voittaja on se osallistuja, joka kerää korkeimmat yhteispisteet. Oletussäännöt ovat voimassa eli molemmat kappaleesi eivät voi olla samalta artistilta, viisuja tahi karsintatyrkkyjä.

Aikataulu yms.

Raadissa käydään pelkästään finaali. Lisäaikaa saa vain pyytämällä.
Pisteitä tulee saamaan 30% kappaleista järkevällä pistekaavalla, joka selviää pisteytyksen alkaessa.
Alla olevaa valmista ilmolomaketta on suotavaa käyttää tullessaan postilaatikkooni :peukku:

Maat:
Esittäjät:
Kappaleet:
YouTube-linkit:
Kestoselvitys(kset) (valinnainen):

Ilmoittautua voi heti: alan käsitellä niitä tosin vasta KE 10.5 klo. 20.00 arvotussa järjestyksessä.
Ilmoittautuminen päättyy: PE 19.5 klo. 20.00.
Äänestysaika päättyy: TI 30.5 klo 22.00. Tuloksia KE 31.5 klo. 20.00.


Aina sun pitää lähteä raatiin mukaan ja lähettää lyhyitä kappaleita :mrgreen: Tulkaa tulkaa!
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Nyt mun pitää osallistua! Tähän olen säilönyt kappaa vaikka kuinka pitkään, ja jos joku muu nyt olisi sattunut löytämään juuri saman (mihin en oikein usko), niin varakappakin löytyy. Ja näiden kuuntelemisessahan ei mene kovin kauan.

Oletan, että hiljaisuutta ei lasketa tauhkaksi, ja että jos videon alussa tai lopussa on hetki hiljaisuutta, se kelpaa vaikka kesto olisi vähän yli 150 sekuntia, kunhan ääntä on max. sen aikaa.

Eikun joo, tähänhän saa lähettää kaksi kappaletta! :uujee: Eli tulee sittenkin paljon kuunneltavaa. Vierastan tuota yhteenlaskettujen pisteiden systeemiä. Äh, pitääkö mun sittenkin olla osallistumatta...
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1112
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Joskus raatien alkuaikoina tämä teema olisi tuntunut hankalalle, mutta nyt kun tätä teemaa on osannut odottaa jo niin kauan, niin soveltuvia kappaleita on kertynyt hurjasti listalle. :clap:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

The Winner of the Winnersiin etenee kai voittaneen ilmoittajan paremmin pisteitä kerännyt kappale sitten?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

^
Ehkäpä niin, olen miettinyt tuota asiaa vähemmän kuin 150 sekuntia ennen tätä, tarkemmin sanottuna kojot :heh:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2015
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Raadin nimeksi olisi hyvin sopinut "Lyhyestä virsi kaunis" :kaunis:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti: 06 Touko 2023, 23:09 Vierastan tuota yhteenlaskettujen pisteiden systeemiä.
Vähän sama. Tuplabiisiraadeissa on tavallisesti semit. Olen valinnut niihin yhden biisin finaalipaikkatavoitteellisesti ja toisen riskihakuisemmin.

No, nyt ei ole semejä, joten siitä ei tarvitse murehtia. Harmittaisikohan kuitenkin, jos ykkösvalinta saisi eniten pisteitä mutta sen aisapariksi on tullut valittua varma floppi? :miettii:

No. Jonakin päivänä jdjj22:n voittoputki päättyy. Silloin saamme taas aivan tavallisen raadin. :-*
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 07 Touko 2023, 16:19 Harmittaisikohan kuitenkin, jos ykkösvalinta saisi eniten pisteitä mutta sen aisapariksi on tullut valittua varma floppi? :miettii:
Vähän tällaista mietin, joo. Haluaisin kunniaa sille raadissa eniten pisteitä saaneelle kappaleelle, oli sen lähettäjän toinen kappale millainen pökäle tahansa. Ja ihan sama kuka se lähettäjä on.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7489
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Requel »

Timoteus kirjoitti: 07 Touko 2023, 01:03 The Winner of the Winnersiin etenee kai voittaneen ilmoittajan paremmin pisteitä kerännyt kappale sitten?
Musta olisi hassua, jos siellä ei nähtäisi kaikista eniten pisteitä kerännyttä kappaletta. Toisaalta kompromissina myös molempien kappaleiden päätyminen voittajaraatiin olis ihan kelpo ratkaisu. :miettii:

Eli näen kolme vaihtoehtoa

1. Voittajanimimerkin enemmän pisteitä kerännyt kappale valitaan mukaan raatiin
2. Voittajanimimerkin molemmat kappaleet valitaan mukaan raatiin.
3. Eniten pisteitä kerännyt kappale valitaan mukaan raatiin.

Mielestäni pallo tästä kuuluu raadin järjestäjälle. Kannatan kuitenkin itse kolmosta, koska pidän tärkeänä, että kappaleilla kisataan ja kappale voittaa, ei niinkään nimimerkki. :joojoo:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Tai, jos kaksi kappaletta voidaan valita, niin voittajanimimerkin se parempi + eniten pisteitä saanut yksittäinen kappale (sikäli kuin nämä eivät ole sama kappale).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7489
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Requel »

^ Totta, hyvä pointti. :peukku:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Rousku kirjoitti: 06 Touko 2023, 23:09 Vierastan tuota yhteenlaskettujen pisteiden systeemiä.
Minusta se on hieno. Olen pitkään aikonut tehdä tästä ihan oman teemansa. Siitä, miten hyvin se sopii toisen teeman kylkiäiseksi, en ole aivan varma.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mun mielestä taas tuo kahden biisin pisteiden yhdistäminen sopii siksi juuri tähän teemaan, ettei kuunneltavaa tule ihan älyttömän paljon. Olisi vähän raskasta pisteyttää sellainen määrä biisejä jos mukana olisi niitä nälkävuoden pituisiakin. Vaikka no, voihan osallistujien määrä jäädä todella vähäiseksikin. Ehkä nyt ei niin moni jää pois kun tuota todella kovaa minuuttimäärää ei luultavasti tule kuunneltavaksi mitenkään?
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti: 07 Touko 2023, 17:04 Tai, jos kaksi kappaletta voidaan valita, niin voittajanimimerkin se parempi + eniten pisteitä saanut yksittäinen kappale (sikäli kuin nämä eivät ole sama kappale).
Komppaus tälle.
UFOPOLI kirjoitti: 07 Touko 2023, 18:04 Minusta se on hieno. Olen pitkään aikonut tehdä tästä ihan oman teemansa. Siitä, miten hyvin se sopii toisen teeman kylkiäiseksi, en ole aivan varma.
Olen jonkin verran miettinyt Esittele artisti -teemaa, jossa samalta artistilta tai yhtyeeltä (joka ei saisi olla viisumaailmasta eikä aiemmista raadeista tuttu) pitäisi valita pari kolme biisiä. Pisteet annettaisiin artisteille eikä yksittäisille biiseille. Tällöin voittavalla biisivalikoimalla olisi jotakin muutakin yhteistä kuin valitsija.

Jos pisteytysvaiheessa arvostellaan vain yksittäisiä biisejä, en ymmärrä, miksi voittajan pitäisi olla jotakin muuta kuin yksittäinen biisi.
Saturnus Psycho kirjoitti: 07 Touko 2023, 18:40 Mun mielestä taas tuo kahden biisin pisteiden yhdistäminen sopii siksi juuri tähän teemaan, ettei kuunneltavaa tule ihan älyttömän paljon.
Kahdella biisillä kilpaileminen sopii. Miten pisteiden yhteenlaskeminen vaikuttaa kuunneltavan musiikin määrään?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Timoteus kirjoitti: 07 Touko 2023, 20:14 Kahdella biisillä kilpaileminen sopii. Miten pisteiden yhteenlaskeminen vaikuttaa kuunneltavan musiikin määrään?
Koska biisejä lähetetään kaksi, on kuunneltavaa enemmän, mutta koska biiseissä on 150 sekunnin sääntö, ei kuunteluminuuttien määrä voi kasvaa kovin suureksi. Jos jokainen lähettäisi kaksi yli viiden minuutin biisiä, olisi siinä riski että kuunteluminuutteja tulisi huima määrä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Rousku kirjoitti: 07 Touko 2023, 17:04 ^ Tai, jos kaksi kappaletta voidaan valita, niin voittajanimimerkin se parempi + eniten pisteitä saanut yksittäinen kappale (sikäli kuin nämä eivät ole sama kappale).
Sopii minulle :joojoo: Ja juu, Saturnus oli oikeilla jäljillä, katselin raati-ideoitani ja ajattelin lyödä kaksi härkästä yhdellä kärpäsellä eli yhdistää kaksi biisiä sekä lyhyysraadin samaksi niin minuuttimäärä itsessään ei nouse järkyttävän korkeaksi. Toki osallistujamäärästä riippuen työtä voi silti riittää osallistujalla ihan tarpeeksi, tuskin kuitenkaan samoissa määrin kuin allekirjoittaneella raadin vetäjänä :mrgreen:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Saturnus Psycho kirjoitti: 07 Touko 2023, 20:17 Koska biisejä lähetetään kaksi, on kuunneltavaa enemmän, mutta koska biiseissä on 150 sekunnin sääntö, ei kuunteluminuuttien määrä voi kasvaa kovin suureksi. Jos jokainen lähettäisi kaksi yli viiden minuutin biisiä, olisi siinä riski että kuunteluminuutteja tulisi huima määrä.
Toistan: miten pisteiden yhteenlaskeminen vaikuttaa kuunneltavan musiikin määrään?

Käsittääkseni kuunneltavaa musiikkia olisi täsmälleen saman verran, jos jokainen valitsisi kaksi biisiä mutta voittaja olisi yksinkertaisesti eniten pisteitä saava kappale. Aiemmissa tuplabiisiraadeissa ei ole ynnäilty saman ilmoittajan eri kappaleiden pisteitä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Nyt ymmärsin pointtisi!

Yhteenlaskeminen ei tietenkään vaikuta tähän mitenkään, mutta mun pointti olikin se että jos joskus halutaan yhteenlaskeminen teemaksi, niin eiköhän tämä ole oikea hetki sille. Jos yhteenlasku halutaan teemaksi mutta samalla kritisoidaan sen yhdistämistä tämän toisen teeman kanssa, toivotaan samalla melko työlästä raatia.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja sziget »

Timoteus kirjoitti: 07 Touko 2023, 20:37 Toistan: miten pisteiden yhteenlaskeminen vaikuttaa kuunneltavan musiikin määrään?
Se vaikuttaa kuunneltavan musiikin määrään per lähettäjä. Määrä on max. 5 minuuttia. Ilman yhteenlaskemista voittaja joutuisi todistamaan musiikkimakunsa parhauden 2,5 minuutissa. Riittäisikö se? Irtoaisiko voitto liian helpolla tai satunnaisesti? Nyt ei sellaisesta ole pelkoa. Jos salama iskee samaan paikkaan kahdesti, voittaja on aito mestari. :cool:

Olen odottanut kahden biisin tiimikisaa. En odota toista Maailman pisintä raatia, kun en ehtinyt osallistua ensimmäiseenkään. Lyhytkestoiset biisit ansaitsevat täyden oman raatinsa, koska normiraadissa ne jäävät jalkoihin (ks. raati 82).
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

sziget kirjoitti: 07 Touko 2023, 21:05 Ilman yhteenlaskemista voittaja joutuisi todistamaan musiikkimakunsa parhauden 2,5 minuutissa. Riittäisikö se? Irtoaisiko voitto liian helpolla tai satunnaisesti? Nyt ei sellaisesta ole pelkoa. Jos salama iskee samaan paikkaan kahdesti, voittaja on aito mestari. :cool:
Tosiaan. Sokeakin kana voi löytää jyvän mutta tuskin kahta. Ehkä sääntöä voikin ajatella vapauttavana. Jos ei tavallisesti taistele voitosta, sattumanakkia on turha pelätä tai tavoitella. Ei sitä kuitenkaan tule. Mitalit voi lähettää etukäteen Aleksille, Happylle ja UFOPOLIlle. Me muut voimme valita liikoja stressaamatta mitä lystäämme! :surrur:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Timoteus kirjoitti: 07 Touko 2023, 21:34 Mitalit voi lähettää etukäteen Aleksille, Happylle ja UFOPOLIlle.
:kaunis:

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Kiitos teille kuudelletoista henkilölle, jotka jo lähettelitte biisejänne viestilootani. En ehdikään niitä vielä tänään käymään
läpi sen tarkemmin, pukelsin juuri toisen raadin tulokset ulos, vielä pitäisi käydä suihkussa & syödä + aikainen herätys aamulla.
Eli huomenna illansuussa tms. alkaa Åkelta tipahdella vahvistusviestejä :peukku:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja romualdo »

katsoin ensin että 1.50 sek. siis minuutin ja 50:n sekunttia korkeintaan kestäviä lauluja, no jo on... aika haastawaa ... mut onneks tuli viel enemmän väljyyttä ja edustuslaulu saakin olla peräti 2 min. 30 sekunder... tolleen wanhaan hywää ESC-aikaan... esim. tipitii oli melkein noin pitkä laulu ...
Tähän lähden mukaan, ehkä lähden, ehkä en ...

Avatar
Havulintu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Helmi 2023, 11:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Havulintu »

Jättäydyn tästäkin pois. Nyt on ollu harmittavasti useampi sellanen raati peräkkäin, ettei mun lähimuisti riitä. Mun aivot ei salli kovin monen biisin muistamista kerralla niin, että pisteeni olisivat loppupäästä mitään muuta kuin arpomista. Tässäkin takuulla arvosteltavien biisien määrä tulee olemaan mun aivoille liikaa :lohduton: Ite idea kyllä ihan kiinnostava, mut toimis pienemmällä porukalla paremmin.
Elämä on rock'n roll, vaikka joskus meniskii vähä bluesin puolelle.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33080
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Pete »

Havulintu kirjoitti: 12 Touko 2023, 22:06 Jättäydyn tästäkin pois. Nyt on ollu harmittavasti useampi sellanen raati peräkkäin, ettei mun lähimuisti riitä. Mun aivot ei salli kovin monen biisin muistamista kerralla niin, että pisteeni olisivat loppupäästä mitään muuta kuin arpomista. Tässäkin takuulla arvosteltavien biisien määrä tulee olemaan mun aivoille liikaa :lohduton: Ite idea kyllä ihan kiinnostava, mut toimis pienemmällä porukalla paremmin.
Olethan kirjoittanut jokaisen kappaleen arvosanan itsellesi jonnekin ylös? En usko, että kukaan ulkoa kappaleitten arvosanoja muistaa. :shock: Harmi, jos jäät pois. :lohduton:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Havulintu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Helmi 2023, 11:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Havulintu »

Pete kirjoitti: 12 Touko 2023, 22:08
Havulintu kirjoitti: 12 Touko 2023, 22:06 Jättäydyn tästäkin pois. Nyt on ollu harmittavasti useampi sellanen raati peräkkäin, ettei mun lähimuisti riitä. Mun aivot ei salli kovin monen biisin muistamista kerralla niin, että pisteeni olisivat loppupäästä mitään muuta kuin arpomista. Tässäkin takuulla arvosteltavien biisien määrä tulee olemaan mun aivoille liikaa :lohduton: Ite idea kyllä ihan kiinnostava, mut toimis pienemmällä porukalla paremmin.
Olethan kirjoittanut jokaisen kappaleen arvosanan itsellesi jonnekin ylös? En usko, että kukaan ulkoa kappaleitten arvosanoja muistaa. :shock: Harmi, jos jäät pois. :lohduton:
Olen tietysti, mutta jos listalla on vaikka 30 biisiä niin niistä kolmannes on kymmenen. Kympin sisällekin tuskin yltää hyviin pisteisiin useampi kuin viisi, ja sit ne vähemmän hyvät jää huonommin mieleen :roll: Tässä raadissa normi osallistujamäärällä on varmaan kuuskytä biisiä ja jos niistä pitää arvostella 30 % niin se on jo melkein 20 biisiä jotka pitäis muistaa. Hyvä jos muistan edes 20 lähintä sukulaistani! :heh:
Elämä on rock'n roll, vaikka joskus meniskii vähä bluesin puolelle.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Mietit ehkä liikaa. En muista moniakaan kuuntelemiani raatikappaleita, mutten anna sen häiritä. Olen keskivertoa kuuntelijaa tiukempi arvosanojen suhteen, eikä minua haittaa antaa pisteitä keskitasoisille kompromissikappaleille, joita en todennäköisesti kuuntele tahi muistele enää koskaan uudelleen.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7489
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Requel »

Mä koen pisteyttämisen loppujen lopuksi aika helpoksi, vaikkakin työlääksi. Ensimmäisellä kierroksella kuuntelen kaikki kokonaan ja rajaan suoraan "no way" -tapaukset pois. Seuraavaksi teen parhaiden kesken toista kuuntelukierrosta, jolloin yritän jaotella ne hyviin ja keskinkertaisiin. Yleensä pisteille päässeistäni hyviä on n. puolet ja keskinkertaisia toinen puolikas. Kolmannella kierroksella alan järjestellä hyviä keskenään ja keskinkertaisia keskenään. On helppo laittaa esim. kuusi parasta keskenään järjestykseen ja kahdeksan keskinkertaista omaansa. Lopuksi kuuntelen listan vielä parhaimmasta huonoimpaan taikka toiste päin, jolloinka biisejä on helppo liikutella hieman alemmas ja ylemmäs tarvittaessa. Yleensä ihan loppumetreille asti mukana roikkuu 1-2 ylimääräistä biisiä jos jokin biisi osoittautuukin lisäkuunteluilla kelvottomaksi.

Suosittelen lämpimästi listan muodostamista hissukseen mikäli kokee vaikeuksia muistaa biisejä. Enemmän aikaa se vie, mutta aina olen selvinnyt. :violette:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Minulla on tapana kuunnella biisit kahdesti tai kolmesti läpi. Ensimmäisellä kierroksella kuuntelen kaikki kappaleet läpi, ja annan jokaiselle numeroarvosanan asteikolla 1-10.

Toisella kierroksella käyn kappaleet läpi arvosanoittain kympeistä aloittaen. Laitan kappaleet siis arvosanan sisällä paremmuusjärjestykseen. Tarvittaessa korjaan arvosanaa. Sitten jaan pisteet järjestyksessä kymppien parhaasta aloittaen niin pitkälle kuin pisteitä riittää. En käy läpi enää kappaleita, joiden arvosanakategoriaan ei jaettavia pisteitä riitä.

Mahdollisella kolmannella kierroksella kuuntelen enää pisteille päässeet, ja varmistan, että järjestys on oikea. Usein käyn tämän kierroksen pikana läpi, enkä enää kuuntele kappaleita kokonaan. Aikaa koko pisteytykseen menee 2-3 päivää (koska en jaksa tai ehdi käydä ensimmäistä kierrosta yleensä kerralla läpi), eikä tällä systeemillä mielestäni ole erityisen vaikeaa saada pisteille pääseviä kappaleita järjestykseen. :joojoo:

Mitä tähän raatiin tulee, niin minunkin raatitaukoni jatkuu yhä. Minulla ei ole nyt käytettävissäni riittävää aikaa keskittyneeseen kuunteluun.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3084
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 124 - Aina sun pitää...

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mulla aika samanlainen tyyli Requelin kanssa noissa pisteytyksissä. Ihan hyvin sitä jo ensimmäisellä kuuntelulla pystyy pudottelemaan niitä joilla ei ole mitään mahdollisuuksia saada pisteitä, ja tähän ehkä myös korva harjaantuu kun raateja on ollut useita.
Osa raadeista on työläitä (esim. tuo puntariraati oli työläs puntaroida) mutta pääosin yleensä riittää kun kappaleita lajittelee eri tasoisiksi ja kuuntelee ne toiseen kertaan jotka voivat pisteitä saada.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Vastaa Viestiin