ESC23: Väärä laulu voitti!

Euroviisut 2023 Britanniassa
Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2101
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Miten voi vieläkin harmittaa :draamaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3261
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Itseä ei enää liiemmin harmita. Enemmänkin huvittaa, miten Loreen on käytännössä jo lähes unohdettu ja joka puolella soi Käärijää jääkiekko-otteluita myöten. :heh: Olisihan se ollut miljoonannen kerran sanottuna hienoa saada viisut Suomeen jo toisen kerran, mutta järjestäkööt ruotsalaiset, kun kerran siinä niin hyviä ovat. Mellojen nykyisen tason tietäen uutta Loreenia tuskin on ainakaan kotikisoihin luvassa, pieni vaisto sanoo näin.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Cha cha cha soi lätkämatseissa koska se sopii tunnelmaltaan hiukan paremmin tollaisiin tilaisuuksiin kuin Tattoo (ja ehkä kisojen järjestäjämaalla on myöskin biisivalintaan jonkinlainen vaikutus).

Noista kiertävistä lätkän MM-kisoista tuli mieleen, että pitäisikö viisuissa luopua "voittaja isännöi"-perinteestä ja siirtyä hakumenettelyyn. Suomellakin olisi silloin paremmat saumat päästä vielä isännöimään viisuja. Ai, ei kuulosta hyvältä? :heh: No ei sitten, olipahan vain mieleen juolahtanut ajatus.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Einingia »

^^Näin on! Vaikka tämän tulee muistamaan kiikkustuoliin asti, "voi kun oltaisiinkin voitettu!", on koko Käärijä-ilmiö voittanut niin paljon kaikkea muuta, että se on korjannut kaiken korjattavissa olevan.

Koko muu Eurooppa kannatti meitä ja laulaa meidän lauluamme. Suomessa lapset leikkivät Käärijää ja heistä kasvaa vielä hieno viisufanipolvi. Latvia kuittaili voitollaan Ruotsiin ja heitä selkeästi ärsytti, vaikka Latvia ei edes haukkunut Ruotsia kansakuntana toisin kuin Ruotsi teki meille.

Cha cha cha jatkaa voittokulkuaan kohti uusia maanosia. Juryt voivat pitää tunkkinsa ja miettiä omaa ammattitaitoaan. Miten jäi tällainen ilmiöpotentiaali huomaamatta?
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 757
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Komppaan aiempia kommentteja. Cha Cha Cha on erinomainen lätkäbiisi. Veikkaan, että Tuiskun kanssa tehtyä Auto jää -biisiä kaavailtiin tämän kevään mestaruuskisojen hitiksi, mutta aika vähän sitä kuului. Ei vissiinkään aiheuttanut suurta innostusta. Itse pidin tätä liian kliseisenä melodiana ja sekoittui päässäni Latvian Wolves of The sea hirvitykseen.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Itse olin katsomassa Suomen välieräottelua ja siellä DJ soitti Auto jäätä itse asiassa enemmän kuin CCC:tä. Että kyllä se myös kuuluvuuden näissä kisoissa sai. Toki CCC aiheutti isomman reaktion.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Einingia kirjoitti: 28 Touko 2023, 23:22 ^^Näin on! Vaikka tämän tulee muistamaan kiikkustuoliin asti, "voi kun oltaisiinkin voitettu!", on koko Käärijä-ilmiö voittanut niin paljon kaikkea muuta, että se on korjannut kaiken korjattavissa olevan.

Koko muu Eurooppa kannatti meitä ja laulaa meidän lauluamme. Suomessa lapset leikkivät Käärijää ja heistä kasvaa vielä hieno viisufanipolvi. Latvia kuittaili voitollaan Ruotsiin ja heitä selkeästi ärsytti, vaikka Latvia ei edes haukkunut Ruotsia kansakuntana toisin kuin Ruotsi teki meille.

Cha cha cha jatkaa voittokulkuaan kohti uusia maanosia. Juryt voivat pitää tunkkinsa ja miettiä omaa ammattitaitoaan. Miten jäi tällainen ilmiöpotentiaali huomaamatta?
:joojoo: :peukku:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

viisuilta kirjoitti: 28 Touko 2023, 21:53 Miten voi vieläkin harmittaa :draamaa:
Luulen, että jossain määrin tulee harmittamaan täältä ikuisuuteen, vaikka pahin ketutus onkin helpottanut. Mutta onpahan mitä kiikkustuolissa muistella ja välittää (sopivasti liioiteltuna ja väritettynä) perimätietona eteenpäin seuraaville sukupolville... :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nyt sain vasta katsottua finaalin pisteidenannon uudestaan. Oli muuten järkyttävää nähtävää. :heh: Ei tuollaisia runaway-juryvoittoja kyllä voi millään ilveellä luonnostaan tulla. Mielestäni kymmenet Ruotsin täysistä pisteistä olisi pitänyt ainakin jakaa Sveitsin ja Viron kesken. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Skeletor
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Touko 2023, 01:23

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Muistaako joku, tuleeko Euroviisujen Youtube-kanavalla joka kuukausi tuo katsotuimmat-video? Meinaan että kuumottaako se yhtään, kun voittaja ei olekaan se katsotuin video näin lyhyellä aikavälillä.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Serduchka kirjoitti: 31 Touko 2023, 20:42 Nyt sain vasta katsottua finaalin pisteidenannon uudestaan. Oli muuten järkyttävää nähtävää. :heh: Ei tuollaisia runaway-juryvoittoja kyllä voi millään ilveellä luonnostaan tulla. Mielestäni kymmenet Ruotsin täysistä pisteistä olisi pitänyt ainakin jakaa Sveitsin ja Viron kesken. :joojoo:
Viro ois saanu voittaa raatiäänet. Alika on niin huippu esiintyjä! :draamaa:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2101
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Kuuntelin jonkun viikon tauon jälkeen CCC: n… Ei ois pitänyt :vollotus: Saatanan raadit, miksi te teitte tämän :jupinaa: Mikään mahdollinen tuleva voitto ei tuo Kärtsärille vuoden 2023 voittoa biisillä Cha cha cha :lohduton:

Mun voittaja, yleisön voittaja ja se oikea voittaja. Nyt ja aina.

Mutta raadit kaiken tuhosi ja virallisen voiton vei! :synkka:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Viisuhistoriassa on Käärijällä seurana aika monta hyvää ja loistavaa biisiä sijoilla kaksi tai kolme ja jotka eivät koskaan voittaneet viisuja...

Sen lisäksi, että svedut ryöstivät meiltä viisuisännyyteen liittyvän ennakkokeskustelun ja hypen, harmittaa se, että Loreen päätti juuri tänä vuonna sitten osallistua viisuihin. Toki raadit olisivat Loreenin puuttuessa löytäneet jotain muuta tykättävää ennen Käärijää, mutta luulen kuitenkin että pisteet oisivat jakautuneet tasaisemmin ja Käärijällä olisi sitä kautta ollut paremmat saumat voittoon.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Nekku kirjoitti: 31 Touko 2023, 23:44 Viro ois saanu voittaa raatiäänet. Alika on niin huippu esiintyjä! :draamaa:
Sen olisi pitänyt jäädä alemmas. Äärimmäisen yliarvostettu raatien osalta. Onneksi ei saanut yleisöltä paljoa pisteitä (sen sijaan Italiaa yleisökin yliarvosti).

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jos raatipisteitä pitäis alkaa jakaa Ruotsin, Viron ja Sveitsin kesken, niin en ihmettele yhtään, että Ruotsi vei.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Sitä on kanssa hyvä miettiä että missä Albanian raatipisteet ovat? :ylppis: Ja oliko se Loreenin kuutio nyt siis se syy että se oli raatien mielestä paras? Jos se olisi jätetty pois, olisiko esitys ollut vähemmän "korkealaatuinen"?
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1980
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Nekku kirjoitti: 01 Kesä 2023, 14:36 Sitä on kanssa hyvä miettiä että missä Albanian raatipisteet ovat? :ylppis: Ja oliko se Loreenin kuutio nyt siis se syy että se oli raatien mielestä paras? Jos se olisi jätetty pois, olisiko esitys ollut vähemmän "korkealaatuinen"?
Raadit ei arvosta etnoa, simple as that. Albanialla on abouttirallaa joka vuosi kisojen top 3 laulaja (biisit ei aina niin hyviä), mutta huonosti pärjäävät :draamaa:
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Creeperqueen kirjoitti: 01 Kesä 2023, 17:08 Raadit ei arvosta etnoa, simple as that.
Tällaiset raadit saa luvan pysyä poissa! :niinpa:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

hra47 kirjoitti: 01 Kesä 2023, 14:17 Jos raatipisteitä pitäis alkaa jakaa Ruotsin, Viron ja Sveitsin kesken, niin en ihmettele yhtään, että Ruotsi vei.
Mä kyllä vähän ihmettelen. :raaps: Varsinkin niin ylivoimaisesti. Ennemmin olisin vaihtanut Italian ja Viron paikkaa juryäänissä. Sen lisäksi nostanut Viron vielä Israelin ohi toiseksi ja tasoittanut maan eroa Ruotsiin – toisin sanoen Ruotsille vähemmän pisteitä (240–250) ja Virolle enemmän (190–200). Alikan laulusuoritus oli parempi kuin Loreenilla ja kappalekin oli persoonallisempi. Eikö sitä tosiaan olisi pitänytkin painottaa tuomarien arvostelukriteereissä? :mitvit: :niinpa:
Creeperqueen kirjoitti: 01 Kesä 2023, 17:08
Nekku kirjoitti: 01 Kesä 2023, 14:36 Sitä on kanssa hyvä miettiä että missä Albanian raatipisteet ovat? :ylppis:
Raadit ei arvosta etnoa, simple as that. Albanialla on abouttirallaa joka vuosi kisojen top 3 laulaja (biisit ei aina niin hyviä), mutta huonosti pärjäävät :draamaa:
Tämä. Kappaleet kun eivät vaan useimmiten riitä. Elsa Lilan Evita olisi ollut tuomareilla kolmen kärjessä. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

figure8
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 458
Liittynyt: 08 Joulu 2012, 18:40

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja figure8 »

Ymmärrän Ruotsin raativoiton mutten noin isoa pistemäärää. Jos Tattoo olisi saanut molemmilta komponenteilta n. 300 pistettä,
sen voitto olisi paljon helpommin sulateltavissa mutta raatiyliarvostus ja roima tappio yleisöäänissä jäävät kyllä pännimään. :niinpa:

Raatituloksissa yleensä ottaen eniten ärsyttää vokaalikapasiteetin yliarvostus. Liettuan ja Kyproksen ei luulisi sävellyksinä saavan paljoa arvostusta raadeilta, mutta laitetaanpas laulaja huutamaan täyttä kurkkua niin päästään sekä raatituloksissa että kokonaistuloksissa vasemmalle puolelle. :niinpa: En voi edes hirveän paljon iloita Viron ja Espanjan raatimenestyksestä, kun uskon tämän auttaneen heitäkin liikaa. Eiköhän tämä ole myös osasyy tuolle 190 pisteen kaulalle Ruotsin ja Suomen välillä...

Suomen suhteellisen heikon raatituloksen hyväksyn pitkin hampain, mutta täydellisessä maailmassa poistaisin Ruotsilta 40, Kyprokselta 30 ja Liettualta 30 pistettä ja survoisin kaikki 100 pistettä Slovenialle, jonka heikkoa raatitulosta en ymmärrä ollenkaan. :aivanmaassa: Pari muutakin outoa raatitulosta löydän, mutta ne hyväksyn vielä jotenkuten.
Creeperqueen kirjoitti: 01 Kesä 2023, 17:08
Nekku kirjoitti: 01 Kesä 2023, 14:36 Sitä on kanssa hyvä miettiä että missä Albanian raatipisteet ovat? :ylppis: Ja oliko se Loreenin kuutio nyt siis se syy että se oli raatien mielestä paras? Jos se olisi jätetty pois, olisiko esitys ollut vähemmän "korkealaatuinen"?
Raadit ei arvosta etnoa, simple as that.
Itse lasken Espanjan ja Tšekinkin etnoksi. :raaps:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Serduchka kirjoitti: 01 Kesä 2023, 18:02 Alikan laulusuoritus oli parempi kuin Loreenilla ja kappalekin oli persoonallisempi.
Laulusuoritus parempi joo, kappaleen paremmuudesta en niin varma olisi (Viron balladi aika tusina mutta artisti nosti), ja Virolla tosi tylsä visuaalinen puoli, ihme pönötystä ja turhaa edestakaisin kävelyä. Aika tasan menisivät kirjoissani, jos jurytuomasi olisin.

Se on sitten toinen juttu että henk.koht tykkäsin Virosta enemmän. Mutta eihän siinä loppujen lopuksi ollut kuin osaava artisti. En usko että Georgian Irun esittämämä olisi noinkaan hyvin toiminut, vaikka teknisesti hänkin osaa laulaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

figure8 kirjoitti: 02 Kesä 2023, 01:58 Raatituloksissa yleensä ottaen eniten ärsyttää vokaalikapasiteetin yliarvostus. Liettuan ja Kyproksen ei luulisi sävellyksinä saavan paljoa arvostusta raadeilta, mutta laitetaanpas laulaja huutamaan täyttä kurkkua niin päästään sekä raatituloksissa että kokonaistuloksissa vasemmalle puolelle. :niinpa: En voi edes hirveän paljon iloita Viron ja Espanjan raatimenestyksestä, kun uskon tämän auttaneen heitäkin liikaa. Eiköhän tämä ole myös osasyy tuolle 190 pisteen kaulalle Ruotsin ja Suomen välillä...

Suomen suhteellisen heikon raatituloksen hyväksyn pitkin hampain, mutta täydellisessä maailmassa poistaisin Ruotsilta 40, Kyprokselta 30 ja Liettualta 30 pistettä ja survoisin kaikki 100 pistettä Slovenialle, jonka heikkoa raatitulosta en ymmärrä ollenkaan. :aivanmaassa: Pari muutakin outoa raatitulosta löydän, mutta ne hyväksyn vielä jotenkuten.
Creeperqueen kirjoitti: 01 Kesä 2023, 17:08

Raadit ei arvosta etnoa, simple as that.
Itse lasken Espanjan ja Tšekinkin etnoksi. :raaps:
Hyvä pointti Espanjan suhteen. Ehkä raati sitten tuon ilmansuunnan etnoa on oppinut arvostamaan? Teleäänet olivat hävyttömän surkeat. Muka yhtä surkea kuin se hytkyvän kesäutonsa penkillä rakastetulleen temppuja tekevä Manel. - Tätä pitäisikin setviä tarkemmin, milloin etno raadeille kelpaa ja milloin ei. Shumin tyrmäsivät Itä-Euroopan raadit.

Laulutaidon arvioinnin voisi poistaa arviointikriteereistä kokonaan nyt kun nauhoitettu taustalaulu on salittua. Lähinnä mitataan sitä, kuka osaa taustanauhoilla peittää laulutaidon puutteita. Kypros osasi paljon paremmin kuin Suomi. En moiti raatilaisia, jotka pudottivat Suomen pisteiltä heikon livelaulun takia, koska se poppiosuus meni luvattoman heikosti (vrt. vaikka UMK). Niitten taustanauhojen koostamista ei tosiaan taidettu hankata ainakaan yhtä hyvin kuin Kypros osasi. Tai ehkei osattu puhua kyprosmaista määrää taustanayhalaulua hyvksyttäväksi?

Liettuan biisiä en ymmärtänyt joten olen vhän jäävi arvioimaan sen pisteitä, mutta täydellisessä maailmassani Kyproken pisteitä voisi vaikka Slovenialle tosiaan siirtää osan. Olihan Slovenian poprock pätevä ja lisäksi ihan omatekemä eikä mikään ostokappa (eikä edes mikään oma suosikkini, joten voin väittää olevani pätevä arvioimaan). Kaipa se on edelleen rikos laulaa muilla kielillä kuin englannilla tai italialla tai lattarit espanjaksi ja eiffeltorneilut ranskaksi.

Toivoisin silti, että raadeilla edelleen on lupa jonkin verran palkita hyvää livelaulantaa. Harmi vain, että ne pointsit tuntuvat menevän tapauksille, joissa kappale on omaan korvaan tuttua ja turvallista. Ei Albanian tämänvuotinen sekään mikään musiikillisesti uraauurtava tekele ollut, mutta eipä ollut Vironkaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Musta taas Viron esityksessä ei tarvinnu olla mitään ylimääräistä, koska Alika ei mitään sellaista kaivannut nostaakseen tasoaan. Siksi se oli musta niin hieno esitys.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Raati arvosteli eri lähetyksen kuin katsojat. Raativersiossa Käärijällä meni laulu paremmin kuin virallisessa finaalissa ja Loreenilla taas huonommin.

Juryt halusivat painottaa valmiiksi pureskeltua, turvallista, ruotsalaista radiohöttöä enemmän kuin koko Europpaa yhdistänyttä Käärijää.

Säännöt eivät ole samat kaikille.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nekku kirjoitti: 02 Kesä 2023, 08:53 Musta taas Viron esityksessä ei tarvinnu olla mitään ylimääräistä
Ei niin ja olihan siinä se itsestään soittava piano. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Nekku kirjoitti: 02 Kesä 2023, 08:53 Musta taas Viron esityksessä ei tarvinnu olla mitään ylimääräistä, koska Alika ei mitään sellaista kaivannut nostaakseen tasoaan. Siksi se oli musta niin hieno esitys.
Miksi siinä sitten oli ylimääräistä, kun ei tarvinnut? Monimutkainen asu ja kävelyä sinne tänne. Olisi valinnut päälleen jotain mukavampaa ja pönöttänyt paikallaan.

Ai niin ja joku itsestään soittava piano tosiaan myös.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Alikan liikkuminen oli mun mielestä kivan näköistä ja asu sopi hänelle hyvin. Piano ei tuntunut ylimääräiseltä vaan luontevalta osalta esityksessä.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Mitä väliä sillä oli, mitä Alikan esityksessä oli, jos kerran lauluäänestä piti palkita?

Ai juu koska säännöt eivät ole samat kaikille.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Tuo laulutaidon korostaminen muuten vähän mietityttää. Kun tuntuu että se on kaiken muun yläpuolella. Aina se on laulutaito josta palkitaan tai rangaistaan. Ja siis kyllähän se laulutaito on tärkeä, mutta vaikuttaa siltä että mikään muu ei meinaa vaikuttaa esityksen arviointiin, kun kaikissa arvioinneissa tunnutaan siihen laulutaitoon ainoastaan keskittyvän.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC23: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

https://www.is.fi/viihde/art-2000009630643.html
Greta Thunberg HS:lle: Käärijän olisi pitänyt voittaa euroviisut
:heh:

Särähti korvaan vaan tuo kommentti:
Jos Ruotsi lähettää Loreenin kaltaisen esityksen, se ei ole euroviisujen hengen mukaista. Euroviisuihin sopiva esitys oli esimerkiksi Suomen esitys, jonka olisi pitänyt voittaa, hän sanoi HS:lle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lukittu