Selostajat

Euroviisut 2010 Oslossa

Paras selostus?

Jaana Pelkonen & Asko Murtomäki
27
69%
Tobias Larsson
4
10%
Sanna Kojo & Jorma Hietamäki
1
3%
Christene Meltzer & Edward af Sillén
1
3%
Muu selostus
6
15%
 
Ääniä yhteensä: 39

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Selostajat

Viesti Kirjoittaja Roope »

Christine Meltzer korvaa Shirley Clampin Svt:n selostuskopissa :tosion:

http://schlagerprofilerna.blogspot.com/ ... torer.html

Koskahan Ylellä vaihdoksia :uujee:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Selostajat 2010

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Kuten Peltsi jo Suomen karsintojen aikaan uumoili, Jaana ja Asko selostavat kisat Oslosta.

Hatusta heitetty villi veikkaus. Koska Peltsi jää kotimaahan, hän ilmoittaa Suomen pisteet finaalissa? :mitvit: :peukku:

Uudessa IL:n TV-Jätissä on aukeaman kokoinen viisujuttu. Jaana, Peltsi ja Thomas Lundin ovat rankanneet molemmat semifinaalit. Jaanan suosikkeja Israel ja Espanja. Maininnan saa myös Ranska ja Bulgaria.
Peltsi nimeää Liettuan. Thomas Lundin uskoo, että ensi vuonna kisataan Berliinissä. :surrur:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33171
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2010

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hienoa, että vain kaksi selostajaa! :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Selostajat 2010

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Juuri kun on paikan päällä, niin ei tarvitsisi kuunnella Peltsin ärsyttäviä kommentteja kotona :jupinaa: Just, että meni siinäkin eräs hupi :heh: No, mutta parempi niin kun ei ole ollenkaan selostusta... Terry Woganin selostukset on toki niin legendaarisia, vaikka haukkuikin Krissen ihan lyttyyn vuonna 2007 :surrur: Harmi, ettei enää ole tässä hommassa, mutta ihan hyvin Grahamkin Ison-Britannian kommentoinnit osaa :joojoo:
MuzaMaza kirjoitti:Hatusta heitetty villi veikkaus. Koska Peltsi jää kotimaahan, hän ilmoittaa Suomen pisteet finaalissa?
Älä sano, että se on totta :eiei: :pliis:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Selostajat 2010

Viesti Kirjoittaja Roope »

Heidän selostuksestaan aion illalla nauttia :korvana:

Kuva

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja Roope »

Oikein miellyttävä oli Svt:n selostus :ruotsi: :ihana:

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Hollannin selostuskin oli hassunhauska, niinkuin joka vuosi! :alankomaat:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6309
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja mariah »

jaana ja asko=best :ihana: toimii paremmi tää kahen kimppa ku muina vuosina kolmen kimppa ku peltsi oli höpöttää.

Avatar
esc2010
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 723
Liittynyt: 11 Loka 2009, 19:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja esc2010 »

mariah1979 kirjoitti:jaana ja asko=best :ihana: toimii paremmi tää kahen kimppa ku muina vuosina kolmen kimppa ku peltsi oli höpöttää.
Jäi enemmän aikaa faktoille yms. mutta oli siellä huumoriakin :heh:

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Parempi näin ku hösläys jäi pois. Kaks tyyppiä yhteen boxiin on ihan riittävästi.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
aisha
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 81
Liittynyt: 24 Touko 2006, 17:22
Paikkakunta: Pks

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja aisha »

Kuuntelin Tobiasta :ihana: ja aion kuunnella myös torstaina ja lauantaina. Sopivasti huumoria ja faktoja, eikä hän puhu biisien eikä edes juontajien (englanninkielisten osuuksien) päälle. :joojoo:
Mi nena caliente, cuando baila se enciende
el fuego en su cuerpo, que la quema por dentro
Te hechiza con su vientre, te juega con la mente...

Avatar
RockOn
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 528
Liittynyt: 08 Marras 2006, 16:44

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja RockOn »

esc2010 kirjoitti:
mariah1979 kirjoitti:jaana ja asko=best :ihana: toimii paremmi tää kahen kimppa ku muina vuosina kolmen kimppa ku peltsi oli höpöttää.
Jäi enemmän aikaa faktoille yms. mutta oli siellä huumoriakin :heh:
Oliko? Mulla jäi se puoli sitten kokonaan tajuamatta. Koin selostuksen vähän laimeana aiempiin verrattuna. Ihan kuin selostajia ei olisi jännittänyt itse tapahtuma ja Suomen menestys ollenkaan. Mulla on jäänyt parhaiten mieleen Askon ja Marian selostukset ja niihin tulee aina verrattua.

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Eikö selostusta saa enää mitenkään pois niinkuin ennen? Ainakaan mun tv:ssä ei toiminut entiseen malliin. Kuuntelin Tobiasta, mutta mieluiten katsoisin kokonaan ilman selostusta.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Tämän vuoden selostus ekassa semissä oli kuolettavan tylsä! Huomaa selvästi, ettei Jaanan ja Askon kemiat kohtaa yhtään samalla lailla kun Jaanan ja Peltsin/Heikin. Koko hommasta puuttui huumori ja oikeat räiskyvät mielipiteet. Ei kaikesta tarvitse tykätä ja pitää myös hyväksyä se, että selostajillakin on omat spontaanit mielipiteensä! Olen viime vuosina saanut hyvät naurut selostuksista, ja ne nimenomaan ovat olleet osanaan kohottamassa viisuiltojen fiilistä.Kolme selostajaa oli täydellinen kombinaatio! Faktaa, fiilistä, naurua. Kaikkia. Hyvä lisämauste siihen. Nyt se ponnekkuus ja innokkuuss, spontaanius puuttuivat kaikki ja oli tylsä. Niin tylsä, että ärsyttää. Tuntui vaan että niillä oli siellä kopissaankin ihan helvetin tylsää. Anteeksi ruma sana. Minua vain ärsyttää ihan järkyttävästi nyt.

:synkka: Ymmärrän toisaalta myös tämän että Paasonen on puh-pah-pelistä pois- olivathan ne selostukset joku vuosi vähän tasoa "Tais jäädä huurunen läntti lattiaan", mutta nauroinpa muuten tuollekin. Ja toisaalta ymmärrän kyllä myös että ylen pitää olla kansan yleinen sivistäjä jne jne. Nyt kiukuttaa niin paljon että pitää kyllä kirjoittaa paatoksella ylelle palautetta. Hmp!!!! :niinpa:

En kai ole ainoa joka on tätä mieltä??
Viimeksi muokannut Ruut, 27 Touko 2010, 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11535
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja romualdo »

odotan tämän vuoden dvd:tä enemmän ku muita, (eihän minulla niitä muita olekaan) Ratio Suomen selostajat ,varsinkin Sanna puhuu raivostuttavasti heti suosionosoitusten päälle, kauhea kiirus ku on... aikaisemminkaan ei olisi kaivattu Hietamäen lahoja aasinsiltoja,jotka eivät edes mitenkään liittyneet lauluihin... otin Tobiaksen juonnot alkuosasta talteen.... KUKA noista ei kiirehdi liikaa rakastelemaan omaa ääntään...????? (vaikka vähän myöhäistä enää kysyä...)

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Ruut kirjoitti:
Ymmärrän toisaalta myös tämän että Peltsi on puh-pah-pelistä pois- olivathan ne selostukset joku vuosi vähän tasoa "Tais jäädä huurunen läntti lattiaan"
Se oli Heikki Paasonen, joka noita huurukommentteja viljeli, ei Peltsi.
Ja joo, selostus oli totisesti valju. Ja mikä ikävintä, luin jostain että Peltsi ei ole edes finaalissa selostamassa. :lohduton:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Hapa kirjoitti:Eikö selostusta saa enää mitenkään pois niinkuin ennen?
Samaa toivoisin minäkin... Varmaan tosi koomista, mutta huomaan itse huutavani monessa kohtaa selostajille (kuvaruudulle) "shhh!!!", kuten meluaville lapsille :heh:, kun haluaisin kuulla vaikkapa mitä juontajat sanovat, tai keskittyä rauhassa odottelemaan seuraavaa kappaletta, ja selostajat vain pälättävät päälle minkä ehtivät... :niinpa: Turhempaa ja ärsyttävämpää asiaa ei viisulähetyksessä olekaan kuin selostajat (tai on, sanojen tekstitys, mutta ei mennä nyt tällä kertaa siihen)...

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Mansikka kirjoitti:
Ruut kirjoitti:
Ymmärrän toisaalta myös tämän että Peltsi on puh-pah-pelistä pois- olivathan ne selostukset joku vuosi vähän tasoa "Tais jäädä huurunen läntti lattiaan"
Se oli Heikki Paasonen, joka noita huurukommentteja viljeli, ei Peltsi.
Ja joo, selostus oli totisesti valju. Ja mikä ikävintä, luin jostain että Peltsi ei ole edes finaalissa selostamassa. :lohduton:
hupsista! Voihan vinkurat,niin tietysti olikin. olin ihan hakoteillä oman kiukkuni kanssa. iso moka että sekottaa kaksi ihmistä toisiinsa. voihan nyt. :mrgreen:

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16197
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Jaana eurovision.tv:n haastateltavana:

Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Booster
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 16:47

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja Booster »

Mulla ei töllö näy joten kattelin nykivää ja katkeilevaa feediä interneetistä ja kuuntelin radio suomea...

Ja voi jeesus Jorma Hietamäkeä. Latteampia itsestäänselvyyksiä saa hakea. Siis aivan turha äijä. Ja käsittääkseni kanavan musiikkipäällikkö joten turhapa on palautetta lähettää juontajan vaihtamiseksi. Kuunnelkaapa ihan kiduttaaksenne ittänne hetken vaik töllö näkys...

Mistä te saatte kuuluviin näkyviin muita selostajia, siis näitä vierasperäsiä?

Terry Woganin oon kuullu sillon kun Lordi voitti ja se kommentit naapuriäänestämisestä oli ratkiriemukkaita vaikkei aina niin täsmällisiä.
Unkarin Kati come to Daddy - ei tartteis Euroopalta kysellä et entäs mun tarpeet.... ;-)

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja Roope »

Booster kirjoitti:
Mistä te saatte kuuluviin näkyviin muita selostajia, siis näitä vierasperäsiä?
Painamalla kaukosäätimestäni kanavaa 80 tai 92 :joojoo: , eivät näy :tosion:, mutta kuuluvat :korvana:

Vuoden Jorma-annos tuli täyteen spekulaatiostudioissa :eiei:

http://euroviisut.yle.fi/oslon-takahuon ... arjestykse

http://euroviisut.yle.fi/oslon-takahuon ... mifinaalin

Avatar
DaKapo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 140
Liittynyt: 29 Maalis 2009, 17:06

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja DaKapo »

Huh, onneksi Peltsi tiputettiin joukosta pois! Jaana ja Asko on hyvä parivaljakko, vaikka huumorin kukka ei ihan kukoistanutkaan..

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja Hapa »

rosetta kirjoitti:
Hapa kirjoitti:Eikö selostusta saa enää mitenkään pois niinkuin ennen?
Samaa toivoisin minäkin... Varmaan tosi koomista, mutta huomaan itse huutavani monessa kohtaa selostajille (kuvaruudulle) "shhh!!!", kuten meluaville lapsille :heh:, kun haluaisin kuulla vaikkapa mitä juontajat sanovat, tai keskittyä rauhassa odottelemaan seuraavaa kappaletta, ja selostajat vain pälättävät päälle minkä ehtivät... :niinpa: Turhempaa ja ärsyttävämpää asiaa ei viisulähetyksessä olekaan kuin selostajat (tai on, sanojen tekstitys, mutta ei mennä nyt tällä kertaa siihen)...
Tekniikka on kyllä nyt mennyt taaksepäin, jos kerran selostusta ei saa enää pois. No, voin itse valita Tobiaksen tai SVT Worldin, mutta kaikki eivät ruotsia ymmärrä tai eivät halua minkäänlaisia selostuksia. Yle yrittää pakkosyöttää katsojille heikkoa suomenkielistä selostusta, en vaan ymmärrä miksi... :niinpa:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Maza
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:53

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja Maza »

Selostajat ovat ohjelmassa täysin turhia.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja lharju »

Siis selostushan oli tänä vuonna oikeastaan aika hyvä. :shock: Ehdottomasti paras Pelkosen selostusvuosi koskaan. Ehkä se johtui siitä, että Peltsi ei ollut mukana. Ei sillä, ettäkö Peltsi olisi huono, mutta nyt Jaanalla ei ollut selostamossa käkättäjäkaveria mukana, vaan ainoastaan viisuekspertti Asko, joka on jäänyt aikaisempina vuosina taustavaikuttajaksi kahden riekkujan varjoon. Nyt homma pysyi koko ajan kasassa. Hyvä päätös Yleltä viedä vain yksi selostaja Askon lisäksi. :tapu: Tosin onhan se ollut jo monta vuotta tiedossa, ettei selostuksen tasossa voida päästä kuin ylöspäin. :heh:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja sziget »

Viisi tähteä Jaanalle ja Askolle. Ei mitään Peltsiä vastaan, mutta ehkä kaksi selostajaa tosiaan riittää. Sanna Kojosta voisin pitää ilman Jorma Hietamäkeä enemmän, jos kuuntelisin. Nyt ohitin radion kokonaan.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16660
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Yhdyn edellisiin. Loistava meni :peukku:

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja jv »

Kuulun tämänvuotiseen seslostukseen tyytyväisten joukkoon.

Viime hetkellä, kun viime viikon maanantaipäivänä ryntäsin töistä kotiin hakemaan kamppeitani kiiruhtaakseni sitten linja-autolle ja sillä edelleen Hesaan lentokentälle Oslon koneeseen, näin vielä pienen kuvausryhmän Turun vanhassa keskustassa. Siinä joukossa seisoskeli tihkusateessa Hjeltin talon edessä mm Peltsi. Ja on myönnettävä, että tämä näky antoi minulle kyllä hyvät lähtöfiilikset. Minä olin kiiruhtamassa Osloon mutta Peltsi puuhaisi jotain ihan muuta --> tällä kertaa saattaisin pitkästä aikaa jopa katsoa YLE:n suomenkielellä selostettuja viisulähetyksiä kotiin palattuani. Se olisikin kyllä ensimmäinen kerta hyvin moneen vuoteen. Ja aivan: olenkin nyt ollut niihin melko lailla tyytyväinen. Minulle Jaana-Asko-yhdistelmä toimi hyvin, nyt kun Jaanakin on selostuksessaan kehittynyt, ihan kuten hän tuossa ESC93:n linkittämässä eurovision.tv:n haastattelussa itsekin toteaa.
Ruut kirjoitti: Ei kaikesta tarvitse tykätä ja pitää myös hyväksyä se, että selostajillakin on omat spontaanit mielipiteensä!
Miksi pitää hyväksyä? Olen pitkän euroviisujen katselu-urani aikana kuunnellut monenlaiset selostukset, ja minua ovat kyllä aina miellyttäneet eniten ne selostajat, joilla on muuta kerrottavaa kuin omat mieltymyksensä. Minusta palkkaa nauttivilta selostajilta on lupa odottaa enemmän kuin kotisohvakommentaattoreilta. Eri ihmisten mielipiteitä biiseistä on koko kevään ollut kaikki media ja netit pullollaan. Niitä en kaipaa lisää.
Eikö tätä mieltä saa olla?
Tokihan ne mielipiteet tänäkin vuonna kävivät selviksi, mutta niihin ei onneksi uhrattu kauheasti aikaa, eikä päähuomio ollut niissä.

Minun ääneni menee aika pitkälti tämänvuotisen linjan jatkamiselle. Toki osa niistä taustatiedoista, joita nyt tarjoiltiin, olivat paikoin vähän mekaanisia: Se ja se henkilö ollut aiemmin mukana viisuyhteyksissä sinä ja sinä vuonna siellä ja siellä. Mielenkiintoisempaakin triviaa saattaisi löytyä. Esimerkiksi: millaisen kuvan artisti on antanut itsestään lehdistötilaisuudessa? Onko hän ladellut hauskoja sutkauksia vai onko pidättyväisempi tyyppi?
Mutta tämä on kyllä kevyen luokan kritiikkiä. Perusote on minun makuni mukaan nyt melko lailla paikallaan ja tästä on hyvä kehittää työtä eteenpäin.
:tapu:

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja greece »

Siis mul ei nyt varsinaisesti ole mitään tän vuotista selostusta vastaan, ihan hyvin se meni noin kahdellakin selostajalla :peukku: ...mutta kuitenkin tykkäsin ehkä vielä enemmän esim. viime vuotisesta selostuksesta, missä olivat siis Jaana, Peltsi ja Asko..Oli paljon enemmän hauskoja kommentteja mukana, muistan ainakin hajoamiseni kohdassa missä Rybak oli voittamassa viisuja niin Peltsi alkoi vaan selittää jotain norjalaisista turskista tai jotain :rofl: ..en ihan muista tarkkaan miten se meni.....Mut siis Jaana ja Peltsi heitti läppää ja Asko väliin taustatiedot: kuka artisti haki minkäkin maan karsintaan minäkin vuonna jne..Toimi musta hyvin kokonaisuutena :joojoo: ...Tänä vuonna meni ehkä vähän tylsäks jossain kohtii..

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Selostajat

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Jaana ja Asko :uujee:
Hyvä yhdistelmä. :heh:

Lukittu