Postikortit ja tv-toteutus

Euroviisut 2010 Oslossa

ESC 2010 tv-toteutus

*****
3
6%
****
6
13%
***
15
32%
**
16
34%
*
7
15%
 
Ääniä yhteensä: 47

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Miten onkin niin vaikeaa vielä vuonna 2010 hoitaa nettistreami kuntoon? Suoraan sanottuna aivan järkyttävää paskaa ollut tämä eurovision.tv-streami ykkössemifinaalin ensimmäisen puoliskon aikana.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4900
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Oslon järjestelyt ja valmistelut

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tän vuoden viisut vaikuttaa jotenkin halvalta.

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Oslon järjestelyt ja valmistelut

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

^^ Videoita videoiden perään ja 2 minuuttia lavalla joku surkea show :niinpa: I miss Moscow :lohduton:
LOBODA

Miljaemilia
Maistelija
Maistelija
Viestit: 31
Liittynyt: 21 Touko 2009, 11:36

Re: Oslon järjestelyt ja valmistelut

Viesti Kirjoittaja Miljaemilia »

Sekavan oloinen oli ykkössemi. Väliaikanumero oli hieman outo, vaikka ideana ollut varmaan ihan hyvä. Greenroomissa kaikki maat olivat erillään omissa loosseissaan. Ei oikein tullut sellaista Share the moment-fiilistä. Lisäksi joitakin maita tunnuttiin nostavan äänestyksen aikana enemmän esille kuin toisia. En vielä vaikuttunut järjestelyistä, mutta onhan tässä vielä torstai ja lauantai aikaa petrata.

Oopperan kummitus
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 387
Liittynyt: 06 Touko 2006, 20:35

Re: Oslon järjestelyt ja valmistelut

Viesti Kirjoittaja Oopperan kummitus »

Ei liity itse kisan järjestelyihin, mutta minua häiritsi ne "Äänestä tätä kappaletta numeroon.." -liuskat esitysten aikana. Ne veivät ison tilan kuvaruudusta ja häiritsivät esitysten katsomista. Pahinta oli kuitenkin että niiden vuoksi suomenkieliset tekstitykset piti toisinaan sijoittaa ylös - esiintyjien naamojen korkeudelle. :niinpa: Yritin poistaa tekstitystä, mutta eipä onnistunut tänäkään vuonna.

Itse viisujen uudistuksissa oli muutamia huonoja juttuja. En esimerkiksi pitänyt siitä, että ennen esityksiä näytettiin vähän aikaa (Melodifestivalenin tapaan) esiintyjiä valmistautumassa. Näyttäisivät mieluummin vaan niitä postikortteja ihan koko ruudulla niin kuin aina ennenkin. Paljon selkeämpää.

Lopussa ollut finalistien julkistaminenkin oli mennyt huonompaan suuntaan. Kilpailijoiden ilmeitä kuvattiin 10 sekunnin ajan aina ennen kuin uusi maa saatiin taas paljastettua. Ihan turhaa lähetyksen pitkittämistä minun mielestäni.

Kaipaan myös sitä green roomin tiivistä tunnelmaa, ihan kuten edellinen kirjoittajakin.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Oslon järjestelyt ja valmistelut

Viesti Kirjoittaja tomato »

Paljonkohan tuolla ekassa semissä oli porukkaa?
Oliko kaikki katsojat sijoitettu sinne maatasolle?

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Oslon järjestelyt ja valmistelut

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Minua ihmetytti suuresti se, että kun äänestysaikaa oli vielä pari minuuttia jäljellä niin green roomissa juontajat alkoivat esitellä maiden delegaatioita ja kertoa juttuja artisteista. Mitäs tämä nyt oli? Suurin piirtein puolet ehdittiin esittelemään ja sitten äänestys loppui. Toisesta puoliskosta ei hiiskuttu sanaakaan. En nyt väitä, että tällaisella olisi vaikutusta äänestykseen, mutta onko tuo nyt ihan sallittua?
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Oslon järjestelyt ja valmistelut

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Postikortit olivat tosi iso pettymys. Hyvä idea (ja kallis toteutus) pilattiin totaalisesti, kun kuvaa näytettiin niin minimaalisen lyhyen aikaa ja useimmiten vielä kovin pienessä luukussa (jostain kumman syystä muutamien maiden kohdalla video täytti koko ruudun - teknisiä ongelmia?). Esiintyjien odotuskuvaukset olivat totaalisen turhia, olisi vaan näytetty postikorttivideota se aika, niin siinä olisi ollut jotain tolkkua. Teknisessä toteutuksessa oli muutenkin jotain häikkää, kun useamman kerran saimme katsella hetken pelkkää mustaa ruutua.

Ennalta oli odotettavissa, että Moskovan tasolle ei nyt mennä (mikä sinänsä on ihan hyvä, jottei kilpailu komeimmista kisoista karkaa aivan älyttömyyksiin ja useimpien maiden ulottumattomiin), mutta yllättävän vaisu vaikutelma jäi.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Roope »

Postikortit ja tv-toteutus jaettu Oslon valmistelu- ja järjestelyketjusta omaksi aiheeksi. Uusien aiheiden avaus on sallittua ja jopa suositeltavaa. /bm

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Oslon järjestelyt ja valmistelut

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Mansikka kirjoitti:Minua ihmetytti suuresti se, että kun äänestysaikaa oli vielä pari minuuttia jäljellä niin green roomissa juontajat alkoivat esitellä maiden delegaatioita ja kertoa juttuja artisteista. Mitäs tämä nyt oli? Suurin piirtein puolet ehdittiin esittelemään ja sitten äänestys loppui. Toisesta puoliskosta ei hiiskuttu sanaakaan. En nyt väitä, että tällaisella olisi vaikutusta äänestykseen, mutta onko tuo nyt ihan sallittua?
Sama! Ihan kasittamatonta, ja minun mielestani silla todellakin saattoi olla vaikutusta aanestykseen. Olisivat menneet sinne greenroomiin aanestyksen loputtua.
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Nata »

Laimeaa. Epäomaperäistä. Menty siitä mistä aita on matalin, ja isolla rahalla.
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4900
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää tajusin vasta äsken, että ne epämääräiset möykyt siinä yleisön päällä oli seuraavaksi esiintyvän maan muoto. :rofl:

Kaikkien maiden postikortit näyttivät ihan samalta: jotain ihmisiiä hurraamassa oman maan liput kädessä jossain? :mitvit:

:eeek:

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja entropia »

Tosi halvannäköistä ollut näissä kisoissa. Minä kun luulin Norjan olevan rikas öljymaa...

piper
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 15:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja piper »

nuo postikortit on kyllä mitään sanomattomia..hurraa. tuntuu, ettei niihin oo ees panostettu kauheesti (niinku moneen muuhunkaan asiaan)..
"When you look into my eyes, world becomes a better place." <3

towel+1964-
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja towel+1964- »

Kakkossemin väliaika"numero", euroviisupoika, oli kyll syvältä. Odotin vaan että koska se loppuu... Eikä postikorteissakaan mitään järkeä ollut. Mua olisi miellyttänyt sellaiset, joissa eri maiden esiintyjät olis "seikkailleet" jossain Oslon puistoissa tai nähtävyyksillä, vaikkapa.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Ei hitsi tosiaan sitä eilistä väliaikanumeroa... Mun mielestä se oli vähän häiritsevä: keski-ikäinen juontaja houkuttelee teinipojan luokseen ja sitten siinä lopussa vielä hipelöi poikaa. Tai ehkä olin vain väsynyt ja muuten umpikiero. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja tomato »

Aika surkea väliaika show. Koko kisan toteutus tv:sta katsottuna oli ihan ammattimainen mutta aika standardi kamaa. Eipä jäänyt mieleen mitään erikoisempia.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11526
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja romualdo »

esiintyjien odottelu kuvia sais olla vaikka joka vuosi... se että faneja kuvataan hyvin on tärkein (?) 10- pist. tälle toteutukselle, kaukana ovat kuitenkin (onneksi) ne ajat (antiikkiset ohjaukset) kun (vielä suosikkivuotenani) ei pisteidenannon aikana näytetty kertaakaan omia edustajiamme (Pihasoittajat) vaikka he saivat kahdelta maalta 12 pistettä ...!!!!

Avatar
DaKapo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 140
Liittynyt: 29 Maalis 2009, 17:06

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja DaKapo »

entropia kirjoitti:Tosi halvannäköistä ollut näissä kisoissa. Minä kun luulin Norjan olevan rikas öljymaa...
Tuota seikkaa ajatellen itsekin odotin viisuista ison rahan spektaakkelia. Surullista, että Norja joutui tahallisesti tinkimään rahankäytöstä Venäjän ökyilyn jälkeen, jotta pienemmilläkin mailla olisi mahdollisuus järjestää viisut. Nyt kuitenkin Saksa voitti, joten moinen pihtailu oli täysin tarpeetonta ja miksei tätä kutistusleikkausta suoritettu sitten, kun tosiaan joku pieni ja köyhä maa olisi viisut voittanut?

Finaalin väliaikanumero oli ikävystyttävä, vaikkakin siinä oli hienoja elementtejä, niin se tuntui saaneensa turhan vahvasti inspiraatiota vuoden 2000 väliaikanumerosta.

En pitänyt postikorteista. Ne olisivat toimineet, jos ne olisivat olleet ainoastaan Semifinaaleissa, mutta Finaaliin olisin toivonut perinteisempiä, joihin olisi voinut sekoittaa hauskaa huumoria kuten vuosina 2007 ja 2000. En pitänyt juurikaan artostien kuvaamisesta ennen esitystä, mutta vuonna 2000 osattiin yhdistää sekä perinteinen video, että artistien kuvaaminen. Kuplista muodostuneita karttoja ja lippuja kuitenkin rakastin! :rakkaus:

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Ekaa kertaa varmaan ikinä jaksoin katsoa eilisen väliaikanumeron! Sehän oli tosi hauska. Yleensä olen jääkaapilla tms. sen ajan. Ja pallot, jotka muodostivat maiden karttoja toimivat myös hyvin. Ei valittamista tältä sohvalta. :)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Norja on toki rikas öljymaa, mutta minusta olisi ollut vähän hölmöä odottaa vuonomaalta jotain "ison rahan" bileitä. Norjassa kun on vähän eri prioriteetit öljyvarojen suhteen kuin jossain Arabiemiraateissa.

Plussaa norjalaisille siitä, että väliaikanumeroita ym. ei valjastettu markkinoimaan Norjaa itseään. Finaalin väliaikashow oli hauska ja freesi. Semifinaaleissa meno oli kuitenkin aika tolkutonta, ja lavan surkeudesta nyt ei päästy kyllä mihinkään.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Jos tosiaan oli tarkoitus tahallisesti tehdä mahdollisimman koruttomat kisat, niin kyllä se onnistui. :aivanmaassa: Toivottavasti ei enää nähdä yhtä korutonta menoa tulevaisuudessa. :draamaa: :niinpa:
Raipatirai

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Minua harmittaa, ettei niistä meidän postikorttikuvauksista näytetty kunnon kuvaa. Niistä olis saanut tosi värikkään ja hauskan jutun mutta ei, sellainen suttuinen postimerkin kokoinen tuhru. :lohduton:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja tomato »

En tiedä tuleeko ihan oikeaan topikkiin mutta anyway.
Mun mielestä kaikki lavalta tulleet ihmisäänet ei ihan näyttäneet sille kun ne olis tulleet laulajien suusta.
Lauloiko ne ihan 100% livenä?

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja male »

Mä tykkäsin postikortti-ideasta yleisön päällä leijuvine palloineen, mutta mun mielestä finaaliin olisi voinut keksiä jo jotain uutta. Olivat niin samanlaisia kaikki, että meni kyllä suurin terä niistä jo aikoja sitten. :( Lisäksi mun mielestä ne eri maiden "perheet" oli hauskoja. :uujee: Vähän keinotekoinen juttu, mutta hauska. Ja Verka! :uujee:

Ja väliaikanumero oli aivan mahtava ja yksinkertaisuudessaan nerokas. :kups: Vaikka siinä ei tapahtunutkaan mitenkään erityisen paljon niin silti sitä jaksoi vaan katsoa ja katsoa. :peukku:

Hauskoja ideoita norjalaisilla, kaikki vaan eivät toimineet niin hyvin kuin toiset.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

male kirjoitti:Ja Verka! :uujee:
:surrur:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Euroviisufanit postikortteina oli hauska idea, mutta toteutus oli tökerö.
Katossa leijuvista pilvistä tuli mieleen lähinnä Islannin tuhkapilvet.

Tv-toteutus oli riittävän hyvää, mutta ohjaaja ei jaksanut skarpata kaiken aikaa.
Kattokamera on ihan kiva, jos sitä tarvitaan oikeesti, eikä vain kikkailuun.

Monet kaukokuvat tuntui välillä tarpeettomilta.
Joskus tuli mainioita kokonaisuuksia kuten Belgian kitaristin kuvaus.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja jamit »

Aika keskitasoa ja järjestelyissä tökki tietyt asiat aika pahasti...Suomen kisat oli huippuluokkaa Norjan kisoihin verrattuna...

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minusta videopostikortit olivat kivoja :joojoo: Ne liput oli hienoja, kun ne heijastettiin siihen yleisön ylle... Jaa tätä se heijastaminen tarkoitti, luulin että näkisimme areenalla postikortit katosta :rofl:
male kirjoitti:Lisäksi mun mielestä ne eri maiden "perheet" oli hauskoja. :uujee: Vähän keinotekoinen juttu, mutta hauska. Ja Verka!
Nää perheet oli ihana keksintö... Verka :ihana:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Postikortit ja tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Mitahan sille Israelin kartalle oli kaynyt, mun mielesta se ei kerenny kunnolla muodostua siihen kun se jo havis :mitvit:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Lukittu