Tanskan 'New Tomorrow' tulokset

Sanoituskilpailukausi 2011
Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36865
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Tanskan 'New Tomorrow' tulokset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kuva
Ahven on kala kuten haukikin. Sana ahven tavutetaan noin, kuten yllä lukee. :joojoo:

Yksinkertaisella rakkaustekstillä siis ilmeisesti voi vielä voittaa sanoituskisan, tämän todisti Sagapo sanoituksellaan Tavaa mua. Tavutukset hilasivat itseään koko ajan lähemmäs kärkeä, ja viimeiset ulpparipisteet ratkaisivat, että se meni Lasten ystävä-szigetin ohi. Pronssia nappasi nkorppi ankaralla Talkoot-meiningillään. Ihmeellisintä tässä kärkikolmikossa on se, että ne olivat kahden pisteen sisällä toisistaan. Tarkastelkaamme pistetaulukkoa, niin tajuamme saman asian:

:voitto: Sagapo: Tavaa mua - 91
:hopea: sziget: Lasten ystävä - 90
:pronssi: nkorppi: Talkoot - 89
4. akuankka13: Pikkuisen iso mies - 82
5. Mattokauppias: Valkeuden alkeet - 68
6. -Statler-: Haudanryöstö - 62
7. TomppaJr: Mutakakku - 52
8. ESC93: Force majeure - 43
9. AnnFredi: Hieman kuuluisuus on in - 32
6. TOMItu: Ei kai - 23

Tässä vielä tarkempi pistetaulukko ja sanoitukset.

Laulakaamme loppuun voittosanoitus uudelleen!



Tavaa mua
By: Sagapo

Tavaa mua, plaraa mua
En voi siitä haalistua
Kannet sulle aukaisin
Ees kerran katso silmiin, pyydän

Silmät suuret
Sun poven kaaret
Haarat, vaarat
Suora nenä ja kuuma uuma
Sun punainen suu
Mun pää hulluuntuu

Naurat, laulat
Taa ladon karkaat
Varpaat lakkaat
Tuut takaisin vierellein
Sit "hei" – taas jokin sut vei
Mun aivot huutaa

Tavaa mua, plaraa mua
En voi siitä haalistua
Kannet sulle aukaisin
Ees kerran katso silmiin

Kasaa mua, sahaa mua
En voi rikki pirstoutua
Tartu rohkeasti kii
Ees kerran sulje syliin, pyydän

Kaunein, kauhein
On tuntemuksein
Jos jäädyn, päädyn yksiksein
Vaan kakistellen
Pysty sanomaan en
Niin kuin nyt tunnen
Tahtoisin sun toimivan

Tavaa mua, plaraa mua
En voi siitä haalistua
Kannet sulle aukaisin
Ees kerran katso silmiin

Kasaa mua, sahaa mua
En voi rikki pirstoutua
Tartu rohkeasti kii
Ees kerran sulje syliin, pyydän

Tavaa mua
Ees kerran katso silmiin

Tavaa mua, plaraa mua
En voi siitä haalistua
Kannet sulle aukaisin
Ees kerran katso silmiin

Kasaa mua, sahaa mua
En voi rikki pirstoutua
Tartu rohkeasti kii
Ees kerran sulje syliin, pyydän
Meow cat, please meow back.

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Re: Tanskan 'New Tomorrow' tulokset

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Nyt täytynee onnitella voittajaa. Asiallisen onnistunut! :tuuletus:

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Re: Tanskan 'New Tomorrow' tulokset

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Onnea Sagapolle! Minulla olikin pieni kutina, että tämä saattaisi nousta voittajaksi. Voittotyössä on se hyvä puoli, että saamme taas variaatiota gaalaan. Tiedä sitten, kumpi tulisi menestymään siellä paremmin, voittajatyö vai szigetin (sensuurihenkistä draamaakin nostattanut?) varjomenestyjä Lasten ystävä?

Jännää kärkikolmikossa on se, että kärkisijoitusten määrät ovat heillä käänteisessä järjestyksessä tuloksiin nähden. Eli tasaisuus on yhä tärkeää tiukassa moniosallistujakisassa. Olen erittäin tyytyväinen omiin neljään 12, varsinkin kun antajina olivat itselleni legendaarisimmat nykykääntäjät (joilta helposti löytyy ikimuistoinen klassikko). Tietysti legendojen joukkoon on monella muullakin mahdollisuuksia. Harvoin saan Timoteusilta ja szigetiltä molemmiltä täydet samassa kisassa. Akuankka13 on sen sijaan osoittanut minulle hurjaa fanitusta viimeisen kuukauden ajan ja uhannut jopa ESC93:n ykkösfaniutta. Valitan, että oma kitsasteluni oli pudottamassa ankan kiitettävää sanoitusta palkinnoilta, mutta tiedän että hänellä on kykyjä parempaankin.

Eli tiukat kärkikahinat jatkuvat. Tie-break-tilaisuutta ei nyt tullut, mutta 101 Cup-pistettä saattaa olla pronssi-sijan ennätyksiä. Sori, että olen jälleen analysoinut itsekeskeisesti omaa sijoitustani niin paljon... mutta näin se menee... ainakin gaalakandidaatin kohdalla. :heh:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36865
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tanskan 'New Tomorrow' tulokset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minun täytyy sanoa, että vaikka omaan sijaan olenkin tavallaan pettynyt, niin tämän kisan loppuratkaisu oli erittäin mieluisa! Ihana rakkauslällerö voitti! :ihana: En voi sitä enäää selittää, miksi en antanut sille täysiä pisteitä. :hihi: Sen voitosta olen vain nyt hyvin iloinen. :ihana:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Tanskan 'New Tomorrow' tulokset

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Onnea voittajalle! Mahtava sanoitus Sagapolta! :tuuletus:

Itse olen enemmän kuin tyytyväinen kiireisesti tehdyn tekeleeni sijoitukseen.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tanskan 'New Tomorrow' tulokset

Viesti Kirjoittaja sziget »

Onnittelut Sagapolle, hieno paluu ykköseksi. Hopeaa olikin jo tarpeeksi tältä kaudelta. :tapu:

Talkoot nousi ansaitusti lopussa, tosin pidin myös Pikkuisen isosta miehestä. Itse tohdin odottaa korkeintaan varjocuppisteitä, ja niitä tulikin. Mitalisijoitus oli silkkaa bonusta. :D
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Tanskan 'New Tomorrow' tulokset

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Onnea voittajalle! :ihana:

Onnea myös muille itsensä voittajiksi tunteville. :peukku:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: Tanskan 'New Tomorrow' tulokset

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Kiitos! Sen verran harvinaista tämä voittaminen minulle on, että aina se tuntuu makealta.

Jotenkin osasin aavistella, että tällä kertaa saattaisin saada menestystä. Siltä alkoi tuntua sillä hetkellä, kun keksin rivin "en voi siitä haalistua", se vain kuulosti itsestänikin niin hyvältä. :D

Aika jännät tulokset. Me Szigetin kanssa kärkikaksikossa annettiin toisillemme melko matalat pisteet. Nkorppia voisi kuvitella raastavan, kuinka voitto valui kahden pisteen erolla. Hän menetti tasoituspistesäännössä selvästi kärkikaksikkoa enemmän ja sai vieläpä eniten täysiä pisteitä.

Saa nähdä, laittaako Nkorppi Tanskan käännöksensä gaalakisaan. Kuka ties se siellä saattaisi päihittää omani. Toisaalta TomppaJr:n aiemmin tässä ketjussa esittämä kommentti vahvistaa uskoa oman tekstini menestykseen.

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Re: Tanskan 'New Tomorrow' tulokset

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Niin, mielenkiintoisia kysymyksiä. Olen huomannut että gaalassa yleensä voittotyö pitää pintansa. Eli luulen että nyt Tavaa mua on vahvoilla -- heti kun sanoitus on voittanut, se erottuu joukosta enemmän ja saa jälkikiiltoa. Jos pudotuspistesääntöä ei käytettäisi, omani olisi samaten vahvoilla. Tosin on harvinaista (ja tähän asti ennenkuulumatonta?) tippua pudotuspistesäännön takia voitosta kolmanneksi silloin kun on eniten täysiä pisteitä... tällä kertaa se johtui vakavasta kakkos- ja kolmossijoitusten puutteesta. Ei se minua erityisemmin harmita, sillä olen voittanut muutamia kisoja samaisen säännön vuoksi ja itselleni rakkaammilla teksteillä. Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että säännöt ovat erittäin hyvät ja kaikille samat, joten voittaja on aina ansainnut voittonsa. Kaikissa säännöissä on rajatilanteita, joissa joku voi kokea niukkoja tappioita tai huonoa tuuria.

Lukittu