Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

It's just a game - viisuaiheiset pudotuspelit ja veikkauskilpailut
Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9513
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja kwak »

Tässä ketjussa voi perinteiseen tapaan kommentoida Viisuvikinglottoa ja lähempänä finaalia avautuvaa Melodifestivalenin finaaliveikkausta. :surrur: Lisäksi tänne ilmestyy aikanaan molempien veikkauksien tuloksia.

Kuva
Keep your head high above the water

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30530
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Nyysin tämän kaikkien kauden 2013 veikkausten kommentti- ja tulosketjuksi. Kyllähän me kaikki yhteen ketjuun sovimme. :kaunis:

UMK-veikkaus on nyt avoinna, vaikka sen laatiminen tuottikin hieman päänvaivaa. Piti yrittää varautua myös siihen, että saamme tietää tuloksista jälkikäteen suunnilleen yhtä vähän kuin äänestystavasta etukäteen.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9513
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja kwak »

Kyllä sopu sijaa antaa :tuopit:
Keep your head high above the water

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36861
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Boikotoin MF-veikkauslottoa, koska edelleenkin minusta kyseiselle karsinnalle annetaan ihan liikaa painoarvoa viisufanipiirissä. :ylppis: Ja kun tasokin siellä on usein erittäin keskinkertainen. En ymmärrä hypeä, miksei esimerkiksi muillakin karsinnoilla ole ylläpidon järjestämiä veikkausäänestyksiä? Itse olisin esimerkiksi Sveitsin karsinnoissa saanut kärjen käytännössä kokonaan oikein. Mutta ei sitten, keskitytään vaan MF'ään kun se kerran niin hieno laitos on. Perustetaan toki sille seitsemän ketjua viisukeskustelualueelle ja tietenkin omat livekommentointiketjutkin. :rullaati: Enkä nyt tahdo tähän mitään "No mutta voithan sinä itse perustaa niille muillekin karsinnoille veikkauskilpailuja, en tosin tiedä kuinka paljon osallistujia niihin tulisi. :)" -kommentteja, koska ei kukaan niihin totta vieköön osallistuisikaan. Tarkoitukseni ei siis ollutkaan saada joka maalle omia veikkauksia, vaan vähän vaan provota, minulle kun Melodifestivalen on vain yksi karsinta muiden joukossa, harvinaisen epäkiinnostava sellainen kaiken lisäksi. Esimerkiksi jo edellä mainittu Sveitsin karsinta on paljon mielenkiintoisempi. Ja Albania, ihan ehdottomasti. Oikeastaan mikä tahansa muu isompi karsinta on käytännössä (Lue: lukuunottamatta Liettuaa.) jännittävämpää seurattavaa kuin tämä rakas ja ihastuttava MF.

Pitäkää toki visanne, minä en niihin osallistu. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Eiköhän tämä riipu ihan siitä, miten suosittu karsinta MF on. Jos ketään ei kiinnostaisi kommentoida esim. MF-live-ketjuun tai veikkaukseen, tuskin näitä järjestettäisiin. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8927
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

TomppaJr kirjoitti:(Lue: lukuunottamatta Liettuaa.)
:eeek:
Qaj.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

TomppaJr kirjoitti:Boikotoin MF-veikkauslottoa, koska edelleenkin minusta kyseiselle karsinnalle annetaan ihan liikaa painoarvoa viisufanipiirissä. :ylppis:
Ei MF-veikkaus sitä anna, vaan se tekee näkyväksi sen, mikä MF:n asema suomalaisessa viisufaniyhteisössä on. MF-veikkaukseen osallistuu joka vuosi paljon ihmisiä ja se jo yksinään osoittaa sen, että tälle on sosiaalista tilausta. MF:lle on myös sikäli helppoa järjestää tällaisia ketjuja, koska ruotsalaiset säännöt ja järjestelmät ovat hyvissä ajoin etukäteen tiedossa. Asia ei ole näin esimerkiksi eräissä demokratian kehitysmaissa, joissa draaman kaaret ulottuvat aina uusiin sfääreihin.
Ja kun tasokin siellä on usein erittäin keskinkertainen.
Tämä on puhtaasti sinun subjektiivinen mielipiteesi eikä kenenkään yksittäisen ihmisen makukäsitysten pitäisi vaikuttaa siihen, millaisia pelejä muut saavat pelata.
En ymmärrä hypeä, miksei esimerkiksi muillakin karsinnoilla ole ylläpidon järjestämiä veikkausäänestyksiä? Itse olisin esimerkiksi Sveitsin karsinnoissa saanut kärjen käytännössä kokonaan oikein. Mutta ei sitten, keskitytään vaan MF'ään kun se kerran niin hieno laitos on.
Eli voittamisestako tässä vain on kyse? Kukaanhan ei ole estänyt sinua esittämästä veikkauksiasi Sveitsi 2013 -ketjussa, eikä myöskään organisoimasta Sveitsi 2013 -veikkausta, jos se mielestäsi on niin tärkeää. Kuppilaa ylläpidetään vapaaehtoisvoimin ja ylläpito on pyyteettömästi sijoittanut vapaa-aikaansa, siis töiden ja opiskeluiden jälkeistä aikaansa siihen. Minusta tällaisesta panostuksesta pitäisi olla kiitollinen eikä lapsellisesti nillittää siitä, kun muut eivät käytä vapaa-aikaansa sinun veikkausmenestyksesi luomiseen.
Perustetaan toki sille seitsemän ketjua viisukeskustelualueelle ja tietenkin omat livekommentointiketjutkin. :rullaati:
Et voi olla huomaamatta, kuinka paljon keskustelua MF:stä käydään Kuppilassa. On tottakai aivan loogista, että paljon keskustelua herättävät aiheet jaetaan omiksi ketjuikseen, jolloin keskustelua on paljon helpompi seurata. Kun keskustelu pitkissä asiakeskusteluissa luo uusia säikeitä, on paljon helpompi pysyä mukana, kun ketjussa on todellakin yksi keskustelu kerrallaan eikä esimerkiksi samaan aikaan yleiskeskustelua artistien nimekkyydestä, juontajavalinnoista, sijoitusveikkauksista ja neljän eri semifinaalin väliaikanumero- ja postikorttikeskustelu. MF-semifinaalit, andra ja finaali järjestetään viisukarsintojen kuumimmalla kaudella, joten minusta on kaikille mukavampaa, jos seuratuin saman illan karsinta erotetaan omaan liveseurantaketjuunsa, jolloin yleisliveseurannassa pystytään keskustelemaan ilman MF-floodia. Jos MF käytäisiin jo ennen muita karsintoja, niin eipä erilliselle liveketjullekaan olisi tarvetta.
Enkä nyt tahdo tähän mitään "No mutta voithan sinä itse perustaa niille muillekin karsinnoille veikkauskilpailuja, en tosin tiedä kuinka paljon osallistujia niihin tulisi. :)" -kommentteja, koska ei kukaan niihin totta vieköön osallistuisikaan.
Niin. Miksi sitten ei saisi järjestää veikkauksia, joihin osallistuu ihmisiä?
Tarkoitukseni ei siis ollutkaan saada joka maalle omia veikkauksia, vaan vähän vaan provota, minulle kun Melodifestivalen on vain yksi karsinta muiden joukossa, harvinaisen epäkiinnostava sellainen kaiken lisäksi.
Provoa paremmin. Minustakin Melodifestivalenin musiikillinen anti on melko keskinkertaista ja hyvin monta semiä olisin jättänyt katsomatta, ellen voisi luottaa siihen, että saan koko rahalla laadukasta televisiotuotantoa. MF:ssä on kuitenkin monia nimekkäitä artisteja, myös viisujen ulkopuolelta, joten on ihan luontevaa, että MF kiinnostaa ihmisiä. Sama ilmiö näkyy keskustelussa myös silloin kun aikaisemmilta viisuvuosilta tutut artistit palaavat kotimaittensa karsintoihin kilpailemaan: Željko Joksimovićille kukaan olisi tuskin korvaansa lotkauttanut vuoden 2012 karsinnassa, jos hän ei olisi jo entuudestaan tuttu.
Esimerkiksi jo edellä mainittu Sveitsin karsinta on paljon mielenkiintoisempi. Ja Albania, ihan ehdottomasti. Oikeastaan mikä tahansa muu isompi karsinta on käytännössä (Lue: lukuunottamatta Liettuaa.) jännittävämpää seurattavaa kuin tämä rakas ja ihastuttava MF.
Veikkausketjuissa ei ole tarkoitus arvottaa karsintoja, vaan tuoda niihin jopa lisäjännitystä. Oman veikkauksen saa tallennettua näppärästi tarkistettavaksi ja voi leikkimielisesti ja reilusti kilpailla muiden samanhenkisten ihmisten kanssa. Minusta se on hieno osa viisukulttuuria eikä minulla ole mitään intoa lähteä nyhertämään tällaisia hauskoja pikku leikkejä pois muilta, vaikka en itse niihin juuri jaksakaan osallistua. En ymmärrä ihmisiä, jotka käyvät huutelemassa muiden hauskanpidosta, että ei noin saa pitää hauskaa.
Pitäkää toki visanne, minä en niihin osallistu. :heh:
Jos armollisesti kuitenkin annat muiden pitää leikkinsä, niin miksi edes halusit kirjoittaa viestisi?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Margot »

UMK-veikkausketjussa sanotaan, että samasta erästä voi päästä jatkoon maksimissaan viisi kappaletta. Voisko joku vääntää rautalangasta, miksi näin? Mun aivot ei toimi. :puna: Siis miksi ei voi vaikka ykköserästä mennä kaksi suoraan finaaliin ja sitten loput neljä keräilyerästä?
What color is your life?

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8927
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

^ Koska molempien erien heikoimmat putoavat suoraan kisasta pois. :joojoo:
Qaj.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ No niinpä tietenkin! Kiitos, akuankka13. :hali:

Edit: Ja miksi ihmeessä kirjoitin tänne, kun UMKilla on omakin veikkauskommenttiketju? :heihaloo: Mun aivot on jäässä.
What color is your life?

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minä muuten ihmettelin tuota samaista juttua, mitä Margotkin. Ai noinhan se tietysti meneekin. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30530
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Margot kirjoitti:Edit: Ja miksi ihmeessä kirjoitin tänne, kun UMKilla on omakin veikkauskommenttiketju?
Ei edes ole. :hihi: On vain tämä yksi. :hali:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ No eipä olekaan! Tää vaan pahenee. :rofl:
What color is your life?

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36861
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jonsille: Tarkoitukseni ei ollut todellakaan pilata muiden riemua, vaan tuoda oma näkemykseni esille. Perustelit hienosti, siitä plussat. :peukku:
Jónsì kirjoitti:Oman veikkauksen saa tallennettua näppärästi tarkistettavaksi ja voi leikkimielisesti ja reilusti kilpailla muiden samanhenkisten ihmisten kanssa.
Minulla ei ole viisuystäviä (vielä :lohduton: ), joten tätä en tullut ajatelleeksikaan.

Tosiaan, käsittelin tätä aivan liian subjektiivisesti, sen myönnän. Oma mielipiteeni MF'stä on muuttunut juuri tämän turhan hypen takia todella penseäksi, vaikka se ansaitsisikin suitsutusta. Näin käy päässäni myös suosittujen viisujen kanssa, joka on inhottavaa. En siis tahdo unelmamaailmassani romuttaa MF'n suosiota, vaan tuoda muut karsinnat suosiossaan sen tasolle. Tuntuu siis suomeksi sanottuna vähän pönöltä fanitella yksin latviantyrkkyjä kun ne eivät tunnu ketään muuta kiinnostavan laisinkaan.
Jónsì kirjoitti:Eli voittamisestako tässä vain on kyse? Kukaanhan ei ole estänyt sinua esittämästä veikkauksiasi Sveitsi 2013 -ketjussa, eikä myöskään organisoimasta Sveitsi 2013 -veikkausta, jos se mielestäsi on niin tärkeää. Kuppilaa ylläpidetään vapaaehtoisvoimin ja ylläpito on pyyteettömästi sijoittanut vapaa-aikaansa, siis töiden ja opiskeluiden jälkeistä aikaansa siihen. Minusta tällaisesta panostuksesta pitäisi olla kiitollinen eikä lapsellisesti nillittää siitä, kun muut eivät käytä vapaa-aikaansa sinun veikkausmenestyksesi luomiseen.
Voittamisnäkökulman heitto oli niin kun vitsi. Ja todellakin olen hirmu kiitollinen kaikesta kivasta pikku tekemisestä, mainitsinko muka jossakin suoraan, että nämä visat pitäisi lopettaa? Jos sä näkyy kirjoituksessani, niin sitä en todellakaan hakenut takaa! Ja määrittelisitkö vielä hieman tarkemmin käsitteen lapsellinen nillitys? Se oli kesken asiallisen perustelun uskomattoman törkeä kommentti, joka vei argumentoinniltasi uskottavuuden altaan.
Jónsì kirjoitti:Provoa paremmin.
En ole ikinä provoillut tietoisesti (tiedostamatta kylläkin, valitettavasti...), joten tahdoin sitäkin kokeilla. Ehkä pitää vielä voimakassanaisemmin suoriutua. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

TomppaJr kirjoitti:Minulla ei ole viisuystäviä (vielä :lohduton: ), joten tätä en tullut ajatelleeksikaan.
En minä henkilökohtaisista ystävistä ole puhunut mitään, vaan ihan Kuppilan sisäisestä meiningistä.
Tuntuu siis suomeksi sanottuna vähän pönöltä fanitella yksin latviantyrkkyjä kun ne eivät tunnu ketään muuta kiinnostavan laisinkaan.
Ja voit olla varma, että ne kiinnostavat ihmisiä vielä vähemmän kun niitä fanittavat ihmiset käyvät heittämässä suorastaan elitistisiä kommentteja siitä, että muiden fanittamat asiat ovat huonoja ja typeriä. Kannattaa vapautua elitismistään ja nauttia ja antaa muiden nauttia harrastuksestaan.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36861
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ahaa, asenteesi on edelleen se, että haukun muiden harrastusta. Tämä selvä. Sen vain sanon, että rakastan kaikkea, mikä liittyy euroviisuihin edes jotenkin, joten olet yksinkertaisesti väärässä minun suhteeni, enkä vain jaksa enää kinastella asiasta Sinun kanssasi. Ymmärsit täysin väärin mitä hain takaa ja aloit sen jälkeen haukkumaan minua lapselliseksi nillittäjäksi. Tosi kypsää argumentointia. Joo.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30530
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Statistiikkaa tähänastisista 51 UMK-veikkausrivistä. Vielä puoli tuntia aikaa veikata.

Voittajaveikkaukset:
Diandra 69 %
Krista Siegfrids 16 %
Mikael Saari 14 %
Arion 2 %

Top 3 -veikkaukset:
Diandra 98 %
Krista Siegfrids 80 %
Mikael Saari 57 %
Arion 51 %
Great Wide North 6 %
Elina Orkoneva 2 %
Iina Salin 2 %
Last Panda 2 %
Rautakoura 2 %
Atlético Kumpula 0 %
Ilari Hämäläinen 0 %
Lucy Was Driving 0 %

Top 8 -veikkaukset:
Arion 100 %
Diandra 100 %
Krista Siegfrids 98 %
Mikael Saari 98 %
Great Wide North 88 %
Last Panda 67 %
Elina Orkoneva 63 %
Iina Salin 57 %
Ilari Hämäläinen 41 %
Atlético Kumpula 35 %
Rautakoura 29 %
Lucy Was Driving 24 %

Pistekeskiarvo:
(Veikkauskilpailun pisteytyksellä 10–8–6–5–4–3–2–1)
Diandra 9,3
Krista Siegfrids 6,9
Mikael Saari 6,1
Arion 5,5
Great Wide North 2,6
Elina Orkoneva 1,8
Last Panda 1,7
Iina Salin 1,4
Atlético Kumpula 1,2
Ilari Hämäläinen 1,1
Rautakoura 1,0
Lucy Was Driving 0,5
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Eli heillä 41 % joilla oli Ilari TOP 8, niin ainakin yksi on nyt sitten väärin.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30530
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Niin on. Samoin sillä yhdellä uskaliaalla, joka veikkasi Mikael Saarta ulos finaalista.

Kokeilen omien veikkauskilpailujeni osalta tällä kaudella käytäntöä, että laitan veikkauskilpailujen laskentataulukot kiinnostuneille tarjolle. Näin kukin pääsee varmistamaan, että oma rivi on syötetty oikein, ja saattaa näiden julkaiseminen palvella yleistä mielenkiintoa muutenkin. Oheisessa liitetiedostossa siis tämän kisan veikkausrivit. Taulukko on OpenOfficen tiedostomuodossa mutta sen pitäisi aueta myös Excelillä.
umkveikkaus2013.ods
(19.4 KiB) Tiedosto ladattu 161 kertaa
Taulukosta saa melko helposti pullautettua lopputulokset ulos, mutta toivon, että saan kuitenkin kunnian julkaista tulokset, mikäli siinä ei mene kohtuuttoman kauan.

HUOM! Veikkausrivit on syötetty suoraan kilpailun sijoituspisteinä (1. sija → 10 pistettä, 2. sija → 8 pistettä, 3. sija → 6 pistettä, ..., 8. sija → 1 piste).
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Haukkanen kirjoitti:Saiko kukaan kaikkia? :uujee:
:eiei: pikaisella tarkistuksella.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30530
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Ei ole kahdeksan oikein -tuloksia.

21 veikkaajaa sai seitsemän oikein, 28 sai kuusi oikein ja 2 jäi viiteen osumaan.

Kahdeksalla veikkaajalla ainoa huti oli veikattu kahdeksanneksi, joten he ovat parhaissa asetelmissa finaaliin lähdettäessä. Nämä kahdeksan ovat Maalaispoju, Marie-Blanche, Mattan, MrMemory, nibajee, Samiasd, Serduchka ja Vilsku.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36861
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Timoteus kirjoitti:2 jäi viiteen osumaan.
Ja arvatkaapa kuka oli heistä toinen!? :rofl: Miksi mä olen näin huono näissä veikkauksissa? :repeilee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20469
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mokasin. Laitoin väärän numeron tohon riviin.. Numeron 19. kuuluisi olla numero 21. Mun moka. Oisko mahdollista mitenkään korjata? Kun eihän tässä mitään ole vielä tapahtunut? Meinaan, ois ihan hienoa kuitenkin saada oikea rivi tähän kilpailuun, eikä jäädä pienen mokan takia ulos. Eli 19. -> 21.

32. / 25. / 01. / 20. / 22. / 06. / 09. / 13. / 16. / 19.

32. Ulrik Munther - Tell the world I’m here
25. Army of Lovers - Rockin’ the ride
01. David Lindgren - Skyline
20. Amanda Fondell - Dumb
22. Caroline af Ugglas - Hon har inte
06. YOHIO - Heartbreak Hotel
09. Anton Ewald - Begging
13. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello goodbye
16. Sean Banan - Copacabanana
21. Ravaillacz - En riktig jävla schlager
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Anteeksi innokkuuteni, eihän tämä minun kontillani ole, mutta halusin tarkistaa nopesti MF-viisuvikingloton oikein veikanneet.

Kummatkin jatkoonpääsijät oikein veikkasivat ESC93, Haukkanen, Sundance, Samiasd, Viisuboy, + Viisut +, Serduchka, -kaitsu87-, Margot, Ate, mariah, Tirppa, Hazard, akuankka13, kais(t)a, tonywerner ja TS.

Näistä nimimerkeistä mahdollisuuksia täyteen riviin on nimimerkeillä ESC93, Haukkanen, Viisuboy, Serduchka, -kaitsu87-, Margot, mariah, Tirppa, Hazard ja kais(t)a.

Otan vastuun virheistä. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

TomppaJr kirjoitti:
Timoteus kirjoitti:2 jäi viiteen osumaan.
Ja arvatkaapa kuka oli heistä toinen!? :rofl: Miksi mä olen näin huono näissä veikkauksissa? :repeilee:
Sulla oli mun mielestä kuusi oikein? :raaps: Minä taas olen mielestäni menestynyt yleensä ihan kohtalaisesti, nyt olin toinen noista kahdesta jotka veikkasivat vain viisi oikein. :rofl: Ajattelin että Elina-Iina-kaksikosta vain toinen menee ja veikkasin jatkoon Iinaa. Lisäksi luulin Rautakouran ja Atlético Kumpulan olevan ne suomenkieliset, vähän iskelmämmät jatkossaolijat ja poikapoprockbändien (LP ja LWD) tippuvan pois. Hyvin meni. :rofl:

Finaaliveikkaus sitten toivottavasti taas vähän paremmin. :peukku:

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9513
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja kwak »

:ruotsi:
Viisuvikingloton päivittäjäkin on herännyt talvihorroksestaan!
Viisuvikinglotto 2013 - Pre-show
Kuva
Aivan aluksi vähän statistiikkaa kaikkien 35 vikinglottoajan riveistä. Eniten luotettiin David Lindgrenin, Army of Loversin ja Ulrik Muntherin finaalipaikkoihin. Vain muutama uskalias jätti heidät ulos finaalista. Louise Hoffstenia, Lucia Pineraa ja Behrang Miriä ei veikannut kukaan finaalikymppiin.

Veikkauksia finaaliin kaikista lottoriveistä:

:voitto:= David Lindgren - Skyline 97,1%
:voitto:= Army of Lovers - Rockin’ the ride 97,1%
:pronssi: Ulrik Munther - Tell the world I’m here 91,4%
4. Sean Banan - Copacabanana 80,0%
5. Anton Ewald - Begging 57,1%
6.= Amanda Fondell - Dumb 54,3%
6.= Caroline af Ugglas - Hon har inte 54,3%
8. YOHIO - Heartbreak Hotel 48,6%
9.= Swedish Housewives - On top of the world 45,7%
9.= Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello goodbye 45,7%
9.= Janet Leon - Heartstrings 45,7%

12. Martin Rolinski - In and out of love 40,0%
13. Eddie Razaz - Alibi 37,1%
14. Anna Järvinen - Porslin 34,3%
15. Michael Feiner & Caisa - We’re still kids 28,6%
16. Ravaillacz - En riktig jävla schlager 22,9%
17.= Joacim Cans - Annelie 17,1%
17.= Rikard Wolff - En förlorad sommar 17,1%
19. Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora 14,3%
20. Sylvia Vrethammar - Trivialitet 11,4%

21.= Cookies N Beans - Burning flags 8,6%
21.= Robin Stjernberg - You 8,6%
21.= Ralf Gyllenhammar - Bed on fire 8,6%
21.= Terese Fredenwall - Breaking the silence 8,6%
25.= Jay-Jay Johanson - Paris 5,7%
25.= Elin Pettersson - Island 5,7%
25.= State of Drama - Falling 5,7%
28.= Mary N’diaye - Gosa 2,9%
28.= Felicia Olsson - Make me no 1 2,9%

30.= Louise Hoffsten - Only the dead fish follow the stream 0,0%
30.= Lucia Pinera - Must be love 0,0%
30.= Behrang Miri - Jalla dansa sawa 0,0%

Myös ykkössijoja keräsi eniten Army of Lovers, mutta eivät David ja Ulrik kauaksi jääneet. Kaikkiaan yhdeksää kappaletta veikattiin voittoon.

Ykkössijojen määrä kaikista veikkauksista:

:voitto: Army of Lovers - Rockin’ the ride 28,6%
:hopea:= David Lindgren - Skyline 20,0%
:hopea:= Ulrik Munther - Tell the world I’m here 20,0%
4. Amanda Fondell - Dumb 11,4%
5.= Anton Ewald - Begging 5,7%
5.= Janet Leon - Heartstrings 5,7%
7.= Caroline af Ugglas - Hon har inte 2,9%
7.= Ravaillacz - En riktig jävla schlager 2,9%
7.= State of Drama - Falling 2,9%

Tulevien viikkojen aikana nähdään oltiinko Kuppilassa aivan oikeassa vai ihan väärässä! :uujee:
Keep your head high above the water

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9513
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja kwak »

:ruotsi:

Viisuvikinglotto 2013 - 1. semifinaali
Kuva
Ensimmäisestä Melodifestivalenin semifinaalista Karlskronasta itsensä finaaliin itsensä lauloivat David Lindgren sekä YOHIO, mikä oli ilmeisen helppo veikata: Roopea lukuunottamatta kaikki olivat veikanneet Davidin finaaliin ja YOHIOnkin himppusen alle puolet. Kaikki YOHIOn finaaliin veikanneet 17 saivat siis molemmat oikein. -kaitsu87-, ESC93, Hazard, kais(t)a, Margot, mariah, Serduchka, Tirppa ja Viisuboy jakavat tällä hetkellä ykkössijan, sillä kukaan heidän finalisteistaan ei pudonnut leikistä kokonaan lauantaina. :peukku:

(Finalisteja oikein / Suurin mahdollinen määrä finalisteja oikein)

1.= -kaitsu87- 2 / 10
1.= ESC93 2 / 10
1.= Hazard 2 / 10
1.= kais(t)a 2 / 10
1.= Margot 2 / 10
1.= mariah 2 / 10
1.= Serduchka 2 / 10
1.= Tirppa 2 / 10
1.= Viisuboy 2 / 10

10.= + Viisut + 2 / 9
10.= akuankka13 2 / 9
10.= Ate 2 / 9
10.= Haukkanen 2 / 9
10.= Samiasd 2 / 9
10.= Sundance 2 / 9
10.= tonywerner 2 / 9
10.= TS 2 / 9

18.= jee euroviisut 1 / 10
18.= Marie-Blanche 1 / 10
18.= MrMemory 1 / 10
18.= Violette 1 / 10

22.= Aintsu 1 / 9
22.= itikka 1 / 9
22.= Katten-Gustaf 1 / 9
22.= Kosti-71 1 / 9
22.= kwak 1 / 9
22.= Mikel 1 / 9
22.= shan_na 1 / 9
22.= UFOPOLI 1 / 9
22.= Weewa 1 / 9
22.= WildDance 1 / 9

32.= Liisukka 1 / 8
32.= Naali 1 / 8
32.= Vilsku 1 / 8

35. Roope 0 / 8
Keep your head high above the water

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Margot »

Jee, kerrankin edes hetken aikaa kärjessä. :mrgreen:
What color is your life?

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30530
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Tilastoja UMK-finaaliveikkauksen tähänastisista 61 rivistä. Veikkausaikaa on toki vielä jäljellä. Suluissa mukana muutos alkukarsintoja edeltäviin veikkausriveihin.

Voittajaveikkaukset:
Diandra 50 % (-19 %-yks.)
Mikael Saari 22 % (+8 %-yks.)
Krista Siegfrids 15 % (-1 %-yks.)
Great Wide North 8 % (+8 %-yks.)
Arion 5 % (+3 %-yks.)

Top 3 -veikkaukset:
Diandra 85 % (-13 %-yks.)
Mikael Saari 82 % (+25 %-yks.)
Krista Siegfrids 59 % (-21 %-yks.)
Arion 41 % (-10 %-yks.)
Great Wide North 33 % (+27 %-yks.)
Elina Orkoneva 0 % (-2 %-yks.)
Last Panda 0 % (-2 %-yks.)
Lucy Was Driving 0 % (±0 %-yks.)

Pistekeskiarvo:
(Veikkauskilpailun pisteytyksellä 10–8–6–5–4–3–2–1)
Diandra 8,2 (-1,1)
Mikael Saari 7,2 (+1,1)
Krista Siegfrids 6,6 (-0,3)
Arion 5,6 (+0,1)
Great Wide North 5,3 (+2,7)
Elina Orkoneva 2,5 (+0,7)
Last Panda 2,2 (+0,5)
Lucy Was Driving 1,4 (+0,9)

Selkein jakolinja on sijojen 5 ja 6 välillä. Veikkaajista 95 % uskoo samaan jumbokolmikon koostumukseen.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Kauden 2013 veikkauksien kommentit ja tulokset

Viesti Kirjoittaja Mikel »

Kuppilassa ei näköjään ihan osattu ennustaa ruotsalaisten makua, kun kukaan ei ollut veikannut Louise Hoffsteniä finaaliin. :hihi: No, tuleepahan jännitystä veikkauskisaan.
But may the slightest light start a fire

Lukittu